سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۶/۱۳

زمینه چینی برای بستن دانشگاه ها

رحيم پور ازغدي در مراسم افطار جامعه اسلامي مهندسين:
با هزينه نظام فارغ التحصيلان سكولار به جامعه تحويل مي دهيم

خبرگزاري فارس: عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: اكنون اكثر منابع درسي علوم انساني در دانشگاههاي ما ترجمه غربيهاست و اين يعني اينكه با هزينه نظام جمهوري اسلامي فارغالتحصيلان سكولار تحويل جامعه ميدهيم.


به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، حسن رحيم پور ازغدي عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي ديروز پنجشنبه در مراسم افطاري كه از سوي جامعه اسلامي مهندسين در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد با بيان اينكه در انتخابات اخير رياست جمهوري بسياري از صفبنديها و مرزبنديها به هم ريخت گفت:‌ صفبندي جريانهاي سياسي در انتخابات رياست جمهوري دهم ديگر چپ و راست و يا سنتي و مدرن نبود. در اين انتخابات كساني حرفهايي زدند كه هرگز تصور نميشد اينگونه حرفها را چنين افرادي گفته باشند.
وي با بيان اينكه پديده «متدين سكولار» در كشور رواج يافته است، اظهار داشت: كساني كه در كشور با همين قانون اساسي در راس كارها بودند امروز سخناني بر زبان جاري ميكنند كه در دهه 60 عليه آن حرف ميزدند.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي يادآور شد: افرادي هستندكه در دهه 60 به نام ملي شدن همه چيز را ميخواستند دولتي كنند اما امروز نه تنها اقتصاد بلكه دين و اخلاق مردم را هم ميگويند يك مسئله خصوصي و شخصي است.
ازغدي با اشاره به اينكه گفتمان حاكم بر كشور در دهه 70 با گفتمان امام و انقلاب فاصله گرفت، عنوان كرد: در دهه 70 يك جريان متدين سكولار در كشور حاكم شد كه از لحاظ شخصيتي متدين بودند ولي وقتي ميخواستند براي كشور تصميم بگيرند تصميماتشان با تصميمات جريان سكولار فرقي نداشت.
وي تصريح كرد: هم اكنون نيز حكومت متدين داريم ولي با حكومت ديني فاصله داريم و اكنون اكثر منابع درسي علوم انساني در دانشگاههاي ما ترجمه غربيهاست و اين يعني اينكه با هزينه نظام جمهوري اسلامي فارغالتحصيلان سكولار تحويل جامعه ميدهيم.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي در خصوص حركت انقلاب در 30 سال بعد از پيروزي آن گفت: در سي سال اخير جمهوري اسلامي ايران با وجود داشتن قانون اساسي مشخص به صورت زيگزاگي حركت كرده است در اين سي سال دولتهايي نظير دولت مهندس بازرگان، دولت بنيصدر، دولت شهيد رجايي، دولت شهيد باهنر، دولت زمان جنگ، دولت آقاي هاشمي رفسنجاني، دولت خاتمي و دولت احمدينژاد هركدام جهت خاصي از تئوريهاي سوپر سرمايهداري تا تئوريهاي دو آتشه سوسياليستي در اقتصاد كشور ما آزمايش شد.
رحيم پور ازغدي تاكيد كرد: در دهه 70 برخي مسئولان درجه يك كشور راجع به حكومت ديني حرفهايي ميزدند كه نوشته ديگران بودند و آنها حرفهايي ميزدند كه حتي خودشان هم به آن آگاهي چنداني نداشتند.
وي افزود: ميگفتند اينكه در راس نظام افراد متدين باشند كافي است ولي معتقد بودن حكومت به روش سكولاري اداره شود.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي خاطرنشان كرد: چند سالي است كه در كشور مجلس و دولت با راي مردم در اختيار جرياني قرار گرفته است كه در صدد تحقق حكومت اسلامي است، اين جريان تلاش ميكند نه به سمت سكولاريسم حركت كند و نه به سمت طالبانيسم شيعي حركت كند.
رحيم پور ازغدي در ادامه سخنان خود به نقش احزاب سياسي اصولگرا در مديريت بحرانهاي جامعه اشاره كرد و گفت: در قضاياي اخير انتخابات رياست جمهوري اگر مديريت مقام معظم رهبري نبود كار به جنگهاي داخلي و خياباني كشيده ميشد، در چنين شرايطي احزاب، نخبگان و روشنفكران بايد تمهيداتي بينديشند تا بتوانند بحرانها را مديريت كنند بدون اينكه نيازي به تدبير رهبري باشد.
وي ادامه داد: احزاب به جاي اينكه در ايام انتخابات فعال باشند بايد كار اصلي خودشان را در ايام مابين انتخاباتها انجام دهند و قبل از اينكه پديدهاي به بحران تبديل شود براي آن راهحل ارائه دهند.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي بيان داشت: احزاب سياسي بايد با اين تصور فعاليت كنند كه ممكن است در دهه آينده دوستاني كه اكنون دولت و مجلس را در اختيار دارند در دولت و مجلس نباشند.
وي تصريح كرد: اكنون در كشور ما پديدههايي مانند بيكاري فارغالتحصيلان دانشگاهها و افزايش طلاق كه كانون خانوادهها را تهديد ميكند وجود دارد و احزاب براي اين موارد بايد قبل از اينكه به بحران تبديل شوند راه چاره ارائه دهند.

خبرگزاری فالش (فارس سابق)

تخریب قبرستان بهائیان در مازندران!!!



گمشده را بیابید و مژدگانی بگیرید

mirhoseinا

از صاحب عکس فوق چند هفته است که هیچ خبری نیست. از کسانی که از ایشان اطلاعی دارند خواهشمند است سلام ما را به ایشان برسانند و بگویند ما انتظار انقلاب و رادیکال بودن از شما نداریم اما به شما یادآوری می کنیم در گرماگرم حضور سبزمان در مقابل لشکر خونریز طالبان در هفته های اخیر آنقدر سکوت کردید و مماشات ورزیدید که از جمع ما مرتبا کم شد و به آمار بازداشتگاههای استاندارد مقام عظمای ولایت اضافه. الله اکبرهایمان روی بام ها هم روز به روز کمرنگ تر می شود. دل و دماغ هم دیگر نداریم و مجبوریم قیافه نحس مقام عظما و عمله و اکره اش را ، در حالی که سرمست از خونخواری است برای سالهائی نامعلوم تحمل کنیم. در این چند روز نمایش مسخره ای برگذار شد به نام معرفی کابینه دولت دهم برای رای اعتماد. جنابعالی کماکان سکوت فرمودید و گروهی هم که خودشان را اقلیت اصلاح طلب مجلس می دانند با حرارت در جلسات شرکت فرموده و در رای گیری شرکت کردند. شیخ مهدی کروبی ، البته بیکار ننشسته و در حد توان محدودش دارد تقلا می کند. البته بیچاره قدرتی ندارد حتی قدرت ِگرفتن ِمجوز انتشار مجدد روزنامه اش را، اما از پای ننشسته و در همین شرایط هم آب در خوابگه مورچگان ریخته است. جنابعالی چه می کنید؟


از وبلاگ: حکومت شیطان

مشاور ارشد احمدی نژاد : ستادهای انتخاباتی احمدی‌نژاد برای انتخابات بعدی آماده باشند!


خبرآنلاين :


مراسم تقدیر از اعضای ستاد انتخاباتی احمدی نژاد در خوزستان با حضور گسترده مدیران دستگاه های دولتی استان خوزستان برگزارشد.

به گزارش مهر، ثمره هاشمی خطاب به اعضای ستاد حمایتهای مردمی احمدی نژاد در استان خوزستان که در دانشکده صنعت نفت اهواز به سخنان وی گوش می دادند، گفت: کلیه افرادی که در ستاد همکاری می کردند باید جمع و وحدت خود را حفظ کنند چون انتخابات دیگری پیش رو داریم و این جلسات باید تکرار و حتی در شهرستانها نیز برپا و شرایط سیاسی روز در آنها بررسی و نقد شود تا در انتخابات بعدی گامهای محکم تری برداریم.

وی اظهار داشت: بخش اعظمی از هزینه تبلیغات احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری از محل کمکهای مردمی بود که افراد زیادی بدون هیچ منت و چشم داشتی برای موفقیت رئیس جمهور اقدام به این کار می کردند زیرا آنها احمدی نژاد را از جنس خود می دیدند که در راه بسط عدالت در کشور فعالیت می کند.

ایران آزاد



یوتوب

حمايت رندانه خامنه ای از تبهکاران کهريزک



در دیدار روز چهارشنبه (سوم شهریورماه) علی خامنه ای با دانشجویان بسیجی، دو نکته قابل توجه نهفته بود. نخست آن که او کوشید جنایات کهریزک را ناچیز جلوه دهد، نسبت به ادامه افشای این جنایات هشدار دهد، مجریان این فجایع را دلگرم کند، و فکر محاکمه واقعی جنایتکاران کهریزک را از سرها بیرون کند. دوم آن که نگرانی خود را از اعتراضات احتمالی دانشجویان در هنگام گشایش دانشگاهها ابراز کرد و برای دانشجویان و دانشگاهیان پیام تهدید آمیز فرستاد.
خامنه ای برای کم اهمیت جلوه دادن جنایات هولناک کهریزک و حمایت از مجریان اوامرخود که این جنایات را مرتکب شده اند چنین گفت:
" عده ای ظلم بزرگی را که پس از انتخابات به مردم و نظام اسلامی شد و هتک آبروی نظام در مقابل ملتها را نادیده می گیرند و مسئله کهریزک یا کوی دانشگاه را قضیه اصلی قلمداد می کنند، اما این نگاه خود یک ظلم آشکار است."
خامنه ای در اشاره به اعتراضاتی که نسبت به تجاوز و شکنجه، روزبه روز اوج بیشتری پیدا می کند، به معترضان هشدار داد که برای حفظ آبروی نظام که از همه چیز مهم تر است از علنی کردن و افشای این فجایع دست بردارند. او به این ترتیب اعتراف می کند که آبروی او و نظام او در گرو مخفی نگهداشتن فجایع و تبه کاری های هولناکی است که پایه های خودکامگی او و ایادی او برآن استوار است.این استدلال همیشگی خودکامگان است. اما آزادیخواهان در همه جای دنیا براین عقیده اند که حفظ آبروی تبه کاری، تبه کاری است.
او در مخالفت با محاکمه جنایتکاران فجایع اخیر که صدها زندانی را مورد تجاوز قرار داده و کشته اند گفت: " اما در مسایلی به این اهمیت دستگاه قضائی باید بر اساس دلایلی محکم قضاوت کند و حتی اگر برای بسیاری از شایعات، شواهد و قرینه هائی وجود داشته باشد، این شواهد نمی تواند مبنای قضاوت قرار گیرد." پیش از خامنه ای، رئیس بسیج حسین طائب که خود متهم به شکنجه قربانیان و بسیاری از فجایع دیگر است در واکنش به نامه افشاگرانه مهدی کروبی گفته بود این حرفها ادعاهایی است که اگر اثبات نشود، مدعی را باید شلاق زد. او گفته بود که برای اثبات اتهام تجاوز، باید ۴ شاهد عادل شهادت بدهند. در واقع علی خامنه ای به نوعی همین حرفهای سرشکنجه گر خود حسین طائب را تکرار کرد. از علی خامنه ای باید پرسید چرا برای محاکمه جنایتکاران ومتجاوزان جنسی " قرائن و شواهد " و یا اظهارات خود قربانیان ملاک نیست، اما در مورد مخالفان و معترضان، دست نشانده وی سعید مرتضوی می تواند بدون سند و مدرک اتهام وارد کند و صدها نفر را در سلولهای انفرادی حبس کند و صداوسیما و روزنامه کیهان حق دارند بدون سند و مدرک هر اتهامی را به مخالفان نسبت دهند و هرجنایتی را علیه آنان روا دارند؟ چگونه است که برای به دادگاه بردن متهمان تجاوز به دختران و پسران مردم و کسانی که جوانان را زیر شکنجه های وحشیانه کشته اند شما هنوز به دنبال مدارک می گردید، اما برای زندانی کردن و محاکمه صدها دانشجو، روزنامه نگار و اصلاح طلب هیچ مدرکی لازم ندارید؟
پاسخ البته روشن است. خامنه ای مجبور است از جنایتکاران و متجاوزان و گردانندگان سوله های کهریزک و جلادانی مثل قاضی مرتضوی و حسین طائب و سردار رادان تابه آخر دفاع کند. چرا که همه آنها مجریان اوامر خود وی بوده اند و اگر قرار باشد این عوامل محاکمه شوند، آن وقت در صفوف مزدوران ولایت فتور و سستی ایجاد می شود، مضافا برآن که هرگونه تنبیه و مجازات این جنایتکاران ممکن است باعث روشن تر شدن قضایا و بالا گرفتن بحث آمران جنایت شود و در نتیجه رسوارترشدن و بی آبروترشدن نظامی که خامنه ای رهبر آن است گردد.
این سخنان علی خامنه ای برای ایجاد دلگرمی در میان متهمان و مجریان جنایات اخیر و درعین حال هشدار به کسانی بود که در قوه فقیه ممکن است برای محاکمه جنایتکاران "وسوسه" شده باشند.
علی خامنه ای که به شدت نگران اعتراضات دانشجویی در فصل گشایش دانشگاهها است پیشاپیش هرگونه اعتراض دانشجویان را به تلاشهای دشمن برای تعطیلی کلاسهای درس دانشگاهها نسبت داد که باید با هشیاری با آن مقابله نمود.
آنچه خامنه ای در درک آن از شاه هم بسیار بی استعداد تر است، آن است که راه حل تهدید و سرکوب دیگر جواب نمی دهد و فقط بحران نظام حاکم را وخیم تر می کند.

پنج شنبه ۵ شهریور ۸۸

علی
کشتگر


برداشت از نشریه میهن

سران رژیم را به جرم "جنایت علیه بشریت" به دست عدالت بسپارید


کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
خانم ناوانتم پیلی
رژیم جمهوری اسلامی ایران به طور برنامه ریزی شده و گسترده حقوق اساسی مردم ایران را نقض کرده است. رفتارهای این رژیم در سرکوب مردم ایران، مصداق جنایت علیه بشریت است. این رژیم در ایران تبعیض جنسی و مذهبی و قومی برقرار کرده است؛ رژیمی است که با اندیشه، شادی و زیبایی مخالفت بنیادی دارد؛ رژیمی است که دهها روشنفکر معترض را در داخل و خارج از ایران ترور کرده است؛ رژیمی است که بسیاری از مخالفان و دگراندیشان را اعدام کرده است. این رژیمی است که به طور سازمان یافته مخالفان و منتقدان را بازداشت و در سلول های انفرادی سپاه پاسداران، وزرات اطلاعات، نیروی انتظامی، حفاظت اطلاعات قوه ی قضائیه، سازمان زندانها و بسیج شکنجه می کند. این رژیمی است که زنان را به دلیل درخواست برابری حقوقی با مردان بازداشت و مجبور به اعتراف به جرائم ناکرده می کند. این رژیمی است که نقض نهادینه و گسترده ی حقوق همه ی اقشار از جمله ی کارگران، دانشجویان، معلمان ، جوانان و هنرمندان و نویسندگان و روزنامه نگاران را به اعمال جاری دولت تبدیل کرده است. این رژیمی است که به باور میلیون ها ایرانی در انتخابات اخیر ریاست جمهوری رأی مردم را ربود، آنها را مورد ضرب و شتم قرار داد، دهها تن را به شهادت رساند، هزاران تن را بازداشت و در سلول های انفرادی تحت فشارهای جسمی و روانی قرار داده است که به مرگ برخی از زندانیان منجر شده است.
ما امضا کنندگان این نامه، کارنامه ی زمامداران سیاسی ایران را مصداق روشن جنایت علیه بشریت میدانیم. ضمن رد هر طرحی برای حمله ی نظامی به ایران، یا تحریم اقتصادی ایران، به هر بهانه ای، از جهانیان و سازمانهای بینالمللی می خواهیم که از حقوق انسانی مردم ایران دفاع کنند و سرکوب و ارعاب و تبعیض رژیم را محکوم کنند.
محمود احمدینژاد، رئیس جمهور متقلب و سرکوبگر جمهوری اسلامی، بر سر آن است که در ماه سپتامبر در مجمع عمومی سازمان ملل متحد شرکت کند. ما خواهان آنیم که اجازه ندهید کسی پا در صحن سازمان منتشرکننده‌ی اعلامیه‌ی حقوق بشر بگذارد که اعمالش مظهر بارز نقض حقوق بشر است. ما خواهان آن هستیم که رژیم ایران در مجامع بینالمللی زیر فشار قرار گیرد تا زندانیان را آزاد کند و دیگر حقوق اساسی و مدنی مردم ایران را رعایت کند. تقاضای ما از شما این است که از هر فرصتی بهره برید تا رژیمهای سرکوبگر و ناقض حقوق انسانی را، رژیمهایی همچون جمهوری اسلامی ایران رامحکوم کنید.
ما از شما درخواست می کنیم تا پرونده ی نقض برنامه ریزی شده و گسترده ی حقوق اساسی مردم ایران را به شورای امنیت بسپارید تا شورا پرونده ی سران رژیم را به عنوان "جنایت علیه بشریت" تصویب کرده و به دادگاه بین المللی کیفری ارسال نماید. مطابق قانون اساسی ایران، رئیس جمهور شخص دوم کشور و مجری قانون اساسی است.احمدی نژاد در سرکوب مردم ایران نقش مستقیم داشته و دارد. به همین دلیل، ما درخواست می کنیم تا محمود احمدی نژاد، و دیگر افرادی را که در سرکوب مردم نقش مستقیم داشته و دارند، به محض خروج از ایران بازداشت و به دست عدالت بسپارید.
امضاء کنندگان:
۱-طاهر احمدزاده.۲- داریوش آشوری. ٣- یرواند آبراهامیان. ۴- فرامرز اصلانی. ۵- تقی اسدی. ۶- علی افشاری. ۷- فریبا امینی. ٨- سعید امیر ارجمند. ۹- عبدالعلی بازرگان. ۱۰- حسین باستانی. ۱۱- هیبت الله باقی. ۱۲- محمد برقعی.۱٣- مهرزاد بروجردی. ۱۴- علی بنوعزیزی. ۱۵- رضا براهنی. ۱۶- رضا بورقانی فراهانی. ۱۷- شهرنوش پارسی پور. ۱٨- رامین جهانبگلو. ۱۹- مهدی خانباباتهرانی. ۲۰- بهروز خلیق. ۲۱- کامران دادخواه.۲۲- حمید دباشی.۲٣- شیرین دخت دقیقیان. ۲۴- مصطفی رخ صفت. ۲۵- سعید رهنما. ۲۶- حسن زرهی. ۲۷- مرجان ساتراپی. ۲٨- آرش سبحانی. ۲۹- ابراهیم سلطانی. ٣۰- بیژن شاه مرادی. ٣۱- معصومه شفیعی. ٣۲- شهلا صالحی. ٣٣- احمد صدری. ٣۴- محمود صدری. ٣۵- فرهاد صوفی. ٣۶- رضا علامه زاده. ٣۷- رضا فانی یزدی.٣٨- مهدی فتاح پور. ٣۹- نهضت فرنودی. ۴۰- منصور فرهنگ. ۴۱- هادی قائمی. ۴۲- محسن قائم مقام. ۴٣- فیروز قریشی. ۴۴- عبدی کلانتری. ۴۵- احمد کریمی حکاک. ۴۶- حسین کمالی. ۴۷- نیک آهنگ کوثر. ۴٨- علی کشتگر ۴۹- اکبر گنجی. ۵۰ - مجید محمدی.۵۱- رضا معینی. ۵۲- هایده مغیثی . ۵٣- روزبه میرابراهیمی. ۵۴- امید معماریان. ۵۵- مجتبی مهدوی. ۵۶- شیرین نشاط. ۵۷- محمد رضا نیکفر. ۵٨- ابراهیم نبوی. ۵۹- شاهین نجفی. ۶۰- فرزین وحدت . ۶۱- سهیلا وحدتی. ۶۲- نادر هاشمی.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
توضیح:
۱- این برنامه وابسته به هیچ گروه و حزبی نیست. پرچم هیچ حزب و گروه و دسته ای را هم بالا نخواهد برد. هر ایرانی، فارغ از تعلقات دینی، سیاسی و جنسیتی ، می تواند این بیانیه را امضا کند.
۲- تمامی افرادی که مایل به امضای این بیانیه هستند،باید از طریق ایمیل زیر نام و نام خانوادگی خود را به فارسی و انگلیسی ارسال دارند.
ehrv.iran@gmail.com
٣- تمامی اسامی به اسامی بالا اضافه خواهد شد. از این جهت تفاوتی میان امضا کنندگان اولیه و امضا کنندگان بعدی وجود ندارد.
۴- از تاریخ انتشار بیانیه(۱۴ مردادتا ۵ سپتامبر ۲۰۰۲ (۱۴ شهریور ٨٨) کلیه ی افراد قادر خواهند بود تا این بیانیه را امضا کنند.
۵- وبسایت www.strike۴iran.com که برای اعتصاب غذا درست شده بود،در خدمت این برنامه خواهد بود. کلیه ی اخبار و فعالیت های "جنایت علیه بشریت" در این وبسایت انتشار خواهد یافت.
۶- متن حقوقی شکایت، همراه با شواهد و مستندات، به انضمام بیانیه تقدیم کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل خواهد شد. متن حقوقی توسط وکلا تنظیم می گردد.

امروز و فردا آخرین فرصت جمع آوری امضا!


محاکمه یک زندانی جوان بر اساس اتهام سنگین محاربه

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران

بنابه گزارشات رسیده زندانی سیاسی حامد یازرلو روز یکشنبه از بند 209 زندان اوین به دادگاه انقلاب برده شد و بر مبنای قانون محاربه مورد محاکمه قرار گرفت.
حامد یازرلو 28 ساله کارشناس هوافضا روز یکشنبه 8 شهریور ماه به دادگاه انقلاب برده شد. او در شعبۀ 28 دادگاه انقلاب توسط محمد مقیسه ای از اعضای کمسیون مرگ قتل عام زندانیان سیاسی سال 67 مورد محاکمه قرار گرفت. ابتدا علی اکبر حیدری فر رئیس شعبۀ 1 امنیت بعنوان نماینده دادستان برای آقای یازرلو تقاضای اشد مجازات، اعدام را نمود. حیدری فر بر مبنای گزارش وزارت اطلاعات آقای یازرلو را به 12 مورد متهم نمود. که اتهامات نسبت داده شده عبارتند از:محاربه بدلیل پشبرد اهداف سازمان مجاهدین خلق ایران /شرکت در مجالس و محافل خانوادگی/جمع آوری اخبار و اطلاعات زندانیان سیاسی از جمله هود یازرلو (برادرش) /شرکت در کوهنوردی و فوتبال سالنی با حضور خانواده/شرکت در مراسم ها و مناسبتها در حسینیه ارشاد/برقراری ارتباط ایمیلی با اعضای خانواده اش در قرارگاه اشرف/حضور در تجمعات و اعتراضات دانشجوئی/ جمع آوری کلکسیون سخنرانیها و مراسم های سازمان مجاهدین خلق ایران و موارد متعدد دیگر
سپس محمد مقیسه ای رئیس شعبۀ 28 دادگاه انقلاب و از اعضای کمسیون مرگ قتل عام زندانیان سیاسی سال 1367 با برخوردهای غیر انسانی و فریاد زدنها نسبت به هر مورد از اتهامات پرداخت که با اعتراضات وکیل او خانم غنوی مواجه گردید. خانم غنوی و آقای یازرلو در مورد اتهاماتی مانند کوهنوردی و فوتبال سالنی ابراز داشتند که در هیج جای قانون مبنای بر ممنوع بودن ورزش ذکر نشده است پس اتهامات بی مورد است و همچنین نسبت به سایر اتهامات جوابهای داده شد و بعضی از آنها را رد نمود و بقیۀ آنها را فاقد هرگونه اساس و مبنای حقوقی دانستند و خواستار تبرۀ موکل خود شد. مقیسه ای قرار است در روزهای آینده در این مورد حکم خود را صادر کند.
از طرفی دیگر به پدر او دکتر یازرلو اجازه شرکت در دادگاه داده نشد.
علی اکبر حیدری فر مسئول شعبۀ 1 دادگاه انقلاب که بعنوان نماینده دادستان کیفرخواست را علیه زندانیان سیاسی و سایر زندانیان را قرائت می کند. این فرد از تیم سعید مرتضوی و حسن زارع دهنوی است که در جریان قیام اخیر مردم ایران دستور انتقال تعداد زیادی از جوانان را به اردوگاه مرگ کهریزک را صادر کرد. که تعدادی از آنها در اثر شکنجه های قرون وسطائی جسمی ،روحی و جنسی جان باختند این فرد همچنین با تصمیم گیری مشترک سعید مرتضوی و حسن زارع دهنوی دستور انتقال صدها نفر از جوانان قیام را به شکنجه گاههای مانند ؛آگاهی شاپور ،کلانتری 148،بازداشتگاههای مخفی سپاه پاسدارن و نیروی انتظامی را صادر کردند. آنها دارای دستورات ویژه از علی خامنه ای برای انجام جنایتهای ضد بشری تحت عنوان قاضی هستند.
لازم به یادآوری است حامد یازرلو 2 اسفند 1387 با یورش وحشیانه ماموریم وزارت اطلاعات و با فرماندهی سربازجوی اوین آخوندی با نام مستعار علوی دستگیر و به بند مخوف 209 منتقل گردید او به مدت 120 روز در سلولهای انفرادی تحت شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت و 198 روز است که در بند مخوف 209 زندان اوین بسر می برد.همچنین مادرش خانم نازیلا دشتی در بند زنان زندان اوین زندانی است و برادرش هود یازرلو در بند 4 زندان گوهردشت در بازداشت بسر می برد، که هر کدام از آنها به 3 سال زندان بدلیل دیدار قانونی با اعضای خانواده شان در قرارگاه اشرف محکوم شده اند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، دستگیری،شکنجه روحی و جسمی ، بیش از 6 ماه بازداشت در بند مخوف 209 و نسبت دادن اتهام واهی محاربه جهت صدور احکام سنگین را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات لازم برای آزادی تمامی زندانیان سیاسی در ایران است.

13 شهریور 1388 برابر با 04 سبتامبر 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر

استفاده تبلیغاتی احمدی نژاد از مبارزه با مفسدان


سحام نیوز: سایت الف در یاداشتی به تحلیل جرایم مهدی هاشمی پرداخته و خواهان محاکمه وی شده است و با انتقاد از احمدی نژاد او را مقصر اصلی دانسته است و گفته:

در اين كار، دولت محترم نيز مسوول است. متاسفانه رويكرد و روش رئيس جمهور محترم در مبارزه با مفسدان بزرگ، بيشتر تبليغاتي بوده است. گويي پرونده آقازادهها، ‌كارت برندهاي در جيب آقاي احمدينژاد است كه در ايام انتخابات رو ميشود. اين روش زشت نه تنها كمكي به مبارزه با مفاسد اقتصادي نميكند، بلكه با گلآلود كردن آب، مجرمان واقعي را در حاشيه امن ميبرد. آقاي احمدينژاد كه همواره مدعي مبارزه با مفاسد اقتصادي بوده و هستند، امروز و در پايان 4 سال تصدي قوه مجريه بايد بفرمايند كه در نتيجه مبارزه ايشان، كدام رانتخوار دانه درشت به دستگاه قضايي معرفي شده است؟ سخنراني احساسي و تحريكآميز در راه پيچيده و دشوار "مبارزه با فساد " نه تنها كافي نيست، بلكه مخالف بند هشتم فرمان مبارزه با فساد نيز هست. از دولت محترم انتظار ميرود رويكرد و روش مبارزه با فساد را اصلاح كرده و بر اساس مستندات قانوني، متهمان را به دادگاه معرفي كنند.

نامزد ندا آقا سلطان بازداشت شد



سازمان عفو بين الملل در اطلاعيه ای می گويد مسئولان امنيتی ايران، ماکان کاسپين، نامزد ندا آقاسلطان را بازداشت کرده اند. به گفته عفو بين الملل ماکان کاسپين در ارتباط با قتل ندا آقاسلطان در زندان اوين بسر می برد و تحت بازجويی است. عفو بين الملل درباره احتمال شکنجه ماکان کاسپين ابراز نگرانی کرده است.

خبرگزاری هرانا : سازمان عفو بين الملل در اطلاعيه ای می گويد مسئولان امنيتی ايران، ماکان کاسپين، نامزد ندا آقاسلطان را بازداشت کرده اند. به گفته عفو بين الملل ماکان کاسپين در ارتباط با قتل ندا آقاسلطان در زندان اوين بسر می برد و تحت بازجويی است. عفو بين الملل درباره احتمال شکنجه ماکان کاسپين ابراز نگرانی کرده است.
به گزارش رادیو فردا ، ماکان کاسپين پس از قتل ندا آقا سلطان در اعتراض های خيابانی، در مصاحبه هايی گفته بود "سخنان شاهدان عينی و نوارهای ويدئويی" بوضوح نشان می دهد که يک بسيجی، ندا را هدف تير قرار داد.
عفو بين الملل می گويد ظاهرا به خانواده ندا گفته شده اگر ماکان اعتراف کند که يکی از اعضای سازمان مجاهدين خلق ندا را کشت، او از زندان آزاد خواهد شد.

منبع خبر : خبرگزاری هرانا

جمهوری چک بعد از این اسپری فلفل را با جمهوری اسلامی نمی فروشد

وزارت تجارت و صنایع جمهوری چک اعلام کرد که سال گذشته از فروش سلاح و ابزاری به ایران جلوگیری کرده است که می‌تواند در اعمال شکنجه کاربرد داشته باشند.

بنا به اعلام این وزارتخانه، از فروش ابزارهای دفاع شخصی نظیر اسپری فلفل و اسلحه شوک الکتریکی، تیزر، به جمهوری اسلامی به این دلیل جلوگیری شده است که این ابزارها در کشورهایی نظیر ایران ممکن است با هدف شکنجه یا اعدام افراد و یا دیگر روش‌های بی‌رحمانه به کار گرفته شوند.

در همین حال سرویس اطلاعات و امنیت جمهوری چک با انتشار گزارشی گفته است جمهوری اسلامی ایران در پی خرید تجهیزاتی با کاربرد دوگانه بوده است که در صنایع نظامی هم به کار گرفته می‌شوند.

اداره اطلاعات و امنیت جمهوری چک، بی‌آی‌اس، در تازه‌ترین گزارش سالانه خود اعلام کرد ایران، کره شمالی و سوریه در سال ۲۰۰۸ هم‌چنان خواستار خرید محصولات شیمیایی، تکنولوژی‌ها و تجهیزاتی بوده‌اند که ممکن است در زمینه توسعه و تولید سلاح‌های کشتار جمعی به کار گرفته شوند.

بنا به گزارش اداره اطلاعات و امنیت جمهوری چک، شرکت‌های ایرانی موجود در بازار چک علاقه‌مند به آغاز همکاری یا گسترش همکاری‌های خود با کمپانی‌های چکی هستند و ایرانی‌ها برای دستیابی به تجهیزات مهندسی ویژه‌ای تلاش می‌کنند.

در گزارش اداره اطلاعات و امنیت جمهوری چک آمده است: «مرور پرونده‌های صادرات کالا به ایران در طول سال ۲۰۰۷ نشان داد تجهیزاتی به شرکتی ایرانی انتقال یافته است که به دلیل دست داشتن در برنامه‌های هسته‌ای ایران تحت تحریم بوده است.»

اداره اطلاعات و امنیت جمهوری چک می‌افزاید مشتریانی از بلاروس و پاکستان نیز مشتاق دریافت تجهیزات مهندسی مشابهی از جمهوری چک بوده‌اند، تجهیزاتی که کاربردی دوگانه دارند.

اداره اطلاعات و امنیت جمهوری چک در ادامه گزارش سالانه خود معتقد است اغلب کشورهای خاورمیانه، کشورهای آفریقای سیاه و شماری از کشورهای آسیای جنوب شرقی از نظر تامین سلاح و تجهیزات نظامی مناطقی پرخطر هستند.

بنا به همین گزارش، برخی از کشورهای امضاکننده معاهده‌های بین‌المللی کنترل و منع تولید سلاح‌های کشتار جمعی به تعهدات خود پای‌بند نیستند و شمار کشورهایی که این گونه سلاح‌ها را دارند یا تولید می‌کنند رو به افزایش است.

با این حال گزارش اداره اطلاعات و امنیت جمهوری چک تاکید دارد که شرایط کنترل صادرات مواد و تکنولوژی‌هایی که در تولید سلاح کشتار جمعی به کار می‌روند دشوار و پیچیده است، زیرا بسیاری از مواد شیمیایی و تجهیزات مهندسی دارای کاربرد دوگانه صلح‌آمیز و نظامی هستند.

