سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۶/۲۶

فیلترینگ گسترده وب‌سایت‌های خبری در ایران

فیلترینگ گسترده وب‌سایت‌های خبری در ایران

موج جدید فیلترینگ سایت‌های خبری در ایران آغاز شده‌ است.

گزارش‌ها از ایران حاکی است در آستانه روز قدس و فراخوان معترضان به نتیجه انتخابات برای حضور در راهپیمایی روز جمعه، برخی سایت‌های خبری فیلتر شده‌اند.

تارنمای موج سبز آزادی از فیلتر پایگاه اینترنتی «تغییر» خبر داده‌ است. تغییر، پس از فیلترینگ تارنمای «سحام‌نیوز»، به عنوان پایگاه خبری حزب اعتماد ملی فعالیت می‌کرد و اخبار مربوط به مهدی کروبی، نامزد معترض به نتایج انتخابات را پوشش می‌داد.

پایگاه اطلاع‌رسانی «نوروز» نیز از حملات گسترده اینترنتی به هاست و سرور خود خبر داده‌ است.
نوروز که از مدت‌ها پیش فیلتر شده بود، پایگاه خبررسانی حزب مشارکت است و در انتخابات از نامزدی میرحسین موسوی حمایت می‌کرد.

دو تارنمای «قلم‌نیوز» و «کلمه»، وابسته به میرحسین موسوی نیز بارها فیلتر و خبرنگاران آنها بازداشت شده‌اند.

تغییر، مدرسه فمنیستی، خبرنامه امیرکبیر، تغییر برای برابری، کرمان‌نما و پرشین بلاگ از جمله وب‌سایت‌های فیلتر شده در چند روز اخیر هستند

به گزارش نهادهای بین‌المللی، ایران یکی از سخت گیرانه‌ترین قوانین را درباره فیلترینگ دارد. یکی از مشاوران قوه قضائیه ایران، تعداد سایت‌های فیلتر شده تا آبان ۸۷ را پنج میلیون سایت عنوان کرده ‌است.

تغییر برای برابری؛ وب‌سایت کمپین یک ملیون امضا در تهران نیز روز گذشته برای بیست و یکمین بار فیلتر شد. پیش‌تر همزمان با برگزاری انتخابات ریاست‌ جمهوری ۲۲ خرداد ماه، این سایت فیلتر شده بود.

مدرسه فمنیستی؛ وب‌سایت فعالان جنبش زنان ایران، خبرنامه امیرکبیر؛ پایگاه خبری انجمن اسلامی دانشجویان امیرکبیر و پایگاه خبری کرمان‌نما؛ وابسته به اصلاح طلبان استان کرمان از دیگر وب‌سایت‌هایی هستند که در چند روز گذشته فیلتر شده‌اند.

پرشین بلاگ، میزبان رایگان بسیاری از وبلاگ‌های فارسی نیز روز بیست و سوم شهریور ماه به مدت ۲۴ ساعت فیلتر شده بود.

مسدود کردن وب‌سایت‌های اینترنتی در ایران با تصمیم کمیته‌ای تحت نظارت شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور نمایندگان، صداوسیما، مخابرات و وزارت اطلاعات صورت می‌گیرد و شرکت خدمات ارتباطات داده‌ها مجری تصمیم گیری این کمیته ‌است. با این وجود برخی سایت‌ها اینترنتی با دستور مستقیم مقام‌های قضایی فیلتر می‌شوند.

در جریان انتخابات ریاست جمهوری دهم مقام‌های دولتی، بسیاری از شبکه‌های اجتماعی همچون فیس بوک و وب‌سایت‌های اشتراک فیلم و عکس همچون یوتیوب و فلیکر را فیلتر کردند. بسیاری از معترضان از این سایت‌های اینترنتی برای اطلاع‌رسانی استفاده می‌کنند.

رادیو زمانه

به امید فردایی روشن در گستراک میهن



آخرین لحظه ها وآخرین توصیه ها

آخرین لحظه ها وآخرین توصیه ها

هموطن فردا روز نشان دادن همبستگی و ادمه جنبش سبزمان است. مبادا دیر برسیم تا دیگران را اذیت کنند و مبادا کم کاری کنیم که کارمان را یکسره کنند. آینده ما و فرزندان مت به فردا بستگی دارد. اگر همگی به صحنه نیاییم زندگی را بر ما تلختر از این خواهند کرد و مجال و جولان هر کاری را پیدا خواهند کرد.ثروتهای ملی را بیشتر از دیروز به یغما خواهند برد. رهبرانمان را دستگیر خواهند کرد. زندانیانی که چشم به آزادی و مشارکت ما دارند را نا امید و دل شکسته خواهند کرد. خونهایی که برادران و خواهرانمان ما برای آزادی وطن داده اند را پایمال خواهند کرد. فردا روز غیرت و شرافت است. روزیست که به خود و دنیا و کودتاچیان نشان دهیم که ما میخواهیم و آنها باید گردن به اطاعت فرود آورند وگرنه سیل اراده ما آنها را خواهد برد. فردا به یاد شهیدان راه سبز باشیم. فردا روز دو دلی نیست که روزی است که ما برگی زرین به تاریخ باشکوه مان اضافه خواهیم کرد. فردا روز دلاوریست و امید. همه باهم فرداروز سبز شرکت خواهیم کرد.

http://zarrebinbedast.blogspot.com/2009/09/blog-post_17.html

سه خوانندۀ ایرانیِ سوپرانو : ایران ما

نسرین عسگری، سیمین عسگری و کاملیا دارا، بهمراه پیانوی هومن خلعتبری

بولتن نیوز وابسته:

رئيس قوه قضائيه در جلسه عالي مسئولان عالي قضايي:
مقابل تمام قانون‌شکنان اغتشاشات اخير و هتک حرمت نظام با ادعاهاي کذب خواهیم ايستاد
وی با تاکيد بر قاطعيت دستگاه قضايي در مقابله با هرگونه قانون‌شکني در نظام جمهوري اسلامي ايران گفت: تمام کساني که در اغتشاشات اخير به سمت قانون‌شکني و زير سوال بردن اصل نظام رفتند در هر جايگاهي که هستند بدانند دستگاه قضايي ساکت نمي‌ماند و حسب مقررات نسبت به آنان تصميم‌گيري خواهند کرد.
در پی ادامه ادعاهای کروبی و یارانش که موجب وهن نظام شده و با ایران اتهامات بی اساس بسیار آبرو حیثیت نظام را با خطر مواجه ساختنه و همچنین گزارش کمیته ویژه 3 نفره رئیس قوه قضائیه، آیت الله آملی لاریجانی گفت: رئيس قوه قضائيه تأکيد کرد: دستگاه قضايي به تمام کساني که در مسير اشاعه کذب با هدف هتک حرمت نظام مي‌کنند اعلام مي‌کند که در مقابل اين اقدامات غيرقانوني و ادعاهاي کذب خواهد ايستاد.

به گزارش خبرنگار بولتن، آيت‌الله صادق آملي لاريجاني رييس قوه قضاييه در جلسه امروز مسئولان عالي قضايي درحمايت از سخنان حکيمانه رهبر معظم انقلاب در خطبه‌هاي نماز جمعه اخير و با تاکيد بر قاطعيت دستگاه قضايي در مقابله با هرگونه قانون‌شکني در نظام جمهوري اسلامي ايران گفت: تمام کساني که در اغتشاشات اخير به سمت قانون‌شکني و زير سوال بردن اصل نظام رفتند در هر جايگاهي که هستند بدانند دستگاه قضايي ساکت نمي‌ماند و حسب مقررات نسبت به آنان تصميم‌گيري خواهند کرد.

آيت‌الله لاريجاني گفت: دستگاه قضايي به تمام کساني که در مسير اشاعه کذب و حتي اظهارکذب با هدف تشويش افکارعمومي و بالاتر از آن هتک حرمت نظام مي‌کنند اعلام مي‌کند که در مقابل اين اقدامات غيرقانوني و ادعاهاي کذب خواهد ايستاد.
رييس قوه قضاييه اين اظهارنظر را که "اگر اصل نظام و اعتبار و جايگاه نظام اسلامي مورد هتک قرار گرفت نظام نبايد از حق خود دفاع کند" نادرست توصيف کرد و افزود: همانگونه که هتک حرمت افراد قابل پيگيري است نظام نيز مي‌تواند و بايد نسبت به اصل و جايگاه خود و تعدي عده‌اي قانون‌شکن نست به آن واکنش نشان دهد.

آيت‌الله آملي لاريجاني تاکيد کرد: متاسفانه بعداز انتخابات کساني از طرق غيرقانوني مي‌خواستند به خواسته‌هاي خود برسند و همان افراد که با کشاندن مردم به خيابان‌ها و اغتشاش و انجام امور غيرقانوني قصد رسيدن به اهداف خود را داشتند اکنون طلبکار شده‌‌اند و نظام جمهوري اسلامي را که در ازاي اقدامات غيرقانوني اين عده دچار هزينه شده است بدهکار جلوه مي‌دهند.
رييس قوه قضاييه تصريح کرد: معتقديم در مسير مقابله با اين فتنه و کارهاي غيرقانوني افراط و تفريط‌هايي نيز صورت گرفته است اما همگان بدانند که بناي نظام برخورد با تخلف است و اگر ماموري خلاف کرده است قطعا با او نيز مقابله خواهد شد.

آيت‌الله لاريجاني از زحمات هيات سه نفره قضايي تشکر کرد و گفت: اميدواريم تمام افراد درون خانواده نظام اسلامي بتوانند با تدبير و سعه صدر نسبت به حل و فصل مسايل اخير گام بردارند.
آيت‌الله لاريجاني به برگزاري دادگاه متهمان حوادث اخير اشاره کرد و گفت: برخي افراد و گروه‌ها به دنبال تصميم‌گيري در خصوص عدم پخش نام و مشخصات متهمان اعلام کرده‌اند که قوه قضاييه تحت فشار چنين تصميمي گرفته است اينجانب اعلام مي‌کنم که اين مساله نص صريح قانون است و قوه قضاييه موظف است مطابق قانون عمل کند و کساني که مي‌خواهند در خصوص تصميمات و اقدامات قوه قضاييه اظهارنظر کنند نيز موظفند مطابق قانون و کاملا مستند صحبت کنند.

رييس قوه قضاييه در ادامه با اشاره به روز جهاني قدس و ضرورت برگزاري هر چه باشکوه‌تر آن گفت: روز قدس علاوه بر اينکه نماد وحدت و انسجام جهان اسلام عليه ظلم و تجاوز صهيونيست‌ها و استکبار است محکي براي ثابت شدن ادعاهاي کذب حاميان صهيونيست و و استکبار در عمل به شعارهاي دفاع از حقوق بشر است و مي‌بينيم که اين مدعيان حقوق بشر و آزادي چگونه در مقابل ظلم‌ها و فجايع عليه ملت مظلوم فلسطين سکوت اختيار کرده‌اند و به حمايت از اين فجايع نيز مي‌پردازند.

علی پیرحسین لو و فاطمه ستوده بازداشت شدند

علی پیرحسین لو و فاطمه ستوده بازداشت شدند

رويداد : علی پیرحسینلو و فاطمه ستوده، هر دو مترجم و ویراستار کتاب هستند. این دو نفر پس از انتخابات ریاست جمهوری ، فعالیتی نداشته اند.
به گزارش خبرنگار رویداد ساعت 7 بعدازظهر 6 نفر که خود را ماموران وزارت اطلاعات معرفی نموده اند با حکم بازداشت و تفتیش منزل ، نزدیک سه ساعت خانه و وسائل این زن و شوهر را جست و جو کردند.
پس از آن نیز علی پیرحسينلو به جرم اقدام علیه امنیت ملی و همسرش، فاطمه ستوده، را هم به اتهام معاونت در این جرم بازداشت و به مکان نامعلومی انتقال داده اند.

منبع: رویداد


حضور سبزمان؛ خنثی کننده توطئه ها

حضور سبزمان؛ خنثی کننده توطئه ها

فردا روز عجیبی است، نمی توانم تصور کنم که چه خواهد شد. در این که نیمروز جمعه بیست و هفتم شهریور سال هشتاد و هشت از جمله معدود روزهائی خواهد بود که در تاریخ به وضوح و روشنی ثبت خواهد شد شکی ندارم، ولی این که هر یک از طرفین این مجادله چه هزینه ای خواهند پرداخت فقط و فقط وابسته است به یک عامل: حضور انبوه، یکدست و سبز همه مردم در راهپیمائی فردا برای محکوم کردن هر گونه ظلم، بی عدالتی و اشغال!
امشب، باز هم صدای الله و اکبر و مرگ بر دیکتاتور از پشت بام ها به گوش رسید! امشب گویا همه آمده اند تا آمادگی خودشان را برای شرکت در راهپیمائی فردا اعلام کنند، و همین نشان از عزم جدی مردم در اعلام اعتراض خود دارد. امشب باز هم مردم نشان دادند که برای اخطارهای حضرت آیت الله و اعلامیه های سپاه پاسداران ارزشی قائل نیستند و هم چنان ایستاده اند تا حق خود را بگیرند. حقی که با تمام کشتارها و زندان ها و تجاوزها و اعترافات ساختگی هم چنان و با تمام توان خواستنی است. امشب، باز هم مردم فریاد زدند که: ما هستیم!
در آن طرف هم به نظر می رسد ترس از حضور مردم عوامل جنایتکار دخیل در فجایع اخیر را به جنب و جوش بیشتری واداشته است. بیانیه های پی در پی سپاه پاسداران نشان می دهد که آن ها می خواهند تظاهرات این جمعیت عظیم را به نام خود ثبت کنند. آن ها می خواهند با تهدید مردم کاری کنند که نماد این جنبش اعتراضی در راهپیمائی دیده نشود و از این رهگذر حرکت جمعیت میلیونی تظاهر کنندگان را در دوربین های خودی به نام خود ثبت کنند! وقتی که می شود به راحتی صدای مردم را در فیلم ها خفه کرد، چه علامت و نشانه ای می تواند بیانگر حضور معترضین در این روز باشد؟! مخصوصا که گویا دارند دانشگاه را هم از خیابان های اطراف ایزوله می کنند تا سر و صدای بیرون به داخل دانشگاه درز پیدا نکند!
ولی تاریخ هماره نیروی برتر را در دستان پر قدرت ملت قرار داده است. نیروی برتری ملت ما، عزم استوار و انبوهی جمعیت همدردی است که اینک عزم خود را جزم کرده تا تمام جمعیت سلطه گران را در چشم به هم زدنی در خود هضم کند! او این بار آمده است تا به همه بگوید که ظلم پایدار نیست، چه در لبنان و چه در ایران!
فردا، روزی است که خیلی ها سرنوشتشان به آن گره خورده است...

http://shzerodegree.blogspot.com/2009/09/blog-post_17.html


فریادهای الله اکبر در خیابان های تهران

در حالی که ساعاتی بیشتر به راهپیمایی روزقدس نمانده است . خیابانهای تهران از دقایقی قبل با صدای الله اکبر و شعارهای مرگ بر دیکتاتور که در پشت بامها طنین اندازشده ، حال و هوایی دیگر گرفته است .

فردا ، می آییم تا ثابت کنیم ندای سبز ما خاموش نشده است و هرروز بیشتر از قبل آبیاری می شود .


از

http://shahreman1.persianblog.ir/post/25/

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می گوید هر اعتراضی را سرکوب خواهد کرد

Picture of Mousavi supporters in Tehran 17 Jun 2009 posted on photo-sharing site Twitpic by user

نیروهای امنیتی ایران علیه برگزاری تظاهرات ضد دولتی در جریان مراسم روز قدس، به طرفداران مخالفان هشدار داده اند.

فعالان مخالف مردم را به برپا کردن اعتراضاتی همزمان با گردهمایی های روز قدس فراخوانده اند. میر حسیبن موسوی گفته است قصد دارد در اعتراضات حضور یابد، و فعالان مردم را تشویق کرده اند با استفاده از گردهمایی های بزرگ به انتخاب دوباره محمود احمدی نژاد اعتراض کنند.

روز پنجشنبه رسانه های دولتی ایران پیام سپاه پاسداران انقلاب را که قول می دهد هر اعتراضی را سرکوب خواهد کرد منتشر کردند.

در پی برگزاری انتخابات ۲۲ خرداد، گروه های طرفدار حقوق بشر گفتند صدها نفر در جریان زد و خورد با نیروهای امنیتی دستگیر شدند. از آن هنگام، مقامات امنیتی و قضایی محاکمات علنی ترتیب داده اند و سعی کرده اند میانه روهای داخل دولت را به حاشیه بکشانند.


صدای آمریکا

در حضور خامنه ای: همه چی دارد از دست می رود

سایت مردمک:

جمعی از هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر دفاع مقدس در روز گذشته با رهبری دیدار کردند.در این نشست سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عزت‌الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما، محسن پرویز معاون فرهنگی وزیر ارشاد، حسن بنیانیان رئیس حوزه هنری، محمدعلی زم، محمدرضا جعفری‌جلوه معاون سینمایی وزیر ارشاد، سردار سیدفیصل باقرزاده، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران، بیژن نوباوه نماینده مجلس و تعدادی از هنرمندان حضور داشتند. ....در ادامه این مراسم مجری از مجید مجیدی دعوت کرد که پشت تریبون قرار بگیرد. مجیدی در این لحظه ناگهان بغض كرد و با صدیی اشك آلود خطاب به آقا گفت: آقا ما دلتنگ‌یم. آقا من حالم خوب نیست... كجا داریم می‌رویم... چرا به چنین روزی افتادیم... چكار می‌كنیم ...همه چی را داریم قطعه قطعه می‌كنیم ... آقا حال من خوب نیست....حال خیلی از فیلم‌سازها خوب نیست ... خیلی از فیلم‌سازها امروز نیامدند و البته دلیلش بی‌حرمتی نبود بلكه میل بودند در موقعیتی مناسب‌ترحضورتان بییند و حرفهاشان را با آقا بزنند... همه دارد از دست می‌رود... داشته و نداشته‌های ما دارد از بین می‌رود ...


ایران پرس نیوز

سفر چند ساعته ميرحسين موسوی به قم


قدس :ميرحسين موسوي روز سه شنبه 24 شهريورماه ساعت 6 عصر براي شرکت در نشست مجمع محققين و مدرسين حوزه علميه وارد قم شد.

وي ابتدا به ديدار با آية ا... موسوي اردبيلي رفت و به صورت محرمانه با وي ديدار و گفتگو کرد.

موسوي سپس به جلسه مجمع محققين رفت و با اعضاي اين مجمع ديدار و گفتگو کرد و پس از صرف افطار به خانه آية ا... يوسف صانعي رفت. در خانه آية ا... يوسف صانعي، برادران موسوي تبريزي (سيد حسين و سيد محسن) و آية ا... بيات حضور داشتند. در اين جلسه حجة الاسلام شهرستاني مسؤول دفتر آية ا... سيستاني، احمد منتظري و محمود موسوي برادر مير حسين موسوي نيز حضور داشتند.

سایت شفاف

کشورهای غیرمتعهد پیشنهاد هسته ای ایران را رد کردند

شورای حکام

غیرمتعهدهای شورای حکام پیش نویس قطعنامه ایران را رد کردند

کشورهای غیر متعهد پیشنهاد هسته ای ایران را رد کردند.

روز پنجشنبه، 17 سپتامبر (25 شهریور)، گزارش شد که کشورهای غیر متعهد عضو شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در جلسه ای در شامگاه روز قبل، پیش نویس قطعنامه ارائه شده توسط جمهوری اسلامی در مورد ممنوعیت حمله نظامی به مراکز و تاسیسات هسته ای را تصویب نکردند.

به این ترتیب، این پیشنهاد صرفا به صورت بیانیه ای در اجلاس عمومی آژانس بین المللی، که با حضور تمامی کشورهای عضو تشکیل می شود، قرائت خواهد شد.

اوایل هفته جاری علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، از تسلیم قطعنامه پیشنهادی این کشور به کشورهای غیر متعهد عضو شورای حکام خبر داده و نسبت به تصویب آن ابراز امیدواری کرده بود.

خبرگزاری کار ایران - ایلنا - ضمن مخابره گزارش عدم تصویب این پیشنهاد، یادآور شده است که در خلال روزهای اخیر، برخی منابع خبری داخلی از تصویب این پیشنهاد در شورای حکام خبر داده بودند.

نماینده ایران در آژانس بین المللی پس از تسلیم این پیشنهاد، گفته بود که تنها برخی کشورهای غربی با این پیش نویس مخالف هستند و انتظار می رود که این سند با حمایت کشورهای غیرمتعهد به تصویب برسد.

شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی سی و پنج عضو دارد که اکثر آنها را کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها تشکیل می دهند.

در پیش نویس قطعنامه مورد نظر ایران پیشنهاد شده بود که حمله به تاسیسات اتمی فعال یا در دست احداث کشورهای عضو از نظر حقوق بین الملل غیرقانونی اعلام شود.

حذف از دستور کار اجلاس عمومی

جمهوری اسلامی در نظر داشت پس از تصویب این سند توسط شورای حکام، آن را به اجلاس عمومی آژانس بین المللی، که با شرکت نمایندگان تمامی کشورهای عضو تشکیل می شود، تسلیم کند.

صالحی

صالحی نسبت به تصویب پیشنهاد ایران ابراز امیدواری کرده بود

شمار اعضای آژانس بین المللی انرژی اتمی به یکصد و پنجاه کشور می رسد که از آن میان، یکصد و هجده کشور توسعه نیافته و از اعضای جنبش غیرمتعهدها هستند و کسب اکثریت ساده آرا برای تصویب پیشنهادهای ارائه شده کفایت می کند.

با رد پیش نویس قطعنامه مورد نظر ایران، این پیشنهاد در دستور کار اجلاس عمومی قرار نخواهد گرفت.

کشورهای غیرمتعهد مخالف این پیش نویس گفته اند که ممنوعیت حمله به تاسیسات هسته ای باید منحصر به مراکزی شود که صلح آمیز بودن فعالیت آنها مورد تایید آژانس قرار گرفته است.

کشورهای غربی، که جمهوری اسلامی را به تلاش برای تولید جنگ افزار اتمی در پوشش فعالیت های صلح آمیز هسته ای متهم می کنند، گفته بودند که هدف ایران از ارائه این سند منحرف کردن اذهان عمومی از نادیده گرفتن مصوبات شورای حکام و شورای امنیت در مورد توقف بخشی از فعالیت های این کشور بوده است.

در سال های اخیر، گاه احتمال حملات هوایی اسرائیل به تاسیسات هسته ای ایران مطرح شده و دولت آمریکا نیز، ضمن تاکید بر تمایل بر حل و فصل مسالمت آمیز بحران اتمی جمهوری اسلامی، گفته است که هیچ گزینه ای را نادیده نمی گیرد.

در همانحال، آژانس بین المللی انرژی اتمی هنوز غیرنظامی بودن تمامی فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی را مورد تایید قرار نداده و برای این منظور، از این کشور خواسته است ضمن ارائه اطلاعات شفاف، در زمینه نظارت آژانس بر این فعالیت ها همکاری لازم را معمول دارد.

به گفته کارشناسان، حمله نظامی به تاسیسات هسته ای فعال در کشورها، که احتمال نگهداری مواد پرتوزا در آنها وجود دارد، محتمل نیست اما حمله به تاسیسات در دست احداث بی سابقه نبوده است.

در سال 1981، اسرائیل تاسیسات هسته ای عراق را بمباران کرد و در سال 2007 نیز نقطه ای در سوریه هدف حمله هوایی قرار گرفت و بعدا اعلام شد که این عملیات توسط اسرائیل علیه یک مرکز اتمی در دست احداث صورت گرفته است.

بی بی سی

اعتراضات شبانه تهران؛ منطقه ونک


الله اکبر شبانه شیراز؛ 26 شهریور 1388


وبلاگ تیغونک فیلتر شد

از پیامی که بر روی وبلاگ تیغونک قرار دارد، چنین برمیآید که تیغونک از امروز در ایران از دسترس خارج شده است.
پیام های رسیده به ایمیل تیغونک خبر از فیلتر شدن آن می دهد.
هموطنان در شرایط حساس کنونی خبررسانی بهر شکل ممکن مهمترین و موثرترین وظیفه ما است. باید با تلاش و همفکری و همکاری این مهم را بهر طریق ممکن پیش ببریم.
آدرس تیغونک
www.yavarosttvar.blogspot.com

گزارش شکنجه و تجاوز در زندان:خانم مریم صبری



صبری ۲۱ ساله که پس از دستگيری در اجتماع بهشت زهرا حدود ۲ هفته در بازداشت بود ميگويد در زندان مورد تعرض جنسی‌ قرار گرفته است.

بخش دوم ویدیو تجاوز به خانم مریم صبری


«اسناد کروبی برای آغاز تحقیق در مورد وقایع اخیر کافی است»

راديو فردا : «نام و نام خانوادگی کشته‌شدگان را داریم، اما امکان تحقیق در مورد آنها وجود ندارد». اینها گفته‌های کاظم جلالی است، مخبر کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در مصاحبه‌ای با خبرگزاری ایسنا. آقای جلالی می‌گوید چون هیچگونه مشخصه دیگری به غیر از نام و نام خانوادگی افراد ارائه نشده بود، این امکان وجود نداشت که بشود اسامی موجود را پیگیری کرد.

منظور آقای جلالی البته کشته‌شدگان حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری است. کسانی که معترضان نتایج انتخابات ریاست جمهوری آنها را شهدای جنبش سبز می‌خوانند.

علیرضا بهشتی، سخنگوی کمیته پیگیری بازداشت شدگان اخیر، مدتی پیش از بازداشتش به رادیو فردا گفته بود که شمار کشته‌شدگان به ۶۹ نفر می‌رسد: «یک لیست شصت و نه نفره از تعداد کسانی که در این حوادث جان خود را از دست داده اند را به آنها دادیم. اینها از افرادی هستند که دوستانی که در آن دفتر کار می کنند، زحمت کشیده اند و پرونده برایشان تشکیل داده اند، تحقیق کرده‌اند در موردشان، اطلاعات لازم را به دست آوردند.»

این اطلاعات لازم اما ظاهراً چندان دردی از خانواده جان‌باختگان دوا نکرده است. حالا دیگر از سه عضو کمیته پیگیری بازداشت‌شدگان اخیر، مرتضی الویری و ابراهیم امینی خود زندانی هستند و علیرضا بهشتی هم با قید وثیقه آزاد.

کمیته سه نفره هم که از سوی رئیس جدید قوه قضائیه، آیت‌الله صادق لاریجانی برای رسیدگی به ادعاهای کمیته پیگیری بازداشت شدگان تعیین شده بود، مدارک جمع آوری شده توسط یاران مهدی کروبی را بررسی کرد و اطلاعات ارائه شده از سوی مهدی کروبی را ساختگی خواند. اسنادی که عبدالکریم لاهیجی، نایب رئیس فدراسیون جوامع حقوق بشر در پاریس آنها را از نظر حقوقی کاملاً قابل استناد می‌داند و می‌گوید: «مدارکی که آقای کروبی تا آنجا که من می‌دانم داشتند، چند ویدئو بوده، کسانی که رفته بودند پیش آقای کروبی، یا صحبت‌های آنها را ضبط کرده بودند و یا حتی تصویر هم بوده در آن. مشخصات آنها هم مشخص بوده. کافی است بازهم هویت آنها به مقامات قضایی داده بشود و دیگر با آنهاست که می‌خواهند کشف حقیقت کنند.»

پیش از آن هم مأموران امنیتی جمهوری اسلامی با مراجعه به دفتر مهدی کروبی، در آن را پلمب کردند و اسناد و مدارک و سی‌دی‌های حاوی این اسناد را با خود بردند.

آقای لاهیجی خود یکی از کسانی است که در بیرون از ایران، اطلاعات مربوط به کشته شدگان و آسیب‌دیدگان را جمع‌آوری کرده است. او به رادیو فردا می‌گوید: «طبق نخستین صورتی که ما [داشتیم] بیش از ۱۷۰ یا ۱۷۲ تن به ما اعلام شده بود. به دو گروه سازمان ملل، گروه تحقیق درباره بازداشت‌های خودسرانه و گروه تحقیق درباره ناپدیدشدگان قهری دادیم، از خانواده‌ها هم خواستیم که آنها ما را در جریان بگذارند و ده‌ها ایمیل برای ما آمد، چه از ایران و چه از جاهای دیگر و همه آنها مشخصات کامل زندانی‌هایشان را اعلام می‌کردند، یا کسانی که ناپدید شده بودند. به خاطر همین ما یک صورت دومی دادیم که بیش از ۲۰۰ اسم در آن بود. در مواردی هم بود که پس از مدتی، یک هفته، ده روز، دو هفته، ایمیل‌های جدیدی برایمان می‌آمد و می‌گفتند که ما بالاخره گمشده‌مان پیدا شد و آزاد شد.»

سایت خبری نوروز، وابسته به حزب مشارکت به دنبال انتشار خبر خاکسپاری ۴۴ تن از قربانیان حوادث اخیر در بهشت زهرا، شماره جوازهایی را که برای دفن این کشته‌شدگان صادر شده بود، را هم منتشر کرده است.

هرچند کاظم جلالی، مخبر کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی می گوید که تنها با در دست داشتن نام و نام خانوادگی افراد نمی‌شود وضعیت آنها را پیگیری کرد، با این حال یک سؤال بی‌پاسخ می‌ماند: چگونه در قضیه ترانه موسوی، صدا و سیمای جمهوری اسلامی به راحتی تا آنجا پیش رفت که با یک استعلام ساده از ثبت احوال در سراسر ایران تنها سه ترانه موسوی وجود دارد.

پیک ایران

اعتراضات شبانه تهران، 26 شهریور


مهدی کروبی فردا ساعت 11 از ميدان هفت تير راهپيمائی را آغاز ميکند


مهدی کروبی فردا ساعت 11 از ميدان هفت تير راهپيمائی را آغاز ميکند
وبلاگ مهدی کروبی .karroubi.ir مهدی کروبی فردا صبح با حضور در جمع مردم در راهپیمایی روز قدس شرکت خواهد کرد.
کروبی ساعت 11 در میدان هفت تیر به جمع مردم خواهد پیوست.

پیک ایران

کجاست دولت مقتدر و مردمی ؟

کجاست دولت مقتدر و مردمی ؟

با اخرین اعلامیه سپاه پاسدران کودتا نقش کودتا چیان کاملا مشخص شد .به متن اعلامیه ا نها که سراسر تهدید و ارعاب است کاری نداریم فقط یک سوال پیش می اید .پس این دولت مقتدر کجاست؟مگر وزارت کشور ندارند که حداقل از طریق ان و مثلا به نیابت از نیروی انتظامی اطلاعیه دهند کجایند نیروهای اتنظامی مگر نه اینکه به اصطلاح تامین امنیت شهرها به دست شما سپرده است ؟اینجاست که کاملا سپاه وارد میدان می شود . این نشان می دهد که در حکومت اسلامی دیگر حفظ ظاهر تفکیک قوا معنی ندارد یعنی دیگر اگر هم کسی بگوید به او می خندند .بارها فرماندهان سپاه نیروزهای اتنظامی را علیرغم سرکوب مردم در خیابانها بی عرضه نامیده اند بارها فرماندههای نیروی انتظامی از افسران جزء سپاه چک و لقد خورده اند و جیکشان در نیامده است .این پایانی است بر ارکان ظاهری نظام دیگر نه مجلس نه قوه قضاییه و نه دولت پوشالی که این روزها فقط مشغول تعطیلی مملکت است ،فاقد هرگونه تصمیم گیری و اظهار وجود می باشند .سپاه هست و بس .اما همین سپاه که ظاهرا قرار است با افراد غیرتمندش مارا بکوبد بداند که این بار دفعات قبل نیست که فقط نظاره گر باشیم که بکشید ،بزنید و بگیرید .عاقبت شما چیزی کمتراز نظام بعثی صدام نخواهد بود با این فرق که ملت ایران شمارا به بیرون می ریزند نه نیروهای خارجی .مطمئن هستیم که اتشی که بر پا شود ابتدا دامن دولت و مجلس ورهبر را خواهد گرفت و در اخر احمدی نژاد احمق و رهبرش بدانند چیزی به پایان رسیدن عمرانها نمانده است ما این را نمی گوییم تاریخ به ما اموخته .

هشدار سپاه: اخلالگران در راهپيمايی روز قدس با برخورد فرزندان غيور ملت مواجه خواهند شد

هشدار سپاه: اخلالگران در راهپيمايی روز قدس با برخورد فرزندان غيور ملت مواجه خواهند شد
ملت شريف و انقلابي ايران! برخي اخبار و گزارشات دريافتي حكايت از برنامه‌ريزي شبكه‌‌هاي بيگانه بويژه سازمان جاسوسي رژيم صهيونيستي در ايجاد اختلال و انحراف در حركت توفنده و يكپارچه شما مردم عزيز و آگاه عليه رژيم اشغالگر قدس دارد.
فارس: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، در آستانه فرارسيدن روز جهاني قدس و خيزش جهان اسلام، بويژه ملت رشيد و فهيم ايران اسلامي در حمايت از قدس و محكوميت رژيم صهيونيستي و حاميان غربي و عربي آن، در اطلاعيه‌اي به كساني كه قصد رخنه و ايجاد انحراف و تفرقه بين صفوف يكپارچه مردم دارند هشدار داد.

در بخشي از اين اطلاعيه آمده است: ملت شريف و انقلابي ايران! برخي اخبار و گزارشات دريافتي حكايت از برنامه‌ريزي شبكه‌‌هاي بيگانه بويژه سازمان جاسوسي رژيم صهيونيستي در ايجاد اختلال و انحراف در حركت توفنده و يكپارچه شما مردم عزيز و آگاه عليه رژيم اشغالگر قدس دارد.

اين اطلاعيه مي‌افزايد: دشمنان انقلاب و نظام و شكست‌خوردگان عرصه انتخابات اخير در تلاش هستند براي انتقام از مردمي كه با خلق حماسه 22 خرداد و حضور بي نظير 85 درصدي خود، فصل نويني در روند پيشرفت و تعالي كشور گشوده‌اند، باحركات خاص و شعارهاي انحرافي و استفاده از نماد‌هاي فريبنده رنگين و عمل كردن به نسخه رسانه‌هاي بيگانه و صهيونيستي در صفوف متحد مردم اخلال ايجاد كرده و شعارهاي واحد و كوبنده ملت عليه اشغالگران سرزمين فلسطين را به شعارهاي انحرافي و مورد رضايت آمريكايي‌ها و صهيونيست‌ها مبدل سازند.

