سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۵/۲۴

گزارشی از دفتر اعتماد ملی

تعداد حداکثر صد نفر از نیروهای انتظامی با همکاری مردم آرامش را در خیابان کریمخان برقرار کردند

ساعت حدود چهار و نیم تعداد زیادی از مردم خیابان کریمخان رو بالا و پایین میکردند وعده زیادی هم مقابل کیوسکهای روزنامه فروشی و ایستگاههای تاکسی تجمع کرده بودند. تعداد حداکثر صد نفر از نیروهای انتظامی که از همه جهت با مامورین روزهای قبل متفاوت بودند در ضلع جنوبی خیابان کریم خان به همراه مردم محدوده نزدیک به دفتر روزنامه اعتماد ملی را کنترل می کردند. از نیروهای رنگ و وارنگ با سلاحهای مختلف خبری نبود و فقط مامورین پیشگیری نیروی انتظامی در محل حاضر بودند. مامورین مثل مامورین روزهای قبل خشن و عصبی نبودند و حتی برخلاف آنها با احترام با مردم صحبت می کردند. به نظر می رسید چون می دونستند فعالیت امروزشون و مراقبت از دفتر روزنامه اعتماد ملی طبق خواست مردم و قانونی هست از مامورین واقعی نیروی انتظامی استفاده کرده بودند و نیازی به استفاده از نیروهای خشن و شستشوی مغزی داده شده ندیده بودند. تا حدود ساعت پنج و نیم اوضاع محدوده هفت تیر و کریمخان آرام بود و حتی یک نفر که مشکوک به انصار حزب الله یا بسیج و لباس شخصی باشه به چشم نمی خورد و به نظر اصلا جرات آفتابی شدن هم به خودشون نداده بودن، هر چند هنوز باید مراقب بود.


از ارشیا


از کدوم طرف میاد؟



کروبی: بزودی پاسخ این دین فروشان خواهم داد

۲۴ مرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۷:۱۹: سحام نیوز: مهدی کروبی با ابراز تاسف از حملات شدید و توهین آمیز تعدادی از ائمه جمعه به ایشان هشدار داد به زودی و در فرصتی مناسب پاسخ این دین فروشان را خواهم داد.
سحام نیوز: مهدی کروبی با ابراز تاسف از حملات شدید و توهین آمیز تعدادی از ائمه جمعه به ایشان هشدار داد به زودی و در فرصتی مناسب پاسخ این دین فروشان را خواهم داد.


به گزارش خبرنگار سحام نیوز: دبیر کل حزب اعتماد ملی با ابراز تاسف از ابراز نظرهای وهن آلود به خبرنگار ما گفت: متاسفانه عده ای از ائمه جمعه با سوء استفاده از جایگاه مقدس نماز جمعه با یک مشت تهمت، افترا و دروغ به دین فروشی پرداخته و نسبت به این ساحت مقدس اهانت نموده اند.
ایشان در ادامه گفت: بنده نامه ای را از سر دلسوزی و احساس وظیفه نوشته که عده ای آن را به باد انتقاد گرفتند و عده ای هم از آن استقبال کردند اما این مسئله نباید بهانه ای شود برای تخریب، تهمت و ناسزا.
ایشان افزود بنده هم از منتقدین و هم از موافقین استقبال کردم اما نمی توانم در مقابل توهین کنندگان و دین فروشان سکوت کنم و حتماً به زودی پاسخ آنها را خواهم داد.

28 مرداد سالگرد یورش جنایتکارانه به کردستان و کودتای سیاه علیه مصدق



گزارشگر سازمان ملل: درباره شکنجه و تجاوز شکایت‌هایی دریافت کرده‌ایم


محمد رضا کاظمی؛ رادیو فردا

مانفرد نوواک، گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره شکنجه از دولت ایران خواست تا به شکایات صدها نفر از افراد بازداشت شده پس از انتخابات ریاست جمهوری که میگویند در مدت بازداشت مورد بر بدرفتاری و شکنجه قرار گرفتهاند، رسیدگی کند.

گزارشگر ويژه سازمان ملل در زمينه شكنجه روز پنجشنبه گذشته اعلام کرده بود که كه شكايتهاى زيادى از معترضان بازداشت شده پس از انتخابات ايران دريافت كرده كه از آزار و اذيت خود در زندان خبر دادهاند. آقای نوواک در همین زمینه به پرسشها رادیو فردا پاسخ گفته است.

رادیو فردا: آقای نوواک، چه اطلاعاتی را درباره شکنجه در زندانهای ایران دریافت کردهاید؟

مانفرد نوواک: متأسفانه شکایتهای بسیار زیادی دریافت کردهام. برخی از این شکایتها از خود افرادی آمده که شکنجه شدهاند و برخی هم از بستگان آنها، وکلا و سازمانهای غیردولتی. این شکایتها آنقدر زیادند که و آنقدر اتهامات مشترک و مشابه را مطرح میکنند که من بسیار نگران شدهام و گمان میکنم که اعضای اپوزیسیون به صورت سیستماتیک شکنجه شدهاند تا از آنها اعتراف گرفته شود.

ممکن است کمی از جزئیات این شکایت‌ها هم بگویید و اینکه چه شیوه‌های شکنجه‌ای مورد استفاده قرار گرفته است؟

کتک خوردن از نیروهای امنیتی، استفاده از شوک الکتریکی. در مواردی هم آنقدر افراد را کتک زدهاند که جان باختهاند. از این رو شیوههای شکنجه بسیار جدی مطرح هستند. در مجموع هدف از این شکنجهها ترساندن و ارعاب و گرفتن اعتراف علیه این افراد در دادگاه بوده است.

یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایران و بعضی از مدافعان حقوق بشر گفته‌اند که برخی بازداشت‌شدگان در زندان‌های ایران مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند. آیا شما اطلاعاتی هم در این باره دریافت کردید؟

من هم شکایاتی در این باره دریافت کردهام. من تمام این شکایتها را تحت عنوان درخواست فوری برای دولت ایران فرستادهام. البته باید بگویم اینها اتهامند و مدرک محسوب نمیشود ولی اینقدر جدی و قابل اعتماد است که ایجاب میکند، دولت ایران فوراً یک گروه مستقل را مسئول بررسی آنها کند.

ما همچنین از دولت ایران میخواهیم که درباره نتایج این تحقیقات گزارش دهد. من تاکنون صدها مورد شکنجه را برای دولت ایران ارسال کردهام ولی تاکنون در هیچ موردی پاسخی از دولت جمهوری اسلامی دریافت نکردهام. این خود نشان دیگری از این امر است که اتهامات دیگر درست هستند.

شما در چه سطحی و با چه نهادی در ایران ارتباط برقرار کردید؟

ما در سطح دولت تماس برقرار کردیم. ما معمولاً از طریق نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در ژنو و همچنین به طور مستقیم با وزیر خارجه ایران تماس گرفتهایم.

ولی هیچ پاسخی دریافت نکردید؟

نه هیچ پاسخی نکردهام. من اصلاً اطلاع ندارم دولت ایران هیچ تحقیقاتی در این زمینه انجام داده یا خیر. میدانم که پلیس و برخی نهادهای دیگر تاحدودی به وقوع شکنجه اعتراف کردهاند. ولی این کافی نیست. باید تحقیقات دقیق انجام شود. شکنجه یک عمل مجرمانه بسیار سنگین محسوب میشود و باید طبق قوانین جزایی عمل شود. یعنی افراد مسئول باید مجازات شوند.

آیا سازمان ملل کاری انجام خواهد داد و مثلاً افرادی را برای تحقیق به ایران خواهد فرستاد؟

طبیعتاً. این گام بعدی است. اگر مقامات ایرانی نمیتوانند گروهی کارشناس مستقل را مأمور تحقیق در امر شکنجه کنند و نمیتوانند به بدرفتاری با زندانیان پایان دهند، گام بعدی تشکیل یک کمیسیون مستقل بینالمللی است.

اتهامات مطرح شده علیه حکومت ایران به قدری جدی است که چنین اقدامی قابل توجیه است ولی این موضوع به همکاری دولت ایران نیاز دارد. من میتوانم پیشنهاد بدهم و به عنوان گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره شکنجه به همراه دیگر گزارشگران ویژه این سازمان که درباره وضعیت در ایران ابراز نگرانی کردهاند، در چنین کمیسیونی شرکت کنم.

ولی من نمیتوانم دولت ایران را به پذیرش این کمیسیون وادار کنم. شورای حقوق بشر سازمان ملل و مجمع عمومی سازمان ملل میتوانند فشار وارد کنند ولی در نهایت چنین تحقیقی به موافقت و همکاری دولت ایران نیازمند است. من پیش از این هم بارها از ایران درخواست کردهام که در ارتباط با موضوعات دیگر به این کشور سفر کنم. ولی تاکنون این درخواستها بینتیجه مانده است.

آیا این وضعیت برای ایران پیامدی خواهد داشت؟

ایران هم مانند تمام کشورهای دیگر موظف به رعایت حقوق بشر است و وقتی حقوق بشر به شکل امروزی نقض میشود و دولت برای تحقیقات در این باره همکاری نمیکند، فشار بر این کشور افزایش مییابد و هیچ کشوری نمیتواند به خود اجازه دهد که کاملاً به حقوق بشر بیتوجهی کند. چراکه تعهداتی وجود دارند که باید رعایت شوند.

البته من اعتراف میکنم که امکانات برای استفاده از زور در این زمینه محدودند. این مشکلی است که کل قوانین بینالمللی با آن روبهرو هستند. ولی معمولاً وقتی فشار از خارج افزایش مییابد، کشورها عموماً کوتاه میآیند.

شکنجه های وحشیانه علیه یازده شهروند کرد در تهران


22-05-1388

کوردستان میدیا: به گزارش خبرگزاری هرانا، یازده شهروند کرد اهل سقز که به دلیل اقدام به دادوستد وسایلی همچون پارچه، لباس و گیرنده ماهواره در مناطق مرزی، بازداشت شده بودند توسط نیروهای پلیس امنیت تهران مورد شکنجه قرار گرفته‎اند.
این زندانیان که در تیرماه سال گذشته و در حالیکه معترضان همچنان به اعتراضات خیابانی خود ادامه می‎دادند، توسط پلیس امنیت شهر تهران

بازداشت شدند. نیروهای انتظامی با عنوان اینکه "شما با آوردن گیرنده ماهواره به تهران نقش اساسی در گسترده و متداوم شدن اعتراضات ایفا کرده‎اید" از آنها اعترافاتی غیرواقعی را خواستار شدند.
این زندانیان پس از یک ماه شکنجه در ابتدای مردادماه سال جاری و در حالیکه حتی امکان راه رفتن نیز نداشتند به اندرزگاه‎های 7 و 8 زندان اوین منتقل شدند.
"عطا کسنزانی" در بین زندانیان مورد اشاره بدترین وضعیت جسمی را داراست، وی که همچون سایرین به دلیل آسیب‎های وارده ناچار به استفاده از "سوند ادراری" است یکی از شکنجه‎ها را لگدکردن سوند توسط ماموران و بالطبع بازگشت ادرار به مثانه و بدن خود عنوان می‎نماید.
در حال حاضر تمامی افراد مورد اشاره از وضعیت بسیار بد جسمی برخوردار هستند و در این شرایط، پزشکی زندان اوین نیز به بهانه حجم بالای کار از رسیدگی به وضع آنان امتناع می‎کند
.

همه چیز مرتب است: مانا نیستانی



مستندسازی وقایع روزهای شنبه و دوشنبه دفتر روزنامه اعتماد ملی

کاوه آهنگر

15 08 2009

Quantcast

با توجه به برخوردهای سلیقه ای و خارج از چارچوب نیروهای امنیتی و انتظامی و انکار این نوع برخورد بنده پیشنهاداتی برای رسوائی هر چه بیشتر این اعمال دارم :

1 – برای روز شنبه ساعت 4 از طرف روزنامه اعتماد ملی با نیروهای انتظامی تماس گرفته شود و این تماس به صورت صوتی و تصویری ضبط شود و طی آن اعلام شود که دفتر روزنامه مورد تهدید واقع شده و به حضور نیروی انتظامی جهت حفظ امنیت نیاز است !

2 – هم درون دفتر دوربین مخفی و میکروفن کار گذاشته شود و هم پرده ها را کنار زده و پنجره ها را باز کنند تا اگر خدای نکرده تعرضی صورت گرفت ، هم از داخل و هم از خارج از ساختمان فیلمبرداری و مستند شود .

3 – کسانی که دفاتر کار یا منازلشان به محل روزنامه اشراف دارد تا میتونند گزارش و فیلم تهیه کنند .

4 – همین موارد غیر از مورد 1 برای تجمع روز دوشنبه نیز انجام شود .

به این طریق و با ادیت تصاویر و صداها و گزارشات میتوان جنایات بیشتری از دولت کودتا و طرفدارانشان را عیان ساخت .

