سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۶/۳

کمپین زنان علیه تجاوز و شکنجه در زندانهای جمهوری اسلامی!

بنا به گزارشاتی که تا هم اکنون از زندانهای جمهوری اسلامی منتشر شده است، تظاهر کنندگان دستگیر شده در خیزش حق طلبانه اخیر بویژه در زندان کهریزک مورد تجاوزات گروهی واقع شده، و جانيان و زندانبانان آنها را تحت بدترین شکنجه های قرون وسطایی قرار داده اند. بسیاری از دستگيرشدگان ، خواه زن یا مرد در اتاقهای تجاوز، در اثر تجاوزات مکرر و گروهی، به خاطر پارگی رحم و یا رکتوم و خونریزی روده جان خود را از دست داده و یا در درون و بیرون زندان با آثار خشونت و جراحات جسمی و روحی ناشی از این عمل وحشیانه دست و پنجه نرم میکنند. ما میدانیم که شکنجه و تجاوز به زندانیان، محدود به کهریزک و وقایع اخیر نیست. اعدام و کشتار زندانیان، تجاوز کردن و شکنجه کردن در زندانها و بیدادگاههای رژیم اسلامی عمری به قدمت تاریخ این حکومت دارد.

جمهوری اسلامی اکنون از ترس مواجهه با مردم ایران و افکار عمومی مردم در کشورهای غربی تجاوزات صورت گرفته در زندانهایش را انکار میکند. پخش اخبار تجاوز و شكنجه دستگيرشدگان اخير در ايران و در دنيا موجي از نفرت و انزجار عليه حكومت اسلامي را دامن زده است. افشا و مبارزه عليه تجاوز و شكنجه در زندانها یک وظیفه مهم جنبش آزادیخواهانه مردم ایران در این مبارزه است.
در نظام جمهوری اسلامی تا بحال زنان زیادی در زندانها مورد تجاوز قرار گرفته و سپس به قتل رسیده اند و آنها كه جان سالم به در برده اند٬ اکنون با شدیدترین لطمات روحی و جسمی ناشي از تجاوز و شكنجه٬ دست و پنجه نرم ميكنند. زهرا کاظمی، زهرا بنی یعقوب، آذر آل کنعان، رویا طلوعی و... از جمله این افراد میباشند. رژیم جمهوری اسلامی اما جوانان و نوجوانان پسر را نیز در زندانها مورد تجاوز قرار داده است. دانشجویانی که به جرم تظاهرات دستگیر شدند، یا بصورت فردی در زندان مورد تجاوز قرار گرفته و یا توسط اشیائی مانند بطری به آنها خشونت جنسی وارد شده است.

ما میخواهیم عليه اين جنايات اعلام جرم كنيم. ما بايد با اعتراضات گسترده٬ جلوي اين فجايع را بگيريم. بايد در اوضاع انقلابي امروز كاري كرد که همه قربانیان این شکنجه های قرون وسطایی با ادعانامه های خود، این جنایات را افشاء کنند. ما پرونده و داستان این جنایت هولناک را در سطح وسیع بين المللي علنی كرده و همه این پرونده ها را به سازمانها و نهادها، مراجع حقوقی و کمیته های بین المللی علیه شکنجه می کشانیم. ما نمیگذاریم که در ایران همانند یوگسلاوی یا ویتنام، بنگلادش یا ژاپن افشای این جنایت شامل مرور زمان شده و یا سخن گفتن از آنها تابو باشد. در خواستهای فوری کمپین ما از این قرار است:

1. ما خواهان محکومیت تجاوز و شکنجه توسط رژیم جمهوری اسلامی به عنوان جنایت علیه بشریت هستیم.
2. ما خواهان محاکمه عاملین و آمرین تجاوز و شکنجه و اعمال خشونت و قتل در زندانهای جمهوری اسلامی در وقایع اخیر و همچنین در سی سال عمر این حکومت هستیم.
3. ما خواهان معرفی تمامی شکنجه گران، بازجویان و تجاوزگران در زندانهای جمهوری اسلامی هستیم.
4. ما خواهان آزادی همه زندانیان سیاسی و بسته شدن در همه زندانها، بازداشتگاههای علنی و مخفی هستیم.
5. ما خواهان معالجه و مداوای همه زندانیان مورد شکنجه و تجاوز قرار گرفته و ایجاد بهترین شرایط و امکانات رفاهی و درمانی برای ترمیم آثار خشونت جسمی و روحی این عزیزان هستیم.
6. ما خواهان لغو اعدام، سنگسار و الغای قانون اساسی جمهوری اسلامی و مجازاتهای مندرج در آن هستیم.
7. ما خواهان به رسمیت شناختن حق حیات و مصونیت جسمی و روحی فرد از هر نوع تعرضی هستیم.
8. ما خواهان آنچنان قوانین جزایی در کشور هستیم که تعدی و تجاوز به جسم و روح انسانها، خشونت علیه کودکان، علیه زنان و علیه آحاد مردم، جزو جرائمی محسوب شوند که بسیار سنگینتر از قیاس با تعدی به حقوق ملکی و اموال، مورد پیگرد و مجازات قرار میگیرند.

به کمپین ما بپیوندید. این کمپین متعلق به همه آزادیخواهان صرفنظر از مرزها و تبعیضات تحمیلی جنسی است. به ما برای افشای جنایات اخیر و پیگیری آنها کمک کنید. در اطلاعیه های بعدی برپایی فوری تظاهراتها، همایشها و اقدامات کمپین را با تاریخ و محل آنها به اطلاع عموم مردم میرسانیم.

15 اوت 2009 برابر با 24 مرداد 88

تلفن تماس: 004917680027094
آدرس ایمیل: Czanan88@googlemail.com

مینا احدی، مرسده قائدی، مهرنوش موسوی، مریم نمازی، شهناز مرتب، فریده آرمان، مهین علیپور، افسانه وحدت، نازنین برومند، نینا تابان، مهین درویش روحانی، مریم صادقی، پوران عظیمی، رویا بحرینی، آذر موسوی، فریبا کریمی، فریده کریمی، خانم کریم زاده، شهلا خباز زاده، پروین معاذی، فهیمه قطبی، سهیلا کیانی، شمسی ذاکری، کلثوم خوشبخت، زری اصلی، پروین سلیمی، فرزانه درخشان، فرنازقبادی، فریبا ابولحسینی، حوا بذرافکن، گلناز شهریاری، سیما آرام، نسرین عبدی، میترا کامدین، سیما بهاری، گیتی آقاجانی، آزاده آقاجانی، پریسا سلیمی، مرجان واعظ ، آذر پویا، رکسانا بحرینی، فرنگیس شادروان، فرزانه شادروان، منیژه اتمامی، اندیشه علیشاهی، سهیلا خسروی، آنیتا فرزانه

مراسم مشترک:شب همبستگی با جنبش انقلابی کردستان

شب همبستگی با جنبش انقلابی کردستان


بیست و هشت مرداد سالروز حمله نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی به کردستان انقلابی به فرمان خمینی است. 28 مرداد سال 58 همچنین یاد آور مقاومت تاپای جان کارگران وزحمتکشان ومردم انقلابی کردستان درمقابل چنین یورش ارتجاعی و ددمنشانه ای است که نه تنها دست آوردهای مبارزات مردم کردستان را نشانه رفته بود بلکه مقدمه یورشی بود به همه دستاوردهای مبارزات چندین ساله کارگران وزحمتکشان وقیام مردم سراسر ایران .
به همین مناسبت وبرای ارج نھادن به مبارزه ، مقاومت و فداکاری مردم انقلابی کردستان و گرامیداشت یاد همه آنهائی که دراین مقاومت ومبارزه انقلابی جان فدا کردند، مراسمی برگزار میگردد .

همه انسانھای آزاده و انقلابی را به شرکت دراین مراسم واعلام همبستگی با مبارزات کارگران وزحمتکشان ومردم انقلابی وآزادیخواه کردستان دعوت میکنیم.

برنامه های مراسم عبارت است از
: سخنرانی حبیب سلطانی و تیفور بطحائی ، پخش فیلم ، موسیقی و شعر خوانی و همچنین بحث و گفتگو پیرامون سرکوب فوق
مکان : سالن Hagabio
زمان : یکشنبه 23 آگوست 2009
ساعت: 5بعداز ظھر تا 9 شب

شرکت برای همگان آزاد است
برگزار کنندگان
نمایندگی کومه له در خارج از کشور- واحد یتوبوری
اتحاد فدائیان کمونیستواحد یتوبوری
تعدادی از فعالین منفرد و کارگری - یتوبوری

دادستانی تهران سعيد حجاريان را به اقدام عليه امنيت داخلی متهم کرد


راديو فردا - در جلسه امروز دادگاه تلويزيونی شماری از بازداشت شدگان پس از انتخابات، دادستانی عمومی و انقلاب تهران، سعيد حجاريان، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ايران اسلامی را به «اقدام عليه امنيت داخلی» متهم کرد. سپهری، معاون سعيد مرتضوی در کيفرخواست خود، سعيد حجاريان را به «اقدام عليه امنيت داخلی به وسيله آشوب وتجمعات ، القای شبهه ِ تقلب در انتخابات، تبليغ عليه نظام، ارتباط با عوامل بيگانه، تحريک دانشجويان و جوانان به شرکت در تجمعات غيرقانونی ، تخريب دولت قانونی به وسيله مقالات مکتوب، خصوصا در جريان انتخابات، و توهين به مسوولين و مقامات و مقام معظم رهبری» متهم کرد. برپايه گزارش رسانه های دولتی ايران، سعيد حجاريان در آنچه که دفاعيات او خوانده شده، از اعمال و نظرات سياسی و جامعه شناسانه خود «عذرخواهی و طلب بخشش کرده و التزام عملی خود را به قانون اساسی و فرمايشات مقام معظم رهبری» اعلام کرده و از حزب مشارکت نيز استعفاء داده است.
خانواده سعيد حجاريان پيشتر گفته بودند مسئولان امنيتیقضايی جمهوری اسلامی قصد دارند در جلسه امروزمتنی را که خود آنها تهيه کرده اند؛ بعنوان دفاعيات سعيد حجاريان وانمود کنند. غلامعلی رياحی، وکيل تعيينی سعيد حجاريان نيزگفته بود که او پرونده را تاکنون نديده و قصد ندارد در دادگاه امروز حاضر شود.
سيعد حجاريان دهسال پيش ترور شد و از آن زمان توانايی حرف زدن و حرکت را از دست داده است و به گفته خانواده اش، در طی دوماه گذشته که در بازداشت بوده به اشکال گوناگون شکنجه روحی و جسمی شده است.
[تاري

پیک ایران

اظهار نظرهای جالب خوانندگان پیک ایراندر رابطه با دادگاه نمایشی امروز




نوشته شده در تاريخ سوم شهريور ۱۳۸۸ برابر با بيست و پنجم اوت ۲۰۰۹ ، 16:27:13 توسط خشایار
بارون امشب توی ایون مثل تاریکی تو زندون بی صفا , بی تحرک ، بی ریا بود می کنه جون ، مرد با غیرت میدون ، توی فکر رای فرجام امیره

نوشته شده در تاريخ سوم شهريور ۱۳۸۸ برابر با بيست و پنجم اوت ۲۰۰۹ ، 15:57:40 توسط Moskausoliman
آقاى محممد!من با شما هم نظرم ود ستايش مى كنم اين طرز فكر را٠در رابطه با شما نمي دانم دم خروس قبول كنم يا قسم حضرت عباس را؟؟؟؟ از زماني كه به ضرب شمشيرافكار شخصي كه اتفا قا با شما همنام بود به ايرانيان و ايران تحميل شد بد بختي ها فقر و فلاكت ناداني و جهالت شروع شده و تا زمانيكه اين افكار در ايران جا و منزلت دارد ناداني جهالت فقر بدبختي تجاوز قتل و غارت تزوير دروغ و ريا جزو ميوه هاي لاينفك اين فرقه مي باشد٠با نهادن يك نام فارسي براي خو د و در آينده براي فرزندانت يك قدمي مثبت در رابطه با شعار زيبايتان٠موفق باشيد٠

نوشته شده در تاريخ سوم شهريور ۱۳۸۸ برابر با بيست و پنجم اوت ۲۰۰۹ ، 15:18:54 توسط مباشر
اينگونه رفتارهاى نسنجيده و نابخردانه در ذهن تاريخ ضبط خواهد شد و مانند بيدادگاههاى ديگرحكومتهاى جابر و خودكامه نهايتا اين رژيم است كه تاوان سنگين اثرات انرا پس خواهد داد٠ شرم بر شما كه حتى به اعتقادات باصطلاح مذهبى خودتان هم پايبند نيستيد!
نوشته شده در تاريخ سوم شهريور ۱۳۸۸ برابر با بيست و پنجم اوت ۲۰۰۹ ، 13:13:09 توسط آيت الشيطان خامنه اى
مسخره مثل خوده خامنه اى ٠ مرگ بر جمهورى كثيف اسلامى و پاينده ايران آزاد و آباد
نوشته شده در تاريخ سوم شهريور ۱۳۸۸ برابر با بيست و پنجم اوت ۲۰۰۹ ، 11:22:41 توسط mohammad
مرگ بر روحانيت و ان اسلامه ننگينش
نوشته شده در تاريخ سوم شهريور ۱۳۸۸ برابر با بيست و پنجم اوت ۲۰۰۹ ، 11:19:29 توسط رنگین کمان1
دوره مادادگاهمون در بسته بود. اما انسان نمیدونه برای کجا صدایش میکنند. وقتیکه برای بازجویی صدایت میکنند تمام بدنت میلرزد. پاها قدرت راه رفتن ندارد و قلب بشدت می تپد. این برای این نیست که انسان ترسو هست, علتش اینه که انسان تمام نیرویش را جمع میکند تا باصطلاح خراب نکند. این جانیان مدت این 30 سال حرفه ای شدند. فکر کنید اگر هیتلر 30 سال حکومت میکرد چی میشد. با این جانیان هم باید اینطوری مقایسه کرد تا رعایت خیلی مسائل بشه. وقتیکه یکی از بچه های مجاهدین را برای اعدام صدا کردند, از در بند که خارج شد صدای آه و ناله او را میشد شنید. این شکنجه ای که میگویند در کهریزک بوده داستانی طولانی دارد و بسیار معمول بود. یکبار یک دختری میگفت آنها را به صف کرده, به آنها میگفتند که صدای سگ و حیوانات را در بیاورند و به خود و مادر و خواهر خود فحش های زشت بدهند, اگر کسی یواش فحش میداد با پوتین به قسمتهای حساس بدن ضربه میزدند. با آنها چه ها که نکردند, برای همین هست من که طرفدار آنها نیستم از آنها میخواهم که به مبارزه جان باختگان آزادی که طرفدار آنها بودند , احترام بگذارند.
نوشته شده در تاريخ سوم شهريور ۱۳۸۸ برابر با بيست و پنجم اوت ۲۰۰۹ ، 11:07:28 توسط رنگین کمان1
آزاده جان راست میگی؟ اون با بقیه فرق داره. ممکنه که روی او شکنجه سفید یعنی به قول خودشون کار آگاهگرانه کرده باشند تا او را از بقیه جدا کنند. به هر حال بعنوان یک مریض جای او اونجا نیست و نمیشه راحت روی مردم قضاوت کرد تا مخالف اون اثبات بشه.
نوشته شده در تاريخ سوم شهريور ۱۳۸۸ برابر با بيست و پنجم اوت ۲۰۰۹ ، 11:04:17 توسط رنگین کمان1
ردیف پنجم, یکی دست روی شانه دیگری گذاشته, کسی میتونه بگه اون از علفهای هرز هست؟ یا از مخالفینه؟ چطور میشه اینقدر راحت به دیگری لم داد در حالیکه برای بقیه مآمور با لباس نظامی گذاشتند؟
نوشته شده در تاريخ سوم شهريور ۱۳۸۸ برابر با بيست و پنجم اوت ۲۰۰۹ ، 10:51:09 توسط Ramin 1
با سپاس از ازاده عزيز, من نيز مانند شما فكر ميكنم و پرسش هاي مشابه را از خود دارم. مخصوصا با توجه به متن دفاعيه او, كه به گزارش خبرگزاري ها, در دادگاه و توسط سعيد شريعتي قرائت شد.
نوشته شده در تاريخ سوم شهريور ۱۳۸۸ برابر با بيست و پنجم اوت ۲۰۰۹ ، 10:37:24 توسط سامان
آقا یا خانم آزاده, شما بودید اعتراف نمیکردید؟ همکاری نمیکردی؟رنگ لباس چه ربطی داره به موصوع؟ مگه خودش رفته بوتیک خریده؟ هرچی تنش کردن خودشون کردن آوردنش با صندلی چرخدار دادگاه...
نوشته شده در تاريخ سوم شهريور ۱۳۸۸ برابر با بيست و پنجم اوت ۲۰۰۹ ، 10:10:06 توسط آزاده
نه تنهایقه فرق دارد بلکه رنگ لباس هم متفاوت است، رنگ رخسارنیز - آیا واقعا" زندان بوده یاباآنهاهمکاری داشته است. بقیه رندانی هاخیلی وزن کم کرده اند ورنگ وروئی ندارند اماایشان ... چه عرض کنم.
نوشته شده در تاريخ سوم شهريور ۱۳۸۸ برابر با بيست و پنجم اوت ۲۰۰۹ ، 09:59:15 توسط جانباز
این رژیم تنها فرهنگ مصلحت (اگر به فارسی کهن تبدیل شود، میشود"دروغ") به مرد عرضه میدارد و بس.
نوشته شده در تاريخ سوم شهريور ۱۳۸۸ برابر با بيست و پنجم اوت ۲۰۰۹ ، 09:34:21 توسط رنگین کمان1
توسط کامران عزیز, کلمه که نیست , گل گفتی. علم هیج وقت جهالت را نکشت اما جهالت همیشه دست بزن داشت.
نوشته شده در تاريخ سوم شهريور ۱۳۸۸ برابر با بيست و پنجم اوت ۲۰۰۹ ، 09:26:42 توسط ندا
درود من به فرزندان غیور ایران زمین به قربانیان بیداد گاه نایب خود خوانده امام زمان. وضعیت و حال و روز شما نشان میدهد چه بر روز شما آمده شما هرچه هم اعتراف کنید ذره ای از احترام مردم مبارز ایران نسبت به شما کم نمی شود بخصوص این راد مرد بزرگ تاج زاده که با همه شکنجه هایی که دیده تلاش می کند با سری افراشته و با غرور به دوربین نگاه کند و ننگ بر جلادان پلیدو اهریمنان شب پرست
نوشته شده در تاريخ سوم شهريور ۱۳۸۸ برابر با بيست و پنجم اوت ۲۰۰۹ ، 09:13:16 توسط راوی
من فکر میکنم که ملت ایران باید یک بازبینی در حمایت خودشان از نیروهای درون این رژیم آدمخوار بکند. اگر قهرمانانی مانند محمد حنیف نژاد و یارانش و یا خسرو گلسرخی و کرامت دانشیان و هزاران زنده نام دیگر چون میرصیافی را نداشتیم، امروز چه می کردیم به جز پذیرش ذلت؟
نوشته شده در تاريخ سوم شهريور ۱۳۸۸ برابر با بيست و پنجم اوت ۲۰۰۹ ، 09:11:30 توسط گیتی
شما را به خدا این قاضی نما آیا انسان است ایرانی هست در دامن کدام مادر ی پرورش یافته در کدام دیوانه خانه ای دیپلم گرفته. آیا میشود از ولایت سفیه و انتصاباتش چیزی بیش از این انتظار داشت چون هیچ انسان با فهم وشعوری حاضر به سر سپردگی این دیوانه ولایت سفیه نیست شما این قاضی نما - متکی -کد خدایی -جنتی -احمقی نژاد -اژه ای -پور محمدی - صفاری - و... ورییس مفگیشان راکنار هم بگذارید باغ وحش منحصر به فردی را نمایش میدهند آیا براستی اینها برای تحقیر من و شمای ایرانی نیست شما به عکس های وفیلم های جنبش سبز نگاه کنید یک قیافه این چنینی در میان تظاهر کننده ها می بینید ( برای نمونه ندا وسهراب و...با قیافه های ملکوتی) مردم دنیا از دیدن جوانان خوش تیپ و دختران شجاع و زیبای ایران تعجب میکردند چون متاسفانه این اراذل و اوباش ایرانی بینوا را در دنیا نمایندگی می کنند. و... بعد قیافه این قربانیان ضحاک مار به دوش نشان میدهد چه بر سرشان اورده اند ولی فکر می کنید این سفاکان و شکنجه گران شرم دارند هیهات...
نوشته شده در تاريخ سوم شهريور ۱۳۸۸ برابر با بيست و پنجم اوت ۲۰۰۹ ، 08:55:46 توسط ناشی‌،،
میگن این قاضی اولش ادمخور بوده! این هم بازی با ملت ایران هست! خودیها بیخودی با خودشون دعوا نمیکنند! بدانید مایه وسط هست...
نوشته شده در تاريخ سوم شهريور ۱۳۸۸ برابر با بيست و پنجم اوت ۲۰۰۹ ، 08:42:44 توسط Ramin 1
كسي, ايا ميداند كه * دليل * اختلاف نوع يقه ئ پيراهن سعيد حجاريان با يقه ئ لباس ساير متهمين, بچه خاطر است؟؟؟
نوشته شده در تاريخ سوم شهريور ۱۳۸۸ برابر با بيست و پنجم اوت ۲۰۰۹ ، 08:25:06 توسط حیران
مدام آهنگران دشت تقدیر//برای شیر میسازند زنجیر بتازید ما سرهنگ نیرومندها در دادگاه ارانی دیدیم سپهبد ازموده ها در دادگاه دکتر مصدق سپهبد فرسیوها در دادگاه های چریکها دیده ایم شمارا نیز می بینیم ومیگذریم ایران است که میماند ونام زشت شما در تاریخ ونام نیک انان که در چنگال شما اسیرند.
نوشته شده در تاريخ سوم شهريور ۱۳۸۸ برابر با بيست و پنجم اوت ۲۰۰۹ ، 07:30:42 توسط امیر سارج از زنجان
با سلام کودتای انتخاباتی حرف دل وباورمردم است آقایان خیال می کنند با این اعترافات استا لینی وتایید حرف رهبر جانی وجنایت کار خامنه ای چه چیزی راثابت کنند .اگر منظور تقلب انتخاباتی است با این نمایش ها ذره ای درباور مردم نخواهد داشت.
نوشته شده در تاريخ سوم شهريور ۱۳۸۸ برابر با بيست و پنجم اوت ۲۰۰۹ ، 07:02:06 توسط کامران
یک فیلسوف تابحال هرگز یک روحانی را نکشته است، در حالیکه روحانیون فلاسفه زیادی را کشته اند. يكي از بزرگترين تراژدي هاي بشريت اين است كه اخلاقيات بوسيله دين دزديده شده است . اولین روحانی یک شیاد بود که به یک ابله رسید .
نوشته شده در تاريخ سوم شهريور ۱۳۸۸ برابر با بيست و پنجم اوت ۲۰۰۹ ، 06:33:35 توسط Angry
The only real court for this site and their Iranian TRAITORS and Anglosaxians ASS smellers is the Anglosaxian courts...You hate yourselves to be an Iranian..you are psychologicaly sick man INFERIORITY COMPLEX....
نوشته شده در تاريخ سوم شهريور ۱۳۸۸ برابر با بيست و پنجم اوت ۲۰۰۹ ، 06:27:19 توسط parasto
Today is Galileo's telescope reaches 400th anniversary . What a Coincidence!!!!!!!!!
نوشته شده در تاريخ سوم شهريور ۱۳۸۸ برابر با بيست و پنجم اوت ۲۰۰۹ ، 06:12:19 توسط نامه رسان
بااين انسانها چه كردهاند ؟ فقط خودشان ميدانند و بس . من ايرانى به اين تاريخ (چه بخواهيم و چه نخواهيم جزو تاريج ايران است) افتخار نميكنم.

نوشته شده در تاريخ سوم شهريور ۱۳۸۸ برابر با بيست و پنجم اوت ۲۰۰۹ ، 06:10:51 توسط A. Razaei
You can tell from face of this judge, he has a very low IQ. How he becomes a judge in I.R.R, God knows.

گزارش کامل سردبیر سایت نوروز از خبر خاک سپاری مخفیانه شهدا برای استیفای حقوق کشته شدگان بهترین راه حل را انتشار جزئیاتی از این واقعه تشخیص دادیم

سه شنبه, 03 شهریور 1388 23:01

خبر به خاک سپاری مخفیانه شهدا چند روزی است که در سطح رسانههای مختلف انعکاس وسیع یافته و سایت نوروز پایگاه اطلاع رسانی جبهه مشارکت ایران اسلامی به عنوان رسانهای که اقدام به انتشار این خبر نموده در معرض حملات و تکذیبها قرار گرفته است.


در این جا سعی خواهم کرد به عنوان یک روزنامهنگار و کسی که مسئولیت سایت نوروز را تا این لحظه در دست دارد شرح دهم که چگونه این خبر به دست آمد و این ماجرا از ابتدا چه بود و چگونه به اینجا رسید.

1- در تاریخ 21 تیرماه یکی از مادران قربانیان حوداث پس از انتخابات به خبرنگار نوروز اطلاع داد که در سردخانه شهید امین زاده واقع دراسلامشهر تهران که یکی از بزرگترین سردخانههای صنعتی کشور است تعدادی جسد نگاه داری میشده. او گفت هنگامی که در جستجوی عزیز گمشده اش در این سردخانه بوده تعداد زیادی جسد دیده که بر روی هم ریخته شده بود و مشاهدات این مادر برمی گشت به دو روز پیشتر یعنی تاریخ 19 تیرماه.

2- در تاریخ 21 تیرماه نوروز اقدام به انتشار اظهارات این مادر کرد، اما از آنجایی که مستندات کافی برای دفاع از این خبر در دست نبود در خبر ذکر شد که "شنیده شده است".

3- پس از انتشار این خبر همکاران سایت نوروز اقدام به جمع آوری مستندات مربوط به این خبر کردند و از جمله اینکه ما بنا به شهادت برخی پرسنل سردخانه شهید امینزاده متوجه شدیم که در همان شب انتشار خبر سردخانه تعداد قابل توجهی رفت و آمد غیرطبیعی به محل این سردخانه صورت گرفته و خودروها چیزهایی را از سردخانه به بیرون منتقل کردهاند.

4- در روزهای پس از انتشار خبر نیز گزارشهایی به دست ما رسید مبنی بر اینکه برخی جنازههای تحویل داده شده به خانواده قربانیان یخ زده بوده و در تصاویری که از این شهیدان منتشر شد و در سایت نوروز نیز منتشر گردید و متعلق است به شهید بهزاد مهاجر کاملا مشخص است که جسد این شهید فرم و قالب یخ زده گرفته در حالیکه به هیچ عنوان اجسادی که در پزشکی قانونی نگهداری می شوند حتی بعد از گذشت 40 روز به این صورت در نمی آیند و این مسئله صحت خبر نوروز مبنی بر نگهداری در یک سردخانه صنعتی را تایید کرد.

5- براساس ادامه پیگیریها ما به این نتیجه رسیدیم که در شب 21 تیرماه تعداد قابل توجهی خودرو که متعلق به سازمان بهشت زهرا نبوده اند اجسادی را به بهشت زهرا منتقل کرده اند و البته در همان زمان نیز گزارش هایی از انتقال برخی اجساد به شهرهایی مانند اصفهان و حواشی تهران هم بود که تا این لحظه ما نتوانسته ایم هیچ سندی در این خصوص بدست بیاوریم. اما در خصوص بهشت زهرا براساس گزارش برخی پرسنل این مرکز تایید شده است که در تاریخ های 21 و 24 تیرماه تعدادی خودروی غیراستاندارد که برای حمل و نقل اجساد مورد استفاده قرار نمی گیرند به بهشت زهرا رفت و آمد داشته اند.

6- با پیگیری های انجام شده مشخص شد که در قطعه جدیدالتاسیس 302 که در نقطه ای حدودا خارج از محدوده قدیمی بهشت زهرا واقع است و آن طرف اتوبان جاده قدیم بهشت زهرا می شود محلی وجود دارد که اجساد به آنجا برده و در آنجا بدون نام و نشان دفن شده اند.

7- براساس این اطلاعات ما یک هفته پیش از اعلام این خبر توانسته بودیم تمامی مستندات و ادله را جمع آوری کنیم و حتی در همان زمان تمامی شماره جوازهای دفن را نیز در اختیار داشتیم. به جهت حساسیت های این خبر ابتدا با مسئولین بهشت زهرا تماس گرفتیم. ولی هیچکدام در آن زمان نه خبر را تایید و نه رد کردند و پاسخ قانع کننده ای به ما ندادند.

8- در نهایت جمع بندی اعضای تحریریه سایت نوروز به این نقطه رسید که با توجه به اینکه خانواده های زیادی در روزهای پس از انتخابات همچنان در انتظار بازگشت عزیزانشان هستند و از محل آنها اطلاعی ندارند، برای استیفای حقوق کشته شدگان بهترین راه حل انتشار جزئیاتی از این واقعه است و ما با پذیرفتن تمامی هزینه های مترتب بر انتشار این گزارش، در تاریخ 31 مردادماه خبر را منتشر نمودیم.

9- در همان روز 31 مرداد مجید نصیرپور عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در واکنش به این خبر نوروز گفت که مجلس مسئله دفن دسته جمعی کشته شدگان را پیگیری می کند. این مسئله برای ما بسیار مایه امیدواری شد که یک نماینده اعلام کرده که مسئله بررسی می شود.

10- اما با کمال تعجب در همان روز فرهاد تجری عضو کمیسیون امنیت ملی و کمیته پیگیری وقایع بازداشتگاهها و بازداشت شده ها اعلام کرد که این خبر صد در صد دروغ است. تکذیب آقای تجری در حالی صورت گرفت که تنها ساعاتی از انتشار این خبر توسط نوروز گذشته بود و ایشان می توانستند حداقل برای اطمینان از خبر نوروز قدم رنجه کرده و نگاهی به قطعه ای که مورد مدعایمان بود بکنند و بعد تکذیب کنند اما بدون هیچ تحقیقی اعلام کردند که این خبر دروغ است و همه مسایل در بازداشتگاه ها شفاف بوده و ابهامی وجود ندارد. گویا فراموش کرده بودند که مدتی پیش به صلاحدید رهبری و به خاطر شرایط غیر استاندارد، دستور تعطیلی بازداشتگاه کهریزک صادر شده بود و هنوز هم اصرار داشتند ابهامی در مورد بازداشتگاه ها وجود نداشته است!

11- ما در سایت نوروز سعی کردیم در گزارش اول خود به صورت مختصر به این مسئله بپردازیم اما پس از این تکذیب برای اثبات مدعایمان اقدام به انتشار شماره جوازهای دفن نمودیم تا مشخص شود بدون سند خبر را اعلام نکرده ایم.

12- روز گذشته نیز در کمال تعجب رئیس سازمان بهشت زهرا اقدام به تکذیب این خبر نمود که جز اظهار تاسف نمیتوان در مورد آن نظری داد. ایشان اگر سری به قطعه 302 بزنند خودشان مشاهده خواهند کنند که چند قبر در این قطعه وجود دارد که نام متوفی در آن درج نشده است. در حالی براساس روال کار بهشت زهرا همیشه وقتی شخصی فوت میکند و جواز دفن صادر می شود یک پلاک کوچک به متوفی تعلق می گیرد که در آن نام کامل به علاوه شماره قطعه و سایر اطلاعات مرتبط ذکر میشود. در فیلمی که همکاران نوروز تهیه کردهاند به وضوح مشخص است برخی از قبرها نامی ندارند در حالیکه برخی دیگر که متعلق به مردم عادی است با نام و مشخصات میباشد.

13- آقای حمیدرضا کاتوزیان عضو کمیته پیگیری مسائل بازداشتگاهها و بازداشت شده ها اعلام کرده اند که حاضر هستند این مسئله را پیگیری کنند. ما نیز به شدت از این امر استقبال می کنیم و حاضر هستیم بخشی از مستندات منتشر شده و منتشر نشده خود را در اختیار این کمیته یا هر کمیته بی طرف دیگری قرار دهیم.

14- در پایان به ذکر این مطلب بسنده میکنم که کاری که ما در این قضیه انجام دادیم وظیفه مان به عنوان روزنامه نگار بود. یک روزنامه نگار وظیفه دارد در مورد اخبار مهمی که به دستش میرسد تحقیق وکنکاش کند و هرگاه از واقعیت آن کسب علم کرد اقدام به انتشار آن نماید و از این جا به بعد برعهده مراجع قانونی و حقوقی است که با پیگیری مسئله حقایق را روشن و عاملان را مجازات کنند.

نسیم فردا

پس از 74 روز زندان انفرادی، رمضا زاده بر مواضع خود تاکید کرد باز هم با دولت احمدی‌نژاد مخالفت خواهم کرد

رمضان زاده بر مواضع خود پس از 72 روز زندان تاکید کرد

رمضان زاده عضو شورای مرکزی و قائم مقام دبیرکل جبهه مشارکت بعد از پايان جلسه دادگاه نمایشی امروزدر جمع خبرنگاران بر مواضع فکری و سیاسی قبلی خود تاکید کرد .
وی در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين سوال كه نظرتان راجع به اعترافات چيست، گفت: من نظر خاصي ندارم و هر كسي بايد راجع به خودش بايد حرف بزند.
هم چنین در خصوص آشوبهاي خياباني اظهار داشت: من به عنوان يك اصلاح طلب 12 سال است كه مواضعام روشن است و با هر كار غيرقانوني توسط هر كسي در هر شرايطي مخالفم.
رمضان زاده ادامه داد:‌من به عنوان يك اصلاح طلب هميشه مواضعام روشن بوده و اگر به تمام سخنرانيهايم توجه كنيم ميبينيد كه من با هر حركت غيرقانوني تحت هر عنواني و توسط هر شخصي مخالف هستم و البته مستحضريد كه من شب 23 خرداد يعني 2-3 ساعت بعد از اعلام نتيجه انتخابات دستگير شدم و از هيچ چيز خبر ندارم.
رمضان زاده در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه نظرتان راجع به بحث تقلب در انتخابات چيست؛ گفت: با توجه به اينكه من بعد از دو سه ساعت بعد از نتيجه انتخابات دستگر شدم بنابر اين خبري از بحث تقلب در انتخابات ندارم.
رمضان زاده در پاسخ به سوال خبرنگاري در خصوص اينكه در دفاعيه خودتان چه مطالبي را اظهار ميداريد گفت: در زمان دفاع از خود به اين مسئله پي ميبريد و من يك اصلاح طلب هستم و خودم و خانوادهام هميشه طرفدار جمهوري اسلامي بودهايم و براي جمهوري اسلامي تلاش كردهام و تلاش ميكنم.
وي ادامه داد: در يكي از آخرين سخنرانيهايم در زمان انتخابات در كردستان يك نفر به من گفت شما مزدور جمهوري اسلامي هستيد و من گفتم آره من مزدور جمهوري اسلامي هستم و مشكلي هم ندارم. من براي اين جمهوري اسلامي تلاش كردهام و باز هم تلاش ميكنم.
رمضان زاده در خصوص روند دادگاه خاطرنشان كرد: فكر ميكنم روند دادگاه در يك مسير و روند اشتباه است، يك اختلاف نظري بين جناحهاي سياسي بوده و ما مخالف دولت نهم بودهايم . من معتقدم برنامهها و روش‌‌هاي اجرايي دولت اشتباه بوده و بازهم اگر دولت دهم همان شيوه را ادامه دهد با آن مخالفت خواهم كرد و باز هم طرفدار جمهوري اسلامي خواهم بود.
رمضان زاده در ادامه تصريح كرد: من در تمام سخنرانيهايم گفتهام كه طرفدار جمهوري اسلامي هستم واگر كسي برنامه براندازي داشته به خودش مربوط است و اگر هم يك كشور خارجي بخواهد به ايران حمله كند، من اولين نفري هستم كه اسلحه به دست ميگيرم و من اشتباه دستگير شدم.
وي درپاسخ به اين سوال كه در كدام مكان زنداني بوديد گفت:‌ به ما گفتهاند كه نگوييم و البته من در انفرادي بودم و اين هفتاد و چهارمين روز حضور من در انفرادي است.
وي در خصوص نحوه بازداشتش اظهار داشت: من در خيابان سرباز با فرزندم در ماشين بودم كه مرا بدون هيچ حكمي بازداشت كردند.
وي با بيان اينكه من فقط 4 بار تلفني و تنها چند دقيقه با خانوادهام صحبت كردم، گفت:‌ من با كيفرخواست عمومي چه در دادگاه اول توسط معاون دادستان قرائت شد مخالفم و دليل مخالفتم اين است كه اين يك اختلاف درون جناحهاي سياسي بوده و نبايد اين به پاي اختلاف يك جناح با نظام گذاشته شود ما همه نيروهاي نظام بودهايم و اين اختلاف بين دو جناح سياسي بوده و حل هم ميشود و من با كيفرخواستي كه بخواهد يك جناح را در مقابل نظام قرار دهد، مخالفم.

نوروز