اين اطلاعيه با اشاره به تبليغات هماهنگ برخي جريانهاي سياسي داخلي و دشمنان خارجي در ترغيب اغتشاشگران و اراذل و اوباش سياسي براي تحت الشعاع قرار دادن هدف راهپيمايي روز جهاني قدس آورده است: بي ترديد با هوشمندي و هوشياري ملت ايران بويژه نسل جوان رؤياي باطل دشمنان منفور و ايادي فريب خورده آنان هرگز تعبير نخواهد شد و اقدامات آنان نه تنها تاثيري در عزم و اراده ضد صهيونيستي مردم ما نخواهد داشت بلكه آنان را در همراهي و همصدايي با ملت مظلوم و بيدفاع فلسطين مصمم تر ، منسجم تر و يكپارچه‌تر خواهد ساخت.

اين اطلاعيه در ادامه با اشاره به آگاهي و بصيرت ايرانيان و آمادگي فرزندان دلير و رشيد مردم در دستگاهها و نهادهاي امنيتي و انتظامي، بويژه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و بسيج براي رويارويي قاطع با هرگونه حركت انحرافي، ضد انقلابي و ضد مردمي تصريح كرده است: به اشخاص و جريان‌هايي كه در صدد ريختن آب به آسياب دشمن صهيونيستي هستند هشدار مي‌دهيم چنانچه قصد هرگونه اخلال و بي‌نظمي در راهپيمايي با شكوه روز قدس را داشته باشند با برخورد قاطع فرزندان شجاع و غيور ملت مواجه خواهند شد.

اين اطلاعيه در پايان از اقشار و آحاد مختلف ملت، بويژه مردم شريف تهران، خواسته است در صورت بروز هرگونه حركت انحرافي و مخل نظم و اهداف راهپيمايي روز قدس، هوشمندانه عرصه را براي عوامل بيگانه تنگ كرده و با حضور گستره خود، بعنوان پيشتاز نسبت به خنثي سازي توطئه سناريوي دشمنان اقدام و نيروهاي امنيتي و انتظامي را در انجام وظايف محوله ياري كنند.

طاقت بیار رفیق


حسین نورانی نژاد ، فعال سیاسی بازداشت شد؛ فشارها برای تعطیلی دار الزهراء افزایش می یابد


حسین نورانی نژاد از مسئولین غرب تهران ستاد میرحسین موسوی و عضو قدیمی جبهه مشارکت ایران اسلامی و نویسنده وبلاگ «هبوط ناتمام» عصر چهارشنبه ۲۵ شهریورماه در منزل یکی از بستگانش توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

حسن نورانی نژاد که به نیروی اعتقادی شهره است بعد از حوادث و فجایع تلخ بعد از انتخابات از پیگیران برگزاری مرتب دعای کمیل در دارالزهرا بود.

وی در آخرین پست وبلاگش با عنوان «روز قدس و آرزوی جهانی بدون بربرها» نوشت: روز جهانی قدس، روز مبارزه با بربریت است و جبهه ی مدنیت این عرصه را به بربرها وا نمی دهد. در روز قدس مرگ بربریت را در همه ی جهان فریاد می زنیم.حسین نورانی نژاد مسئولیت کمیته اطلاع رسانی جبهه مشارکت را برعهده داشت.

به نظر می رسد بازداشت های اخیر در مقابل دارالزهراء که زیر نظر حجت السلام محتشمی پور اداره می شود به منظور افزایش رعب و وحشت در میان اصلاح طلبان و در نهایت تعطیلی برنامه های این مکان مذهبی است هرچند که در مقابل این رفتارهای اقتدارگرایان، دارالزهرا شاهد حجم فزاینده مردم مومن و مسلمان بوده است.

منبع: موج آزادی

فرزند میردامادی دستگیر شد

به گزارش موج سبز آزادی، مهدی میردامادی، فرزند محسن میردامادی دقایقی پیش بازداشت شد.


در پی بازداشت حسین نورانی‌نژاد که ساعاتی پیش صورت گرفته بود، مهدی میردامادی فرزند رئیس جبهه مشارکت ایران اسلامی نیز بازداشت شد. خانواده وی گفته‌اند که وی در منزل شخصی و با حکم دادستانی و بعد از تفتیش منزل بازداشت شده است. گفتنی است از دیروز موج وسیعی از دستگیری‌های فرزندان و نواده‌های روحانیون اصلاح‌طلب آغاز شده بود و همچنان ادامه دارد.


موج آزادی

300 هزار زنِ تن فروش در تهران

آمار غیر رسمی از زنان خیابانی تهران
روزنامه سرمایه نوشت:

چند روز پیش در خبری عجیب، معاون دادستان مشهد اعلام کرد: «شباهت زیادی میان سازمان بهزیستی و قوه قضائیه وجود دارد و این معاونت قصد ساماندهی زنان خیابانی در خراسان رضوی را دارد.

امیر مرتضوی افزود: کمیته ساماندهی زنان خیابانی در همین راستا تشکیل شده و تاکنون پرونده قریب به 300 زن و دختر آسیب دیده در این کمیته مورد بررسی کارشناسانه قرار گرفته است.

او همچنین از تشکیل «بانک اطلاعات زنان و دختران خیابانی در قوه قضائیه خبر داد و گفت: «طرح ساماندهی زنان خیابانی که به صورت پایلوت در خراسان رضوی اجرا شد اکنون به عنوان یک طرح موفق شناخته شده و به زودی در سراسر کشور اجرا می‌شود.

هیچ آمار رسمی در مورد جمعیت این زنان، مکان اسکان آنان و ... وجود ندارد اما آمارهای غیررسمی نشانگر آن است که شمار این افراد رو به گسترش است و طبق آخرین تحقیقی که در رسانه‌های رسمی مانند خبرگزاری ایلنا منتشر شد، سن روسپی گری در ایران به 12سال تقلیل یافته است.

امان الله قرایی مقدم، جامعه شناس، در این باره گفته است: در بررسی که در خصوص گروه سنی زنان خیابانی انجام شد از بین شش هزار و 53 زن خیابانی که در کل کشور زندانی بودند، دختران بین 12 تا 25 سال بیشترین تعداد را تشکیل می‌دهند.

او همچنین در سال 1385 گفته است: «دست کم 300 هزار زن خیابانی در تهران زندگی می‌کنند.

تابناک

مصاحبه دکتر محسن کدیور با بی بی سی در مورد حضور سبزها در راهپیمایی روز قدس



یوتوب

جرس

آمار قربانیان كهریزك به 4 تن رسید

با پیگیری دستگاه قضایی، تعداد افراد كشته شده در بازداشتگاه كهریزك به 4 نفر رسید.
به گزارش خبرنگار «آینده»، پیش از این صداوسیما با نمایش تصاویر محسن روح الامینی، امیر جوادی فر و محمد كامرانی، از كشته شدن 3 نفر در بازداشتگاه كهریزك خبر داده بود، اما با پیگیری پرونده كهریزك در دستگاه قضایی و مراجعه خانواده یكی از قربانیان جهت شكایت، یك نفر دیگر به قربانیان بازداشتگاه كهریزك اضافه شده است.
فرد مذكور كه رامین آقازاده قهرمانی نام دارد، پس از دستگیری توسط مامورین به بازداشتگاه كهریزك برده شده است.
گفته می شود ابتدا ماموران برای دستگیری وی به منزل وی در خیابان شهرآرا مراجعه می كنند، اما وی در منزل حضور نداشته و مادر این فرد پس از بازگشت او، همراه پسرش به كلانتری مراجعه كرده كه این فرد توسط ماموران دستگیر شده و به بازداشتگاه كهریزك منتقل می شود و سپس به دلیل حوادث رخ داده در این بازداشتگاه مخوف، چند روز پس از بستری شدن در بیمارستان فوت می‌كند.
گفته می شود تاریخ دستگیری فرد مذكور پیش از 18 تیرماه بوده و در صورت صحت این موضوع، بازداشت این فرد، اظهارات مسئولان نیروی انتظامی را كه مدعی شده بودند كلیه بازداشتهای انتخاباتی كهریزك مربوط به روز 18 تیر بوده است، زیر سوال می برد.

وبلگ یک کانادایی
http://www.blogger.com/post-create.g?blogID=2696260038914492706

آخرین عکس ستار خان پیش از مرگ در کنار باقر خان

http://i30.tinypic.com/2bpsme.jpg

دعوت سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی از مردم برای حضور در راهپیمایی روز قدس

۱۳۸۸/۰۶/۲۶
سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، از تشکل‌های اصلاح طلب در ایران، خواستار حضور مردم در راهپيمايی روز قدس شد.
این تشکل سیاسی با انتشار بیانیه‌ای از مردم خواسته است تا با حضور در تظاهرات روز قدس، ضمن دفاع از فلسطينیان، دراصلاح امور جامعه اسلامی تلاش کنند.
پیش‌تر مجمع روحانيون مبارز، یکی دیگر از تشکل‌های اصلاح طلب، نیز از مردم خواسته بود در این مراسم شرکت کنند.
شماری از مقام‌های نظامی و سیاسی ایران در مورد بروز اعتراضات تازه مخالفان در روز قدس، ابراز نگرانی کرده‌اند.
آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، نیز نسبت به آنچه «تفرقه افکنی در روز قدس» خواند، هشدار داده است.

رادیو فردا

مبارزات دیواری



از: 28.tinypic.com

محسن سازگارا، 26 شهریور 1388



یوتوب

سپاه پاسداران و نظامیان نمی توانند در روز قدس مردم را سرکوب کنند !

1-مشکل بزرگ حکومت آنست که نمی تواند در روز قدس با مردم ایران همان کاری را بکند که اسرائیل با فلسطینی ها می کند و بعد هم بگوید مردم برای محکوم کردن اسرائیل در روز قدس به خیابان ها آمده بودند. به همین دلیل تمام تلاش را روی جلوگیری از شعاری ضد کودتا کرده اند، نه روی وعده سرکوب مردم. بدین ترتیب است که روز قدس به فرصتی استثنائی برای مردم تبدیل شده است. حتی حکومت خود نیز مشوق حضور مردم در روز قدس شده است، زیرا در آستانه مذاکرات اتمی با گروه 1+5 بسیار نیازمند است نمایشی از حمایت مردم را پشتوانه خود کند تا مشروعیتی برای دولتی که فاقد مشروعیت انتخاباتی است فراهم آورد. 2-انها درمانده شده اند از یک طرف سگان خود را به عنوان خطیب نماز جمعه و سخنران پیش از خطبه ها فرا خوانده اند که حداقل تریبون انجا را از دست ندهند و از طرف دیگر اگر اقدام به سرکوب مردم بکنند دقیقا همان کاری را خواهند کرد که مدعی هستند سربازان اسراییلی با مردم فلسطین می کنند .در این مخمصه فرصت استثنایی برای نمایش قدرت و صلابت پدید امده است .3-در این ارتباط یک نماینده اصلاح طلب مجلس هشدار داده است که هر گونه برخورد احتمالی با مردم در این راهپیمایی عواقب منفی برای حکومت به دنبال خواهد داشت و گفته است که برخورد کنندگان پاسخگو خواهند بود.او گفت: "هرگونه برخورد با مردم در روز قدس که نماد حمایت از مظلومان و مقابله با استکبار و ظلم است بازتاب منفی گسترده ای برای نظام در جهان به همراه خواهد داشت که ما امیدواریم مسئولان تحت تاثیر برخی جریانات تندرو قرار نگرفته و عاقلانه رفتار کنند."او همچنین گفت: "مردم در یک فضای مسالمت آمیز برای بیان ایده هایشان در راهپیمایی مجوزدار قصد حضور دارند، اینها مردم ایران هستند و از خارج از کشور نمی آیند، اگر برخوردی صورت بگیرد و تشنج ایجاد کنند مقصر هستند و باید پاسخگو باشند." .

اخبار پشت پرده