هر دو تجمع یا بدون مجوزند یا با مجوز ، دلیلی ندارد که مثلا موافقین مجوز بگیرند و مخالفین نتوانند یا موافقین به مجوز نیاز نداشته باشند اما مخالفین داشته باشند . در صورن برخورد گزینشی به راحتی قابل اثبات است .

جمع آوری آمار و گزارشات بسیار مهم است برای مثال ، تعداد نیروهای نظامی و امنیتی ، نوع برخورد و غیره .

ادعای عجیب سید حسن نصرالله: ایران با درایت خامنه ای از بحران خارج شد!


شنبه 24 مرداد 1388

سيدحسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان:

ايران با رهبری با درايت امام خامنه‌ای، با قدرت از بحران خارج شد، ايسنا

دبيرکل حزب‌الله لبنان تاکيد کرد: برای هيچ دولت اسراييلی آسان نيست که عليه لبنان تصميم به جنگ بگيرد و اسراييل دولتی نيست که نتوان بر آن غلبه کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، سيد حسن نصرالله دبيرکل حزب‌الله لبنان، در سخنرانی خود در ضاحيه واقع در جنوب بيروت در جشن سومين سالروز پيروزی در جنگ ژوئيه ۲۰۰۶ رژيم صهيونيستی عليه لبنان که از شبکه المنار پخش شد، اعلام کرد: ارتش اسراييل قدرت و توانايی جنگی که بتواند از طريق آن مقاومت را در لبنان نابود کند، ندارد.

سيد حسن نصرالله افزود: مقاومت با دشمن اسراييلی در جنگ ژوئيه روبرو شد و امروز قادر به رويارويی با تعداد بيشتری از اين سربازان است. دشمن بايد بداند که هر گونه جنگ جديد عليه لبنان قواعد و معادلات جديدی خواهد داشت.

دبير کل حزب‌الله لبنان عنوان داشت: ما به اسراييلی‌ها در جنگ ژوئيه گفتيم که اگر بيروت يا ضاحيه را هدف حملات خود قرار دهيد، تل آويو را بمباران خواهيم کرد و امروز به آنها می‌گوييم اگر تصور کرده‌ايد که می‌توانيد هر شهری يا هر روستايی در لبنان را هدف قرار دهيد ما قادر به هدف قرار دادن شهرها و روستا‌هايتان در رژيم غاصبتان هستيم.

سيد حسن نصرالله ادامه داد: براندازی چنين تهديدات اسراييلی تنها با تسريع در تشکيل دولت توافق ملی ممکن است، چرا که نياز امنيتی، سياسی، اجتماعی و معيشتی برای تشکيل اين دولت در نزديک‌ترين زمان ممکن وجود دارد.

سيد حسن نصرالله ادامه داد: از جمله اهداف تهديدات اسراييل عليه لبنان، مطرح کردن مجدد مساله سلاح مقاومت و حزب‌الله است. البته برخی صداها در لبنان که بسيار اندک هستند نيز در اين خصوص شنيده می‌شود؛ اما سريعا خاموش می‌شود چرا که فضای کلی لبنان مثبت است.

سيد حسن نصرالله تاکيد کرد: هدف از تهديدات اسراييل عليه لبنان، مساله تشکيل دولت لبنان است، چرا که آنها گفته‌اند اگر حزب‌الله لبنان در دولت شرکت کند، لبنان بايد پيامد‌های اين مساله را بپذيرد و دولت لبنان مسوول هر اقدام حزب‌الله لبنان است. هدف دوم از اين تهديدات اعمال فشار بر لبنان جهت مانع تراشی در تشکيل دولت است و نيز اعمال فشار بر حزب‌الله لبنان است تا در دولت شرکت نکند، اما هدف سوم که بسيار نيز روشن است اين است که دشمن صهيونيستی نگران و عصبانی از تشکيل دولت متحد ملی در لبنان است.

دبير کل حزب‌الله لبنان خاطر نشان کرد: از جمله اهداف ديگر تهديدات اسراييل عليه لبنان، اين است که می‌خواهد مسووليت نيروهای ويژه‌ی بين‌المللی در جنوب يعنی نيروهای يونيفل را تغيير داده و آنها را تبديل به نيروهای چند مليتی کند، همان طور که در جنگ ژوئيه نيز مطرح کرد تا اين نيروها به طور مستقل از ارتش لبنان و دولت لبنان عمل کنند و حق ايجاد مراکز ايست بازرسی، تفتيش و دستگيری را داشته باشند. جنگ روانی اسراييل عليه ملت لبنان و ملت‌های منطقه از ديگر اهداف اسراييل است.

