سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۶/۲۸

افشاگري هم دانشگاهي احمدي‌نژاد


بسمه تعالي
آقاي رئيس جمهور يادتان هست ؟!

جناب آقاي دكتر احمدي نژاد رئيس جمهور محترم ، بنده هم دانش آموخته دانشگاه علم وصنعت هستم و با شما و اطرافيانتان از دوران داشجويي آشنايي دارم و اتفاقا در گروه بنديهاي سياسي جزو اصولگرايان به حساب مي آيم و مطالبي كه مي خواهم برايتان ياد آوري كنم را اصلا قصد نداشتم بيان كنم و براي خودم به عنوان خاطراتي از دوران تحصيل بايگاني كرده بودم لكن عملكرد 4 ساله حضرتعالي در دولت و مناظرات و سخنراني هاي شما مرا بدين فهم رساند كه حضرتعالي خود مصداق آيه شريفه " لم تقولون مالا تفعلون " هستيد و فكر كردم اين حق مردم است كه دليل اين مصداق را بدانند لذا جهت ياد آوري و تذكر براي شما و تنها گذاشتن شما با وجدانتان مطالبي را كه خود شاهد آن بودم را بيان مي كنم .

آقاي دكتر با فوق ليسانستان كاري ندارم و معتقدم هر طور كه بوده و نبوده نوش جانتان چون شاهد آن نبودم اما دكترايتان را خوب يادم هست كه بعد از انتخا ب به استانداري اردبيل دانشجوي دكتري شديد و استاد راهنمايتان هم وزير فعلي راه آقاي دكتر بهبهاني كه آنروزها رئيس دانشكده عمران بود ،شد .

آقاي دكتر بهبهاني را لااقل همه دانشجويان عمران و معماري مي شناسند و از گذشته و نظرات و عقايدشان اطلاع دارند كه چقدر سابقه درخشان انقلابي دارند ؟! و حتي هنوز دانشجويان عمران كلاسهاي ايشان را بخاطر دارند كه از خاطراتشان در دورا ن تحصيل در آمريكا را با حسرت و ولع در سر كلاسهاي مختلط بيان مي كرد و چقدر اخلاق و ادب را مراعات مي كرد ؟! و اتفاقا همان موقع هم جاي سوال بود كه كسي مثل احمدي نژاد انقلابي چرا استاد راهنمايش بهبهاني است ؟ جواب به اين سوال زياد طول نكشيد و در زماني كه حضرتعالي در واپسين روزهاي استانداري با عجله از دكتري دفاع نموديد روشن شد كه احمدي نژاد با بهبهاني چه سر و سري دارند !هر چند يكي انقلابي و ديگري ملي گراي مطلق است ! اما منافع هر دو حكم مي كند كه در مسئله دكتري با هم كنار بيايند .

آقاي دكتر مي شود بفرمائيد در طي دوران استانداري اردبيل كه اتفاقا لقب استاندار نمونه را هم از سردار سازندگي دريافت كرديد و دليل آن نيز پر كاري و تلاش شما عنوان شد ، چگونه به تحصيل هم رسيديد ؟ آنهم در مقطع دكتري عمران ؟ آيا آن موقع قانون منع تحصيل همزمان كاركنان دولت وجود نداشت ؟ يا براي شما كه استاندار نمونه بوديد و سابقه عضويت در شوراي مركزي انجمن اسلامي دانشگاه را داشتيد، استثنا قائل بود ؟!

آقاي دكتر از مسئله دكتري كه بگذريم عملكرد حضرتعالي در استانداري اردبيل هم جالب است ، من اصلا اشاره اي به پرونده نفت و غير نفت حضرتعالي يا همراهانتان نمي كنم فقط شاهد مثال از معاون فرهنگي و سياسي خودتان و شهرداري يكي از شهرهاي اردبيل مي آورم .

معاون فرهنگي آن زمان شما اكنون كارمند وزارت كشور است و لباس روحانيت را به كناري نهاده است و خودش مي گويد كه بعد از اردبيل فهميدم چگونه بايد زندگي كنم !!!و به همين دليل لباس روحانيت را كنار نهاده تا بهتر زندگي كند و معاون سياسي شما نيز اكنون در نهاد رياست جمهوري است همو كه بارها به دليل اختلاف نظر با شما در هزينه كرد و جانبداري از كانديداي خاص ،قهر يا استعفا كرد ! و هردو به فعاليت بي نظير شما در انتخابات سال 76 و حراج امكانات استانداري به نفع آقاي ناطق نوري شهادت مي دهند .!

آقاي رئيس جمهور يادتان هست شهردار پارس آباد را چگونه بر كنار كرديد ؟ همو كه با ارسال نمابري از مكه مكرمه به دفتر استانداري عزل شد !آيا دليل اين عزل را بخاطر داريد ؟ آيا خاطرتان هست كه به دليل مقاومتش در برابر خواست شما براي تبليغ ناطق نوري و استفاده از امكانات شهرداري چنين سزاوار برخورد قاطع شد !

شما حتي تحمل نكرديد از آخرين سفر حج عمره اي كه به حساب استانداري رفته بوديد باز گرديد و از همان مكه حكم عزلش را نوشته و به دفتر استانداري فكس كرديد ، ما هنوز خوب به خاطر داريم !!

آقاي رئيس جمهور يادتان هست كارخانه سيمان اردبيل چقدر پيشرفت فيزيكي داشت و شما براي خوش خدمتي به آقاي هاشمي آنرا چگونه افتتاح كرديد ؟ يكي از نقد هايي كه به دولت آقاي هاشمي مي شد افتتاح زود هنگام پروژه ها در پايان دوره رياست جمهوري بود ( همان كاري كه اكنون خود حضرتعالي انجام مي دهيد ) و يكي از اين پروژه ها هم كارخانه سيمان اردبيل بود كه تنها نوار نقاله انتهايي كارخانه را با آوردن كيسه هاي سيمان از كارخانجات ديگر افتتاح نموديد ! خاطرتان هست ؟يا آنقدر خاطره داريد كه گذشته هاي نه چندان دور را به خاطر نمي آوريد ؟

آقاي رئيس جمهور خواستم فقط ياد آوري نمايم كه از جيب ملت و بيت المال چه خدماتي براي آقايان ناطق نوري و هاشمي انجام داديد .

راستي آقاي رئيس جمهور چرا در انتخابات نهم استان اردبيل كمترين راي را به شما دادند ؟ مگر اولين استاندار اردبيل نبوديد ؟و مگر استاندار نمونه نبوديد ؟ پس چرا خدمات شما را ناديده گرفتند و كمترين راي را به شما دادند ؟! همه ميدانند كه مردم فهيم آذربايجان قدر دان مسئولين زحمت كش و خدوم خود هستند و در ميهمان نوازي هم زبان زدند اما چگونه شد كه راي مردم در اين استان اينگونه به كسي غير از شما تعلق گرفت ؟

آقاي رئيس جمهور من يادم نمي آيد حضرتعالي در زماني كه آقاي مهاجراني طرح تغيير قانون اساسي و تمديد مدت رياست جمهوري آقاي هاشمي را مطرح كرد در كدام روزنامه يا شبكه تلويزيوني به اين پيشنهاد عكس العمل نشان داديد ؟ اگر شما يادتان هست بگوييد تا با مراجعه به آن تجديد خاطره كنيم !

آقاي دكتر از استانداري اردبيل هم بگذريم .

- يادتان هست بلوا و آشوبي كه در سال 77 در دانشگاه علم وصنعت براي جملات سخنراني كه از آقاي هاشمي به عنوان سردار چاپندگي ياد كرده بود ،بر پا كرديد ؟ من آنروزها فكر مي كردم كه اين حركت براي جملاتي است كه سخنران در مورد فقه گفته بود ولي بعد ها ديدم كه شما بيشتر مسئله و مشكلتان با عنوان چاپندگي براي ستون خيمه انقلاب است ( تعبير خود حضرتعالي در روزهاي تحصن ) و فقه فقط براي شما دستاويزي برا تهييج دانشجويان و مردم است .

- يادتان هست حدود 10 روز دانشگاه را به تعطيلي كشانديد ؟

دوستانتان هم بودن آقايان دكتر محمد سليماني ، كامران دانشجو، حسين بلندي ،شهرام محمد نژاد ،علي احمدي و نصيري و ....

- يادتان هست كه تغذيه و منابع مالي تحصن از كجا ها مي رسيد ؟

- يادتان هست حتي در روزهاي تحصن به متحصنين مجرد وعده يك ميليون تومان هديه در صورت ازدواج را مي داديد ؟

- يادتان هست كه آقايان رامين ،علي احمدي ،برادرتان داوود ، و حاج آقاي ثمري مردم را از شهرك شهيد محلاتي "كه نامبردگان از ساكنين و فعالين مسجد شهرك بودند ، "جلوي درب اصلي دانشگاه مي آوردند و تهييجشان مي كردند ؟

يادتان هست كه از اين بلوا به انقلاب فرهنگي دوم تعبير مي كرديد و در صدد بوديد انقلاب فرهنگي دوم را از علم و صنعت شروع و به كل جامعه تعميم دهيد و جامعه را پاكسازي كنيد ؟

- يادتان هست چه در گيريهايي بين دانشجويان پديد آمد ؟

- يادتات هست به عنوان عضو شوراي متحصنين چه نظراتي داشتيد و تحصن را به كدام سو هدايت مي كرديد ؟

- يادتان هست كه در شبهاي آخر برخي دوستان دانشجوي شما كه اكنون در نهاد رياست جمهوري مدير كل روابط عمومي و ...هستند به همرا ه آن دوست غير دانشجويي كه از قم مي آمد و اكنون دبير ستاد راهيان نور است با قيچي آهن بر كه دزدان برا ي بريدن قفل از آن استفاده مي كنند، سعي در بريدن قفل و زنجير درب اصلي دانشگاه و هدايت مردم تهييج شده، به داخل دانشگاه، براي ايجاد درگيري داشتند و اينها با اطلاع كامل شما بود ؟

- يادتان هست به دنبال خونريزي و كشتار در دانشگاه بوديد ؟ آنهم بخاطر عنوان چاپندگي براي آقاي هاشمي ؟!!

امروز مطمئنم كه اين كارها براي دفاع از فقه نبود كه اگر چنين بود در مقابل توهين به پيامبر (ص) در آموزش و پرورش تحت مديريت دوستان خود ساكت نمي نشستيد .

آقاي دكتر يادتان هست كه اگر درايت و تدبير حضرت آيت الله حميدي مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه نبود كه در روز آخر اعلام كردند:" ادامه تحصن را حرام ميدانند " چه اتفاقي مي افتاد ؟ يقينا خيلي بدتر از 18 تير معروف مي شد و من يادم هست كه نظر اين عالم بزرگوار ابو الشهيد را هم قبول نداشتيد و چه تلاشي داشتيد كه حتما انقلاب فرهنگي دوم را با خونريزي آغاز نماييد!

رئيس جمهور عزيز ديگر به ماجراي كتك كاري دكتر صالحي كه در زمان رياست شما بر شهرداري اتفاق افتاد و كتك زنندگان شب قبل با شما ديدار كردند و بعد از كتك كاري هم در شهرداري مشغول شدند نمي پردازم !

جناب رئيس جمهور مطلب ديگري كه خاطر مان را آزرد خطاب شما به آقاي دكتر محسن رضايي در ايفاي نقش نوشاندن جام زهر به حضرت امام بود ! ميدانم كه محسن رضايي بزرگتر از آن است كه در اين باب براي شما جوابي بدهد براي همين هم برخودم لازم ميدانم كه از فرمانده دوران دفاع مقدسمان دفاع كنم .

مي دانم كه آقا محسن هنوز قصد ندارد برخي نا گفته ها را بگويد و ميدانم كه از شما نخواهد پرسيد در 8 سال جنگ كجا بوديد ؟

ميدانم كه شخصيت آقا محسن اجازه نمي دهد شما را مقابل دوربين 70 ميليوني كنف كند !

اما آقاي رئيس جمهور من سوالي دارم:

جناب آقاي دكتر ممكن است بفرمايئد بين سالهاي 59 تا 66 كجا تشريف داشتيد ؟ ممكن است بفرمايئد در عملياتهاي ثامن الائمه ،طريق القدس ،فتح المبين ،بيت المقدس ، رمضان ، والفجرهاي مقدماتي و يك ، محرم و مسلم ابن عقيل ، خيبر و بدر ،والفجر هشت ،‌كربلاي 4و 5 ، بيت المقدس 2و3 و والفجر10 كجا بوديد ؟ و فرماندهي كدام يگان را بر عهده داشتيد ؟ نگران ريا نباشيد كه قبلا با انتشار عكسهايتان با لباس بسيج مرتكب اين عمل شده ايد و يا با انتشار عكسهاي بازديد از مناطق عملياتي جنوب اين عمل را بخوبي انجام داده ايد !

آقاي دكتر مي شود احكامي كه براي فر ماندهي گردانها يا تيپهايي كه بر عهده داشتيد را هم منتشر نماييد تا مردم بيشتر با خدمات و زحمات شما آشنا شوند و ارادت ما به شما كاملتر گردد ؟

جناب رئيس جمهور وقاحت دارد از كسي كه فقط 6 ماه در سال پاياني جنگ براي گرفتن عكس يادگاري در گردان مهندسي حضور داشته از نوشاندن جام زهر حرف بزند .

آقاي دكتر اگر سنتان اجازه حضور در جنگ نمي داد حرفي بود لكن شما در سالهاي 59 و 60 دانشجو بوديد نمي توانيد عذري در عدم حضورتان در نبرد هاي خرمشهر و سوسنگرد و ... داشته باشيد .

جناب رئيس جمهور بنده به خودم جرات مي دهم و در اين مورد مي گويم لطفا ساكت !

چرا كه اگر شما و يارانتان كه در لباس مقدس پاسداري هم از جبهه گريزان بودند ، در جنگ حضور پيدا مي كرديد شايد در رمضان يا خيبر و بدر جنگ بامشكل كمبود نيرو و امكانات مواجه نمي شد ، كمر دشمن در قطع ارتباط بصره با بقيه خاك عراق مي شكست و امام مجبور به نوشيدن جام زهر نمي شد .

آقاي دكتر شما كه سنگر پشت ميز فرمانداريها و استانداريها را به حضور در جنگ ترجيح داديد حق اظهار نظر در باره جنگ و پايان آنرا نداريد

آقاي دكتر اي كاش فقط به عدم حضور اكتفا مي كرديد اما دوستانتان پا را از اين هم فراتر گذاشته و تفرقه و نفاق را هم به جمع لشگرها تزريق مي كردند تا مانع موفقيت ياران امام باشند و اكنون وجدانهاي سالم قضاوت خواهند كرد كه جام زهر دست چه كساني بود .

جناب دكتر ما سالها به مدرك دانشگاهيمان افتخار مي كرديم كه در دانشگاهي تحصيل كرده ايم كه سرداراني چون احمد متوسليان ، محمود شهباز ي ،يوسف كابلي و محمد حسن درولي و....در آن تحصيل كرده اند اما اكنون عارمان مي آيد كه بگوئيم علم و صنعتي هستيم براي اينكه رئيس جمهوري چون شما كه سراسر تناقض و عوامفريبي است از اين دانشگاه سر بلند كرده ، اما نه ما باز هم به علم و صنعتي بودنمان افتخار خواهيم كرد چرا كه مردم ميدانند حساب شما با مرداني چون متوسليان و شهبازي و .... جداست و افتخار ماهم به وجود همان مردان مرد است و نه كسي چون شما.

امير ميانجي

فارغ التحصيل علم و صنعت

از خبر نت

آسمان ریسمان یا توجیه فلاکت خبرگزاری فارس!

شنیده اید که می گویند: وقتی میت دستپاچه می شود کفنش را خراب می کند؟ این ضرب المثل، دقیقا بیان حال و روز صدا و سیمای ملی، ببخسید ، میلیِ ما است.
احتمالا بیاد دارید که شب گذشته، سیمای میلی مسابقه میان استقلال تهران و استیل آذین را به بهانه« نقص فنی» بطور مستقیم پخش نکرد که صد البته بدرستی می توان این « نقص فنی» را ناشی از مسائلی دانست که در تمامی روز قدس گذشت و تا استادیوم آزادی ادامه یافت.
اما جالب است که ادعای جدید خبرگزاری فارس را در رابطه با همان خبر از همان خبرگزاری و بروایتی دیگر شنیده و منتظر بنشینیم تا توجیه خنده آور فردایشان!

محمدي در گفت‌وگو با فارس:
مخالفت استقلال با درخواست صداوسيما باعث پخش نشدن بازي شد

خبرگزاري فارس: رئيس سازمان ليگ برتر فوتبال گفت: قرار بود ديدار استقلال و استيل‌آذين به صورت مستقيم پخش شود اما مخالفت باشگاه استقلال باعث شد اين اتفاق رخ ندهد.


عزيز محمدي در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري فارس، درباره عدم پخش مسابقه استقلال و استيل آذين به صورت مستقيم عنوان كرد: هنگامي كه در ورزشگاه حضور داشتم از صدا و سيما با من تماس گرفتند و اعلام كردند به دليل پوشش تصويري نماز جمعه و همچنين راهپيمايي روز قدس، تصويربرداران به مدت 15 دقيقه زمان خواستند تا شرايط پوشش اين مسابقه را فراهم كنند.
وي يادآور شد: ما اين مسئله را به مديرعامل باشگاه استقلال انتقال داديم ولي واعظ آشتياني مخالفت كرد و گفت بايد راس ساعت21 بازي برگزار شود. به همين دليل مدت زماني طول كشيد تا تصويربرداران بتوانند مسابقه را پوشش تصويري بدهند.
محمدي در خصوص شايعه حضور با تاخير تيم استيل آذين در ورزشگاه آزادي گفت: استيل آذين راس ساعت مقرر در ورزشگاه حاضر شد و عدم پخش مستقيم فوتبال ربطي به اين تيم نداشت.
انتهاي پيام/ا

خبرگزاری فارس

5 ماه حبس به دلیل نگارش کتاب اقتصادی

Balatarin

28 شهریور 1388

شهرزادنیوز - عبدالله شهبازی، مدیر سابق موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی، به دلیل نگارش و نشر کتاب "زمین و انباشت ثروت، تکوین الیگارشی جدید در ایران امروز" به پنج ماه حبس تعزیری محکوم شد.

وی در خرداد ماه در استان فارس بازداشت شد. خبر محکومیت شهبازی به اتهام "نشر اکاذیب، توهین و افترا" و محکومیت وی به تحمل شلاق، حبس و جزای نقدی در حالی از سوی خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در روز پنج‌شنبه 26 شهریور منتشر شد که هنوز حکمی به وی یا وکلایش ابلاغ نشده بود. گفتنی است که این حکم توسط دادگاه بدوی صادر شده و هنوز قطعیت نیافته است.

روز قدس تهران : ننگِ ما ننگِ ما / صدا و سیمای ما


"روز قدس" مصادره شد!


آقای احمدی نژاد در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ان بی سی (که قرار است روز یک شنبه پخش بشود) در جواب خبرنگار که گفته؛ "تعدادی از مردم در تظاهرات آرام در ایران کشته شده اند" اظهار داشته اند؛ "تعداد زیادی از نیروهای انتظامی نیز در جریان این درگیری ها کشته شدند."! انگار برخی از سران "نظام" گفته بودند نیروی انتظامی کاری به کار کسی نداشته و این "لباس شخصی" ها و "بسیج مردمی" بوده اند که با تظاهر کنندگان درگیر شده اند؟ به قول آن نماینده ی مجلس نظام، چرا هیچ کجا نامی از این کشته شدگان بسیجی (و حالا "نیروی انتظامی") نیست، و نبوده؟ چرا برایشان مراسم نگرفته اند؟

آقای احمدی نزاد سپس اظهار فرموده اند که؛ "این تظاهرات حاکی از آزادی مردم ایران در ابراز نظرات خود" بوده است! یا للعجب! چرا این مردم ایران اجازه ندارند روزنامه داشته باشند تا نظراتشان را در روزنامه بیان کنند؟ چرا اجازه ندارند نظراتشان را در تله ویزیون ملی (بخوان نظامی) اظهار کنند؟ چرا اجازه ی برگزاری مراسم ختم عزیزانشان را ندارند؟ چرا آزادی انتخاب ندارند؟ چرا رایشان دزیده می شود؟ چرا برای بیان اظهار نظرشان مجبور اند به خیابان بیایند؟ و نظام برای همین هم "اجازه" نمی دهد؟

آقای احمدی نژاد گفته است؛ "جسارت پذیرفتن رای مردم مهم تر از جسارت شرکت در انتخابات است"! بابا آفرین! گلی به جمال بی مثالت حاج آقا! بالاخره بعد از نود و بوقی یک حرف حسابی زدی. تو که لالایی بلدی، چرا خوابت نمی بره؟

ایشان مرگ ندا آقا سلطان را "مشکوک" خوانده اند و ابراز امیدواری کرده اند که "حقیقت" بزودی روشن شود. آقا قربان اون شکل ماهت، ما سی ساله منتظر این "حقیقت"ایم. فکر می کنیم این مادر قحبه را در جایی شبیه بازداشتگاه کهریزک سر به نیست کرده باشند و ما هم چنان منتظر "گودو" مانده ایم! درست مثل بعضی ها که منتظر امام زمان اند! می ترسم هیچ کدوم از این سه تا هیچ وقت "روشن" نشوند.

آقای احمدی نژاد در پاسخ به سوالات مکرر خبرنگار ان بی سی مبنی بر اینکه "آیا انتخابات را دزدیده اید؟" گفته اند نمی دانند منظور او چیست. پاری وقت ها فارسی این رییس جمهور "ریپ" میزنه! ایشان در جای دیگری فرموده اند؛ "طبیعی ست که هر فردی تلاش می کند برای پیروزی از ابزارهای تبلیغاتی موجود استفاده کند." والله ما کسانی را می شناسیم که نه تنها از ابزارهای تبلیغاتی "موجود" استفاده می کنند، بلکه از ابزارهای "ناموجود" هم "سوء استفاده" می کنند. کما این که وقتی مردم از "آزادی" خودشون در "نظام" خفقان جمهوری "استفاده" می کنند و به خیابان می ریزند، رییس جمهور و دار و دسته اش، آنها را به جرم "براندازی مخملی" دستگیر می کنند، شکنجه می دهند، به آنها تجاوز می کنند، آنها را می کشند و می سوزانند و...

همین امروز و تا اینجا که سه بعدازظهر به وقت اروپاست، ما دست کم پنجاه بریده ی ویدئویی دیدیم از نقاط مختلف تهران و شهرهای شیراز و اصفهان و مشهد و ... که مردم فریاد می زدند؛ "دیکتاتور، این آخرین پیام است، ...". و در حالی که "یوتیوپ" و "فیس بوک" و بیشتر سایت ها و وبلاگ ها و حتی خبرگزاری های بین المللی این بریده ها را نشون می دادند، خبرگزاری "ایرنا" نوشته؛ "حدود 500 نفر از تفرقه افکنان که قصد ایجاد اختلال در صفوف به هم فشرده ی ملت در بولوار کشاورز تهران را داشتند، با مواجهه با جمعیت گسترده و با نشاط مردم روزه دار تهران، مجبور به تغییر مسیر شدند..." ... لابد این هم یک طرح براندازی مخملی بوده که یک دانشگاه در آمریکا تهیه کرده و پولش را یک موسسه در هلند پرداخته و منافقینی چون محمد خاتمی و کروبی و موسوی اجرا کنندگانش بوده اند که هر سه قبلن کلیمی بوده اند و مدتی در اسرائیل تعلیم دیده اند و ...

می گویند یک نفر ساعت چهار بعد از ظهر از یک بقال پرسیده؛ "آقا "نخودسبز" داری"؟ ناگهان یک عده "لباس شخصی" ریخته اند سرش و کتکش زده اند و او را به محل نامعلومی برده اند. آقای هادی خرسندی معتقد است که این شخص بعدن اعتراف کرده که بجای "انقلاب مخملی" می خواسته "انقلاب نخودی" بکند! در کیفرخواست دادستان گفته شده که این یک برنامه ریزی حساب شده از یک طرح براندازی بوده که توسط دانشگاه کالیفرنیا تهیه شده و سرپرستش هم منتظری معلوم الحال بوده که سال هاست عضو فعال ام 16 (سازمان جاسوسی انگلیس ها)ست و از "سیا" پول می گرفته و... لابد اسنادش هم در کشوی میز رییس جمهور است. جالب است که این رییس جمهور کس مشنگ، برای همه ی مزخرفاتی که میگه "سند" داره، ولی هرچه سند و مدرک و فیلم در مورد تورم بیش از 25 درصدی و حیف و میل میلیاردها در شهرداری و ریاست جمهوری و سخنان گهربارش در مورد "هاله ی نور در سازمان ملل" و "پول نفت سر سفره ی مردم" و غیره رو می کنند، رییس جمهور تکذیب می کند! "سند" آن نیست که "خود ببوید"، آن است که "عطار بگوید"!

حالا مونده ایم ببینیم آقای حسین شریعتمداری فردا صبح در کیهان در مورد تظاهرات امروز، چی می نویسد. لابد این مردم برای آزادی قدس تظاهرات کرده بودند و رنگ سبز دستبندها و روسری ها و پارچه ها هم "علامت فلسطین" است و ... عده ی کمی هم در خیابان بوده اند که می خواسته اند "مشروعیت نظام" را "زیر سوال" ببرند. والله دروغ چرا؟ کور شیم ما سی سال است با چشم های خودمون "مشروعیت نظام" را دیده ایم که هر روز در تاکسی و اتوبوس و بقالی و نونوایی و خیابون و... زیر "سوال" خوابیده بوده و این "سوال" بارها جلوی چشم همه "مشروعیت نظام" را گاییده، حتی خود "رهبر نظام" هم چند بار فرمودند "اینها آبروی نظام را بردند" ولی "برادر"های این "مشروعیت نظام" به روی مبارک نمی آورند و تازه مدعی شده اند که "مشروعیت نظام" تازه رفته "زیر سوال" و مونده تا اتفاقات بعدی رخ بده! خوب، به قول معروف "انشاء لله بز است"!

مشکل ما اینه که از امروز تکلیف "روز قدس" چی میشه. چندین سال پیش امام راحل "روز قدس" را علیه اشغال سرزمین های فلسطینی توسط دولت غاصب اسرائیل اختراع فرمودند. ولی ما امروز در تمام این بریده های ویدئویی از سراسر ایران دیدیم، مردم فریاد می زدند "نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران". فکر می کنیم رهبر فعلی نظام باید یک روز دیگر را برای اشغال قدس تعیین کنند چون مردم با این شعار، "روز قدس" را به نفع "ایران" مصادره کردند.

ali-ohadi.com
از سایت ایرانیان دات کام

ایرنا از ترس لو رفتن حقیقت خودکشی کرد! دستپاچگی کودتاگران در اعتراف به قتل شهید محمدجواد پرنداخ

موج سبز آزادی : خبرگزاری ایرنا بالاخره اعتراف کرد که کشته شدن محمدجواد پرنداخ بر اثر فشارهای وارده بر وی در زندان حقیقت دارد.
این ارگان خبری وابسته به دولت کودتا، خبر کشته شدن این شهید مظلوم را تحت عنوان یکی از افرادی که در جریان اعتراضات اخیر دستگیر شده و سپس خودکشی کرده بود منتشر کرد. این در حالی‌ست که جسد این جوان چندی پیش با این شرط به خانواده‌اش تحویل داده شد که از آنان خواسته بودند علت مرگ فرزندشان را سانحه رانندگی عنوان کنند. اما اکنون با دستپاچگی تمام و اعلام خودکشی این جوان و زدن انگ اغتشاشگر به وی، دست شکنجه‌گران و قاتلان این شهید به وسیله تریبون خبرگزاری خودشان رو شد!
ایرنا با سانسور اخبار مربوط به شکنجه‌ها و فشارهای وارده بر این شهید مظلوم در دوران بازداشت، او را که چندی پیش فیلمی مربوط به لحظاتی پس از خودکشی‌اش در زیر یکی از پلهای عابرپیاده اصفهان در اینترنت منتشر شده بود، یکی از عوامل اصلی اغتشاش‏ها در اصفهان معرفی کرده است.
ایرنا نوشت: «یکی از دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان به نام «محمدجواد-پ» اهل گیلانغرب کرمانشاه و دانشجوی کارشناسی ارشد رشته پتروشیمی با پرت کردن خود از پل عابر پیاده واقع دربلوار کشاورز اصفهان اقدام به خودکشی کرد. گفته می شود وی یکی از عوامل اصلی درگیری ها و ناآرامی های خردادماه گذشته دانشگاه صنعتی اصفهان بوده است. شاهدان عینی اعلام کرده اند که نامبرده که به اتفاق پدرش در منزل یکی از بستگانشان در شهر اصفهان مهمان بوده اند، پس از درگیری و مشاجره با پدرش، در حالتی جنون آمیز به بالای پل عابر پیاده رفته و اقدام به خودکشی می کند.»
خبر ایرنا در حالی منتشر شده که پیشتر وب‎سایت جرس در مورد این فرد نوشته بود: محمدجواد پرنداخ دانشجوی شهیدی که پیکر او روز پنج شنبه در گیلانغرب به خاک سپرده شد، پس از چندبار احضار و بازجویی در آخرین احضار به اداره کل اطلاعات اصفهان ناپدید و جسدش بی جانش به خانواده اش تحویل داده شده است.
ظاهرا پزشکی قانونی علت کشته شدن این دانشجو را«برخورد جسم سخت به جمجمه» اعلام کرده بود ولی نهادهای امنیتی ضمن فشار برخانواده این دانشجوی کرد به آن ها گفته بودند که باید علت کشته شدن فرزندشان را«سانحه رانندگی» عنوان کنند.
به دنبال انتشار خبر تشیع پیکر محمد جواد پرنداخ در زادگاهش گیلانغرب، سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان جزئیات بیشتری از نحوه کشته شدن این شهید جنبش سبز را اعلام کرده بود.
بر طبق این گزارش محمد جواد پرنداخ متولد 1365 در شهر گيلان غرب استان كرمانشاه و دانشجوی مهندسی پتروشيمی دانشگاه صنعتی اصفهان پس از شركت در تجمعات دانشجويان دانشگاه اصفهان در اعتراض به تقلب گسترده در انتخابات به منزل خود در گيلان غرب باز می‌‌گردد اما پس از چند روز از طرف اداره اطلاعات اين شهر احضار و به تأمين وثيقه‌ 30 ميليون تومانی تا زمان بازگشت به اصفهان و مراجعه به اداره اطلاعات اين شهر مكلف می شود.
محمد جواد پرنداخ در وقت تعیین شده از سوی اداره اطلاعات به همراه يكی از اعضای خانواده خود به اصفهان رفته و طی دو روز متوالی در اداره اطلاعات اصفهان حاضر و مورد بازجويی قرار می‌گيرد.
او پس از دو روز بازجويی در اداره اطلاعات اصفهان، صبح روز سوم نیز بنابر احضار اداره اطلاعات برای تداوم بازجویی ها و اعزام به دادگاه،برای حضور مجدد در اداره اطلاعات اصفهان منزل را ترك کرد اما حوالی ظهر همان روز جسد محمدجواد پرنداخ در زير يكی ‌از پل‌های شهر اصفهان يافته شد.
همچنین خانواده محمد جواد پرنداخ خانواده گفته اند که كشته شدن محمد جواد پرنداخ، با توجه به عدم معرفی قاتل و مشكوك بودن نحوه قتل برای آن ها مشکوک و مبهم است، و کشته شدن این دانشجو هم‌ زمان با احضار مكرر او به نهادهای امنیتی برابهام ها افزوده است.
گفته می ‏شود که این دانشجو در زمان بازداشت مورد شکنجه و تجاوز قرار گرفته ومتعاقب آن به خاطر مسائل روحی دست به خودکشی زده است. این خبرها هنوز تایید و یا رد نشده‏اند.
اقدام شتابزده ایرنا برای معرفی پرنداخ به عنوان یکی از عوامل اصلی اغتشاشات در اصفهان و سپس خودکشی بی‏ربط و مشکوک او چنین گمان‏های را تقویت کرد که شبکه مافیایی امنیتی سعی در حذف شاهدان چنین شکنجه‏ها و تجاوزاتی در زندان‏های جمهوری اسلامی هستند.

کروبی : برای من پرونده ای تشکیل داده اند،

کروبی : برای من پرونده ای تشکیل داده اند، زير برگۀ ابلاغیه نوشتم: برای من فرصت خوبی خواهد بود تا در دادگاه جنایت هایی که روی شاه را هم سفید کرد بازگو کنم و بعد امضا کردم

موج سبز آزادی : جمعی از پزشکان و دندانپزشکان عضو هیات علمی دانشگاه بعدازظهر پنج شنبه با حضور در منزل حجه الاسلام و المسلمین کروبی با وی دیدار کردند.
به گزارش موج سبز آزادی، این عده از جامعۀ پزشکی که نوعآً از مسئولان و فعالان دانشگاهی در دوران اصلاحات بودند هدف خود را از این دیدار اظهار تشکر از ایستادگی آقای کروبی بر مواضع بحق و مردمی وی در جهت استیفای حقوق آسیب دیدگان و بازداشت شدگان پس از انتخابات و رساندن صدای مظلومیت آنان به گوش مسئولان و جامعه بیان کردند. این جمع خود را نمایندگانی از طرف ملت نامیدند که اراده کرده است نگذارد حقوق اساسی اش که در قانون اساسی به رسمیت شناخته شده و در راس آنها حق حاکمیت بر سرنوشتشان است پایمال شود و از اینکه رهبران جنبش سبز ملت آنان را در این مسیر همراهی و هماهنگ می کنند سپاسگزاری کردند.

سپس آقای کروبی با اشاره به صحبت های مطرح شده گفت: من هر کاری را که وظیفه تشخیص بدهم انجام می دهم و هر پیامدی هم داشته باشد تحمل می کنم. ما چیزهایی را در روند انتخابات احتمال می دادیم ولی این میزان تقلب و این گونه برخوردهای خشن با اعتراضات مردمی را پیش بینی نکرده بودیم. فضا را بیش از حد سنگین کرده اند. ما در مبارزات پیش از انقلاب این شدت برخورد و بعضی از این رفتارها را نمی دیدیم. هر حدی از مبارزه، حدی از برخورد را بدنبال داشت ولی الان اصلاً معلوم نیست چرا می گیرند و چرا می زنند. حرمت خانمها خیلی بیشتر رعایت می شد. الآن دختر را جلوی مادرش کتک زده اند و بعد برده اند. ما این کارها را نمی فهمیم.

وی دیدار و ارائۀ اسناد به کمیتۀ ویژۀ قوۀ قضائیه در مورد وقوع تجاوز در بازداشتگاهها را بی فایده دانست و با تشریح روند کار، گزارش فوری، بدون بررسی واقعی و جهت دار این کمیته را ناشی از دستور از بیرون برآورد کرد و گفت آنها به سندهایی که من به آنها ارائه کردم توجه نکردند و حرف خودشان را زدند.

وی با اشاره به ملاقاتهایی که برخی از سران جناح مقابل با او داشته اند گفت آنها به من می گویند تو تند رفته ای اما با این حال نگران این نوع برخوردها با ما و مردم هستند و به همین دلیل توصیه می کنند پیگیر نباشیم تا اوضاع آرام شود گفت: کسانی که الآن در طرف مقابل تصمیم گیر هستند و حتی موجب نگرانی این افراد نیز شده اند چندان دگم و تنگ نظر هستند که قادر به دیدن واقعیت ها نیستند و ما را دست خالی حساب می کنند در حالی که طرف اصلی آنها مردم هستند که خودشان در صحنه اند و ما به پشتوانۀ حمایت مردم و از طرف آنها پیگیر رأی و حقوق قانونی شان هستیم.

کروبی با اعلام اینکه برای او پرونده ای تشکیل داده اند تا به دادگاه بفرستند گفت وقتی خواستند برگۀ ابلاغیه را به رویت من برسانند زیر آن نوشتم: برای من فرصت خوبی خواهد بود تا در دادگاه جنایت هایی که روی شاه را هم سفید کرد بازگو کنم و بعد امضا کردم. وی پیش بینی کرد این دولت به این گونه دوام نخواهد داشت و تأکید کرد ما باید بر هویت خودمان ایستادگی کنیم و بگوئیم خط امامی واقعی ما هستیم و خواهان جمهوری اسلامی به معنای کامل آن می باشیم. وی سپس تأکید کرد باید در راهپیمائی روز قدس شرکت کرده و آن را با شکوه تمام برگزار کنیم.

پلیس ایران بازداشت تعدادی از معترضان روز قدس را تائید کرد

عکس از مهدی حسنی

روزنامه اعتماد از معدود رسانه های داخلی ایران بود که با انتشار این عکس در صفحه نخست خود، حضور مخالفان دولت در راهپیمایی روز قدس را پوشش داد.

پلیس تهران تائید کرده که تعدادی از معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری را در راهپیمایی روز قدس بازداشت کرده است.

سرهنگ مهدی احمدی رئیس مرکز اطلاع رسانی فرماندهی نیروی انتظامی تهران گفته است: "تعدادی از کسانی که قصد آسیب زدن به اموال عمومی را داشتند از سوی پلیس دستگیر شده اند."

به گفته آقای احمدی، در جریان راهپیمایی روز قدس، "تعداد اندکی با حرکت از میدان هفت تیر به طرف میدان ولی عصر شعارهایی خارج از موضوع راهپیمایی سر دادند که پلیس با آنها برخوردی نداشت."

رئیس مرکز اطلاع رسانی فرماندهی نیروی انتظامی تهران در عین حال گفته که "در میان این افراد، گروهی به قصد اخلالگری و آسیب رساندن به اموال عمومی در حرکت بودند که پلیس پیش از آنکه آنها موتور سیکلت ها را آتش بزنند و یا به اموال عمومی آسیب برسانند، آنها را دستگیر کرد."

به گفته آقای احمدی، دستگیرشدگان "در صدد ایجاد اخلال و آشوبگری" بوده و قصد داشتند نظم عمومی را بر هم بزنند.

روز جمعه 27 شهریور همزمان با برگزاری راهپیمایی روز قدس، خبرگزاری رویترز به نقل از یک شاهد عینی گزارش داده بود که تعدادی از معترضان توسط نیروهای امنیتی مورد ضرب و شتم معترضان قرار گرفته و "بیش از 10 نفر توسط این نیروها دستگیر شدند."

در مراسم راهپیمایی روز قدس که در آخرین جمعه ماه رمضان برگزار می شود، دهها هزار نفر از معترضان در تهران و برخی شهرهای بزرگ ایران نظیر اهواز، مشهد، تبریز، کرمانشاه و شیراز شرکت کرده و در حمایت از میرحسین موسوی و مهدی کروبی دو نامزد معترض به نتایج انتخابات شعار دادند.

اکبر هاشمی رفسنجانی، میرحسین موسوی، مهدی کروبی و محمد خاتمی رئیس جمهور سابق نیز در این مراسم حضور داشتند.

بنابر گزارش ها، گروهی از لباس شخصی ها در مسیر راهپیمایی به آقای خاتمی حمله کردند و هجوم ناگهانی آنها باعث به زمین افتادن عمامه وی شد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داده بود که طرفداران آقای موسوی در حوالی میدان ولی عصر تهران شعار "مرگ بر دیکتاتور" سرداده داده و طرفداران محمود احمدی نژاد هم که در همین مکان حضور داشتند، مطابق معمول روز قدس"مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" می گفتند.

بنابر گزارش این خبرگزاری، طرفداران آقای موسوی و آقای احمدی نژاد با مشت به یکدیگر حمله کردند و از قول یک شاهد عینی نوشت که پلیس در ابتدا تلاشی برای خاتمه دادن به درگیری انجام نداد.

بی بی سی

شعارهای دیروز به روایت ایرنا

شعارهای دیروز به روایت ایرنا
خبرگذاری ایرنا در خبری از کسانی که آنان را آشوبگر خوانده است خبری به شرح زیر منتشر کرده است در این خبر آماده است اين افردکه گويا تفاوت خبرگزاي جمهوري اسلامي با واحد مرکزي خبر و صداوسيما را نمي دانستند، با شعارهاي "ننگ ما، ننگ ما صداو سيماي ما"، "‌خس و خاشاک تويي دشمن اين خاک تويي"، و "مرگ بر ديکتاتور" سر مي دادند.
در ابتداي خيابان شهيد مطهري زماني که نيروهاي انتظامي قصد پراکنده کردن اين افراد را داشتند بين آنان اين درگيري پيش آمد و در پي آن برخي از حاميان موسوي متفرق شدند.

بوسه بر پای تک تک شما

شنبه، ۲۸ شهریور ۱۳۸۸

بوسه بر پای تک تک شما




حضور میلیونی مردم در راهپیمائی روز جمعه 27 شهریور، قلب همه ایرانیان را به فردایی روشن امیدواری داد. این حضور سبز اما، برای حکومت کودتا کابوسی وحشتناک بود که اصلاً آمادگی و انتظار آنرا نداشت. بیش از 3 ماه بود که لشگر استبداد مدام شمشیرهایشان را بر زره هایشان کوبیده و صدایی وحشت انگیز براه انداخته تا لرزه بر تن مردم بیدفاع اندازند، در این مدت، دیکتاتور با همه باطومها و کهریزک ها و گلوله ها و تجاوزها و بازداشتها و اعترافات و بیدادگاهها و تهدیدها و عربده کشی ها در حال کوبیدن بر سر مردم بود. هفت روز قبل نیز ولایت مطلقه فقیه به نماز جمعه آمد تا بگوید این شمشیرها که بر سپرها می کوبیم از بهر گردن زدن شما ملت است. یکروز قبل از این هم، سرداران سپاه، که با خون هزاران جوان داوطلب این مرز و بوم به سرداری رسیده اند، در اعلامیه اشان، ایرانیان را بسختی تهدید به سرکوب شدید کردند. دیکتاتور در این 3 ماه چه خباثت دیگری می توانست بکند که نکرد؟
سرداران به پیشگاه فرمانده استبداد آمده و نوید دادند که هر چه دهان بود خرد کردیم و هر چه زبان بود بریدیم، شجاعتها را درو و بجای آن ترس و وحشت کاشتیم، دانایان را به بند کشیده و به شلاق بستیم، پیشقراولانشان را به گلوله بستیم و مادرانشان را داغدار فرزند، حتی اجازه گریستن بر جنازه عزیزشان و برگزاری مراسم به آنها ندادیم، در مسجد قبا و در بهشت زهرا هم به آنها رحم نکردیم، شبهای احیاء از عزاداری بازشان داشتیم، قلمها را شکستیم و استادان و نخبگان را باسارت بردیم، فرزند بهشتی را به زندان بردیم و فرزندان خمینی و مطهری و همت و بروجردی را به دشنام و ناسزا نواختیم. سلطان آسوده باد که دیگر جرأتی و صدایی در ملت باقی نمانده و وقت جشن پیروزی است. باید با رژه پیروزی در خیابانهای تهران، گوش فلک را پر کنیم.
اما امواج بیشمار شجاعت و دلیری، سبز رنگ و نورانی، خیابانهای شهر را پر کرد و همچون پتکی بر صورت استبداد کوبیده شد. مردم نشان دادند که در انتخاب خود پایدار و استوارند و بساط ظلم را برخواهند چید. مردم جشن ظالم را عزا نمودند.
در پایان روز جمعه، لبان ملت ایران پر از خنده و شادمانی بود، ولی در اردوگاه کودتاچیان، فقط خشم و حسرت و طعم تلخ شکست.

سهرابستان

پاريزين: زنان و مردان جوان که دستبندهای سبز بر دست داشتند شعار «زندانی سياسی آزاد بايد گردد» می دادند

روزنامه پاريزين چاپ فرانسه در نخستين ساعات روز جمعه در مقاله ای به تظاهرات معترضين در روز قدس پرداخته است. به نوشته اين روزنامه گروهی از زنان و مردان جوان که دستبندهای سبز بر دست داشتند با شعار «زندانی سياسی آزاد بايد گردد» خواستار آزاد شدن بازداشت شدگان پس از انتخابات رياست جمهوری شدند. پاريزين نوشته است سپاه پاسداران و نيروهای بسيج نقش عمده ای در بازداشت و سرکوب گسترده معترضين پس از انتخابات و کشتن ده ها نفر داشتند ولی به رغم هشدارها و تهديد سپاه درباره برگزاری تجمعات اعتراضی معترضين بار ديگر در اين روز به خيابانها ريختند. به نوشته پاريزين روز قدس که ۳۰ سال پيش در همبستگی با مردم فلسطين توسط آيت الله خمينی بنيانگذار جمهوری اسلامی پايه گذاری شد نخستين فرصت معترضين به نتايج انتخابات رياست جمهوری پس از هجدهم تيرماه بود تا به خيابانها بيايند و اعتراض خود را به انتخابات مجدد محمود احمدی نژاد نشان دهند.

Image issued by government-run Fars News Agency, shows supporter of pro-reform leader covering her face with green cloth and sign reading 'Mir Hossein Mousavi' during rally in Tehran, 17 Jun 2009
لس آنجلس تايمز: هزاران نفر با روبانها و شالهای سبز با حفظ آرامش در خيابانهای تهران اصفهان و شيراز تجمع کرده بودند

لس آنجلس تايمز نيز تظاهرات حاميان و مخالفان دولت در تهران را بازتاب داده و نوشته است احمدی نژاد در روز قدس از فرصت استفاده کرد تا اسرائيل را بکوبد؛ هولوکاست را زير سؤال ببرد و به قول خودش صهيونيستها را مسئول جنگ در خارميانه بداند. به نوشته اين روزنامه آقای احمدی نژاد که انتخاب مجددش به سمت رياست جمهوری بدترين بحران سياسی ايران پس از سه دهه را به دنبال داشت معترضين را که برخی از آنان مستقيماً او را دروغگو می خواندند ناديده گرفت. لس آنجلس تايمز می نويسد تلويزيون ايران که تحت نظارت دولت است در پوشش خبری روز قدس تصوير هزاران معترض را که چفيه به گردن داشتند پوسترهای شيخ حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان را حمل می کردند و شعار مرگ بر اسرائيل سر می دادند را پخش کرد. لس آنجلس تايمز به نقل از شاهدان عينی می نويسد جمعيت عظيمی از معترضين در ميدان هفت تير شعارهايی بر ضد دولت سر می دادند و هزاران نفر ديگر با روبانها و شالهای سبز با حفظ آرامش در خيابانهای تهران ، اصفهان و شيراز تجمع کرده بودند. به نوشته اين روزنامه با آنکه چند گزارش از درگيری خشونت آميز ميان نيروهای امنيتی و معترضين خبر داده اند پليس در برابر جمعيت عظيم تظاهرکنندگان بيشتر عقب نشسته بود.

صدای آمریکا

بازداشت گسترده سبزپوشان مشهدی در روز قدس


بر اساس گزارشهای رسیده از شهر مشهد، صبح روز گذشته جمع قابل توجهی از شهروندان مشهدی که با لباس و علایم سز رنگ در میدان 15 خرداد این شهر در حال تجمع و سر دادن شعار "نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران" بودند و بازداشت و به بازداشتگاهی مخوف منتقل شدند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر بنا بر گفته های شاهدان عینی از ساعات آغازین صبح روز جمعه خیابان امام رضای مشهد و حوالی میدان 15 خرداد در پوشش کامل نیروهای امنیتی و یگان ویژه بوده است.

این ماموران با آغاز تجمع و حرکت صدها نفر از سبزپوشان مشهدی در این میدان، به انان حمله ور شده و پس از متفرق کردن جمعیت و ضد و خورد شدید با آنها، تعداد بسیاری از این افراد را بازداشت کردند.

پس از بازداشت دهها شهروند مشهدی در میدان 15 خرداد مشهد این افراد به کوی پلیس مشهد، ساختمان مخوفی که پیش از این در اختیار اداره آگاهی بوده است و اکنون چند سالی است که در اختیار حفاظت اطلاعات قرار گرفته است، منتقل شده اند. به گزارش خبرنامه امیرکبیر خانواده ی افرادی که در روز جمعه مفقود شده یا بازداشت شده اند تا صبح امروز (شنبه) مقابل این ساختمان متحصن بوده اند.

تاکنون هیچ اطلاعی از وضعیت بازداشتی های مشهد در روز قدس در دست نمی باشد.

خبرنامه امیر کبیر

گیلان در مبارزه: رشت روز 27 شهریور


روزنامه حیات‌نو : حضور روز گذشته مردم ميليونی بود

حيات نو، رضا سماواتی: راهپیمایى مردم ایران در گرامیداشت روز قدس و دفاع از آرمان آزادى قبله اول مسلمین و رهایى ملت مظلوم فلسطین از ستم اشغالگران رژیم صهیونیستى دیروز برگزار شد.

این مراسم همانگونه که پیش‌بینى مى‌شد با استقبال گسترده مردم به ویژه در شهرهاى بزرگ مواجه شد و جمع زیادى از مردم ضمن حمایت از آزادى قدس شریف نارضایتى خود را نسبت به نحوه برگزارى انتخابات دهم ریاست جمهورى و حوادث پس از آن اعلام داشتند. این عده از مردم که جمعیت آنها در شهرهاى مختلف بالغ بر هزاران نفر بود به شکلى مسالمت‌آمیز اعتراض خود را مطرح کردند و خواستار پاسخگویى مسئولان به مطالبات قانونى‌شان شدند.

در این زمینه یادآورى چند نکته ضرورى است.

1- حضور میلیونى مردم معترض، در راهپیمایى دیروز حاکى از آن است که پرونده انتخابات و حوادث پس از آن همچنان نزد بخش وسیعى از افکار عمومى مفتوح است و هنوز سوالات و ابهامات مختلفى که در اذهان باقى است که پاسخ لازم را دریافت نکرده‌است.

2- حضور انبوه جمعیت در راهپیمایى دیروز نشان داد که برخوردهاى خشن و قهرآمیز گذشته نه تنها ثمرى نداشته که در مواردى موجب افزایش انگیزه معترضین شده است.

3- جریان افراطى حامى دولت تاکنون تصور مى‌کرد با ابزارهاى تبلیغاتى اش‌توان القاى مطالب مورد نظر را به افکار عمومى دارد. اما راهپیمایى دیروز نشان داد که در این زمینه توفیق چندانى به‌دست نیامده است.

4- حضور پرشور و انبوه مردم در شهرهاى مختلف و به ویژه شهرهاى بزرگ نشان مى‌دهد که مطالبات و اعتراضات مردم مختص یکى دو شهر و یا پایتخت ایران نیست و طیف وسیعى از مردم ایران در شهرهاى مختلف را شامل مى‌شود.

5- به نظر مى‌رسد برنامه‌هایى نظیر پخش اعترافات متهمان و نحوه برگزارى دادگاه‌ها با وجود هزینه‌هاى مادى و معنوى فراوانى که به نظام تحمیل کرده نه تنها در اقناع افکار عمومى موفق نبوده که بر ابهامات قبلى نیز افزوده است.

6- راهپیمایى روز قدس با متن و حاشیه‌هاى فراوان هر بیننده‌اى را به قضاوت وامى‌دارد. مى‌توان از کنار این راهپیمایى به سادگى عبور کرد و حاشیه‌هاى آن را نادیده گرفت و همچنان نگاهى خوش‌بینانه داشت اما این مراسم لایه‌هاى مختلفى دارد که باید نگاهى هوشمندانه و توأم با دوراندیشى به آن داشت. مردم ایران دیروز نشان دادند که بر سر منافع ملى یکپارچه‌اند و همانگونه که رهبرى نظام تاکید داشته‌اند از اقدامات تفرقه‌انگیز و خلاف مصالح و منافع ملى اجتناب مى‌ورزد.

راهپیمایى دیروز نشان داد که مردم با دخالت بیگانگان مخالفند و در چارچوب نظام در قالب‌هاى مسالمت‌آمیز خواستار احقاق حقوق خود هستند و مسئولان نیز موظفند با حسن تدبیر و مشورت دلسوزان و علاقه‌مندان به نظام و انقلاب چاره‌اندیشى کنند.

پیک ایران


روز قدس نزدیک بود مردم "آش را با جاش ببرند"

وقتی سیل جمعیت از طرف میدان آزادی و میدان فاطمی سدهای انتظامی را پشت سر گذاشته و به سمت دانشگاه تهران نزدیک شد، یگانه ماموریتی که با بی سیم به فرماندهان انتظامی و بسیج ابلاغ شد حفاظت از نماز جمعه داخل دانشگاه و جلوگیری از ریختن مردم به دانشگاه و بردن "آش با جاش" بود.

امروز آخرین روز ماه رمضان است. هیچ رمضانی در 30 سال گذشته و بلکه یکصد سال گذشته، چنین پرحادثه نبود. ماه عبادت را حاکمیت اینگونه آغاز کرد:

با قتل و جنایت و محاکمه و اعتراف گیری و انکار تجاوز به دختران و پسران مردم در بازداشتگاه ها، توهین به روحانیون ارشد و اعلم، ادامه دروغگوئی به مردم و چشم دوختن درچشم مردم و انکار واقعیاتی که از روز روشن تر است، ادامه انتصابات حکومتی و تحمیل مقامات (از جمله رئیس قوه قضائیه) به مردم. گناهانی که هر یک از آنها نه تنها برای باطل شدن روزه و عبادت حاکمیت مدعی اسلام پناهی و شریعت پناهی کافی است، بلکه برای خاتمه مشروعیت یک نظام نیز کافی است.

فطریه را مردم یک روز جلوتر به حکومت دادند. یعنی روز قدس صدها هزار نفر در تهران، شیراز، اهواز، تبریز، رشت، اصفهان و... ریختند به خیابان و علیه دولت کودتا و حاکمیت کودتائی فریاد کشیدند. در تهران این جمعیت تا یک میلیون نفر تخمین زده شده است. حتی در شهر قم نیز مردم علیه قدسی های حکومتی شعار دادند. مردم بیانیه کودتائی اداره سیاسی سپاه پاسداران را که معمولا حسین شریعتمداری و هم درجه او "سردار زاهد" می نویسند، کاغذ پاره ای بیش تلقی نکردند و علیرغم همه تهدیدهای مندرج در آن با لباس و پارچه، کلاه و روسری و دستبند سبز به خیابان ها آمدند و علیه کودتا شعار دادند. شعارها فراتر از "رای ما کو؟" و حتی فراتر از "دولت کودتا استعفا، استعفا" رفت و این طبیعت خیره سری حاکمیت ها در برابر خواست یک ملت است.

سپاه و نیروی انتظامی و آن بسیج چند میلیونی که مدعی آن هستند و در تهران به زحمت به 30 – 40 هزار نفر می رسد، در دو بخش تقسیم شدند و ماموریت یافتند. بخشی در داخل دانشگاه تهران شدند نمازگزار و بخشی در اطراف دانشگاه تهران شدند محافظ این نمازگزاران!

وقتی سیل جمعیت از طرف میدان آزادی و میدان فاطمی سدهای انتظامی را پشت سر گذاشته و به سمت دانشگاه تهران نزدیک شد، یگانه ماموریتی که با بی سیم به فرماندهان انتظامی و بسیج ابلاغ شد حفاظت از نماز جمعه داخل دانشگاه و جلوگیری از ریختن مردم به دانشگاه و بردن "آش با جاش" بود. در فیلم های تلویزیونی، به چهره متوحش و در حال ایراد سخنان پراکنده و شیرازه از هم گسیخته احمدی نژاد نگاهی بیاندازید. و سپس سخنان سید احمد خاتمی را بدقت گوش کنید. او که قرار بود درنماز دیروز زنجیر پاره کند و علیه موسوی و کروبی و هاشمی رفسنجانی شمشیر از رو ببندد، به یکباره حامی تظاهرات مسالمت آمیز مردم شد! می گویند، با پیش بینی سرازیر شدن مردم به خیابان ها، به او گفته بودند دو متن را برای سخنرانی آماده داشته باشد. اگر مردم خانه نشین شدند آن خطبه ای را بخواند که احمد جنتی گفته بود بخوان و اگر هوا پس بود و مردم در خیابان ها، خطبه ای را بخواند که حضرت آقا گفته بود "شما حساب به خیابان آمدن مخالفان را هم بکنید و مطالبی هم مناسب آن در نظر بگیرید!"

بدین ترتیب، نماز دیروز، در محاصره سیل مردمی که علیه دولت و کودتا شعار میدادند برگزار شد. بویژه هنگام سخنرانی احمدی نژاد که فریادهای "دروغگو حیا کن" او را متوحش کرده بود.

راهپیمائی دیروز در ایران، نشان داد که دیگر مردم را نه می توان از کهریزک و کشتار و تجاوز ترساند و به خانه بازگرداند و نه با دستگیری چهره های سیاسی با این تصور که "اگر سران را بگیریم مردم بی سر شده و خانه نشین می شوند" مردم خانه نشین می شوند. دادگاه و بازداشت و اعتراف و دستگیری اعضای خانواده زندانیان سیاسی و تهدید های فرماندهان نظامی و ... نیز بی اثر است. کارد به استخوان مردم رسیده است. موئی از تن آقای خمینی اگر به تن خامنه ای باشد، به جای شعارهاي توخالی بنام شعارهای انقلابی، دست به اقدامی واقعا انقلابی زده و تسلیم خواست ملت می شود. یا بقول آیت الله دستغیب "توبه" میکند. سخنرانی دهم ماه رمضان وی را در همین شماره پیک نت ببینید.

پیک نت

نوه‌های آیت‌الله در زندان

گزارش نیویورک تایمز در باره دستگیری های بیشتر در ایران

ازیلا فتحی

مقامات ایرانی حداقل هفت فرزند و نوه روحانیون ارشد شهر مذهبی قم را دستگیر کرده‌اند و تهدید کرده‌اند که پسر علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی، روحانی قدرتمند و رئیس‌جمهور اسبق را نیز دستگیر خواهند کرد که به نظر می رسد نشانه فشار های تازه ای باشد بر رهبران مذهبی ایران که با مخالفان ابراز همبستگی می‌کنند.

این دستگیری‌ها که در وب‌سایت‌های مخالف دولت انتشار یافت و ظاهرا روز دوشنبه رخ داده بود، همراه بوده است با انتقاد شدید آیت‌الله العظمی حسینعلی منتظری ، روحانی ارشد، از رهبر ایران آیت‌الله علی خامنه‌ای وتشویق پیروانش به حمایت از جنبش مخالفان دولت.

آیت‌الله خامنه‌ای حرف آخر را در مسائل کشور می‌زند و علیه ایرانیانی که انتخابات 22 خرداد که محمود احمدی‌نژاد را رسما به عنوان برنده مطلق اعلام کرد، مورد چالش قرار داده‌اند، هشدارهای شدیدی داده است.

مخالفان که شامل دو چالشگر اصلی آقای احمدی‌نژاد در انتخابات، مهدی کروبی و میرحسین موسوی هستند، انتخابات را جعلی خوانده و انتقادهای تندی از سرکوب خشونت‌بار دولت علیه اعتراضات پس از انتخابات کرده‌اند.

به نظرمی رسد دستگیری‌های اخیر بخشی از تلاش‌ برای مرعوب کردن روحانیون ارشد و ساکت کردن نسل جوان‌ترشهر قم است که ابزار خبررسانی در مورد استفاده از خشونت در پایتخت و دیگر شهرهای بزرگ به روحانیون سنتی بوده‌اند.

چنین روحانیونی معمولا توجه کمی به اخبار نشان می‌دهند و برخی از این رویدادها بی‌اطلاع بوده‌اند.

آقای کروبی و آقای موسوی از هواداران خود خواسته‌اند روز جمعه در راهپیمایی سالانه در حمایت از فلسطین که به عنوان روز قدس شناخته می‌شود شرکت کنند تا اعتراض علیه دولت را نشان دهند. آقای موسوی روز سه‌شنبه اعلام کرد که وی در این راهپیمایی شرکت خواهد کرد.

به گزارش وب‌سایت مخالف موج سبز، سه نوه 18 تا 22 ساله آیت‌الله منتظری روز دوشنبه بعدازظهر در خانه پدرشان احمد منتظری که دفتر آیت‌الله را اداره می‌کند دستگیر شدند.

این وب‌سایت همچنین گزارش داد که مهدی موسوی تبریزی، پسر حسین موسوی تبریزی که رئیس جامعه مدرسین و محققین حوزه علمیه قم است و بیانیه‌ای در حمایت از مخالفان منتشر کرده، دستگیر شده است. همین‌طور پسر آیت‌الله اصغر ناظم‌زاده و دو پسر دیگر عضو این جامعه نیز بازداشت شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس، در حرکتی دیگر، حمید رسائی عضو محافظه‌کار مجلس روز دوشنبه درخواست دستگیری مهدی هاشمی رفسنجانی، پسر آقای رفسنجانی را ارائه کرد. بسیاری از مقامات ارشد این فرزند هاشمی را به هدایت ناآرامی ضددولتی متهم کرده‌اند.

آقای هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس پرنفوذ خبرگان است، مجلسی که قدرت برکناری آیت‌الله خامنه‌ای را دارد.

آقای رفسنجانی ماه گذشته از مخالفان جانبداری کرد اما محتاطانه رفتار کرده است. وی از حمایت روحانیون سنتی که از رهبران مخالف حمایت نکرده‌اند برخوردار است. معذالک هیچ نشانی دال بر اینکه مجلس خبرگان آیت‌الله خامنه‌ای را مورد چالش قرار دهد به چشم نمی‌خورد.

محسن کدیور، یک روحانی ارشد واستاد میهمان دانشگاه دوک گفت، بعید است مجلس خبرگان سعی در برکناری آیت‌الله داشته باشد. وی گفت اعضای این مجلس "علیه آقای آیت‌الله خامنه‌ای نمی‌ایستند و به راحتی با فشار تسلیم می‌شوند."

نشانه دیگری مبنی بر اینکه محافظه‌کاران نیز ناراضی به نظر می‌رسند آنکه یک فیلمساز و فعال محافظه‌کار روز دوشنبه نامه‌ای غیرمعمول به آیت‌الله خامنه‌ای نوشت و او را مقصر خشونت‌های پس از انتخابات دانست.

محمد نوریزاده در نامه‌ای که در وب‌سایت‌های متعددی از جمله وبلاگ او منتشر شد نوشت: "به عنوان فرمانده کل قوا، پس از انتخابات با مردم خوش‌رفتاری نکردید. ماموران شما به روی مردم آتش گشودند و آنها را کشتند و کتک زدند و اموال آنها را نابود کردند. نقش شما را نمی‌توان در این قضیه نادیده گرفت."

روز آن لاین

تظاهرات بزرگ دیگری در ایران/ DN



علیرغم تهدیدات و اعلامیه های سپاه و مقامات، روز قدس، صدها هزارتن ایرانی، تظاهرات کرده و اعتراضات خویش را بحکومت نشان دادند. در واقع مراسم سنتی روز قدس، که هر ساله در حمایت از مردم فلسطین برگزار می شود، به تظاهرات عظیم ضد حکومتی در ایران بدل شد!

- یک تهرانی 38 ساله در گفتگوی تلفنی به ما می گوید:
من حدود ساعت 10 صبح از منزل خارج شدم. اما، از دیدن تجمع غیر معمول مردمی که در خیابان ها خود را برای راهپیمایی و تظاهرات آماده می کردند، شوکه شدم. راستش در سراسر جاهایی که سرکشیدم همین شور و شوق بر پا و خیابان ها سرشار از تظاهر کنندگان بود. همۀ آنان دارای علامت سبز بودند.
من نمی توانستم شجاعت مثال زذنیِ این مردم را باور کنم!

این شخص از بیم پیگرد «شنود تلفنی»؛ نام خویش را نگفت، اما، به بیانِ مشاهداتش از خیابان های تهران چنین ادامه داد:
- من خود شاهد عبور اتومبیل محمد خاتمی - رئیس جمهور سابق ایران - بودم و دیدم که چگونه مورد حملۀ ملیشیای «لباس شخصی» قرار گرفت. آن ها عمامه ایشان را بزمین انداخته و عبایش را پاره کردند. با این همه هوشیاری و مداخلۀ تظاهر کنندگان باعث گردید ایشان سالم از محل دور شوند.
- دستگیری عمومی، تهدید و آزار، تنها بخش کوچکی از تاکتیک های سپاه پاسداران، ملیشیای بسیج و لباس شخصی هاست که بطور مدام برای ترساندن و از میدان بدر کردن مردمِ ناراضی از نتیجه انتخابات، توسط ارگان های نامبره بکار گرفته می شود.

رهبران اپوزیسیون که انتخابات خرداد ماه 88 را بدلیل تقلبات گسترده بکلی مردود می دانند، هوادارانشان را برای تظاهرات امروز (روز قدس) فراخوانده بودند. ایرانیان نیز با حضور پرشمارشان نشان دادند که خیزش آنان ، پس از سه ماه بهیچ وجه فروکش نکرده است.

نیروهای امنیتی ، امروز، در نقاط مختلفی با جمعیت معترض در گیر شده و خبرگزاری ها خبر از دستگیریِ دست کم 10 تن می دهند.

نماز جمعل قدس از نظر حکومت اسلامی ایران بسیار مهم است. در این روز ، پس از فتوای آقای خمینی، ایرانیان هر ساله همبستگی خود را با مردم فلسطین اعلام می کنند. اما، امسال، روز قدس از سوی مردم به راهپیمایی عظیم علیه رییس جمهور ( آقای محمود احمدی نژاد) مبدل شد.

- نه غزه، نه لبنان / جانم فدای ایران، فریاد هزاران ایرانی بود که در موج کوبندۀ آن صدای بلندگوهای رسمیِ مراسم که در آن مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا گفته می شد، گم شده بود.

هواداران احمدی نژاد ( حکومت) که پرچم فلسطین بدست و با اتوبوس های دولتی به صحنه آورده شده بودند، از نظر تعداد چندان چشمگیر نبودند تا بتوانند همانند سال های پیش صحنه گردان این تظاهرات باشند.

بجای آن ها این راهپیمایان سبز بودند که بر همۀ صحنه ها مسلط بودند.

- هنگامی که آقای کروبی - یکی از رهبران اپوزیسیون- از خیابان عبور می کرد، من و پسرم در آن نزدیکی بودیم. پسرم بادکنک سبزی در دست داشد و اقای کروبی نشان داد که می خواهد به پسرم نزدیک شود. اما انبوه جمعیت مانع این کار شد.

منبع دانگنس نیهتر ، بزرگتری روزنامه صبح سوئد به معنی «اخبار روزانه» DN
ترجمه سیخونک

یادآوری می شود که امروز همۀ روزنامه های بزرگ سوئد از جمله سونسکاداگ بلادت، اکسپرسن و افتون بلادت نیز بطور مشروح و مبسوط به انعکاس خبر تظاهرات دیروز پرداخته و بلا استثنا از این حرکت بعنوان پیروزی بزر گ مردم ایران یاد کرده اند.

دیروز در راهپیمایی روز قدس سبز نشان دادیم که :

دیروز در راهپیمایی روز قدس سبز نشان دادیم که :

دوست داريم که در ايران هيچ قومي بر قوم ديگر، هيچ مذهبي بر مذهب ديگر و هيچ انساني بر انسان ديگر برتري نداشته باشه و تمامي انسانهايي كه در ايران زندگي مي كنند داراي حقوق اجتماعي و سياسي برابر باشند

دوست داريم در ايران فقط يک مصلحت وجود داشته باشه و اون هم تنها مصلحت منافع مردم باشه

دوست داريم بيشترين حقوق و مزاياي دريافتي از طرف دولت به رفتگران، كارگران، معلمان، پزشکان و استادان دانشگاه پرداخت بشه
دوست داريم توي ايران به غير از پليس، تنها يک نيروي نظامي مسلح باشه و اون هم ارتش ملي تخصصي باشه که توي سياست هم مطلقا حق دخالت نداشته باشه

دوست داريم براي حل مشکلاتمون لازم نباشه نامه بنويسيم و پشت سر ماشين رئيس جمهور بدوييم و گرد و خاک بخوريم

دوست داريم رئيس جمهور کشور ما شيک ترين لباس ها را بر تن کنه، بهترين غذاها را بخوره، گرانترين اتومبيل ها را سوار بشه … ولي در عوضش دروغ نگه، حرف بي ربط نزنه، جلوي دوربين دست توي بيني نکنه و زيپ شلوارش را بالا نکشه!!!!، و نرخ تورم و بيکاري را تک رقمي نگه داره

دوست داريم روزي بياد که اگر رئيس جمهور کشورمون چرنديات و مزخرف گفت خيلي ساده بتونيم محاکمه اش بکنيم و بندازيمش زندان تا آب خنک بخوره و از اونجا دنيا را مديريت کنه

دوست داريم يک روز برسه که رئيس جمهور ايران يک بانوي فرهيخته ايراني باشه
دوست داريم
که کسي مادام العمر بر کشور ما حکومت نکنه

دوست داريم با داشتن اتوبان هاي چند بانده بزرگ در فواصل بين همه شهرها، تلفات سوانح جاده اي در ايران به صفر برسه

دوست داريم لباس هاي با رنگ مشکي و تيره برچيده بشه و به جاش ايراني ها هميشه لباس هاي شاد با رنگ هاي دلپذير بپوشند

دوست داريم که ديگه هيچ هواپيمايي تو ايران سقوط نکنه

دوست داريم روزي بياد که هيچ دختر ايروني از ترس خانواده يا جامعه خودسوزي نکنه

دوست داريم که سربازي اجباري نباشه و امور نظامي يک امر حرفه اي و تخصصي باشه و نه براي همه
دوست داريم مجازات هاي اعدام و سنگسار و قطع دست و پا و … در ايران براي هميشه به زباله داني تاريخ سپرده بشه

دوست داريم که استادان بزرگ موسيقي ايران، کنسرت هاي بزرگ 100 هزار نفري موسيقي در جاي جاي ايران برگزار کنند
دوست داريم گروه هاي موسيقي و تئاتر روز دنيا بيان تو ايران براي اجراي کنسرت يا نمايش

دوست داريم قانون سفت و سختي براي جلوگيري از اين عمل ترويج دهنده خشونت اعمال بشه
دوست داريم خيابون هاي شهرهامون پر از کبوترها و پرندگان زيباي ديگري باشه که روي دست انسانها غدا مي خورند

دوست داريم شبکه حمل و نقل ريلي سريع السير در سراسر ايران وجود داشته باشه
دوست داريم خيابون هاي مهم شهرهامون همه سنگ فرش باشه
دوست داريم هر از چندگاهي کارناوال هاي موسيقي و شادي در شهرهاي مختلف برپا بشه
دوست داريم کسي ديگه آب دهان و بيني اش را در خيابان ها پرت نکنه
دوست داريم که در خيابانهاي شهرهاي ما مطلقا آشغال و پلاستيک پاره و ته سيگار پيدا نشه
دوست داريم که راننده ها توي خيابون بي خودي بوق نزنند و به حقوق همديگه تجاوز نکنند

دوست داريم که روزي برسه که بازي هاي المپيک توي ايران برگذار بشه
دوست داريم روزي برسه که دانشجويان کشورهاي خارجي براي تحصيلات در دانشگاه هاي ممتاز کشورمون بيان ايران
دوست داريم که در ايران كليه منازل به صورت رايگان به خطوط اينترنت پرسرعت (1 مگابيت بر ثانيه) مجهز بشه
دوست داريم که با سرعت 20 مگابيت وصل بشيم به اينترنت پر سرعت و بدون فيلتر اون هم با کمترين هزينه
دوست داريم سواحل دريايي ايران جزو زيباترين ساحلهاي دنيا باشه
دوست داريم که توي تموم خيابون هاي ايران مسيرهاي مخصوص عبور دوچرخه وجود داشته باشه
دوست داريم که همه شهرهاي ايران خطوط مترو داشته باشند

دوست داریم که حکومت برآمده از ارادۀ مردم پاسدار آثار ملی، تاریخی و فرهنگی کشورمان بوده و به تمامیِ دوران تاریخیِ سرزمین باستانی مان احترام گذاشته و پاسدار آن باشد.

دوست داريم ايران مقصد اول توريست هاي جهان بشه و خيابون هاي شهرامون مملو از توريست هاي کشورهاي مختلف باشه

دوست داريم ميليونها ايراني که در طي 30 سال گذشته از ايران مهاجرت کردند همگي برگردند و تجربيات مدرن خويش را در خدمت آباداني ايران به کار گيرند
دوست داريم اگر يک ايراني در کشور ديگري مورد اذيت و آزار قرار گرفت، دولت ايران سفت و سخت پاي شهروندش بايسته و ازش دفاع کنه

آنچه خواندید محتوای یک ایمیل دریافتی بود و چون سیخونک با تک تکِ بندهای آن موافقت داشت، آن را بی کم و کاست در اینجا انعکاس داد.

شوربختانه فرستنده گرامی ننوشته بود که مطلب ارسالی نوشتۀ خودشان و یا فرد دیگری است و یا حتا این که در جای دیگری چاپ شده است یاخیر؟ سیخونک از دوستان می خواهد که در صورت مشاهده این مطلب و منبع در جای دیگر، این وبلاگ را مطلع کنند. خواهش دیگر از دوستان این است که مطالب ارسالی شان با ذکر منبع و ماخذ باشد. دستتان را می فشاریم.

BBC : حضور گسترده معترضان در روز قدس در ایران



محمد خاتمی از سوی نیروهای تندرو مورد حمله قرار گرفت

بر اساس گزارش ها در جریان راهپیمایی روز قدس در تهران و برخی از شهرهای بزرگ ایران ده‌ها هزار نفر از معترضان در حمایت از میرحسین موسوی و مهدی کروبی شعار داده اند.

تصاویری از راهپیمایی گسترده مخالفان دولت در شیراز و اصفهان در اینترنت منتشر شده و برخی گزارش ها از تجمع مخالفان در شهرهای اهواز، مشهد، تبریز، کرمانشاه و رشت حکایت دارد.

در تصاویر اینترنتی، در شیراز تظاهر کنندگان شعارهای "مرگ بر چین" و "مرگ بر روسیه" سر داده اند و در فیلم های مربوط به تجمع های اصفهان شعار "نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران" شنیده می شود.

تهران هم صحنه برگزاری بزرگترین گردهم آیی معترضان در سه ماه اخیر بود.

پارلمان نیوز، سایت فراکسیون اقلیت مجلس از حضور محمد خاتمی، رئیس جمهور پیشین ایران در بخشی از مسیر راهپیمایی و حمله به او از سوی گروهی از افراد لباس شخصی خبر داده است.

پارلمان نیوز نوشته است هجوم ناگهانی این گروه باعث به زمین افتادن عمامه این روحانی شد.

این منبع خبری نوشته است که حمله این عده ابتدا با واکنش افرادی که در اطراف آقای خاتمی حضور داشتند و سپس پلیس ضد شورش مواجه شد و پس از آن آقای خاتمی راهپیمایی را ترک کرد.

پارلمان نیوز همچنین از حضور مهدی کروبی در راهپیمایی "در میان حلقه‌ای که مردم برای جلوگیری از هرگونه تعرضی به دور او زده بودند" خبر داد.

ایرنا، خبرگزاری رسمی دولت ایران با تایید خبر پرتاب گاز اشک آور در میان معترضان، "یکی از محافظان دبيرکل حزب اعتماد ملی" را متهم کرد که با پرتاب این کپسول گاز اشک آور به ميان مردم، کوشیده است جو راهپیمایی را "مغشوش" نشان دهد و "درگيري ايجاد کند."

ایرنا همچنین تایید کرد که میرحسین موسوی در ساعت دوازده در چهار راه ولی عصر تهران حضور یافته و قصد داشته در راهپیمایی حضور یابد اما به گفته این منبع خبری "پس از مشاهده اعتراض گسترده مردم" و در حالی که اتومبیل "پاترول" او مورد هجوم افرادی قرار گرفته بود که علیه او شعار می دادند و او را "منافق" می خواندند "مجبور شد به سرعت محل راهپيمايي روز قدس را ترک کند."

این خبرگزاری که از معترضان با عنوان "تفرقه افکنان" یاد کرده برخی از این افراد را به "روزه خواري و استعمال دخانيات در ملأ عام" متهم کرده است.

ایرنا همچنین از تجمع معترضان در خیابان ولی عصر مقابل دفتر این خبرگزاری و شعار دادن آنها علیه این سازمان خبر داده است.

تجمع و درگیری

معترضان در تهران امکان نزدیک شدن به دانشگاه تهران را نیافتند

برخی منابع از حضور گسترده مخالفان آقای احمدی نژاد در حد فاصل میدان هفت تیر و ولی عصر تهران خبر داده اند.

یک شاهد عینی به بی بی سی گفت خیابان های اطراف دانشگاه تهران مسدود شده و به جمعیت معترض اجازه نزدیک شدن به محوطه برگزاری محوطه نماز جمعه داده نمی شود.

خبرگزاری رویترز به نقل از شاهدی عینی گزارشی از ضرب و شتم معترضان توسط نیروهای امنیتی داده است و به نقل از این شاهد نوشته "بیش از 10 نفر توسط این نیروها دستگیر شدند."

حوادث پس از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران

  • 12 ژوئن (22 خرداد): 85 درصد واجدان شرایط در انتخابات شرکت کردند.
  • 13 ژوئن (23 خرداد): محمود احمدی نژاد حائز 62.2 درصد آراء اعلام شد. دیگر نامزدهای ریاست جمهوری به نتیجه اعتراض کردند.
    روزهای آتی تحت تاثیر اعتراض های گسترده قرار گرفت، حداقل 30 نفر کشته و 4000 نفر دستگیر شدند.
  • 19 ژوئن (29 خرداد): آیت الله خامنه ای در نماز جمعه از نتیجه انتخابات حمایت کرد و علیه اعتراض های بیشتر هشدار داد.
  • 1 اوت (10 مرداد): محاکمه صدهانفر از بازداشت شدگان در جریان ناآرامی ها آغاز شد. رهبران عمده مخالفان دولت آقای احمدی نژاد در جمع متهمان قرار داشتند.
  • 5 اوت (14 مرداد): مراسم تحلیف محمود احمدی نژاد به عنوان رئیس جمهور ایران برگزار شد.

این خبرگزاری همچنین از درگیری میان 'طرفداران محمود احمدی نژاد' و معترضان خبر داده و گزارش هایی پراکنده از شلیک گاز اشک آور در میدان ولیعصر و بلوار کشاورز در تهران منتشر شده است.

خبرگزاری فرانسه شمار طرفداران میرحسین موسوی در این راهپیمایی را "ده ها هزار نفر" گزارش کرده و نوشته در میدان ولیعصر طرفداران هر دو سو حضور داشتند.

به گزارش این منبع خبری طرفداران آقای موسوی شعار "مرگ بر دیکتاتور" سرداده بودند و طرفداران محمود احمدی نژاد هم که در همین مکان اقدام به برگزاری اجتماع کرده بودند، مطابق شعارهای معمول روز قدس "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" می گفتند.

این خبرگزاری نوشته طرفداران دو طرف با مشت به یکدیگر حمله ور شدند و از یک شاهد عینی نقل کرده است که پلیس در ابتدا تلاشی برای خاتمه دادن به درگیری انجام نداد.

ماموران پلیس در آستانه این راهپیمایی در شهر تهران مستقر شدند.

روز گذشته سپاه پاسداران در اطلاعیه ای در مورد سر دادن "شعارهای انحرافی" و همراه داشتن نماد سبز در جریان راهپیمایی روز قدس هشدار داد، اما هنوز گزارشی از نحوه حضور ماموران بسیج وابسته به این نهاد نظامی در خیابان ها مخابره نشده است.

حضور موسوی در روز قدس


گزارش ديگر ادوارنيوز از راهپيمايی امروز (دیروز)

: هجوم به معترضان با گاز اشک آور و باتوم در خيابان های کشاورز، مطهری، ولی عصر، طالقانی و آزادی

ادوارنيوز: گزارش ها از تهران حاکی است در جريان تظاهرات امروز معترضان به نتايج انتخابات نيروهای انتظامی و لباس شخصی ها در چند نقطه از تهران با شيلک گاز اشک آور و باتوم با مردم درگير شده اند.

به گزارش خبرنگار ادوارنيوز، درحالی که راهپيمايان حدفاصل ميدان هفت تير تا مقابل پارک لاله در بلوار کشاورز را به تصرف خود در آورده بودند عده ای نيروهای بسيج در مقابل پارک لاله اجازه ادامه راهپيمايی به آنها ندادند و با شليک گاز فلفل و گاز اشک آور با آنان درگير شدند. که با شعار مردم مبنی بر روزه دار بودن معترضان مواجه شدند.

همچنين معترضان در مسير بازگشت مجددا در بلوار کشاورز تا ميدان ولی عصر حاضر شدند و پس از آن با حضور در خيابان ولی عصر به سمت خيابان مطهری ده ها هزارنفر از شهروندان راهپيمايی کردند و درحالی که هزاران نفر از اين جمعيت به خيابان مطهری وارد شده بودند صدها تن از نيروهای گاردويژه به آنها حمله کردند، که در مقابل نيز تعدای از معترضان به آتش زدن سطلهای زباله پرداختند.

همچنين گزارش شده است که درگيريهای مشابهی نيز در ميدان هفت تير تهران به وقوع پيوسته که در يک مورد به تيراندازی در اين ميدان نيز کشيده شده است.

بعلاوه در ابتدای تظاهرات امروز در تقاطع خيابان ولی عصر و طالقانی نيز بسيجی ها با باتوم به مردم حمله کرده اند.

در خيابان آزادی نيز در حوالی چهارراه نواب نيروهای انتظامی با مردم درگير شده اند و پس از پايان مراسم نمازجمعه نيز درحالی که معترضان در ميدان آزادی حضور داشتند، برخوردهای شديدی از سوی نيروی انتظامی صورت گرفته است.

تا ساعت ۱۷ درگيری های پراکنده در خيابان ولی عصر و حوالی ميدان ونک نيز در جريان بوده است.


برگرفته از گویا نیوز

کيهان تهران: شعار "نه غزه نه لبنان، جانم فدای ايران" را وزارت خارجه اسرائيل تجويز کرده بود

شنبه 28 شهريور 1388

تفرقه افکنان طرفدار موسوی از سردادن شعار مرگ بر اسرائيل و مرگ بر آمريکای ملت ايران در راهپيمايی روز قدس عصبانی و آشفته شدند.

اين عده که اغلب با صورت های نقاب زده در حاشيه راهپيمايی ديروز مردم تهران حضور پيدا کرده بودند در برخی نقاط تابلو نوشته های مرگ بر اسرائيل و مرگ بر آمريکا را از دست کودکان می ربودند و با خط زدن کلمات اسرائيل و آمريکا اسامی روسيه و چين را جايگزين آنها می کردند.
همچنين برخی از عوامل جريان تفرقه افکن برخلاف سيل خروشان ملت شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ايران را سر می دادند. گفتنی است اين شعار چند روز پيش از سوی سايت رسمی وزارت خارجه رژيم صهيونيستی به عنوان شعار روز قدس تفرقه افکنان طرفدار موسوی تجويز شده بود.

کیهان