سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۶/۱۶

محمود احمدی نژاد: در مورد برنامه اتمی با قدرت های جهان مذاکره نخواهیم کرد

07/09/2009

The reactor building (L) dominates the nuclear power plant in Bushehr, Iran (File)

محمود احمدی نژاد، ریيس جمهوری ايران، می گويد برنامه اتمی کشور متبوع وی يک «حق» است و او هرگز بر سر آن با قدرت های جهان مذاکره نخواهد کرد.

آقای احمدی نژاد طی سخنانی در يک کنفرانس خبری در روز دوشنبه گفت که از نقطه نظر ايران، مساله هسته ای خاتمه يافته است. اما او می گويد که ايران درباره راه های همکاری در «استفاده صلح آميز» از انرژی هسته ای، گفت و گو خواهد کرد.

گروهی متشکل از شش قدرت جهان موسوم به ۱+۵ يک که شامل پنج عضو دایمی شورای امنيت سازمان ملل متحد (ايالات متحده، روسيه، چين، فرانسه و انگلستان) بعلاوه آلمان است به دنبال گفتگو با ايران در مورد برنامه جنجال برانگيز اتمی جمهوری اسلامی بوده است.

گروه ۱+۵ مشوق هايی را برای توقف فعاليت های غنی سازی هسته ای به ايران، پيشنهاد کرده است و تحريم هايی را نيز در صورت عدم همکاری، عليه جمهوری اسلامی ايران در نظر گرفته است.

ايران می گويد که بسته پيشنهادات خود را به زودی به گروه ۱+۵ ارائه خواهد داد.

آقای احمدی نژاد همچنين پيشنهاد برگزاری يک مناظره عمومی را با باراک اوباما، ریيس جمهوری آمريکا، مطرح کرده است.

آمريکا و متحدان غربی آن ايران را متهم به دنبال کردن توسعه سلاح های هسته ای کرده اند. جمهوری اسلامی ايران اصرار دارد برنامه اتمی خود را برای اهداف مسالمت آميز و غير نظامی، دنبال می کند.

رلدیو صدای آمریکا

عضو کمیته پیگیری: رئیس‌جمهوری اگر سندی دارد باید ارائه کند

فرهاد تجری گفت که در این جلسه در خصوص فراهم آوردن زمینه آزادی افرادی که جرمشان قابل اغماض است، بحث و تبادل نظرشد

فرهاد تجری، عضو کمیته ویژه پیگیری حوادث پس از انتخابات مجلس ایران در گفت و گو با خبرگزاری مهر گفته است که این کمیته در خصوص بازداشت شدگان وقایع اخیر با عباس جعفری دولت آبادی، دادستان جدید تهران به توافقات مهمی رسیده است.

او گفته است در این جلسه که علاالدین بروجردی، امیدوار رضایی و پرویز سروری از دیگر اعضای این کمیته نیز حضور داشته اند، به موضوعات مختلقی ازجمله "نقاط ضعف ماموران در برخورد با بازداشت شدگان" پرداخته شده است.

به گفته آقای تجری اجرای دقیق قانون و آئین دادرسی کیفری و همچنین توجه به حقوق شهروندی درباره متهمان حوادث بعد از انتخابات از جمله مسائل مورد اتفاق دو طرف در این جلسه بوده است.

او گفت: "در این جلسه در خصوص فراهم آوردن زمینه آزادی افرادی که جرمشان قابل اغماض است، مانند دانشجویان و اساتیدی که نقش غیر موثری در این حوادث داشتند وهمچنین تعیین تکلیف کسانی که به نسبت افراد قبلی جرمشان سنگین تر است بحث و تبادل نظر شد."

آقای تجری افزود: "در مورد افراد دسته دوم با توجه به اینکه مدت مدیدی از زمان بازداشتشان می گذرد در حالیکه با حکم قرار موقت بازداشت شده اند و تا کنون دلائل وشواهد کافی هم در خصوص محکومیت این افراد به محاکم قضایی ارائه نشده است لذا بازداشت این افراد با شرایطی که ذکر شد هیچ توجیهی ندارد و براین اساس خواسته شد در دادگاه صالحه با اجرای دقیق قانون و آئین دادرسی کیفری و همچنین توجه به حقوق شهروندی به اتهام بازداشتیهای مذکور رسیدگی شود تا اگر مستحق مجازات بودند هرچه سریعتر مجازات شوند واگر هم قرار شد که آزاد شوند هرچه زودتر این اتفاق بیافتد تا این افراد از حالت بازداشتی و سلول انفرادی خلاص شوند."

فرهاد تجری در این گفت و گو به سخنان امروز (دوشنبه، 16 شهریور) محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران اشاره کرد و گفت که اگر او در مورد انجام برخی حوادث بازداشتگاهها توسط عناصر وابسته به جریانات آشوبگر اسناد قطعی دارند ارائه نماید تا رسیدگی شود.

خبرنگاری از آقای احمدی نژاد در اولین نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در دومین دوره ریاست جمهوری اش پرسید: " شما گفته اید اتفاقاتی که در بازداشتگاهها روی داد کار نفوذی هاست و سئوال این است که آیا دستگاه امنیتی کشور این طور است که افراد دشمن در آن نفوذ کنند و مرتکب قتل شوند؟"

آقای احمدی نژاد در پاسخ گفت:"ما اسناد قطعی داریم که برخی از حوادثی که رخ داد توسط عناصر وابسته به جریانات آشوبگر و به نام ملت ایران و جمهوری اسلامی بود."

او تاکید کرد که شواهد و اسنادی در اختیار دارد که افراد نفوذی در جریان حوادث کوی دانشگاه و بازداشتگاهها اقداماتی انجام داده اند.


بی بی سی

غرفه سمند (سورن) در اکراین



عاطفه امام دقایقی پیش در حاشیه بهشت زهرا رها شد



دقایقی پیش عاطفه امام در حالی که وضعیت مناسبی نداشته است طی تماسی با خانواده، اذعان داشته است توسط نیروهای امنیتی در حرم امام خمینی رها شده است.



مادر و دیگر اعضای خانواده وی که برای روشن شدن موضوع به سمت حرم امام خمینی حرکت کرده بودند، دخترشان را پیدا کردند، عاطفه امام تمام بیست و چهار ساعت گذشته را بدون یک لحظه خوابیدن تحت بازجویی بوده است.

موج سبز آزادی

جوانان با افتخار می ‌گویند که ما زرتشتی شده‌‌ ایم



سایت حکومتی تابناک: به تازگی در مناطقی از خوزستان به ویژه شهرهای جنوبی آن دیده شده است که برخی جوانان با انداختن گردنبندهایی با نمادهای زرتشتیان، با افتخار میگویند که ما زرتشتی شده‌‌ایم. این نمادها به وفور در کنار خیابانها به فروش میرسد و بعضا مورد استقبال جوانان بیکار و ناآشنا به هویت دینی خود قرار میگیرد.

با تشکر از رضا که مطلب زیر را ارسال داشته اند!

V 70 milyoon moje Sabze Azadi

Sili mohkami ra be goshe Ajnabiyan Iranisetiz khahd navakht !!!!

Tehran bayad soghoot konad !!!

Zendeh bad Secularism (Maktabe Aghlaniyat)
ما ( یا نشانۀ آزادی) هفتاد میلیون موجِ سبزِ آزادی، سیلیِ محگمی را به گوشِ اجنبیانِ ایران ستیز خواهیم نواخت!!!
تهران باید سقوط کند.
زنده باد سوسیالیسم (مکتب عقلانیت)

دریافت شده از طرف رضا

خیمه شب بازی تلوبزیونی جنایتکاران

ساسان کردستانی

ملت ایران فریب خیمه شب بازی تلوبزیونی جنایت کاران را نمی خورد

مردم ایران این روز ها از خود می پرسند : باز در مغز خشک و مکّار این جنایت کاران حرفه ای و شکنجه گران مافیائی چه می گذرد ؟ چه اتفاقی افتاده و چه سناریوی تازه ای در راه است ؟ یعنی یک شبه می شود رادان شکنجه گر فرشته شود ؟ یعنی خامنه ای شیزوفرنیک و مانیاک که تمام ایرانی ها را دشمن می داند ، ناگهان خود و سیستم امنیتی و انتظامی فاشیستی اش 180 درجه تغیر ماهیت داده باشد ؟ . یا خودشان خیلی نادان اند یا مردم ایران را پس از 30 سال جهنمی ، نادان می انگارند !

آخر چگونه این صدا و سیمای دروغ پرداز و روسیاه که نزد مردم ایران و جهان هیچگونه اعتباری ندارد و ملت ایران آن را همان روزنامه تصویری کیهان می دانند ، می تواند با بودن سردار ضرغامی خود فروش ، به ناگهان تغیر جهت داده باشد ؟ مگر چند روز پس از کودتا آن تیرخلاص زن بی آبرو نگفت : ما سر مخالفین را به سقف خواهیم کوبید . مگر خامنه ای به دنبال تجاوزات مکرر به دختران و پسران ایران نگفت : " ...بالاخره آزادی خواهی درد هم دارد ! " مردم ایران ماست را اگر بگویید سفید است باور نخواهند کرد . مردم ایران می دانند که امروز اصغر قاتل ها بر تخت حکومت نشسته اند !اصغر قاتل به معنای واقعی !

آیا از وحشت آغاز سال تحصیلی و ادامه حرکت دانش آموزان و دانش جویان مبارز به دست و پا افتاده اند یا ترفندی جدید برای ساکت کردن مردمی است که طبق آمار خود 60 در صد مردم ایران ( وشاید بیشتر ) تماشای صدا و سیمای کودتاچیان شکنجه چی را آگاهانه تحریم کرده اند ؟

در خلال 3 ماه اخیر پس از کودتای خامنه ای- احمدی تیرخلاص زن ، جنایات و شکنجه ها و تجاوزات مکرر و وحشیانه به دختران و پسران یعنی فرزندان همین ملت ( مسلمان ) ایران آن قدر شرم آور و قبیح و تکان دهنده بود که کسی به یاد ندارد حکومتی با ملت خود چنین کرده باشد . آنوقت یک شبه می شنوید که مهربان می شوند ! خسارت ملیونی می پردازند و عذر خواهی می کنند !! عجبا! وقاحت یابازی با کلمات ؟

و فکر می کنند مردم ایران چنان از درک واقعیت ناتوان شده اند فراموش کرده اند یک دولت غیر قانونی کودتاگر که مسلسل در دست و پول های دزدیده شده مردم را در جیب دارد مانند کودکان به سادگی اغفال می شوند و از فردا رو به قبله رئیس مافیای حاکم نماز وحشت به جای خواهد آورد !

من از آقای خامنه ای یک پرسش دارم : آقای خامنه ای تو که عادت داری مثل هر فرعونی ، متکم وحده باشی ، آیا حاضرید از همان برنامه 8.30 کذائی سیمای ضد ملی ، مخالفان شما هم جواب ات را بدهند ؟ شما که می گوئید تظاهرات خیابانی مردم را خاموش کرده اید اگر واقعن چنین است چرا مراسم حرم امام را لغو کردید ؟ چرا بر خلاف هرسال ، نماز روز قدس را از مصلا به دانشگاه تهران انتقال دادید ؟ می دانم ترس از تظاهرات خیابانی مردم خواب را بر تو و ایادی تو حرام کرده است .

ما به خوبی می دانیم که ناقوس مرگ حکومت فاشیستی اسلامی به صدا درآمده است . ما به خوبی می دانیم که هیچ پیوندی میان ما مردم و شما کودتاگران جنایت کار وجود ندارد . در این مبارزات اخیر ما توانستیم ماسک مردم فریبی را از چهره کریه تان برداریم . اگر تصور کرده اید با این ترفند های دوزاری می توانید از بحران به سلامت خلاص شوید حتمن خواب نما شده اید . و کلام آخر این که ما تقدّس پیامبر گونه تان را متلاشی کردیم و چهره واقعی تان را بدون ماسک به تمام دنیا معرفی کردیم
ایران پرس نیوز

امضاء برای ایرج میرزا

| توضیحاتی درباره‌ی بیانیه‌ی جمعی از طنزپردازان+متن بیانیه |
حتما در خبرها خواندهاید که شهرداری مشهد نام بلوار ایرج میرزا را تغییر دادهاست؟! به چه نامی؟ «جلال آل احمد»!
درست است که شهر در دست شهرداری است. اما کسی نگفته که آنها با متخصصان و آگاهان مشورت نکنند. اگر به مشورت تن میدادند، شاید نام بلوار تغییر نمیکرد، یا اگر تغییر میکرد، «جلال آل احمد» نمیشد. شاید هم بروند ته و توی کار جلال را هم در بیاورند و با او نیز چنین کنند که با ایرج کردند.
موضوعی که قابل توجه و تاسف است، نه تغییر نام، بلکه توضیحات ناشیانهای است که در قطع بزرگی چاپ و در بلوار نصب کردهاند.
در اعتراض به این نوع نگرش شهرداری مشهد، بیانیهای به نگارش درآمده و به جمعی از طنزپردازان ارائه شده است. متن آنرا پس از این توضیحات آوردهام.

بنا بود انتشار بیانیه در سایت «آی طنز» – پایگاه طنز و فکاهی پارسیزبانانصورت بگیرد. اما ترجیح دادیم نخست آنرا به محک و نظر دوستان طنزپرداز بگذاریم و بعد از جمعآوری امضا، به «آی طنز» بسپاریم.
برای امضاء بیانیه لطفا نام، نامخانوادگی و نشانی وبلاگتان را(البته اگر صاحب وبلاگ هستیدبه ایمیل من Momeni AT maatine.com بفرستید یا در بخش نظرهای این پست اعلام کنید.
هر کس متن این بیانیه را در وبلاگش بازنشر یا لینک بدهد، به تاثیر، نفوذ و اطلاعرسانی کمک شایانی خواهد کرد.
این کوچکترین کاری است که میتوان برای پاسداشت حریم فرهنگ، ادبیات و طنز انجام داد.

.: خدا :.

بیانیه‌ی جمعی از طنزپردازان در اعتراض به اقدام موهن شهرداری مشهد

شهرداری مشهد نام بلوار «ایرج میرزا» را در این شهر تغییر داده است و در توجیه اقدام خود بر روی پرده‌ی بزرگی، در یکی از معابر، اطلاعیهای را منتشر نموده که از آن برداشتی جز عدم آگاهی از شاخصههای فرهنگی و ادبی چیز دیگری استنباط نمیشود. آنچه بیش از تغییر نام بلوار تاسفبرانگیز است، توضیحات نامناسب، ناآگانه و اهانتآمیز درباره‌ی این چهره‌ی ادبی است.

ادبیات محل بازآفرینی و انعکاس واقعیات جامعه است. این انعکاس در آثار بسیاری از چهره‌های کهن و معاصر کشور به چشم می‌خورد. با دیدگاه شهرداری مشهد باید نام بسیاری از خیابان‌ها، میادین و ابنیه را در سطح کشور تغییر داد. زیرا که سعدی، مولانا، عبید زاکانی و بسیاری دیگر از ستارگان ادبیات ایران در آثار خود نکاتی را انعکاس داده‌اند که ممکن است با سلیقه‌ی کسانی همخوانی نداشته باشد. اما معیار رویارویی با مفاخر فرهنگی نباید سلیقه‌ی فردی یا گروهی در یک محدوده‌ی مکانی و زمانی باشد. میزان اعتبار فرهنگی هر شخصیتی در عرصه‌ی ناخود‌آگاه جمعی و تاریخی یک ملت تعیین می‌شود.

ما جمعی از طنزپردازان ضمن اظهار تاسف از این اقدام غیرفرهنگی و اعتراض به آن، از شهرداری و شورای شهر مشهد میخواهیم از این پس در مواجهه با مفاخرکشور با احتیاط و آگاهی بیشتری روبرو شود و ضمن بازگرداندن نام «ایرج میرزا» به این بلوار، بخاطر اقدام ناصواب و ناصحیح خود عذرخواهی نمایند.

از سایت ماتینه

ترانه افغانی سرزمین من با صدای گیسو شاکری: در هشتمین سالگرد جانباختن احمد شاه مسعود


عکسهایی از جواد آزاده (شکنجه گر )


به گزارش "ولت آنلاین" آلمان، احمدی نژاد برای در هم شکستن زندانیان سیاسی، جواد آزاده، بازجویی که حرفه خود را در ساواک آموخته، را به خدمت گرفته است. در ادامه گزارش آمده است: جواد آزاده متخصص اعتراف گیری های اجباری است. به نظر وی، دیر یا زود حقیقت برملا می شود. روزنامه روشنفکری ایتالیا "ایل فوگلیوبه نقل از خاتمی، درباره وی می نویسد: " او مظهر شکنجه گران قرون وسطی است." جواد آزاده، همان بازجویی است که در سال 1998 متهمین قتل های زنجیره ای را بازجویی می کرد و همسر سعید امامی، متهم اصلی پرونده، را وادار کرده بود تا اتهام وابستگی به اسرائیل و ارتباطات نامشروع خود را بپذیرد. در آن زمان اصلاح طلبان اعمال او را محکوم و محافظه کاران او را طرد کرده بودند، اما اکنون مدتی است که وی دوباره به کار گرفته شده است


احمدی نژاد بار دیگر پرونده هسته‌ای ایران را تمام‌شده خواند

محمود احمدینژاد در نشست مطبوعاتی روز دوشنبه

۱۳۸۸/۰۶/۱۶
محمود احمدینژاد روز دوشنبه در اولین نشست مطبوعاتی خود در مقام رئیس دولت دهم بار دیگر ضمن آن که گفت «درباره حقوق مسلم ملت ایران مذاکره نمیکنیم»، موضوع هستهای ایران را «تمامشده» خواند.

آقای احمدینژاد گفت: «از نظر ما موضوع هستهای تمامشده است و در چارچوب مقررات جهانی و تعامل با آژانس انرژی اتمی کار را دنبال میکنیم

این در حالی است که سعید جلیلی، مذاکرهکننده ارشد ایران در زمینه پرونده هستهای، هفته گذشته از بسته پیشنهادی جدید جمهوری اسلامی «برای مذاکره درباره برنامه هستهای خود» خبر داد و گفت ایران برای مذاکره با غرب آماده است.

آقای جلیلی همچنین اعلام کرد که تهران بسته پیشنهادی جدید خود را به کشورهای گروه ۵+۱ یعنی آمریکا، بریتانیا، فرانسه، چین و روسیه به علاوه آلمان ارائه خواهد کرد.

محمود احمدینژاد که از سوی شورای نگهبان و وزارت کشور دولت نهم پیروز انتخابات ۲۲ خردادماه اعلام شده است در پاسخ به این ابهام توپ را به زمین گروه ۵+۱ انداخت.

آقای احمدینژاد چنین اظهار نظر کرد که ایران به این دلیل بسته پیشنهادی خود را به جای آژانس بینالمللی به گروه ۵+۱ میدهد که آنها به گفتوگو با ایران «اظهار تمایل» کردهاند.

آمریکا، بریتانیا، فرانسه و آلمان تهدید کردهاند که اگر ایران به کار غنیسازی اورانیوم ادامه دهد و تردیدها را در مورد محتوای تحقیقات خود برای ساخت سلاح هستهای برطرف نکند، تحریمها علیه تهران تشدید خواهند شد.

در عین حال باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، چندین بار گفته است که قرار نیست جامعه جهانی «تا ابد» برای ایران منتظر بماند، و به ایران تا پایان ماه سپتامبر، هفته اول مهرماه، فرصت داده است تا به پیشنهاد گروه ۵+۱ پاسخ دهد.

رئیس دولت دهم علاوه بر این که در نشست مطبوعاتی خود اعلام کرد که دولتش برای حل مسائل فلسطین، عراق، افغانستان و همین طور بحران اقتصادی جهانی «راهحلهای روشن» دارد توضیح داد که هدف از مذاکره با گروه ۵+۱ «اول فرصتسازی برای استفاده صلحآمیز از انرژی اتمی... و دوم مدیریت مؤثر برای جلوگیری از اشاعه سلاحهای هستهای» است.

«تشخیص دشمن دشوار نیست»

رئیس دولت دهم همچنین با اشاره به حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری اخیر گفت که «تشخیص دشمن دشوار نیست» و «افراد مؤثر در فرماندهی این جریانات باید پاسخگو باشند».

این نخستین بار نیست که محمود احمدینژاد و حامیان او در جریان اعتراض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایران با یا بدون اشاره به نام میرحسین موسوی و مهدی کروبی خواستار پاسخگویی «فرماندهان» و «رهبران» جنبش سبز شدهاند.

چندی پیش احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان و از حامیان قدرتمند آقای احمدینژاد، نیز در خطبههای نماز جمعه تهران از این که «سران اغتشاشات» دستگیر نشدهاند از مقامات انتقاد کرد.

محمود احمدینژاد امروز در حالی به عنوان رئیس جمهور ایران به پرسشهای خبرنگاران داخلی و خارجی پاسخ داد که هنوز اعتراضات به نتیجه انتخابات پایان نیافته و میرحسین موسوی و مهدی کروبی در مقام رهبران جنبش سبز بارها اعلام کردهاند که دولت او را مشروع نمیدانند.

رادیو فردا،
تصوير: تمام پسران رهبر ايران
از راست به چپ: حجت الاسلام سید میثم خامنه ای- حجت الاسلام سید مصطفی خامنه ای- آیت الله مجتهدی- حجت الاسلام سید مجتبی خامنه ای- حجت الاسلام سید محسن خامنه ای. توضیح اضافه اینکه هر 4 پسر رهبر شاگرد آیت الله مجتهدی بودند.

مصاحبه با پروفسور "ولادیمیر ساژین"، کارشناس ارشد انستیتوی شرق شناسی آکادمی علوم روسیه.

سئوال: این اواخر اغلب در مورد اپوزیسیون در ایران و سران آن صحبت می شود. بسیاری نمی دانند که آنها چه تفاوتی با احمدی نژاد دارند، و یا در مورد برنامه هسته ای ایران و سیاست های داخلی و خارجی این کشور چه طرز تفکری دارند؟

جواب: "فکر نمی کنم که اینها مخالفین انقلابی باشند که برای تخریب سیستم خود آمادگی داشته باشند، سیستمی که کل معنای دولت ایران بر آن بنا شده است. از نظر من این مبارزه ای بر سر حکومت در میان رجال این کشور است. نفاق در میان رجال ایرانی در بسیاری از مسائل در وحله اول در خصوص مسائل مالی بوجود آمده است. این مبارزه بر سر حکومت و جریانات مالی است.

"میر حسین موسوی" فقط اندکی در زمینه روابط بین المللی ملایم تر است اما هیچکس در حال حاضر در ایران برنامه هسته ای را لغو نخواهد کرد. این برنامه ای ملی است. اما این مسئله را می توان از راه های مختلفی حل نمود. می توان طوری سازش کرد که به توقف برنامه هسته ای منجر نشده اما در عوض بسیاری از مسائلی که از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی و سازمان ملل متحد مطرح شده را حل نمود. در اینصورت می توان انتظار روش های عملگرایانه تر و ملایم تری از سوی ایران داشت که این کشور را در مقابله اکثر کشورهای جهان قرار نمی دهد.

در مورد اسراییل نیز باید تاکید کرد که "خمینیسم" یعنی محتوای ضد اسراییلی اما مسئله آنجاست که این سیاست را چگونه اجرا کرد. به عقیده من در آنصورت سخنانی مانند آنچه که احمدی نژاد عنوان می کند، ایراد نمی شدند. احتمالا می شد انتظار تماس هایی با آمریکا را نیز داشت.

بعبارت دیگر سیاست های اصلی همان باقی می ماندند، اما روش های آن تغییر می کردند. این مسئله اوضاع در خاور نزدیک و میانه را بسیار تسهیل می نمود. اما همان موسوی نیز آدمی از بیرون نیست، وی در همین سیستم بوده فقط با اندک دیدگاه های واقع بینانه تر، عملگرایانه تر و ..."

سئوال: تا چه اندازه این مسئله صحت دارد که کابینه جدید ایران نه بر اساس تخصص بلکه بر اساس وفاداری به احمدی نژاد تشکیل خواهد شد؟

جواب: "البته این تردید وجود دارد. چرا که موقعیت احمدی نژاد بعد از انتخابات تا حدی دشوار شده است. چونکه در میان رجال ایرانی هیچکس انتظار چنین اعتراضات گسترده ای را که طی دو ماه بعد از اعلام نتایج صورت گرفت، نداشت. هیچکس انتظار آن را نداشت.

البته همه به هراس افتادند: هم طرفداران و هم مخالفان احمدی نژاد اما در هر حال موقعیت احمدی نژاد تا حدی تغییر کرد. حال وی باید مشروعیت خویش را به ملت ثابت کند. و هم کارایی خود بعنوان رییس قوه اجراییه در سیاست داخلی و خارجی و از همه مهتر در مسائل اقتصادی. حال وضعیت وی با چهار سال پیش فرق کرده است و به مراتب سختر شده. و به همین خاطر وی قصد تحکیم اهرم های کاری یعنی دولت را دارد که با کمک آن کشور را هدایت کند و به همین خاطر او افراد نزدیک و مورد اعتماد خود را وارد کابینه کرده است. وی سه وزیر زن را هم وارد کابینه کرده که باید به این مسئله توجه داشت که در انتخابات ریاست جمهوری زنان نقش فعالی داشتند از جمله همسران برخی از سیاستمداران.

مسئله زنان در ایران هنوز هم بسیار دشوار است و احمدی نژاد تصمیم گرفت که با آن مقابله کند. اما در کل مسئله وفاداری به احمدی نژاد در برابر آمادگی تخصصی وزرای پیشنهاد قرار گرفته است. به همین خاطر بررسی صلاحیت نامزدهای پست وزارت در مجلس بسیار دشوار خواهد بود."

خبرگزاری «ریا نووستی» روسیه، 12 شهریورماه

گزارش مراسم شب همبستگی کانون نویسندگان ایران (در تبعید) با مبارزت آزادی­خواهانه مردم ایران

این مراسم در دفاع از پیکار آزادی­خواهانه و دلاورانه مردم ایران و با یاد جانباخته­گان سال­های اخیر این مبارزات در تاریخ ۲۸ ماه اوت ۲۰۰٩ در شهر استکهلم برگزار شد.

در این مراسم مریم هوله، عباس سماکار، سهراب مختاری، یاور استوار و علی کامرانی به شعرخوانی پرداختند و بهرام رحمانی که از سوی هیئت دبیران کانون نویسندگان ایران در تبعید، سازمان دهنده و برگزارکننده این مراسم بود، سخن گفت و شاهین نجفی، خواننده رپ معترض، با ترانه­ های پرشور و تندآهنگ خود در این مراسم، شور جوانی و اعتراض نسل هموندش را به زیباترین شکل ارائه کرد.

گوینده و مجری برنامه این مراسم صوفی کریمی بود که با بیان گرم و خوانش­های کوتاه متن­ها، فضای لازم را برای اجرای برنامه میهمانان ایجاد می­کرد و آنان را به روی صحنه فرامی­خواند.

این مراسم در امتداد حرکت همواره کانون نویسندگان ایران در تبعید و در راستای دفاع از آزادی اندیشه و بیان، به مثابه صدائی بود که می­کوشید ندای مبارزات جاری مردم ایران را به گوش مردم جهان برساند.

جدا از سخن آغازین بهرام رحمانی که در به تحلیل شرایط کنونی در مبارزات مردم ایران و چشم­اندازها و نتایج آن اختصاص داشت، تم غالب و زبان گویای مراسم، با بازخوانی شعر و ترانه، بیان رساترین حس همدلی و همبستگی مبارزاتی شاعران و خواننده شرکت کننده با پیکار دلاورانه مردم ایران بود.

شعرهای مریم هوله، با فضای تراژیک و لحن و طنین سنگین و اعتراضی خود زبان زنان و درد و پیچیده­گی­های تراژیک زندگی آنان را ارائه می­کرد. طنز یاور استوار در شعر، گزندگی زبان تند اعتراض کنون بود و شعر علی کامرانی، همراه با ترانه­خوانی او، و شعر محمد مختاری که از زبان سهراب مختاری خوانده و بیان می­شد، فضای مبارزاتی موجود را به رنگ­ها و فضاسازی­های گوناگون بازسازی می­کرد و شعر عباس سماکار نیز با تصویرسازی­های رنگین و مهتابی­ اش و با ساختی از پیکارگری پوشیده و عمیق آن زبان شب همبستگی با مبارزات مردم را می­ساخت.

بخش پایانی برنامه این مراسم با ترانه­ های رپ معترض، با صدای گیرا و ریتم تند شعرهای دلنشین و شور جوانی شاهین نجفی توام بود که شرکت کنندگان سن و سال دار مراسم را نیز به هیجان واداشته بود و همگی به شدت برای او ابراز احساسات می­کردند.

برگزاری چنین شب­ هائی از این پس نیز هم­چنان در دستور کار کانون نویسندگان ایرن در تبعید باقی ست و کانون می­کوشد جدا از مبارزات دیگرش در راستای دفاع از آزادی اندیشه و بیان، از این طریق نیز بر شور مبارزاتی جاری بیافزاید و امید و پشتیبانی و همدلی با مردم ایران را که سال­های دراز است در سلطه نابکارانه رژیم جمهوری اسلامی دست از پیکار برای آزادی و رهائی و برابری نمی­کشند، تداوم بخشد.

کانون نویسندگان ایران در تبعید

پشت پرده دستگیری عاطفه امام

عاطفه امام ، فرزند جواد امام ، رییس ستاد انتخاباتی میر حسین موسوی در تهران بزرگ ، عصر دیروز توسط مامورین لباس شخصی در خیابان طالقانی تهران دستگیر و به محل نا معلومی منتقل گردید .
به گزارش ارتش سری نیروهای لباس شخصی که به گفته ی یک منبع آگاه ، وابسته به حفاظت اطلاعات سپاه می باشند ، عصر دیروز در حالی اقدام به دستگیری عاطفه امام نمودند که پدر وی در تاریخ 26 خرداد ماه در منزلش دستگیر شده بود و برای حضور در دادگاه نمایشی وپذیرش اعترافات ساختگی به شدت تحت فشار قرار دارد .
تیم قضایی ستاد کودتا به سرکردگی سعید مرتضوی در موارد مشابهی برای اعمال فشار بر زندانیان با تهدید خانواده های آنان اقدام به شکستن مقاومت این افراد نموده است ، به عنوان مثال در مورد سعید حجاریان پس از آنکه بازجوها بعد از ساعتها فشار موفق به متقاعد ساختن حجاریان برای پذیرش اعترافات نشدند ، با دستگیری 8 ساعته همسر و فرزندش و آزار و اذیت آنان در مقابل دیدگان او ، وی را مجبور به همکاری کردند .
این منبع آگاه که از پرسنل رده بالای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می باشد عنوان کرد "با توجه به عملکرد تیم کودتا ، انتظار می رود پس از تحت فشار قرار دادن جواد امام و شکستن مقاومت وی ، عاطفه امام طی امروز و فردا آزاد گردد" ./پایان خبر

خبرسازی خبرگزاری پاسداران در واکنش به ایستادگی کروبی

سحام نیوز: به دنبال انتشار خبری در خبرگزاری فارس مبنی بر اینکه به علت شکایت شرکت ایرانسل از علی کروبی که وی را به عنوان مدیر شرکت پرشین تله کام نامیده است حکم جلب فرزند کروبی از سوی دادسرای عمومی و انقلاب تهران صادر شده است این شرکت با ارسال توضیحی این خبر را تکذیب کرد.

در این تکذیبه خطاب به خبرگزاری فارس آمده است : " آقای علی کروبی هیچ سهمی در شرکت پرشین تله کام ندارد. این شرکت بر اساس قرارداد قانونی منعقده با شرکت ایرانسل یکی از بزرگترین توزیع کنندگان محصولات شرکت ایرانسل میباشد.

ارتباط فی مابین این شرکت با شرکت ایرانسل ، ارتباط تجاری در قالب خرید و فروش و توزیع محصولات ایرانسل می باشد ، لذا هیچگونه رابطه تبلیغاتی بین دو شرکت وجود ندارد.

اختلاف موجود دو شرکت ناشی از مسایل مالی بدلیل قراردادهای تجاری است که از طریق مراجع ذی ربط و مذاکرات فی مابین در حال رسیدگی است.

این شرکت هیچگونه ارتباطی با ستاد های انتخاباتی هیچیک از کاندیداها نداشته و صرفاً در امر تخصصی مرتبط به خرید ، فروش ، توزیع و خدمات پس از فروش محصولات ایرانسل در چهارچوب اساسنامه فعالیت دارد. "

گفتنی است خبرگزاری فارس با انتشار خبری کذب مدعی شد که به دنبال شكايت مسئولان شركت ايرانسل از شركت خدماتي پرشين تله کام ، دادسراي عمومي و انقلاب تهران حكم جلب مديران اين شركت را صادر كرده است . در این خبر آمده که یکی از مدیران این شرکت که بازداشت شده بود در اعترافات اولیه خود اظهار داشته که شركت پرشين تله کام توسط علي كروبي فرزند مهدي كروبي مديريت مي شود . به ادعای خبرگزاری فارس شركت پرشين تله کام قرار بوده در قبال دريافت مبلغي هنگفت بخشي از كارهاي تبليغاتي شركت ايرانسل را انجام دهد كه به علت عدم تحقق اين مسئله،‌ شركت ايرانسل از علي كروبي مدير پرشين تله کام به اتهام تصرف غيرقانوني بيش از 2 ميليارد تومان شكايت كرده است.

به ادعای این سایت شركت ايرانسل كه يكي از اسپانسرهاي مهدي كروبي در انتخابات رياست جمهوري بوده، حدود 2ميليارد و چهارصد ميليون تومان كارت هاي اعتباري ايرانسل به شركت خدماتي _ تبليغاتي پرشين تله کام تحويل داده اما اين شركت از برگشت پول حاصل از فروش اين كارت ها خودداري كرده است.

لازم به توضیح است که خبرگزاری فارس و فردی که این خبر را به رسانه منتقل کرده است حتی قادر به نگارش صحیح نام این شرکت نبوده و ان را پرشین تاگام نامیده است که اینک مدعی شده که این شرکت به فعالیت سو اقتصادی پرداخته است و به نظر می رسد که این خبرسازی ها واکنشی به ایستادگی مهدی کروبی برای ارائه مستنداتی درباره آزار و شکنجه بازداشت شدگان حوادث اخیر جهت احقاق حقوق افرادی است که اظهار میکنند مورد آزار قرار گرفته اند .


