سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۶/۶

آقای خامنه ای بهمان روال سابق خود ادامه دهید

آقای خامنه ای! در آن نماز جمعه پس از انتخابات قدم در مسیری بی بازگشت گذاشته ای که دیگر راه برگشتی بر آن وجود ندارد. امروز هم بهتر است اشک تمساح نریزی! گفته ای: «در حوادث پس از انتخابات تخلفات و جنایاتی صورت گرفته است که بطور قطع با آنها برخورد خواهد شد...» بعد از ماجرای ۱۸ تیر ۷۸ هم گفته بودی که این رویداد قلبت را جریحه دار کردهاست و گفته بودی حتی اگر عکس مرا پاره کردند شما واکنشی نشان ندهید. اما بعدش چی شد؟ چی بر سر دانشجویان آوردید؟ از اکبر و منوچهر محمدی چه خبر؟ با احمد باطبی چه کردید؟ چه بر سر امیر جوادی لنگرودی آوردید؟ با آن ماجرای مضحک سرقت ماشین ریش تراشی چگونه به ریش مردم خندیدید و احساسات مردم را به بازیچه گرفتید؟ سردارهایتان پس از آن ماجرا چه کردند؟ چگونه ترفیع گرفتند؟
چگونه است که در این زمینه به شواهد و قرینه ها نمی توان استناد کرد اما جوانان این مملکت را می توان اسیر کرد و حتی بدون شاهد و قرینه ای باتوم به ماتحتشان فرو کرد؟ آقای منتظری چه خوب گفت که این حکومت نه جمهوری است و نه اسلامی!
آقای خامنه ای! دیگر دیر شده است. بهتر است جنابعالی بر همان مسیر قبلی ادامه دهید تا حداقل شخصیت نامتعادل و مکارانه خود را مخفی نگه دارید! این حنای شما دیگر رنگی ندارد. مردم ایران ابله نیستند. اگر تا به حال برخورد قهرآمیز جدی با شما نکرده بودند از سعه صدرشان بوده نه از فرط بلاهت. اما این بار دیگر فریب این چرندیات تو را نخواهند خورد.

چرا مسلمین بی اخلاق ترین دینداران هستند ؟


"خواجه نصیر الدین " دانشمند یگانه ی روزگار در بغداد مرا درسی آموخت که همه ی درس بزرگان در همه ی زندگانیم برابر آن حقیر می نماید و آن این است :
در بغداد هرروز بسیار خبرها می رسید از دزدی , قتل و تجاوز به زنان در بلاد مسلمانان که همه از جانب مسلمانان بود . روزی خواجه نصیر الدین مرا گفت می دانی از بهر چیست که جماعت مسلمان از هر جماعت دیگر بیشتر گنه می کنند با آنکه دین خود را بسیار اخلاقی و بزرگمنش می دانند ؟
من بدو گفتم : بزرگوارا همانا من شاگرد توام و بسیار شادمان خواهم شد اگر ندانسته ای را بدانم .
خواجه نصیر الدین فرمود :
ای شیخ تو کوششها در دین مبین کرده ای و اصول اخلاق محمد که سلام خدا بر او باد را می دانی . و همانا محمد و جانشینانش بسیار از اخلاق گفته اند و از بامداد که مومن از خواب بر می خیزد تا هنگامی که شبانگاه با بانویش همبستر می شود , راه بر او شناسانده شده است .
اما چه سری است که هیچ کدام از ایشان ذره ای بر اخلاق نیستند و بی اخلاق ترین مردمانند وآنکه اخلاق دارد نه از مسلمانی اش که از وجدان بیدار او است.
من بسیار سفرها کرده ام و از شرق تا غرب عالم , دین ها و آیین ها دیده ام . از "غوتمه ( بودا ) "در خاورزمین تا "مانی ایرانی" در باختر زمین که همانا پیروانشان چه نیکو می زیند و هرگز بر دشمنی و عداوت نیستند .
آنها هرگز چون مسلمانان در اخلاقشان فرع و اصل نیست و تنها بنیان اخلاق را خودشناسی می دانند و معتقدند آنکه خود بشناسد وجدان خود را بیدار کرده و نیازی به جزئیات اخلاقی همچون مسلمانان ندارد .
اما عیب اخلاق مسلمانی چیست ای شیخ ؟
در اخلاق مسلمانی هر گاه به تو فرمانی می دهند , آن فرمان " اما " و " اگر " دارد .
در اسلام تو را می گویند :
دروغ نگو ... اما دروغ به دشمنان اسلام را باکی نیست .
غیبت مکن ... اما غیبت انسان بدکار را باکی نیست
قتل مکن ... اما قتل نامسلمان را باکی نیست .
تجاوز مکن ... اما تجاوز به نامسلمان را باکی نیست .
و این " اماها " مسلمانان را گمراه کرده و هر مسلمانی به گمان خود دیگری را نابکار و نامسلمان می داند و اجازه هر پستی را به خود می دهد و خدا را نیز از خود راضی و شادمان می بیند .
و راز نابخردی و پستی مسلمانان در همین است ای شیخ کسلان ....

از فریاد بی صدا
Balatarin

وقاحت احمدی نژاد را حدی نیست!

احمدی نژاد در نماز جمعه امروز، نهایت وقاحت و بیشرمی خود را بر ملا کرد

محمود احمدينژاد طي سخناني پيش از خطبههاي اين هفته نماز جمعه تهران خواستار برخورد با كساني شد كه به گفته وي سرانجريان و عوامل اصلي ماجراهاي بعد از انتخابات بودند و در همين زمينه گفت:مبادا عناصر اصلي از مصونيت و امنيت برخوردارباشد و عوامل دسته چندم كه فريب خوردهاند مجازات شوند. ‌‌
به گزارش خبرنگار ايلنا، رئيس دولت دهم در سخنان خود به انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري اشاره كرد و گفت: همه دنيا ميداند كه انتخابات در ايران يك امر اصيل است و برخلاف دموكراسيهاي رايج دنيا يك نمايش و طراحي از پيش تعيين شده نيست وحضور،‌ دخالت و نظارت مردم لازمه استقرار ارزشهاي الهي و اسلامي است.
وي ادامه داد: از نگاه مكتب ما ارزشهاي الهي با خواست عموم مردم مستقر ميشود و مردم نيز در سايه حاكميت ارزشهاي الهي و اسلام صاحب راي ميشوند.
**نقش مردم در سايه اسلام است كه اصالت مييابد
وي با تاكيد بر اينكه جمهوري اسلامي يك حقيقت واحد است و نه جمهوريت و نه اسلاميت به تنهايي، اظهار داشت: نقش مردم در سايه اسلام است كه اصالت مييابد و تحقق اسلام هم با حضور، اراده و همكاري مردم است. البته كساني ميخواهند جمهوريت و اسلاميت را از هم تفكيك كنند. كساني كه به دنبال مجزا كردن جمهوري اسلامي هستند و ميخواهند نقش مردم و اسلاميت انقلاب را بزنند.
احمدينژاد افزود: در انتخابات اخير شاهد حضور 85 درصدي مردم بوديم و شخص منتخب آنها با راي 25 ميليوني پيروز شد. اين يك نقطه عطف براي پيشرفت كشورمان است. در هر انتخابات يك پرش به سكوي بالاتر اتفاق ميافتد، اما در يك دوره پرش بسيار بلندتر بود و نظام و انقلاب ما را 100 پله بالا برد.
رئيسجمهور با بيان اينكه انتخابات رياست جمهوري دوره دهم بسياري از معاملات و پيشبينيهاي دشمنان را در هم كوبيد و نقشههاي بدخواهان را نقش بر آب كرد، اظهار داشت: امروز دشمنان ما از دو موضوع عصباني هستند. يكي عصبانت از شكوه و عظمت ملت ايران كه الگوي جديد و زمامداري صالح را در مقابل چشم ملتهاي تشنه جهان و منتظر قرار داد و قدرت و ثروت و رسانههاي دروغگو را شكسته و زير سئوال برد.
وي ادامه داد: ملت ما يك بار ديگر راه نوراني انقلاب را برگزيد و با راي 40 ميليوني خود پايبندي به انقلاب، امام راحل و رهبري را تثبيت كرد. به رغم اقدامات دشمن، ملت ايران راه و روش انقلاب و اهداف آن را برگزيد، دشمنان هر چه داشتند را به صحنه آوردند، پول، رسانه و كارشناسان خبرهاي كه انقلابهاي رنگي را در نقاط مختلف دنيا راهاندازي ميكردند و اميدشان اين بود كه به خيال خود كار را تمام كنند.
**پيام يكي از وزراي خارجه كشوردوست به احمدينژاد
احمدينژاد در ادامه گفت: يكي از وزراي خارجه كشور دوست، پيام فرستاد كه اخيرا با وزير خارجه استعمار پير صحبت كرده و گفته چرا در انتخابات ايران اين همه توطئه ميكنيد و او پاسخ داده كه اين بار درست و برنامهريزي شده حركت ميكنيم وميخواهيم كار نظام جمهوري اسلامي را تمام كنيم. او گفت شما ملت ايران و انقلاب و نظام مبتني بر ولايت را نميشناسيد، اما وزير خارجه انگليس پاسخ داده ما اين بار همه چيز را حساب كردهايم.
احمدينژاد تصريح كرد: اما به فضل الهي ايران چنان سيلي به استكبار زد كه بعد از گذشت دو ماه و چند روز هنوز گيج زده و راه خانه خود را گم كردهاند.
رئيسجمهور كشورمان با بيان اينكه دشمنان بعد از اين شكست، خواهان انتقامگيري از ملت ايران بودهاند، ادامه داد: آنها ميخواستند جلوي شكوه ملت ايران در چشم جهانيان را بگيرند و اجازه ندهند عزت ملت ايران تقويت شود و فرياد ملت ايران براي برپايي يگانهپرستي و عدالت به گوش جهانيان برساند. اما يك بار ديگر در برابر عظمت ملت و انقلاب اسلامي شكست خوردند.
**بگذاريد دشمنان عصباي باشند و از عصبانيت بميرند
رئيس دولت دهم با اشاره به حوادث پس از انتخابات آن را حوادثي تلخ دانست كه نتيجهاي شيرين داشته است و گفت: در حوادث اخير عدهاي از مردم آسيب ديدند، اما دشمنان رسوا شدند. دشمن بداند ملت برآمده از آراي مردم تمام تلاش خود را براي پيگيري آرمانهاي انقلاب و رهبري به كار گرفته و از مواضع قاطع دولت عقبنشيني نخواهد كرد. ملت و دولت بر عهد خود در گسترش پاكي و عدالت ايستاده و سر سوزني از اين موضع پا عقب نخواهند گذاشت.
وي خطاب به دشمنان ايران ادامه داد: بدانيد پس از استقرار دولت دهم، با قدرت چند برابري در صحنهها و جوامعبينالمللي حضور يافته و از حقوق ملت دفاع خواهيم كرد.
احمدينژاد با بيان اينكه دشمنان در حوادث بعد از انتخابات حيثيت خود را از دست داده و نشان دادند كه همچنان خوي تجاوز و استكبار را دارند، گفت: بعد از اينكه توطئه آنها رو شد، گفتند انتخابات ايران را قبول داشته و دولت برآمده از آراي مردم را مشروع ميدانيم اما پيام تبريك نميدهيم. يعني چه؟ يعني اينكه اگر اراده ملت عليه خواست آنها بود، آنها عصباني ميشوند. پاسخ ما اين است كه عصباني باشيد و از اين عصبانيت بميريد.
احمدينژاد با بيان اينكه سران كشورهاي غربي اين روزها همواره پيام ميدهند كه رفتار خود را اصلاح خواهند كرد، اظهار داشت: اميدواريم آنها نيت، رفتار، گفتار و خودشان را اصلاح كنند. ملت ايران اهل منطق، تعامل سازنده و گفتوگو است. اگر صداقت بياورند و جبران كنند، ممكن است ملت ايران با آنها با كرامت برخورد كند و الا رفتار ملت ايران با بدانديشان، متجاوزان و مستكبران رفتار سخت و پشيمانكننده خواهد بود.
**برخورد ناجوانمردانه با مردم در حوادث پس از انتخابات
رئيس دولت دهم در ادامه سخنان خود به حوادث پس از انتخابات اشاره كرد و گفت: متاسفانه عدهاي فريب طراحي دشمن را خورده و در سناريوي دشمن حضور يافتهاند. متاسفانه عدهاي از مردم در حوادثهاي اخير آسيب ديده و عدهاي كشته شدند. اين ناجوانمردانهترين نوع برخورد با ملت ايران و انتخابات پاك آن بود. معلوم بود و معلوم شد كه انتخابات سالمترين و پاكترين انتخاباتها بود و عليرغم ادعاي آنها هيچ سندي كه نتايج انتخابات را مخدوش كند، ارائه نشد. در طراحيهاي توطئه در كشورهاي ديگر از اين بازي متهم كردن دولت و نظام به دروغ و تقلب استفاده كردهاند؛ چرا كه اين امر يكي از ابزارهاي شناخته شده جنگ رواني براي توطئه‌گران است.
وي با تاكيد بر اينكه در انتخابات ايران امكان تقلب به اين وسعت وجود ندارد، خاطر نشان كرد: چند صد معلم، كسبه و معتمد انتخابات را برگزار ميكنند. هزاران نفر نيز بر روند آن نظارت كرده و خود مردم نيز در صحنه حضور دارند.
**افشاي سناريوهاي دشمن در حمله به كوي دانشگاه و بازداشتگاه‌ها
احمدينژاد به حوادث كوي دانشگاه و بازداشتگاهها اشاره كرد و گفت: حمله به كوي دانشگاه و برخي رفتارهاي نامناسب در بازداشتگاهها كارهاي زشتي بود. ميخواهم اعلام كنم كارهايي كه در كوي دانشگاه‌ و بازداشتگاهها انجام شد، از اجزاي سناريوي دشمن بود و به وسيله وابستههاي براندازي انجام شد.
وي تصريح كرد: شواهد و دلايلي داريم كه نشان ميدهد ساحت نيروهاي انقلابي، نظامي، امنيتي، اطلاعاتي از اين اقدام شرمآور مبرا است. بسيجيها، فداكارانه به خيابانها آمده و براي جلوگيري از تعرض به حقوق افراد و شكستن شيشههاي مغازهها كتك خوردند و دم بر نياوردند. نفوذيهاي جريان برانداز در سناريوي دشمن فساد واقدام كردند.
احمدينژاد با بيان اينكه دو درخواست از مقامات امنيتي و قضايي كشور دارد اظهار داشت: اولين درخواستم اين است كه با كساني كه در لباس دوست، دست به اقدام غيرانساني زدند، بدون گذشت و قاطعانه رفتار شود. چرا كه آنها دو خيانت كردند يكي آسيب زدن به مردم و ديگري موحش كردن چهره نظام اسلامي و نيروهاي انقلاب در انتظامي، نظامي و اطلاعاتي.
خواسته دوم وي در مورد دستگيرشدگان بود كه گفت: اصل برخورد جدي بايد با سران جريان و عوامل اصلي ماجرا باشد. كساني كه سازماندهي و تحريك كردند و خط دشمن را پياده كردهاند. بايد با آنها برخورد قاطع شود و البته با اين فريبخوردگان و عناصر دسته چهارم بايد با رافت اسلامي و رحمت اسلامي برخورد شود. مبادا عناصر اصلي از مصونيت و امنيت برخوردار باشد و عوامل دسته چندم كه فريب خوردهاند مجازات شوند.
احمدينژاد در ادامه سخنان خود در پيش از خطبههاي نماز جمعه اين هفته تهران از نمايندگان مجلس خواست تا به وزراي پيشنهادي او راي قاطع و بالا دهند تا به گفته وي دولت بتواند در برابر مستكبران بياستد.
وي با بيان اينكه دولت بانشاط در خدمت انقلاب خواهد بود، از مردم خواست بيش از گذشته با هم مهربان باشند و در همين زمينه خاطر نشان كرد: بايد با هم با انصاف برخورد كنيم، حقوق يكديگر را رعايت كنيم و نسبت به يكديگر رحم داشته باشيم تا رحم خداوند متعال بيش از گذشته شامل حال ما شود.
وي ادامه داد: دولت در راستاي خدمترساني حقوق بازنشستگان را افزايش داده است و كسبه هم سعي كنند طوري رفتار نمايند كه به كسي فشار نيايد و همه براي ساختن كشور با همدلي و همياري كمك كنيم.
رئيسجمهور عدالت را وظيفه دوم دولت دانست و با بيان اينكه فلسفه حكومت اسلامي عدالت است، خاطر نشان كرد: اصل وجود حكومت در دولت براي برپايي عدالت است و در سايه عدالت است كه استعدادها شكوفا و امنيت ملي محقق ميشود.

بدون اجراي عدالت اشرار و زياده‌خواهان در جامعه زياد خواهند شد
وي ادامه داد: در سايه اجراي عدالت است كه اميد زنده ميشود و بدون اجراي عدالت اشرار و زيادهخواهان در جامعه زياد خواهند شد.
احمدينژاد اجراي عدالت را جزو مهمترين ماموريتهاي دولت دانست و با بيان اينكه برخي در همين زمينه فشار ميآورند و تهمت ميزنند، اظهار داشت: ضامن پايداري نظام اسلامي اجراي عدالت در برابر زورمندان و زرمندان است. اگر قرار باشد اصحاب نفوذ از مجازات معاف شوند آن زمان حكومت پايدار نخواهد ماند و مطمئنا حكومت با بيعدالتي دوام نخواهد آورد و اين سنت الهي است.
وي ماموريت مهم دولت در كشور را اجراي عدالت دانست و تصريح كرد: هيچكس نبايد در كشور گروهخود را ممتاز بداند و براي خود حق بيجا قائل شود نبايد در نظام اسلامي حق كسي ضايع شود.
رئيسجمهور با انتقاد از تقسيمبندي مردم به شهروندان درجه يك و دو گفت: همه مردم در درجه اول هستند هيچكس نبايد احساس كند شهروند درجه دوم است.
وي تاكيد كرد: به خدا ارزش دارد اگر براي اجراي حكم عدالت در برابر صاحبان قدرت جان خود را بر سر پيمان با خدا بدهيم.
احمدينژاد تصريح كرد: توهينها، بيادبيها هرگز ما را از راه نوراني اجراي عدالت باز نخواهد داشت و دنيا بداند ما سينه خود را براي تيرهاي زهرآگين تهمت آماده كردهايم و در اين دولت عدول از اجراي عدالت اتفاق نخواهد افتاد.
وي ادامه داد: نميتوانيم بپذيريم عدهقابل توجهي در فقر به سر ميبرند ولي عدهاي با استفاده از فرصتها در آلاف و الوف به سر ميبرند.

اگر طرح هدفمند كردن يارانهها اجرا شود فقيري در كشور باقي نخواهد ماند
رئيسجمهور با بيان اينكه انتخابات تمام شده است و بايد دست به دست هم بدهيم و كشور را بسازيم، اظهار داشت: اگر طرح هدفمند كردن يارانهها اجرا شود فقيري در كشور باقي نخواهد ماند و اگر شيوه اخذ ماليات را درست كنيم ريشه همه نابسمانيهاي اقتصادي برطرف ميشود.

خدا شاهد است كه من در انتخاب كابينه نظرات شخصي را مطلقا دخالت ندانم
احمدينژاد بخش ديگري از سخنان خود به كابينه دهم اختصاص داد و با بيان اينكه انتخاب كابينه از سختترين كارهاي رئيسجمهور است اظهار داشت: حضور 21 ميليون نفر در دولت به آن معنا نيست كه آنها بهترين هستند و آنهايي كه بيرون ماندهاند ضعيف هستند خدا شاهد است كه من در انتخاب كابينه نظرات شخصي را مطلقا دخالت ندانم و صلاح و خير كشور را مد نظر قرار دادم و به نظر من كابينه قوي، پاك و خدمتگذار را انتخاب كردم.

كارآمدي دولت را به رئيس‌جمهور بسپاريد

وي خطاب به نمايندگان مجلس گفت: كارآمدي دولت را به رئيسجمهور بسپاريد و من ميخواهم كابينه قوي باشد و اصل را بر اعتماد بگذاريد و انتظار دارم كه در برابر توطئه مستكبران كه ميخواهند دولت را ضعيف كنند انشاءالله با راي بالا و قاطع اجازه دهيد دولتي مقتندر بر سر كار بيايد تا در برابر مستكبران بايستد.
احمدينژاد وزراي پيشنهادي خود به مجلس را افرادي انقلابي، ولايي، عاشق نظام و انقلاب اعلام كرد و با بيان اينكه همدلي خوبي بين مجلس و دولت است، گفت: در گوشه و كنار در حالي كه هنوز مركب انتخابات دهم خشك نشده است به انتخابات رياست جمهوري دوره يازدهم ميپردازند. در دورههاي قبل و بعد از انتخابات كارهاي اجرايي كشور معطل مانده بود ولي در ايندوره اينگونه نشد.
رئيسجمهور خطاب به كساني كه او آنها را مشوشكنندهفضاي سياسي كشور دانست گفت: بگذاريد كارهايمان را انجام بدهيم فرصت براي انتخابات زياد است و انشاءالله در معرض انتخابات مردم قرار ميگيريد و راي هم خواهيد آورد. فضاي كشور را در سمت و سوي بگو مگوهاي بيحاصل قرار ندهيد.
وي در پايان سخنان خود بار ديگر ياد و خاطره شهيدان رجايي و باهنر را گراميداشت و به امام جمعه جديد تهران به خاطر آنكه مورد عنايت رهبري قرار گرفت، تبريك گفت.

Balatarin

فراخوان شركت در بزرگداشت جانباختگان دهه ۶۰ و حوادت اخير در ايران


"کمیته دفاع از مبارزات مردم ایران بلژیک" ؛ همه ایرانیان مقیم بلژیک و انسانهای آزادی که در طول 30 سال اخیر و دو ماهه گذشته قلبشان با مبارزات مردم ایران تپیده است را به شرکت در برنامه های ویژه بزرگداشت جانباختگا ان دهه 60 و ماههای گذشته دعوت می کنیم.

در روز چهارشنبه 9 سپتامبر 2009 همراه با هم در Place Flagey جمع می شویم و یکروز تمام از ساعت 10 صبح تا 19 در آنجا اعتراض خواهیم کرد. عکسهای خود را خواهیم آویخت، فیلم نمایش خواهیم داد، شعارهای خود را فریاد خواهیم زد، جنایتکاران دهه خونین 60 و تابستان سیاه 67 را معرفی خواهیم کرد و پیوندشان را با جنایات ماهها و روزهای اخیرِ ایران به همگان نشان خواهیم داد.
یادمانِ جانباختگان زندانهای جمهوری اسلامی در تمام دوران 30 ساله اش را بدور از فضای سوگواری، به مراسمی برای ادامه مبارزه در سنگری دیگر، به سنگر خانواده های جانباختگان، به سنگرِ پیوند نسل دهه 60 و نسل امروز و سنگر مبارزات بین المللی تبدیل خواهیم کرد.

در این مبارزه از انسانهای آزاد کشورهای دیگر که شرایط مشابهی را در دوران دیکتاتورهای مختلف از سر گذرانده اند نیز دعوت خواهد شد تا با هم مبارزه کنیم.

بازماندگان جنایات پینوشه در شیلی، بازماندگان جنایات در آرژانتین، اردوگاههای مرگ فلسطین، عراق و اندونزی تا اوین و کهریزک ها، تا عادل آباد ها و قزل حصارها و دیزل آبادها را فرا می خوانیم تا حقیقت نسل کشی و پاکسازی فیزیکی و عقیدتی بهترین فرزندان این آب و خاک ها را به وجدانهای بیدار بشری برسانند.

برنامه دوم ما سمیناری به همین مناسبت است که در روز 12 سپتامبر 2009 و از ساعت /3015 تا 21 در دانشگاه ULB برگزار خواهد شد. ورود برای همه انسانهای آزاد دنیا آزاد است و حضور شما بخشی از موفقیت ایده برگزاری این مراسم در بلژیک است. برای ثبت نام جهت سخنرانی در اینمورد، ارسال پوستر و عکس برای سمینار، درخواست میز اطلاع رسانی همراه با نشریات و ... و ارائه هر طرح و خلاقیت هنری و ... که موجب پُربارتر شدن سمینار گردد؛ و آدرس دقیق سالن و زمان بندی و ... در فراخوان دوم اطلاع رسانی خواهد شد.

کمیته دفاع از مبارزات مردم ایران بلژیک
2009-08-27
Comitemobarezat@gmail.com


Balatarin

احمدی نژاد خواهان برخورد با موسوی و کروبی شد


به گزارش خبرگزاری فرانسه از تهران، احمدی نژاد امروز طی سخنانی در تهران، خواهان برخورد و مجازات موسوی و کروبی شد و گفت، باید با سران جريان و عوامل اصلی اغتشاشات برخورد شود.

احمدی نژا د که در نماز جمعه امروز تهران سخنرانی می کرد، گفت بايد با کسانی که اغتشاشات را ساماندهی و تحريک کردند و خط دشمن را پياده کردند، برخورد جدی شود.

احمدي نژاد گفت، مبادا عناصر اصلی اغتشاشات از امنيت برخوردار باشند و فقط عناصر فريب خورده مجازات شوند.

خبرگزاری فرانسه نوشت، این نخستین بار است که احمدی نژاد رسما و بطور علنی خواهان برخورد و مجازات رقبای انتخاباتی خود می شود.

رقبای انتخاباتی احمدی نژاد پیش تر دولت او را به تقلب در انتخابات اخیر ریاست جمهوری که در ماه ژوئن گذشته برگزار شد، متهم کرده بودند

اما احمدی نژاد امروز انتخابات رياست جمهوري را پاکترين و سالمترين انتخابات خواند و گفت کساني که ادعاي تقلب را مطرح کردند، هيچ سندي ارايه نکردند.

Balatarin

ماموران امنيتی مانع برگزاری مراسم سالگرد کشتار زندانیان سیاسی شدند منصوره بهکیش دستگير شد

امروز، جمعه 6 شهریور، به مناسبت سالگرد کشتار زندانیان سیاسی قرار بود که مراسمی در گلزار خاوران برگزار شود. اما ماموران امنیتی از برگزاری این مراسم جلوگیری به عمل آوردند. خانواده های جان باختگان سیاسی تصمیم گرفتند که به گورستان بهشت زهرا رفته و مراسم بزرگداشت خود را در قطعه 33 بهشت زهرا و در همبستگی با خانواده های جان باختگان مبارزات اخیر برگزار کنند که با برخورد شدید ماموران انتظامی و امنیتی مواجهه شدند و منصوره بهکیش را در ساعت 10 صبح دستگیر کردند.
گزارش تکميلی در ادامه خواهد آمد
----------------------------------------------
سرکوبگران جمهوری اسلامی مانع برگزار مراسم خاوران شدند

بنا به گزارشی که از تهران رسیده است، سرکوبگران جمهوری اسلامی امروز جمعه ششم شهریور ١۳٨٨مانع برگزاری مراسم خانواده ها در خاوران شدند. در چند هفته اخیر خانواده ها را تحت فشار قرار داده و آنان را از رفتن به خاوران و برگزاری مراسم بیست و یکمین سالگرد برحذر داشتند. امروز ماموران سرکوبگر رژیم خاوران و اطراف آن را به محاصره در آورده و به کسی اجاز رفت و آمد به خاوران را ندادند.

گزارش رسیده را برای اطلاع همه گان عینا در زیر منتشر می کنیم.

گزارشی از خاوران

طبق برنامه اعلام شده امروز به خاوران رفتیم. جمعیت زیادی نیامده بود. نیروهای انتظامی و امنیتی سراسر جاده خاوران را به اشغال خود در آورده بودند و اجازه عبور به طرف گلزار را نمی دادند. هرکس اصرار و اعتراض می کرد، او را می گرفتند و بعد از گرفتن کارت شناسائی اش وی را رها می کردند. از تجمع خانواده ها به شدت جلوگیری می کردند. خانواده ها در فاصله ای دورتر در به صورت جمع های پراکنده در اطراف خودروهای خود دورهم جمع شده بودند. موتورسوارها گاه گاهی به خانواده ها هجوم می آوردند و سعی می کردند با اذیت و آزار آنها را پراکنده و از محل دور کنند. خیلی از خانواده ها نیامده بودند. یکی از مادران می گفت جمعی از مادران ، همسران و خواهران جان باخته گان را در یکی دو هفته اخیر به اطلاعات احضار کرده اند و بعد از بازجوئی از آنها، تهدید شان کردند که سالگرد برگزار نکنند و به خاوران نروند. به تعدادی هم تلفن ردند و تهدید کرده اند، اگر در مراسم سالگرد در خاوران حضور یابند و یا مراسم برگزار کنند، آنها مسئول هراتفاقی خواهند بود که در خاوران رخ دهد. شنیدم که با افراد سرشناسی نظیر ناصر زرفشان تماس گرفته اند و آنها را هم از رفتن به خاوران منع کرده اند.

من و اعضای چند خانواده گل هائی را که با خود آورده بودیم، بعد از آنکه از رفتن به خاوران ناامید شدیم، در کنار جاده روی هم قرار دادیم. گروهی بعد از ما در آنجا ماندند که شاید بعد از آنکه ماموران رفتند، بتوانند به خاوران بروند.

در ضمن، درب اصلی خاوران هنوز قفل است و کسی اجازه ندارد در روزهای عادی هم از این درب به گلزار وارد شود. هفته گذشته چند تن از خانواده ها به خاوران رفته بودند و بر سرمزار عزیزان شان گل گذاشته بودند. برای ورود به خاوران باید از درب بالا، از طریق گورستان بهائیان به آن وارد شد. گقته می شود تمام درختانی که در خاوران کاشته بودند خشک شده است.

م. ع برای کانون زندانیان سیاسی ایران(در تبعید)
Balatarin

وقت آن است. شعری پیشگش به رهبر معظم از یاور استوار

وقت آنستی که این جام هلال سر کشی

راه بگشایی به ملت پا ز ظلم و شر کشی

رسم استبداد بگذاری به سویی شق و رق

این زمان چون بچه ی آدم خطی دیگر کشی

راه "ره" را بسپری "راحل" شوی همچون امام

بر سرت" قمبل العظیمی" جفت آن رهبر کشی

سید خندان و اکبر شاه و هرچه روضه خوان

همره خود صاف و ساده از سر منبر کشی

سایه انصار حزب الله و آقا زاده ها

از سر ما کم کنی با خویش تا آن ور کشی

تیغ شورای نگهبان در نیام آری و نیز

مجلس فرمایشی را قفل ها بر در کشی

یا روی اندر «حرا» چون حضرت ختم‌الرسل

ناله‌ها بر رنج های ساره و هاجر کشی

یا که دستار و عبا و ریش بر یک سو نهی

سوی لندن تیز تک تا خانه‌ی دلبر کشی

ورنه دستِ دادِ ما از آستین آید برون

دیر گردد راه چاره، سود نارد سرکشی

این نظام شوم در هم بشکند چون صاحبش

آه بر تابوت این مرحومِ بد گوهر کشی

چند روزی " رود رود" از بیخ سینه سر دهی

بعد از آن دق مرگ گردی مرگ را در بر کشی

Balatarin

یک زن، اولین قربانی آنفلوآنزای خوکی در ایران


٥ شهریور ١٣٨٨

27aug2009swine-fluشهرزاد نیوز: یک زن مبتلا به آنفلوآنزای خوکی نوع آ در ایران درگذشت. به گفته‌ی رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیردار وزارت بهداشت، طبق آخرین آمار، در ایران 285 نفر به ویروس این بیماری مبتلا هستند.

معاون سلامت وزارت بهداشت در اردیبهشت سال جاری اعلام کرده بود که آنفلوآنزای خوکی در ایران وجود ندارد و فقط در مکزیک است که به لحاظ مسافت طولانی با این کشور، ما هیچ گونه نگرانی در این زمینه نداریم.

Balatarin

بازجوها به صداسیما آمدند/حضور دست اندرکاران تهیه کیفرخواست در گفتگوی شبکه دو سیما

برنامه گفتگوی خبری شبکه دو سیما چهارشنبه شب میزبان دو تن از چهره هایی بود که از آنان به عنوان نویسندگان کیفرخواست دادگاه فعالان سیاسی و بازجویان این پرونده ها نام برده می شود.

در این برنامه فردی با نام قره باغی تحت عنوان کارشناس سیاسی در کنار مقدم فر مدیرعامل خبرگزاری امنیتی فارس که از او نیز به عنوان کارشناس سیاسی یاد می شد حضور داشتند.
در حالی که مجری برنامه در خصوص موضوع بحث از عبارت انقلاب مخملی استفاده می کرد مدعوان در دفعات متعدد با تصحیح سخن وی از عبارت کودتای مخملی یاد می کردند

به گزارش اینده قره‌‌باغی در این گفتگو با اسنتاد به کتاب موج سوم هانتینگتون که به گفته وی از سال 1371 توسط چهرههای شاخص جریان اصلاحطلب در داخل کشور، ترجمه و به عنوان راهبرد استفاده می شده است، اظهار کرد که واژه اصلاحطلبی این گروه، برای اولینبار و چند سال قبل از نیروهای داخلی، توسط هانتینگتون استفاده شده است و وی انواع اشکال براندازی نرم را با توجه به موقعیت اصلاحطلبان در حاکمیت به چهار دسته تقسیم کرده که مدل موردنظر در ایران، شکل اول بوده که تغییر شکلی نام دارد و در این مدل، اصلاحطلبان در قدرت پایگاه دارند و با استفاده از پایگاه خود در قدرت، اقدام به براندازی نرم میکنند.

قره باغی در بخشی از این گفتگو به فعالیت رسانه های غربی اشاره کرد و گفت "در جایی"! به یکی از فعالان سیاسی بازداشت شده گفته است که چرا در برابر حمایت رسان ههای غربی موضع گیری نمی کرده اید؟ وی به محل گفتگو و فردی که با قره باغی گفتگو کرده است اشاره ای نداشت.

مقدمفر نیز، در این گفتگو اظهار کرد: از سال 1376 آمریکا طرحی را برای آموزش و آمادهسازی نیروهای اصلاحطلب برای کودتای مخملین آماده کرده بود که در آن خانم الیزابت چنی، دختر دیک چنی در دبی به آموزش اصلاح طلبان پرداخته بود و افرادی که برای شرکت در این دوره انتخاب میشدند، افرادی بودند که دارای خصوصیات نخبگی، جوانی، مؤثر بودن در نظام، وابستگی به نهادهای حاکمیت و ترجیحاً فرزندان مقامات باشند.

مقدم‌فر با اشاره به تلاشهاي ناموفق صورت گرفته براي انقلاب مخملي در سالهاي 78 و پس از آن در 18 تير گفت: طراح انقلاب مخملي كه خود نويسنده كتاب «از ديكتاتوري تا دموكراسي» نيز مي باشد، به ارائه 198 دستورالعمل در كتاب خود اقدام كرده بود كه در اتفاقات اخير در ايران ، نزديك به 100 روش تست شد كه هيچ يك موفق نبود.

وي با بيان اينكه دشمنان نااميد نيستند و همواره به دنبال تحقق اهداف خود و اينبار در بسترهاي ديپلماسي عمومي هستند، افزود: طراح انقلاب مخملي بر اين آرزو است تا روزي انقلاب مخملي در ايران تحقق يابد.

اين كارشناس مسايل سياسي با اشاره به تجربه كودتاي مخملي در كشورهايي همچون گرجستان افزود: گرچه اين الگو در گرجستان و قرقيزستان در كوتاه مدت موفق بوده، ولي در بلندمدت دچار شكست شده است، كما اينكه در ايران نيز در همان آغاز اجرا دچار شكست شد.

وي با تاكيد بر اينكه انقلاب ايران يك انقلاب مردمي است و از پايه هاي قوي برخوردار است و دشمنان در تلاش هستند تا به زعم خود خللي بر آن وارد كنند، به راههاي مقابله با اينگونه حركتها اشاره كرد و گفت: راههاي مقابله با اين جريان بايد از جنس خودش باشد. ما بايد در بين نخبگان، فرهنگيان ، سياسيون و دستگاههاي مختلف آمادگي مقابله با چنين مسايلي را به وجود بياوريم.

مقدم فر اضافه كرد: برخي دستگاههاي امنيتي، قضايي و حتي قوانين جاري ما هنوز آمادگي برخورد با اين ماجراها را ندارند و نوع برخورد آنها با اين مسايل، از نوع كودتا از جنس سخت است.

قرهباغی در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به فردی که جامعهشناس بوده و برادر سه شهید میباشد، گفت: این آقا که برادرش دوست من بوده و 5 مهر سال 1360 در چهارراه ولیعصر تهران ترور شد، در دوره اصلاحات در مقالهای منافقین و گروهکهای کوموله و دموکرات را که قاتل برادرش بودند، تطهیر کرد و گفت که کشیده شدن موضوع این گروهها به درگیری مسلحانه، تقصیر نظام بوده است.

گفتنی است، رضا سراج از مسوولان اصلی بسیج دانشجویی که گفته میشود وی نیز نقش مؤثری در آمادهسازی کیفرخواستهای کودتای مخملین دارد، در این گفتگو غایب بوده است

ادوارنیوز

Balatarin

عبدالفتاح سلطانی با قرار ضمانت از زندان آزاد شد


27/08/2009

عبدالفتاح سلطانی
یک وکیل برجسته فعال حقوق بشر که بیش از دو ماه پیش در پی درگیری های پس از انتخابات دستگیر شده بود، با قرار ضمانت از زندان آزاد شد.

عبدالفتاح سلطانی در گفت و گوی تلفنی در روز پنجشنبه با صدای آمریکا گفت که او علیه قضات و دادستان هایی که فرمان دستگیری او را صادر کردند، شکایت خواهد کرد.

او چهارشنبه شب آزاد شد و اکنون در تهران با خانواده خود به سر می برد.

اعتراضات مرگبار ایران پس از آن آغاز شد که دولت محمود احمدی نژاد را به عنوان رییس جمهوری اعلام کرد.

سلطانی می گوید او بعداً به شک در صحت انتخابات متهم شد و می افزاید این اتهام مبنای قانونی ندارد.

او یکی از هزاران ایرانی است که به اتهام اعتراض علیه نتایج انتخابات دستگیر شد. تعدادی از آنها به اتهام مخالفت با حکومت محاکمه می شوند.

آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، روز چهارشنبه گفت نا آرامی ها از پیش از انتخابات طراحی شده بود و قدرت های بیگانه پشتیبان آن نبودند.

همچنین روز چهارشنبه، برجسته ترین روحانی مخالف در ایران، رهبران کشور را به انتخاب مسیری منحرف متهم کرد.

آیت الله العظمی حسین علی منتظری گفت رهبران ایران باید شهامت داشته باشند و اعلام کنند این حکومت نه جمهوری و نه اسلامی است و هیچ کس حق ابراز عقیده و یا انتقاد از دولت را ندارد.

این روحانی بنا بود جانشین آیت الله خمینی، بنیان گذار جمهوری اسلامی باشد. اما وی پس از انتقاد از روحانیان ارشد کشوردرسال ۱۹۹۷ به مدت پنج سال در حصر خانگی قرارگرفت.

رادیو صدای آمریکا
Balatarin

سپاه پاسداران 20 روز دیگر شرکت مخابرات ایران را می خرد


شبکه جنبش راه سبز(جرس):بزرگترین معامله تاریخ بورس كشور در 18 شهریور برگزار می شود و بنیاد تعاون سپاه پاسداران قصد دارد دراین معامله بزرگ با تشکیل کنسرسیومی سهام 50+1 درصدی مخابرات ایران را خریداری کند.
پیشتر نیز 3 بار قرار بود با واگذاری سهام شركت مخابرات ایران در بورس این شرکت بزرگ دولتی به بخش خصوصی واگذار شود اما هر بار به بهانه ای عرضه سهام مخابرات در بورس به تعویق افتاد.
معاون واگذاری و امور حقوقی سازمان خصوصی سازی یكسال پس از به تعویق افتادن سهام مخابرات اعلام کرده که زمان قطعی واگذاری سهام مخابرات در بورس 18 شهریور است و با واگذاری سهام شرکت مخابرات ایران همه بخش های آن از تلفن ثابت، موبایل(اپراتوراولارتباطات دیتا و زیرساختهای آن از انحصار بخش دولتی خارج و به بخش خصوصی منتقل شود.
با این حال به روال واگذاری های مشابه در دولت نهم و به ویژه واگذاری کارخانه هایی چون تراکتورسازی تبریز، این بار هم یکی از موسسات زنجیره ای وابسته به سپاه پاسداران خریدار اصلی سهام این شرکت دولتی خواهد بود.
بنیاد تعاون سپاه پاسداران خر یدار اصلی سهام شرکت مخابرات ایران است.این بنیاد که از جمله ده ها موسسه وابسته به سپاه و خود به تنهایی محموعه ای شرکت ها و موسسات فرعی است که در امور اقتصادی و تجاری فعالیت می کنند، مذاکراتی با شستا و یک شخص حقیقی انجام داده تا با تشکیل کنسرسیومی متشكل از بنیاد تعاون سپاه، شستا(شرکت سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی) و یك شخص حقیقی خریدار بلوك 50+1 درصدی مخابرات باشند. كه اسم شخص حقیقی که قرار است در این کنسرسیوم حضور داشته باشد اعلام نشده اما روزنامه تهران امروز خبر داده که این شخص حقیقی یك سرمایه گذار چینی است كه به واسطه یك فرد ایرانی قصد دارد با سپاه پاسداران برای خرید سهام اصلی شرکت مخابرات سهیم شود.
در ماه های اخیر قرارگاه خاتم سپاه پاسداران نیز به اتفاق شرکت توسعه سرمایه گذاری، سهام شركت دولتی صدرا که در حوزه نفت و سکوهای نفتی فعالیت می کند را در جریان خصوصی سازی این شرکت از دولت خریدند.
پیشتر نیز موسسه مهر اقتصاد ایرانیان یکی دیگر از موسسات زنجیره ای سپاه پاسداران تنها با پرداخت 45 میلیارد تومان در ابتدا و 132 میلیارد تومان طی اقساط 5 ساله کارخانه تراکتور سازی تبریز را از دولت نهم خرید.
این واگذاری عجیب حتی صدای برخی از متحدان احمدی نژاد را نیز در آورد تاجایی که عشرت شايق نماینده هوادار دولت نهم در همان روزها اعلام کرد «قيمت های در نظر گرفته شده برای دارايی کارخانه تراکتور سازی تبريز طی 30 تا 40 سال گذشته در مقايسه با قيمت امروزی، صدها برابر کمتر است و ارزيابی جديدی هم نشده و برای هيچ کس پوشيده نيست که اين کار حراج دارايی های دولتی است
بنیاد تعاون سپاه مجموعه ای از موسسات مختلف اقتصادی و تجاری است که از آن جمله می توان به«شرکت مهندسی افق صابرین»،«موسسه مالي اعتباري انصار»،«موج نصر گستر» و ده ها موسسه و شرکت مشابه نامبرد.این بنیاد نظامی همچنین« 45 درصد سهام گروه بهمن»،« 4 درصد سهام گروه سايپا»، و« 25 درصد سهام پتروشيمي کرمانشاه» را در ماه های اخیر خریداری کرده است.
Balatarin