سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۷/۱

سخنگوی وزارت امور خارجه ايران: دولت فرانسه به حقوق زنان، مهاجران و زندانيان بی‌توجه است، ايلنا

مقامات فرانسوی در حالی ما را متهم به نابردباری کرده‌اند که نقض حقوق اقليت‌های دينی، ناديده انگاشتن حقوق مهاجرين، زنان و زندانيان و بی‌توجهی دولت فرانسه به حقوق شهروندی، اين کشور را با مشکلاتی عديده‌ای مواجه ساخت است.


ايلنا: سخنگوی وزارت امور خارجه ايران، اتهامات سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه مبنی بر نابردباری مقامات ايرانی را رد و حمايت فرانسه از اسرائيل را نفرت‌انگيز و مغرضانه توصيف کرد.

به گزارش ايلنا، حسن قشقاوی خاطر نشان ساخت: موضوع نابردباری مقامات جمهوری اسلامی ايران از سوی مسوولين مقامات فرانسوی در شرايطی مطرح می‌شود که رويکردهای آنها در نقض حقوق اقليت‌های دينی، قومی،‌ نژادی و همچنين ناديده انگاشتن حقوق مهاجرين، زنان و کودکان، حاشيه‌نشينان شهرها و زندانيان و بی‌توجهی دولت فرانسه به حقوق شهروندی و مطالبات صنفی، جامعه فرانسه را با ناهنجاری‌ها و مشکلاتی عديده‌ای مواجه ساخت است به نحوی که اين ناهنجاری‌ها و مشکلات به يک باره به شورش و بحران فزآينده تغيير وضعيت می‌دهد.
وی گفت: اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه درباره فلسصين نيز مغاير با درک و شناخت از واقعيت‌های حاکم بر نظام بين‌الملل و منطقه خاورميانه و فلسطين بوده و حمايت نفرت‌انگيز و جانبدارانه و مغرضانه سياسی پاريس از جنايت‌های رژيم اشغالگر اسرائيل را متجلی می‌سازد.
قشقاوی تصريح کرد: اين رويکردهای افراطی و تندروانه، تداعی کننده نقض آشکار مواضع سنتی فرانسه در قضيه فلسطين و چشم بستن بر روی واقعيات آن دارد و حمايت آشکار مقامات پاريس از جنايات رژيم صهيونيستی را برای همگان اثبات می‌نمايد و عملا با ديدگاه و نگرش مردم فهيم فرانسه در تقبيح جنايات رژيم صهيونيستی مغايرت کامل دارد.
سخنگوی وزارت امور خارجه ايران با اشاره به شکست تلاش‌های فرانسه برای متوقف نمودن ادامه شهرک‌سازی رژيم صهيونيستی در مناطق اشغالی گفت: تحقير مستمر مقامات صهيونيستی با بی‌توجهی به تلاش‌های مقامات فرانسه نشان دهنده ناکارآمدی سياست‌های پاريس در منطقه و عدم شناخت صحيح و واقع‌بينانه از بحران موجود در منطقه است.

خبرنامه گویا

سیخونک: کل اگر طبیب بودی ، سرِ خود دوا بکردی!

هیچ نظری موجود نیست: