سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۵/۲۳

سرخط خبرهای بامدادی پیک ایران


تجمع مقابل روزنامه اعتماد ملی ، شنبه منتقدین دوشنبه هواداران
کروبی به هواداران خود : روز دوشنبه ساعت 16مقابل ساختمان روزنامه اعتماد ملی حضور پيدا کنيد
هیئت قوه قضائیه به نزد کروبی می رود
نامه به مرتضوی ازترس حمله به "اعتمادملی"
شکنجه‌های محرز شده برای مجلس: عریان کردن بازداشت‌شدگان و جلوگیری از رفتن به دستشویی / عضو فراکسیون اکثریت مجلس: مسئول بازداشتگاه کهریزک، حسین فدایی بود
عکس : احمد خاتمی در نماز جمعه امروز
برنامه لباس شخصی‌ها برای حمله به دفتر روزنامه «اعتماد ملی»
لاریجانی به کروبی در مورد نامه‏اش پاسخ داد
نماينده ولي فقيه در سمنان بااشاره به مساله ی آزار جنسی در نامه ی کروبی:
در دين اسلام به مسائل و اتهاماتي اینچنینی به صورت پنهاني رسيدگي مي‌شود
علم‌الهدي : اگر ادعاهای کسی که آن نامه را نوشته ثابت نشود او يک تروريست است
برخي وبلاگ‌ها، سايت‌ها و پيامك‌ها همان کار بمب‌افكن‌ها و تانك‌ها را ميکنند
اختلاف در رأس دستگاه قضایی؛ مراسم معارفه صادق لاریجانی عقب افتاد
دری نجف‌آبادی: صادق لاریجانی نگران است همه‌چیز به نام او تمام شود
طرح بازداشت میرحسین موسوی ، کروبی و 8 تن ديگر در شورای عالی امنیت ملی بررسی شد
امام جمعه موقت تهران: يكي از سياسيون نامه‌اي سر تا پا افترا و تهمت به نظام اسلامي منتشر كرد!
دکتر و مهندس های تقلبی مجازات می شوند
الويري در مورد زمان ارائه ليست كامل جان‌باختگان :
در صورت همكاري بهشت زهرا ليست كامل را ارائه مي‌دهيم
احتمال تعویق زمان بازگشایی دانشگاهها "بخاطر آنفولانزای خوکی"
* مراسم توديع و معارفه روساي قوه قضائيه به تعويق افتاد
* بشار اسد به ايران ميرود
اجرای نوازنده ای که وجود خارجی ندارد!
آیا بسیج به نظام وفادار می ماند؟
موزه های عبرت آینده:اسامی 17 بازداشتگاه مبهم در استان تهران
هدید و توبیخ دانشجویان ساكن خوابگاه دانشگاه تهران به خاطر الله اكبر گفتن
کانون مدافعان حقوق بشر: اعترافات اخذ شده از متهمان فاقد اعتبار و ارزش قانوني مي باشد
رییس اداره سیاسی سپاه : کارگزاران ، مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب نسبت به نظام دینی پایبندی ندارند/ ميرحسين موسوي بايد در دادگاه حاضر شود
چگونه تلفن های همراه شنود می شود؟
دلیل نگرانی دولت ايران از حملۀ نظامی
در رسانه‌ها : آیا زمان تغییر سیاست اروپا در قبال ایران فرا رسیده است؟
« خودکامگی های احمدی نژاد دولت را با مشکل مواجه خواهد کرد »
«لجن پراكنی كیهان علیه عبادی دامن ماندلا را هم گرفت »
صداي انفجار شنيده شده در جنوب کرج ناشي از تمرين نظامي بود
شدت انفجار چنان شديد بوده که عده ای از وقوع زلزله خفيف در منطقه خبر دادند
بالا گرفتن موضوع تجاوز جنسی در زندان‌ها

مدیر مسئول اعتماد ملی خواستار تامین امنیت این روزنامه شد

مدیر مسئول اعتماد ملی خواستار تامین امنیت این روزنامه شد
مدیر مسئول اعتماد ملی خواستار تامین امنیت این روزنامه شد

شبکه جنبش راه سبز(جرس): به دنبال سر دادن شعارهايي علیه مهدی کروبی و روزنامه اعتماد ملی در حاشيه نماز جمعه امروز تهران و انتشار اخبار غیررسمی از احتمال حمله عوامل کودتای انتخاباتی به این روزنامه محمد جواد حق شناس مدیر مسئول روزنامه اعتماد در نامه ای به دادستان تهران و فرمانده پلیس امنیت تهران خواستار تامین امنیت روزنامه اعتماد ملی شد.


روز جمعه علاوه بر حمله هماهنگ امامان جمعه برخی از شهرها و از جمله تهران به مهدی کروبی به خاطر افشای فاجعه تجاوز به بازداشت شدگان،در حاشیه نماز جمعه این هفته نیز شماری از نیروهای موسوم به انصار ضمن دادن شعار علیه مهدی کروبی و اعتراض به نامه كروبي به هاشمي اعلام کردند که شنبه در مقابل روزنامه اعتمادملي تجمع خواهند.


مديرمسئول روزنامه اعتمادملي به دنبال انتشار این اخبار با نگارش نامه اي به دادستان تهران خطاب به سعید مرتضوی نوشته است « در پايان نماز جمعه امروز تهران گروهي با سر دادن شعارهايي اعلام كردند كه بعدازظهر روز شنبه به عنوان اعتراض مقابل دفتر روزنامه اعتمادملي تجمع خواهند كرد با توجه به اينكه در شرايط حساس فعلي چنين اقدامي مي تواند عواقب غيرقابل پيش بيني داشته باشد بدين وسيله اعلام مي گردد تا مقرر فرماييد براي حفظ امنيت محل دفتر روزنامه نهادهاي زي ربط خصوصا نيروي انتظامي تدابير لازم را مبذول دارند.»


سایت رسمی حزب اعتماد ملی خبر داده که رونوشتی از نامه مدیر مسئول روزنامه اعتماد ملی برای سرتیپ رجب زاده فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ نیز ارسال شده است.



منبع: موج سبز آزادی

شیخ اصلاحات را تنها نگذاریم



برنامه لباس شخصی‌ها برای حمله به دفتر روزنامه «اعتماد ملی»

عصر جمعه، 23 مرداد 1388

با پخش اعلامیه‏ در نماز جمعه امروز تهران اعلام شد

برنامه لباس شخصی‌ها برای حمله به دفتر روزنامه «اعتماد ملی»

در حالی که دولت کودتا، روند سرکوب مردم و منتقدان را به بهانه اجرای قانون ادامه می‏دهد، لباس شخصی‌های حامی کودتا نیز بیکار ننشسته‌اند و با وجود آنکه دولت و همه ابزارهای امنیتی و نظامی و انتظامی در دست آنهاست، با علنی‏کردن خوی قانون‏گریز خود، به پخش اعلامیه‏های تهدیدآمیز و سازماندهی برای حمله به مطبوعات افشاکننده‌ی فجایع اخیر می‏پردازند. تدارک حمله عصر فردا به روزنامه اعتماد ملی، جدیدترین برنامه قانون‌شکنانه آنها برای سرکوب منتقدان است.


برخی از نمازگزاران نماز جمعه امروز تهران به «موج سبز آزادی» خبر دادند که عده‏ای از حامیان کودتا برای سرکوب بیشتر رسانه‏های منتقد و به طور مشخص روزنامه اعتماد ملی برنامه‏ریزی کرده‌اند.

بر اساس این گزارش‌ها، ظهر امروز در میان نمازگزاران نمازجمعه اعلامیه‏هایی پخش شده است که در آنها برای حمله به دفتر روزنامه اعتماد ملی دعوت شده است.

در این اعلامیه‏ها با اشاره به اینکه انصار حزب‏الله معتقد است تا وقتی تریبون‏های بیگانه و اشخاصی مانند کروبی و خاتمی می‏توانند سخن بگویند، اغتشاشات ادامه پیدا خواهد کرد، زمان حمله به دفتر روزنامه اعتماد ملی، ساعت 4 عصر فردا (شنبه 24 مرداد ماه) اعلام شده است.

عضو فراکسیون اکثریت مجلس: مسئول بازداشتگاه کهریزک، حسین فدایی ب

شکنجه‌های محرز شده برای مجلس: عریان کردن بازداشت‌شدگان و جلوگیری از رفتن به دستشویی

عضو فراکسیون اکثریت مجلس: مسئول بازداشتگاه کهریزک، حسین فدایی بود.

حسین فدایی نماینده تهران و دبیر کل جمعیت ایثارگران است.

یک عضو فراکسیون اکثریت مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار «موج سبز آزادی» مسئول مستقیم بازداشتگاه کهریزک را معرفی کرد. این نماینده اصولگرا که خواست نامش فاش نشود، تصریح کرد که حسین فدایی، نماینده تهران و دبیرکل جمعیت ایثارگران، مسئولیت این بازداشتگاه را در حوادث پس از انتخابات بر عهده داشته و این موضوع برای کمیته ویژه مجلس ثابت شده است.


به گزارش موج سبز آزادی، این نماینده در عین حال ابراز داشت: تاکنون دو فقره از برخوردهای خلاف شان انسانی در بازداشتگاه‌ها برای کمیته ویژه مجلس برای رسیدگی به وضعیت بازداشت‌شدگان محرز شده است که مورد اول عریان نگه داشتن متهمان به اغتشاش در بازداشتگاه‌ها و دیگری ممانعت از اجابت مزاج آنها بوده است.

اعضای کمیته مزبور تاکید می‌کنند که بررسی دیگر ادعاهای مطرح شده درباره وضعیت بازداشتگاه کهریزک و دیگر بازداشتگاه‌ها نیز ادامه دارد.

«موج سبز آزادی» یادآور می‌شود حسین فدایی، دبیر کل جمعیت ایثارگران، از حامیان پر و پا قرص محمود احمدی‌نژاد در انتخابات دهم ریاست جمهوری بود و با برخی مسئولان بیت رهبری نیز ارتباطات نزدیکی دارد.

جالب است که او در مراسم تشییع جنازه محسن روح‌الامینی نیز که در بازداشتگاه تحت مسئولیت او بر اثر شکنجه به شهادت رسید، حضور یافته بود! علاوه بر روح‌الامینی، نام حداقل دو تن دیگر هم که در کهریزک به شهادت رسیده‌اند، تاکنون مشخص شده است: محمد کامرانی و امیر جوادی لنگرودی.

بازداشتگاه کهریزک که چند سال پیش به بهانه نگهداری اراذل و اوباش تأسیس شد و برخلاف قانون زیر نظر نیروی انتظامی بود و نه سازمان زندان‌ها، در جریانات پس از انتخابات به محل نگهداری دستگیرشدگان اعتراضات خیابانی تبدیل شده بود که به دلیل عدم رعایت ضوابط انسانی، رهبر نظام دستور تعطیلی آن را صادر کرد.

تقسیم بندی از دکتر حمیدرضا رحیمی


دکتر حميدرضا رحيمی
www.hazl.com



تقسيم بندی
جرائـم و محبـوسـين در حکـومـت اسـلامی به دو بخش تقسيم شده اند و بستگی دارد که شما به کداميک از اين دسته بندی ها که شرح آن به اجمال در پی خواهد آمد، متعلق باشيد.

بيت

تـو اوّل بگـو با کيـان زيستی
من آنگه بگويم که تو کيستی

و امّا طبقه بندی ها از اين قرارند:
1ـ خودی ها، که تاکنون دارای همه گونه مصونيّت بوده اند لکن اخيراً بخش قابل ملاحظه ای از مصونيّت های گوناگون خود را، به دليل شيطنت هائی که قرار بوده است نکنند، از دست داده و حتّی به زندان هم می روند!...
برخی از اينان بعدها، به خارج از کشور می آيند و به عنوان "شهيد زنده" مورد استقبال امت هميشه در صحنه ی خارج، قرار می گيرند. جرم اينگونه افراد معمولاً: ضديت با انقلاب اسلامی يا انحراف از آن، تضعيف مبانی حکومت، توهين به مسؤلين نظام، مشوب کردن افکار عمومي، قرائت ديگر از احکام مسلّم اسلام ، حمل واستعمال مواد مخدر و البته لواط است !
2ـ در مورد غير خودی ها، و يا به لفظ رايج، نخودی ها، گمان نمی رود توضيحی لازم باشد. لازم است؟ بسيار خوب، دو سه کلمه ای محض يادآوری می نويسيم:
اين دسته در حدّی نيستند که حکومتگران، وقت صرف شان کنند. اينان معمولاًٌ يا دسته جمعی اتوبوس شان به درّه پـرت مـی شـودـ يـا وقتـی که از خانه بيرون می آيند تا شير بخرند، ناپديد می شوند و بعد معلوم می شود که در اثـر بی احتياطي، شير آنان را خورده است!... يا در فرودگاه، به جـای اين کـه هواپيمايشان بپرد، خودشان همينطور سـرخود و بـه تنهائـی وَر مـی پرنـد!... يـا حين بـد مسـتی در حکـومـت اسـلامی! و بد و بيراه گفتن به "اعليحضـرت العظمـی" سـکته می کنند يعني، جسدشان در خيابان و در حالی که يک شيشه عرق به دست شان داده اند، پيدا می شوند ـ و يا در داخلِ زندان (دانشگاه ـ م) و به هنگام بازگشت به دامان اسلام، ناگهان دچار ايست قلبی می شوند و... اسم اينها را بعدها می گذارند، "قتل های زنجيره ای".
نظر به اين که روزگار، روزگار قرائت های گوناگون است، فدوی هم از "قتل های زنجيره" قرائت خودش را دارد. منظور از "قتل های زنجيره ای" که آمرين آنها با اين که بسيار دَم دست هستند، تا ظهور مهدی(عج) پيدا نخواهند شد، اين نيست که اين قتل ها خدای نخواسته به هم مرتبط اند. منظور بلکه اين است که هر آينه محتمل است کسی را مجدداً بين راه شير بخورد و يک حلقه ی ديگر به طول زنجير کذائی اضافه شود و اين البته، تقصير زنجير است نه حکومت اسلامی!


در باب انواع سانسور
سانسور هم بنده ی خداست و مثل هر چيز ديگر، در اين جهان گزنده و پهناور، طبقاتـی اسـت يعني، طبقـه بندی می شود و آن بر دو نوع است:
1ـ سانسور منفی
2ـ سانسور مثبت
سانسور منفی را، فدوی نمی داند چيست و برای تبيين آن بايد بـرود قـدری مطالعـه کنـد. سـانسـور مثبـت را امّـا می شناسد و می داند که چقدر فرحبخش است، تا آنجا که حيرت کرده که چرا نه در آن ايام و نه در اين ايّام، عقلش نرسيده که بدين کسوت شريف، مُشّرف شود.
باری ـ بين خودمان باشد، سانسورچی بودن هم واقعاً عالمی دارد. آدم بی خودی احساس می کند که موجود مفيد و مثبتی است. همان احساسی که دست اندرکاران محترم حکومت اسلامی بيش از دو دهه است که با آن زندگی خودشان را آباد و زندگی ملّت را تباه کرده اند.
سانسور مثبت، از نظر انواع حقوق، اعم از حقوق عمومی و خصوصي، حقوق بشر و حتّی حقوق آخرماه، جرم محسوب نمی شود و راستش را بخواهيد اصلاً مستحب است. زندگی بدون سانسور مثبت، چهره ای کريه دارد. به عبارت ديگر، سانسور مثبت است که زيبائی می آفريند. هنوز و همچنان می شود در مناقب "سانسور مثبت" گفت و نوشـت و اسـاسـاً هميـن چيزها بود که فدوی هم به صرافت اين افتاد که سانسور چی و مُميّز بشود. و اين هم جمله ای که "به طور مثبت" سانسور کرده ايم:
"در کشور، هيچ زندانی سياسی نداريم، هيچ کس به خاطر ابراز عقيده زندانی نمی شود و همه در بيان عقيده ی خود آزاد هستند".
شما را به خدا، از خواندن اين جمله ی زيبا که متعلق به رئيس محترم سازمان زندان های کشور اسلامی است، کيف نمی کنيد؟ احساس نمی کنيد که مملکت گلستان شـده اسـت؟ احسـاس نمی کنيـد که ديگـر نگران نيسـتيد؟ احسـاس نمی کنيد که ديگر صدای شلاق، نعره ی محبوسين، تيرهای خلاص و... خواب پريشان اهالی را آشفته نمی کند؟
خُب، اگر پاسخ شما به اين پرسش ها مثبت است، پس اين همه کيف و لذّت را مديونِ "سانسور مثبت هستيد"، چون فدوی اگر جمله ی حضرت استادی را سانسور مثبت نمی کرد، نه تنها اين همه کيف نمی کرديد، بلکه حالتان بدتر هم می شد.
ميل داريد که جمله ی حضرت استادی را قبل از مُميّزی ببينيد تا به اهميّت فايده ی "سانسور مثبت" پی ببريد؟... بفرمائيد:
"در کشور هيچ زندانی سياسی نداريم، هيچ کس به خاطر ابراز عقيده زندانی نمی شود و همه در بيانِ عقيده ی خود آزاد هستند به شرط آن که از خطوط قرمز عبور نکنند".!
زياده عرضی نيست.
تا درودی ديگر، بدرود

21 مرداد 1388 02:25

برگرفته از سایت روشنگری
Balatarin

پاسخ کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی به اتهامات منتسب به اعضای زندانی آن توسط دادستانی تهران


پاسخ کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی به اتهامات منتسب به اعضای زندانی آن توسط دادستانی تهران

دو عضو فعال کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی، ناصح فريدی و علی بيکس، که در روزهای اول اعتراضات پس از انتخابات رياست جمهوری در تهران دستگير شده اند، با اتهامات ناروا و بی اساس روبرو هستند.

علی بيکس، که در روز شنبه گذشته در دادگاه موسوم به متهمان "عوامل ميدانی پروژه کودتای مخملی" به همراه ديگر زندانيان سياسی حضور داشت، از داشتن حق ملاقات، وکيل مدافع و کليه حقوق انسانی خود محروم است. همين شرايط برای ديگر عضو کميته، ناصح فريدی، که متهم به ارتباط با ضد انقلاب است، شرايط سختی را آورده است.

به دنبال برگزاری جلسه اول دادگاه نمايشی متهمان عوامل ميدانی پروژه کودتای مخملی، دهم مرداد خبرگزاری فارس به نقل از معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران مينويسد که ناصح فريدی اخبار زندانيان سياسی و اعتراضات خيابانی را برای صدای آمريکا، راديو فردا و سيمای آزادی و نيز گروهک منافقين (سازمان مجاهدين خلق) ارسال کرده است.


علی بيکس

نام اين فعال دانشجويی و حقوق بشری در حالی در جلسه اول دادگاه و کيفرخواست دادستانی ذکر شده است که او در دوران فعاليت های دانشجويی خود به عنوان دبير انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه تربيت معلم تهران و نيز فعاليتهای حقوق بشری در کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی به اقدامی خارج از قوانين و عرف داخلی و بين المللی دست نزده است. اينک پس از برگزاری دو جلسه دادگاه نمايشی، همگان به ساختگی بودن اتهام بازداشت شدگان پی برده اند.

دادستانی تهران، همچنين در جلسه دوم و در کيفرخواست صادر شده، از کوشندگان حقوق بشری نام می برد که در "کميته های کميته دفاع از حقوق بشر و زندانيان سياسی" در راستای اهداف ضدانقلاب فعاليت می کنند که اشاره به کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی دارد. اين در حالی است که کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی تنها کميته باسابقه ای است که برای دفاع از زندانيان سياسی در سال ۱۳۷۷ تاسيس شده و کليه فعاليت های آن در چارچوب موازين حقوق بشری بين المللی قرار دارد و هرگونه ايراد اتهام به آن و اعضای زندانی اش تنها به منظور سرکوب و تحت فشار قرار دادن مدافعان حقوق بشر و نيز تخريب وجهه آنان در ميان مردم صورت می گيرد.

از اين رو، کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی اقدامات دادستانی تهران را مغاير با قوانين داخلی و بين المللی می داند و ضمن محکوم کردن دادگاه های نمايشی و غيرقانونی دستگير شدگان اخير، خواستار آزادی اعضای اين کميته، ناصخ فريدی و علی بيکس، ديگر مدافعان حقوق بشر از جمله شيوا نظر آهاری، محمد علی دادخواه وعبدالفتاح سلطانی و نيز کليه زندانيان سياسی است. اين کميته برای آزادی زندانيان سياسی، از همه نهادهای مدافع حقوق بشر می خواهد تلاش کنند.

کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی
تهران پنج نشبه ۲۲ مرداد

آیا بسیج به نظام وفادار می ماند؟





بی بی سی، جان لاین :
بدنبال انتخابات جنجالی 12 ژوئن و در شرایطی که محمود احمدی نژاد بدنبال تثبیت قدرت خود است، بسیج اصلی ترین نیروی حامی اوست.

گاهی بسیجی ها با موتور، باتوم و گاهی اسلحه به تظاهرکنندگان هجوم می آورند.
گاهی با لباس های شخصی به میان مردم می روند و منتظر حمله می شوند.
یکی از تاکتیک های آنها حمل چاقو و تیغ های کوچک برای ضربه زدن از پشت به تظاهرکنندگان است.
بسیاری از سنین 12 و یا حتی جوانتر استخدام می شوند. در دوره آموزشی طولانی خود عمیقا با ایدئولوژی جمهوری اسلامی آشنا می شوند.
امیر فرشاد ابراهیمی یکی از این بسیجی های جوان بود. او مدتهاست که بسیج را ترک کرده و از کشور گریخته است.
او این دوره آموزشی را "شستشوی مغزی" می خواند.
"آنها هر شب و یا هر هفته به مسجد می روند. آنقدر که واقعا باور می کنند معترضان و حامیان اپوزوسیون مخالف پیامبر و محارب هستند. یعنی خونشان باید ریخته شود و کشته شوند."
او می گوید بسیجی ها قبل از سرکوب تظاهرکنندگان وضو می گیرند.
روشن است که بسیج سالهاست برای برخورد با ناآرامی های داخلی آماده می شود. این نقش بسیج با آنچه در گذشته و در خطوط مقدم جنگ ایران و عراق ایفا کردند متفاوت است.
امیر فرشاد ابراهیمی می گوید بسیجی ها نقش اخیر را با هیجان پذیرفته اند.
"احتیاجی نیست که به آنها گفته شود چه کنند. وقتی به آنها باتوم و یا اسلحه داده می شود، روشن است که چه باید بکنند."
"انگار یک گرگی را بین یک گله گوسفند رها کنی."
اما به گفته امیرفرشاد ابراهیمی برخی بسیجی ها دچار تردید شده اند.
او می گوید حدود 10 تا 20 تلفن یا ایمیل از همکاران پیشین خود دریافت کرده که می خواهند بدانند چه کنند.

"وضعیت پیچیده"

او می گوید: "برخی از آنها دچار ریزش شده اند."
"نمی دانم چند نفر هستند. اما مطمئن هستم که خیلی از آنها از اتفاقات جاری خشنود نیستند."
"اما سایرین همچنان سرسختانه حامی انقلابشان هستند، اسلحه برداشته و مردم را سرکوب می کنند. آنها حتی به زخمی ها هم رحم نمی کنند."
"حتی زندانیان را شکنجه می کنند. وضعیت بسیار پیچیده ای است."
"این بسیجی ها بخشی از ملت هستند و به تدریج خواهند دید که مردم خیابان همسایه ها و فرزندانشان هستند. نباید انتظار داشت که به مسئولین وفادار بمانند."
"من شنیده ام که خیلی از بسیجی ها بخصوص فرماندهانشان وقتی به منزل می روند با بچه ها و همسرانشان مشکل دارند. آنها می پرسند: "چرا مردم را می کشید؟""

ایدئولوژی آتشین

بسیجی ها ایدئولوگ های مخلوطی هستند. برخی بدنبال پول، برخی قدرت و برخی هم از خشونت لذت می برند.
اما بسیاری از آنها هم اعتقادی واقعی دارند.
برخی که اخیرا مصاحبه شده اند گفته اند معتقدند برای بهبود زندگی بشر فعالیت می کنند: "ما می خواهیم جهان را تغییر دهیم، جهان و همه مردم را از استبداد نجات دهیم و تنها در مسیر خدا قرار گیریم."
این ایدئولوژی هم نقطه قدرت و هم نقطه ضعف بسیج است.
با ادامه درگیری و کشمکش با اپوزوسیون شک و تردید هم بنظر می رسد به تدریج ظاهر می شود.
نقطه عطف پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1979 هنگامی بود که ارتش دست از حمایت از شاه کشید.
حاکمان جمهوری اسلامی به منظور جلوگیری از تکرار چنین سقوطی زحمات زیادی برای ایجاد یک کادر وفادار متشکل از بسیج و سپاه کشیدند.
اما با جوش و خروش کشور حتی وفاداری چنین نیروهایی زیر سوال ممکن است برود.

این سند افتخار مناست


از یاد داشت یک خواننده وبلاگ به یکی از وبلاگ ها

نماز جمعه امروز؛ ناآرامی و درگیریهای پراکنده در اطراف دانشگاه

نماز جمعه امروز؛ ناآرامی و درگیریهای پراکنده در اطراف دانشگاه

بدست admin • ۲۳ مرداد ۱۳۸۸ • دسته: اهم اخبار٬ سیاسی - اجتماعی

زمانی که احمد خاتمی، امام جمعه منفور امروز تهران با جملات تند کروبی و اظهارات وی در مورد تجاوزات جنسی در زندان های آخوندی را مورد انتقاد قرار داد معترضین با “فریاد مرگ بر دیکتاتور” و “مرگ بر روسیه” لرزه بر اندام نیروهای بسیج انداختند. درگیری های پراکنده و تعقیب و گریز تا ساعت ۱۵:۳۰ ادامه داشت، صدای تیراندازی پراکنده در اطراف بلوار کشاورز شنیده شد، دسته های موتور سوار نیروهای بسیج با باتوم به مردم یورش بردند. دختران پا به پای مردان شعار می دادند. نکته جالب تا این لحظه کم بودن تعداد پلیس ضد شورش نسبت به گذشته است. ورودی های ایستگاه مترو فردوسی، انقلاب، دروازه دولت و پیچ شمیران سربازان نیروی انتظامی مستقر هستند، خیابان انقلاب به شکل کاملا آشکار از ماشین های شخصی خالیست و حکومت نظامی نسبی برقرار است.

****

حضور چندین یگان انتظامی و لباس شخصی ها از چندین ساعت قبل از شروع نماز جمعه مانع خروش و حضور جنبش سبز نشد، تمام خیابان های منتهی به دانشگاه تهران توسط پلیس ضد شورش بسته شده است، در نماز جمعه هفته های گذشته که هاشمی رفسنجانی در آن حضور داشت شمال و شرق دانشگاه محل تجمع معترضین بود که این بار توسط نیروهای لباس شخصی اشغال شده بود،. سخنان تحریک آمیز و تند احمد خاتمی با واکنش منفی و شدید مردم روبرو شد، شعار مرگ بر روسیه در فضای خیابان ها طنین انداز است. بخش عمده ای از پسران حاضر قصد رفتن به استادیوم اکباتان محل برگزاری بازی تیم استیل آذین را دارند که علی کریمی در آن بازی می کند.-علی کریمی در بازی ایران و کره جنوبی از مچ بند سبز استفاده کرده بود- تا ساعت ۱۴ پلیس از گاز اشک آور استفاده نکرد. اخبار بعدی ارسال می شود

****

سریع به مردم در مقابل داشنگاه تهران بپیوندید . وقت کم است الان ساعت ۱۲:۵۰ دقیقه .از میدان انقلاب دارم اینو براتون میفرستم. بچه ها نیروهای امنیتی زیاد نیستن ولی مردم به شدت دارن زیاد میشن همه روبروی دانشگاه دارن تو خیابون ها مثل بهارستان قدم میزنند. یکسری مامور هستن ولی زیاد نیستن . مردم خیلی بیشترن زود باشید به مردم بپیوندید

****

ساعت ۱۴ حدود ۱۰۰ نفر از نمازگزاران سبز که دسته جمعی در حال حرکت به سمت میدان فلسطین بودند با حمله ی شدید موتور سواران سرکوبگر مواجه شدند که با شلیک چند تیر مشقی هوایی این جمعیت متفرق شدند. بنا به گفته ی شاهدان عینی هنگامی که احمد خاتمی در خطبه ی اول با کنایه ای خاص جمله ای را نسبت به کروبی مطرح می کند مردم شعار مرگ بر دیکتاتور سر داده اند.


آسمان دیلی نیوز

فشار بر اقلیت‌های مذهبی؛ دادگاه بهاییان و بازداشت نوکیشان مسیحی



گزارش روزانه‌ی نقض حقوق‌بشر در ایران ـ پنج‌شنبه 22 خرداد 1388


در بیست‌ودوم مرداد ماه 88 عدم رعایت حقوق‌بشر در ایران هم‌چنان تحت تاثیر نامه‌ی کروبی در مورد تجاوز به زندانیان قرار دارد. با این‌که مهدی کروبی به شدت از طرف رسانه‌های دولتی مورد هجوم قرار گرفته و مساله «کذب محض» خوانده می‌شود، صورت مساله پاک نشده و بسیاری در ایران و خارج از ایران خواستار روشن شدن موضوع هستند. در این مورد مجيد انصاری، عضو مجمع روحانیون مبارز، می گويد: «اصل قضيه ثابت و گزارش آن برای مقامات ارسال شده است.» روزنامه‌ی جمهوری اسلامی خبر داده است که هاشمی رفسنجانی بعد از دریافت نامه‌ی مهدی کروبی آن را برای آیت‌الله شاهرودی ارسال کرده است. جواب آیت الله شاهرودی نیز این بود که «در بازداشتگاه‌هایی که زیر نظر قوه قضائیه قرار دارند چنین رفتارهایی با بازداشت شده‌گان نشده است.» گفتنی است که بندهایی از زندان اوین هم‌چون بند 209 و برخی از زندان‌ها از کنترل و نظارت قوه‌ی قضاییه خارج است.
فرهاد تجري در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، گفته است: شب گذشته از ساعت 8:30 تا 12 شب با مصطفي تاج‌زاده، ابطحي و عطريانفر ديدار داشتيم.» و حال آنان به خصوص آقای ابطحی که در اتاق‌اش «تلویزیون» داشته خوب بوده است. رادیو فردا از این دیدار گزارش داده است که «فرهاد تجری از اعضای کميته ويژه مجلس و عضو کميسوين قضايی آن درباره بازديد شب چهارشنبه اين هيات از زندان اوين گفته است که تا زمان حضور سعيد مرتضوی، دادستان تهران، به اعضای هيات، اجازه ورود به بندهای سياسی داده نشد.» اما در سوی دیگر یک گروه از متخصصان حقوق بشر سازمان ملل متحد نسبت به اتهامات شکنجه شدن افرادی که به دلیل اعتراض به تنیجه انتخابات ایران بازداشت شده اند، ابراز نگرانی کرده اند.
با این‌که ملاقات جزو حقوق هر متهم و زندانی است؛ تجری، رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفته است: «از آن‌جا كه تاج‌زاده در بازداشت موقت است و هنوز تحقيقات ازاو كامل نشده است، امكان ارتباط با وي‌ وجود ندارد.» در همین حال بیش از 30 نفر از بازداشت شده‌گان حوادث بعد از انتخابات که در زندان اوین به سر می برند اعلام کردند در صورت عدم رسیده‌گی به وضعیت‌شان تا روز شنبه، از عصر روز شنبه دست به اعتصاب غذا خواهند زد .به گزارش خبرنامه امیرکبیر این مطلب توسط زندانیان به علاءالدین بروجردی دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز ارائه شده است.
دادگاه هفت تن از رهبران بهایی که از اردیبهشت ماه سال گذشته در بازداشت به سر می‌برند، چهارشنبه ۲۷ مرداد در ایران برگزار می‌شود. فریبا کمال‌آبادی، جمال‌الدین خانجانی، عفیف نعیمی، سعید رضائی، بهروز توکلی و وحید تیزفهم، شش تن از رهبران جامعه بهائیان هستند که ۲۵ اردبیهشت ماه سال گذشته در منازل شخصی شان بازداشت شدند. مهوش ثابت، یکی دیگر از رهبران جامعه بهائیان نیز ۱۵ اسفند ۱۳۸۶ بازداشت شده بود. وکیل اینان عبدالفتاح سلطانی است که هم‌اکنون در زندان اوین به سر می‌برد. به گزارش مجموعه فعالان حقوق‌بشر در ایران «در روزهای ۸ و ۹ مرداد ماه سالجاری تعداد ۸ نفر از اعضای یک جمع نوکیشان مسیحی در شهرستان رشت ، در ۲ نوبت و در ۲ مكان متفاوت كه از آن به عنوان كلیسای خانه‌گی یاد می‌شد با ورود تعدادی از ماموران لباس شخصی و نیروی اننتظامی بازداشت شده‌اند.» همچنین «روز دهم مرداد ماه سال جاری نیز ماموران نیروی انتظامی به یک اجتماع مسیحیان در یکی از روستاههای منطقه ییلاقی فشم در نزدیکی تهران هجوم برده كه تعداد ۲۴ نفراز هموطنان مسیحی را بازداشت کرده‌اند.» این گزارش می‌افزاید: «همچنین در روز پنجشنبه ۱۷ مرداد ماه نیز گزارش شده ماموران نیروی انتظامی در هجوم به یکی دیگر از كلیساهای خانه‌گی درمناطق ییلاقی اطراف پایتخت تعداد دیگری از نوكیشان مسیحی را بازداشت کرده است.»

دیگر این‌که به گزارش سایت نوروز: «مجمع نماینده‌گان ادوار مجلس شورای اسلامی، با ارسال نامه‌یی سرگشاده به رییس مجلس خبرگان رهبری با اعلام انزجار از یورش عناصر نظامی، انتظامی، بسیجی ولباس شخصی و اطلاعاتی و به خاک و خون کشیدن تعدادی از مردم بی دفاع، و همچنین بازداشت گسترده اهل قلم و فعالان سیاسی ونخبه‌گان و مردم عادی واعمال وحشیانه‌ترین رفتارها نسبت به بازداشت شده‌گان، خواهان رسیده‌گی به اقدامات و فعالیت‌ها و عمل‌کرد نهادها و قوای انتظامی و نظامی ودستگاه قضایی در وقایع اخیر شدند.» هم‌چنین ایلنا از احضار سفرای ایران در اروپا به خاطر حقوق‌ بازداشتیان خبر داده است. بنا بر این گزارش در اولین اقدام «مقام‌هاي برلين در اعتراض نسبت به بازداشت معترضان سياسي، سفير ايران در آلمان را احضار كردند.» در اعتراضی دیگر شورای فعالان ملی - مذهبی با صدور بیانیه‌یی به بازداشت هاله سحابی، فعال سیاسی و فرزند عزت الله سحابی، اعتراض کرده است. در این بیانیه آمده «با توجه به بیماری دیابت هاله سحابی ۵۴ ساله و زخمی شدن او در هنگام دستگیری، سلامتی خانم سحابی به شدت تهدید می‌شود.» و از مجموعه فعالان حقوق‌بشر در ایران می‌شنویم که «حسین خضری فعال سیاسی کرد اهل ارومیه که به اتهام محاربه و همکاری با یکی از احزاب کردی از سوی شعبه 1 دادگاه انقلاب شهر مذکور به اعدام محکوم شده بود، روز یکشنبه مورخه 18 مردادماه تائید حکم وی از سوی شعبه 10 دادگاه تجدید نظر ارومیه به ایشان ابلاغ شد.» و در آخر بیانیه‌ی سازمان گزارش‌گران بدون مرز را داری که باردیگر برگزاری دادگاه های فرمایشی برای محاکمه معترضان به تخلف و تقلب در انتخاب مجدد محمود احمدی‌نژاد را محکوم می‌کند. گزارشگران بدون مرز در اين باره اعلام مي‌کند «متهمان از حقوق اولیه خود محروم شده بودند اما امروز نه تنها حق ملاقات با وکلای خود را ندارند که دادگاه وکلای مدافع انها را هم نمی‌پذیرند. دادستان تهران سعید مرتضوی خود برای آنها وکیل تعیین کرده است.»

مستندات ارائه شده توسط کروبی از وزارت اطلاعات به بیرون درز کرده است


(یک احتمال نزدیک به واقعیت! بر روی این شایعه بیشتر بیندیشیم!)

اگر اتفاقات این هفته های اخیر و شایعاتی که در سطح جامعه منتشر شده را بررسی کنیم براحتی مشخص می شود که اطلاعاتی که شیخ اصلاحات ارائه کرده است از وزارت اطلاعات بیرون آمده است. نامه کروبی به هاشمی حدودا پانزده روز پیش نوشته شده است ( این نامه را بعد از ده روز پس از نگرفتن پاسخ مستقیم از آقای رفسنجانی آن را ارائه کرده است). در پنجم مردادماه نامه ای از کروبی به محسنی اژه ای منتشر می شود که در کمال ناباوری او را از دلسوزان انقلاب می خواند ( لینک نامه : http://www.hammihannews.com/news/5289 ). پس از دو روز از نوشتن این نامه آقای اژه ای از وزارت اطلاعات کنار گذاشته می شود. در روزهای بعدی معاونان این وزارتخانه یکی یکی کنار گذاشته می شوند و تصفیه این وزارتخانه با چنین نیروهای با سابقه ای شروع می شود ( معاون فن آوری اطلاعات با بیست و پنج سال سابقه، معاون اداری ، معاون حفاظت و... ) که اعتراض اصولگریان را نیز بهمراه دارد. اگر تکه های این پازل را کنار هم بگذاریم و فیلمهایی که در گذشته از وزارت اطلاعات به بیرون درز کرده است ( فیلم بازجویی ها از همسر سعید امامی ) را بررسی کنیم به راحتی به این نتیجه می رسیم که اطلاعات شیخ کروبی از کارکنان این وزارتخانه به او رسیده است.
برگرفته از آرمان سبز

آقایان علما یک دروغ روزه را و یک باد وضو را باطل می کند این همه جنایت رهبری را باطل نمی کند؟


آقایان علما مگر به فتوای شما یک دروغ روزه را باطل می کند و یک باد وضو را؟ حالا چرا این همه جنایت و تجاوز یک رهبری را باطل نمی کند؟ این چه اسلامی که برای ابوقریب که مسبب آن آمریکاییان بودند فریادتان گوش فلک را کرد کرد ولی برای تجاوازات و جنایات کهریزک که مجریانش ماموران ولایت مطلقه ی فقیه بودند در محاق خاموشی فرو رفته اید و فریاد انسانیت و دین تنها از حلقوم شیخ شجاع مهدی کروبی بر می آید؟ آیت الله ها کجایند که دفاع از اسلام را شانه های تنهای یک شیخ باید تحمل کند؟

چه شده است که سال هاست به نام دین آدم می کشند، شکنجه می کنند، زندان می اندازند، بی آبرو می کنند، ریا و دروغ و تملق را رواج می دهند و شما ساکتید؟ چرا یک دختر محجبه را در فرانسه به دانشگاه راه نمی دهند بیانه می دهید ولی زنان لخت را به نماز جماعت وا می دارند سکوت مرگبارتان وجدان انسانیت را آزار می دهد؟ این چه دینی است که در آن امام جمعه با زنان مردم می خوابد و شما ساکتید؟ این چه دینی است که خانه ی عفاف در کرج درست می کنند که خودشان با زنان بخوابند و شما ساکتید؟ این چه دینی است که مردم را به جرم همجنس بازی و زنا اعدام و سنگسار می کنند و بعد خود مجریان هم زنا می کنند و هم لواط آن هم با نهایت وحشی گری و شناعت؟

آقایان علما دیگر نمی خواهد به فکر مردم ایران باشید به خاطر همان دینی که از قبل آن نامی (و بسیاری نیز نانی) به هم زده ا ید و شاید هنوز دل به ترویج آن دارید فریادی بر آورید و کاری بکنید که اگر دیر بجنبید آتش بنیان کن خشم و اعتراض و نفرت مردم از این همه ظلم و شناعت خشک و تر را با هم خواهد سوزاند.

لینک مربوط به برخی جنایت های کهریزک
نام و نشانی بعضی از شهیدان جنبش سبز را اینجا ببینید

---------------------------------------------------------------
کسانی که نوشته های حرف حساب را از طریق فید خوان می گیرند لطفا نوشته ها را از طریق ایمیل به دیگران هم برسانند و یا از آن ها بخواهند که مشترک شوند.

http://harfehesaaby.blogspot.com/feeds/posts/default

شعار نویسی در بندرعباس



طرح بازداشت میرحسین موسوی در شورای عالی امنیت ملی بررسی شد


طرح بازداشت میرحسین موسوی در شورای عالی امنیت ملی بررسی شد

طرحی به شوراي عالی امنیت ملی پیشنهاد شد تا میرحسين موسوی و 10 نفر ديگر از سران جبهه اصلاحات که برخی از اعضاي مجمع روحانيون نيز در ميان ان ها هستند ، بازداشت شوند ، اما به دلیل عواقب شديد برای کودتاچیان با اجراي آن مخالفت شد .

این طرح که با پشتیباني محمود احمدي نژاد و به اصرار او تهیه و به شوراي عالي امنیت ملي ارائه شده بود ميرحسین موسوی و 10 نفر ديگر را عاملان ادامه اعتراض ها دانسته و تاکید کرده است تا این 11 نفر بازداشت نشوند ، اتراض ها به پايان نخواهد رسید.

علاوه بر میرحسين موسوی از علی اکبر محتشمي پور ، مهدی کروبي ، محسن الويری ، محمدرضا خاتمی ، یکي از فرزندان هاشمی و چند نفر ديگر در این فهرست دیده می شوند . سید محمدخاتمی در این فهرست ديده نمي شود و تهیه کنندگان طرح معتقد بودند که نام او به خاطر شهرت بين المللی عواقب وخيمی خواهد داشت .

اين طرح وقتي در شورای عالي امنيت ملی مطرح می شود با مخالفت تعدادي از اعضا مواجه مي شود ، زیرا به نظر آنان اجرای این طرح عواقب غير قابل کنترلی خواهد داشت که اصل نظام را با خطر سقوط رو به رو خواهد کرد.

احمدي نژاد و تعدادی دیگر روي طرح اصرار می کنند ،اما پس از اين که طرح به اطلاع مقامات ارشد نظام می رسد ، آن ها نيز نظر منتقدان را تایيد کرده و به صورت تلویحی به این نکته تاکید مي کنند که بازداشت ميرحسین نظام را به سقوط مي کشاند.


منبع: سایت نوروز

یک پیامک دریافتی:سریع به مردم در مقابل داشنگاه تهران بپیوندید

سریع به مردم در مقابل داشنگاه تهران بپیوندید . وقت کم است
الان ساعت 12:50 دقیقه .از میدان انقلاب دارم اینو براتون میفرستم. بچه ها نیروهای
امنیتی زیاد نیستن ولی مردم به شدت دارن یاد میشن همه روبروی دانشگاه دارن تو خیابون ها مثل بهارستان قدرم میزنند. چند تا مامور هستن ولی زیاد نیستم . مردم خیلی بیشترن زود باشید به مردم بپیوندید

براندازی سايت گرداب

مطمئن باشید که هیچ خطری برای شما ندارد

http://gerdab. ir

دوستان! متاسفانه عکس های بسیاری از مردمی که در این مدت در راهپیمایی های صلح آمیز شرکت نموده اند، در سایت گرداب گذاشته شده است تا به اصطلاح شناسایی شوند!!!! راهی وجود دارد که با استفاده از آن می توان این سایت مسموم و ضدانسانی رو از کار انداخت:

فقط خواهش می کنم که همین الان این کار رو انجام بدید و برای دوستانتونم این Mail رو بفرستید

گرداب را از کار بندازیم

سایت گرداب وابسته به سپاه، در حال انتشار عکسهای مردم به عنوان خرابکار و اغتشاشگر است. یکی از راههای آسان مبارزه با این سایت، معرفی آن به عنوان سایت مخرب به مایکروسافت و گوگل است.

جزئیات این طرح را در زیر بخوانید:

به منظور معرفی سایت گرداب به Microsoft، به لینک زیر رفته و این سایت را ضد حریم شخصی و غیر قابل اعتماد معرفی کنید:

https://phishingfil ter.microsoft. com/feedback. aspx?result= none&URL=http://gerdab. ir

قسمت "I think this is a phishing website" ، را تایید کنید.

در جعبه پایینیش نوشته‌ای رو که در شکل می‌بینید تایپ کنید. ودر پایان submit کنید.

به منظور معرفی سایت گرداب به Google، به لینک زیر رفته:

http://www.google. com/safebrowsing /report_badware/

در قسمت URL آدرس سایت گرداب را وارد نمایید: http://gerdab. ir

در جعبه پایینیش نوشته‌ای رو که در شکل می‌بینید تایپ کنید.

ودر پایان کلید Submit Report را کلیک کنید..

برای موثر بودن این کار، لازمه تا تعداد زیادی این گزارش رو انجام بدن. به

همین خاطر بقیه رو هم به این کار تشویق کنید.

واین میل رو واسه بقیه هم Forward کنید.

دوستان

بسیـار سـاده است با چند کلیک تموم میشه


منبع: ایران گلوبال

قیمت گوشت قرمز: ناقابل؛ ۱۶هزار تومان

meat224

بدست admin • ۲۲ مرداد ۱۳۸۸ • دسته: اقتصادی٬ اهم اخبار

روند افزایشی قیمت گوشت قرمز در روزهای اخیر همچنان ادامه دارد و دیروز در برخی قصابی‌های سطح شهر گوشت قرمز رکورد ۱۶هزار تومان را هم شکست.

البته در سطح شهر گوشت ران گوسفندی کیلویی ۱۳هزار و ۵۰۰ تومان هم یافت می‌شود. این در حالی است که اوایل مردادماه، قیمت گوشت گوسفند با استخوان ۱۱هزار و ۷۰۰تومان و گوشت گاو و گوساله بی‌استخوان ۹۳۰۰تومان بود.

هر کیلو گوشت مخلوط چرخ کرده نیز در قصابی‌های سطح شهر به قیمت ۸ هزار و ۵۰۰ تومان به مصرف‌کنندگان عرضه می‌شود که نسبت به هفته قبل هزار تومان گران‌تر شده است.

از سوی دیگر با وجود اینکه معاون امور دام جهاد کشاورزی استان تهران از توزیع مرغ با قیمت ۲۰۵۰تومان خبر داده است، اما هنوز توزیع این مرغ‌ها نتوانسته قیمت بازار را بشکند و در سطح شهر هر کیلو گوشت مرغ تا ۳هزار تومان هم به فروش می‌رود. البته انتظار می‌رود با توزیع گسترده گوشت مرغ از سوی معاونت امور دام جهادکشاورزی، طی روزهای آینده قیمت مرغ کاهش پیدا کند.

از سوی دیگر، دولت وعده داده که گوشت یخی وارداتی از برزیل با قیمت هر کیلو ۵هزار تومان عرضه خواهد شد که تا آن زمان باید برای کاهش قیمت گوشت قرمز صبر کرد. همچنین رئیس شورای اصناف کشور دیروز وعده داد که برای توزیع گوشت گرم در ماه مبارک رمضان برنامه‌ریزی شده تا دام زنده از استان سیستان و بلوچستان به تهران منتقل و ذبح شود و از طریق صنوف توزیعی عرضه گردد.


از آسمان دیلی نیوز

«لجن پراكنی كیهان علیه عبادی دامن ماندلا را هم گرفت »

«لجن پراكنی كیهان علیه عبادی دامن ماندلا را هم گرفت »

جوان فردا، javan-farda.com : این روزها سرعت تولید اخبار محیر العقول در ستون خبر ویژه كیهان آنقدر زیاد است و گافهای متعدد این روزنامه كه با تكذیبیه های متعدد مواجه می شود آنچنان زیاد شده كه به نظر می رسد نویسندگان (یا بهتر است بگوییم تك نویسنده) این روزنامه برای خلاص شدن از دست تكذیبیه های احتمالی دست به دامن روزنامه های خارجی شده اند چرا كه آن بندگان خدا بدون شك كیهان نمی خوانند كه اخبارش را تكذیب كنند و فارسی هم نمی نویسند كه خوانندگان ایرانی متوجه جعلیات كیهان نشینان شوند.

در آخرین نمونه این هنرنماییها روزنامه كیهان به نقل از روزنامه كوریا تایمز (Korea Times) ضمن درج خبر اهدای جایزه منهایی (Manhae) به شیرین عبادی، با مراجعه به دانشنامه ویكیپدیا (؟!) مدعی شده است كه این جایزه به كسانی اهدا می شود كه مروج آزادیهای جنسی یا به عبارت دقیق كیهانی آن "بی بند و باری" در جهان باشند!! در ادامه خبرگزاریهای اقماری كیهان نشینان، رجانیوز و جهان نیوز، نیز به انعكاس این خبر به نقل از كیهان پرداخته اند.

این در حالی است كه در خبر روزنامه كوریا تایمز كه نویسنده كیهان آن را منبع اصلی خبر خود معرفی كرده است می خوانیم:

"جایزه منهایی سالیانه به كسانی اهدا می شود كه ایده آلهای این شاعر را در زمینه صلح و دموكراسی ترویج می كنند." در این گزارش همچنین آمده است كه بنیاد منهایی تحت عناوین مخلتف به اهدای جایزه سالانه خود می پردازد كه زمینه هایی نظیر صلح، دستاوردهای آكادمیك، هنر و ادبیات از آن جمله است. لازم به ذكر است شیرین عبادی برنده سال 2009 جایزه "صلح" این بنیاد معرفی شده است.

در قسمتی دیگر از این گزارش آمده است: "منهایی كه شهرت فراوانی به دلیل ایستادگی در برابر اشغالگران ژاپنی دارد در سال 1905 به سلك یك راهب بودایی در آمد و اشعار او هنوز هم علاقمندان فراوانی دارد."

اما جالبترین نكته گزارش روزنامه كره ای قسمتی است كه برخی از برندگان سالهای گذشته را ذكر كرده كه نلسون ماندلا (رئیس جمهور اسبق افریقای جنوبی و برنده جایزه صلح نوبل)، دالایی لاما (رهبر بوداییان جهان و برنده جایزه صلح نوبل) و كیم دائه جونگ (رئیس جمهور اسبق كره و برنده جایزه صلح نوبل) در این بین قرار دارند و البته طبق كشفیات روزنامه كیهان همه این افراد در جهت ترویج بی بند و باری در جهان تلاش می كنند!!

خبرنگار سرویس حقوق بشر جوان فردا در ادامه ضمن مراجعه به وبسایت رسمی بنیاد منهایی اطلاعات كاملتری كسب نموده كه بدین شرح است:

جایزه منهایی از سال 1997 به كسانی اهدا می شود كه در زمینه مبارزه بدون خشونت در جهت دستیابی به صلح، دموكراسی و برابری فعالیت می كنند. سال 2009 سیزدهمین دوره اهدای این جایزه است كه 8 برنده از طرف این بنیاد در زمینه های مختلف معرفی شده اند و شیرین عبادی برنده جایزه "صلح" امسال بوده است.

هان یونگ اون ملقب به منهایی در این سایت یك نویسنده اجتماعی و اصلاحگر بودیسم كره ای معرفی شده است كه اشعارش در زمینه عشق، وطن پرستی، آزادی و برابری و ترویج كننده مبارزه منفی بدون خشونت در جهت دستیابی به استقلال كره (كه در آن دوره در اشغال ژاپن بوده است) می باشد.

گزارش روزنامه كوریا تایمز را اینجا ببینید:
http://www.koreatimes.co.kr/www/news/special/2009/08/204_49888.html

وبسایت رسمی بنیاد منهایی:
http://www.manhae.com/english

اعترافات اخذ شده از متهمان فاقد اعتبار و ارزش قانونی می باشد


کانون مدافعان حقوق بشر: اعترافات اخذ شده از متهمان فاقد اعتبار و ارزش قانونی می باشد

هموطنان عزيز
به دنبال انتخابات دوره دهم رياست جمهوری تعداد زيادی از فعالان حقوق بشری، مطبوعاتی، سياسی و زنان بدون رعايت ضوابط قانونی توقيف شدند.
از تاريخ ۱۰/۵/۸۸ شاهد پخش علنی جلسات دادگاه و قرائت کيفر خواست و به اصطلاح "اعتراف" و "اقرار" تعدادی از بازداشت شدگان بوديم. پس از گذشت بيش از ۴۵ روز از بازداشت اين افراد، محاکمات بازداشت شدگان، آشکارا مغاير و نامنطبق برضوابط قانونی شروع شد که به پاره ای از آنها اشاره می کنيم:
۱- اصل ۳۶ قانون اساسی و ماده ۲ قانون مجازات اسلامی اصل "قانونی بودن جرم و مجازات "را پذيرفته است. مقصود آن که اعمال ارتکابی متهم در صورتی قابل مجازات می باشد که جرم و مجازات آن در قانون تعريف و تعيين شده باشد. آنچه عمدتا در کيفرخواست مورد تاکيد قرار گرفته عناوينی چون:"کودتای مخملين"،"براندازی نرم"، "تشکيک در انتخابات" و ... می باشد که به موجب قانون، اساسا جرم نبوده و نمی توان با تمسک به عناوين مجرمانه ديگر ، افراد را تحت تعقيب قرار داد.

۲- احضار و جلب متهمين برابر با مواد ۱۱۲،۱۱۸ و ۱۲۴ آئين دادرسی کيفری نبوده است.
۳- بر طبق شواهد موجود، تحقيقات از متهمين مطابق با اصل ۳۸ قانون اساسی و ماده ۱۲۹ قانون آئين دادرسی کيفری نبوده و تحت شرايط قانونی "اقارير" اخذ نشده و فاقد ارزش قانونی است.
۴- به استناد اصل ۱۶۸ قانون اساسی و تبصره ذيل ماده ۲۰ اصلاح قانون تشکيل دادگاه های عمومی انقلاب ، در مواردی که اتهام متهمين، سياسی و مطبوعاتی باشد ، محاکمات علی الاطلاق بايد در محاکم دادگستری، به صورت علنی و با حضور هيئت منصفه واقعی انجام پذيرد که نه تنها چنين نبوده، بلکه متهمين سياسی و مطبوعاتی- که در کليه قوانين جزايی جهان به لحاظ انگيزه و داعی شرافتمندانه امتيازات ويژه دارند- مع الاصف در ايران به طور عام ودر اين محاکمه به طور خاص حتی از حقوق متهمين عادی و مجرمين خطرناک نيز برخوردار نبوده و صدور قرارهای بازداشت و وثيقه برای چنين متهمانی بر خلاف موازين قانونی می باشد.
۵- برابر اصل ۳۵ قانون اساسی و مواد ۱۲۸ و ۱۸۵ قانون آئين دارسی کيفری و بند ۳ ماده واحده قانون احترام و حفظ حقوق شهروندی ، حضور وکيل در کليه مراحل تحقيقات مقدماتی دادسرا و محاکمه در دادگاه الزامی بوده و پيش از شروع محاکمه می بايست از محتويات پرونده مطلع باشد و حال آن که در تمام مراحل فوق متهمين از داشتن وکيل محروم بوده اند.
نظر به مراتب فوق کانون مدافعان حقوق بشر هيچ يک از مراحل احضار،جلب، تحقيقات مقدماتی و محاکمه متهمين را فارغ از مغايرت با اعلاميه جهانی حقوق بشر و ميثاقين، منطبق با موازين قانونی کشور جمهوری اسلامی ايران ندانسته و اعلام می نمايد که محاکمات انجام شده فاقد مختصات دادرسی عادلانه و منصفانه بوده و اعترافات اخذ شده از متهمان فاقد اعتبار و ارزش قانونی می باشد.
لذا از مسولان نظام جمهوری اسلامی ايران می خواهيم که هر چه سريعتر مقدمات آزادی زندانيان سياسی را فراهم و ناقضين حقوق مردم را تحت تعقيب و مجازات قرار دهند.

جمهوری اسلامی از بالا تا پایین شکافته است

فرخ نگهدار: جمهوری اسلامی از بالا تا پایین شکافته است

محمود احمدی نژاد، رئیس دولت دهم

۱۳۸۸/۰۵/۲۲
در روزهای اخير، برخی از گروه‌ها، احزاب و نمايندگان اصولگرای مجلس شورای اسلامی از محمود احمدی نژاد خواسته‌اند تا در تشکيل دولت آينده، از آنان نظرخواهی کند و با آنها تعامل داشته باشد.

اين درخواست‌ها با نزديک شدن زمان معرفی وزيران مورد نظر محمود احمدی نژاد به مجلس شورای اسلامی ابراز شده‌اند.

در ارتباط با همين موضوع مي توان سخنان محمد رضا باهنر، نايب رئيس مجلس شورای اسلامی، را مورد توجه قرار داد كه گفت: «‌نمايندگان مجلس خواهان ساز وکاری هستند که رئيس جمهور پيش از معرفی رسمی وزراء به مجلس گزينه‌های پيشنهادی را با آنان در ميان بگذارد.»

در ضمن می‌توان به مواضع جامعه اسلامي مهندسين اشاره كرد كه اعلام كرد: «‌تصميم جامعه اسلامی مهندسين اين است كه سهم‌خواهی نداشته باشد، ولی دولت را منحصر به احمدی‌نژاد نمی‌دانيم.»

همچنين اسدالله بادامچيان، از رهبران حزب موتلفه اسلامی و از نمايندگان اصولگرای مجلس شوراي اسلامی، گفت:«‌ انتظار می‌رود وزرا به گونه‌ای باشند كه در بررسی‌های نمايندگان نكات منفی‌ای مشاهده نشود.»

در كنار اينها، بايد مواضع اقليت مجلس را كه دربرگيرنده نمايندگان اصلاح طلب است، نیز افزود؛ داريوش قنبری، سخنگوي فراكسيون خط امام، گفته است كه ‌اختلاف نظر دولت و مجلس در مورد تركيب هيئت وزيران جدی است.

فرخ نگهدار، تحليلگر سياسی در لندن، در گفت و گو با «‌راديو فردا»‌ در اين باره می گويد:

انتخاب محمود احمدی نژاد تا امروز با چهار چالش عمده مواجه بوده است. اولين چالش نارضايتی مردم است، به خصوص در پايتخت که محل کار رئيس جمهور است اکثريت جمعيت به طور آشکار مخالف اين دولت هستند و تا اينجا نشان داده اند که می خواهند با اين وضعيت مقابله کنند.

دومين چالش از طرف نيروهای ناراضی در درون نظام جمهوری اسلامی است. به اين معنا که تمام طيف اصلاح طلب، مشروعيت نظام را قبول ندارد و اعلام کرده که دولت را به رسميت نمی شناسد. طيف وسيع تری از اصلاح طلبان شامل آقای هاشمی هم درمراسم تنفيذ و تحليف اصلاً حضور پيدا نکردند.

سومين چالش بزرگ درعرصه بين المللی است. اين برای اولين بار است که از طرف قدرت های بزرگ و مؤثر در صحنه بين المللی کسی به رئيس جمهور تبريک نگفته است.

چهارمين چالش، چالش بسيار سخت درون جناح اصولگرا است. مطالبی که در وب‌سايت‌ها منتشر می شود، مناسبات بين مجلس و دولت و دعواهای درون کابينه نهم که منجر شد به اخراج عناصری که مورد قبول آقای احمدی نژاد نبودند ولی مورد قبول جناح راست يا اصولگرا بودند، اين چالش را به خوبی نشان می‌دهد. آخرين نمونه اين مسئله برکنار کردن آقای اژه‌ای [غلام‌حسین محسنی اژه‌ای، وزیر سابق اطلاعات ر/ف] بود.

جناح اصولگرا تا امروز تلاش کرده که کابينه مثل دوره قبل با تعامل درون تمام جناح های اصولگرا تشکيل شود و هر کدام از هر سو فشار می‌آورند.

برخی براين عقيده‌اند که درخواست چهره‌ها يا تشکل‌های اصولگرا در مورد مشورت با آنها و مجلس در مورد کابينه جديد، ناشی از رفتار محمود احمدی نژاد در چهار سال گذشته است که بی‌اعتنايی او باعث شد اين تشکل ها از عرصه سياسی کشور کنار گذاشته شوند. از نظر شما اين ارزيابی تا چه حد درست است؟

گروه‌بندی‌های درون جناح اصولگرا از رفتار آقای احمدی نژاد ناراضی هستند و اين دولت را تحميل شده به جناح اصولگرا می‌دانند و شايد يکی از دلايل آنها، پشتيبانی آقای خامنه ای از محمود احمدی نژاد است.

البته يک تحليل ديگر هم می گويد دولت خود را حتی به رهبر جمهوری اسلامی هم تحميل کرده و آقای خامنه ای را در اين ميان جزو مظلومين قلمداد می‌کنند.

اين که تا چه حد چنين تحليلی اهداف سياسی دارد و يا تا چه حد با واقعيت سازگار است، بايد منتظر ماند و ديد.

در شرايطی که محمود احمدی نژاد از ديد بخشی از جامعه و نخبگان سياسی ايران دارای مشروعيت نيست، فکر می‌کنيد دولت دهم دراين فضا چقدر می‌تواند کارآيی داشته باشد؟

جمهوری اسلامی ايران از صدر تا ذيل شکافته است، يعنی بنيان گذاران و برپا دارندگان نظام به دو طيف کاملا مستقل از يکديگر تبديل شده‌اند و هر کدام پايگاه‌های اجتماعی و ابزارهای قدرت خود را دارند.

تا اينجا می‌بينيم که دولت احمدی نژاد قادر نبوده حداقل حمايت لازم را در درون سيستم و درون جامعه، حداقل خوش‌بينی لازم را درعرصه بين المللی و حداقل تعامل لازم را در درون جناح اصولگرا به دست بياورد.

هيچ يک از شاخص‌های تحليل اوضاع سياسی نشان نمی دهد در طی اين دو ماهی که از انتخابات رياست جمهوری گذشته، گرايش مثبتی برای دولت ايجاد شده باشد تا به سوی کاهش تشنج، بهبود روابط و آشتی و مسالمت پيش برود.

بنابراين همه تحليلگران دراين زمينه متفق القول هستند که ارابه آقای احمدی نژاد از يک جاده بسيار ناهموار عبور می کند و مسير بسيار صعب‌العبور است.

صلاح طلبان زندان کهريزک را با زندان ابوغريب بغداد مقايسه کردند

صلاح طلبان زندان کهريزک را با زندان ابوغريب بغداد مقايسه کردند

13/08/2009

[insert caption here]
عرب نيوز زير عنوان «ریيس جمهوری ايران برای بدرفتاری با زندانيان مسئول شناخته شد» می نويسد يک حزب سياسی عمده اصلاح طلب ریيس جمهوی و وزير کشور را در مرگ معترضين در توقيف پس از انتخابات مورد اختلاف رياست جمهوری در زندانی که اين حزب آن را با زندان بد نام ابو غريب عراق مقايسه می کند، مسئول شناخته است.

عرب نيوز می نويسد اصلاح طلبان از بد رفتاری با توقيف شدگان در زندان کهريزک به عنوان ابزاری برای حفظ فشار بر محمود احمدی نژاد که به ادعای آنان انتخابات ۲۲ خرداد ماه (دوازدهم ژوئن) را از طريق تقلبی گسترده به سرقت برده است استفاده می کنند. محافظه کاران با نفوذ نيز بدرفتاری در کهريزک، و سه مورد مرگ معلوم در آنجا را مورد انتقاد قرار داده اند.

عرب نيوز می نويسد مقامات ارشد پليس و دادگستری سعی کرده اند با اذعان به اينکه با بعضی از توقيف شدگان در زندان بدرفتاری شده است، و با درخواست مجازات برای مرتکبين، مردم خشمگين را آرام کنند.

عرب نيوز می نويسد سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی روز چهارشنبه گفت احمدی نژاد و صادق محصولی وزير کشور مسئول جنايات مرتکب در ابوغريب کهريزک هستند.

عرب نيوز می نويسد اين گروه اصلاح طلب در بيانيه ای که در وب سايت خود منتشر ساخت می گويد اين دو نفر مسئول تمامی تخلفات و رفتارهای غير قانونی و اسفناک عليه توقيف شدگان در زندان کهريزک هستند.

* تقبيح بدرفتاری با توقيف شدگان و پخش تلويزيونی اعترافات

Clotilde Reiss- court - Tehran
لس آنجلس تايمز زير عنوان «رهبر اپوزيسيون ايران محاکمات نمايشی و نحوه رفتار با زندانيان را محکوم کرد» می نويسد نظام قضایی ايران روز چهارشنبه، همزمان با اتهامات حاکی از بد رفتاری با زندانيان، و بحث و جدل بر سر پخش تلويزيونی اعترافات در محاکماتی که منتقدين داخلی و خارجی آنها را به عنوان محاکماتی نمايشی تقبيح کرده اند، با انتقادهایی جديد روبرو شده است.

لس آنجلس تايمز می نويسد چهره اصلی اپوزيسيون کشور و يک محافظه کار سرشناس، که هر دو کانديداهای مغلوب در انتخابات مورد اختلاف رياست جمهوری هستند، محاکمات و خشونت انتسابی عليه معترضين در توقيف را محکوم کردند. بيانيه ای که گفته می شود توسط يک گروه از قضات تهران امضا شده است نحوه رفتار با زندانيان و پخش تلويزيونی اعترافات متهمينی را تقبيح می کند که گفته ميشود مورد بدرفتاری قرار گرفته اند، و هفته ها بدون دسترسی به وکيل مدافع در سلول های انفرادی در توقيف نگاه داشته شده اند.

لس آنجلس تايمز می نويسد در همين حال علی لاريجانی ریيس مجلس يک روز پس از دادن قول تحقيق درباره اتهامات تجاوز جنسی به معترضين در توقيف، اين اتهامات را به عنوان جعلياتی ساخته و پرداخته وسایل ارتباط جمعی غرب رد کرد. اتهامات در اين هفته در نامه يک سياستمدار سرشناس اصلاح طلب مطرح شده بود.

لس آنجلس تايمز می نويسد جناح های سياسی ايران پس از پيروزی مورد اختلاف احمدی نژاد در انتخابات رياست جمهوری و نا آرامی های مدنی چند هفته ای متعاقب آن اغلب بر سر کسب قدرت با يکديگر درگيری داشته اند. معترضين روز چهارشنبه در تلاش برای برگزاری تجمعی بدون مجوز به بازار تهران رفتند اما به توصيف شاهدان، حضور عمده ماموران امنيتی و افراد موسوم به لباس شخصی ها، جلوی اين تجمع را گرفت.

لس آنجلس تايمز می نويسد گرچه لاريجانی در مورد اتهامات حاکی از بد رفتاری به دفاع از دولت آمده است، وی و متحدانش در مجلس خود را برای نبرد با نيروهای احمدی نژاد بر سر ترکيب کابينه بعدی آماده ميکنند. حاميان ریيس جمهوری ضمن شروع به انتقاد از لاريجانی مدارک تحصيلی او را زير سوال برده اند و ميگويند وی از ميرحسين موسوی رهبر اپوزيسيون حمايت می کند.

* اطاعت از احمدی نژاد در حکم اطاعت از خداوند

Iran_Election_5
واشنگتن پست زير عنوان «روحانی ايرانی می گويد اطاعت از احمدی نژاد به منزله اطاعت از خداست» می نويسد به گزارش روز پنجشنبه روزنامه ميانه رو اعتماد ملی، يک روحانی ارشد ايران، که مرشد محمود احمدی نژاد ریيس جمهوری محسوب می شود، گفته است اطاعت از ریيس دولت به منزله اطاعت از خداست.

واشنگتن پست می نويسد آيت الله آتشين سخن، محمد تقی مصباح يزدی، معتقد است اختيارات آيت الله علی خامنه ای رهبر ارشد ناشی از خداوند است نه مردم.

واشنگتن پست می نويسد خامنه ای بر يک نظام پيچيده سياسی و آخوندی موسوم به ولايت فقيه رهبری میکند که ریيس جمهوری درآن گرداننده امور روزمره کشور است.

واشنگتن پست می نويسد روزنامه اعتماد ملی اظهارات مصباح يزدی را نقل ميکند که گفته است وقتی ریيس جمهوری تایيد و حکم ولی فقيه را دريافت میکند اطاعت از او نيز چون اطاعت از خداست.


منبع: رادیو صدای آمریکا


فیلمی از جنایات خلخالی و رژیم اسلامی در سال های اولیه انقلاب اسلامی


سرخط خبرهای بامدادی پیک ایران 23 مرداد 1388



صداي انفجار شنيده شده در جنوب کرج ناشي از تمرين نظامي بود
شدت انفجار چنان شديد بوده که عده ای از وقوع زلزله خفيف در منطقه خبر دادند
بالا گرفتن موضوع تجاوز جنسی در زندان‌ها
متخصصان سازمان ملل نگران شکنجه در ایران
قديمي‌ترين پل دنيا در دزفول درحال تخريب است!
نظريه پردازان غربی؛ متهمان غایب در دادگاه ايران
فيلم : يک سخترانی کمتر شنيده شده خامنه ای : ترويج موسيقی کاری است برخلاف نظام اسلامی/ دانشجو را ميفرستند به خارج و يا کيش! چرا؟ دانشجو را جائی بفرستيد که دست آورد معنوی داشته باشد.
کروبی : دستور رییس قوه قضائیه برای رسیدگی به نامه کروبی / بهتر بود آقای لاریجانی و بروجردی شتاب زده موضعگیری نمی کردند
گزارشی از وضعیت و شرایط زندانیان سیاسی زن در بند 209 زندان اوین
* تجری: پس ازحضور مرتضوی اجازه ديدار با چند تن از زندانيان سیاسی را یافتیم
* هویت تعدادی از معلمان بازداشت شده بلوچستان
بازداشت گسترده نوكیشان مسیحی در شهرهای تهران و رشت
* کارگران شرکت واگن پارس سالن غذاخوری را با خاک یکسان کردند
* تحصن کارگران هفت تپه
نامه مجمع نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی به رفسنجانی:
این دادگاه ها یادآور محاکمات استالین است / رهبری را استیضاح کنید
بازداشت یک ایرانی عضو اتاق بازرگانی ایران و انگلیس در وقایع اخیر
اطلاعیه شماره 21 کمیته پی‌گیری بازداشت‌های خودسرانه
«توقف هرچه سریعتر دخالت سپاه پاسداران در امور قضایی»
درخواست 4عضو ایرانی یک گروه زیرزمینی موسیقی برای پناهندگی
کاريکاتور
بازداشت شدگان اخیر از روز شنبه اعتصاب غذا خواهند کرد
آلمان سفير ايران را احضار كرد : افرادي كه در جريان اعتراضات اخير دستگير شده‌اند را آزاد کنيد
نامه افشاگرانه یک معلم اخلاق آزاد شده از زندان به خامنه های
تخریب دفتر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشكی اهواز
کروبی: در ملاقات با لاریجانی مدارک ادعاهایم را ارائه می کنم
ایران خواستار ممنوعیت حمله نظامی به تأسیسات هسته‌ای شد
آیت الله دستغیب خواستار تشکیل جلسۀ علنی و فوری خبرگان شد
حمایت بيش از 250 روشنفکر جهان از قيام مردم ایران
طنز : کوتاه از شب نامه
رحيم‌مشايي: احمدي‌نژاد فقط 4 ميليون راي دارد / با توجه به علائم دوران ظهور مانند تكرار نام حضرت در مجامع و منابر، معتقديم كه در دوران ظهور هستيم
قيمت گوشت قرمز: ناقابل؛ 16هزار تومان
مجله تایم : اعتراضات خیابانی: متوالی و پراکنده
آغاز محاکمه هفت بهايی در ايران در حاليکه وکيل مدافع آنها در زندان بسر می بر