سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۶/۱۳

سنت يك بام و دوهواي طرفداران دولت



نواندیش - مازيار آقازاده : ديروز و امروز ( سه شنبه و چهارشنبه 10 و 11 شهريور) بدون هيچ اشتياق و انگيزه اي ، گهگاه چشم و گوشم به سخنان نمايندگان مجلس و وزراي پيشنهادي براي كسب كرسي هاي وزارت دولت دهم در جلسه راي اعتماد مجلس ، آشنا مي شد.

چند نماينده به مناسبت هاي مختلف انتقاداتي را به برخي وزراي پيشنهادي مطرح كردند و در سخنان خود اشاراتي به نارضايتي هاي مردمي و وقايع پس از انتخابات مي كردند و در پاسخ به سخنان اين نماينده هاي معدود، چند ين نماينده هم از بسته شدن پرونده انتخابات و شرايط عادي در كشور سخن گفتند .

چند روز پيش هم تيترها ي روزنامه ها و سايت ها و گفته هاي برخي از اصولگرايان و از جمله رييس دولت دهم در توجيه ضرورت راي دادن نمايندگان به وزراي پيشنهادي به " شرايط وي‍ژه كشور " اشاره مي شد و سنگ بناي توجيه آنها براي رهسپار كردن كشتي دولت به دريا شرايط خاص كشور دانسته مي شد .

حال كسي نيست بپرسد كه بالاخره شرايط كشور وي‍ژه و حساس است يا اينكه شرايط عادي است و اعتراضات تمام شده است ؟

البته پاسخ خوبي براي اين سوال وجود دارد و آن پاسخ در واقع از مكتب فكري اصولگرايان قابل استخراج بوده و البته در اين مكتب قابل توجيه است .

از ديد اصولگرايان (لااقل بخش اعظمي از آنها ) در شرايطي كه بخواهيم نمايندگان مجلس را قانع به راي دادن به وزرا كنيم بايد اشاره كنيم كه شرايط كشور حساس و وي‍ژه است و به هنگامي كه چند نماينده مجلس و يا منتقدان دولت از همين شرايط حساس و بحراني سخن مي گويند بايد تكذيب كنيم و بگوييم اوضاع عالي و بر وفق مراد است و گويندگان اين قبيل سخنان را متهم به تشويش اذهان عمومي يا خط دهي به معترضان بكنيم !

به همين سادگي مي توان از يك موضوع واحد دو گونه استفاده كرد . البته اصولگرايي نيز ( تا آنجا كه ما اين سال ها شاهد بوده ايم و عملكرد بخشی از مدعيان اصولگرايي نشان داده است ) چيزي جز اين نيست .

يعني براي حفظ و بسط اصل " قدرت " مي توان به هر گونه توجيه و استدلال و ...تمسك كرد . اين برداشت من از اصولگرايان وطني است . اصولگرايان ما به تنها اصلي كه همه وفادارند " قدرت " است و " قدرت " . آن هم تام و مطلق و بدون تقسيم و اگر و اما .


هیچ نظری موجود نیست: