سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۷/۴

شکایت از میرحسین موسوی، زمینه‏چینی برای ایجاد بحرانی دیگر

پایگاه دروغ‏پرداز رجا نیوز، زمینه‏چینی برای ایجاد بحران در کشور را وارد مرحله جدیدی کرده و از تعیین شعبه 13 دادسرای كاركنان دولت در تهران، به‌ منظور رسيدگی به شكايات از رفتار پس از انتخابات ميرحسين موسوی و هوادارانش خبر داده است.


این پایگاه خبری که نقش ویژه‏ای را در انتشار شایعات، اخبار دروغ و تهمت‏های بی پایه در میان رسانه‏های حامی کودتا بر عهده دارد، در ادامه این ادعا آورده است:

"تعدادي از هواداران موسوی، از فرداي انتخابات 22 خرداد، اقدام به آسيب رساندن به اموال عمومی و تجمعات غيرقانونی كرده بودند كه در نتيجه آن ضمن ايراد جرح بر مردم و مختل شدن كسب و كار در نقاطی از تهران و برخی شهرستان‌ها، خسارات جانی نيز به برخي از شهروندان وارد شد. اين در حالی بود كه موسوی با حضور در تجمع غيرقانونی 25 خرداد و انتشار برخی بيانيه‌های تحريك‌آميز، عملاً اقدام به تشويق برای ادامه اين رفتارهای غيرقانونی كرده بود."

در واقع در صورت صحت چنین اخباری، لازم است تشکر ویژه‏ای از تلاش‏های مجریان عدالت در کشور به عمل بیاید، که در حالی که هنوز برای عاملان جنایات رسما تایید شده کهریزک و فجایعی که نیروهای حامی‏کودتاگران به وجود آورده‏اند دادگاهی تشکیل نشده است، عده‏ای پروژه جدیدی برای ایجاد بحران و پرونده‏سازی برای یکی از محبوب‏ترین چهره‏های مردمی کشور شروع کرده‏اند

موج آزادی.

احمدی نژاد رئیس جمهور ما نیست

صدای ایرانیان از نیویورک بر آمد

احمدی نژاد رئیس جمهور ما نیست

هزاران ایرانی دیروز در اعتراض به محمود احمدی نژاد،در مقابل مقر سازمان ملل تجمع و همزمان با حضور و سخنرانی وی اعلام کردند که او نماینده مردم و رئیس جمهور مشروع ایران نیست .
به گزارش خبرنگار "روز" از نیویورک، ایرانیان که از کانادا،اروپا و ایالت های مختلف امریکا به نیویورک آمده بودند با در دست داشتن عکس هایی از محمود احمدی نژاد که روی آنها نوشته شده بود "احمدی نژاد رئیس جمهور ما نیست" به سازمان ملل و جهانیان اعلام کردند که رئیس جمهور برآمده از کودتای نظامی را به رسمیت نمی شناسند.
ایرانیان مقیم خارج کشورکه از ساعت 12 ظهر به وقت نیویورک در مقابل دفتر حافظ منافع ایران تجمع کرده بودند،سپس به راهپیمایی به سوی مقر سازمان ملل پرداختند. آنها که عکس های میرحسین موسوی و مهدی کروبی را در دست داشتند و با نمادهای سبز در مقابل مقر سازمان ملل تجمع کرده بودند شعار میدادند: "مرگ بر دیکتاتور" ، یا حسین میر حسین" ، "احمدی دروغگو 63 درصدت کو" و "احمدی استعفا استعفا".
تظاهر کنندگان که همگی عکس های ندا آقا سلطان، امیر جوادی فر و سایر شهدای جنبش سبز را باخود حمل می کردند،همزمان با اعتراض به حضور احمدی نژاد، یاد شهدا را نیز گرامی داشتند.
در میان تجمع کنندگان در مقابل سازمان ملل چهره های فرهنگی و سیاسی از جمله علی اکبر موسوی خوئینی، منصور فرهنگ، رضابراهنی، عبدالکریم لاهیجی، مهرانگیز کار، شهرنوش پارسی پور، رویا برومند و علی افشاری دیده می شدند و منصور فرهنگ و موسوی خوئینی در تجمع دیروز سخنرانی کردند.

اعتراضات ایرانیان مقیم امریکا امروز نیز ادامه دارد و قرار است امروز طومار سبزی که پیش از این در محوطه برج ایفل پاریس به نمایش گذاشته بود در امتداد پل تاریخی بروکلین برافراشته شود.
شهرداری نیویورک دیروز برای هریک از گروههای مخالف ایرانی جهت تجمع در مقابل مقر سازمان ملل زمانی تعیین کرده بود.

پخش کلیپ صداها برای ایران

گزارش خبرنگار "روز" حاکیست سه شنبه شب نیز ایرانیان با جمع شدن در پارک مقابل سازمان ملل، اولین گردهمایی اعتراض آمیز خود را برگزار کردند.ایرانیان کانادا نیز که با شعار حقوق بشر، با دوچرخه رکاب زنان به نیویورک آمده بودند، به جمع ایرانیان ملحق شدند. در این برنامه که به دعوت گروه صداها برای ایران" انجام شد، کلیپی از صداهای مردم ایران به نمایش گذاشته شد.
فیلم کوتاه نمایش داده شده مروری بر اتفاقات پس از انتخابات ریاست جمهوری اخیر در ایران بود که با صدای شهروندان داخل ایران که اعلام می‌کردند "احمدی‌نژاد رئیس جمهور من نیست" همراه بود و جمعی از ایرانیان داوطلب با لباس‌های سفید در کنار هم دیوار انسانی را ساختند تا نقش صفحه سفید پروژکتورهای پخش فیلم را بازی کنند.
از سوی دیگر به ابتکار کمپین بین المللی حقوق بشر دو کامیون که بیل‌بوردهایی در زمینه نقض حقوق بشر در ایران بر دو طرف آنها نصب شده بود و عکس هایی از درگیریهای بعد از انتخابات ایران را به نمایش می گذاشت در خیابان های اطراف سازمان ملل به طور مرتب در حال حرکت بود.
از سوی دیگر خبرنگار "روز" گزارش داد که مشکل احمدی نژاد و هیات همراهش برای پیدا کردن هتل که با امتناع دو هتل از پذیرش او، به صدر اخبار مربوط به ایران تبدیل شده بود انعکاس وسیعی در روزنامه ها و رسانه های امریکا داشته است.
بر اساس این گزارش در ضیافت ناهار روز گذشته که تمام سران حاضر در اجلاس سازمان ملل حضور داشتند، محمود احمدی نژاد حضورنداشت.

روز آن لاین

وزارت اطلاعات : دستگيري عوامل يک تيم تروريستي وابسته به بيگانگان

خبرگزاري آريا -دريک سلسله اقدامات اطلاعاتي و عملياتي سربازان گمنام امام زمان در سازمان اطلاعات استان تهران و اداره کل اطلاعات استان کرمانشاه چهار تن از عناصر اصلي يک تيم تروريستي وابسته به سرويس هاي اطلاعاتي بيگانگان شناسايي و در ساعات اوليه با مداد چهارشنبه 1-7-88 دستگيري شدند.

به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از روابط عمومي وزارت اطلاعات، متهمان که از طيف فريب خورده عوامل داخلي و مورد حمايت سرويس هاي دولتهاي استکباري که در کشورهاي همسايه استقرار يافته اند با انتقال اقسام گوناگون سلاح و مهمات به داخل کشور مترصد ايجاد ناامني و وحشت در جامعه بودند که قبل از هر گونه تحرک مذبوحانه اي به دام افتادند.
بر اساس همين گزارش ، در بازرسي از خانه تيمي آنان تعداد 25 قبضه انواع سلاح جنگي از قبيل مسلسل هاي خودکار، تيربارگرينوف، تک تير انداز تابوک، کلت کمري به همراه تعداد سه هزار فشنگ مربوط ، 12 عدد دوربين سلاح هاي نظامي و ماسک گاز کشف و ضبط شده است.


پیک ایران

ادامه واکنش‌ها به انتشار خبر وجود یک مرکز غنی‌سازی جدید در ایران

قم

باراک اوباما گفته است که تأسیسات در حال ساخت ایران در نزدیکی قم واقع است

در پی انتشار گزارش های مربوط به وجود یک مرکز در حال ساخت برای غنی سازی اورانیوم در مرکز ایران، روسیه و اتحادیه اروپا خواهان همکاری کامل مقامات ایران برای حل مسئله هسته ای این کشور شدند.

روسیه از ایران خواسته است که در جریان جلسه روز اول اکتبر (پنجشنبه ۹ مهر)، دلایلی ارائه دهد که ثابت کند به صلح آمیز بودن برنامه هسته ای خود پایبند است.

دفتر رئیس جمهوری روسیه با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرده است که اقدام ایران در ساخت تأسیسات جدید غنی سازی اورانیوم را "نقض تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل" می داند.

روسیه از آژانس بین المللی انرژی اتمی خواسته است که فورا تحقیق در مورد این تأسیسات جدید را آغاز کند.

خاویر سولانا، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفته است که از ایران انتظار دارد با استفاده از فرصت مذاکرات روز اول اکتبر، به طور کامل در جهت حل مسئله هسته ای خود حرکت کند.

آقای سولانا گفته است: "با توجه به آنچه امروز (جمعه ۳ مهر - ۲۵ سپتامبر) در مورد برنامه هسته ای ایران اعلام شد، ملاقات روز اول اکتبر مهم تر و ضروری تر از همیشه به نظر می رسد".

ایران روز جمعه ۳ مهر (۲۵ سپتامبر) رسما اعلام کرد که در حال ساخت کارخانه ای جدید برای غنی سازی اورانیوم است.

گزارش های خبری حکایت از آن دارد که دولت ایران این مسئله را چند روز پیش تر در نامه ای به آژانس بین المللی انرژی اتمی اطلاع داده است.

اما باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در نخستین جلسه اجلاس سران گروه ۲۰ در پیتسبورگ آمریکا گفت: "ایالات متحده، بریتانیا و فرانسه دیروز (پنجشنبه ۲ مهر – ۲۴ سپتامبر) در وین شواهدی دقیق به آژانس بین المللی انرژی اتمی ارائه کرده اند که نشان می دهد جمهوری اسلامی ایران سال ها است که در حال ساخت تأسیسات پنهانی غنی سازی اورانیوم در نزدیکی قم است".

او به همراه سران بریتانیا و فرانسه، مقامات ایران را به پنهانکاری و فریبکاری متهم کردند و از این کشور خواستند که فورا قطعنامه های شورای امنیت را اجرا کند.

شورای امنیت بارها خواهان توقف غنی سازی اورانیوم توسط ایران شده اند.

بی بی سی

آقای سارکوزی گفت که اگر ایران تا ماه دسابر (۱۰ آبان) به تصمیمات شورای امنیت عمل نکند، با تحریم های بیشتری روبرو خواهد شد.

عليخاني:كاش به توصيه‌هاي هاشمي در نماز جمعه عمل مي‌شد


هاشمی همواره پیشنهادات سازنده‌ا ی ارایه کرده‌است/عملي شدن پيشنهادات هاشمي به طور كامل مقدمه‌اي براي برون رفت از وضعيت فعلي بود/ اظهارات رهبري در نماز عيد فطر با منافع برخي افراد سازگار نبود.

ایلنا: عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي عمل كردن به توصيه‌ها و پيشنهادات هاشمي رفسنجاني در خطبه هاي نماز جمعه را يكي از بهترين راهكارها براي برون رفت از وضعيت فعلي دانست.
قدرت الله عليخاني در گفت‌و‌گو با خبرنگار ايلنا با اشاره به طرحي كه توسط برخي از دلسوزان نظام براي برون رفت از وضعيت فعلي در حال تدوين شدن است و خبر آن را هاشمي رفسنجاني در افتتاحيه اجلاس خبرگان داده بود، گفت:عملي شدن پيشنهادات هاشمي به طور كامل خود مقدمه‌اي براي برون رفت از وضعيت فعلي بود پس چه بهتر كه همان موقع به توصيه‌هاي هاشمي عمل مي شد.
وی در رابطه با سخنان هاشمی مبنی بر تهیه متنی برای برون‌رفت از وضعیت کنونی گفت: هاشمی همواره پیشنهادات سازنده‌ا ی ارایه کرده است اما بهتر است افرادی که در حال تهیه این متن برای برون رفت از وضعیت فعلی هستند شناخته شوند و در تهیه این طرح از افراد موجه دوجناح استفاده شود.
عضو فراكسيون خط امام(ره)مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد:در حال حاضر نيز يكي از راه‌هاي برون رفت از اين وضعيت عمل كردن به توصيه‌هاي رهبري است.
وي خاطر نشان كرد:با وجود آنكه مقام معظم رهبري در روز عيد فطر نسبت به فضاي اتهام افكني هشدار دادند و اعلام كردند به كار بردن اسامي افراد در مورد ديگران در دادگاه‌ها حجيت ندارد اما برخي خبرگزاري‌ها ،روزنامه‌ها وحتي برخي نظاميان تحليل‌هاي نادرستي از اظهارات رهبري ارائه مي دهند .
عليخاني با بيان اين مطلب كه اظهارات رهبري با منافع برخي افراد سازگار نبود گفت:نظرات رهبري روشن بود اما از آنجاييكه اين اظهارات با منافع برخي افراد ناسازگار بود روند تهمت زدن‌ها ادامه پيدا كردچرا كه منافع برخي گروها در همين موارد است.
عضو فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی نمونه این امر را تکرار انتشار مطالب توهین‌آمیز نسبت به بیت حضرت امام(ره) و به خصوص شخصیت ارزنده و یادگار گرانقدر امام(ره) سید حسن خمینی ونیز انتشار کذب علیه سید محمد خاتمی در خصوص دیدار با جورج سوروس و ارایه تحلیل های غلط و توهین آمیز در قبال آن باوجود تکذیب طرفین و... آن هم بلافاصله پس از تذکرات رهبری دانست و گفت: برخی که علی القاعده باید بدنبال ایجاد ثبات و آرامش در کشور باشند منافع خود را در خلاف این موضوع می بینند و حاضر نیستند در لحن کلام و نوع رفتار خود تغییری بدهند به همین خاطر توصیه ما به آنها این است که بهتر است توصیه‌ها و تذکرات رهبری را مورد توجه قرار دهند.
ایلنا
پایان پیام

رقص میشل و باراک اوباما



یوتوب

اهدای نشان گاو زرین از سوی رهبر انقلاب به محمود احمدی‌نژاد

اهدای نشان گاو زرین از سوی رهبر انقلاب به محمود احمدی‌نژاد


به دنبال سفر موفقیت آمیز احمدی‌نژاد به نیو یورک که با دستاوردهای معنوی فراوانی‌ از جمله تشرف صدها میز و صندلی به دین مبین اسلام همراه بود مقام معظم رهبری نشان گاو زرین را به محمود احمدی‌نژاد اهدا نمودند.

ابتدا قرار بود به پیشنهاد عوضعلی کردان نشان سگ‌ سرمه‌ای به قدردانی از وفاداری احمدی‌نژاد به معظم له به وی داده شود.

اما به دنبال مصاحبه احمدی‌نژاد با لری کینگ و سوالات نغزی که او در پاسخ به پرسش‌های این عنصر مشکوک ارایه داد آیت الله خامنه‌ای مصمم شدند به این طریق از رئیس جمهور فهیم و مردمی قدردانی کنند.

گفتنی است در لبیک به انتقاد مقام معظم رهبری از علوم انسانی‌ اعضای کابینه تصمیم گرفته اند به ترویج فرهنگ حیوانات پرداخته و از این راه به اندیشه‌های ناب مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانند.

هم اکنون برای عملیاتی کردن رهنمودهای اخیر رهبر انقلاب تیمی متشکل از احمد خاتمی، آیت الله جنتی، حسین شریعتمداری، غلامحسین الهام و محسنی اژه‌ای تشکیل شده است و هریک از این افراد مسئول گسترش فرهنگ گونه خاصی‌ از جانوران می‌باشد.

در جلسه اخیر هیٔات دولت تصویب شد که تا پایان دوره دوم ریاست جمهوری احمدی‌نژاد اصول انسانی‌ به طور کامل از روابط بین اعضای دولت حذف و روابط و اصطلاحات حیوانی جایگزین آن شود

از وبلاگ دفتر یادداشت من

فاطمه ستوده آزاد شد


فاطمه ستوده آزاد شد
تاريخ انتشار : یکشنبه 5 مهر1388

يولداش: فاطمه ستوده ، همسر علی پیر حسینلو آزاد شد. علی پیرحسينلو به جرم اقدام علیه امنیت ملی و همسرش، فاطمه ستوده، به اتهام معاونت در این جرم در تاریخ 25 شهریورماه بازداشت و به مکان نامعلومی انتقال داده شده بودند.

یولداش

پس از نطق اعتراض آمیز آیت الله دستغیب،پروژه حذف این مرجع تقلید از مجلس خبرگان آغاز شد


شبکه جنبش راه سبز(جرس):به دنبال سخنرانی آیت الله سید علی محمد دستغیب نماینده استان فارس در مجلس خبرگان و اعتراض به بی تفاوتی این مجلس در قبال جنایات و فجایع پس از انتخابات و همچنین پیشنهاد این مرجع تقلید برای دعوت مجلس خبرگان از میرحسین موسوی، مهدی کروبی و محمد خاتمی برای سخنرانی، فشارها برای حذف او از مجلس خبرگان آغاز شده است.

آیت الله عباس کعبی عضو همزمان شورای نگهبان و مجلس خبرگان نطق پيش از دستور آيت‌الله سيد علي محمد دستغيب را«هتاكانه، ساختارشكنانه و عاري از منطق و استدلال» توصیف کرد و به خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران، گفت«بنده خواهان عزل اين نماينده بر اساس تبصره ماده 83 شدم، كه با تحسين و تائيد اكثريت خبرگان روبرو شد و به دنبال نطقم، طرح سلب صلاحيت ايشان را تهيه و كمتر از نيم ساعت امضاها را در اين رابطه جمع‌آوري كردم.»

کعبی ادعا کرد که«‌از سعه صدر نظام نبايد سوء استفاده شود و همانطور كه مقام معظم رهبري فرمودند اختلاف سليقه و ديدگاه و تنوع برداشت‌ها در چارچوب اسلام، نظام، خط امام و ولايت فقيه قابل تحمل و پذيرش است اما اختلاف در مباني پذيرفته نيست.»

وی همچنین با اشاره به اینکه پس از سخنرانی آیت الله دستغیب"بر اساس تبصره ماده 83 آئين‌نامه داخلي طرحي توسط هيئت رئيسه به كميسيون تحقيق ارائه داده شد"،گفت که" اكثريت قاطع كميسيون تحقيق بر اساس مستندات، مدارك و اظهارات ايشان پيشنهاد سلب صلاحيت از اين نماينده را تائيد كردند و به عنوان يك فرصت و اخطار جدي به اين هتاكي‌ها گفته شد كه اگر اين قضيه توسط ايشان ادامه پيدا كند و نسبت به تغيير رفتار خود اقدام نكنند، طرح سلب صلاحيت ايشان در جلسه خبرگان مطرح مي‌شود."

آیت الله سید علی محمد دستغیب در نطق اخیرش دذر مجلس خبرگان که در آن به بی تفاوتی اعضای خبرگان در قبال فجایع پس از انتخابات و عدم تشکیل جلسه فوری برای بررسی نقض قانون اساسی در این حوادث اعتراض کرد.

متن سخنرانی آیت الله دستغیب در مجلس خبرگان رهبری:چه شده كه صداى عدالتخواهى با حكومت نظامى جواب داده مى شود

جرس

اسامی شمار دیگری از دستگیرشدگان 27 شهریور

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران

اعتراضات گسترده خانواده های دستگیرشدگان 27 شهریور و لیست جدیدی از دستگیر شدگان

بنابه گزارشات رسیده خانواده های دستگیرشدگان 27 شهریورهمزمان در مقابل دادگاه انقلاب و زندان اوین دست به تجمع اعتراضی زدند و نسبت به وضعیت مبهم عزیزان خود و عدم مشخص بودن محل بازداشت و شکنجه های جسمی،جنسی و روحی آنها شدیدا نگران هستند و خواستار آزادی فوری و بی قید وشرط عزیزان خود هستند.
روز شنبه 4 مهرماه حدود 150 نفر از خانواده بازداشت شده ها در مقابل دادگاه انقلاب تجمع كردند و خواهان آزادي فوري عزيزان بي گناه خود بودند.از صبح همزمان با شروع ساعت كاري دادگاه انقلاب يعني 08:00 صبح خانواده ها يكي يكي به داخل دادگاه انقلاب وارد می شدند و در صف طولانی استعلام رايانه اي مي ايستادند و منتظر مي شدند تا ببينند نام بازداشتي آنها بالاخره بعد از يك هفته از طرف دادگاه انقلاب مورد تاييد می گیرد؟‌آيا نوع اتهام و نام شعبه امنیت وبازپرس پرونده به آنها اعلام مي شود؟
امروز نام عده اي از بازداشت شده هاي روزجمعه 27 شهريور بدون ذكر نوع اتهام و شعبه بازپرسي تاييد شد ولی نام عده اي هنوز به تاييد دادگاه انقلاب نرسيده كه باعث اعتراض خانواده ها شد و خانواده ها با عصبانيت مي گفتند اين چه دادگاهي است عزيزانمان را در خيابان خودسرانه بازداشت كرده ايد يك هفته از بازداشت غيرقانوني عزيزانمان گذشته اما هنوز دادگاه انقلاب از اعلام اسامي كامل بازداشت شده ها سرباز مي زند. حداقل بگوييد بر سر آنها چه آورده ايد سالم هستند ، زنده اند آنها را كجا برده ايد ، به چه جرمي آنها را بازداشت كرده ايد، دردمان را به چه كسي بگوييم.
عده اي از خانواده ها با دفتر حداد تما س می گرفتند. منشي دفتر حداد نيز به سختي به تلفن ها جواب مي داد و زماني كه خانواده ها در مورد وضعيت بازداشت شده ها مي پرسيدند. منشي دفتر از آنها سوال مي كرد نام بازداشتي تاييد شده يا نه اگر نام بازداشتي هنوز از طرف دادگاه انقلاب تاييد نشده بود به آنها مي گفت: هر وقت اسم بازداشتي تاييد شد تماس بگير و سريع تلفن را قطع مي كرد و اجازه هيچ گونه صحبتي به خانواده ها نمي داد. اگر نام بازداشتي تاييد شده بود منشي دفتر حداد مي گفت: برويد تا زمانی که ما به شما اطلاع ندادیم مراجعه نکنید حضور شما بي مورد است با هيچ رسانه اي هم تماس نگيريد به زودي براي گذاشتن كفالت با شما تماس گرفته مي شود.

رفته رفته كه تعداد خانواده ها بيشتر مي شد ماموران جلو درب دادگاه انقلاب مانع ايستادن آنها در مقابل دادگاه انقلاب مي شدند و با لحن تندي آنها را از مقابل دادگاه انقلاب دور مي كردند كه در چند مورد باعث ايجاد درگیری لفظي بين خانواده ها و ماموران شد.

بيشتر نگراني خانواده ها در مورد شكنجه و تجاوز جنسي و به خصوص در مورد دختران است .خانواده ها با نگراني از صبح تا پايان وقت اداري در مقابل دادگاه انقلاب مي ايستند تا شايد تعدادي اسم براي گذاشتن كفالت و وثيقه اعلام شود معمولا هر روز از هر خانواده اي يك نفر به دادگاه انقلاب و يك نفر به زندان اوين مراجعه مي كند تا شايد در يكي از اين دو محل بتوانند خبري از وضعيت عزيزان خود بگيرند.هنوز مكان نگهداري عده اي از بازداشت شده ها مشخص نيست و خانواده ها همچنان در سرگرداني و نگراني بسر مي برند.

همچنین در مقابل درب دژباني زندان اوين نيز حدود 100 نفر از خانواده ها تجمع اعتراضی بر پا كردند و خواستار آزادي عزيزان خود بودند.اعتزاضات خانواده که از صبح شروع شده است همچنان ادامه دارد.

لیست جدیدی از اسامي تعدادي از بازداشت شده هاي روز جمعه 27 شهريور جهت ارسال به سازمانهای حقوق بشری و اطلاع عموم انتشار می یابد. تا

2- مونا اوتادي 28 ساله فوق ديپلم طراحي دوخت در ونك بازداشت و به اوين منتقل شده 3- سمانه اميري 30 ساله و متاهل در انقلاب بازداشت و به اوين منتقل شده 4- كتايون شاهين فر 28 ساله در فاطمي بازداشت و به اوين منتقل شده 6- احمدرضا باباپور ديلمي 31 ساله متاهل در ونك بازداشت و به اوين منتقل شده سه روز بعد از بازداشت با خانواده خود تماس گرفته 7- سعيد عربلودر جمالزاده بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص 8- منصور كاظم زاده 33 ساله شغل زاد در وليعصر بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص 9- امير خاني 27 ساه ليسانس ابزار دقيق در بلوار كشاورز توسط لباس شخصي ها بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص 10- آرش شهبازي 22 ساله در آزادي بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص 11- بهزاد خوشنام فراهاني 29 ساله ليسانس متالورژي درطالقاني بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص 12- محمد صادق غلامرضايي 25 ساله ديپلم مجسمه سازي و گرافيك درفلسطين بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص 13- ابوالفضل الله دادي 21 ساله دانشجوي كامپيوتر در ونك بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص 14- مسعود شيرزاد 30 ساله ليسانس حسابداري در طالقاني بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص 15- علي هاشميان 20 ساله دانشجو در ونك بازداشت و به زندان اوين منتقل شده 16- حسين خليل زاده 16 ساله در انقلاب بازداشت و به اوين منتقل شده 17- محسن فرهنگ 23 ساله دانشجوي جامعه شناسي در فلسطين بازداشت و به اوين منتقل شده 18- امين آرمين 24 ساله در انقلاب بازداشت و به اوين منتقل شده 19- احمد عدل 26 ساله شغل آزاد در وليعصر بازداشت و به اوين منتقل شده 20- فردين برزگر 31 ساله شغل آزاد در ويلا بازداشت و به اوين منتقل شده 21- فريدون زاهد 26 ساله ديپلم برق در ونك بازداشت و به اوين منتقل شده 22- مهدي موسوي 19 ساله شغل ازاد در ونك بازداشت و به اوين منتقل شده 23- محمد كياسري 31 ساله درآزادي بازداشت و به اوين منتقل شده 24- متين حيدرزاده 30 ساله ليسانس عمران و در كنكور فوق ليسانس امسال نيز پذيرفته شده در هفت تير بازداشت و به اوين منتقل شده 25- بابك خدايي 20 ساله دانشجوي ديريت صنعتي در انقلاب بازداشت و به اوين منتقل شده
1- مريم رشيدي 26 ساله در وليعصر بازداشت و به اوين منتقل شده 5- پيمان كاويان 29 ساله ليسانس فلسفه در انقلاب بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص

با این لیست تا به حال ما توانستیم اسامی 59 نفر از دستگیر شدگان 27 شهریور فقط در تهران را منتشر کنیم. این درحالی است که نیروی انتظامی ولی فقیه تعداد دستگیر شدگان 27 شهریور را 35 نفر اعلام کرده است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،دستگیریهای گسترده،انتقال به نقاط نامشخص ،تحت شکنجه های جسمی،جنسی و روحی قرار دادن آنها ،عدم تایید نام دستگیر شدگان ودر بی خبری نگه داشتن خانواده ها از وضعیت عزیزانشان را محکوم می کند و از دبیر کل و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل برای گرفتن تصمیمات لازم اجرا خواستار ارجاع پرونده نقض حقوق بشر این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

04 مهر 1388 برابر با 26 سبتامبر 2009
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
دفتر دبیرکل سازمان ملل
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر

پرونده برخي از مسئولان دادسرا در ماجراي كهريزك در حال بررسي است

4 مهر 1388

ایلنا:

رئيس سازمان بازرسي كل كشور گفت:پرونده برخي از مسئولان دادسرا در ماجراي كهريزك در حال بررسي است.

به گزارش خبرنگار ايلنا، حجت‌الاسلام والمسلمين مصطفي پورمحمدي در حاشيه بازديد از بيمارستان روانپزشكي نيايش مختص جانبازان اعصاب و روان در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه آيا سازمان بازرسي در قضيه كهريزك وارد شده است گفت: گزارشي تهيه شده كه منجر به تعطيلي آن بازداشتگاه شد در حال حاضر متهمان آن تحت تعقيب هستند و كاري كه اكنون در حال پيگيري است ديگر نيازي به بازرسي نمي‌ماند.

وي در پاسخ به پرسش خبرنگار ايلنا، مبني بر اينكه در دوره آيت‌الله هاشمي‌شاهرودي هيات سه نفره قضايي تشكيل شد كه بنا به گفته برخي مقامات گزارش آنها به مقام معظم رهبري موجب تعطيلي بازداشتگاه كهريزك شد گفت: در گزارش مربوط به اشكالات اين باشگاه اشاره كرديم البته شوراي عالي امنيت ملي نيز هياتي را به آنجا فرستاد و آنها نيز به اين مطالب اشاره كردند كه در مجموع، گزارشات سبب تعطيلي آن بازداشتگاه شد.

وي در پاسخ به پرسش ديگري خبرنگار ايلنا، مبني بر اينكه آيا در مورد بازداشتگاه كهريزك مقام قضايي مقصر شناخته شده است گفت:نسبت به برخي مقامات قضايي كه نظارت‌هاي لازم را اعمال نكرده بودند شكايت‌هايي مطرح شده است و در همين راستا نيز گزارشاتي به دادسراي انتظامي قضات رسيده و در آنجا اين مسائل بررسي مي‌شود.

پورمحمدي در پاسخ به پرسش ديگر ايلنا مبني بر اينكه آيا اين مقامات قضايي از مقامات رده بالا بوده‌اند اظهار داشت: اين افراد از مسوولان دادسرا كه متهمان را به آن بازداشتگاه فرستاده بودند يا مقام قضايي كه بايد به بازداشتگاه‌ها نظارت كنند شكايتي عليه آنها به دادسراي انتظامي قضات شده است.

پورمحمدي در پاسخ به اين پرسش كه آيا شما در سازمان بازرسي خواهيد ماند گفت: ظاهرا بنا بر ماندن است و هيچ مشكلي ندارم
ادامۀ مطلب:پرونده برخي از مسئولان




شماره 822-2009

4 مهر 1388

شبنم مددزاده، نایب دبیر شورای تهران دفتر تحکیم وحدت در روز یکم اسفند ماه 1387، توسط نیروهای امنیتی بازداشت گردید. وی پس از گذراندن بش از 70 روز در سلول انفرادی به بند عمومی 209 زندان اوین منتقل شد. علی رغم صدور قرار وثیقه دستگاه امنیتی با آزادی وی مخالفت نموده است. وی طی روزهای اخیر همراه با تعداد دیگری از زندانیان دیگر به قرنطینه نسوان زندان اوین موسوم به بند متادون انتقال یافته است. نامه زیر توسط این دانشجوی زندانی از قرنطینه زندان اوین نگارش یافته و از سوی کمیته گزارشگران حقوق بشر منتشر می شود.

به نام آزادی، آگاهی و عدالت

اوین، مدرسه عشق

روزهای آخر زمستان بود که تربیت معلم را به ناچار رها کرده و به اوین آمدم، من که باید در میان هم دانشگاهی و هم کلاسی هایم ترم ششم از تحصیلم را ادامه می دادم، اکنون بند 209 زندان اوین پذیرای زندگی و تحصیلم شد. درست از اولین روز ماه اسفند، پا در یک مدرسه نهادم، جایی که با تمامی مدارس دنیا تفاوت داشت. مدرسه ای که هرکدام از سلول ها، کلاس درسش بود و تا مدت ها هر کلاس تنها یک دانش آموز داشت و بعد از ماهها، هم کلاسی هایی نه هم سن که هم دل از هر گروهی، روزنامه نگار، خبرنگار، دانشجو و .. و از هر مسلکی؛ مسلمان، بهایی، مسیحی و .. به کلاست می آیند. سینه های دیوارها، تخته های سیاه و به جای یک معلم، هزاران معلم عاشق درس هایشان را روی دیوارهای سلول نوشته و رفته اند،" ای کاش داوری، داوری، داوری در کار بود" ، " اندکی صبر، سحر نزدیک است"، " فاصبرو ان الله مع الصابرین"، " آیا فریادرسی هست؟"،" اگر تنهاترین تنها شوم بازم خدا هست"... و تو باید خود درس هایت را بیاموزی، درس هایی که تا به حال پشت هیچ نیمکتی و از زبان هیچ معلمی نشنیده بودی و روی هیچ تخته سیاهی نوشته نشده بود.

آری من ترم ششم از دانشگاه را در یک مکان دیگر، در " مدرسه عشق" با واحدهای درسی جدید آغاز کردم. قدم در مدرسه ای گذاشتم که هر روزش در سلول های انفرادی به اندازه 10 روز می گذشت و من 71 روز را اینگونه گذراندم.

بازجویی های مستمر، بی خبری از وضعیت خانواده و .. تمام ناخواسته های است که باید تحمل کنی!

" چو عاشق میشدم گفتم گرفتم گوهر مقصود

ندانستم که این دریا چه موج خون فشان دارد"

ولی آنچه که من در اولین درسم در کلاس کوچکم آموختم این بود که داشتن تحصیلات عالیه، مطالعات زیاد یا نویسنده ای خوب بودن و .. هیچ کدام نمیتواند در برابر " موج های خون افشان" یاریت کند، آنچه که باید داشته باشی تا " ناخدایت" بشود و عبور از این "دریا" را میسر کند دلدادگی است. راستی می بایست عاشق باشی، عشق به زندگی، به یک لحظه نفس کشیدن در هوای آزاد و ..

نازپرده تنعم نبرد راه به دوست

عاشقی شیوه رندان بلاکش باشد"

و آخر ترم،التهاب شب های امتحان را در برگ بازجویی و در برابر چشم مراقبانی که شبهه تقلبت را دارند تجربه می کنی و پاسخ تکراری و صادقانه را در برگ هایی با نشان " النجاه فی الصدق" پس میدهی و به جای نامه شرح حال به استاد! یادداشت عدالتخواهی به قاضی می نویسی و بدین ترتیب سراسر ترم گذشته دانشگاه را من در 209 اوین به پایان رساندم درحالی که دوست داشتم امتحاناتم را همراه با دوستانم پشت نیمکت های همیشگی بدهم و آخرین روزهای بهار 88 را همراه دوستان و هم دانشگاهی هایم باشم و با آنها به پیشواز روزهای داغ تابستان بروم. بهاری که من هیچ گاه در اینجا نه آمدنش را حس کردم و نه رخت بربستنش را. در این سوی شهر،هیچ گاه بهار نمی شود چرا که هرگز" بهار از سیم های خاردار" نمی گذرد. دریغا، افسوس این رویارویی شد که آن روزها همواره در خواب می دیدم، رویایی که هیچ گاه رخت صادقانه به خود نپوشید. روزهای داغ تابستان با نسیم خنک " امید به آزادی" برایم قابل تحمل می شد ولی..

اکنون بارانهای پاییزی که هر شب بویش از پنجره سلولم، روحم را بی وثیقه آزاد می کند با شما همراهم می سازد. بارانی که صدای خوردن هر قطره اش به توری پنجره سلولم ترانه ای را برایم تکرار می کند. " ترانه ی زندگی" که خارج از این تنگی و وحشت " زندگی مثل همیشه جاریست".

آری بارانهای پاییزی شروع به باریدن کرده اند و زمین با گام های بلند به استقبال پاییز و روز اول ماه مهر می رود. مهرماه آغاز می شود و من اکنون بی انتخاب واحد ،بدون حذف و اضافه و حتی بدون ثبت نام وارد دانشگاه دیگر شدم:" بند متادون" که هیچ نسبتی با من و رشته ام ندارد و یا کوچکترین شباهتی به دانشگاه زیبایم. اما دل، ناشکیب قدم زدن بر سنگ فرش کهن دانشگاه و آرام گرفتن در سایه بید کهنسال دانشکده ریاضی است. جایی که بعد از چند قدم به دیوار نرسی و نفسی عمیق خنکی را به ریه هایت نریزد.

شبنم مددزاده

بند متادون/مهرماه 1388

کمیته گزارشگران حقوق بشر



مسابقۀ سیخونکی


جایزه ای نفیس برای کسی که یک عکس با دهان باز از این برادر ارائه کند!!!

متن ایمیل دریافتی

در راستای جمعه سبز


image001.jpgimage001.jpg
43kB Visa Hämta

image002.jpg
21kB Visa Hämta
image003.jpgimage003.jpg
26kB Visa Hämta
image004.jpgimage004.jpg
22kB Visa Hämta
image005.jpgimage005.jpg
42kB Visa Hämta
image006.jpgimage006.jpg
31kB Visa Hämta

image007.jpg
27kB Visa Hämta

image008.jpg
33kB Visa Hämta
image009.jpgimage009.jpg
37kB Visa Hämta
image010.jpgimage010.jpg
22kB Visa Hämta
image011.jpgimage011.jpg
43kB Visa Hämta
image012.jpgimage012.jpg
38kB Visa Hämta
image013.jpgimage013.jpg
60kB Visa Hämta
image014.jpgimage014.jpg
32kB Visa Hämta
image015.jpgimage015.jpg
28kB Visa Hämta
image016.jpgimage016.jpg
40kB V










دریافت از طریق ایمیل سیخونک

سلام

سایت گرداب وابسته به سپاه پاسداران به منظور شناسایی چند گرداننده ی اصلی در میان معدود راهپیمایان انگشت شمار معترض در روز قدس (معروف به سبز ها) درخواست کرد موارد مشخص شده در تصویر پیوست را پس از شناسایی به این سایت اطلاع دهند http://mail.yimg.com/us.yimg.com/i/mesg/tsmileys2/04.gif

ایمیل یک خواننده گرامی سیخونک

جزئيات سرقت علمی کامران دانشجو، وزير علوم، تغيير

نشريه بين المللی نيچر در يادداشتی در بخش وبلاگ گزارش کرده است که کامران دانشجو وزير فعلی دولت احمدی نژاد در يک مقاله بخش های زيادی از يک مقاله ديگر را کپی برداری کرده است.

به گزارش تغيير، نيچر گزارش کرده است که اين دزدی علمی کامران دانشجو از مقاله ای که در سال ۲۰۰۲ توسط نويسندگان کره ای نوشته شده، صورت گرفته است.

کامران دانشجو بسياری از تصاوير و مطالب اين مقاله را در مقاله ای که در سال ۲۰۰۸ منتشر شده، به اسم خود ثبت کرده است. وزير علوم فعلی حتی بخش هايی از متن مقاله اصلی را عينا کپی برداری کرده و به نام خود منتشر ساخته است.

مقاله کامران دانشجو در نشريه “مهندسی با کامپيوتر” (Engineering with Computer) منتشر شده است، که با مقايسه مقاله اصلی نويسندگان کره ای در نشريه “ژورنال فيزيک دی” (Journal of Physics D) می توان بخش های کپی برداری شده را مشاهده کرد.

برای مشاهده مقاله کامران دانشجو به [ اين لينک] و برای مشاهده مقاله اصلی نويسنده کره ای به [اين لينک] می توانيد مراجعه کنيد.

کامران دانشجو مقاله کپی برداری شده خود را به عنوان عضو دانشکده مکانيک دانشگاه علم و صنعت منتشر ساخته است. بدون شک افشای اينگونه دزدی های علمی اثرات مخربی برای وجهه دانشجويان و اساتيد واقعی ايران خواهد داشت.

در مطلب نيچر همچنين به ابهامات موجود در مدرک دکترای کامران دانشجو اشاره شده است. وی چندی پيش اعلام کرده بود که مدرک دکترای خود را از “کالج سلطنتی علوم و تکنولوژی منچستر” دريافت کرده است ولی پس از مدتی وی محل دريافت مدرک دکترای خود را به ” کالج سلطنتی لندن” تغيير داد.

برخی از نمايندگان مجلس نيز به ابهامات موجود در مدرک کامران دانشجو به هنگام کسب رای اعتماد از مجلس اشاره کرده بودند، اما لاريجانی رياست مجلس در روز رای اعتماد به وزرا اعلام کرد که مدرک کامران دانشجو هيچ مشکلی ندارد و نمايندگان مجلس پيرامون اين موضوع صحبتی مطرح نکنند.

به گزارش تغيير چندی پيش نيز دزدی علمی يکی ديگر از وزرای دولت اصولگرای احمدی نژاد مشخص شده بود.

علی اکبر محرابيان وزير صنايع با دزدی اختراع ديگران، آن را به نام خود و محمود احمدی نژاد ثبت کرده بود.

دادگاه عمومی تهران، با صدور حکمی ضمن تاييد تقلب در ثبت اختراع اتاق امن، ‌دستور به تغيير نام مخترعان داده بود اما هاشمی شاهرودی دستور داد تا حکم محکوميت محرابيان لغو شود.

متن ایمیل دریافتی

قابل توجه حضرات جمهوری اسلامی

همين اول صبحی داشتم در حال رانندگی به يک برنامه‌ی صبحگاهی راديو سراسری استراليا هم گوش می‌دادم. يک چيزی پيش آمد گفتم جهت اطلاع حضرات جمهوری اسلامی بنويسم.

در دو روز گذشته مهم‌ترين خبر رسانه‌های استراليا درباره‌ی يک آقايی به نام دنيس فرگوسن ا‌ست که بعد از 14 سال از زندان آزاد شده. خبر را می‌توانيد اينجا بخوانيد. جرم ايشان اين بوده که 14 سال پيش سه تا بچه را دزديده و برده توی يک متل در کوئينزلند و بهشان آزار جنسی رسانده و تجاوز کرده. حالا به ابتدای اسم ايشان يک صفت (
Paedophile) هم اضافه کرده‌اند. بعد از آزاد شدن از زندان آمده بوده توی بريزبن زندگی کند اما هر جا رفته با اعتراض ساکنان محل روبرو شده و دست آخر رفته است سيدنی. باز توی سيدنی هم مردم محلی که فرگوسن در آنجا سکونت داشته معترض دولت ايالتی شده‌اند که اين بابا مورد اطمينان نيست و ما می‌ترسيم در کنار او زندگی کنيم. حالا فرگوسن تبديل شده به يک گرفتاری برای دولت فدرال چون نمی‌دانند با او بايد چه کار کرد. جالبش هم اين است که ديروز او را ديده‌اند که داشته توی خيابان‌های سيدنی برای جمع آوری اعانه برای بچه‌های ديابتی اسباب بازی می‌فروخته. رسانه‌ها افتاده‌اند به جان انجمن ديابت استراليا و پليس ايالت نيوساوث ولز که اين بابا با چنين سابقه‌ای را فرستاده‌ايد اسباب بازی بفروشد؟

امروز در يک برنامه‌ی صبحگاهی راديو درباره‌ی او با مردم و کارشناسان حرف می‌زدند. هر شنونده‌ای هم يک نظری می‌داد. تا رسيد به يک نفر که اصلن نظری که داد باعث خنده‌‌ی مجری و کارشناسان شد. گفت اين بابا را که هر جا بفرستند همين داستان درست می‌شود که مردم از همسايگی با او شکايت می‌کنند. کسی هم که به او کاری نمی‌دهد بنابراين زندگی‌اش هم نمی‌گذرد. راه درستش اين است که او را به دولت جمهوری اسلامی ايران معرفی کنيم که به او کار بدهد چون دولت ايران اينروزها از اين مشاغل زياد دارد.

متن ایمیل یک خوانندۀ سیخونک

نمودار موضوعی برنامه های صدا و سیما در حالت های مختلف


تو ناز مي كني با صدای محسن چاووشی


«گلایه» ۱۲ عضو خبرگان از مواضع هاشمی

خبرگزاری فارس به نقل از یک عضو مجلس خبرگان رهبری گزارش کرد که در جلسه هفته گذشته این مجلس، ۱۲ سخنران از مواضع اکبر هاشمی رفسنجانی در حوادث اخیر «گلایه» کرده‌اند.

آیت‌الله عباس کعبی نماینده مجلس خبرگان رهبری امروز شنبه به این خبرگزاری گفت که از ۱۶ نفری که در ششمین اجلاس دوره چهارم مجلس خبرگان سخنرانی کردند، ۱۲ نفر آنها از مواضع آقای هاشمی در حوادث اخیر «گلایه» داشتند.

گزارش آقای کعبی از اجلاس اخیر مجلس خبرگان در حالی از سوی خبرگزاری فارس منتشر می‌شود که آئین‌نامه مجلس خبرگان رهبرى، مشروح جلسات و بحث‌هاى این مجلس را «محرمانه» اعلام کرده است.


به گفته آقای کعبی، رئیس مجلس خبرگان رهبری در سخنانی ۴۵ دقیقه‌ای تلاش کرد به «گلایه‌های» معترضان پاسخ بدهد که «نطق‌های روز بعد نشان داد که آنان از این پاسخ قانع نشده‌اند.»

او اظهار داشت که سخنرانان از «سکوت و عقب‌نشینی برخی از خواص»، انتشار نامه آقای هاشمی به آیت‌الله خامنه‌ای پیش از برگزاری انتخابات، سکوت وی بعد از خطبه‌های ۲۹ خرداد ماه آقای خامنه‌ای و اظهاراتش در نماز جمعه ۲۶ تیر ماه «انتقاد» کردند.

به گفته آقای کعبی، سخنرانان اجلاس هفته گذشته نشان دادند که «شناخت کاملی نسبت به ابعاد فتنه‌های گوناگون» پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم دارند.

به گفته آقای کعبی، ۲۶ عضو مجلس خبرگان در واکنش به اظهارات آیت‌الله دستغیب، اخطار داده‌اند در صورتی که «هتاکی‌های» وی ادامه یابد، طرح «سلب صلاحیتش» را ارائه خواهند کرد

هفته گذشته، ششمین اجلاس دوره چهارم مجلس خبرگان برگزار شد که در پایان، اعضای این مجلس با انتشار بیانیه‌ای از عملکرد آیت‌الله علی خامنه‌ای در حوادث پس از انتخابات، حمایت کردند.

آنها همچنین از آقای خامنه‌ای به خاطر «تدابیر حکیمانه‌ای» که برای خاموش کردن «آتش فتنه» در حوادث اخیر به کار گرفته بود، قدردانی کردند.

این بیانیه در شرایطی منتشر شد که برخی مراجع تقلید شیعه، احزاب و شخصیت‌های سیاسی به عملکرد آقای خامنه‌ای در حوادث پس از انتخابات همچنان اعتراض دارند.

آقای کعبی در بخش دیگری از سخنان خود ادعا کرد که اعضای مجلس خبرگان رهبری به عملکرد هیات رئیسه این مجلس درباره نحوه انتشار متن سخنرانی‌های آنها در مورد «تبیین جنگ نرم،‌ کودتای مخملی و گلایه از سخنان رئیس مجلس خبرگان رهبری» اعتراض داشتند.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود، نطق پیش از دستور آیت‌الله علی‌محمد دستغیب نماینده مردم شیراز در مجلس خبرگان رهبری را «هتاکانه، ساختارشکنانه و عاری از منطق و استدلال» توصیف کرد.

آیت‌الله علی‌محمد دستغیب از جمه روحانیون بلندپایه‌ای است که در ماه‌های اخیر با انتشار بیانیه‌هایی، از عملکرد آقای خامنه‌ای در حوادث پس از انتخابات انتقاد کرده است.


آیت‌الله مهدوی کنی و آیت‌الله مقتدایی در مجلس خبرگان

آقای دستغیب هفته گذشته در اظهاراتی از «سکوت» اعضای خبرگان رهبری در حوادث اخیر انتقاد کرده بود.

او گفته بود که «چرا مجلس خبرگان نمی‌تواند در مواقع لزوم تشکیل جلسه دهد و تخلف از قانون اساسی را پیگیری کند؟»

به گفته آقای کعبی، ۲۶ عضو مجلس خبرگان در واکنش به اظهارات آیت‌الله دستغیب، اخطار داده‌اند در صورتی که «هتاکی‌های» وی ادامه یابد، طرح «سلب صلاحیتش» را ارائه خواهند کرد.

مجلس خبرگان، مجلسی متشکل از فقهای «واجد شرایط» است که بر اساس اصل ۱۰۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده است.

مدت هر دوره این مجلس که اعضای آن از سوی مردم انتخاب می‌شوند، هشت سال است.

مجلس خبرگان نیز در مواد یک و دو آیین‏نامه داخلى این نهاد، تعداد خبرگان را ۸۶ نفر اعلام کرده است.

رادیو زمانه

رباعیات هسته ای

افشای مکان دومین تاسیسات غنی سازی اورانیو در مملکت بقیت الله، داغترین بحث روز جهان است و بار دیگر، همانند هزاران بارِ پیش از این حکومت اسلامی را در راس خبرهای جهان نشانده است. اما بدلِ همۀ ایرانیان ماند، که یکبار خبر اولِ جهان شدتمان از زاویه افتخار و اقتدار ملی باشد. ما بدون شک بنا بگفتۀ رئیس جمهور محبوب، مطلوب، مبسوط و «معقول»ِ 24 میلیونی مان در جهان «اولیم». در تعداد اعدام ها، در کلاهگذاری بر سر رای دهندگان، در شکنجه و تجاوز، در تورم و گرانی، در لاف و گزاف و دهن کجی به افکار عمومی جهان و در بسیار موارد دیگر گوی سبقت را از همه ربوده بر سکوی قهرمانیِ جهان ایستاده ایم.

اما انرژیِ هسته ای. بحث بر سر این نیست که ایران و ایرانیان حق بهره وری از این دستاورد دانش جهان نداشته باشد. بی شک این حق ما است و تمامیِ مردم جهان نیز بر این حق پای فشرده و خواهان آنند. اما دودوزه بازی ها، عدم شفافیت، ناراستیِ این حکومت سفاک جهان را به شک انداخته و ریز و درشت جهان بسوء ظن وادشته است. جهان بدرستی بر این اعتقاد است که شمشیر را نباید در کفِ زنگیِ مست گذاشت!

جهان حق دارد به حکومت اسلامی بدیدۀ تردید بنگرد. چرا که این رژیم در طی این سی ساله ثابت کرده است که حتا یک سانت رودۀ راست در شکم ندارد و وقیحانه به انکار همه چیز می نشیند.

رباعیات هسته ای نیز در همین راستا سروده شده است و تو خود حدیثِ مفصل بخوان ازین مجمل



جمهوریِ ما بمبِ اتم می‌سازد

منعش نکنی به شهرِ قم می‌سازد

هان ! کلاهکِ هسته‌ای قمبل‌عظیم*

با عربده و الم تلم می‌سازد


گویند اورانیم غنی ساخته‌ای

بس باد به عمامه درانداخته‌ای

زین یاوه که یک‌ریز بهم‌بافته‌ای

حیوانِ خدا‌ ! قافیه را باخته‌ای


«اورانِ غنی گشته» به قبرِ پدرت

آشوبِ جهان نگر از این یک هنرت

ما را که «فقیر کرده ای » هرزآیین

بمبِ اتمی بکوب بر فرقِ سرت


آخوند و اتم !؟ قلقلک و خنده‌ی ما

پاکوبی ما ! بختِ برازنده‌ی ما

بی‌نانِ شبی به سفره ! لیک اسراییل

«ویران سازد» موشکِ «سازنده‌ی ما»!


ملا و سلاحِ اتمی ! واویلا !

آروغ ِ شتر، عطرِ قمی واویلا !

زین «گربه» کز ایلغارتان رفت بباد

نه سر نه شکم ماند و دمی واویلا !


اکبر اکبر چو پسته صادر کردی

خرما خوردی و هسته صادر کردی

عمامه نگر کلاهکِ بمبِ اتم

رادارِ مدار بسته صادر کردی


بمبی که از آن زیر و زبر دنیا بود

تا بود در آستینِ آمریکا بود

در میهنِ ویرانه‌ی ما بی‌تردید

بمبِ اتمی، آمدنِ ملا بود


یاور استوار

دروغ، سفسطه، وسرانجام کوتاه آمدن و وطن فروشی



http://www.youtube.com/watch?v=w8kB2iOPtg0

http://www.youtube.com/watch?v=hD-wIC9abwM

http://www.youtube.com/watch?v=e1yGz6sS-Uc

http://www.youtube.com/watch?v=LVJ8vMVx4fk

http://www.youtube.com/watch?v=DnMX9VnyNeU

مقایسه حاضران در سخنرانی اوباما و احمدی نژاد در اجلاس سازمان ملل


بر روی عکس کلیک کنید

زنگ تفریح در مسجد/ الاغ را پیدا کنید

حمیدرضا جلایی‌پور: کودتاگران از زنان شجاع و فعال می‌ترسند!

یکی از تازه‌ترین دستگیرشدگان حوادث پس از انتخابات، خانم آذر منصوری است. آذر منصوری از زنان شاخص و فعال حزب مشارکت است که به مقام معاونت دبیر کل حزب مشارکت رسیده بود و تا دو روز پیش، یکی از انگشت‌شمار مقامات بالای این حزب بود که دستگیری‌های اخیر شامل آن‌ها نشده بود. آنچه می‌خوانید، مصاحبه رادیو زمانه است با دکتر حمیدرضا جلایی‌پور، عضو دیگر شورای مرکزی حزب مشارکت در همین رابطه:

اول صحبت، تأسفم را ابراز کنم از این‌که این‌ها به قول خودشان، دارند از «موضع قدرت» برخورد می‌کنند. ولی توجه ندارند که باید با مجرم و متقلب از موضع قدرت برخورد کرد، نه با فرهیختگان و فرزانگان این کشور.

اشتباه بزرگشان هم همین است. این را هم به این خاطر که خانم منصوری عضو حزب مشارکت و معاون دبیر کل این حزب است، نمی‌گویم. خانم منصوری واقعاً یکی از زنان فرهیخته، مؤمن، شایسته و با پشتکار کشور است.

آقای جلایی‌پور، تعداد زنانی که در عرصه‌ی سیاست رسمی در ایران به جایگاه خانم منصوری رسیده باشد، زیاد نیست. ایشان چگونه این مراتب را طی کرده است؟ اگر شما اطلاع دارید.

خیلی جالب است که ایشان در شوراهای اول، خانمی ناشناخته بوده که در ورامین (اگر اشتباه نکنم، قرچک ورامین) کاندیدا می‌شود و فعالیتش را از یکی از نقاط محروم حوزه‌ی تهران، شروع می‌کند. منزلشان هم در همان‌جا است.

حال ببینید بعد از ۱۰ سال به کجا می‌رسد که در کنگره‌ی حزب، ایشان از تمام نمایندگان حزبی در کل ایران رأی می‌گیرد و به شورای مرکزی انتخاب می‌شود. تا کنون نیز بیشترین تقدیر را از سوی دبیر کل حزب به خاطر کار و زحمتی که کشیده، دریافت کرده است.

ممکن است اشاره‌ی مشخص‌تری به این مسأله داشته باشید؟

ایشان بیش از هشت سال، هر روز با یک پراید قراضه از ورامین به تهران می‌آمد و فعالیت حزبی‌اش را انجام می‌داد. اگر مملکت حساب و کتاب داشته باشد، باید به چنین زنی جایزه بدهند؛ اما به جای آن، دستگیرش می‌کنند.

بعد از دستگیری‌های وسیعی که در ارتباط با سران حزب مشارکت صورت گرفت، فقط خانم منصوری فعالیت‌های خیلی روشن و شفاف علنی داشت.

همه‌ی اعضای حزب مشارکت، فعالیت‌هایشان شفاف، علنی و با افتخار است. یعنی کار مخفی ندارند.

چرا در شرایطی که عده‌ای دارند آزاد می‌شوند، دست به دستگیری‌هایی در این سطح زده می‌شود؟

مثلاً می‌خواهند ضرب شست نشان بدهند دیگر. مخصوصاً ضرب شستشان را به خانم‌ها می‌خواهند نشان بدهند. چون حرکتی که الان در ایران جریان دارد، ۶۰ درصد آن زنان و ۴۰ درصد بقیه مردان هستند. برای این‌ها چنین مسأله‌ای خیلی عجیب است. می‌دانید که این آقایان، خانم‌ها را همیشه در خانه می‌خواستند. اگر هم قرار است بیرون بیایند، فقط به جاهایی که اینان دوست دارند، بیایند؛ تأییدی بکنند و دوباره برگردند. ولی الان شاهد وضعیت دیگری هستند.

در رابطه با اشاره‌ی شما به مسأله‌ی برخورد با زنان، به نظر می‌رسد که با خانم محتشمی‌پور نیز همین برخورد صورت می‌گیرد. چون ایشان هم معمولاً به اطلاع‌رسانی اعتقاد داشته و همیشه پی‌گیری کرده است. در نتیجه تا سه روز پیش از ملاقات با همسرش محروم شده بود.

کسانی که الان دارند در کشور ما این کارها را می‌کنند، کلاً از دست آدم‌های شجاع و صادق، خیلی عصبانی و ناراحت‌اند. در رأس آن هم از آقای موسوی خیلی عصبانی هستند. بیشتر از همه هم از حضور زنان شجاع و صادق ناراحت‌اند. یکی از آن‌ها خانم محتشمی‌پور است. این‌، همان محاسبات اشتباهشان است. اینان فکر می‌کنند اگر با زبان زور و به قول خودشان «با قدرت» حرف بزنند، همه ماست‌ها را کیسه می‌کنند. همین اشتباه را راجع به آقای خاتمی و همین‌طور آقای کروبی هم دارند می‌کنند. ولی اشتباه است دیگر. متأسفانه ما الان شاهد این وضعیت هستیم.

من از دستگیری خانم منصوری خیلی متأسف شدم. برای این آقایان دوغ و دوشاب یکی است. در حالی که در تمام دم و دستگاه دولت نهم، از حیث کارشناسی و تعهد، شخصیتی مثل خانم منصوری ندارند.

خس و خاشاک نیوز

احمدي‌نژاد در مصاحبه با شبكه تلويزيوني پي.بي.اس آمريكا: کانديداهاي انتخابات اخير همه مباني جمهوري اسلامي را به چالش کشيدند


در سال 84 هم انتخاباتي برگزار شد که مجريان آن با تمام توان حامي رقيب من بودند اما مردم به من راي دادند و البته دو کانديدا در آن زمان هم گفتند که در انتخابات تقلب شده؛ درحالي که خودشان انتخابات را برگزار کرده بودند.

رييس‌جمهور با اشاره به انتخابات اخير ايران با بيان اينكه شخيص اكثريت مردم در انتخابات اخير اين بود که به من راي بدهند و نبايد مردم را به اين دليل مجازات کرد. گفت: انتخابات در ايران بسيار بزرگ و صددرصد آزاد است تا جايي که کانديداها همه مباني جمهوري اسلامي را نيز به چالش کشيدند و حتي برخي گفتند، مي‌خواهيم نظام را عوض کنيم.
به گزارش ايلنا ، محمود احمدي‌نژاد در حاشيه نشست مجمع عمومي سازمان ملل و در گفت‌وگو با "چارلي رز" مجري مشهور شبکه تلويزيوني «پي.بي.اس» آمريكا در پاسخ به پرسشي درباره اينکه روسيه هم با آمريکا براي تحريم ايران همصدا شده، با بيان اينكه تحريم و فشار عليه كشورها را مربوط به دروان گذشته و بي‌تاثير است و با تاكيد بر اينكه اتخاذ چنين سياستي به حل مسايل كمك نمي‌كند، گفت: امروز صحبت از تحريم ضمن اينكه اقدامي غيرقانوني است موضوعي است كه در عرصه عمل نيز تجربه شده و ناكارآيي آن اثبات شده است.، اظهار داشت: تحريم‌ها تاکنون اثرگذار نبوده‌اند و از سوي ديگر معلوم نيست چرا آمريکا خود را عضو ممتاز جامعه جهاني مي‌داند و اختيارات ويژه‌اي براي خود قائل است.
وي در پاسخ به سوالي درباره انتخابات گفت: در برخي کشورها، نمايشي از انتخابات برگزار مي‌شود اما در ايران چنين چيزي امکان پذير نيست. طي 30 سال 30 انتخابات در ايران برگزار شده است. در سال 84 هم انتخاباتي برگزار شد که مجريان آن با تمام توان حامي رقيب من بودند اما مردم به من راي دادند و البته دو کانديدا در آن زمان هم گفتند که در انتخابات تقلب شده؛ درحالي که خودشان انتخابات را برگزار کرده بودند.
وي ادامه داد: مشکل اينجا است که آنان فکر مي‌کردند مردم بايد آنان را انتخاب کنند و اگر انتخاب نکردند مشکلي هست و اين درحالي است که 25 ميليون نفر به رييس‌جمهور منتخب راي داده‌اند.
رييس جمهور تصريح کرد: درگيري‌هاي پس از انتخابات يک طراحي بود و برخي ها هم تشويق و سعي كردند کار غيرقانوني را مثبت جلوه دهند و برخي سياستمداران انگليسي و آمريکايي و برخي رسانه‌هاي غربي سعي نمودند کار غيرقانوني را قانوني جلوه دهند.
احمدي نژاد افزود: انتخابات برگزار مي‌شود تا اکثريت معلوم شود و در هر انتخاباتي اقليت و اکثريتي وجود دارد اما اينکه اقليت بيايد به بانک‌ها آسيب بزند و سطل زباله آتش بزند و شيشه بشکند کار زشتي است.
رييس‌جمهور اظهار داشت: تشخيص اكثريت مردم در انتخابات اخير اين بود که به من راي بدهند و نبايد مردم را به اين دليل مجازات کرد.
وي افزود: من معلم دانشگاه و کارمند دولت هستم. در ايران افراد مهم نيستند مهم اين است که ملت ما ملت قدرتمندي است و نشان داد مي‌تواند حوادث بزرگ را در خودش حل کند.
احمدي‌نژاد همچنين خاطر نشان كرد: عموم مردم نتيجه انتخابات را قانوني و درست مي‌دانند اما عده‌اي تحت تاثير جريانات سياسي قرار دارند، البته اعتراض آنها هم به من نيست و به انتخابات هم نيست و خودشان مي‌گويند که بهانه آنها انتخابات است. ما آنها را سرزنش نمي‌کنيم. هر کس مي‌تواند ديدگاه خود را داشته باشد. نکته دوم اينکه انتخابات در ايران بسيار بزرگ و صددرصد آزاد است تا جايي که کانديداها همه مباني جمهوري اسلامي را نيز به چالش کشيدند و حتي برخي گفتند، مي‌خواهيم نظام را عوض کنيم. بالاترين سطح مشارکت در انتخابات اخير اتفاق افتاد. آيا جايي سراغ داريد که 85 درصد مردم در انتخابات شرکت کنند؟ اين ويژگي انتخابات ايران بود. يک انتخابات عظيم و تراز جديدي از دموکراسي را به نمايش گذاشت.
رييس‌جمهور گفت: چرا برخي شعار دموکراسي مي‌دهند اما وقتي به ايران مي‌رسند از اقليت دفاع مي‌کنند! چرا سياستمداران غربي انگليسي و آمريکايي از اکثريت حمايت و دفاع نمي‌کنند؛ مگر دموکراسي را نمي‌پذيرند و دموکراسي نمي‌خواهند؟
وي در ادامه اين گفت و گو در جواب سوالي درباره مرگ مشكوك ندا آقاسلطان گفت: اين جريان قطعاً يک سناريو است و بسيار پيچيده عمل شده است. نکته دوم درباره اين ماجرا اين است که عين چنين اتفاقي در ونزوئلا عليه چاوز هم طراحي شده بود. البته از قوه قضاييه خواسته‌ام اين موضوع را به طور ويژه و جدي‌تر دنبال کنند که چرا اين شهروند ما کشته شده است.
مجري اين شبکه تلويزيوني آمريکايي در ادامه پرسيد آيا موضوع تجاوز در زندانها هم نبوده است كه احمدي‌نژاد تصريح كرد: كسي كه اين حرف‌ها را زد وقتي از او اسناد خواستند گفت عصباني شدم اين حرف‌ها را زدم و سندي ندارم.
وي افزود: در ايران اگر کسي تخلف کرده، دستگاه قضايي موظف است رسيدگي کند. براساس فرهنگ و اعتقادات خودمان موضوعاتي بايد به طور قاطع مورد رسيدگي قرار گيرد.
مجري اين شبکه تلويزيوني آمريکايي در ادامه درباره مازيار بهاري سوال کرد و گفت که نگران حال وي است. رييس‌جمهور نيز پاسخ داد: اميدوارم همه زندانيان آزاد شود اما فکر مي‌کنم کسي هم بايد نگران ظلم استكبار به ملت ايران باشد.

ایلنا

صندلی های خالی سازمان ملل و زندان های پر و پیمان ایران

احسان امینی

در طول سخنرانی روز چهارشنبه ۲۳ سپتامبر در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، احمدی نژاد انحطاط نظام اقتصادی موجود در جهان را پیش بینی نمود و با عادت همیشگی از مسئله فلسطین پشتیبانی کرد. اما سخنرانی او این بار به تندی سال های قبل نبود. اگرچه سخنان نسبتا تندی علیه ایالات متحده آمریکا و اسرائیل ایراد کرد و مدعی شد که حمله آمریکا به افغانستان نه تنها باعث از بین رفتن تروریسم نشد بلکه مسئله تروریسم و قاچاق مواد مخدررا وخیم تر نمود. وی به عدم موفقیت ایالات متحده آمریکا در تعطیلی زندان گوانتانامو و باقی ماندن زندان های مخفی در اروپا اشاره کرد. همچنین او ادعای حمایت ایالات متحده آمریکا از اسرائیل درراستای اهداف نژاد پرستانه را مطرح نمود.

ازطرف دیگر احمدی نژاد با اشاره به گفتگوهای پیش روی ایران و گروه پنج به علاوه یک که با حضور نماینده آمریکا برگزار می گردد خواستار از بین بردن تمام سلاح های هسته ای، میکروبی و شیمیایی در سرتاسر جهان شد تا راه برای دستیابی همه ملت ها به تکنولوژی پیشرفته و صلح آمیز هسته ای هموار شود. وی اضافه نمود ملت ایران دست کسانی را که بخواهند به آنها بپیوندند را صمیمانه می فشارد و تمایل جمهوری اسلامی ایران برای همکاری در جهت ایجاد امنیت و صلح پایدار در دنیا را اعلام کرد.

این سخنان در حالی مطرح شد که چند ساعت قبل باراک اوباما ریاست جمهوری آمریکا گفته بود که اگر مقامات ایران و کره شمالی بخواهند قوانین بین المللی را نادیده بگیرند و دستیابی و توسعه سلاح های اتمی را بر ثبات منطقه، امنیت و رفاه مردم کشورشان ارجح بدانند و همچنین خطرات نشر سلاح های اتمی در خاورمیانه و آسیای شرقی را نادیده بگیرند باید پاسخگوی عمل خود باشند.

در ادامه، احمدی نژاد در ارتباط با ایالات متحده آمریکا و اسرائیل, حمله اسرائیل به نوار غزه را در ماه نوامبر سال گذشته دور از شان انسانی خواند و محاصره اقتصادی فلسطین را نسل کشی دانست اما این بار به مسئله هولوکاست و محو نمودن اسرائیل از نقشه جهانی اشاره ای ننمود و به جای آن برگزاری انتخابات آزاد، رفراندوم و فراهم آوردن شرایط مناسب برای همه فلسطینی ها اعم از مسلمان، مسیحی ویهودی را خواستار شد تا بتوانند در کنار هم با آرامش و صلح زندگی کنند.

به نظر نگارنده احمدی نژاد قصد داشت با سخنان نرم و با بیان نمودن مسائل عرفانی و اخلاقی و همچنین آوردن نمونه های دینی از قرآن، تورات و انجیل زمینه را برای سخنان خود در مورد سرپوش گذاشتن برمشکلات کنونی ایران واعتراضات مردم پس از انتخابات ۲۲ خرداد ماه امسال فراهم کند و با نشان دادن نرمش در سیاست خارجی خود که شاید بتوان از آن به تقیه کودتایی تعبیر کرد، شرایط را برای سرکوب بیشتر در داخل کشور و آوردن فشار مضاعف به معترضین مساعد تر نماید.

او در این ارتباط گفت: "ملت ایران یکی ازپرشکوه ترین و پیروزمندانه ترین انتخابات دموکراتیک(!) را پشت سر گذاشته اند و آن ها یکبار دیگر با اکثریت آرا به من اعتماد کردند و مسئولیت سنگینی را به من سپردند". با وجود اعتراضات گسترده به انتخابات ریاست جمهوری دهم در ایران که موج سرکوب های حکومتی را در پی داشت، احمدی نژاد ایران را یکی از دموکرات ترین و مترقی ترین دولت های جهان دانست.

در طول ۳۵ دقیقه سخنرانی احمدی نژاد طبق آمار دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد از تعداد ۱۹۲ کشور شرکت کننده تنها ۴۳ کشور حضور داشتند که افت چشمگیری نسبت به دفعات گذشته مشاهد می شد. تعدادی از نمایندگان کشورهای حاضر نیز در خلال سخنرانی او سالن را به نشانه اعتراض ترک نمودند.

دلیل این کاهش مشروعیت سیاسی محمود احمدی نژاد و خالی ماندن صندلی های بسیار در جلسه سخنرانی او را باید در حوادث اخیر ایران و تبعات آن جستجو نمود. اعلام نتایج انتخابات و تقلب های گسترده ای که موجب شد تا محمود احمدی نژاد به جای میرحسین موسوی که رای بیشتری را در واقع به خود اختصاص داده بود و رئیس جمهور منتخب مردم ایران است, صندلی ریاست جمهوری را از آن خود کند.

موج اعتراضات مدنی مردم ایران و عزم راسخ جنبش سبز ایرانیان در داخل و خارج از کشور در راستای احقاق حقوق شهروندی و بازگرداندن رای واقعی مردم به آنان، افکار عمومی دنیا را چنان تحت تاثیر خود قرار داده است که با فشار آوردن به دولت هایشان توانسته اند مشروعیت محمود احمدی نژاد به عنوان ریاست جمهوری ایران را خدشه دار نمایند و سبب شوند تا نمایندگان کشورهای مختلف به نشانه اعتراض به برخوردهای شدید و کشتار مردم ایران بعد از انتخابات ریاست جمهوری و زیر پا گذاشتن حقوق اولیه مردم ایران در سالن محل سخنرانی رئیس جمهور انتصابی جمهوری اسلامی ایران حاضر نباشند.

جنبش سبز مردم ایران در شهرهای مختلف دنیا و به خصوص نیویورک محل برگزاری نشست عمومی با اعتراضات گسترده خود بار دیگر نگاه رسانه های گروهی دنیا را به خود معطوف کردند و گروه اعزامی از طرف حکومت ایران را به انزوا کشاندند تا جایی که برخی برنامه های آنان لغو گردید.

خس و خاشاک نیوز