از ۱۲ کشوری که سال گذشته خواهان دریافت ابزار دفاع شخصی، نظیر اسلحه شوک الکتریکی و یا اسپری فلفل بوده‌اند دولت چک تنها برای ایران مجوز صادر نکرده و در عوض ۱۱ کشور دیگر مانند مکزیک، گرجستان، کامرون، سوئیس، آمریکا، ونزوئلا، عمان و پاکستان چنین کالاهایی را دریافت کرده‌اند.

لغو مراسم شب های قدر در حرم آيت الله خمينی تحت فشارهای سياسی و امنيتی، جرس

شبکه جنبش راه سبز(جرس): با افزايش فشارها بر بيت آيت الله خمينی و به ويژه اعمال فشار برای حذف سخنرانی محمد خاتمی و ناطق نوری از مراسم شب های قدر حرم امام خمينی، مراسم شبهای احيا در مرقد بنيانگذار جمهوری اسلامی لغو شد.

روز جمعه روابط عمومی آستان امام خمينی با انتشار اطلاعيه ای از لغو کليه مراسمکه قرار بود در حرم اما خمينی برگزار شود خبر داد و اعلام کرد« آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم شريف ايران همچنين با ادعيه خالصانه به درگاه حضرت احديت برای علو درجات امام خمينی سلامالله عليه و فرزندان برومند و همسر مکرمه ايشان به اطلاع روزهداران و شهروندان مومن تهران میرساند آستان مقدس امام خمينی متاسفانه امسال به واسطه مشکلاتی که حرم مطهر امام با آن روبروست از برگزاری مراسم روحبخش شبهای احيا معذور میباشد.اميد است مومنين روزهداران در سحرهای پرفيض ماه مبارک رمضان و شبهای قدر با دعای خويش روح مطهر امام و فرزندان محترم و همسر محترمه ايشان را غريق ادعيه خالصانه خويش بگردانند و دوام نظام مقدس جمهوری اسلامی را از خدای سبحان مسالت نمايند. انشاالله تعالی در سالهای آتی چون گذشته پذيرای خيل مشتاقان و عاشقان حضرت روحالله باشيم

به گزارش پايگاه خبری فراکسيون خط امام مجلس لغو اين مراسم در حالی صورت گرفت که هرساله و همزمان با شبهای احيا در ماه مبارک رمضان حرم امام خمينی ميزبان هزاران نفر از مردم تهران بودند که در سه شب با سخنان حجج السلام علی اکبر ناطق نوری، سيد محمد خاتمی و حسن روحانی مراسم اين شبهای پربرکت را برگزار میکردند، اما همانگونه که پيشبينی میشد به دليل آنکه اين سه سخنران مورد غضب رئيس دولت نهم و دهم و نيز حاميانش قرار دارد و احمدینژاد نيز علنا به اين سه شخصيت انقلاب در رسانه دولتی حمله کرد، اين مراسم امسال برگزار نمیشود.

هرچند خبرهای اوليه حاکی از فشار برای لغو سخنرانی سيدمحمد خاتمی در اين مراسم و نيز پر کردن رديفهای ابتدايی توسط برخی نيروها در صورت برگزاری اين مراسم با سخنرانی خاتمی بود، اما امروز روابط عمومی آستان مقدس امام خمينی لغو کليه مراسمرا اعلام کرد.

گویا نیوز


Published from goo

کروبی خواهان حضور مردم در روز قدس شد



راديو فرانسه : دبیر کل حزب اعتماد ملی در این دیدار، روز قدس را میراث دوران امام خمینی دانست و گفت سران اصلاحات طبق معمول در این روز حضور خواهند یافت. وی از مردم خواست با شرکت در این مراسم، "مراقب اوضاع و احوال بوده و از پرداختن به شعار های انحرافی بپرهیزند."

بگزارش سحام نیوز، مهدی کروبی در سخنانش خطاب به اعضای شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب گفت " ااکنون زمان شفاف گویی، ایستادگی، اعلام موضع و برون رفت از انفعال است. همه ما باید در چهارچوب قانون اساسی، اندیشه های امام و جمهوری اسلامی ایران تلاش و کوشش کنیم."

وی با اشاره به حوادث بعد از انتخابات گفت "اکنون درموقعیت سختی قرار داریم که در گذشته نیز از آن عبور کردیم که باید همه احزاب سیاسی ایستادگی کرده تا به اهداف و مقاصد خود برسیم. امروز زمان کلی گویی، تحریک دیگران و اظهار نظرهایی که ضرر آن متوجه پیاده نظام و جوانان شود گذشته است اکنون اگر کسی موضع گیری می کند باید آماده فشارها، تهمت ها و نارواها باشد. اکنون دوران پراخت هزینه ها است نباید با حرف های نسنجیده خود دیگران را تحریک کنیم."

مهدی کروبی در اشاره به اظهاراتاخیر فرمانده سپاه پاسداران کهاصلاح طالبان را متهم به براندازینظام اسلامی کرد گفت: " سخنانایشان داری سه مقوله است کهدر مقوله اول بنده به مصلحت سپاهنمی بینم که وارد مسایل سیاسیشود، درمقوله دوم نقل قول اززندانیانی است که اطلاعی ازشرایط آنان موجود نیست و سوممقوله آقایانی است که در بیرون اززندان هستند که ابتدا خود آنان درخصوص صحت و سقم، توجیه و تحریف آن یا کذب بودن آن اظهارنظر کند."

منبع پیک ایران

هفته نامه «ستاره گلستان» در گرگان توقیف شد

هفته نامه اصلاح طلب «ستاره گلستان» که با مشی سیاسی-اجتماعی در شهر گرگان چاپ و منتشر می شد با حکم معاون دادستان گرگان توقیف شد.


به گزارش جرس، «هفته نامه ستاره گلستان» که با صاحب امتیازی و مدیر مسوولی جمشید نیرومند در شهر گرگان، مرکز استان گلستان، منتشر می شد، پس از انتشار 199 شماره و در آستانه ششمین سال فعالیت خود با حکم کتبی «قرار توقیف موقت» به شماره 365 به تاریخ 4 شهریور 1388 که به امضای سیدحسینی، معاون دادستان عمومی و انقلاب شهر گرگان رسیده توقیف شد.

چشم‌های حکومت بروی جنایت‌ها بسته است

شکستهگی انگشتان بر اثر ضربات با باتوم، بریدهگی و قطع یک بند از انگشت، خونریزی معده و پاره شدن مویرگهای مثانه، ضرب دیدهگی شدید از ناحیه کمر و شکستهگی یکی از دندانها، شکستهگی سر و صورت و… تنها بخشی از شکنجههایی است که بر امید گلباز در زندان اوین و بازداشتگاهی که مشخص نیست کجا است، رفته است و اکنون این دانشجو به خاطر این شکنجهها دچار نفص عضو شده است.

آنچه که در مورد امید گلباز اتفاق افتاده است به تنهایی بیانگر حقایق تلخی است که در زندان اوین میرود و به راحتomid-golbaz05ی قابل پیگیری و سند بازداشت عوامل «بربر صفت»ی است که چنین جنایتهایی را انجام دادهاند. اما ارادهیی وجود دارد که همچون هزاران مورد مشابه چنین عدالتی اجرا نشود و بازجویان اوین به راحتی به کار خود ادامه دهند. امید گلباز تنها یک نمونه است. نمونهیی که گویای کامل اتفاقاتی است که در اوین بر سر شهروندان آمده است و همچنان هم میآید.

موارد بسیار دیگری از این شکنجهها را این روزها از زبان افراد بازداشتی یا از طریق دوستانشان شنیدهام، در بسیاری از منابع خبری هم این نوع گزارشها و مصاحبهها در مورد شکنجهها در زندان و پایگاههای بسیج و بازداشتگاههای مخفی را آوردهاند، اما نه قوه‌ی قضاییه واکنشی از خود نشان میدهد، نه دیگر کسانی که باید در این موارد اقدام کنند.

کمیته‌ی پیگیری مجلس در مورد حوادث اخیر که توسط مجلس تشکیل شده است، بیشتر به یک سیرک که حتا سیار هم نیست شبیه است. این کمیته تنها و تنها به خاطر انحراف افکار عمومی پدید آمده است. این همه گزارش تکان دهنده و وحشتبار منتشر شده است. این کمیته حتا یک مورد از این گزارشها نداده است. چهگونه وقتی که حتا سران این حکومت هم به وجود چنین اتفاقاتی در زندانهایشان اعتراف میکنند و دستور تعطیلی بازداشتگاهی چون کهریزک را هم میدهند، حتا یک مورد از چنین خبری از هیچ کدام از ارگانها حکومتی منتشر نمیشود. کمیته‌ی پیگیری مجلس در چه موردی تحقیق میکند؟ به نظر آنها تنها تطمیع شدند که به وزاری فاقد صلاحیت احمدینژاد در کابینه‌ی کودتا رای بدهند.

خبرنگاران فارس و کیهان که شبها در زندان اوین به عنوان بازجو مشغول به کار هستند، صبحها نمیآیند چنین گزارشهایی را در ارگانشان منتشر کنند. اما در طرف مقابل میتوانند با سعید حجاریان مصاحبه کنند و نامه‌ی ابطحی را در مورد وبلاگاش در خروجی خبرگزاری مخابره کنند..

متاسفانه این جنایتها در زندان اوین وجود دارد و متاسفانه برخی بیخود دل خوش کردهاند به این کمیته‌ی پیگیری و دستگاه قضایی. این درست است که باید علاوه بر کارهای دیگر از مجاری قانونی استفاده کرد، اما عملکرد این مجاری قانونی روشن و واضح است. آنچنان که از سابقه‌ی آنان چنین میگوید.چشمهای حکومت و دستگاه قضایی بر روی جنایتهایی که در زندان اوین و کهریزک و دیگر بازداشتگاهها انجام شده، بسته است. منافع نظام و مصلحت حکومت مانند همیشه دودش را به چشم شهروندان خود فرستاده است.

مدیار

دخترحامي ميرحسين خواستگارحامي احمدي نژاد راازخانه بيرون كرد

خانواده داماد با گل وشيريني وارد شده بودند ما مانده بوديم مراسم خواستگاريس يا عقد كنان همه نشسته بودند وفارغ از اوضاع مملكت وحرف بود از گذشته ها از قديمها از زندگي هاي گذشته منم نشسته بودم بي خيال لز اوضاع با موبايلم بازي مي كردم گفتم بپرسم ببينم اين خانواده اتوكشيده دامادچقدرسياسي هستندبه پدردامادگفتم قديمها بهتر بود اينقدردروغ و ريا نبود پدر دامادهم گفت نه عزيزم شما زمان شاه نبوديدببينيد چقدرمردم خفت وخواري مي كشيدند شمانبوديد تاببينيد كشور دست اسرائيل وامريكا بود منم گفتم امريكاكه هنوز بهترازروسيه است دراين ميان دامادهم به حرف آمد وگفت حق باشمانيست زمانهاي قديم خيلي بدتربود اما دراين 4 سال با آمدن احمدي تژاد مملكت به گونه بي سابقه به ابرقدرت تبديل شده منم گفتم بله از لحاظ تجاوز وشكنجه وتهديد تهديد به ابرقدرت شده كدام كوچك قدرتي جرات تجاوز وسوزاندن دخترها راداره كه ديديم دامادشروع كرد به حمايت از ا.ن وزيرسوال بردن گفته هاي من وبدوبيراه گفتندبه ميرحسين ماگفتيم بسم الله مراسم خواستگاري تبديل شد به ميتينگ ا.ن ازعدالتش گفت از مبارزه بافساد وشكستن گردن خانواده هاشمي وجالب اين بودخانواده دامادهم داشتن از نطق پسرشان لذت مي بردند كه دراين بين ناگهان عروس خانم كه تاحالا ساكت نشسته بودبرگشت به آقاي دامادگفت شمابفرمائيد بيرون وبادختري از تباراازدواج كنيد من به خواستگاري كه حامي ا.ن است جواب بله نمي دهم واگر مي دانستم از اول كه شما حامي اين دولت هستيد اجازه تشريف فرمائي راهم نمي دادم ومراسم به هم خورد درحالي كه همه نگاههاباتعجب به من بود ومن هنوز مشغول بازي باموبايلم بودم اين اتفاق همين ديشب افتاد.

برداشت از وبلاگ باران گناه

پرویز سروری: حرف احمدی‌نژاد در مورد نفوذی بودن عوامل جنایات کهریزک درست نیست


سخنگوی کمیته ویژه پیگیری حوادث پس از انتخابات در شورای عالی امنیت ملی درباره اظهارات اخیر رئیس جمهور مبنی بر اینکه مجرمان وقایع رخ داده در کهریزک از عوامل نفوذی دشمن و عوامل برانداز نظام بودند، عنوان کرد: نمی دانم منظور رئیس جمهور از بیان چنین جمله ای چه بوده ، اما کمیته ویژه به برخی از تخلفات بازداشتگاه کهریزک رسیدگی کرده و گزارش آن را هم ارائه نموده که قرار براین شد با خاطیان این بازداشتگاه که عده ای از قضات هم جزء آنان هستند برخورد انتظامی صورت گیرد به گونه ای که دادگاهی هم در این خصوص برایشان تشکیل خواهد شد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: اگر منظور احمدی نژاد این است که افرادی که در کهریزک بودند در راستای خواسته دشمنان حرکت کرده اند، این موضوع درست است ولی اینکه افرادی که در بازداشتگاه کهریزک کار می کرده اند جزء عوامل نفوذی دشمن هستند، هنوز به صحت وسقم این موضوع نرسیده ایم.

وی تصریح کرد: متاسفانه درمسئله کهریزک برای نظام جوسازی شد به گونه ای که چهره پاک نظام را مخدوش کرد.

رئیس کمیته پیگیری وضعیت بازداشت شدگان حوادث بعد از انتخابات درباره بررسی های این کمیته درباره مسئله دفن جنازه های مجهول الهویه در قطعه 302 بهشت زهرا نیز گفت: یک روال طبیعی در دفن اجساد مجهول الهویه در بهشت زهرا وجود دارد به این ترتیب که افرادی را که در اثر اعتیاد یا تصادف کشته شده اند ، در سطح شهر تهران جمع آوری می کنند و به سردخانه پزشک قانونی انتقال می دهند تا طی زمان مشخصی خانواده و بستگان این افراد به سراغ آنان آمده و جسد مربوطه را شناسایی کنند که اگر این افراد مورد شناسایی قرار نگرفتند ، با طی روندی اداری در بهشت زهرا به خاک سپرده می شوند.

سروری در این زمینه تاکید کرد: طبق اطلاعاتی که تاکنون بهدست ما رسیده است طی 6 ماه گذشته 45 جنازه مجهولالهویه وجود داشته که از اینتعداد 27 نفر از آنان شناساییشده اند.

انصارنیوز

گزارش واشنگتن پست درباره‌ سفر احمدی نژاد به نيويورك


جوانفكر در مصاحبه اي گفت: آمريكايي‌ها از هر فرصتي كه به دست مي‌آورند براي نشان دادن دشمني عليه انقلاب ايران استفاده مي كنند.

ایسنا: واشنگتن پست نوشت:" در حالي كه چند هفته تا ضرب الاجل آمريكا براي آغاز گفت‌وگوها باقي است، يك سخنگوي محمود احمدي نژاد روز دوشنبه اعلام كرد كه وي قصد دارد براي ايراد سخنراني در نشست سالانه‌ي مجمع عمومي سازمان ملل در 23 سپتامبر به نيويورك سفر كند. اين در حالي اعلام شد كه فشار بين المللي براي اعمال تحريم در صورتي كه ايران قصد مذاكره درباره‌ي برنامه هسته‌يي اش را نداشته باشد هم چنان ادامه دارد.

در ادامه‌ي اين گزارش آمده است: اين سفر( احمدي نژاد به نيويورك ) با ضرب الاجل 15 سپتامبر تعيين شده از سوي كاخ سفيد براي پاسخ گويي ايران به پيشنهاد براي آغاز گفت‌وگوها درباره‌ي مساله‌ي هسته‌يي تلاقي مي كند. اين اولين سفر احمدي نژاد به يك كشور غربي از پس از انتخابات ماه ژوئن در اين كشور خواهد بود.

روز دوشنبه در برلين، رهبران آلمان و فرانسه تاكيد كردند كه ايران بايد به نگراني‌هاي بين‌المللي درباره‌ي برنامه‌ي هسته‌يي‌اش به زودي پاسخ دهد يا اين كه با پيامدهايش روبرو شود.

نيكلا ساركوزي رييس جمهور فرانسه پس از ملاقات با آنگلا مركل، صدراعظم آلمان گفت كه اقداماتي بايد در ماه سپتامبر اتخاذ شود كه اراده‌ي ايران براي همكاري يا عدم همكاري را ارزيابي كند.

وي گفت كه اگر ايران پاسخ ندهد، آلمان و فرانسه در درخواست براي تقويت تحريم ها متحد خواهند شد.

واشنگتن پست افزود: احمدي نژاد به طور مرتب از پس از انتخابات سال 2005 در نشست سازمان ملل شركت كرده است. سخنراني‌هاي وي در نيويورك جنجالي بوده است و عموما با اعتراضات روبرو شده است. مقامات سازمان ملل حضور احمدي نژاد را تاييد كردند و گفتند كه همان احتراماتي كه در رابطه با ديگر سران كشورها رعايت مي‌شود در رابطه با او نيز رعايت خواهد شد. بان كي مون، دبيركل سازمان ملل اخيرا گامي در جهت به رسميت شناختن پيروزي احمدي نژاد در انتخابات با ارسال يك نامه ديپلماتيك متداول به مناسبت آغاز به كار وي برداشت.

مقامات آمريكايي گفتند كه آمريكا به دعوت نامه‌هاي سازمان ملل حتي جنجالي‌ترين رجال خارجي احترام مي گذارد و آنها اين طور تلقي مي كنند كه ويزاي احمدي نژاد براي سفر به آمريكا تاييد خواهد شد، اما دورنماهاي گفت‌وگوهاي مستقيم با مقامات ايران ضعيف به نظر مي رسد. در ماه ژوئيه آمريكا دعوت از ديپلمات‌هاي ايراني براي شركت در جشن‌هاي چهارم ژوئيه در نمايندگي‌هاي ديپلماتيك و سفارت خانه‌هاي آمريكا را پس گرفت.

علي اكبر جوانفكر، مشاور مطبوعاتي احمدي نژاد از اظهارنظر درباره‌ي موضع دولت ايران در خصوص پيشنهاد آمريكا براي گفت‌وگوها خودداري كرد. مقامات ايران گفته اند كه پيش از توافق براي مذاكرات به شواهد بيشتري مبني بر اين نياز دارند كه سياست‌هاي آمريكا به نفع آنها تغيير كرده است.

محمد مرندي، رييس بخش مطالعات آمريكاي شمالي در دانشگاه تهران گفت: ايران هيچ گونه ضرب الاجلي را كه به صورت يك جانبه تعيين شده باشد، به رسميت نخواهد شناخت.

وي گفت: (ايران ) قصد دارد در آينده اي نزديك يك سري پيشنهادات را براي حل مسايل باقي مانده مطرح كند.

احمدي نژاد فقط يكي از چند مقام جنجالي است كه در نشست سازمان ملل شركت مي‌كنند؛ ديگران شامل هوگو چاوز، رييس جمهور ونزوئلا، معمر قذافي ، رهبر ليبي كه دولتش رياست شصت و پنجمين نشست مجمع عمومي را به عهده دارد مي باشد. هوجين‌تائو، رئيس جمهور چين نيز در مجمع عمومي سخنراني خواهد كرد و اين اولين بار است كه رييس جمهور چين در نشست سالانه سخنراني ايراد مي كند.

جوانفكر در مصاحبه اي گفت: آمريكايي‌ها از هر فرصتي كه به دست مي‌آورند براي نشان دادن دشمني عليه انقلاب ايران استفاده مي كنند.

وي افزود: گروه‌هاي اپوزيسيون كه در آمريكا ساكن هستند فقط عروسك هاي خيمه شب بازي هستند كه از چنين شرايطي از آنها استفاده مي شود.

منبع: عصر ایران