سيد حسن نصرالله افزود: جنگ روانی اسراييل يک جنگ شکست خورده است و هيچ فايده‌ای ندارد، بلکه چنين جنگی تاثير منفی بر اسراييلی‌ها دارد، چرا که ايهود باراک وزير جنگ اسراييل و ديگر مسوولان اسراييلی گفته‌اند که حزب‌الله قوی‌تر از جنگ ژوئيه شده است و انگار که آنها از جهان برای رويارويی با حزب‌الله لبنان کمک خواسته‌اند.

وی اين سوال را مطرح کرد: چه چيزی باعث شده که بنيامين نتانياهو، نخست وزير دولت اشغالگر تهديدات اسراييل عليه لبنان را پس بگيرد و بگويد که اينها تنها جنجال‌های رسانه‌يی است. آنهم بعد از تهديدات هر روزه عليه لبنان و مقاومت. اين نشان می‌دهد که اين جنگ روانی تاثير منفی خود را ابتدا بر اسراييلی‌ها گذاشته است و آنها نتوانستند تهديدات خود را ادامه دهند.

دبير کل حزب‌الله لبنان ادامه داد: در چند هفته گذشته شاهد جنجال رسانه‌يی و سياسی اسراييل در خصوص تهديدات عليه لبنان بوديم. البته برخی مواضع آمريکايی و غربی نيز به ويژه انگليس به اين تهديد‌ها کمک کرد.

سيد حسن نصرالله خاطر نشان کرد: برای اين که جنگی صورت نگيرد، دو راه‌حل پيش روی ماست. نخست تسليم شدن در برابر شروط دشمن، اراده و طرح آن است که اين وارد نيست؛ اما راه‌حل دوم اين است که خود را آماده سازيم و جنبه‌های قدرت خود را تحکيم بخشيم تا مانع وقوع جنگ شويم. اگر سوال شود که ما می‌توانيم وارد جنگ شويم، من به شما می‌گويم بله. زمانی که ما به عنوان لبنانی‌ها با يکديگر همکاری کنيم، می‌توانيم مانع وقوع جنگ اسراييل عليه لبنان شويم يعنی زمانی که لبنان دارای قدرت نظامی بازدارنده است دشمن هرگز نمی‌تواند به فکر جنگ عليه لبنان باشد.

سيد حسن نصرالله در ادامه سخنرانی‌اش تصريح کرد: ارتش اشغالگر اسراييلی از سه سال گذشته شبانه روز تلاش می‌کند، مانور و رزمايش برگزار می‌کند، نيروهايش را آموزش می‌دهد، فرماندهان و ژنرال‌هايش را تغيير می‌دهد، خود را مجهز به سلاح‌های جديد می‌کند و کميته‌های تحقيقاتی برای بررسی علل شکست در جنگ ژوئيه را تشکيل داده تا از تجربيات گذشته درس بگيرد. دشمن اسراييلی نمی‌تواند مقاومت در لبنان را هر چه قدر هم که قدرت داشته باشد، مستاصل سازد.

دبيرکل حزب‌الله لبنان تاکيد کرد: مقاومت توانست با تمام افتخار و عزت يک مدرسه نظامی برای خود ايجاد کند. ما آن را تقديم جهان کرديم و آن را با خون شهيدانمان برپا کرديم تا مقاومت باقی بماند.

سيد حسن نصرالله عنوان داشت: در هر جنگ آتی اسراييلی،‌ دشمن را غافلگير خواهيم کرد همانطور که در جنگ ژوئيه نيز آن را غافلگير کرديم. غافلگيری‌های ما دشمن را به وحشت خواهد انداخت و آنها را وادار خواهد کرد که يک ميليون بار قبل از وارد شدن به هر گونه جنگ عليه لبنان بنشينند و وضعيت خود را بررسی کنند.

وی ادامه داد: نبايد مساله شبکه‌های جاسوسی اسراييل در لبنان را بی‌اهميت شمرد. من نسبت به اصرار اسراييل در نقض حريم هوايی لبنان و متهم ساختن حزب‌الله لبنان به نقض‌های جديد تعجب می‌کنم، چرا که اين نقض‌ها صحيح نيست. اسراييلی‌ها از جاسوس‌های ميدانی در روستا‌ها، شهرها و محله‌های لبنان بی‌نياز نيستند. آنها اطلاعاتی را جمع آوری می‌کنند که مهمترين اطلاعات برای اسراييلی‌ها برای آغاز جنگ است.

سيد حسن نصرالله تاکيد کرد: جنگ ژوئيه شديدا در براندازی خطرناک‌ترين طرح صهيونيستی - آمريکايی بر منطقه خاورميانه سهيم بود. اين طرح تمامی عناصر قدرت و موفقيت در زمينه تسلط بر منطقه را در بر داشت، اما به فضل مقاومت و پايداری اسطوره‌ای در نوار غزه و لبنان و نيز نيروهای بازدارنده ديگر و در راس آن سوريه و ايران، شکست سختی خورد؛ چرا که گروه‌های مقاومت مانع از موفقيت طرح اسراييلی - آمريکايی شدند. امروز گروه‌های مقاومت ايمانشان بيشتر و اعتمادشان به آينده بيشتر است.

دبير کل حزب‌الله لبنان خاطر نشان کرد: اوضاع منطقه‌يی، داخلی و بين‌المللی امروز بهتر از وضعيت زمان جنگ ژوئيه ۲۰۰۶ است. ما پايداری کرديم و پيروز شديم. مقاومت در فلسطين پيروز شد. طرح‌ آمريکايی و صهيونيستی در خصوص خاورميانه بزرگ شکست خورد. اهداف زيادی برای براندازی سوريه و واداشتن آن به اين طرح وجود داشت، اما موفق نشد. ايران از مواضع خود کوتاه نيامد و در برابر تهديدات در زمينه هدف قرار دادن آن تسليم نشد.

دبيرکل حزب‌الله لبنان عنوان داشت: مقاومت در عراق نيز توانست رويا‌های جورج بوش رييس جمهور سابق آمريکا را بر هم بزند و مقاومت عراق توانست بزرگترين شکست را به ارتش آمريکا وارد کند و نيروهای اشغالگر را هدف قرار دهد. در افغانستان نيز به فضل مقاومت، ملت اين کشور اين نيرو‌ها را شکست داد.

سيد حسن نصرالله در ادامه عنوان داشت: ايران به لطف رهبری حکيم، شجاع، مدبر و مدير آيت‌الله سيد علی خامنه‌ای توانسته همواره در برابر طرح‌های آمريکايی و صهيونيستی بايستد و ايران هم چنان کشوری قوی باقی خواهد ماند.

وی گفت: آنها که تصور کردند تهديدات مداوم مبنی بر هدف قرار دادن ايران، اين کشور را وادار به تسليم خواهد کرد، نااميد شدند. در هفته‌های اخير روياپردازی‌های برخی مبنی بر پايان انقلاب اسلامی و سقوط نظام جمهوری اسلامی در ايران وجود داشت که تمام اين روياها يک سراب بود. ايران امروز از بحران خود خارج شده و قوی‌تر و محکم تر است.

سيد حسن نصرالله افزود: ايران با مردم خود و در شرايطی که رهبری با درايت و با ذکاوت همچون امام سيدعلی خامنه‌ای دارد، با قدرت از بحران خود خارج شده و اين قدرت در آينده همچنان بيشتر خواهد شد.

در اين همايش برخی از رهبران سياسی لبنان از جمله تيمور جنبلاط به نمايندگی از سوی پدرش وليد جنبلاط رهبر دروزی‌های لبنان حضور داشتند.


برداشت از خبرنامه گویا

شگرد تازه کروبی برای ایجاد چالش دستگاههای قانونی یا پدیده طناب کشی سیاسی

شگرد تازه کروبی برای ایجاد چالش دستگاههای قانونی یا پدیده طناب کشی سیاسی

مهدی کروبی در اقدامی نوظهور و نو آورانه و البته عجیب دستگاههای قانونی را به چالش و مقایسه در تقابل و برخورد دعوت کرد

این نامزد انتخاباتی که اخیرا بشدت فعال نشان می دهد در پی صدور اطلاعیه و حمله شدید به او در نماز جمعه تهران و دعوت گروههای فشار و برخی از محافل خاص به تجمع در روز شنبه در مقابل روزنامه اعتماد ملی واکنشی عجیب نشان داد که میتواند وزارت کشور و دستگاه قضایی و پلیس را به چالشی جدید وادار کند

به گزارش سحام نیوز ،مهدی کروبی دبیرکل حزب اعتمادملی با اشاره به پخش اعلامیه ای در نماز جمعه ی امروز و انتشار آن در سایت های خبری مبنی بر حضور منتقدین روزنامه ی اعتمادملی در روز شنبه در مقابل ساختمان این روزنامه گفت:ما از حضور منتقدین استقبال می کنیم و با سعه ی صدر، تمام انتقاداها و پیشنهادهای آنان را می شنویم و به طور قطع در روزنامه نیز منعکس خواهیم کرد.


کروبی در ادامه گفت:از تمامی هواداران روزنامه ی اعتمادملی درخواست می کنم فردا از تجمع مقابل روزنامه خودداری نمایند تا با حفظ آرامش و امنیت خبرنگاران ما نظرات منتقدین را بشنوند و بتوانند با آنها گفت و گو نمایند.


ایشان خطاب به هوادارن افزود: بنده نیز به همراه شما برای حمایت و تشکراز دست اندر کاران روزنامه اعتماد ملی و بیان نظرات و پیشنهادها ، روز دوشنبه ساعت 16مقابل ساختمان روزنامه اعتماد ملی حضور خواهم یافت.


دبیرکل حزب اعتماد ملی در پایان به جوسازان و خشونت طلبان هشدار داد که راه تعامل مثبت را در پیش گیرند و فکر نکنند که با فشار،ُ تهدید و تخریب می توانند ما را از مسیر دفاع از حقوق مردم خارج نمایند،بلکه بنده یک قدم هم عقب نخواهم نشست.


لازم به ذکر است در اعلامیه ها و اخبار منتشر شده از منتقدین روزنامه اعتماد ملی خواسته شده است که فردا(شنبه)ساعت 16 مقابل ساختمان روزنامه تجمع نمایند،به نقل از بعضی سایت های خبری این دعوت توسط انصار حزب الله صورت گرفته است

این اقدام از آن جهت مهم تلقی می شود که اگر تجمع روز شنبه مخالفین کروبی انجام گیرد عملا آنها دست به اقدامی غیر قانونی زده اند ، مگر آنکه این حرکت با هماهنگی مقامات و سازمانها و افراد در سایه صورت گرفته باشد و اگر چنین عملی نیز صورت بگیرد این قطعا با سخنان معاون وزارت کشور که گفت نه به موافقین و نه مخالفین اجازه تجمع نمی دهیم منافات دارد

از سویی چنانچه این تجمع صورت گیرد نیز کروبی موافقین و طرفدارانش را به حضور در همان محل فراخوانده که هم موجب مقایسه جمعیت و هم میزان طرفداران و هم نوع برخورد نهادهای قانونی با تجمع کنندگان خواهد شد

باید نشست و دید چه می شود

دل‌نوشته‌ای از یک جانباز شیمیایی

صبح شنبه، 24 مرداد 1388

چرا دارن اونا جوون ها رو با چوب میزنن، دل‌نوشته‌ای از یک جانباز شیمیایی

آنچه می‌خوانید، نوشته‌ای است که یک جانباز شیمیایی با 60 ماه سابقه حضور در جبهه، در وبلاگش (majnoon123.blogfa.com) نوشته و برای ما نیز ارسال کرده است.


داشتم خلاصه تظاهرات اخیر رو تو بخش فرهنگی تلویزیون سوئد می‌دیدم، پــسر هشت ساله‌ام پرسید:
بابا چرا دارن اونا جوون ها رو با چوب میزنن؟ مگه کار بدی کردن؟

گفتم: نه عزیزم، اینا اتفاقا خیلی‌ جوونای خوبی‌ هم هستن و کار خوبی هم میکنن، اینا دارن بخاطر من و تو کتک میخورن و کشته میشن!

پرسید: مگه این جوونا پدر ندارن که بیاد کمکشون،

گفتم: چرا بابا اتفاقا چه پدر‌هایی‌ هم داشتن و دارن، مگه نمیبینی چه قهرمان‌هایی‌ تربیت کردن؟ اونایی که دارن اینارو میزنن و میکشن، به پدرهای اینها حسودیشون میشه

دخترم گفت: اگر ایران بودیم منهم می رفتم بین این جوونا

پسرم پرسید: مگه دایی فرزند شهید و برادر شهید نیست ؟ پس چرا بردنش زندان مگه چیکار کرده بود؟

گفتم: اونم مثل بقیه جوونا فقط میخواست بگه ما زیر بار حرف زور نمی ریم.

