سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۷/۴

احمدي‌نژاد در مصاحبه با شبكه تلويزيوني پي.بي.اس آمريكا: کانديداهاي انتخابات اخير همه مباني جمهوري اسلامي را به چالش کشيدند


در سال 84 هم انتخاباتي برگزار شد که مجريان آن با تمام توان حامي رقيب من بودند اما مردم به من راي دادند و البته دو کانديدا در آن زمان هم گفتند که در انتخابات تقلب شده؛ درحالي که خودشان انتخابات را برگزار کرده بودند.

رييس‌جمهور با اشاره به انتخابات اخير ايران با بيان اينكه شخيص اكثريت مردم در انتخابات اخير اين بود که به من راي بدهند و نبايد مردم را به اين دليل مجازات کرد. گفت: انتخابات در ايران بسيار بزرگ و صددرصد آزاد است تا جايي که کانديداها همه مباني جمهوري اسلامي را نيز به چالش کشيدند و حتي برخي گفتند، مي‌خواهيم نظام را عوض کنيم.
به گزارش ايلنا ، محمود احمدي‌نژاد در حاشيه نشست مجمع عمومي سازمان ملل و در گفت‌وگو با "چارلي رز" مجري مشهور شبکه تلويزيوني «پي.بي.اس» آمريكا در پاسخ به پرسشي درباره اينکه روسيه هم با آمريکا براي تحريم ايران همصدا شده، با بيان اينكه تحريم و فشار عليه كشورها را مربوط به دروان گذشته و بي‌تاثير است و با تاكيد بر اينكه اتخاذ چنين سياستي به حل مسايل كمك نمي‌كند، گفت: امروز صحبت از تحريم ضمن اينكه اقدامي غيرقانوني است موضوعي است كه در عرصه عمل نيز تجربه شده و ناكارآيي آن اثبات شده است.، اظهار داشت: تحريم‌ها تاکنون اثرگذار نبوده‌اند و از سوي ديگر معلوم نيست چرا آمريکا خود را عضو ممتاز جامعه جهاني مي‌داند و اختيارات ويژه‌اي براي خود قائل است.
وي در پاسخ به سوالي درباره انتخابات گفت: در برخي کشورها، نمايشي از انتخابات برگزار مي‌شود اما در ايران چنين چيزي امکان پذير نيست. طي 30 سال 30 انتخابات در ايران برگزار شده است. در سال 84 هم انتخاباتي برگزار شد که مجريان آن با تمام توان حامي رقيب من بودند اما مردم به من راي دادند و البته دو کانديدا در آن زمان هم گفتند که در انتخابات تقلب شده؛ درحالي که خودشان انتخابات را برگزار کرده بودند.
وي ادامه داد: مشکل اينجا است که آنان فکر مي‌کردند مردم بايد آنان را انتخاب کنند و اگر انتخاب نکردند مشکلي هست و اين درحالي است که 25 ميليون نفر به رييس‌جمهور منتخب راي داده‌اند.
رييس جمهور تصريح کرد: درگيري‌هاي پس از انتخابات يک طراحي بود و برخي ها هم تشويق و سعي كردند کار غيرقانوني را مثبت جلوه دهند و برخي سياستمداران انگليسي و آمريکايي و برخي رسانه‌هاي غربي سعي نمودند کار غيرقانوني را قانوني جلوه دهند.
احمدي نژاد افزود: انتخابات برگزار مي‌شود تا اکثريت معلوم شود و در هر انتخاباتي اقليت و اکثريتي وجود دارد اما اينکه اقليت بيايد به بانک‌ها آسيب بزند و سطل زباله آتش بزند و شيشه بشکند کار زشتي است.
رييس‌جمهور اظهار داشت: تشخيص اكثريت مردم در انتخابات اخير اين بود که به من راي بدهند و نبايد مردم را به اين دليل مجازات کرد.
وي افزود: من معلم دانشگاه و کارمند دولت هستم. در ايران افراد مهم نيستند مهم اين است که ملت ما ملت قدرتمندي است و نشان داد مي‌تواند حوادث بزرگ را در خودش حل کند.
احمدي‌نژاد همچنين خاطر نشان كرد: عموم مردم نتيجه انتخابات را قانوني و درست مي‌دانند اما عده‌اي تحت تاثير جريانات سياسي قرار دارند، البته اعتراض آنها هم به من نيست و به انتخابات هم نيست و خودشان مي‌گويند که بهانه آنها انتخابات است. ما آنها را سرزنش نمي‌کنيم. هر کس مي‌تواند ديدگاه خود را داشته باشد. نکته دوم اينکه انتخابات در ايران بسيار بزرگ و صددرصد آزاد است تا جايي که کانديداها همه مباني جمهوري اسلامي را نيز به چالش کشيدند و حتي برخي گفتند، مي‌خواهيم نظام را عوض کنيم. بالاترين سطح مشارکت در انتخابات اخير اتفاق افتاد. آيا جايي سراغ داريد که 85 درصد مردم در انتخابات شرکت کنند؟ اين ويژگي انتخابات ايران بود. يک انتخابات عظيم و تراز جديدي از دموکراسي را به نمايش گذاشت.
رييس‌جمهور گفت: چرا برخي شعار دموکراسي مي‌دهند اما وقتي به ايران مي‌رسند از اقليت دفاع مي‌کنند! چرا سياستمداران غربي انگليسي و آمريکايي از اکثريت حمايت و دفاع نمي‌کنند؛ مگر دموکراسي را نمي‌پذيرند و دموکراسي نمي‌خواهند؟
وي در ادامه اين گفت و گو در جواب سوالي درباره مرگ مشكوك ندا آقاسلطان گفت: اين جريان قطعاً يک سناريو است و بسيار پيچيده عمل شده است. نکته دوم درباره اين ماجرا اين است که عين چنين اتفاقي در ونزوئلا عليه چاوز هم طراحي شده بود. البته از قوه قضاييه خواسته‌ام اين موضوع را به طور ويژه و جدي‌تر دنبال کنند که چرا اين شهروند ما کشته شده است.
مجري اين شبکه تلويزيوني آمريکايي در ادامه پرسيد آيا موضوع تجاوز در زندانها هم نبوده است كه احمدي‌نژاد تصريح كرد: كسي كه اين حرف‌ها را زد وقتي از او اسناد خواستند گفت عصباني شدم اين حرف‌ها را زدم و سندي ندارم.
وي افزود: در ايران اگر کسي تخلف کرده، دستگاه قضايي موظف است رسيدگي کند. براساس فرهنگ و اعتقادات خودمان موضوعاتي بايد به طور قاطع مورد رسيدگي قرار گيرد.
مجري اين شبکه تلويزيوني آمريکايي در ادامه درباره مازيار بهاري سوال کرد و گفت که نگران حال وي است. رييس‌جمهور نيز پاسخ داد: اميدوارم همه زندانيان آزاد شود اما فکر مي‌کنم کسي هم بايد نگران ظلم استكبار به ملت ايران باشد.

ایلنا

هیچ نظری موجود نیست: