سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۶/۱۴

راهپیمایی آرام مادران در پارک لاله تهران


تظاهرکنندگان در استکهلم پرچم سبز امضای مخالفان را برافراشتند

این پرچم سبز که بر آن نوشته شده « احمدی نژاد رئیس جمهوری ما نیست » دربردارنده هزاران امضایی است که در تیرماه گذشته از ۱۹۰
کشور گردآوری شد.
حدود ۴۰۰ تظاهرکننده این پرچم طویل را نگه داشته بودند.

رادیو فردا

وقتی شهردار مشهد کار فرهنگی می کند!!!


مشهد خیابانی - در حقیقت بلواری -دارد که از زمانی که این حقیر به یاد دارم به نام " ایرج میرزا" نامگذاری شده است . از همان زمانی که بلواری خاکی بود تا همین چند ماه پیش که نامش را عوض کردند و به نام " جلال آل احمد" گذاشتند.

چند ماه پیش که مشهد رفته بودم وقتی تابلوی جدید بلوار ایرج میرزا را دیدم زیر لب کمی غر زدم و رد شدم و با خودم گفتم که : چه کاری است

دیروز عکس هایی دیدم که از اقدام جدید فرهنگی (!؟) شهرداری مشهد حکایت داشت دوستان عقل خودشان و چند نفر از خودشان عاقل تر را گردآوری کرده اند و با نصب بیلبوردی ضمن افشاگری چهره ی ایرج میرزا - که از اولین بنیانگذاران ادبیات مسهجن یا پورنوگرافی بوده است!! - به خیال خود چهره ی شهر مقدس مشهد را از لوث وجود این چهره ی خیلی بی ادب پاک کرده و به نام یک چهره ی بسیار با ادب و پاستوریزه به نام جلال آل احمد مزین فرموده اند.

من نمی دانم در مجموعه ی گل و گشاد شهرداری مشهد یک نفر آدم کتاب خوانده و فرهنگی نبود که به حضرات تذکر بدهد که همان ایرج میرزا ده ها شعر لطیف و انسانی و بی نظیر دارد و اگر بر همین منوال پیش بروند هیچ خیابانی را در شهر مقدس نباید به اسم هیچ شاعر و نویسنده ای بگذارند چرا که همان جلال کتابی دارد به اسم سنگی بر گوری که بهتر است یک نفر یک نسخه از ان را به شهردار فرهنگ پرور مشهد بدهد و زیر گوشش بخواند که این کتاب نویسنده پاستوریزه را عوامل سردار محمد حسین صفارهرندی در عملیاتی ضربتی از نمایشگاه مقدس کتاب تهران جمع آوری کردند!

من نمی دانم از بین آن همه شاعر و نویسنده و فرهنگی شهر مشهد یک نفر طرف مشاوره آقایان قرار نگرفته است که بگوید روش برخورد با موضوعات و چهره های فرهنگی این نیست و با بیلبورد زدن نمی شود عملکرد یک شاعر و هنرمند را نقد کرد و برای مردم و دائقه آن ها تعیین تکلیف کرد و نیمه ی پنهان آدمی را سال ها بعد از مرگش اینچنین رسوا بر خیابان و منظر مردم فریاد زدن به شیوه ی مسلمانان پاکدل نمی ماند.

سوال اصلی و مهم تری در این میان همچنان برای من و بسیاری از مردم مشهد وجود دارد و آن این است که از قطار شهری مشهد؛ پروژه ی میدان شهدا و ... چه خبر؟ دعا کنیم به جان این شهردار و شهرداران پیش از او!

از وبلاگ آرش شفاعی

دستگیری در سال ۸۶ به جرم چپ بودن و رتبه یک کنکور در سال ۸۸، نتیجه: حق رفتن به دانشگاه ندارید

خبر که تو بالاترین اومد بسیار عجیب بود. دنشجویی که رتبه یک رو در کنکور ارشد گروه علوم اجتماعی در چندین گرایش آورده بود هیچ جا قبول نشده بود. سایت الف اسم رو سانسور کرده بود. تا این که لینک دیگه ای از سایت انتخاب اومد که مشخصات کامل این دانشجوی عزیز رو آورده بود، اسم بسیار آشنا بود: سروش ثابت. اسم رو در گوگل سرچ کردم و دیدم حدسم درست بود. ایشون یک بار در موج دستگیری دانشجویان چپ در دی ۸۶ بازداشت شده بود. خوب دیگه پس معلوم شد قضیه چیه. متاسفانه قضیه ستاره دار کردن دانشجویان همچنان ادامه داره. به نظر میرسه تصمیم حکومت در تصفیه رشتههای علوم اجتماعی جدیه و حتی در این راه از چنین کار تابلویی هم هیچ ابایی نداره.

از وبلاگ: امید نمی رود

آیا تاوان شرکت در انتخابات، کتک خوردن است؟


انتقادات جدید آیتالله دستغیب از سرکوبهای اخیر

آیتالله علیمحمد دستغیب، مرجع تقلید ساکن شیراز، هفته پیش در جلسه تفسیر قرآن روزانه خود ضمن انتقاد شدید از سرکوبهای پس از انتخابات، سرکوبگران را متهم کرد که دسته دسته مردم را رو به جهنم مى‏برند. ایشان همچنین به طور تلویحی از تهدید کودتاچیان علیه دفتر خود خبر داد و از کسانی که محفل منتقدان را مسجد ضرار مینامند، به شدت انتقاد کرد.

به گزارش موج سبز آزادی، آیتالله دستغیب روز 10 شهریور که مصادف با یازدهمین روز ماه مبارک رمضان بود، در سلسه جلسات تفسیر سوره انبیا و در تفسیر آیات 28 و 29 این سوره، گفت: اگر كسى مال ديگرى را غصب كند يا آبروى كسى را ببرد يا آنكه كسى را كتك بزند يا زخمى‏اش كند - هر چند از روى شوخى - ظالم محسوب مى‏شود. برخى نيز كه در جريان درگيرى‏هاى بعد از انتخابات به جان مردم افتادند و آنها را با چوب و چماق كتك زدند، مرتكب ظلم عظيم گشتند. آيا تاوان شركت در انتخابات، كتك‏خوردن است، آن هم در ملأ عام؟

این مرجع تقلید همچنین تصریح کرد: آيا كسانى كه مردم را كتك زدند، خود را مسلمان مى‏دانند و ديگران را كافر و مرتد قلمداد مى‏كنند؟! آن وقت به ما مى‏گويند تو مرتد هستى و خودش هيچ! نحن ابناء اللَّه و احبائه يعنى همين. يهوديان نيز همين سخن را مى‏گفتند. آيا تو اهل بهشت هستى و بنده كه تو را نصيحت مى‏كنم اهل جهنم هستم و مسجد ما مسجد ضرار است؟! اين چه راهى است كه مى‏روى؟ به جهنم مى‏روى و بهشتيان را جهنمى مى‏دانى؟!

به نوشته‌ی سایت آیتالله علیمحمد دستغیب، وی همچنین با اشاره به روایتی مبنی بر اینکه خائنان از شفاعت محروم هستند، در سخنانی گفت: خيانت به ملت معنايش چيست؟ ما كه مردم را ارشاد مى‏كنيم و به راه ايمان مى‏خوانيم، مرتد هستيم اما شما كه دسته دسته مردم را رو به جهنم مى‏بريد و موجب مسيحى‏شدن و بهايى‏شدن جوانها مى‏شويد اهل بهشت هستيد؟! چقدر انسان مى‏تواند نافهم باشد؟ چرا خود را در جايگاهى قرار مى‏دهيد كه هيچ پايگاهى نداشته باشيد؟ به جاى تهديد اين مسجد، به گوشه‏اى برويد و از آنچه كرده‏ايد توبه كنيد، عذرخواهى كنيد از ملت! حال دستِ بالا بلند شديد و توقع داريد سخن نگوييم؟ مگر ما چه كرده‏ايم غير از دعوت مردم به دين اسلام و احكام؟ به شما هم توصيه مى‏كنم كه به دامان ملت بازگرديد.

آیتالله دستغیب فردای آن روز نیز در سخنان دیگری، جوانان را خطاب قرار داد و گفت:بر همگان، مخصوصاً جوانان عزيز در سراسر كشور، لازم است كه استقامت در دين داشته باشند، مخصوصاً در پيشامدهاى اخير. اين استقامت است كه انسان را پيروز مى‏كند. درست است كه عده‏اى به اشتباهات بزرگى افتاده‏اند و دست‏بردار هم نيستند، اما هيچ كس نبايد استقامت خود را رها كند و با دين خدا قهر نمايد و دست از آن بردارد؛ يا يهودى ونصرانى شود يا آنكه نماز و روزه و واجبات را ترك كند!

«موج سبز آزادی» فایل صوتی یکی از جلسات تفسیر این شبهای آیتالله دستغیب را تا چند ساعت بعد در بخش «صدای اسلام سبز» قرار خواهد داد.


موج آزادی

خواستن توانستن است


آرش گیتی، مسئول روابط عمومی انجمن اسلامی دانش‌جویان دانش‌گاه زنجان بازداشت شد

به گزارش خبرگزاری هرانا، آرش گیتی پیش از این به همراه علی قاسمی دیگر عضو انجمن اسلامی دانش‌جویان دانش‌گاه زنجان در خرداد ماه سال جاری به مدت یک روز در بازداشت‌گاه اداره اطلاعات زنجان بازداشت بود که پس از اخذ تعهد آزاد شد. این بار نیز با تماس‌های مکرر اداره‌ی اطلاعات زنجان، آرش گیتی با مراجعه با دادسرای انقلاب زنجان بازداشت شد و به بازداشت‌گاه اطلاعات این شهر منتقل شد.

هم چنین میلاد سرحدی دبیر انجمن اسلامی دانش‌جویان دانش‌گاه زنجان و سیامک یاقوتی از اعضای انجمن اسلامی دانش‌جویان دانش‌گاه زنجان پس از حضور مامورین اطلاعات در منزل پدری آن‌ها، بازداشت و به بازداشت‌گاه این اداره منتقل شدند و پس از سپری کردن بازجویی‌ها و تبدیل قرار، میلاد سرحدی با قرار وثیقه و سیامک یاقوتی با قرار کفالت آزاد شدند.
این در حالی است که مدتی پیش حکم یک سال زندان به بهرام واحدی، دبیر سابق انجمن اسلامی دانش‌جویان دانش‌گاه زنجان، سورنا هاشمی، عضو سابق انجمن اسلامی دانش‌جویان دانش‌گاه زنجان و حکم یک سال و چهار ماه حبس علیرضا فیروزی دیگر عضو انجمن اسلامی دانش‌گاه زنجان به آن‌ها ابلاغ شده است و در مرحله‌ی تجدید نظر قرار دارد. هم‌چنین گفتنی است دو نفر دیگر از فعالین چپ این دانش‌گاه، آرش رایجی و حسن جنیدی و نیز دانش‌جوی سابق و عضو سابق انجمن اسلامی دانش‌جویان دانش‌گاه زنجان پیام شکیبا نیز احکام یک سال زندان خود را دریافت کرده‌اند.
به نظر می‌رسد این روند بازداشت‌ها جهت جلوگیری از ادامه‌ی فعالیت فعالین دانش‌جویی این دانش‌گاه در زمان بازگشایی دانش‌گاه‌ها باشد.

کروبی: تا عزراييل نيايد به راهم ادامه می دهم


سایت فردا در تهران: مهدی کروبی دبير كل حزب اعتماد ملي و نامزد معترض به نتيجه انتخابات گفت: تازماني كه حضرت عزرائيل به سراغم نيايد به راه خود ادامه مي دهم

مهدي كروبي در مراسم افطاری در قزوین با بيان اينكه بايد با تدبير، دور انديشي و با حساب و كتاب، كارهاي خود را به طور قاطع پيش ببريم، گفت: در اين راه مشكلاتي هم وجود دارد كه بايد آن را پشت سر گذاريم؛ نعمتي كه بدون رنج و زحمت بدست بيايد چندان ارزش ندارد و زود هم به باد مي رود.

كروبي تصميم گيري ها را منوط به شرايط زماني دانست و ادامه داد: نمي توانيم بگوييم يك ساعت ديگر چگونه برخورد مي كنيم بنابراين با عزم مسلم و تفكر صحيح جلو مي رويم.

نامزد معترض به نتيجه انتخابات رياست جمهوري، به توقيف روزنامه و سايت حزب خود اشاره و عنوان كرد: مطبوعاتي ها نگران نباشند؛ يك روزنامه تعطيل شد، يك روزنامه ديگر؛ ولايت نشه امامت مي شه.

دبير كل حزب اعتماد ملي خطاب به برخي مسئولان، ادامه داد: فيلتر مي كنيد، فيلتر شكن هست! هرچه محدوديت قائل شويد فرزندان باهوش سرزمينمان مي دانند چكار كنند.

وي تاكيد كرد: محدوديت ضربه مي زند ولي اين ضربه محدوديت كاري ايجاد نمي كند؛ اين روزها سايت ها فراوان است و مخابره خبر ممكن.

كروبي همچنين در خلال سخنان خود به مزاح گفت: با اين موبايل هايي كه از من فيلم مي گيريد تن و بدنم مي لرزد كه نكند اشتباهي كنم و شما هم ضبط كنيد.

بدون شرح



برخورد با رهبران راه سبز اميد

سلام:

هدف اولیه جریان حاکم آن است که علاوه بر تضعیف حمایت مردمیَ رهبران جنبش را به سکوت وادار نماید تا هزینه کمتری برای حل این بحران متحمل شود.

این روزها خبرهایی مبنی بر احتمال بازداشت یا برخورد با رهبران راه سبز منتشر شده و می شود.

به گزارش سلام خبرهای موثق حاکیست موضوع طرح دستگیری چند نفر از سران از جمله موسوی و کروبی روی میز یک شورای امنیتی قرار گرفته بود که البته پس از ارائه به مقامات کشور با مخالفت "مقطعی" مواجه شده است. به نظر می رسد دو متغیر در احتمال برخورد با رهبران جنبش راه سبز می تواند موثر باشد اول حمایت و عدم حمایت مردمی و دوم نوع موضع گیری رهبران. جریان حاکم قصد دارد از طریق دادگاههای نمایشی و القای پشیمانی فعالین سیاسی تردید و دو دلی را در میان مردم تزریق کند. ماه رمضان روز قدس و بازگشایی دانشگاهها محک خوبی برای جریان حاکم است تا میزان حمایت مردمی از جنبش راه سبز را بسنجد. علاوه بر آنکه احتمالا برای ارزیابی ممکن است برخورد با اطرافیان کروبی یا موسوی در دستور کار قرار بگیرد . هدف اولیه جریان حاکم آن است که علاوه بر تضعیف حمایت مردمیَ رهبران جنبش را به سکوت وادار نماید تا هزینه کمتری برای حل این بحران متحمل شود. عقلای این جریان در صددند کروبی و موسوی را به جای گقتگو با مردم به چانه زنی و مذاکره با حاکمیت تشویق و ترغیب نمایند. اما جریان تندروی آنها در آرام ترین شکل ساکت کردن آنها را هدف قرار داده است. از سوی دیگر در صورتیکه میزان حمایت مردمی از جنبش را ضعیف ارزیابی نماید و در عین حال رهبران جنبش به موضع گیری به همین شکل ادامه دهند پروژه برخورد آغاز خواهد شد که این پروژه می تواند از تلاش برای ساکت کردن آغاز و به اشکال دیگر ادامه یابد.

سلام نیوز

سخنرانی چاپلوسانه سردار ذوالقدر


هیچکس در ایرانفهم و شعور ندارد، جز رهبر!
مطابق سخنان سرتیپ ذوالقدر، هیچکس در ایران نه شعور دارد، نه عقل، نه سواد، نه دانش، نه بینش، نه فهم سیاسی، نه فهم نظامی، نه فهم اتمی و نه.... همه اینها در وجود همان یک تنی جمع است که سردار ذوالقدر با این سخنان امیدوار است یک درجه به او داده و این بار با درجه سرلشکری سپاه به کمین قدرت و فرصت نمایش خونین آن بنشیند!

سردار محمدباقر ذوالقدر، قائم مقام اسبق فرمانده کل سپاه که به کابینه احمدی نژاد پیوست و پس از مدتی برکنار شد و دوباره لباس سپاهی پوشیده و این بار به ستاد مشترک نیروهای مسلح رفت و شد مسئول بسیج در این ستاد، در دهمین همایش گروه‌های علمی بسیج اساتید کشور (!؟) در یک چاپلوسی حساب شده، طی سخنانی گفت:
تعریفی که مقام معظم رهبری از بسیج ارائه داده‌اند، با تعریف بسته‌ و محدودی که ما داریم متفاوت است. یکی از وظایف بسیج، پرچمداری مطالبات رهبری و ترویج گفتمان‌هایی است که ایشان در جامعه ایجاد می‌کنند. رهبری در کشور ما جایگاه ممتازی دارد. حساس‌ترین، مبرم‌ترین و مهم‌ترین مباحث از طرف ایشان مطرح می‌شوند و امنیت، استقلال و کفایت کشور وابسته به آن‌هاست .
اگر همه برای پیاده شدن و به اجرا درآمدن بیانات مقام معظم رهبری در زمینه فرهنگ تلاش می‌کردند، امروز به لحاظ فرهنگی در جایگاهی که اکنون در آن قرار داریم نبودیم.
ایشان بازگشت به اصول اولیه انقلاب و اسلام، پرهیز از الگوپذیری و اقتباس کورکورانه از دیگران را مهم دانستند و به نفی اصلاحات آمریکایی که برخی در تلاش بودند تا آن اصلاحات دروغین را به جامعه وارد کنند پرداختند.
پژوهش، علم و فناوری از شکوهمندترین سخنان مقام معظم رهبری است. ایشان مفاهیمی را در این حوزه مطرح کردند که در آن شرایط زمانی هیچ کس به آن‌ توجه نمی‌کرد.
دو مفهوم دیگر مورد نظر رهبری که با بی‌مهری و کم توجهی مواجه شده است، یکی موضوع اسلامی کردن دانشگاه‌ها و دیگری مناسبات آموزشی، تربیتی و تحول در نظام درسی و پژوهشی حوزه‌های علمیه است.
مفهوم عدالت و رفع تبعیض نیز از طرف ایشان بیان شد، اما متاسفانه در هیاهوهای سیاسی اوایل مجلس ششم از یاد رفت و ایشان هم ‌اکنون خواستار مشارکت مردم در اداره کشور هستند

پاسدار ذوالقدر: در جنگ نرم کشته ها منفورترینند



سایت خبرآنلاین:

سردار ذوالقدر در مراسم سالگرد شهید کاوه و طرحچی در مشهد با اشاره به اینکه امروز در دوره جنگ نرم هستیم و بیشتر به بصیرت نیاز داریم افزود: در جنگ سخت مرز بین خودی و دشمن مشخص است اما در جنگ نرم هیچ مرز و هیچ استحکامات مادی و عینی وجود ندارد و همه جا محل حضور دشمن است. در جنگ سخت میدان نبرد معلوم و مشخص است اما در جنگ نرم به یک نقطه محدود نمی شود و همه جا عرصه این جنگ نا برابر است .در جنگ سخت ابزار ادوات جنگی است اما در جنگ نرم رسانه و امواج منتشر در هوا و قلم است که باید اعتراف کنیم دشمن در تجهیز این سلاح ها از ما مجهز تر است.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح در امور بسیج افزود: عرصه نبرد در جنگ سخت صرفا نظامی است اما در جنگ سخت همه عرصه ها را در بر می گیرد.

وی ادامه داد: جنگ سخت وحدت بخش است و مردم با انگیزه برای دفاع برمی آیند اما در جنگ نرم دشمن سنگر ها را یکی یکی فتح می کند و کسی متوجه نمی شود. در جنگ سخت کشته ها شهدا هستند اما در جنگ نرم کشته ها منفورترینند، کسانی هستند که تسلیم اباهای دشمن می شوند.

خامنه ای در برابر تنفر عمومی مردم نسبت به ولایت اش

امام جمعه رژيم در خرمشهر گفت: هدف اصلى فتنههاى اخير، كنار زدن ولايت فقيه بود.

آخوند نورى گفت: موسوى و خاتمى بزرگترین طراحان عمليات كنار زدن اصل ولايت فقيه بودند.

امام جمعه رژيم در خرمشهرهمچنين گفت: همه بايد بدانند جنگ امروز، جنگ دسيسهها و فتنهها است كه سلاح اصلى آنهم رسانهها هستند. رسانههاى معاند نظام مشروعيت ولايت فقيه، اقتدار و درايت نظام مقدس جمهورى اسلامى و در راس آن مقام معظم رهبرى را در سرلوحه اهداف خود قرار داده اند.

یک گام به سوی سلب مصونیت از سپاه پاسداران

منصور امان

زمینه سازی سرکرده سپاه پاسداران برای فُرو بُردن عمیق تر کارد جراحی در پیکر "نظاممحور درگیری جناحهای حُکومتی بر سر قُدرت را به پُشت دیوارهای ستاد جنگی باند نظامی - امنیتی ولایت کشانده است.

آقای جعفری ادامه مسیری که با اعتراف گیری از رهبران و پایوران جناح رقیب و نمایشات مربوط به آن آغاز گردیده را نشان داده و به گونه روشن از کسانی که عرابه ولایت قصد دارد در ایستگاه بعدی آنها را زیر بگیرد، نام بُرده بود.

درخواست پیگرد قضایی پاسدار مُحمد علی جعفری (مجمع روحانیون مُبارز) و "خلاف شرع و مصالح ملی" دانستن سُخنان وی (حُجت الاسلام حسن روحانیتنها بخشی از حملات کم پیشینه و همه جانبه ای است که بر سر اُرگان منزل کرده در آن سوی خُطوط قرمز جمهوری اسلامی باریدن گرفته است؛ امری که می تواند یک گام به سوی سلب مصونیت این تشکیلات فربه نظامیامنیتی از نقد و کنکاش سیاسی و قانونی انگاشته شود.

سپاه پاسداران این قاعده ویژه و رعایت با وسواس آن از سوی همه بازیگران را در درجه ی نخُست مدیون نقش محوری و چشم پوشی ناپذیر تدبیرهای نظامیامنیتی در حفظ مجموعه "نظام" و جایگاه خود به عُنوان ابزار اجرایی آن است. سُخنان آقای جعفری اما یک بار دیگر و با تاکید بیشتر به "اصلاح طلبان" حُکومتی نشان داده است که آنها دیگر جزو مجموعه به حساب نمی آیند و بهتر است برای جلوگیری از الک شُدن، هر چه زود تر به قواعد دیگری بیاندیشند.

بی شک یک تجربه ی آموزنده در مسیر پی ریزی آرایش جدید، توجُه آنها به پروسه افزایش فشار بر خود است که به گونه پلکانی و در حالی که آنها مشغول اندازه گرفتن طول و عرض "مصلحت نظام" بودند، صورت گرفته و اینک به خانه فعلی رسیده است.

پهن شُدن نقشه راه سرکرده سپاه پاسداران روی میز، اینان را فقط با یک چشم از خواب پرانده است. چشم دیگر "اصلاحات" هنوز مایل است رویای مجلس آشتی کُنان و رفتن به ماه عسل دُوُم را ببیند. هذیانهایی مثل "توطیه قرار دادن مقام ولایت در برابر اصلاح طلبان" یا "توطیه انداختن نیروهای انقلاب به جان یکدیگر" و - از همه بینوایانه تر - به جا آوردن وقت و بی وقت سوگند وفاداری به خامنه ای، از محصولات سیر و سلوک در این عرش است.

زندانیان را در مقر پاسداران در قصر فیروزه شکنجه می کنند

سایت خبرنت: من یک پاسدار سبز پوش سپاه هستم و از ننگ جهل و خباثت فرماندهان کنونی بیزارم. در سپاه هزاران نفر مثل من فکر می کنند. از من نپرسید پس این هزاران نفر چرا خفه شده اند و رفتار و گفتاری از آنها در دفاع از مردم نیست؟ چرا، هست. در روز موعود رویارویی مردم با دیکتاتور آدم کش و اطرافیانش خواهید دید که سپاه در سمت مردم است یا در صف آدم کشان. من در این فرصت پر از خطر فقط می خواهم پرده از راز محل شکنجه و اعتراف گیری از سعید حجاریان و دیگر بزرگان اصلاحات و جنبش سبز بردارم. مردم بدانند که پس از مایوس شدن دار و دستۀ احمدی نژاد از شکستن و براندن سران جنبش سبز و نیز مخالفت بعضی از نیروهای با تجربۀ وزارت اطلاعات با آزار و شکنجۀ نخبگان حفاظت و اطلاعات سپاه به میدان آمد و ضمن مدیریت کشتارهای خیابانی مردم وظیفۀ شریرانۀ شکنجۀ روحی و جسمی اصلاح طلبان را به عهده گرفت. البته ستاد مرکزی کودتا با عضویت افرادی چون "جعفریطائب – مجتبی خامنه ایوحیدمرتضوی" در قبل از انتخابات برای سامان دادن تقلب تشکیل شده بود اما پس از انتخابات و حضور اعتراضی مردم با اضافه شدن افرادی چون "مسعود صدرالاسلامجواد آزادهفرهاد نظریفدایی (نمایندۀ مردم فروش مجلس) – و ..." با در اختیار گرفتن تمام اسرا وظیفۀ اعتراف گیری را برای دیکتاتور به عهده گرفته اند. شکنجه گاه سعید حجاریان و دیگر عناصر مقاوم اسرای جنبش سبز از یک ماه پیش به این سو در مقر فرماندهی سپاه در قصر فیروزه قرار دارد، نه اوین. پس از نا امید شدن از اعتراف گیری از سعید حجاریان در اوین او را به قصر فیروزه آوردند با چشم بسته این دانشمند فلج و بی دست و پا را در قصر فیروزه آوردند و با این روشها او را مجبور به تسلیم و توبه کردند 1- مشق روزانۀ هزاران سرباز و بسیجی را طوری برنامه ریزی کردند که در کنار اسارتگاه او ایجاد وحشت و اضطراب کند و بدون اینکه حتی مشق کنندگان بدانند شعارهای مرگ بر دشمن، مرگ بر منافق را در زمان مثلاً مشق و مانور آموزشی نیروها با صدای مهیب هزاران پوتین در فضا پخش می شد و به سعید که نمی دانست کجاست و این صدا ها چیست میگفتند مردم به خیابان ها ریخته اند و خواستار اعدام شما و اصلاح طلبان هستند. 2- سعید حجاریان را ساعتها در زیر تابش داغ آفتاب 45 درجۀ با چشم بسته در سینۀ کوه قصر فیروزه قرار میدادند و پس از آن یخ روی بدنش (به ظاهر برای کاهش تب) قرار میدادند تا به ستوه بیاید و تسلیم شود. 3- پسر بزرگ حجاریان را مرتضوی دستگیر و با چشم بسته بازجویی نمودند و به او اتهام حمل مواد مخدر داده بودند. فیلم گریه و اعتراف او را برای پدرش گذاشتند و یک بار هم آنها را با هم روبرو کردند و پسر بزرگ حجاریان پیش پدرش به اجبار گفت یک کیلو حشیش حمل کرده است که سعید حجاریان از وحشت سرنوشت فرزندش در این بازی کثیف دچار رعشه و انفجار روحی شد. 4- روزی که رئیس مجلس هیئت بررسی وضعیت کشتار و تجاوزهای کهریزک و ملاقات با زندانیان را تعیین کرد تصمیم هیئت برای هر برنامه و بازدید های آنها پیشاپیش از طریق "تجری" و "سروری" نمایندگان مردم فروش مجلس به اطلاع فرماندهان سپاه و مرتضوی برای عادی سازی شرایط میرسید. "تجری" یک روز در میان به همراه مرتضوی به قصر فیروزه می آمد. 5- محل شکنجه گاه حجاریان در قصرفیروزه را تا این تاریخ کسی نمی داند جز مرتضوی و تجری. البته یکی از برادران حجاریان که خودش هم از پاسداران طرفدار ولایت است بو برده بود که بارها با مراجعه به فرماندهان سپاه با خواهش خواستار خلاصی و مداوای برادرش شده بود. 6- غیر از حجاریان بهزاد نبویرمضان زادهامین زاده و تعدادی از زندانیان جوان و مقاوم نیز در دست سپاه در قصر فیروزه هستند که علیرغم شکنجه های روحی و جسمی هنوز نبریده اند. البته تعدادی از آنها برده و آورده میشوند. 7- اگر دقت کنید حدود دو هفته است که مسئولیت رسمی سخنگویی ستاد کودتا را سران سپاه به عهده گرفته اند و وظیفۀ مدیریت جنگ روانی و تبلیغاتی و تخریب جنبش سبز به عهدۀ آنه است و از باندهای کت شلوار پوش ولی فقیه خبری نیست. و این خود ثابت میکند مدیریت کودتا کاملاً نظامی است هر چند اول عده ای روحانی نما و مزدوران کلاه مخملی این وظیفه را انجام میدادند اما با ناکامی اوباش کلاه مخملی تحت عنوان مردم و امت حزب اله که می خواستند با رعب و کشتار قضیه را جمع کنند سران کودتا ناچار شدند رسماً امور را به دست نظامیان جنگ ندیدۀ سپاه بسپارند.

ایران پرس نیوز

سر به آستان خیانت مالیدن پدر یک شهید سبز !


پسر گم شده و خبری از وی نبود . بعد از انتخابات بود و مردم معترض . محسن هم یکی از

همین ها بود .پدر مسئولیتی در رژیم دارد . پیگیر می شود و نهایتا جنازه ای را به دستش

می دهند . به قول سردار علایی , کاری کرده بودند که چیزی در صورتش باقی نمانده بود .

مردم را از مراسم ختمش بازداشتند و آن را شخصی کردند تا از

نظر آنها مردم آسیب نبینند . ایا این واقعیت بود ؟ محسن را به خاک سپردند اما دهها محسن

را پنهانی به خاک سرد سپردند .

عده ای را به آستان خیانت بردند . گفتند که استاد دانشگاه هم بودند . گفتند که بسیجی هم بودند !

پدر محسن نیز به صحبت ایستاد . گفت و گفت و از قاتل فرزندش خواست که برای آنها دعا کند

و تشکر از بستن قتلگاهی که هرگز بسته نشد .

دل مردم با دیدن این صحنه و گفتارها شکست . یعنی پست و مقام تا این حد ؟ گذشت از خون فرزند

بی گناه و سبز خود ؟ محسن روح الامینی را می گویم .فرزند جنبشی که گفته شده میانه خوبی با

همزیستان خود در خانه نداشته است . گفته می شود آنها علیرغم کار با دبیر مصلحت , قرمز بوده

و بسیجی و ذوب در ولایت اما شهیدش , سبز بوده . شاید این همان دلیل اصلی باشد .

چه راحت پدر مسئول سر به آستان خیانت و جنایت مالید و چه راحت و آسوده سر بر بالین و بستر.

هسته خرما

راهی‌ ساده و کاملا بی‌ خطر برای ضربه زدن به کودتا


هموطن عزیزی که به این جنبش معتقدی و امیدوار، دوست عزیزی که دنبال راهیمیگردی که بدون صرف هزینه بالا به اینحرکت آزادیخواهانه خدمتی بکنی‌، از این آسانتر نمیتوانیهم به جنبش خدمت کنی‌ و هم به خودت. همه میدانیم که سود سیگارداخلیرا دولت میبرد و سود قاچاق سیگار خارجیرا سپاه پاسدارن ظلم و شکنجه. مبلغ این درامدها هم سر به آسمان میزند. بنابر خبر اکونومیست، سپاه سالی‌ ۱۲ میلیارد دلار از فروش سیگار قاچاق و بشقاب ماهواره سود میبرد. حالا بگوییم این اغراقاست و سود سپاه از فروش سیگار قاچاق فقط یک میلیارد دلار میباشد. اگر ۲۰% کسانیکه سیگار قاچاق میکشند سیگار راترک کنند، به سپاه ۲۰۰ میلیون دلار در سال ضرر زده اند. بیاییم روز قدس سیگار را ترک کنیم تا در این روزی که از اینپس نمادی است از آزادی و حق طلبی به این حکومت ظلم و پاسدارانش ضربهای بزنیم. به علاوه از این طریق سلامت خود راتضمین میکنیم تا در روزی نه چندان دور با صحت و سلامت آزادی را با هم جشن بگیریم. من خودم برای ۱۷ سال روزینخ سیگار میکشیدم و حدود ۱۰ سال پیش آنرا ترک کردم. واقعا هم کار سختی بود. ولیبیاییم و خود را برای ۲-۳ هفته جای اسرای جنبش بگزاریم و تصور کنیم ترک سیگار مقاومت قهرمانانه ما بر علیه این جانیان است. این رژیم مثل سیگارسرطان میاورد و خفگی. روز قدس را به روز مبارزهای تمام عیار بر علیه سرطان کودتا و سرطان نیکوتین تبدیل کنیم. ‌ ‌

از وبلاگ خانه دوست

اتحاد را از گاوه بیاموزیم


پایان کار مجلس کابینه علی خامنه ای به سرپرستی احمدی نژاد تائید شد

نمایندگان مجلس هشتم پس از چند روز نطق و نشست و برخاست و رایزنی با یکدیگر و با هیات رئیسه مجلس، بالاخره به اکثر وزرای پیشنهادی دولت کودتا رای اعتماد داد. یعنی به 3 وزیر پیشنهادی رای نداد و به بقیه رای داد.

فصل الخطاب بحث ها پیام علی خامنه ای بود که هیات رئیسه مجلس در جریان آن قرار گرفت و زیر گوش نمایندگان نیز آن را تکرار کرد تا بالا رودی ها و پائین رودی ها، بر سر تقسیم آب دعوا نکنند و با پائین کشیدن فتیله ها کابینه را تائید کنند تا کار دولت آغاز شود.

یک روز بعد از پایان رای گیری، محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس رسما اعلام کرد که رهبر برای نمایندگان مجلس پیام فرستاده و گفته بود: "روی تجربه وزرای پیشنهادی زیاد بحث نکنند. اصل پاکدستی و ولایت پذیری باید باشد."

تا گربه دستش به گوشت و دنبه نرسیده، پاکدستی و یا آلوده دستی معلوم نیست. بنابراین، چند سال دیگر معلوم می شود این پاکدستان هم دستشان کج بوده یا نه. ضمنا، ضامن پاکدستی و کنترل ثروت صاحبان قدرت، در همه جای دنیا بستگی به میزان نظارت افکار عمومی بر عملکرد آنها دارد. این آگاهی نیز جز از طریق آزادی گردش اخبار ممکن نیست. در غیر اینصورت است که حتی در افغانستان فقیر هم، تا کسی دستش به دولت می رسد، غارتگر بیت المال از آب در می آید. تازه در همین مجلس هم کسی در باره ثروت و شغل قبلی وزرای پیشنهادی بحث نکرد تا معلوم شود امروز چی دارند و فردا که از کابینه می روند چه خواهند داشت.

معیار دومی که رهبر گفته است آن را ملاک قرار دهند "ولایت پذیری" است. معنای ساده این ولایت پذیری، یعنی پیروی از آنچه من می گویم. و ایشان 20 سال است که به نرخ روز سیاست عوض کرده است. یعنی همان نکته ای که فرمانده کل سپاه پاسداران از قول آیت الله خوئینی نقل کرد. این که رهبر هر روز مملکت را به یک جائی می کشاند و باید فکری برای این کار کرد.

بدین ترتیب، کودتائی که با هدایت و رهبری علی خامنه ای صورت گرفت، دولت و کابینه اش را مجلس تائید کرد تا توی دهن میلیون ها مردم ایران زده و به آنها نشان داده شود که آن که باید تصمیم بگیرد مردم نیستند بلکه ایشان است.

نه کار دولت کودتا با تائید کابینه سامان می گیرد و نه بار کج مجلس هشتم به سر منزل خواهد رسید. خانه تکانی بزودی شروع خواهد شد. هم در جلسات دولت و هم در مجلسی که کابینه برای احمدی نژاد تائید کرد. کابینه ای که چهره ای آشکارا نظامی تر از 4 سال گذشته دارد و از جمله وزیر کشور آن، وزیر دفاع کابینه اول احمدی نژاد است و وزیرعلوم آن، از متهمین اصلی فاجعه انتخابات اخیر. یعنی "فرهاد دانشجو". بقیه نیز، کم و بیش دستشان در کودتا و فجایع پس از آن بند است.

با این حساب، دولتی که تشکیل شد و مجلس آن را تائید کرد، در عمل دولت بیت رهبری و دولت آرمانی و آرزوئی علی خامنه ایست و این همان نکته ایست که لازم است مردم آن را بدانند تا امثال فرمانده کل سپاه بعنوان اتهام اصلاح طلبان زندانی مطرح نکند که آنها می خواستند سرنوشت احمدی نژاد و رهبر را به هم پیوند بزنند. این پیوند آشکارتر از آنست که بتوان پنهانش کرد. حتی اگر چینش این کابینه با مشورت و نقش آفرینی مجتبی خامنه ای و مشورت احمد جنتی و حاج آقا سرلشگر فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نیز تشکیل شده باشد، حامی اصلی آن فرمانده کل قوا، یعنی علی خامنه ایست که می خواهد تا آخر خط کودتای 22 خرداد برود.

از مجلسی که اکثریت نمایندگانش وابسته به سپاه و نهادهای امنیتی و واحدهای ترور خارج و داخل کشور باشد و "ولایت پذیر" جز این نباید انتظار می رفت. اگر غیر از این بود، حداقل یکبار یکی از اعضای این اکثریت دیگران را خطاب قرار داده و می گفت: حداقل در همین تهران و زیر گوش و چشمتان دیدید که 3 میلیون نفر علیه رئیس جمهور کودتاچی به خیابان ریختند. بارها مردم یورش آوردند که مجلس را محاصره کنند. خجالت هم چیز خوبی است. ناسلامتی شماها مدعی نمایندگی مردم هستید!

پیک نت

دو خاطره از اعمال قانون

چهار سال قبل

ساعت سه بعد از ظهر یک روز عادی. من و همسرم خسته از دوندگی روزانه دو ساندویچ همبرگر خریده ایم و توی ماشین مشغول خوردنیم. ماشین پلیس کنارمان می ایستد. مافوق با لحنی بی ادبانه صدایم می کند: «بیا پسر! اینجا چه کار می کنی؟ این خانم چه نسبتی باهات داره؟» من گاز دیگری به همبرگر می زنم و در حالی که دهانم را که پر است باز می کنم جوابش را می دهم: همسرمه! و حلقه ازدواج را نشانش می دهم و می گویم پزشکم. در حالی که گفتنش خیلی احمقانه است ولی به خوبی می دانم که ساده ترین راه برای خلاص شدن از این موقعیت توهین آمیز و غیر انسانی است. او سریعا واکنش نشان می دهد: به به! مطبت کجاست آقای دکتر؟ من در حالی که گاز دیگری به همبرگر می زنم راهم را کج می کنم و با خونسردی کامل بر می گردم توی ماشین.

این سومین باری است که دقیقا همین مامور در دو هفته به من گیر داده و هربار می خواهد نسبتم با همسرم را برایش شرح بدهم، آن هم من که به دلیل موی بلندم قیافه ام به اصطلاح بدجور تابلو است و محال است در عرض سه چهار روز از یاد این مامور برود. یاد فیلم ممنتو می افتم. یاد یکی از کاراکترهای سریال باغ مظفر می افتم. چند روز بعد او برای چهارمین بار همین کار را می کند. این بار با پرخاش به او می گویم: دفعه اخرتون باشه مزاحم می شین و توهین می کنید دیگه خسته م کردین جناب سروان. در حالی که سعی می کند وا ندهد می گوید من پلیسم و از هر کس و هر وقت که بخوام می تونم سوال کنم. می خندم.خودش هم می خندد. چند ماه بعد او را سوار بر موتور در حال گشت زدن می بینم. ظاهرا پستش از الگانس تغییر کرده .

چند روز قبل

با دوستم که او هم پزشک است برای سحری به یک کله پزی می رویم. کله و پاچه را می زنیم و چای را پشت بندش. تصمیم می گیریم پرسه ای بزنیم. هوای دربند کرده ایم که اکسیژنی بگیریم. ماشین پراید دوستم چندان میزان نیست و جوش می آورد. کنار خیابان، همان دویست سیصد متر اول خیابان دربند، نگه می دارد. یک نخ سیگار روشن می کنیم. هنوز ساعتی تا اذان مانده. یک فروند ماشین جی ال ایکس کنار ماشینمان توقف می کند. سمت شاگرد راننده، مردی با ریش انبوه و بسیار تنومند نشسته. با خشم می گوید: «ماشینو چرا وسط خیابون پارک کردی؟» دوستم جواب می دهد: «وسط خیابون که نیستمن که شستم خبردار شده که دوست ساده من نمی داند ماجرا چیست سریع وارد بحث می شوم: »سلام. نماز روزه ها تون قبول باشه. ماشین جوش آوردهباز هم لحن من کار می کند. طرف سری تکان می دهد و به راننده دستور حرکت می دهد ولی دوست ساده و بی پیرایه من یک دفعه می گوید: «اصلا اینجا کجاش وسط خیابونه؟» جی ال ایکس که هنوز دو متری دور نشده یک دفعه ترمز می کند. دو سرنشینش تر و فرز پیاده می شوند. حالا دوستم می تواند بی سیم را در دست مامور تنومند کت و شلواری ببیند و البته جا می زند. نزدیک است بیخودی کار بالا بگیرد. من باز هم به قول معروف ورود می کنم. « حاج آقا ما پزشکیم. جاتون خالی کله پاچه زدیم اومدیم یه هوایی هم بخوریم بریم خونهایشان بعد از دیدن کارت ما کمی آرام می شوداز اینجا برین . برین پایین دنبال هر چی که بودین. یالا‍! »من: «یعنی دیگه نریم بالاتر؟» - «نه! برین دنبال همون یللی تللیتون. سریع

من در حالی که از ایشان به شدت تشکر می کنم به دوستم اشاره می کنم تا رفیقمان تصمیم دیگری نگرفته بزن بریم پایین و به محض اینکه کمی دور می شویم دوستم را از آماج انتقاد قرار می دهم تا یادش بماند که هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد. دوستم ناگهان می گوید: اشتباه خیلی بزرگی کردم. باید کارت شناساییشو ازش می خواستم که نشون بده!

من هاج و واج مانده ام . تعجب می کنم که چرا باید از این حرف درست دوستم تعجب کنم. ولی مهمتر از همه خراب شدن عیشمان بود و اکسیژنی که نگرفتیم و صدای پای آبی که نشنیدیم.

از وبسایت رضا کاظمی

مصاحبه با همسر امام زمان عج


حكم زندان و تبعيد برای يک شهروند بهايی اهل سمنان


فعالان حقوق بشر در ایران

خبرگزاری هرانا : یک شهروند بهایی اهل سمنان به زندان، جریمه و تبعید محکوم شد.

حكم آقاي علي احساني شهروند بهايي ساكن سمنان كه پيش از اين در تاريخ 19 خرداد ماه سال جاري مورد محاکمه قرار گرفته بود به وي ابلاغ شد. طبق حكم صادره، وي به 2 سال حبس و 5 ميليون ريال جزاي نقدي محكوم شده است، طی این حکم همچنین نامبرده پس از آزادی به مدت دو سال به شهر ديگري تبعيد خواهد شد.

لازم به ذكر است علي احساني در فروردین ماه سال جاری به اتهام تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت کشور بازداشت شد و به مدت دو ماه در بازداشتگاه به سر برد و در نهایت با قید وثیقه تا زمان رسیدگی به اتهامات آزاد شده بود.

ادعای انصار نیوز: تحریف سخنان رهبر انقلاب درباره علوم انسانی

بخش قابل توجهی از رسانههای بیگانه و عمدتا معاند نظام جمهوری اسلامی ایران، دست به تحریف گسترده سخنان رهبرانقلاب در دیدار با اساتید دانشگاهها زدهاند.

به گزارش «فردا»، رسانههای بسیاری با تحریف گسترده سخنان مقام معظم رهبری در جمع اساتید دانشگاه در مورد علوم انسانی مه چندی پیش برگزار شد، ضمن ارائه تحلیلهای عجیب در این خصوص؛ حتی پیشبینی نمودند که بدلیل انقلاب فرهنگی، دانشگاهها تعطیل میشوند!

این درحالی است که حضرت آیت الله خامنهای در جمع اساتید دانشگاه فرمودنددر بين اين مجموعه‏ى عظيم دانشجوئى كشور كه حدود سه ميليون و نيم مثلاً دانشجوى دولتى و آزاد و پيام نور و بقيه‏ى دانشگاه‏هاى كشور داريم، حدود دو ميليون اينها دانشجويان علوم انسانى‏اند! اين به يك صورت، انسان را نگران ميكند

ایشان فرمودندما در زمينه‏ى علوم انسانى، كار بومى، تحقيقات اسلامى چقدر داريم؟ كتاب آماده در زمينه‏هاى علوم انسانى مگر چقدر داريم؟ استاد مبرزى كه معتقد به جهان‏بينى اسلامى باشد و بخواهد جامعه‏شناسى يا روانشناسى يا مديريت يا غيره درس بدهد، مگر چقدر داريم، كه اين همه دانشجو براى اين رشته‏ها ميگيريم؟»

مقام معظم رهبری افزودنداين نگران كننده است. بسيارى از مباحث علوم انسانى، مبتنى بر فلسفه‏هائى هستند كه مبنايش ماديگرى است، مبنايش حيوان انگاشتن انسان است، عدم مسئوليت انسان در قبال خداوند متعال است، نداشتن نگاه معنوى به انسان و جهان است. خوب، اين علوم انسانى را ترجمه كنيم، آنچه را كه غربى‏ها گفتند و نوشتند، عيناً ما همان را بياوريم به جوان خودمان تعليم بدهيم، در واقع شكاكيت و ترديد و بى‏اعتقادى به مبانى الهى و اسلامى و ارزشهاى خودمان را در قالبهاى درسى به جوانها منتقل كنيم

بررسی سخنان رهبر انقلاب بر این نکته تاکید می‌کند که ایشان نگران آموزش علوم انسانی به معنای آنچه که برخی در پی آن بودند، نیستند؛ بلکه ایشان نگران تعلیم صرف تعالیم غربی و عدم تولید محتوای داخلی کافی و لازم هستند.

شایان ذکر است که رهبر انقلاب خود از جمله اشخاصی هستند که تسلط کاملی بر علوم انسانی داشته و حتی برخی از اطرافیان ایشان نیز نقش شگرفی در تربیت دانش‌آموختگان علوم انسانی داشتند.

در همین حال، بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در ديدار دانشجويان دانشگاه فردوسى مشهد در 25 اردیبهشت 86 نیز در این رابطه جالب توجه می‌نماید.

حضرت آیتالله خامنهای در رابطه با ساخت یک الگوی توسعه بومی میفرمایندما بايد پيشرفت را با الگوى اسلامى - ايرانى پيدا كنيم. اين براى ما حياتى است. چرا ميگوئيم اسلامى و چرا ميگوئيم ايرانى؟ اسلامى به خاطر اينكه بر مبانى نظرى و فلسفى اسلام و مبانى انسان‏شناختى اسلام استوار است. چرا ميگوئيم ايرانى؟ چون فكر و ابتكار ايرانى، اين را به دست آورده؛ اسلام در اختيار ملتهاى ديگر هم بود. اين ملت ما بوده است كه توانسته است يا ميتواند اين الگو را تهيه و فراهم كند. پس الگوى اسلامى ايرانى است. البته كشورهاى ديگر هم از آن، بدون ترديد استفاده خواهند كرد؛ همچنانى كه تا امروز هم ملت ما و كشور ما براى بسيارى از كشورها در بسيارى از چيزها الگو قرار گرفته، اينجا هم يقيناً اين الگو مورد تقليد و متابعت بسيارى از ملتها واقع خواهد شد

ایشان میافزایندآنچه كه موجب ميشود ما الگوى غربى را براى پيشرفت جامعه‏ى خودمان ناكافى بدانيم، در درجه‏ى اول اين است كه نگاه جامعه‏ى غربى و فلسفه‏هاى غربى به انسان - البته فلسفه‏هاى غربى مختلفند؛ اما برآيند همه‏ى آنها اين است - با نگاه اسلام به انسان، بكلى متفاوت است؛ يك تفاوت بنيانى و ريشه‏اى دارد. لذا پيشرفت كه براى انسان و به وسيله‏ى انسان است، در منطق فلسفه‏ى غرب معناى ديگرى پيدا ميكند، تا در منطق اسلام

رهبر انقلاب، پيشرفت از نظر غرب را پيشرفت مادى عنوان میفرمایند و محور آن را «سود مادی» برمیشمارند و میفرمایندهرچه سود مادى بيشتر شد، پيشرفت بيشتر شده است؛ افزايش ثروت و قدرت. اين، معناى پيشرفتى است كه غرب به دنبال اوست؛ منطق غربى و مدل غربى به دنبال اوست و همين را به همه توصيه ميكنند

ایشان افزودندپيشرفت وقتى مادى شد، معنايش اين است كه اخلاق و معنويت را ميشود در راه چنين پيشرفتى قربانى كرد. يك ملت به پيشرفت دست پيدا كند؛ ولى اخلاق و معنويت در او وجود نداشته باشد. اما از نظر اسلام، پيشرفت اين نيست. البته پيشرفت مادى مطلوب است، اما به عنوان وسيله. هدف، رشد و تعالى انسان است

حضرت آیتالله خامنهای در پایان این دیدار که دو سال پیش برگزار شد، فرمودندمن ميخواهم بگويم مجموعه‏ى دانشگاهى كشور ما، مجموعه‏ى نخبگان كشور ما - هم حوزه و دانشگاه - يكى از بزرگترين كارهاشان بايد اين باشد كه نقشه‏ى جامع پيشرفت كشور را بر اساس مبانى اسلام تنظيم كنند؛ دل به الگوى غربى و مدلسازى‏هاى غربى نسپرند. او نميتواند كشور را نجات بدهد؛ او نميتواند پيشرفت كشور ما را تنظيم كند. كسانى كه در مراكز برنامه‏ريزى يا در مراكز علمى و تحقيقى هستند و راجع به اقتصاد، راجع به سياست، راجع به سياست بين‏المللى و راجع به مسائل حياتى ديگر كشور كار و فكر ميكنند، دنبال اين نباشند كه فرمولهاى غربى را؛ فرمولهاى اقتصادى غرب، فرمولهاى بانك جهانى يا صندوق بين‏المللى پول را با مسائل كشور تطبيق كنند؛ نه، آن نظريه‏ها، نظريه‏هاى مفيد براى ما نيست. البته از عِلمشان استفاده ميكنيم؛ ما تعصب نداريم. هرجا پيشرفت علمى، تجربه‏ى علمى باشد، استفاده ميكنيم. از مصالح استفاده ميكنيم؛ اما نقشه را بر طبق فكر خودمان، بر طبق نياز خودمان بايستى بريزيم

سیخونک: راستش را بخواهید از سر کنجکاوی پس از خواندن مطلب بالا، بسراغ سخنان «رهبر» از نظر نویسنده مطلب، احتمالن (منظور احتمالا قدیم است) عظیم الشان رفته و پس از بالا و پایین کردن آن، نوشته های «بیگانه و عمدتن (عمدتا) معاند» را نیز از نظر گذراندم. اما هیچ نوع تحریفی که نویسندۀ انصار نیوز ادعا کرده بود در آن ها نیافتم. بهمین خاطر از نویسنده درخواست می شود که منت گذاشته و موارد تحریف را نشان دهند تا چشم و دل کور «رسانه های بیگانه و عمدتن معاند» را روشن نمایند!