پرسید: بابا، اگر بابا بزرگ و دایی که شهید شدن الآن زنده بودن چی کار میکردن؟

گفتم: هیچی، چی کار می تونستن بکنن.

دخترم گفت: بابا، سنگی که دست فلسطینی بود نشانه مظلومیت شد! سنگی که دست ایرانی است نشانه شورش است؟؟؟ تفاوت سنگ است یا خون که مظلومیت را تبدیل به شورش کرد!

و من جوابی نداشتم.

همسرم از تو آشپزخانه گفت پسرم خوش بحال اونا که شهید شدن و این چیزا رو ندیدن و بحث را تمام کنید لطفا !

وقتی چشمان گریان همسرم را دیدم . آرزو کردم که کاشکی خودم مرده بودم و هیچ وقت گریه همسرم و این چیز ها رو نمی دیدم.

آری .....
ان موعدکم الصبح، الیس صبح بقریب....
وعده ما، صبحدم. آیا نزدیک نیست
خداي مهر و رحمت، سرانجام دين و ملت را به خير كند
و من یتوکلت علی الله و هو حسبه....


از موج سبز آزادی

گزارش تجاوز در زندان اوین:خانم مارینا نعمت

نامه آیت الله منتظری به آیت الله خمینی تاییدی بر تجاوز به دخترهای باکره در زندان ها


نامه آیت الله منتظری به آیت الله خمینی تاییدی بر تجاوز به دخترهای باکره در زندان ها

هفت تیر ۷tir.com :

چند روز پیش خاطره ای مبنی بر تجاوز به دختران باکره قبل از اعدام در اول انقلاب ، در سایت هفت تیر قرار گرفت . بعضی از خوانندگان که اطلاعات کمی در مورد برخورد های سالهای اول انقلاب با زندانیان و خاطرات مفصل روایت شده در این مورد داشتند با دیده شک و تردید به این مطلب نگریستند و در اصل موضوع تردید وارد کردند . امروز سند غیر قابل ردی از نامه قائم مقام رهبری به رهبر انقلاب در سال ۶۷ به دست من رسید که به وضوح به این موضوع اشاره می کند و تجاوز به دختران باکره در زندان های جمهوری اسلامی را تایید می کند . در این نامه که از سوی آیت الله منتظری در حول و حوش ماجراهای سال ۶۷ و کشتن بیش از ۴ هزار نفر از زندانیان سیاسی ، خطاب به آیت الله خمینی رهبر وقت انقلاب نوشته شد . آیت الله منتظری در قسمتهایی از نامه اینگونه می نویسند :

آیا میدانید که جنایاتى در زندانهاى جمهورى اسلامى بنام اسلام در حال وقوعند که شبیه آن در رژیم منحوس شاه هرگز دیده نشد؟ آیا میدانید که تعداد زیادى از زندانیها تحت شکنجه توسط بازجویانشان کشته شده اند؟ آیا میدانید که در زندان (شهر) مشهد, حدود ۲۵ دختر بخاطر آنچه بر آنها رفته بود … مجبور به درآوردن تخمدان یا رحم شدند؟ آیا می دانید که در برخى زندانهاى جمهورى اسلامى دختران جوان به زور مورد تجاوز قرار میگیرند …

در سندیت این نامه که در کتاب خاطرات آیت الله منتظری نیز آمده است هیچگونه شک و تردیدی وجود ندارد . آیت الله منتظری چندی بعد از این نامه و پس از ماجرای اعدام غیر قانونی هزاران زندانی سیاسی در زندان های جمهوری اسلامی از جانشینی آیت الله خمینی برای رهبری نظامی جمهوری اسلامی استعفا دادند و چند ماه بعد پس از فوت آیت الله خمینی آیت الله خامنه ای به رهبری نظام انتخاب شدند .
مطلب
هفت تیر در مورد تجاوز به دختران باکره ای که محکوم به اعدام شده بودند : دخترتون دیشب عروس شده اینهم مهریه اش

منبع:وبلاگ خاطرات خوش

به عبارت دیگر آقای خمینی بنیانگزار رژیم اسلامی تیز از این فجایع باخبر بوده است!