سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۶/۱۶

حمله بی سابقه شجریان به 30 سال حاکمیت نظام اسلامی


با ممنوع كردن بانوان از خوانندگي، بخشي از موسيقي را حذف كردند، مگر مي شود صداي سوپرانو در موسيقي نباشد؟ اميدوارم روزي به اين نتيجه برسند صداي زنها باعث تحريك مردها نمي شود، چطور صداي مردها باعث تحريك زنها نمي شود
در حالی که مصاحبه نکردن شجریان با بی بی سی تبدیل به سوژه ای برای قدیس سازی از او شده است مصاحبه شب گذشته او با صدا آمریکا نشان داد که کسانی چون محمدرضا شجریان که باید متعلق به همه مردم باشند تبدیل به تریبونی برای قشر آشوب طلب شده اند.


به گزارش بولتن: محمد رضا شجريان كه 14سال است با هيچ يك از رسانه هاي تصويري داخلي و خارجي مصاحبه نداشته است روز گذشته ساعت 20 به وقت تهران در برنامه دو روز اول شبكه تلوزيوني صداي امريكا شركت كرد و گفت: اين دولت ديگر نمی تواند مملكت را ادره كند فقط مي تواند كنترل كند. مجري برنامه رضا فرهودي هم با زيركي خاصي در بين سؤالات تخصصي از موسيقي مسائل سياسي را مطرح مي نمود.

وي پس از صحبت در مورد پروژه "باغ هنر بم" گفت پولي كه از طريق فروش دي وي دي و سرمايه گذاري شخصي آماده شده بود، 1 ميليارد تومان بود. دولت ششصد ميليون كمك كرد و اين پول توسط استانداري كرمان گرفته و تحويل من نشد و صرف امور نامربوطي شد! من هم تصميم گرفتم پروژه را تحويل خودشان دهم. وي تاكيد كرد كه اگر هم در ايران بودم هم در اين مصاحبه شركت مي كردم.

يكي از موارد مهم اين مصاحبه سوال زيركانه مجري برنامه از محمد رضا شجريان در مورد مسايل پيرامون انتخابات ايران بود كه شجريان گفت : چه كسي است از آنچه كه گذشته بي خبر باشد. رفتار اينگونه جواب مردم شريف ايران نبود، صحنه هايي كه ديدم بقدري مرا منقلب كرد كه به يكباره شعر فريدون مشيري به يادم امد و گفتم بايد حرفي بزنم و ساكت نمانم. بايد نشست و حرف زد نه با تفنگ جواب مردم را داد. ابتدا در دستگاه ماهور ساخته شده بود كه چون ديدم جوابگو نيست در دستگاه دشتي ساخته شد.

شجريان در مورد درخواست عدم استفاده صدا و سيما از "ربنــــا" گفت : موجوديت صدا و سيما اين است كه زبان مردم وبراي همه مردم باشد نه اينكه فقط در يك جبهه و براي عده اي خاص باشد، من تحمل ديدن برنامه هاي صدا سيما را هم ندارم! اين بود كه من هم گفتم حق پخش صداي من را نداريد. در طول اين سي سال، قدمي براي موسيقي بر نداشتند، حتي يك سالن نساختند، سالن كنسرتي در ايران وجود ندارد. صدا و سيما به حرف من گوش نداد تا شكايت كردم. تا موقعي كه رفتارش را با مردم درست نكند، اجازه پخش صداي من را ندارد.

وي گفت : اين انتخابات نبايد چنين نتيجه اي مي داشت، دل هر دردمندي را به درد مي آورد وقتي مي بينيم جواب مردمي كه گفتند راي من چه شد اين بود. من نمي توانم كلمه اي را براي توضيح بيابم. اينها ديگر نمي توانند مملكت را اداره كنند، فقط مي توانند كنترل كنند.

با ممنوع كردن بانوان از خوانندگي، بخشي از موسيقي را حذف كردند، مگر مي شود صداي سوپرانو در موسيقي نباشد؟ اميدوارم روزي به اين نتيجه برسند صداي زنها باعث تحريك مردها نمي شود، چطور صداي مردها باعث تحريك زنها نمي شود

سایت خبری - تحلیلی بولتن

هیچ نظری موجود نیست: