سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۶/۵

new_win سوتی تلویزیون(وقتی کارشناس ها هم تلویزیون رو تحریم می کنند)


Balatarin

ياد و نام ندا آقاسلطان هنوز زنده است، گزارش "موج سبز آزادی" از خيابان‌های خسروی و صالحی در محله اميرآباد تهران

ياد و نام ندا آقاسلطان هنوز زنده است، گزارش "موج سبز آزادی" از خيابانهای خسروی و صالحی در محله اميرآباد تهران

با آنکه نزديک هفتاد روز از شهادت ندا آقاسلطان توسط عوامل دولت کودتا میگذرد، گزارشهای رسيده به «موج سبز آزادی» حاکی از آن است که حاميان جنبش سبز و اهالی محله اميرآباد تهران، هنوز ياد و خاطره اين شهيد نهضت سبز را زنده نگه داشتهاند.


بر اساس گزارشهای رسيده از فعالان جنبش سبز به «موج سبز آزادی»، حاميان جنبش سبز تقريبا هر روز با چسباندن اعلاميه و بستن پارچه سبز روی جعبه‌ی تقسيم برق کنار محل شهادت ندا، ياد او را زنده نگه میدارند. اين در حالی است که اين فعاليت هرروزه‌ی حاميان جنبش سبز، کودتاگران را سخت برآشفته کرده و موجب مقابله شديد آنان شده است.

بر اساس گزارشهای رسيده، هر شب و پس از اينکه خبر نصب اعلاميه و بستن پارچه سبز روی آن جعبه تقسيم برق به گوش کودتاچيان میرسد، عدهای موتورسوار به کوچه میآيند، اعلاميه و پارچه سبز را می‌کَنند و شمعها را زير پا له میکنند.

طبق مشاهدات شاهدان عينی، تاکنون چندين بار مادر و خواهر ندا آقاسلطان به آن کوچه آمدهاند و گريستهاند، و در حالی که روز چهلم اين شهيد جنبش سبز نيز، مادر و خواهر وی نتوانسته بودند بر سر مزار او حاضر شوند، در همان روز حدود دويست نيروی ضدشورش، سراسر کوچه را قرق کرده بودند.

گزارش «موج سبز آزادی» همچنين حاکی است، فعاليتهای حاميان جنبش سبز در اين محل همچنان ادامه دارد و از ابتکارات مردمی شکلگرفته در اين محل میتوان به سبز کردن آب جوی و نوشتن جمله‌ی «کوچه شهيد ندا آقاسلطان» بر روی ديوار اشاره کرد.

ندا آقاسلطان روز شنبه سیام خرداد ۱۳۸۸ در خيابان کارگر، تقاطع خيابانهای خسروی و صالحی، بیگناه و بیدفاع توسط نيروهای لباس شخصی دولت کودتا به شهادت رسيد.

روز هفدهم شهريور که مصادف با هجدهم ماه رمضان و اولين شب احيای ماه مبارک امسال است، به نام شهيد ندا آقاسلطان نامگذاری شده و انتظار میرود سبزها در آستانه اين روز به طور ويژه برای زنده نگه داشتن نام ندا که يکی از نمادهای جنبش حقطلبانه مردم ايران است، تلاش کنند.

خبرنامه گویا

Balatarin

شیرزنی در مبارزه



Balatarin

هم نماینده مجلس، هم بازجو و هم شکنجه گر!


برای بزرگنمایی بر روی مطلب کلیک کنید
Balatarin

تجاوز در زندان؛ تهدید علیه اعضای کمیته ویژه مجلس

سایت موج آزادی: یک روز پس از آنکه یکی از اعضای کمیته ویژه مجلس از محرز شدن تجاوز با باتوم و شیشه نوشابه به بازداشتشدگان خبر داد، اکنون خبر میرسد که برخی اعضای مستقل این کمیته به شدت تحت فشار و مورد تهدید قرار گرفتهاند.

نمایندگان عضو کمیته ویژه مجلس برای پیگیری وضعیت بازداشت شدگان اخیر، از قبل به شدت تحت فشار بودند، اما این فشارها با افشاگری دیروز سایت رسمی فراکسیون اقلیت مجلس (پارلمان نیوز) بالا گرفته است.

در همین راستا، یک منبع پارلمانی خبر داده که از زمان تشکیل این کمیته توسط علی لاریجانی، برخی اعضای آن که بارها با تهدیدهای پیدا و پنهان مواجه شدهاند، تک تک نزد رئیس مجلس رفته و استعفای خود را از عضویت در این کمیته اعلام کردهاند، اما لاریجانی از آنها خواسته که فعلا موضوع استعفا را مسکوت بگذارند و به کار خود ادامه دهند.

گفته میشود پرویز سروری، مسئول این کمیته که آشکارا به محافل کودتا نزدیک است، اطلاعات دریافتی این کمیته را به جای اعلام به مسئولان ذیربط، به عوامل کودتا اطلاع میدهد تا آثار جنایتها را از بین ببرند و یا مدعیان و معترضان را با تهدید به سکوت وادار کنند.

Balatarin

احمد جنتی: قبرهای ِ بی نام و نشان در قطعه ی ۳۰۲ بهشت زهرا متعلق به سربازان گمنام امام زمان می باش



احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در ارتباط با قطعه ۳۰۲ بهشت زهرا و قبرهای بی نام و نشانی که در این قطعه وجود دارند به خبرگزاری فارس گفت که تمامی این قبرها متعلق به بسیجیان و سربازان گمنام امام زمان می باشد.

وی ادامه داد: این افراد در طول حیات خویش همواره به صورت گمنام به اسلام و نظام خدمت می کردند و در وصیت نامه ی همگی نیز نوشته شده است که پس از مرگ به صورت گمنام دفن شوند.
وی همچنین افزود: تمامی این سربازان گمنام در وقایع اخیر انتخابات کشور به دست اغتشاش گران به شهادت رسیده اند و ما نیز بر طبق وصیت آن عزیزان عمل کرده و آنان را به صورت گمنام دفن کردیم.
گفته میشود پیکرهای مطهر نه بسیجی معروف که همواره از شهادت آنان سخن گفته میشود اما اسامی آن ها اعلام نمی شود نیز در این قطعه به خاک سپرده شده اند.

بالاترین دلیشس توییتر فرندفید فیس‌بوک Share in Google Reader

رستاخیز: سرودی برای جانبختگان تابستان 1367

برمی­ خیزیم

با خروشی عصیانی در آوندهایمان

با افق ­هایی روشن

در گستراکِ پهنه­ ی دیدی

که راه به دانایی­مان دارد

با مشت­ هایی اُست و استوار

با مشت­ هایی اُست و ستم­کوب

بر شقیقه­ ی بیداد

و لبخندی انسانی بر لب­

به آهنگی سرودواره

بر گوش­ های منتظر این قرن

تا رهایی را

چاوشانی باشیم

در هزاره­ ی بیداد


برمی­خیزیم

سروگونه

سرافراز

از لاله خیزِ سرخ

از خاوران

از هاگ­های زنده و بیدار

در زنده­ رودی از شعور و شکوفایی

با چراغ­ هایی روشنگرای راه

در دست­ هایمان

در شبانه­ ی تاریکی که فلاکت

منشور زندگیست

و گرده­ های رنج

باربرانی ساکت و ناگویا

در کاروان رضایت و تسلیم


بر می­خیزیم

به رستاخیزی عصیانی

و واک­ های شومِ نگفتن را

با سرانگشتانی سرخ

از ذهنِ سال­ های سترون خط می­زنیم

بر می­خیزیم

و بر شاخه­ های ظلامت

بر کوچه­ های شب

چلچراغی از عشق

از رهایی

از فردا

می­آویزیم


بالاترین دلیشس توییتر فرندفید فیس‌بوک Share in Google Reader

در پیام تبریک کروبی به لاریجانی تاکید شد رسالت شما برای برگشت اعتماد ملی دو چندان است

۴ شهریور ۱۳۸۸ ساعت ۱۶:۲۷: سحام نیوز : مهدی کروبی با صدور پیامی انتصاب صادق لاریجانی را به عنوان ریاست قوه قضاییه تبریک گفت و تاکید کرد : " با توجه به شرایط حساس سیاسی و اجتماعی جامعه که اعتماد ملی مورد خدشه واقع شده است رسالت شما در این جایگاه دو چندان است . "

سحام نیوز : مهدی کروبی با صدور پیامی انتصاب صادق لاریجانی را به عنوان ریاست قوه قضاییه تبریک گفت و تاکید کرد : " با توجه به شرایط حساس سیاسی و اجتماعی جامعه که اعتماد ملی مورد خدشه واقع شده است رسالت شما در این جایگاه دو چندان است . "
در این پیام آمده است :
بسمه تعالی
جناب آقای حجت السلام والسمین صادق لاریجانی
انتصاب شایسته جنابعالی که از خانواده ای روحانی ، علمی و متعلق به بیت فقاهت و مرجعیت می باشید را به ریاست قوه قضائیه تبریک می گویم . با توجه به شرایط حساس سیاسی و اجتماعی جامعه که اعتماد ملی مورد خدشه واقع شده است رسالت شما در این جایگاه دو چندان بوده ، لذا امیدواریم در اجرای قانون اساسی ، دفاع از آزادی های قانونی و حقوق شهروندی و تحقق عدالت قضایی به منظور دفاع از حیثیت نظام و جایگاه مردمی آن به بهترین وجه انجام وظیفه کنید . از خداوند متعال برای جنابعالی در مسئولیت خطیرِ جدید و نیز برای قاطبۀ قضات شریف، توفیقات روز افزون طلب می کنم . البته جا دارد همگان، از زحمات و تلاش های آیت الله هاشمی شاهرودی که در طول یک دهه پر فراز و نشیب ، سکاندار دستگاه قضایی بودند سپاسگزاری نمائیم.

و من الله توفیق
شیخ مهدی کروبی

بالاترین دلیشس توییتر فرندفید فیس‌بوک Share in Google Reader

نامه مریم باقی به صادق لاریجانی شرح تخلفات رفته بر محمد قوچانی در 70 روز

به نام خداوند عدالت


حضرت آیت الله صادق لاریجانی
ریاست محترم قوه قضاییه

شایسته نمی دانستم در آغازین روزهای ریاست شما به جای تبریک و مساعدت ، بار خاطر باشیم اما متاسفانه رویدادهای تلخی که پیش از تصدی قوه توسط شما جریان داشته است ما را به این نقطه رسانده است. از آنچه سوگوارانه در ماههای اخیر گذشته است می گذرم و به آخرین آن اشاره می کنم.
محمد قوچانی با وجود سپری شدن بیش از دو ماه(70روز) از بازداشت موقت و تبدیل قرار بازداشت به وثیقه توسط دادسرا که درحضور ما به زندان ابلاغ شد اما همچنان در زندان است . در حالی که او با وجود تامین وثیقه باید آزاد شود، بدون وکیل و بدون اطلاع خود و خانواده اش ،ناگهان صبح سه ~134undefined136~88 به دادگاه تلویزیونی آورده شد. درپرونده آقای قوچانی تاکنون دهها تخلف و بی قانونی رخ داده است که شرح آن بسیار است و در این نامه نمی گنجد. ذیلا تنها پاره ای از موارد به استحضار می رسد.
او ساعت2 بامداد پس از نمازجمعه29خرداد1388 در خانه بازداشت شد و مدتی را در سلول انفرادی گذراند سپس به سلول چند نفره بدون رعایت اصل تفکیک متهمان منتقل شد. طبق قانون، ضابط قضایی بیش از 24 ساعت نمی تواند متهم را در بازداشت نگه دارد و باید در اسرع وقت پرونده فردی را که از نظر آنان متهم است به دادگاه ارجاع دهند این در حالی است که پس از گذشت حدود 2 ماه در مراجعه به دادگاه انقلاب متوجه شدیم که پرونده آقای قوچانی به آنجا رسیده و ثبت شده است. قوچانی تقریبا یکماه و نیم از مدتی که در حبس است مطلقا بازجویی نداشته و به حال خود رها شده و این نقض آشکارقانون فقط برای آزار زندانی است.پس از انقضای مدت دوماه دیگر هیچ وجهی برای ادامه این بازداشت قانون شکنانه وجود نداشت و باید روز پنج شنبه28مرداد که 60 روز پایان یافت از زندان آزاد می شد اما اعلام کردند .

نوروز

بالاترین دلیشس توییتر فرندفید فیس‌بوک Share in Google Reader


نامه یک عضو جبهه مشارکت ایران اسلامی به دو سعید، حجاریان و شریعتی
استعفایتان پذیرفته نشد

ما همه از یک خانواده ایم و اعضای یک خانواده با مشورت یکدیگر تصمیم به ماندن و رفتن و انجام هر کار و فعالیتی میگیرند و اصولا برای همین است که همه ما عضو تشکلی هستیم که در ابتدای نام آن، پیش از هر چیز دیگر کلمه "جبهه" را نوشته ایم.
اما امروز ما یاران اسیر در بیرون از اوین در تصمیمی جمعی به شما برادران آزاده ای که در آزادترین نقطه این خاک که همان اوین است گرفتار آمدهاید میگوییم که استعفایتان شاید برای کودتاچیان مایه تبلیغات تلویزیونی و شوهای سخیف باشد، اما برای ما پذیرفتنی و باورکردنی نیست و صندلیهای خالیتان در ساختمان 180 سمیه منتظر شما هستند تا سرافرازانه به میانمان بازگردید و همچنان به ما درس اخلاق و سیاست و حکمت بیاموزید.

نوروز

بالاترین دلیشس توییتر فرندفید فیس‌بوک Share in Google Reader

بازداشت تعدادی از فعالان سیاسی و انتخاباتی در مشهد


شبکه جنبش راه سبز(جرس):فرشاد عزیزی عضو ستاد میرحسین موسوی در مشهد و سید حسین احمدنژاد عضو شاخه دانشجویی جبهه مشارکت خراسان رضوی و تعدادی دیگر از فعالان سیاسی و انتخاباتی در مشهد از سه رو پیش بازداشت و به بازداشتگاه نامعلومی منتقل شده اند.

اسامی سایر بازداشت شدگان اعلام نشده اما فعالا سیاسی در مشهد می گویند که بازداشت ها پس از افطار فعالا سیاسی در روز دوشنبه که در کوهستان پارک مشهد در منطقه وکیل آباد صورت گرفته است.

بالاترین دلیشس توییتر فرندفید فیس‌بوک Share in Google Reader