روحانيون مجلس: موسوي به دادگاه احضار شود


رييس مجمع نمايندگان روحاني مجلس با بيان اينکه موسوي بايد به دادگاه احضار شود، تصريح کرد: اگر دستگاه قضايي با کساني که امنيت جامعه را به هم زدند، برخورد ميکرد، ميرحسين موسوي هر روز بيانيه پشت بيانيه صادر نميکرد.

حجتالاسلام "محمدتقي رهبر" در گفت و گو با خبرنگار سياسي ايرنا با اشاره به بيانيه اخير ميرحسين موسوي و تلاش وي براي القاي بحران در جامعه گفت: کشور امروز هيچ بحراني ندارد و اگر بحراني وجود دارد، بحراني است که همين آقايان ايجاد کردند و عقبه سياسي اين افراد (موسوي) ايجاد کردند.
وي گفت: تشکلهايي که ميانهاي با نظام ندارند پشت اين آقايان (موسوي) قرار گرفتند، ايجاد کننده بحران بودند و بيگانگان نيز در حمايت از آنها به تحريک مردم پرداخته و با تشويق آشوبگران سعي در سوءاستفاده از اين فضا کردند.
رهبر تاکيد کرد: موسوي به جاي اينکه بيانيه بدهد و در کشور التهابآفريني کند، بايد به دادگاه احضار شود و پاسخگوي کارهاي خود باشد.
نماينده مردم اصفهان در مجلس با بيان اينکه مردم توجهي به اين بيانيهها ندارند، گفت: اين بيانيها نه اعتبار قانوني دارد نه اعتبار ملي زيرا مردم فهميدند که اين حرکتها و اغتشاشها و به هم ريختن امنيت جامعه با چه کساني است.
رهبر اضافه کرد: شايد روزي مرد حاضر بودند به دعوت آقاي ايکس به خيابان بيايند اما امروز چون متوجه خيلي چيزها شدند، به هيچ وجه ارزشي براي اين حرفها قائل نيستند و نميخواهند اسباببازي اين آقايان باشند که با صدور هر بيانيهاي به خيابان بريزند.
وي افزود: روزهاي تحريک‌‌آميز گذشته و آن روزها موجي بود که سپري شد و امروز بايد مسببان آن پاسخگو باشند.

از بولتن

حمله بی سابقه شجریان به 30 سال حاکمیت نظام اسلامی


با ممنوع كردن بانوان از خوانندگي، بخشي از موسيقي را حذف كردند، مگر مي شود صداي سوپرانو در موسيقي نباشد؟ اميدوارم روزي به اين نتيجه برسند صداي زنها باعث تحريك مردها نمي شود، چطور صداي مردها باعث تحريك زنها نمي شود
در حالی که مصاحبه نکردن شجریان با بی بی سی تبدیل به سوژه ای برای قدیس سازی از او شده است مصاحبه شب گذشته او با صدا آمریکا نشان داد که کسانی چون محمدرضا شجریان که باید متعلق به همه مردم باشند تبدیل به تریبونی برای قشر آشوب طلب شده اند.


به گزارش بولتن: محمد رضا شجريان كه 14سال است با هيچ يك از رسانه هاي تصويري داخلي و خارجي مصاحبه نداشته است روز گذشته ساعت 20 به وقت تهران در برنامه دو روز اول شبكه تلوزيوني صداي امريكا شركت كرد و گفت: اين دولت ديگر نمی تواند مملكت را ادره كند فقط مي تواند كنترل كند. مجري برنامه رضا فرهودي هم با زيركي خاصي در بين سؤالات تخصصي از موسيقي مسائل سياسي را مطرح مي نمود.

وي پس از صحبت در مورد پروژه "باغ هنر بم" گفت پولي كه از طريق فروش دي وي دي و سرمايه گذاري شخصي آماده شده بود، 1 ميليارد تومان بود. دولت ششصد ميليون كمك كرد و اين پول توسط استانداري كرمان گرفته و تحويل من نشد و صرف امور نامربوطي شد! من هم تصميم گرفتم پروژه را تحويل خودشان دهم. وي تاكيد كرد كه اگر هم در ايران بودم هم در اين مصاحبه شركت مي كردم.

يكي از موارد مهم اين مصاحبه سوال زيركانه مجري برنامه از محمد رضا شجريان در مورد مسايل پيرامون انتخابات ايران بود كه شجريان گفت : چه كسي است از آنچه كه گذشته بي خبر باشد. رفتار اينگونه جواب مردم شريف ايران نبود، صحنه هايي كه ديدم بقدري مرا منقلب كرد كه به يكباره شعر فريدون مشيري به يادم امد و گفتم بايد حرفي بزنم و ساكت نمانم. بايد نشست و حرف زد نه با تفنگ جواب مردم را داد. ابتدا در دستگاه ماهور ساخته شده بود كه چون ديدم جوابگو نيست در دستگاه دشتي ساخته شد.

شجريان در مورد درخواست عدم استفاده صدا و سيما از "ربنــــا" گفت : موجوديت صدا و سيما اين است كه زبان مردم وبراي همه مردم باشد نه اينكه فقط در يك جبهه و براي عده اي خاص باشد، من تحمل ديدن برنامه هاي صدا سيما را هم ندارم! اين بود كه من هم گفتم حق پخش صداي من را نداريد. در طول اين سي سال، قدمي براي موسيقي بر نداشتند، حتي يك سالن نساختند، سالن كنسرتي در ايران وجود ندارد. صدا و سيما به حرف من گوش نداد تا شكايت كردم. تا موقعي كه رفتارش را با مردم درست نكند، اجازه پخش صداي من را ندارد.

وي گفت : اين انتخابات نبايد چنين نتيجه اي مي داشت، دل هر دردمندي را به درد مي آورد وقتي مي بينيم جواب مردمي كه گفتند راي من چه شد اين بود. من نمي توانم كلمه اي را براي توضيح بيابم. اينها ديگر نمي توانند مملكت را اداره كنند، فقط مي توانند كنترل كنند.

با ممنوع كردن بانوان از خوانندگي، بخشي از موسيقي را حذف كردند، مگر مي شود صداي سوپرانو در موسيقي نباشد؟ اميدوارم روزي به اين نتيجه برسند صداي زنها باعث تحريك مردها نمي شود، چطور صداي مردها باعث تحريك زنها نمي شود

سایت خبری - تحلیلی بولتن

واکنش خاتمی به سخنان فرمانده سپاه پاسداران



خاتمی در واکنش به سخنان فرمانده سپاه، میگوید که برخلاف آنچه این روزها با دروغ و تهمت و كینهتوزی گفته میشود، همیشه از حكومت سازگار با دین حمایت كرده است

مردمک

محمد خاتمی، رییسجمهور پیشین ایران میگوید: ما با برداشتی از دین و کسانی که میخواهند بهنام مقابله با لیبرالیسم غرب و از پایگاه فاشیسم و ایدههای توتالیتاریسم، به زور مردم را به راهی كه خود راه سعادت میدانند ببرند، مخالفیم.

رییس بنیاد باران در دیدار با شورای مرکزی انجمن مدرسین دانشگاهها، تاکید میکند که «برخلاف آنچه این روزها با دروغ و تهمت و كینهتوزی گفته میشود» همیشه از حكومت سازگار با دین حمایت كرده است.

گفتنی است خاتمی در شرایطی این سخنان را در مورد اهمیت دین بیان میکند که چندی پیش محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران، خاتمی و سران اصلاحطلبان را به «دینستیزی» متهم کرده بود.

خاتمی از معرفی «نیروهای دلسوز و مدافع اصول و بنیانهای انقلاب»، بهعنوان «برانداز نظام»، ابرازتاسف کرده است.

خاتمی همچنین دربره عملکرد جناح حاکم در کشور تاکید کرده است: آنها بهترین فرصتها را كه برای كارآمدی و موفقیت نظام به دست آمده بود، از دست دادند و 300 میلیارد دلار سرمایه ملی را با ندانم كاریها از بین میبرند ولی به استناد اعترافاتی كه اساس آنها زیرسؤال است ما را متهم میكنند.

وی به جناح حاکم و دلسوزان نظام هشدار میدهد که « تا فرصتها كاملا از دست نرفته، به بازسازی اعتماد عمومی بیاندیشیم و یكبار دیگر اطمینان ایجاد كنیم كه در چارچوب همین ساختار میتوان به رفع اشكالات اقدام كرد

خاتمی میگوید:‌ ما نگران این هستیم كه اگر برای جبران این ضایعات، فكری اساسی نشود و نارضایتیهای موجود با تداوم روشهای سركوبگرانه ادامه یابد و در ماههای آینده، مشكلات و پیامدهای ناكارآمدیها و ضعف عملكردها كه چشمانداز آن به وضوح قابل رویت است، به شرایط موجود اضافه شود و آنگاه زمان برای تجدید نظر و اصلاح امور دیر باشد.

تهدید دانشگاه‌ها

خاتمی با اشاره به حوادث پس از انتخابات میگوید جناح حاکم در این انتخابات، بزرگترین فرصت كه برای نظام اسلامی و كشور فراهم آمده بود را ضایع کرد.

وی معتقد است «این انتخابات فرصتی فراهم آورده بود كه جوانان و مردمی كه از ضعف عملكردها ناراضی شده بودند به صحنه بیایند و با امید به نظام و آینده، انتخاب مناسب را انجام دهند

رییسجمهور پیشین ایران، برخی «کجاندیشیها» را موجب بهوجود آمدن برخوردهای پس از انتخابات دانست و ابرازنگرانی کرد که چنین برخوردهایی در آینده با دانشگاهها نیز صورت گیرد و تاکید کرد که این برخوردها موجب «تقویت گرایشهای افراطی و ضدنظام» میشود.

گفتنی است در آستانه بازگشایی دانشگاهها و همزمان احضار شماری از فعالان دانشجویی به وزارت اطلاعات، نگرانیها نسبت به امنیتیشدن فضا و برخورد با دانشجویان افزایش یافته است.

دلیل لغو مراسم شب های قدر در مرقد امام


نگرانی شورای عالی امنیت ملی از برگزاری تجمعات مردمی

یک منبع آگاه دلیل لغو مراسم شب های احیا در مرقد امام ( ره) را فشار شورایعالی امنیت ملی به تولیت حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی اعلام کرد.
به گزارش نوروز، این منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود در ادامه افزود: شورای عالی امنیت ملی نگران برگزاری هرگونه تجمع اعتراض آمیز از سوی طرفداران میرحسین موسوی است و از آنجا که احتمال می رفت در شب های احیا حامیان موسوی در مرقد امام حضور یابند این مراسم با فشار به تولیت حرم لغو شد.
طیق روال سال های اخیر، در شبهای قدر مراسمی با حضور مردم و شخصیت های عالی رتبه نظام در مرقد امام ( ره) برگزار میشد، که سیدمحمد خاتمی و ناطق نوری سخنران دو شب از این مراسم بودند.
این منبع آگاه در ادامه گفتگوی خود با نوروز ضمن انتقاد از لغو این مراسم تصریح کرد: حجه الاسلام ناطق نوری از پس از انتخابات بنا ندارند در مراسم رسمی سخنرانی کنند. ظاهرا ایشان به مسائل رخ داده در روند انتخابات معترض هستند.
طی روزهای اخیر منابع خبری پیش بینی کرده بودند که در شب سخنرانی خاتمی جمعیتی بالغ بر 4 میلیون نفر در مرقد امام حضور خواهند یافت.
این منابع همچنین از اعمال فشار بر حجه الاسلام سید حسن خمینی برای لغوسخنرانی خاتمی در مرقد امام خبر دادند که در نهایت تولیت حرم امام ( ره) برگزاری مراسم شب های قدر در مرقد امام را منتفی اعلام کرد.