سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۷/۷

آبی + قرمز = سبز



ایران جاویدان/ سرود جنبش سبز ایران


سایت الف: میرحسین دروغگوست اما احمدی نژاد خالی بند است!

سایت الف در تحلیلی به تفاوت ادعاهای محمود احمدی نژاد و میرحسین موسوی پرداخت و دلیل برخی ادعاهای عجیب رئیس جمهور را "مبالغه" دانست.

الف نوشت:

برخی چهره‌های سیاسی و رسانه‌های مخالف دولت فعلی، آقای دکتر احمدی‌‌نژاد را به دروغگویی متهم می‌کنند. شاخص ترین این اتهامات را آقای موسوی در مناظره با ‌آقای کروبی بیان کرد. جایی که با ارایه اسنادی از بانک مرکزی، نرخ تورم را 25 درصد اعلام و تاکید کرد آقای احمدی‌نژاد با اعلام 15 درصدی نرخ تورم ، علنا و بی‌پروا دروغ گفته است.

شاید آقای موسوی در آن لحظه نمی‌دانست که دو تعریف و دو نوع محاسبه نرخ تورم وجود دارد: یکی میانگین نرخ تورم یکسال گذشته که در خرداد 88 این رقم 25 درصد بود و دیگری نرخ تورم نقطه به نقطه ( مقایسه سطح عمومی قیمتها در نقطه زمانی خاص با سطح عمومی قیمتها در همان نقطه زمانی خاص در سال گذشته) در پایان خرداد 88 این رقم 15 درصد بود. هر دو رقم، تعبیری از نرخ تورم را ارایه می‌دهند.

ادبیات و نوع سخن گفتن‌ آقای احمدی‌نژاد به گونه‌ای است که گاهی در بیان آنچه می‌خواهد تشریح کند، اغراق می‌کند. توصیف اغراق گونه از حالت مستمعین سخنرانی‌ ایشان در سازمان ملل برای آیه ا... جوادی آملی نمونه‌ای از این اغراق گویی‌ها است. آنجا که مدعی شد مستمعین حتی پلک نمی‌زدند. نمونه دیگر، اغراق رییس جمهور در بیان یکجانبه نگری غرب در مساله حقوق بشر طی سخنرانی در مراسم روز قدس امسال بود. آنجا که گفت : وقتی پای گربه در کشورهایی مثل ما که علیه سیاست های آنها هستند زیر ماشین شهرداری می رود قطعنامه حقوق بشر صادر می‌کنند...

طبعا منظور آقای احمدی‌نژاد از این جمله، توجه دادن مخاطب به رفتار دوگانه غرب در مساله حقوق بشر است نه اینکه غربی‌ها واقعا برای پای گربه‌ای قطعنامه صادر می‌کنند. همینطور وقتی ایشان می‌گویند در فلان کشورها از ما برنامه خواسته‌اند و یا اینکه وقتی می‌گویند فلان آقا مثل هلو می‌ماند. آدم می‌خواهد ایشان را بخورد، قاعدتا منظورشان واقعا خوردن یک آدم (!) نیست، بلکه با تشبیه و استعاره می‌خواهند منظورشان را به مخاطب خود انتقال دهند.

در فرهنگ ایرانی، این نوع اغراق گویی، معمولا دروغ تلقی نمی‌شود. مردم کوچه و بازار آنرا «خالی‌بندی» و اهل ادب و فرهیختگی ، آنرا «مبالغه» می‌نامند.

این قبیل سخنان و یا حتی بدتر از آن‌ها از آقای رئیس جمهور طی سالهای گذشته موارد دیگری هم وجود دارد که به همین موارد اکتفا می کنیم. البته مبالغه و اغراق گویی برای رییس جمهور کشورمان هرگز پسندیده نیست حتی اگر به قصد تشبیه و استعاره یا جلب توجه مخاطب و یا حتی ادخال سرور بیان شود، چه رسد به دروغ.

دروغ‌های آقای موسوی

میرحسین موسوی در بهار 88 پس از دو دهه عزلت و گوشه‌نشینی سیاسی ناگهان به شکلی پر سر و صدا در صحنه سیاست و رسانه‌های کشور ظاهر شد اما متاسفانه ایشان هم از دروغگویی دور نماند.

به عنوان نمونه آقای موسوی در سوم اردیبهشت ماه در پاسخ به دانشجوی مشهدی درباره علت غیبت 20 ساله‌اش گفت که رسانه ملی در این مدت به سراغ او نرفته است. جمله‌‌ای که همه خبرنگاران با سابقه صدا و سیما و غیر صدا و سیما می‌دانند که واقعیت ندارد. آقای موسوی همچنین در سخنرانی‌های انتخاباتی بطور مکرر از هزینه‌شدن 300 میلیارد دلار درآمد نفتی در دولت نهم خبر می‌داد که البته این رقم نیز مبالغه آمیز بود. علاوه بر این اگر بیان رقم 15 درصدی تورم توسط آقای احمدی‌نژاد دروغ باشد، همچنان که دلیل آن در ابتدای این نوشتار ارایه شد، بیان رقم 25 درصدی تورم هم توسط آقای موسوی هم دروغ بوده است. البته همچنان که ذکر آن رفت هیچ کدام از این دورقم دروغ تلقی نمی‌شود.

بهتر است این بیانات غیرواقعی آقای موسوی را از نوع احمدی‌نژادی آن یعنی اغراق گویی و مبالغه بدانیم. چرا که به هر حال باید به مسلمان با حسن ظن نگاه کرد.

اگر مبالغه‌های یاد شده آقای موسوی در جریان انتخابات، قابل گذشت باشد، دروغ بزرگ و فتنه‌آمیز ایشان در 22 خرداد 88 هرگز قابل گذشت نیست. آقای موسوی در روز 23 خرداد صریحا، مجریان و ناظران انتخابات 22 خرداد را به تقلبی بزرگ و فراگیر متهم کردند. این دروغ و اتهام بزرگ، لفظی و سهوی نبود، بلکه کتبی و موکد ابراز شد.

سایت شفاف

ایشان روز 23 خرداد نگفت شاید تقلب شده باشد،‌ نگفت آرا بازشماری شود شاید اشتباه شده باشد ... ایشان به شکل قطعی و صریح از شعبده‌بازی و صحنه‌آرایی سخن گفت و با عباراتی شدیدا تحریک کننده و هیجان برانگیز، طرفداران خود را به خیابان فراخوانده و شد آنچه نباید می‌شد ...

«بررسی واگذاری سهام مخابرات به شرکت های سپاه در کمیته های ویژه»


مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه شاهد تذکر یک نماینده نزدیک به اصلاح طلبان در باره واگذاری سهام شرکت مخابرات ایران به شرکت های تابعه سپاه بود.

۱۳۸۸/۰۷/۰۷
دو روز پس از واگذارى نصف به علاوه يك سهم از سهام شركت مخابرات ايران به شركت هاى تابعه سپاه، رييس مجلس و كميسيون صنايع و معادن از بررسى اين واگذارى خبر دادند.

در جريان رقابت دو كنسرسيوم «اعتماد مبين» و «مهر اقتصاد ايرانيان» براى خريد ۵۰ درصد سهام مخابرات به علاوه يك سهم در روز يكشنبه، «اعتماد مبين» وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامى اين سهام را خريدارى كرد.

در واكنش به اين معامله، مصطفى كواكبيان، نماينده سمنان، روز سه شنبه در تذكرى به رييس مجلس شوراى اسلامى اعلام كرد: «روز (يكشنبه) طى معامله اى حدود هشت هزار ميليارد تومانى سهام مخابرات جابجا شد و تقريبا شبه دولتى ها اين سهام را خريدارى كردند.»

وى با بيان اينكه «اين اتفاق در راستاى روح حاكم بر سياست هاى ابلاغى رهبرى و اصل ۴۴ نيست» اظهار داشت: «بعضا گفته مى شود كه عزيزان سپاه اين سهام را خريدارى كرده اند در حالى كه سپاه نبايد وارد فعاليت هاى اقتصادى شود.»

على لاريجانى، رييس مجلس شوراى اسلامى، در پاسخ به وى گفت: «قرار شده كميسيون پيگير و نظارت اصل ۴۴ اين مسئله را پيگيرى كند و اگر نقصى در قانون است كه اين مشكلات را به وجود مى آورد بر طرف شود.»

رييس مجلس ايران مى گويد: «طرف معامله انجام گرفته، سپاه نيست بلكه تعاونى سپاه است كه بخش بازنشستگى و اين امورات سپاه را دنبال مى كند.»

به گزارش خبرگزارى هاى ايران، فروش سهام مخابرات به شركت هاى تابعه سپاه، بزرگترين معامله در تاريخ بورس ايران بوده است كه تنها ظرف نيم ساعت انجام شده است.

انجام اين معامله بازتاب هاى زيادى در محافل اقتصادى و سياسى ايران داشت و از آن به عنوان امتياز دهى به سپاه پاسداران و حضور گسترده تر آن در بخش اقتصادى اين كشور ياد شد.

انتقاد از سازمان خصوصی سازی

از سوى ديگر، سخنگوى كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراى اسلامى با اشاره به حضور وزير ارتباطات در اين كميسيون گفته است كه نمايندگان از نحوه واگذارى سهام مخابرات به شدت انتقاد كرده اند.

به گفته على اصغر يوسف نژاد، كميته ويژه اى براى بررسى اين موضوع تشكيل شده و افزوده است: «فلسفه وجودى اصل ۴۴ توانمند سازى بخش خصوصى و كاهش تصدى گرى دولت است اما در اين نوع واگذارى ، تحقق روح حاكم بر اصل ۴۴ قانون اساسى دچار تزلزل شده است.»

اين عضو كميسيون صنايع و معادن در عين حال، انتقادات نمايندگان را متوجه سازمان خصوصى سازى ايران دانسته است.

در واكنش به انتقادها از واگذارى سهام مخابرات به شركت هاى تابعه سپاه، على صالح آبادى، رييس سازمان بورس و اوراق بهادار، گفته است: «معامله سهام مخابرات طبق مقررات بورس انجام شده است و هيچ يك از قوانين اين سازمان كه همگى مبتنى بر اصل رقابت هستند، نقض نشده است.»

وى افزوده است: «اسامى خريداران بلوك مديريتى شركت مخابرات ايران هنوز قطعى نشده است و تا قطعى نشود نمى توان درباره اين معامله اظهارنظر قطعى و نهايى كرد.»

آقاى صالح آبادى مى گويد: «كنسرسيوم خريدار سهام مخابرات كه شامل شركت هاى سرمايه گذارى مختلف است ظرف ۳۰ روز مهلت دارد تا اسامى شركت هاى زير مجموعه خود را اعلام كند و تا امروز سه شركت معرفى شده اند.»

هنوز مشخص نيست كه آيا معامله واگذارى سهام مخابرات به زير مجموعه هاى سپاه پاسداران لغو خواهد شد يا نه ولى به گفته برخى از صاحبنظران اقتصادى، با توجه به نفوذ اين نيروى نظامى در ساختار سياسى و اقتصادى ايران، امكان بروز چنين اتفاقى ضعيف است.

بر اساس سياست هاى ابلاغى تيرماه سال گذشته آيت الله على خامنه اى به روساى سه قوه و رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام براى اجراى اصل ۴۴ قانون اساسى، ۸۰ درصد سهام كارخانه ها و بنگاه هاى بزرگ دولتى بايد به بخش هاى غير دولتى واگذار شود.

رادیو فردا

به رغم گذشت بيش از يكسال از ابلاغ اين سياست ها، گزارش هاى منتشره حاكى است كه دولت محمود احمدى نژاد در اين زمينه بسيار كند عمل كرده و اغلب واگذارى ها نيز به بخش هاى نزديك به دولت بوده است.

بی بی سی: حضور وزیر علوم در دانشگاه شریف باعث ناآرامی شد

به گفته خبرگزاری ایسنا کامران دانشجو دانشکده کامپیوتر این دانشگاه را افتتاح کرد

یک روز پس از برگزاری تجمع اعتراضی گسترده در دانشگاه تهران، جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف اقدام به برگزاری تجمعی اعتراضی علیه دولت ایران کردند و علیه مقام های دولتی شعار دادند.

تجمع در دانشگاه شریف با حضور صدها نفر از دانشجویان مقابل کتابخانه مرکزی دانشگاه آغاز شد و سپس دانشجویان به سمت در اصلی دانشگاه حرکت کردند.

این تجمع همزمان با آغاز فاز دوم افتتاح کتابخانه های دفاع مقدس در دانشگاه های ایران انجام شد که ظاهرا شایعاتی درباره حضور کامران دانشجو، وزیر علوم ایران در مراسم افتتاح این کتابخانه باعث ایجاد حساسیت درباره این مراسم شده بود.

با این حال خبرگزاری ایسنا، از مدیر امور فرهنگی دانشگاه شریف نقل کرده است که آقای دانشجو در این مراسم حضور نداشت و تنها دانشکده کامپیوتر دانشگاه شریف را افتتاح کرد.

این مقام دانشگاه شریف تاکید کرد که تجمع بدون درخواست رسمی صورت گرفته است و اطلاع رسانی برای برگزاری آن به صورت غیر رسمی بوده است.

این تجمع اعتراضی از ساعت ده ونیم به وقت تهران در دانشگاه صنعتی شریف آغاز شد و تا بعد از ظهر ادامه داشت. شعار"تا احمدی نژاده، هر روز همین بساطه"، "زندان، تجاوز، دیگر اثر ندارد" و"روحانی واقعی، منتظری، صانعی" از عمده ترین شعارهایی دانشجویان معترض بود.

بنا به گزارش ایرنا، خبرگزاری دولتی ایران تجمع کنندگان که عناصر سبز رنگ همراه داشتند و برخی از آنها چهره خود را پوشانده بودند، علیه محمود احمدی نژاد شعار دادند و حمایت خود را از مهدی کروبی و میرحسین موسوی ابراز کردند.

ایرنا نوشته که این تجمع با "بی توجهی" سایر دانشجویان روبرو شد.

خبرگزاری فارس این تجمع را "تجمع قانون گریز ها" توصیف کرده است و انجمن اسلامی دانشگاه شریف را عامل سازماندهی تجمع کنندگان معرفی کرده است.

بی بی سی

بیانیه دفتر تحكیم وحدت به مناسبت آغاز سال جدید تحصیلی: رمز بهروزی همانا ایستادگی و مقاومت است

دفتر تحیکم وحدت با صدور بیانیه ای به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید، ضمن تبریک شروع سال تحصیلی خواستار آزادی زندانیان پس از کودتای انتخاباتی شد.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر، دفتر تحکیم وحدت همچنین بر ادامه حمایت از تمامی زندانیانی که توسط کودتاچیان بازداشت شده اند تاکید کرده است. در این بیانیه همچنین بر صحت نگاه مطالبه گرا در جریان انتخابات ریاست جمهوری تاکید شده است. متن این بیانیه به شرح زیر است:


دانشگاه امسال تلخ تر از هر سال گشایش می یابد، که هنوز داغ های بسیار بر دل آن است. "اکنون ما مانده ایم و زندان هایی آباد و دانشگاه هایی ویران؛ قبرستان هایی پررونق و جامعه ای رنجور. امروز بهترین روزنامه آن است که بسته باشد، بهترین زبان آن است که بریده باشد، بهترین قلم آن است که شکسته باشد، و بهترین متفکر آن است که اصلا نباشد. دانشجو، سیاست پیشه و روشنفکر و روزنامه نگار همه تاوان استقلال خود را می پردازند و هر کس سر بر آستان ندارد آستین را به خون جگر بشوید که ستاد کودتا جز مرید مطیع نمی پسندد. امروز جانی تاوان انتقادی است. هیچ جای دنیا با دانشگاهیان خود چنان نمی کنند که درین دیار می کنند."
ادامه مطلب:

یانیه دفتر تحكیم وحدت به مناسبت آغاز سال جدید تحصیلی: رمز بهروزی همانا ایستادگی و مقاومت است

خبرنامه امیر کبیر

اخبار کمیته گزارشگران حقوق بشر 29 سپتامبر 2009



فرمانده نیروی انتظامی فوتبالدوستان را تهدید کرد در ورزشگاه اگر تخلفی صورت بگیرد، برخورد و بازداشت می کنیم


اخبار روز: www.akhbar-rooz.com
سه‌شنبه ۷ مهر ۱٣٨٨ - ۲۹ سپتامبر ۲۰۰۹


ایلنا: فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه پلیس همچون گذشته در کنار مردم در بازی فوتبال روز جمعه بین پرسپولیس و استقلال حضور دارد، گفت: اگر اقدام مجرمانه‌ای شود و کسی بخواهد نظم و امنیت را به هم بزند، برابر قانون برخورد و بازداشت می‌شود.
سردار عزیزالله رجب‌زاده در گفت‌وگو با خیرنگار ایلنا، افزود: در بازی روز جمعه در ورزشگاه آزادی، اگر حرکتی هم بشود اقلیتی هستند و پلیس هم اگر کسی به عنوان مثال نماد سبزی بالا ببرد و بخواهد فضا را سیاسی کند، پلیس فقط نماد را می‌گیرد و تذکر می‌دهد.
وی افزود: مردم وقتی به ورزشگاه می‌آیند می‌خواهند با آرامش مسابقه فوتبال را ببینند و پلیس نیز تنها اگر اقدام مجرمانه صورت گیرد و کسی بخواهد نظم و امنیت را به هم بزند برابر قانون برخورد و بازداشت می‌کند.

شب گذشته بازداشتی نداشته‌ایم
رییس‌پلیس پایتخت در در مورد تحرکات شب گذشته در کوی دانشگاه نیز گفت: شب گذشته موضوع خاصی نبوده و بازداشتی نداشته‌ایم.

گسترش اعتراضات دانشجويی؛ جلسه اضطراری دولت

سایت رویداد در تهران (نزدیک به جبهه مشارکت): پس از دو روز پیاپی اعتراض در دانشگاه های تهران و سپس صنعتی شریف ، تنی چند از اعضای هیات دولت به ریاست رحیم مشایی تشکیل جلسه فوق العاده دادند.

یک منبع آگاه به خبرنگار رویداد گفت این جلسه امروز عصر در ساختمان وزارت کشور برگزار شده است. در این جلسه فوق العاده ، رحیمی معاون اول احمدی نژاد ، کامران دانشجو وزیر علوم ، معاون دانشجویی وزیر اطلاعات ، یک مقام مسوول در نهاد رهبری و یکی از اعضای فرماندهی بسیج دانشجویی کشور حضور داشته اند.

در این جلسه با ابراز نگرانی از اتفاقات اخیر تاکید شده است به هر شکل ممکن باید از گسترش و ادامه این اعتراضات جلوگیری نمود.

این منبع آگاه افزود: «در این جلسه میان رحیمی و نماینده بسیج دانشجویی سخنان تندی رد و بد شد. رحیمی معتقد بود که بسیج دانشجویی حتی عرضه جمع کردن صد نفر برای حمایت از دولت و برخورد با دانشجویان را ندارد.»

در این جلسه همچنین معاون دانشجویی وزارت اطلاعات مدعی شد که این اعتراضات سازماندهی شده از قبل توسط تشکل های دانشجویی نبوده و بیشتر اعتراضات به صورت خودجوش شکل گرفته است. این مقام امنیتی اضافه نمود: برخورد با فعالین دانشجویی نتوانسته است تاثیری در کاهش اعتراضات داشته باشد در برخی مواقع به صورت عکس عمل کرده و افراد بیشتری ترغیب به اعتراض نموده است.

این منبع آگاه اضافه نمود: «در این جلسه همچنین طرح تعطیلی دانشگاه های برای یک ترم بار دیگر توسط اسفندیار رحیم مشایی مطرح شد. وی مدعی شد که آقای احمدی نژاد معتقد هستند بهترین و کم هزینه ترین راه حل تعطیلی برخی و در صورت گسترش اعتراضات همه دانشگاه ها برای یک ترم به بهانه ی بیماری های واگیردار است.»

ایران پرس نیوز


جنبش کارگری ایران


اعتصاب کارگران پارچه بافی کرپ ناز

مطابق اخبار رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، ۲۵۰ کارگر شاغل در کارخانه پارچه بافی کرپ ناز در روزهای ۲۱ تا ۲۴ شهریور در اعتراض به عدم پرداخت 4 ماه حقوق معوقه خود دست از کار کشیدند. این کارخانه وابسته به بانک ملت و زیر نظر وزارت صنایع و معادن می باشد و کارگرانش در سه شیفت مشغول کار می باشند. در طی روزهای اعتصاب از طرف فرمانداری هرسین و اداره کار این شهرستان و نیز از طرف استانداری نمایندگانی جهت بررسی وضعیت به کارخانه رفته اند و در پایان کارگران از بیم اخراج به بهانه ورشکستگی کارخانه و با قبول دریافت حقوق یک ماه خود در دو نوبت، بر سر کارهای خود بازگشتند. این کارگران توافق کردند که ابتدا ۲۰۰ هزار تومان به عنوان علی الحساب و سپس در نوبت دیگری در اوایل مهر ماه مابقی حقوق ماهانه خود را که تنها ۲۷۵ هزار تومان است، دریافت کنند. ضمن آن که به کارفرمای خود اولتیماتوم دادند که درصورتی که تا پایان مهر ماه تمامی حقوق معوقه خود را دریافت نکنند، دوباره دست از کار خواهند کشید

کاهش کارانه ها و اعتراض کارگران کارخانه پارس ژنراتور

بنا به خبر دريافتى٬ در روزهای اخیر به دستور حمیدی مدیر عامل کارخانه پارس ژنراتور٬ مبالغ پرداختی کارانه که تا بحال در این مرکز صنعتی هر ماهه به کارگران معمولا همراه دستمزدهای ماهیانه شان پرداخت میشد٬ به نصف کاهش یافته است. میانگین کارانه دریافتی کارگران مبلغی حدود 120 هزار تومان بود که هم اکنون به چیزی نزدیک 50 و 60 هزار تومان رسیده است!
این اقدام حمیدی در تهاجم به دستمزدهای ناچیز کارگران بشدت خشم آنان را برانگیخته است. در روزهای گذشته کارگران سالن ماشین آلات سنگین و دیگر بخشهای کارخانه علیه کاهش کارانه ها دست به اعتراض زدند. حمیدی و عواملش در جواب کارگران معترض گفته اند: برخی از دستگاههای سنگین کارخانه از کار افتاده و بعلت تحریمها هم اکنون قادر به راه اندازی این دستگاهها نمی باشند و به همین دلیل کارانه کارگران را کاهش داده اند! یکی از کارگران معترض میگفت: این چیزها به ما ربطی ندارد٬ ما کار میکنیم و در مقابل دستمزدهایمان را میخواهیم !

کارخانه پارس ژنراتور واقع در فردیس کرج با بیش از 1000 کارگر قراردادی٬ که از طریق شرکت انگل پیمانکاری پارس استخدام شده اند٬ با قراردادهای یک طرفه و سفید امضا با پایه دستمزدهای 297 هزار تومانی٬ در 3 شیفت فشرده و سنگین کاری در زمینه تولید انواع ژنراتورهای توليد برق و دستگاههای جانبی فعال میباشد

تجمع اعتراضي کارگران شرکت آونگان اراک

کارگران شرکت آونگان اراک جلوي درب اين کارخانه تجمع کردند . علت اين تجمع اعتراضي به تعويق افتادن حقوق و مزاياي چند ماهه بوده است .اين کارگران معترض که روز پنجشنبه هم در اداره کار استان تجمع کرده بودند بر پرداخت نشدن شش ماه حقوق و مزايا و پرداخت نشدن سنوات بازنشسته ها اعتراض داشتند.دراين رابطه يكي از كارگران معترض گفت : حدود پنج سال است که شرکت آونگان به بخش خصوصي واگذار شده واز زمان واگذاري مشکلات بسياري براي اين کارخانه و کارگران آن بوجودآمده است . مدير عامل کارخانه بسياري از تجهيزات آونگان را فروخته و يا براي نصب به مکان ديگري انتقال داده است .
هم اكنون چهار نفر از اعضاي شوراي کارگري شرکت آونگان بازداشت شده اند , علاوه برآن هم اکنون برق کارخانه به دليل پرداخت نکردن صورت حساب قطع شده و جريان گاز طبيعي هم بدليل بدهي دو ميليارد ريالي به شرکت گاز در شرف قطع است .
اين كارگر معترض ادامه داد: ما بارها در جلوي درب کارخانه اداره کار استان استانداري مرکزي و فرمانداري تجمع کرده ايم و چند بار خيابان مقابل شركت را مسدود كرده ايم . اما مسئله ودرخواست ما حل و فصل نميشود .شرکت آونگان اراک به عنوان بزرگترين سازنده برج هاي انتقال نيرو و مخابراتي در سطح كشور است اما از دادن حقوق ومزايا به كارگرانش عاجز است .

تجمع اعتراضي تاكسي رانها در ميدان رسالت تهران

بنا بر خبر دريافتي روز شنبه چهارم مهر ماه , جمعي از تاكسيرانان از ساعت 16 الي 18 در ميدان رسالت تهران تجمع اعتراضي برپا كرده و در اين تجمع شعارهايي برعليه دولت كودتا و احمدي نژاد سر دادند. بنا بر اين خبر علت اعتراض اين تاكسيرانان عدم سرویس دهی و عملي نشدن وعده هاي داده شده پيرامون تبديل ماشينهاي فرسوده به رغم دريافت وجه مورد نظر از تاكسي رانها بوده است .

درگيري مردم مشهد با نيروهاى سركوبگر

مسابقه فوتبال بين تيمهاى ابومسلم و استقلال در مشهد به درگيرى جوانان با مأموران مزدور حكومتي منجر شد. يگان ويژه نيروهاي ا نتظامي در وحشت از اوجگيرى اين حركت اعتراضى, وارد صحنه شد ,آنها با باتون جوانان را مورد حمله وحشيانه قرار دادند.

استثمار و چپاول کارگران توسط بنیاد مستضعفان

به گزارش ایلنا، داوود اخوان نماینده کارگران هتل آزادی با یادآوری این که به دلیل اتمام زمان پرداخت بیمه بیکاری تمامی کارگران باقیمانده این مجموعه باید تا پایان بازسازی هتل در دیگر مجموعه‌های بنیاد مستضعفان کار کنند، گفت: مدیریت بنیاد بدون شرح به قانون طبقه‌بندی مشاغل در طبقه‌بندی کارگران را به کار گرفته است.
وی یادآور شد به موجب قانون کار در واحدهایی که دارای طرح طبقه بندی مشاغل است کارفرما باید بر اساس رتبه و گروه کارگر از وی انتظار کار داشته باشد، اما هم‌ اکنون بیشتر کارگران هتل آزادی در سمت‌هایی که با گروه شغلی آنها همخوانی نداشته و کمتر از آن است مشغول به کار هستند. مثلاً از کارگر حسابدار خواسته شده تا به کار یک باغبانی بپردازد و یا کارگر حسابدار دیگری را مسوول نقاشی و یا نگهبانی کرده‌اند.
وی افزود: هم‌اکنون از مجموع ۴۰۰ کارگر هتل آزادی تنها حدود ۲۰۰ کارگر باقیمانده‌اند که آنها نیز در مجموعه‌های دیگر بنیاد مستضعفان از جمله: قله کاسپین، توچال، پارک ارم، هتل کوثر و هتل اقدسیه مشغول کار هستند.
به گفته اخوان این اقدام بنیاد مستضعفان باعث شده تا دریافتی کارگران بطور چشم‌گیری کاهش یابد.

تجمع اعتراض‌آمیز اعضای تعاونی مسکن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

اعضای تعاونی مسکن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اعتراض به عملکرد هیأت مدیره این تعاونی و تضییع حقشان پشت دفتر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تجمع کردند.

بنابر گزارش یکی از شاهدان، جلسه مجمع عمومی تعاونی مسکن کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دوشنبه 30 شهریورماه برگزار شد. در ابتدا نماینده کمیته پیگیری و بررسی عملکرد تعاونی -‌که از سوی معاونت اداری، مالی وزارت ارشاد و دفتر رسیدگی به شکایات تعیین شده است- گزارشی از تخلفات، عملکرد نادرست و عدم پاسخگویی هیأت مدیره ارائه کرد و سپس یکی از اعضای هیأت مدیره در دفاع از خود مطالبی را بیان کرد اما مورد قبول و پذیرش کمیته پیگیری و رسیدگی و اعضا قرار نگرفت.

در این جلسه اعتراض­های شدیدی از سوی اعضا به هیأت مدیره و بخصوص مدیر عامل تعاون بیان شد و از مدیرعامل خواستار پاسخ و توضیح شدند اما لبخند تنها پاسخ و توضیح مدیرعامل این تعاونی بود. حتی وقتی خانمی از اعضای تعاونی با ناراحتی بسیار از وضعیت نامناسب زندگی­اش گفت و بیان کرد که با زندگی مستاجری فرش­ها و لوازم زندگی­شان را فروخته­اند و مبـلغی را به امید خانه­دار شدن به تعاونی پرداخت کرده­اند اما امروز تعاونی هنوز در اول راه است، مدیرعامل پاسخگو نبود و فقط لبخند زد!

طبق قرارداد، تعاونی متعهد است که پس از 28 ماه از عقد قرارداد و پرداخت مبلغ توسط اعضا، آپارتمان­ها را تحویل اعضا دهد، امروز که دو سال ازعقد قرارداد می گذرد هنوز موضوع زمین پرو‍ژه­های مورد نظر به طور کامل مشخص نیست و هیچ اقدامی و پیشرفتی در کار صورت نگرفته است. گفته می شود مدیر عامل این تعاونی محسن قاسمی، خواهرزاده احمدی نژاد است. این تعاونی بیش از 400 نفر عضو دارد که دو سال است بیش از 5 میلیارد تومان رابه تعاونی پرداخت کرده اند.

حال باید منتظر ماند و دید که وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی که وزیر دولتی مدعی عدالت است چه اقدامی برای دستیابی کارکنان وزارت تحت مدیریت خود به حق­شان در آغاز فعالیت­اش خواهد کرد.

زمزمه های گران کردن سرسام آور نرخ گاز مصرفی مشترکین

در ماه گذشته مردم ناگهان با قبض دو ماهه برقی روبرو گشتند که نسبت به دو ماه قبل از آن تا 13 برابر بالا رفته بود. اگر مصرف متوسط خانه ای در دو ماهه یِ قبل 10 هزار تومان بود، اینک به 100 هزار تومان تا 130 هزار تومان رسیده است. ما شاهد اعتراضات پراکنده ی مردم در مقابل دفاتر برق منطقه شان بودیم که حیرت زده از افزایش ناگهانی اینچنینی برق تجمع کرده و بین خود به گله گزاری پرداخته بودند. اما، اعتراضات ایشان محدود به همین گله ها و شکایت ها محدود شد و به اقدامات دستجمعی ایشان در مقابله با چنین اجحافی از سوی دولت تبدیل نگشت.

حالا بر مبنایِ آن تجربه، بنظر می رسد که شرکت گاز منطقه ای نیز می خواهد دست به اقدامی همسان با شرکت برق بزند. مسعود میرکاظمی وزیر نفت ایران از کمبود منابع مالی برای توسعه میدانهای گاز ابراز نگرانی کرده و گفته است که در زمان پیک مصرف گاز

...

ماهیانه نیم میلیون دلار خرج محافظت خامنه ای.


شبانه روز ۳۶ محافظ شخصی که ۲۴ نفر از گروه حماس میباشند و ۴ پز شک به صورت شیفتی در معرض میباشند و همینطور یک فروند جت شخصی با ۴ خلبان در حالت آماده باش ۲۴ ساعت . گفتنی است طرح ضروری فرار رهبر همیشه در حالت آماده باش به سر میبرد و مخارج اصلی و هنگفت مربوط به همین آماده باشه ۲۴ ساعت میباشد ماهیانه ۳۶ نفر محافظ ین رهبر کودتا چی را به عهد ه دارند که ۲۴ نفر به طور دائم تعویض میشوند و از این ۳۶ نفر ۲۴ نفر از گروه حماس تعویض میشوند فردگه مهر آباد محل رفت آمد این گروه میباشد و گاهی اوقات از مرز زمینی شمال ایران وارد میشوند، گفتنی است که بدانید پسر رهبر مجتبی از محافظ ین حماس استفاده نمیکند و آنها را در اموره نظامی در اختیار دارد یک فروند هلیکپتر ۲۴ ساعت در حال آماده باش بسر میبرد و طبیعی است که به خلبان احتیاج دارد خرج ۵۰۰ هزار دلار از بیت مال ماهیانه به این سؤ میرود گفته میشود مشابه همین آماده باشها در درون دولت بسیار میباشد

یک پیروزی چشمگیر دیگر!

یک پیروزی چشمگیر دیگر!


اکبر تک دهقان
30 شهریور1388-21 سپتامبر2009

تظاهرات روز جمعه 27 شهریور- 18 سپتامبر در تهران و شهرهای دیگر، بر یک حقیقت امروزه دیگر انکارناپذیر، مهر تأکید کوبید: آنچه که در مقابل چشمان ما جریان دارد یک انقلاب است، و توده های حامل آن، نه فقط در پی حک و اصلاح این رژیم جانی نیستند، بلکه از ضرورت قیام مسلحانه برای نجات جامعه حتی، بخوبی آگاه بوده، آن را با صدای بلند و لحنی کوبنده، در مقابل چشمان عناصر سرکوب این ماشین آدمکشی، فریاد میزنند. همه آنهایی که درخارج از کشور، هنوز بعناوین گوناگون از برسمیت شناسی پیدایش یک جنبش انقلابی در کشور خودداری کرده، برای تنزل آن به سطح یک جنبش صنفی و" مطالباتی" میکوشند، باید از قدرت نمایی عظیم این توده مصمم، بخود آمده باشند. رژیمی که شیوه سلطه گری آن، بر جنایت و ترور جسمی و روحی لحظه به لحظه مردم، متکی است؛ و از دختر و پسر شهروند این کشور در کوچه و خیابان و پارک، کارت شناسی طلب میکند؛ جز از طریق یک انقلاب، حاضر به هیچ سطحی از عقب نشینی، نخواهد بود. حتی کسب ساده ترین حقوق انسانی در شرایط سلطه این دستگاه ترور، نظیر راه رفتن بدون ترس، تحقیر و لگدخوردن در خیابان، به تنهایی در سطح یک انقلاب، مبارزه و بسیج نیرو می طلبد. بر این حقیقت تلخ و غیرقابل تصور، باید روشن و بدون احساس ضعف تأکید کرد که: در جهان کنونی طی سی سال اخیر، هیچ مردمی به اندازه ایرانیان، تحت بی حقوقی، نابرابری، تحقیر روزمره و شرایط ضد انسانی محض، زندگی نکرده اند.
تظاهرات روز جمعه باز هم نشان داد، این مبارزات هنوز از یک رهبری تثبیت شده و صریح، برخوردار نیست؛ و چه خوب که برخوردار نیست! و هنوز فرصت برای شکل دادن به یک رهبری دموکراتیک و مردمی، از دست نرفته است. توده ای که به خیابانها سرازیر میشوند، بطور کلی از چندین گروهبندی تشکیل شده اند. از تجمعات توده ای میتوان- اندکی با چشم پوشی – ، بعنوان بیان نتیجه یک ائتلاف نانوشته نام برد. با این تفاوت که ائتلاف کننده گان، بحکم شرایط عینی و به اجبار، در کنار یکدیگر گرد آمده اند. رابطه اصلی همانا، رابطه مردم خواهان سرنگونی سریع رژیم، با جریان اصلاح طلبان حکومتی(موسوی، کروبی، خاتمی) است. در میان این نیروی اتئلافی، جریان لیبرالهای راست و راست افراطی، به طرح شعارهای افراطی پرداخته، الزامات یک اقدام ائتلافی اجتناب ناپذیر، را رعایت نمیکنند- رژیم اسلامی، خود یک رژیم فاشیستی است، و قرار نیست، از طریق طرح شعارهای راست افراطی، با آن مقابله شود! شعارهایی که در راهپیمایی های روز جمعه طرح شد، خطوط کلی مشترکات و تفاوتهای نیروهای دخیل در این مبارزات را، تا حدودی ظاهر می سازند. از شعارهایی که بویژه به جریان راست افراطی تعلق داشته، به نزدیکی صفوف تظاهرکننده گان لطمه میزند، میتوان از شعار زیر نام برد:

نسل ما آریا است، دین از سیاست جداست!

طراح چنین شعاری، نه فقط دست به تبلیغ نژاد پرستی زده، بلکه بخش بزرگی از جامعه را از حوزه مبارزه علنی، به بیرون پرتاب میکند. " نسل آریا " دیگر چه مقوله ای است، آقای دانش آموخته لیبرال و فیلسوف بی بی سی؟ راهپیمایی روز جمعه، برای طرح مطالبات سیاسی برگزار گشته بود، و نه بمنظور ترکیب علم جانورشناسی با دانش حقوق سیاسی! لیبرال کم عقل و پرمدعای ایرانی، هنوز قادر به تشخیص تفاوت مقولات سیاسی و طبیعی نیست. اکثریت قریب به اتفاق مردم ایران، با چنین هجویات ارتجاعی بشدت مخالف بوده، جامعه را نه از منظر زشت نژادپرستانه، بلکه از زاویه سیاسی، طبقاتی و ملی درک میکنند. طراحان چنین شعارهایی مجاز نیستند، عرصه مبارزات خیابانی را، به صحنه نشست غیرعلنی جریان فکری خود تبدیل کنند. از این گذشته، طبق این شعار، گویا: 1- مردمی که به " نسل آریا "ی لیبرال ایرانی تعلق ندارند، دین را در سیاست ادغام می کنند؛ اما مدافعین نژادپرستان بدوی" آریایی"، خواهان جدایی دین از سیاست هستند!؟ اکثریت قریب به اتفاق مردم معمولی کردستان و آذربایجان و خوزستان، ترکمن صحرا و غیره، چنین پاسخ هر چند نادقیقی را خواهند داد: به شهادت وقایع تاریخ معاصر ایران، اتفاقاً حقیقت درست عکس این است! و 2- نتیجه منفی دیگر طرح شعارهای لیبرالی از این نوع، لطمه زدن به حمایت بین المللی از انقلاب ایران است. کدام فرد عاقل، فعال اتحادیه ای، هنرمند و تحصیل کرده اروپایی، از چنین شعاری استقبال خواهد کرد؟ آنها از طرح چنین شعارهایی در یک جنبش انقلابی- دموکراتیک وحشت کرده، به مبارزات مردم ایران، با شک و تردید نگاه خواهند کرد.
در طرح شعار فوق همچنین، نوعی" تقلب"! خواسته و یا ناخواسته هم وجود دارد، که نشان میدهد، طراحان آن، نسبتاً با دقت، شاهکار آفریده اند! این شعار، خواهان جدایی دین از دولت نیست؛ بلکه از جدایی دین از سیاست صحبت میکند، تا برای طبقات حاکمه، همواره نوعی استفاده از دین، در سلطه گری علیه مردم، محفوظ بماند. رژیم اسلامی، ترکیبی از دین و دولت، و تجسم تبدیل دستگاه عریض و طویل دولت بورژوایی، به دولتی تماماً دینی است. دین و مالکان آن را نمیتوان و نباید، از زندگی سیاسی جدا کرد. آنها، هم بعنوان شهروند، و هم بعنوان نهاد اجتماعی، دارای حقوق و منافعی هستند که به سیاست، یعنی مناسبات قدرت و مالکیت ربط پیدا کرده، به دخالت در امور عمومی، ناگزیر میگردند. معضل مردم ایران اما این نیست. بلکه موضوع بر سر دخالت دین در امور دولتی و اداری کشور و نظیر یک بختک، افتادن به جان مردم است.
در این راهپیمایی بزرگ، شعارهای اصلی مردم، بسیار محدود، فشرده و رایج بودند. ظاهراً اکثریت معترضین با طرح چنین شعارهایی موافق بوده، با آن به مدت کافی همراهی نموده، بی موقع در پی قطع آنها نبودند. در مبارزات تاکنونی، شعار " مرگ بر دیکتاتور"، که معادل " مرگ بر شاه" در انقلاب بهمن است، بدون استثناء طرح شده، با این تفاوت که روز جمعه این شعار، بیش از گذشته، با حدت و شدت و بمدت طولانی تری، فریاد زده شد. باید به هرترتیبی وزن این شعار را در راهپیمایی ها و دیوارنویسی ها، تقویت کرد. طرح وسیع این شعار، بتنهایی نوعی آموزش رفتار دموکراتیک در جامعه، در محیط کار و حتی محیط خانواده است.

نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران!

شعار دیگر و همگانی راهپیمائی روز جمعه، شعار بالا بود. این شعار از یک طرف، دارای مفهوم راست افراطی و تحقیر آمیز علیه مردم فلسطین و لبنان است، که خود طی بیش از 63 سال، طعمه درنده خویی های دولت اسرائیل و دول امپریالیستی، و در 30 سال اخیر، بازیچه دست حکومت اسلامی بوده اند، از سوی دیگر اما، در محتوای خود یک شعار عمومی نیز هست؛ به این معنا که تظاهرکننده گان، خواهان جدایی از سیاست ارتجاعی بین المللی رژیم، و تمرکز و تأکید بر معضلات داخلی کشور هستند. طرح "جانم فدای ایران" اما، از موضع ناسیونالیسم ارتجاعی ناشی شده، تفاوتی با شعارهای ملی- اسلامی رژیم، در دوران جنگ ارتجاعی 8 ساله ندارد. یک شعار دموکراتیک نباید این مفهوم را القاء کند، که گویا مردم معمولی فلسطین و لبنان، در بدبختیهای مردم ایران طی 30 سال سلطه رژیم ترور، مقصر بوده اند. اکثریت قریب به اتفاق مقصرین این جنایات ضد بشری، هم در داخل و هم در خارج، در مقابل چشمان همگان قرار داشته، حتی به مردم- و با وقاحت، به نیروی چپ کشور و قربانیان - درس دموکراسی و حقوق بشر هم میدهند! همه جناحهای رژیم، با هدف تشدید سلطه گری علیه مردم ایران، و جلب" مستضعفان " ادعایی آن بمثابه نیروی پشتیبان از یکسو، بازسازی موقعیت ژاندارم منطقه، ایجاد شرایط جنگ و ترور و ناامنی، بمنظور تحکیم موقعیت خود و رژیمهای ارتجاعی از سوی دیگر، دهها میلیارد دلار از ثروتهای مردم فقیر کشور را در اختیار دسته جات فاشیستی در فلسطین و لبنان، قرار داده اند. رژیم اسلامی در ارتکاب این تبهکاری بزرگ همچنین، گسترش و حفظ بازار فروش سلاح و کالای منطقه بنفع غرب را در نظر داشته، از این طریق، به سکوت و یا جلب اعتماد دولتها، شرکتها و حتی مردم جوامع غربی، چشم دوخته بود. این انتظار حکومت اسلامی، البته که بی نتیجه نبود؛ کمترین نتیجه آن، سکوت آشکار و چندین دهه دولتها و جوامع غربی، در برابر همه رذالتهای این داوردسته پلید، علیه مردم ایران بود.

ای رهبر کودتا، این آخرین پیام است؛ ارتش سبز ایران، آماده قیام است!
احمدی احمدی، این آخرین پیام است؛ ملت سبز ایران، آماده قیام است!

راهپیمایی روز جمعه همچنین، به شکل آشکار و مستندی، شدت گیری روحیه توسل به یک قیام مسلحانه در جامعه را بازتاب داد. در موارد متعددی، بویژه در تهران، جمعیت انبوهی با صراحت، بلند، منظم و طولانی، شعارهای بالا را فریاد کرده، بر آماده گی خود بمنظور توسل به یک قیام مسلحانه، صراحت بخشیدند. این حقیقت که توسل به قیام مسلحانه، به یک عنصر اساسی در خود-آگاهی شهروند ایرانی، فراروییده است، مفهوم سیاسی بسیار مهمی را بیان میکند؛ بویژه اینکه از خیزش انقلابی مردم، تنها 3 ماه گذشته است! این همچنین درحالی است، که هر آخوند و غیر آخوند اصلاح طلب، دسته جات خیانتکار توده ای- اکثریتی، لیبرالها، سلطنت طلبان و جمهوریخواهان، در هر اطلاعیه و مقاله ای، به مردم درس "مبارزه مدنی" داده، توسل به" خشونت" توسط مردم را نفرین کرده، و بهره گیری از مزایای تسلیم شدن به نظام برده داری حاکم را توصیه میکنند.
در کلیه تصاویر ویدوئویی که تاکنون منتشر شده اند، جاافتادن برخی شعارهای اصلی و صراحت و نظم و انظباط در فریاد زدن، بمراتب از ماههای اخیر، بهتر شده است. مردم طی چندین تمرین و تظاهرات بزرگ، بتدریج از حالت مردمانی که هیجان زده، در حالت پراکنده گی، فرار و هول و هراس شعار میدادند خارج شده، بتدریح، به شیوه ای حرفه ای، با فکر، صبور، محکم و یکدست شعار میدهند. مردم از تجربه مستقیم خود یاد گرفته، در این زمینه هم، از جانیان خیابانی ولی فقیه، جلوتر رفته اند.
محتوای شعارهای کنونی مبارزات خیابانی، هنوز برای بیان اهداف یک جنبش انقلابی- دموکراتیک ایده آل نیست. اما با نگاهی به نتایج 30 سال بربرمنشی حکومت اسلامی در تحمیل بی حقوقی مطلق بر مردم، و غلبه جو یاس و ناامیدی و بی تفاوتی سیاسی در جامعه برای نزدیک به سه دهه، چنین پیشرفتی در مبارزه انقلابی و در مدتی کوتاه، بسیار ارزشمند و دور از انتظار است.
نیروهای متفاوت به هر دلیل دخیل در این جنبش توده ای، هر یک شعارهای خود را مطرح کرده، در همان حال در عمل اما، بر شعارهای عمومی، تأکید بیشتری میگردد. شعاری های مذهبی، که آشکارا با اهداف این جنبش دموکراتیک مغایرت داشته، مهر و نشان صاحبان آنها( اصلاح طلبان) را بر پیشانی دارند، هنوز به بخشی از شعارهای این راهپیمایی ها تعلق دارند؛ اما وزنه شعارهای دموکراتیک، مداوماً سنگین تر میگردد. شرط بهبود کیفی تظاهرات کنونی، از یک طرف حضور متشکل کارگران و از سوی دیگر، به خیابان آمدن آخرین فرد کمونیست هر شهری به خیابان است. در ادامه تحولات بعدی در این راستا، بویژه عدم پراکندن توده وسیع، بدلیل طرح شعارهای خاص به شیوه فرقه گرایانه، اهمیت بسیار دارد. برای نیروهای چپ و ترقیخواه، نمی توان نسخه ای را در این زمینه، آنهم از راه دور پیچید؛ فقط آگاهی بر واقعیات و تجربیات روزمره از انقلاب بهمن روشن میسازد، که چنین تحولی با ضرافتهای خاص خود همراه است، که فعال سیاسی چپ باید حتماً آن را در همین راهپیمایی ها فرا بگیرد. پایان

7 مهر اطراف دانشگاه صنعتی شریف


دانشجویان شریف با شعار "وزیر زیر دیپلم استعفا استعفا" به استقبال وزیر علوم دولت کودتا رفتند

دانشجویان شریف با شعار "وزیر زیر دیپلم استعفا استعفا" به استقبال وزیر علوم دولت کودتا رفتند

دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف صبح امروز از حدود ساعت 9:30 برای استقبال از کامران دانشجو وزیر علوم دولت کودتا که برای افتتاح کتابخانه ی تخصصی پایداری در کتابخانه مرکزی این دانشگاه دعوت شده بود، روبروی ساختمان کتابخانه مرکزی تجمع کردند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر جمعیت معترض و مخالف دولت کودتا به قدری زیاد بودند که نیروی حراست و انتظامات مستقر در آن حوالی نتوانستند دانشجویان را پراکنده کنند و دقیقه بر دقیقه به شمار دانشجویان افزوده شد. این اتفاق در حالی صورت گرفت که حراست دانشگاه با احضار چند تن از دانشجویان و گرفتن تعهد از آنها در روزهای قبل، سعی کرده بود تا دانشجویان را از شرکت در تجمع بازدارد.

دانشجویان معترض که نمادهای سبز از جمله پلاکاردهای سبز رنگ حاوی نوشته هایی نظیر "دانشگاه زنده است"، "تا آخرین نفس راهت را ادامه می دهیم ای شهید"، "این دولت فاشیسته یکجا باید بایسته" و ... دستبندها و بادکنک های سبز بهمراه داشتند با عبور از مقابل دانشکده های مختلف در روبروی کتابخانه مرکزی تجمع کردند.

دانشجویان سپس تجمع خود را با سر دادن شعار هایی ادامه دادند. فریادهای "تقلب جنایت دولت بی کفایت"، "احمدی عمروعاص 63 درصد اینجاست"، "کروبی زنده باد موسوی پاینده باد"، "سپاه و اطلاعات عامل افتضاحات"، "روحانی واقعی منتظری صانعی" در سراسر دانشگاه شریف طنین انداز شده بود.

دانشجویان با در دست داشتن عکس های موسوی و کروبی هرگونه تعرض و توهین به آنها را محکوم کردند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر سپس دانشجویان برای هم صدایی خود با مردم به سمت درب دانشگاه در خیابان آزادی رفتند که با حمایت و تشویق مردم روبرو شدند که پس از مدتی با هجوم گارد ویژه پراکنده شدند.

در پایان نیز سی دی یادبود شهدای جنبش سبز بین دانشجویان پخش شد.











روزنامه دنیای فوتبال توقیف شد

اولین دستور توقیف یک روزنامه ورزشی در تاریخ مطبوعات کشور
روزنامه دنیای فوتبال توقیف شد

روزنامه دنیای فوتبال توقیف شد .برای اولین بار در تاریخ مطبوعات ، یک روزنامه ورزشی به دستور وزارت ارشاد توقیف شد. تاین درحالی است که گفته می شود بیش از 15 شکایت از این روزنامه وجود داشته است. روزنامه دنیای فوتبال از جمله روزنامه منتقد دولت در ورزش به حساب می آمد. نکته جالب اینجاست که تا به حال چنین اتفاقی در تاریخ مطبوعات کشور بی سابقه است.
ظاهرا از وزارت ارشاد با دفتر این روزنامه تماس گرفته اند و اعلام کرده اند که به دلیل شکایاتی که از این روزنامه شده است فعلا شماره جدیدی را منتشر نکنند

جهان ورزش

افشاگری «دنیای فوتبال» :30 هزار بلیط برای نهادهای امنیتی /دربی 67 هزار تماشاگر دارد!

فلاکت حاکمیت امروزه ، بیش از هر زمان دیگر و در هر مسئله ای خود را نمایان می سازد. مراسم افتتاح سال تحصیلی دانشگاه ها را دیروز در دانشگاه تهران و امروز در دانشگاه صنعتی شریف دیدید. براستی که آزادی خواهان ایران حضور یکپارچه ی خود را در همه جا و همه زمان ها باثبات رسانده و خواب از چشمان حاکمان ربوده اند!
همانگونه که روز قدس به روز سبز ایران بدل می شود این بار قرار است که ورزشگاه ها نیز سبز شوند. حاکمیتِ درمانده می خواهد با بسیج 30 هزار بسیجی و نیروی امنیتی، امنیت ورزشگاه آزادی را تضمین کرده و نگذارد فریاد مرگ بر دیکتاتور بگوش و چشم ها راه یابد. اما این بار نیز این حاکمیت است که بازندۀ واقعی خواهد بود. رسوایی و فلاکت گزارش بازی استیل آذین و استقلال این بار نیز در اشکالی دیدنی و برجسته تر از پیش خود را نشان خواهد داد.


افشاگری دنیای فوتبال :30 هزار بلیط برای نهادهای امنیتی
دربی 67 هزار تماشاگر دارد!

لیگ برتر هم با هیجان دنبال می‌شد و امیر قلعه‌نويي‌ اسب استقلال را از همان اول لیگ برای قهرمانی زین كرده بود. با توجه به اینكه محمود احمدی‌نژاد تازه رئیس‌جمهور شده بود و همه از گرایشات فوتبالی وی مطلع بودند این شایعه كه قرار است او به همراه معاونان و برخی وزرایش برای دیدن دربی به ورزشگاه آزادی برود باعث شد تا اتفاقات جدیدی در دربی آن سال بیفتد.
شورای تامین هم بلاتكلیف بود
مسئولان فدراسیون، سازمان لیگ و حتی خود دو باشگاه سرخابی اصرار به عادی بودن بازی دارند اما وقتی شورای تامین استان وارد ماجرا می‌شود یعنی اینكه اوضاع بغرنج‌تر از این حرف‌هاست. معمولا پیش از آغاز دربی شورای تامین استان جلسه‌ای تشكیل می‌دهد تا در آن به ابعاد و جنبه‌های مختلف بازی بپردازند. به هر ترتیب به خاطر اینكه ممكن بود محمود احمدی‌نژاد تماشاگر آن بازی باشد تدابیر ویژه‌ای لحاظ شد؛ تدابیری كه هنوز هم اجرا می شود و كمتر كسی از آنها باخبر است. شورای تامین در آن روزها پاسخ مستقیمی به سازمان لیگ نمی‌داد كه آیا احمدی‌نژاد به ورزشگاه می‌رود یا نه. البته تدابیر امنیتی باید لحاظ می‌شد. به هر جهت دربی، دربی است و مسائل خاص خودش را دارد. محمود احمدی‌نژاد به تماشای آن بازی نرفت تا نمایندگان مجلس به همراه اعضای هیات‌رئیسه وقت فدراسیون تماشاگر دربی باشند. دربی كه در آن ورزشگاه پر نشد و البته همه آن را به بارانی بودن هوا ربط دادند. استقلال یك بر صفر با گل رضا عنایتی به پیروزی رسید. در ورزشگاه هم اتفاق خاصی نیفتاد.
بازار سیاه و بخت سیاه‌تر!
اما در همان دربی بلیت بازی پیش‌فروش شد. یعنی از دو روز قبل از بازی ورزشگاه‌هایی اعلام شد كه تماشاگران برای خرید بلیت به آنجا بروند. بازار سیاه، داغ و داغتر و وضعیت هواداران بیچاره سیاه و سیاهتر می‌شد. حتما آن برنامه 90 را به یاد دارید كه یكی از نزدیكان امیرقلعه‌نویی در حوالی كسانی بود كه بلیت بازارسیاه می‌فروختند! مافیای بلیت‌فروشی با پیش فروش آنقدر درآمدزا شده بود كه مردم در بازی‌های بعدی ترجیح می‌دادند كه به ورزشگاه نروند و آزادی به همین خاطر پر نمی‌شد. اما در دوره علی كفاشیان این معضل حل شد و بلیت بازی‌ها صبح روز بازی فروخته می‌شود. حالا می‌شود گفت رنگ بخت هواداران كمی از سیاه به سمت خاكستری رفته است.
چرا ورزشگاه پرنمی‌شود؟
به هر ترتیب دربی شرایط و حال و هوای خاص خودش را دارد. اما شنیده شده درست از همان دربی آبان‌ماه حدود 20 هزار بلیت در اختیار نهادهایی قرار می‌گیرد كه به امنیت ورزشگاه كمك كنند. آنها نیروهایشان را به صورت نامحسوس به ورزشگاه می‌فرستند. البته این كار كه با هماهنگی نهادهای امنیتی انجام می‌شود برای جلوگیری از اغتشاش و درگیری‌های احتمالی است. شنیده شده در دربی پیش‌رو و با توجه به تحركات اپوزیسیون و اتفاقاتی كه پس از انتخابات روی داد این تعداد به 30 هزار نفر افزایش پیدا كرده است. پیش‌بینی می‌شود ورزشگاه پر نشود و دربی با كمتر از صدهزار نفر برگزار شود.

منبع: جهان ورزش

یادآوری: «دنیای فوتبال» که این خبر را افشاکرد، امروز توقیف شد!

روزنامه دنیای فوتبال توقیف شد

شت پرده تصاحب مخابرات توسط برخی نهادها


آينده نيوز : در حالی كه نماینده رئیس جمهور با انتقاد صریح از واگذاری بیش از نیمی از سهام شركت مخابرات به برخی نهادها، از احتمال ابطال این معامله خبر داده است، خبرنگار «آینده» به جزئیات تازه ای از پشت صحنه این معامله دست پیدا كرده است.

به گزارش خبرنگار «آینده»، معامله مذكور كه با قیمت 8 میلیارد دلار بزرگترین معامله تاریخ اقتصاد ایران محسوب می شود، در حالی صورت گرفت كه تنها رقیب شركت حكومتی خریدار، چند ساعت قبل از معامله با نامه كرد زنگنه، رئیس سازمان خصوصی سازی، به بهانه فقدان صلاحیت امنیتی از معامله كنار گذاشته شد.

فقدان صلاحیت امنیتی در حالی به عنوان علت حذف كنسرسیوم پیشگامان كویر یزد عنوان شد كه صلاحیت این كشور در پروسه ای چند ماهه از ابعاد مختلف اقتصادی، حقوقی و امنیتی تأیید شده بوده و پس از تأیید نهایی شركت مذكور، حدود 800 میلیون تومان جهت خرید سفته و بنابر اظهار مدیران این شركت 14 میلیارد تومان جهت تهیه وثیقه و ضمانت های موردنیاز هزینه كرده بود.

اما در آخرین ساعات و با فشارهای پنهانی، شرایطی به وجود آمد كه به اعتقاد برخی تحلیلگران بزرگترین معامله تاریخ اقتصاد ایران را از شرایط رقابتی بودن خارج كرد.

با این حال اطلاعات جمع آوری شده توسط خبرنگار "آینده" نشان می دهد كه ابعاد این موضوع فراتر از مسایل مذكور است و كنسرسیوم خریدار كه بنابر گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران به بنیاد تعاون سپاه وابستگی دارد، نه قادر به تأمین پیش پرداخت 1500 میلیارد تومانی معامله مذكور است و نه ضمانتهای قانونی را ارائه كرده است.

گفته می شود گروهی از عناصر ذی نفوذ در این نهاد قصد دارند، ادعاهای بستانكاری شركت های اقتصادی وابسته به سپاه مانند قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و... را به عنوان مطالبات سپاه از دولت تجمیع كرده و سپس از سازمان خصوصی سازی بخواهند به جای بخش عمده پیش پرداخت 1500 میلیارد تومانی، از این مبلغ استفاده كند.

در رابطه با ارائه ضمانت نامه نیز تلاشهایی در جریان است كه این مجموعه از دادن ضمانتنامه در معامله 8 میلیارد دلاری كه 80 درصد آن به صورت قسطی پرداخت می شود و عملاً به نحوی 8 هزار میلیارد تومان بدون پرداخت هیچ هزینه ای جابجا شده و سپس با استفاده از بخشی از درآمد هنگفت شركت مخابرات، اقساط معامله پرداخت شود تا در نهایت صاحب این مجموعه شود.

گفتنی است، برخی كارشناسان مدعی هستند علاوه بر آن كه معامله مذكور با سیاست های كلی اصل 44، قانون تجارت و ضوابط بورس مغایرت دارد، موجب كاهش تمایل به سرمایه گذاری، افت بهره وری و ركود در اقتصاد ایران می شود.

در این حال روزنامه "سرمایه" نوشت: در جست وجوی اسامی این شركت ها در سایت روزنامه رسمی كه نتایج مجامع در آن منتشر می شود، اعضای هیات مدیره این سه شركت به صورت مشروح اعلام شده است.براساس این بررسی ها، گروه بهمن، عصر بهمن، شاسی ساز ایران و ارزش آفرینان، اعضای هیات مدیره شركت سرمایه گذاری توسعه اعتماد هستند كه در آخرین جلسه انتخاب اعضای هیات مدیره به مدت دو سال به این سمت منصوب شده اند. 46 درصد از مالكیت گروه بهمن در اختیار بنیاد تعاون سپاه است كه در زیرمجموعه های شركت های پیش گفته نام این شركت مرتباً تكرار شده است.

گفتنی است سهم شركت سرمایه گذاری توسعه اعتماد مبین از بلوك مخابرات 46 درصد است. اعضای هیات مدیره شهریار مهستان با سهم 8 درصدی از بلوك مخابرات، در آگهی تصمیمات مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده مورخ 7/8/87 و به شماره ثبت 269489 روزنامه رسمی، به شرح زیر است: صنایع معدنی شهابسنگ، بازرگانی طلائیه، حفیظ سامانه، ایران اطلس و دانایان پارس كه در تمام اعضای هیات مدیره این شركت ها نام بنیاد تعاون سپاه دیده می شود. در این میان گسترش الكترونیك مبین تنها شركتی است كه در آن اسامی شبه دولتی ها كمتر دیده می شود. به هر رو آنچه اسناد و مستندات نشان می دهد حضور جدی بنیاد سپاه در عرصه خرید بلوك مدیریتی مخابرات است.


پیک ایران

اعتراف یک فرمانده سپاه: سبزها در راهپیمایی روز قدس تهران 2 میلیون نفر بودند علت تظاهرات کتب علوم سیاسی و اساتید مسموم دانشگاه‌ها است

شبکه جنبش راه سبز(جرس):سعید قاسمی از فرماندهان سپاه پاسداران دوشنبه شب طی سخنانی در دانشگاه امام صادق تعداد هواداران جنبش سبز در راهپیمایی روز قدس تهران را 2 میلیون نفر اعلام کرد اما با اشاره به شعار ”نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران“ گفت"می‌گویند 2 میلیون نفر در این تظاهرات شرکت کردند؛ بالاخره ساواکی‌ها،‌اعضای سازمان مجاهدین خلق و... به همراه خانواده‌هایشان هم در این کشور زندگی می‌کنند و بخشی از جامعه را شامل می‌شوند!"

قاسمی همچنین از اعتراضات مردمی پس از انتخابات به سان سایر همقطارانش به عنوا"فتنه" نامبرد و گفت"اینکه رهبری فرمودند در جنگ نرم اعتقادات ما را می‌گیرند و در حوادث اخیر این گونه هم شد" با اینحال وی خطاب به اعضای بسیج دانشجویی گفت"اعتراضات كساني كه در مناطق بالاي پارك‌وي مي‌نشينند، چندان مهم نيست، ولي اگر روزی دیدیم که اهالی شوش و... هم پشت سر ما نبودند باید فرار کنیم."

این فرمانده سپاه پاسداران که خود را"سردارفرهنگی" می نامد همچنین خواستار سرکوب مردم و اعتراضات مردمی شد و گفت"اگر کسی کف خیابان‌ها بیاید نظام موظف است که با او برخورد کند که البته امیدواریم اینگونه نشود، ولی افرادی که در خیابان‌ها آمدند باید بفهمند که مسموم شدند و این قضایای اخیر داستان یک براندازی بود که قلب ولایت فقیه را نشانه گرفته بودند."

در حالی که روز گذشته فرزند شهید همت ضمن انتقاد شدید از اوضاع فعلي گشور در روزنامه اعتماد از هجوم لباس شخصی ها به منزل شهید همت و بازداشت و ضرب و شتم دیگر فرزند شهید همت خبر داد،سعید قاسمی دوشنبه شب در میان اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق به جای دفاع از فرزندان شهدا و محکوم کرذدن حمله و تهاجم به منزل شهید همت، گفت" وقتی فرزند همت این حرف‌ها را می‌زند باید شبها خون گریه کنم، البته من مقصرم ولی وقتی که در دانشگاه‌ها آنها را چیزخورشان می‌کنند چه می‌توانم بکنم؟!"

وی همچنین مدعی شد که فرزندان خانواده های شهدا و از جمله فرزندان و خانواده شهدایی چون همت و باکری ها تحت تاثیر استادان سکولار دانشگاهی به حمایت از میرحسین موسوی و جنبش سبز برخواسته و در مقابل آیت الله خامنه ای قرار گرفته اند و گفت"در کجای دنیا اینگونه است که استاد سکولار در کلاس درس دانشگاه حضور یابد و در نتیجه آن حتی فرزند شهید هم در مقابل آقا قرار گیرد؟!"

سرتیپ پاسدار قاسمی در بخش دیگری از سخنانش در جمع بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق به مجید مجیدی حمله کرد و با اشاره به سخنان اخیر مجید مجیدی در ديدار با آیت الله خامنه ای گفت"همان کسانی که تا دیروز دو میلیارد تومان برای کارهای خود پول می‌گرفتند امروز سمفونی ای کاش می‌نوازند! عزیزم مجید مجیدی! درست است که پيش آقا گریه می‌کنی، آقا هم در پاسخ فرمودند این تلخی‌ها زمان جنگ هم بود... اما باید بگوییم آن روزی که با هنرنمایی خود فیلمی را در مقابل احمدی‌نژاد ساختی کمر جبهه اسلام شکست و گاف دادی و برای یک عمر باید جواب خدا را بدهی!"

وی علت اعتراضات خیابانی را وجود"کتب علوم سیاسی و اساتید مسموم دانشگاه‌ها"عنوان کرد و خواستار حضور خودش و سایر نظامیان در دانشگاهها شد و گفت" اگر نظام این اشكال را بپذیرد و ما بتوانیم به دانشگاه بیاییم، این‌ها را توضیح خواهیم داد و این همان چیزی است که حضرت آقا فرمود در ده سال گذشته عده ای می‌خواستند فقط اسم جمهوری اسلامی را باقی بگذارند و آن را از درون پوک کنند."

سرتیپ پاسدار قاسمی همچنین از دانشگاه به عنوان"مرکزفساد" نامبرد و گفت"باید مرکز فساد را خشکاند و مگر دیوانه‌ایم که کف خیابان بیاییم و با چوب و چماق برخورد کنیم كه البته در موقع لازم و هنگام خطر امنیت کشور آن کار را هم می‌کنیم."

پیک ایران

فیلم کاملی از تظاهرات دانشگاه تهران 6 مهر 1388 از قاصدان آزادی


سوال از آقای موسوی/ مينا فرخنده

پنجشنبه‏، 2009‏/08‏/16
به نقل از به پيش! 45، 25 شهريور 1388، 15 سپتامبر 2009

بيش از دو ماه از شروع مبارزات خود جوش مردم می گذرد، برهه ای که بخاطر گستردگی اعتراضات راديکال مردمی که تحت پوشش تقلب در رای گيری شکل گرفت و بخاطر انرژی بيکران خود" که از سالها ظلم و ستم و ديکتاتوری بر هم انباشته شده آب می خورد" نتوانست در اين چهارچوب تنگ باقی بماند. برهه ای که بخاطر کشتار و شقاوت و وحشيگری رژيم هارجمهوری اسلامی که با تمام قوا و با توسل به تمام نيروهای سرکوبگرش دست به حمله بر عليه معترضين زد، نقطه سياه ديگری است در تاريخ ايران که برای هميشه در ياد ها خواهد ماند.

از شروع اعتراضات راديکال مردمی که باشعارهايی بر عليه تقلب در رای گيری شروع شد و به "مرگ بر ديکتاتور"، " می کشم می کشم آنکه برادرم را کشت" ،" نترسيد نترسيد ما همه با هم هستيم"، "خون نداديم که سازش کنيم"،"بسيجی مزدور برو گم شو" ادامه پيدا کرد. جريانات رنگ ووارنگ داخل حکومت و حاميان غير حکومتی شان که هر کدام برای نجات نظام جمهوری اسلامی و به قدرت رسيدن خود برنامه های اقتصادي، سياسی خود را محق می دانند، سعی کردند خود را پشت مبارزات مردم پنهان کنند. آقای موسوی که شاهد ضرب و شتم و دستگيری ها و کشتار معترضان بود، مردم را به تظاهرات آرام دعوت می کرد و بدون توجه به قساوت هائی که برعليه اين مبارزان اعمال می شد، فرمودند:" وقتی مرا دستگير کردند، مردم به خيابان ها بريزند." آقای موسوی و ديگر کانديداهای رياست جمهوری سعی کردند از اعتراضات مردم برای فشار به جناح مخالف خود سود ببرند و در عين حال اعتراضات مردمی را با محدود کردن شعار ها به "سکوت" تحت کنترل داشته باشند تا اين نظامی که انقدر جامعه را به فلاکت رسانده، مبادا صدمه ای ببيند.
با موضعگيری آشکار ولايت فقيه به نفع جناح احمدی نژاد وبقصد کنار گذاشتن جناح رقيب، موسوی و متحدانش در صدد برامدند که به قيمت خون شهيدان هم که شده برای ثبات هر چه بيشتر خود بپا خيزند و در عوض حتی به خود زحمت پاسخگويی به خواست های بحق کارگران که بخشی از آن در نامه کارگران شرکت واحد آمده را نمی دهند و نامه سرگشاده آنها بی جواب می ماند، کارگران می پرسند:
ـ نظر صريح کانديداهای دوره دهم رياست جمهوری در رابطه با تشکيل تشکل های مستقل کارگری و صنفی بدون دخالت دولت و کارفرما چيست ؟
ـ سرکوب تشکل های مستقل کارگری را چگونه توجيه می کنند ؟
ـآيا به خواست تشکل های کارگری که دستمزد حداقل يک ميليون تومان را با امضاء کارگران کارخانجات سراسر کشور اعلام نمودند گردن خواهيد نهاد؟
ـ نظر خود را نسبت به کنوانسيون های بين المللی کارگری ، حقوق کودک ، زنان وحقوق بشر اعلام نموده و بفرمائيد چگونه به آنها پايبند خواهيد بود ؟....
جوابی که ايشان با اين سکوت و بی توجهی خود به سنديکای کارگران شرکت واحد می دهند روشن است. ايشان می بايست برای حفظ نظام, يعنی حفظ خودشان بجنگند.

تنها شانسی که آقای موسوی ويارانش آوردند اين است که آقای احمدی نژاد زحمت ايشان را کم کردند و جواب کارگران و در واقع جواب همه مردم را داده اند که "سنديكا چيست و نمي‌دانم چرا برخى اصرار دارند از متخلفين دفاع كنند. متاسفانه برخى رسانه‌هاى ما يك فضاى ديكتاتورى راه انداخته‌اند كه در آن هر توهينى را مطرح مي‌كنند". با اين جواب که انگاراز آسمان برای آقای موسوی افتاد، ايشان ديگرلازم نيست در اين رابطه موضع بگيرند و جواب اين معضل را بدهند.
از فهرست تعهدات آقای موسوی به زنان، چنين برمی ايد که: آزادی و برابری زنان تنها در سطحی می بايست باشد که حجاب به خطر نيفتد و زنان طبق معمول دنباله رو و حرف شنومردان باشند. تا آنجا که اقتدار مرد ها برزنان به خطر نيفتد، اجازه دارند مورد حمايت قرار گيرند و به وضعيتشان رسيدگی شود.
نظرايشان در رابطه با تشکل های مستقل از دولت، همچون تشکل های دانشجويی و زنان، چه است؟ آيا بازهم آنها به بهانه های نهی از منکر محکوم می شوند و اعضايشان مورد پيگرد قانونی قرار می گيرند؟
آقای موسوی نمی خواهند بفهمند که تشکل آزاد و مستقل حق مردم است، ايشان با اين شعارها" تشکل حق ماست"، " تشکل آزاد، تشکل مستقل حق ماست" کاملا بيگانه هستند چه برسد به شعارهايی همچون "اعتراض اعتراض، اعتراض عمومی ـ اعتصاب اعتصاب، اعتصاب عمومی" که می تواند لرزه بر اندامشان بيندازد.
حق تشکل!
حقوق زن و کودک!
آزادی قلم و انديشه تا آنجا معنی می دهد که در خدمت آقای موسوی باشد و برايشان رأی جمع کند.
برای آقای موسوي، زندانی سياسی فقط کسانی هستند که به نفع جناح ايشان معترض بوده اند، اينکه آيا اگر ايشان برفرض اينکه به قدرت برسند با مخالفان خود همچنان مثل گذشته برخورد خواهند کرد، بی جواب مانده است!

کسی نيست که بگويد معامله اينطور نمی تواند باشد:" مال من مال خودم، مال مردم هم مال خودم" مردم تجربه سالهای 57 و شکست انقلاب را دارند و هنوز فراموش نکرده اند که چه می خواستند و چه شد. مردم جواب مشخص می خواهند، در صورت نگرفتن پاسخ خود آرام نخواهند نشست.

برداشت از روشنگری

دانشگاه شریف؛ 7 مهر، 29 سپتامبر 2009



تجاوز بخش جدايی ناپذير زن ستيزی در جمهوری اسلامی!

تجاوز بخش جدايی ناپذير زن ستيزی در جمهوری اسلامی!
ليلا پرنيان


هنوز از مرگ ندا و سهراب و کيانوش و دهها جوانی که توسط قداره بندان رژيم جنايتکار جمهوری اسلامی به قتل رسيده بودند، در بهت بوديم که خبر از نا پديد شدن دختر جوانی به نام ترانه موسوی رسيد. گويا به خانواده خبر می رسد که ترانه بخاطرپارگی وجراحت رحم به بيمارستانی در تهران انتقال داده شده و در حالت کما بسر می برد. اما قبل از آنکه اعضای خانواده اش بتوانند خود را به بيمارستان برسانند، ترانه از بيمارستان به جای نامعلومی انتقال داده می شود. اگر چه با چنين شرايطی برای آنانيکه با جنايات و ددمنشی و زن ستيزی اين رژيم آشنا بودند، ترديدی وجود نداشت که چه سرنوشتی در انتظار ترانه بود، اما بسياری از ما می خواستيم که اين سرنوشت را باور نکنيم و در دل اميدی داشتيم که بالاخره سرنخی از او در يکی از بازداشتگاهها و يا بيمارستانها پيدا شود. طولی نکشيد که تارهای اين خيال بافی پنبه شد و جسد سوخته اين دختر جوان در منطقه ای دورافتاده پيدا شد. سران مرتجع و زن ستيز رژيم به همراه صدا و سيمای اين جانيان تلاش کردند که اين خبر را انکار و تکذيب کنند.اما اين جنايات در تار وپود اين رژيم بافته شده است و بخش جدا ناپذير از نظام سرکوبگر جمهوری اسلامی می باشد.

دقيقا معلوم نيست که چه تعداد ديگر از دختران و زنان ما در دوره شکنجه مورد تجاوز قرار گرفته و سپس به قتل رسيدند و يا با تهديد و تحقير به بيرون از زندان فرستاده شدند تا بقيه عمر خود را در کلنجار دائمی با اين شکنجه بسر برند.
اما فاش شدن خبری مبنی بردفن بسياری از عزيزان ما در قطعه 302 بهشت زهرا بصورت بی نام و نشان و آشکار شدن مسئله گورهای دستجمعي، به همراه افشاگری فرزند يکی از کارکنان بهشت زهرا همه نشان از آن دارد، که ارتکاب به اين جنايات از جانب رژيم و شکنجه گرانشان ابعاد هولناکی بخود گرفته است. ادامه مطلب در سایت روشنگری:


تجاوز بخش جدايی ناپذير زن ستيزی در جمهوری اسلامی!
ليلا پرنيان

دروغ شاخدار امام جمعه جدید


دانشگاه شریف؛ 7 مهر 1388


گزارشی تکان دهنده از بازداشت های روز قدس


فيس بوک Freedom Messenger : گزارش های دریافتی از دستگیرشدگان تظاهرات روز قدس حاکی از این است که تعداد زیادی از دستگیرشدگان به مساجد و پایگاه های بسیج منتقل شده ومورد ضرب وشتم شدید قرار گرفته اند.افراد بازداشت شده پس از دستگیری به مساجد و پایگاه های بسیج انتقال داده شده و در گونی های دربسته قرار داده شده اند وسپس از سوی نیروهای بسیجی به شدت مورد ضرب وشتم قرار گرفته اند.گزارش های دریافتی حاکی از این است که تعداد دستگیر شدگان روز قدس بالغ بر صدها نفر بوده است.اما این دستگیری ها در کوچه ها و مکان های خلوت تر صورت گرفته است.نیروهای بسیجی به دستور مقامات ارشد خود با دستگیری جوانان معترض در روز قدس آنها را به مساجد و پایگاه های بسیج انتقال داده و در گونی های دربسته قرار داه و با مشت و لگد و ناسزا ضمن ضرب وشتم آنها را مورد تحقیر قرار داده اند.گزارش های دریافتی گویای آن است که افراد بازداشت شده سپس وادار به اظهار ندامات شده اند.در بخش دیگری از این بازداشت های فوری بسیجی ها اقدام به تهیه تصاویر وعکس وفیلم ومشخصات بازداشت شده ها کرده اند, تا ضمن ترساندن آنها ابزاری برای فشار به جوانان بازداشت شده در دست داشته باشند. لازم به ذكر است كه تعداد اين بازداشتي به صدها نفر بالغ می گردد كه شیوه ضرب و شتم, اعتراف گیری,تهیه تصاویر, فیلم و عکس از بازدشت شدگان بسیار شبیه به هم است .كه در یک اقدام هماهنگ دست به چنین کار گسترده ای در حوالی خیابان فاطمی,خیابان ولی عصر ,خیابان کریمخان زند ومیادین هفت تیر و ولیعصر زده اند. بیشتر گزارش های دریافتی از نحوه چنین برخوردهایی در مورد بازداشتی های روز قدس از حوالی مناطق و خیابان های یاد شده به دست آمده است. رونمایی ازموارد برخوردهای خشن و توهین آمیز نیروهای سرکوب گر بسیجی با جوانان پایتخت در حالی صورت می گیرد که این اتفاق ها به دور از چشم رسانه های عمومی رخ داده است. با توجه به عدم دسترسی رسانه ها به پایگاه های مقاومت بسیج و پراکندگی آنها در سطح شهر تهران امکان بازدید یا بازرسی از آنها نيست . از سوی دیگر مساجد که چند سالی است تبدیل به خانه امن بسیجی ها و گروه های فشار تبدیل شده اند, با توجه به فضای خاص حاکم برآنها هرگز در تیررس رسانه های داخلی و خارجی ومردم قرار نداشته اند.بنابراین نیروهای امنیتی با برنامه ریزی های دقیق موفق شده اند در روز قدس با دستگیری و بازداشت انفرادی صدها نفر و انتقال آنها به مساجد و پایگاه های بسیجی اقدام به اعتراف گیری و ضرب وشتم گروهی از جوانان بكنند.با این کار تعدادزیادی از بازدشت شدگان در عمل نتوانسته اند ثابت کنند که توسط چه مرجعی دستگیر شده اند زیرا بازداشت در مساجد و پایگاه های بسیج آن هم در گونی های دربسته موجب شده است تا کار پیگیری و رسانه ای شدن این بازداشت ها را با مشکل و به نوعی غیرممکن کند.


پیک ایران

همسر امام زمان بازداشت شد !


چاپ ايميل
07 مهر 1388
از مریدان همسر امام زمان می گوید : آن اوایل هر شب به من پیامک های عاشقانه می زد
( وهنگام ملاقات ) مرا در آغوش می کشید ! او می گفت: امام زمان مرا
انتخاب کرده اند و با من ارتباط مستقیم دارند !

یکی از مریدان همسر امام زمان می گوید: آن اوایل هر شب به من پیامک های عاشقانه می زد (و هنگام ملاقات) مرا در آغوش می کشید! او می گفت: امام زمان مرا انتخاب کرده اند و با من ارتباط مستقیم دارند! من ایشان را می بینم می خواهند مرا ببرند ! این خیلی زود اتفاق می افتد. محیا دختر من از ذریه معصومین است، وظیفه من این است که برای امام زمان سرباز جمع کنم !

به گزارش شبكه خبرمسیحیان فارسی زبان، سایت خبری سنی نیوز با درج مقاله ایی با مضمون " بازداشت همسر امام زمان" به قلم (عبدالله حیدری) می نویسد: در تاریخ ۸/۹/۲۰۰۹ میلادی در سایت .mohakeme.com مطلبی دیدم با این عنوان «من همسر امام زمان هستم» ابتداء خلاصه ای از این مقاله را تقدیم حضور شما می کنم: این زن سعی می کرد با برگذاری جلسات خصوصی و ادعای همسری امام زمان و داشتن علم لدنی باعث تخریب اعتقادات و برهم زدن تعادل روحی خانواده ها بشود او همچنین ادعا می کرد فرزندش فرزند امام زمان ست !.
یکی از مریدان همسر امام زمان می گوید: آن اوایل هر شب به من پیامک های عاشقانه می زد (و هنگام ملاقات) مرا در آغوش می کشید!
او می گفت: امام زمان مرا انتخاب کرده اند و با من ارتباط مستقیم دارند! من ایشان را می بینم می خواهند مرا ببرند! این خیلی زود اتفاق می افتد. محیا دختر من از ذریه معصومین است، وظیفه من این است که برای امام زمان سرباز جمع کنم!
وی مدتی صیغه یکی از هوادارانش که پسری ۲۲ ساله بود شد!. شاهدان عینی می گویند این خانم همسر سومش را موش خانه صدا می کرد!. و از او برای پذیرایی از دختران و زنانی که به محضرش! می آمدند بهره می برد!.
به من می گویند باید تنها بروی ولی من چون حس انسان دوستی و محبت زیادی دارم که خاص معصومین است نمی توانم این مسیر را تنها طی کنم و می خواهم عده زیادی را ببرم. جنس من در ظاهر مثل شما از گوشت و پوست است (ولی) من زمینی نیستم. رفتار من آموختی نیست من از جنس پلاسمایی هستم و هرگز نمی پوسم!

سر انجام این همسر امام زمان بازداشت گردید. تا اینجا برگرفته از مقاله مذکور بود.
نویسنده سایت سنی نیوز در ادامه با نگاهی واقعگرایانه و مخاطب قرار دادن عاشقان مهدی موعود امام زمان، بر حاشیه این خبر می نویسد:

عرض می شود که فرق این زن با شماها چیست؟! چرا باید او دستگیر و زندانی شود و شما به نام امام زمان حکومت و درآمد داشته باشید؟! بویژه خدمت آیات عظام و بازرگانان بزرگی که به نام دین و مذهب و عقیده از جیب ملت بیچاره نان می خورند و بساطی سرهم کرده اند عرض می کنیم که چطور است دروغ و کلاهبرداری شماها سزایش زندان و شکنجه نیست؟! یک زن بیچاره ای که با الهام از افکار و عقاید شما خواسته لقمه نانی برای خود و خانواده اش پیدا کند سزایش زندان و شکنجه است؟!
نویسنده این مقاله ادامه می دهد؛ بیش از هزار سال است که شما دروغ تولد و غیبت امام زمان را جعل کردید و دارید از مردم کلاهبرداری می کنید! در برابر هیچ کس و نظام و قانونی هم پاسخگو نیستید! آنگاه اگر کسی همین کار شما را در سطح پایین تری انجام داد باید مجرم شناخته شود؟! دروغهای شاخداری که شما به امام زمان نسبت داده اید ریشه در کجا دارد؟! کار بجایی کشیده که با وقاحت مدعی می شوید که ۲۵۰ آیه در قرآن کریم در باره این امام موهوم و افسانه بی ریشه وجود دارد! امامتی که خودش افسانه ای بیش نیست برای دنبش چطور ۲۵۰ آیه وجود دارد؟! قرآن کریم در باره یک وهم و تخیلی که دونیم قرن بعد در اذهان عده ای بوجود خواهد آمد چرا ۲۵۰ آیه باید مطرح کند؟! سود این شخصیت موهوم برای امت اسلامی چیست؟!
سنی نیوز می افزاید؛ از هزار و دویست سال پیش که گویا ایشان در غار سامرا و اخیرا در چاه جمکران استراحت می فرمایند تا کنون چه سودی از ایشان به امت اسلامی یا حتی شیعیان اثناعشری رسیده است؟! کدام سود و استفاده ای است که از کانال غار سامر و چاه جمکران به سوی شیعیان سرازیر می شود؟! اگر ایشان تشریف نداشته باشند کدام خطرات جدی متوجه امت اسلامی و شیعیان اثناعشری می شود؟! و آنگهی شماهای که وجود چنین موهومی را فرض می کنید و برایش آیه و حدیث می تراشید و معجزه و کرامات جعل می کنید و اختیار کل این جهان را به او می سپارید پس چرا نمی گذارید پرسشهای طبیعی مردم مطرح شود و به آن پاسخ داده شود تا عقلا وجود این عفریت جنی همیشه زنده! را باور کنند!؟
اگر امام زمانی وجود دارد و کنترول این جهان و تمام ذرات کون و مکان در اختیار اوست پس چرا نباید غیر از خود شماها کسانی او را ببینند؟! اگر امام زمانی وجود دارد در کجا زندگی می کند؟ چرا در غار؟ یا ته چاه؟! چرا یکه و تنها؟ ایشان چه می خورد؟! چه می پوشد؟! غذا و لباسش را چگونه تهیه می کند؟! چه کسی برایش غذا درست می کند؟ چه کسی لباسهایش را می شوید؟ چه کسی ناخنها و موهای اضافه اش را می گیرد؟ کجا حمام می رود؟! از کجا خرید می کند؟! چه غذاهایی می خورد؟ چه میوه هایی دوست دارد؟! چند تا همسر دارد؟! همسرانش دائمی هستند یا صیغه ای؟ چند همسر دائمی دارد؟ چندتا صیغه ای دارد؟ چند تا فرزند دارد؟! از همسران صیغه ای هم فرزند دارد؟!
حیدری نویسنده مطلب در ادامه سوالاتش می نویسد: ایشان اگر در آغاز غیبت کبری ۳۲۹ هجری ازدواج کرده باشد پس اولین فرزند ایشان باید بیش از هزار سال عمر داشته باشد! آیا فرزندان ایشان هم مثل خودش زنده هستند، و عمر زیاد می کنند یا اینکه عمر طبیعی دارند و فوت می کنند؟!، هر فرزند ایشان اگر بطور طبیعی صد سال عمر کرده باشد حد اقل ده نسل تا کنون عوض شده و هر نوه ایشان اگر دو فرزند به جا گذاشته باشد باید یک فامیل چندین خانواده ای داشته باشد!!.
همسران ایشان چی؟! آیا عمر طبیعی دارند و فوت می کنند یا اینکه مثل خود ایشان بیش از هزار سال عمر کرده اند و هنوز هم تا هنگام ظهور ادامه خواهند داد؟! اگر ایشان یک همسر دائمی و پنج همسر صیغه ای داشته باشند، و از هر کدام دو فرزند داشته باشند از ثبت احوال بپرسید که غار سامرا و چاه جمکران چقدر باید ظرفیت داشته باشد تا خانواده ایشان را در خود جای دهد؟!
هزاران پرسش بی پاسخ وجود دارد که هرچه شما بخواهید ادامه دهید بقول عربها مانند مطاط کش می خورد! حال این عروس خوشبخت که امام زمان از ایران انتخاب کرده معلوم نیست چندمین همسر ایشان است؟! اگر دوستان زندان اجازه بدهند خبرنگاران یک مصاحبه مفصلی با این همسر امام زمان انجام دهنم تا بخشهایی از زندگی اجتماعی و خصوصی ایشان که قطعا آموزنده خواهد بود را در اختیار ملت عزیز قرار دهیم!.
مها خانم کوچولو دختر امام زمان از این بانوی خوشبخت ایرانی نفهمیدیم چند سال دارد؟! این پرسش فقهی است که باید از مراجع عظام و ولی فقیه پرسید که آیا این فرزند معصوم علیه السلام که یک دختر است آیا می تواند برای جانشینی ولایت فقیه خودش را کاندید کند یا خیر!؟.
پس اجازه بدهید تا زمینه مصاحبه با همسر امام زمان مساعد شود تا بتوانیم ترتیب مصاحبه ای با دختر ایشان مها خانم را نیز بدهیم تا آن زمان با شما عزیزان خدا حافظی کنیم.
نویسنده در انتهای مطلب خود با یك نتیجه گیری اینگونه مطلبش را به پایان می رساند كه؛ فقط توجه داشته باشید که از قرار معلوم از این پس ما شاهد حضور بخشی از خانواده امام زمان در درون جامعه خواهیم بود. و احتمالا فعالیت هایی نیز در بخشهای مختلف بویژه سیاسی و اقتصادی خواهند داشت!!.
مثلا ممکن است یک فرزند یا نوه ایشان اداره بعضی شرکتهای بزرگ اقتصادی را در دست بگیرد، یا اداره حوزه علمیه قم یا دانشگاه امام صادق یا وزارت ارشاد را در دست بگیرند، کارشناسان معتقدند ظهور امام زمان ممکن است شکل جزئی داشته باشد، یعنی ابتدا خانواده ایشان وارد بدنه حکومت بشوند و کم کم خود اعلان ظهور فرمایند. پس تا رسیدن اخبار تازه تری از خانواده امام زمان همه شما را به خداوند قادر توانا و شنوای دانا می سپارم.

منبع : سنی نیوز

منبع سیخونک: شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان

مایت فعالان سياسي، اجتماعي، فرهنگي و جامعه مدني از اقدام آيت‌الله العظمي منتظري و فراخوان مراجع و علما برای مقابله فوری با ظلمی که در حق شهروندان اعما

حمایت فعالان سياسي، اجتماعي، فرهنگي و جامعه مدني از اقدام آيت‌الله العظمي منتظري و فراخوان مراجع و علما برای مقابله فوری با ظلمی که در حق شهروندان اعمال می شود

« مراجع و عالمان ديني در پيشگاه خدا و مردم مسئولند»

ملت شريف ايران،

همگان به ياد دارند كه مراجع و عالمان ديني متعهد در سال‌هاي پيش از انقلاب همواره مرجع و پناهگاه مردم در برابر دولت‌ها و عملكرد نادرست دولتمردان بودند و به لحاظ مالي به حكومت وابستگي نداشتند. اما در سالهاي پس از انقلاب، جمعی از آنان خواسته يا ناخواسته، منصب حكومتي يافته و يا به حكومت وابسته شده‌اند. بدين ترتيب، افزون بر اين كه تمامي كارهاي دولت به نام همه روحانيون تمام شده و مي‌شود، دولتمردان و حاكمان از اين اهرم براي فشارآوردن به روحانيان در راستاي پيشبرد مقاصدشان، بهره مي‌گيرند.

امروزه اما، وقايع و فجايعي در حق آحاد ملت رخ داده است كه در صورت سكوت بزرگان ديني، اين رخدادهاي تكان دهنده نه تنها در پيشگاه مردم، بلكه در پيشگاه حق نيز به نام آنان نوشته مي‌شود و همچنين باعث بدنامي دين مبين اسلام ـ كه اين اعمال با استناد و اتكاء به آن يا شبيه سازي‌هاي نادرست و ناچسب به بخش‌هايي از تاريخ صدر اسلام صورت مي‌گيرد ـ خواهد شد و همچنین حق آزادی بیان و استقلال آنان را که از ویژگیهای روحانیت شیعه است از آنان سلب خواهد کرد.

برهمين اساس بوده است كه آيت‌الله العظمي منتظري، به خاطر احساس وظيفه ديني و ملي، در پيام اخيرشان به مراجع تقليد، عالمان دين و حوزه‌هاي علميه، ضمن بدعت خواندن رفتارهاي حاكمان پس از انتخابات دوره دهم رياست جمهوري و ابراز تأسف از ستم‌هايي كه بر شهروندان به نام دين مي‌رود، از آنان خواسته‌اند كه در برابر ظلم‌ها، بدعت‌ها و كارهاي خلافي كه به نام دين صورت مي‌گيرد، سكوت نكنند و در راستاي فریضه بسيار مهم امر به معروف و نهي از منكر براي جلوگيري از انحرافات و اصلاح امور جامعه، كه مورد انتظار مردم است، اقدامات شايسته و فوري انجام دهند.

ما، امضاء كنندگان اين بيانيه، ضمن حمايت از اقدامات مسئولانه و شجاعانه آيت‌الله منتظری و آيت‌الله صانعي، در شرايط خطير كنوني، از ساير مراجع عظام و علماي دين انتظار داريم آنان نيز به اين فریضه ديني مجدانه عمل كنند، با اين اميد كه به خواست خداوند مؤثر افتد و نام نيكي از آنان در دفتر الهي و خاطره ملت ايران ثبت شود.

6/7/1388

حميد آصفي، محمد آزادى، سامر آقایی، احمد آدينه‌وند، محمد ابرهيم زاده، عباس ابوذری، هادي احتظاظي، حميد احراري، طاهر احمدزاده، حسن احمدي، محسن احمدي، امين احمديان، عبدالمجيد الهامي، مصطفي اخلاقي،‌ میلاد اسدی، حسن اسدی زیدآبادی، بهرام اسماعيل بيگي، رشید اسماعیلی، سيد كوزاد اسماعيلي، مرتضى اشفاق، حسن افتخاراردبيلي، جلال اقتدارى، امير اقتنايي، اعظم اكبرزاده، زهرا اكبرزاده، علی‌رضا اکبرزادگان،محمد جواد اکبرین، علی اکرمی، پروین امامی، محمود امير احمدى، مهدي اميني‌زاده، حجت انصاري، حسين انصاري‌راد، علي انجم روز، حامد ایرانشاهی، كمال‌الدين بازرگانى، پروين بختيارنژاد، اكبر بديع‌زادگان، رحمت‌الله برهانى، ابوالفضل بازرگان، عبدالعلی بازرگان، فرشته بازرگان، محمدنويد بازرگان، مختار باطولي، ايرج باقرزاده، ناصر بهبهاني، پوريا براتيان، محمد بذرپور، محمد بسته‌نگار، مهدي بسته‌نگار، محمدحسین بنی‌اسدی، عماد بهاور، حميد بهشتي، بهزادى، محمد بهفروزى، مهرداد بزرگ، نجات بهرامي، آرش بهمني، صفا بيطرف، مسعود پدرام، محمد پوررضايي، عباس پوراظهرى، رضا پويان، حبيب‌الله پيمان، مجيد پيمان، عبدالرضا تاجيك، عباس تاج‌الديني، مصطفى تنها، غلامعباس توسلى، محمد توسلى، محمدرضا توسلى، مجيد تولائى، مجيد جابرى، علی جمالی، رضا حاجى، بهمن حافظى، طه حجازى، جلال‌الدین حجتی، حمید حدیثی، علي حديثي، حسین حريرى، آیدین حسنلو، مهدي حسين‌نژاد، بهزاد حق‌پناه، جمشید حقگو، ابوالفضل حكيمى، عبدالكريم حكيمى، مجيد حكيمى، محمدرضا حمسى، محمد حيدري، فخرالدین حیدریان، مقدم حيدري زاده، جعفر خائف، رضا خجسته رحیمی، ابراهيم خدادادى، امير خرم، مصطفی خسروی، حسین خطیبی، محمد خطيبي، ابراهيم خوش سيرت سليمي، اسماعيل خوش محمدى، هوشنگ خيرانديش، محمدعلى دادخواه، رسول دادمهر، محمد داديزاده، محمد مهدى دانشيان، محمود دل آسايى، عباس دهقان نژاد، مصيب دوانى، ابراهيم دينوي، امير خسرو دليرناني، محمد صادق ربانى، تقي رحماني، محمدجواد رجائيان، عليرضا رجايى، محمد صادق رسولی، احد رضائى، اصغر رضائى، بهمن رضاخانى، سعید رضوی فقیه، حسين رفيعى، مهدى رهنما، فرزانه روستائی، محمد جواد روح، رضا رئيس طوسى، جمال زره ساز، علي زرين، محمدابراهيم زمانى، پرويز زندى نيا، عليرضا ساريخانى، نسرين ستوده، عزت الله سحابى، فريدون سحابى، هاله سحابى، محمد سرچمى، محمود سعیدزاده، بیوک سعیدی، عبدالفتاح سلطاني، مرتضي سلطانيه، علی سیاسی راد، محمدعلي سيدنژاد، سيد محمد علي سيف‌زاده، سلمان سیما، مرتضي سيمياري، محمود بصير شاددل، ابراهيم شاكرى، على شاملومحمودی، حسين شاه حسينى، الله وردى شمبورى، احمد شهامت دار، صابرشيخلو، آمنه شیرافکن، عطاء اله شيرازي، هدي صابر، محمد صاحب محمدي، محمد صادقی، هاشم صباغيان، احمد صدر حاج سيدجوادى، رضا صدر، سمیرا صدری، مهدى صراف، فضل الله صلواتى، حميدرضا صمدي، مظفر صفري، سعيد صاحب محمدي، جليل ضرابي، على اشرف ضرغامى، فريدون ضرغامى، اعظم طالقانى، حسام طالقانى، طاهره طالقانى، نرگس طالقانى، اكبر طاهرى، رئوف طاهرى، محمد طاهرى، امير طيراني، مهدی عربشاهی، روئين عطوفت، باقر علائی، علي علوي، محمدباقر علوى، محمدحسن عليپور، رضا علیجاني، على عليزاده نائينى، محمد جعفر عمادى، محمود عمرانى، سيد جعفر عباس زادگان ، هما عابدي، شيرين عبادي، محمد حسين غفارزاده، على اصغر غروى، عليرضا غروى، ماجد غروى، مسيح غروى، سعيد غفارزاده، على غفرانى، فریده غیرت، مصطفي فاضلي، رضا فاني ، باقر فتحعلی بیگی، ارسلان فلاح، مقصود فراستخواه، مهدی فخر پویان فخرآیی، غفار فرزدى، حسن فرح آبادی، فاطمه فرهنگ خواه، حسن فريد اعلم، فرزاد قاسمي، سعيد قاسمي ‌نژاد، عباس قائم الصباحي، محمد قائم مقامي، خسرو قشقايى، ماهرو قشقايى، مهدي قلي‌زاده اقدم، عبدالمجيد قندى زاده، نظام الدين قهارى، مصطفى قهرمانى، حجت الله قياسى، رحمان كارگشا، اسداله كارشناس، امیر حسین کاظمی، مرتضى كاظميان، هادي كحال‌زاده، محسن كديور، خسرو كردپور، مسعود كردپور، كاوه قاسمي كرمانشاهي، على كرمى، فریدون کشکولی، پروين كهزادى، بهناز كياني، بيژن گل افرا، فاطمه گوارايي، مسعود لدنى، حسين لقمانيان، احسان مالکی پور، محمد تقى متقى، حسين مجاهد، محسن محققى، نرگس محمدي، نوشين محمدي، محمد محمدى اردهالى، سيد على محمودى، حسين مدني، سعيد مدنى، ماشاءالله مديحى، فريد مرجائي، احمد مدادي، مصطفى مسكين، رضا مسموعى، ليلا مصطفوى، عباس مصلحى، محمد جواد مظفر، مهدي معتمدي مهر، احمد معصومي، ضياء مصباح، ياسر معصومي، بدرالسادات مفيدى، مرتضى مقدم، علی مقیمی، کاظم ملکی، علی ملیحی، مهدی ممکن، قدرت منصوري، حسام منصوري، خسرو منصوريان، كيوان مهرگان، كامران مولايي، عليرضا موسوی، سيدرضا موسوى سعادتلو، علي اكبر موسوي خوئيني، اتابک موسوی نسب، على مومنى، محمود مومنى، بيژن موميوند، امير ميرخانى، علي مينايي، احمد ميرزايي، وحيد ميرزاده، مرضيه مرتاضي لنگروي، حسن نراقى، مجتبي نجفي، جعفر نقمی، محمود نكوروح، امير نكوفر، محمد تقى نكوفر، مهدی نور بخش، فخرالسادات نوربخش، منوچهر نوربخش، حسین نوری زاده، سعيد نعيمي، امين نظري، احمد هادوی، هادى هادى زاده يزدى، محمد هاشمی، ناصر هاشمي، فريد هاشمي، بهاره هدایت، خليل هراتي، مراد همتي، عليرضا هندى، احسان هوشمند، رسول ورپايى، صديقه وسمقي، رحيم ياورى، على فريد يحيايى، ابراهيم يزدى، حسن يوسفى اشكوري، حسن یوسفیان آرانی، مير محمود يگانلي .

پیک ایران