سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۵/۲۴

ادعای عجیب سید حسن نصرالله: ایران با درایت خامنه ای از بحران خارج شد!


شنبه 24 مرداد 1388

سيدحسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان:

ايران با رهبری با درايت امام خامنه‌ای، با قدرت از بحران خارج شد، ايسنا

دبيرکل حزب‌الله لبنان تاکيد کرد: برای هيچ دولت اسراييلی آسان نيست که عليه لبنان تصميم به جنگ بگيرد و اسراييل دولتی نيست که نتوان بر آن غلبه کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، سيد حسن نصرالله دبيرکل حزب‌الله لبنان، در سخنرانی خود در ضاحيه واقع در جنوب بيروت در جشن سومين سالروز پيروزی در جنگ ژوئيه ۲۰۰۶ رژيم صهيونيستی عليه لبنان که از شبکه المنار پخش شد، اعلام کرد: ارتش اسراييل قدرت و توانايی جنگی که بتواند از طريق آن مقاومت را در لبنان نابود کند، ندارد.

سيد حسن نصرالله افزود: مقاومت با دشمن اسراييلی در جنگ ژوئيه روبرو شد و امروز قادر به رويارويی با تعداد بيشتری از اين سربازان است. دشمن بايد بداند که هر گونه جنگ جديد عليه لبنان قواعد و معادلات جديدی خواهد داشت.

دبير کل حزب‌الله لبنان عنوان داشت: ما به اسراييلی‌ها در جنگ ژوئيه گفتيم که اگر بيروت يا ضاحيه را هدف حملات خود قرار دهيد، تل آويو را بمباران خواهيم کرد و امروز به آنها می‌گوييم اگر تصور کرده‌ايد که می‌توانيد هر شهری يا هر روستايی در لبنان را هدف قرار دهيد ما قادر به هدف قرار دادن شهرها و روستا‌هايتان در رژيم غاصبتان هستيم.

سيد حسن نصرالله ادامه داد: براندازی چنين تهديدات اسراييلی تنها با تسريع در تشکيل دولت توافق ملی ممکن است، چرا که نياز امنيتی، سياسی، اجتماعی و معيشتی برای تشکيل اين دولت در نزديک‌ترين زمان ممکن وجود دارد.

سيد حسن نصرالله ادامه داد: از جمله اهداف تهديدات اسراييل عليه لبنان، مطرح کردن مجدد مساله سلاح مقاومت و حزب‌الله است. البته برخی صداها در لبنان که بسيار اندک هستند نيز در اين خصوص شنيده می‌شود؛ اما سريعا خاموش می‌شود چرا که فضای کلی لبنان مثبت است.

سيد حسن نصرالله تاکيد کرد: هدف از تهديدات اسراييل عليه لبنان، مساله تشکيل دولت لبنان است، چرا که آنها گفته‌اند اگر حزب‌الله لبنان در دولت شرکت کند، لبنان بايد پيامد‌های اين مساله را بپذيرد و دولت لبنان مسوول هر اقدام حزب‌الله لبنان است. هدف دوم از اين تهديدات اعمال فشار بر لبنان جهت مانع تراشی در تشکيل دولت است و نيز اعمال فشار بر حزب‌الله لبنان است تا در دولت شرکت نکند، اما هدف سوم که بسيار نيز روشن است اين است که دشمن صهيونيستی نگران و عصبانی از تشکيل دولت متحد ملی در لبنان است.

دبير کل حزب‌الله لبنان خاطر نشان کرد: از جمله اهداف ديگر تهديدات اسراييل عليه لبنان، اين است که می‌خواهد مسووليت نيروهای ويژه‌ی بين‌المللی در جنوب يعنی نيروهای يونيفل را تغيير داده و آنها را تبديل به نيروهای چند مليتی کند، همان طور که در جنگ ژوئيه نيز مطرح کرد تا اين نيروها به طور مستقل از ارتش لبنان و دولت لبنان عمل کنند و حق ايجاد مراکز ايست بازرسی، تفتيش و دستگيری را داشته باشند. جنگ روانی اسراييل عليه ملت لبنان و ملت‌های منطقه از ديگر اهداف اسراييل است.

سيد حسن نصرالله افزود: جنگ روانی اسراييل يک جنگ شکست خورده است و هيچ فايده‌ای ندارد، بلکه چنين جنگی تاثير منفی بر اسراييلی‌ها دارد، چرا که ايهود باراک وزير جنگ اسراييل و ديگر مسوولان اسراييلی گفته‌اند که حزب‌الله قوی‌تر از جنگ ژوئيه شده است و انگار که آنها از جهان برای رويارويی با حزب‌الله لبنان کمک خواسته‌اند.

وی اين سوال را مطرح کرد: چه چيزی باعث شده که بنيامين نتانياهو، نخست وزير دولت اشغالگر تهديدات اسراييل عليه لبنان را پس بگيرد و بگويد که اينها تنها جنجال‌های رسانه‌يی است. آنهم بعد از تهديدات هر روزه عليه لبنان و مقاومت. اين نشان می‌دهد که اين جنگ روانی تاثير منفی خود را ابتدا بر اسراييلی‌ها گذاشته است و آنها نتوانستند تهديدات خود را ادامه دهند.

دبير کل حزب‌الله لبنان ادامه داد: در چند هفته گذشته شاهد جنجال رسانه‌يی و سياسی اسراييل در خصوص تهديدات عليه لبنان بوديم. البته برخی مواضع آمريکايی و غربی نيز به ويژه انگليس به اين تهديد‌ها کمک کرد.

سيد حسن نصرالله خاطر نشان کرد: برای اين که جنگی صورت نگيرد، دو راه‌حل پيش روی ماست. نخست تسليم شدن در برابر شروط دشمن، اراده و طرح آن است که اين وارد نيست؛ اما راه‌حل دوم اين است که خود را آماده سازيم و جنبه‌های قدرت خود را تحکيم بخشيم تا مانع وقوع جنگ شويم. اگر سوال شود که ما می‌توانيم وارد جنگ شويم، من به شما می‌گويم بله. زمانی که ما به عنوان لبنانی‌ها با يکديگر همکاری کنيم، می‌توانيم مانع وقوع جنگ اسراييل عليه لبنان شويم يعنی زمانی که لبنان دارای قدرت نظامی بازدارنده است دشمن هرگز نمی‌تواند به فکر جنگ عليه لبنان باشد.

سيد حسن نصرالله در ادامه سخنرانی‌اش تصريح کرد: ارتش اشغالگر اسراييلی از سه سال گذشته شبانه روز تلاش می‌کند، مانور و رزمايش برگزار می‌کند، نيروهايش را آموزش می‌دهد، فرماندهان و ژنرال‌هايش را تغيير می‌دهد، خود را مجهز به سلاح‌های جديد می‌کند و کميته‌های تحقيقاتی برای بررسی علل شکست در جنگ ژوئيه را تشکيل داده تا از تجربيات گذشته درس بگيرد. دشمن اسراييلی نمی‌تواند مقاومت در لبنان را هر چه قدر هم که قدرت داشته باشد، مستاصل سازد.

دبيرکل حزب‌الله لبنان تاکيد کرد: مقاومت توانست با تمام افتخار و عزت يک مدرسه نظامی برای خود ايجاد کند. ما آن را تقديم جهان کرديم و آن را با خون شهيدانمان برپا کرديم تا مقاومت باقی بماند.

سيد حسن نصرالله عنوان داشت: در هر جنگ آتی اسراييلی،‌ دشمن را غافلگير خواهيم کرد همانطور که در جنگ ژوئيه نيز آن را غافلگير کرديم. غافلگيری‌های ما دشمن را به وحشت خواهد انداخت و آنها را وادار خواهد کرد که يک ميليون بار قبل از وارد شدن به هر گونه جنگ عليه لبنان بنشينند و وضعيت خود را بررسی کنند.

وی ادامه داد: نبايد مساله شبکه‌های جاسوسی اسراييل در لبنان را بی‌اهميت شمرد. من نسبت به اصرار اسراييل در نقض حريم هوايی لبنان و متهم ساختن حزب‌الله لبنان به نقض‌های جديد تعجب می‌کنم، چرا که اين نقض‌ها صحيح نيست. اسراييلی‌ها از جاسوس‌های ميدانی در روستا‌ها، شهرها و محله‌های لبنان بی‌نياز نيستند. آنها اطلاعاتی را جمع آوری می‌کنند که مهمترين اطلاعات برای اسراييلی‌ها برای آغاز جنگ است.

سيد حسن نصرالله تاکيد کرد: جنگ ژوئيه شديدا در براندازی خطرناک‌ترين طرح صهيونيستی - آمريکايی بر منطقه خاورميانه سهيم بود. اين طرح تمامی عناصر قدرت و موفقيت در زمينه تسلط بر منطقه را در بر داشت، اما به فضل مقاومت و پايداری اسطوره‌ای در نوار غزه و لبنان و نيز نيروهای بازدارنده ديگر و در راس آن سوريه و ايران، شکست سختی خورد؛ چرا که گروه‌های مقاومت مانع از موفقيت طرح اسراييلی - آمريکايی شدند. امروز گروه‌های مقاومت ايمانشان بيشتر و اعتمادشان به آينده بيشتر است.

دبير کل حزب‌الله لبنان خاطر نشان کرد: اوضاع منطقه‌يی، داخلی و بين‌المللی امروز بهتر از وضعيت زمان جنگ ژوئيه ۲۰۰۶ است. ما پايداری کرديم و پيروز شديم. مقاومت در فلسطين پيروز شد. طرح‌ آمريکايی و صهيونيستی در خصوص خاورميانه بزرگ شکست خورد. اهداف زيادی برای براندازی سوريه و واداشتن آن به اين طرح وجود داشت، اما موفق نشد. ايران از مواضع خود کوتاه نيامد و در برابر تهديدات در زمينه هدف قرار دادن آن تسليم نشد.

دبيرکل حزب‌الله لبنان عنوان داشت: مقاومت در عراق نيز توانست رويا‌های جورج بوش رييس جمهور سابق آمريکا را بر هم بزند و مقاومت عراق توانست بزرگترين شکست را به ارتش آمريکا وارد کند و نيروهای اشغالگر را هدف قرار دهد. در افغانستان نيز به فضل مقاومت، ملت اين کشور اين نيرو‌ها را شکست داد.

سيد حسن نصرالله در ادامه عنوان داشت: ايران به لطف رهبری حکيم، شجاع، مدبر و مدير آيت‌الله سيد علی خامنه‌ای توانسته همواره در برابر طرح‌های آمريکايی و صهيونيستی بايستد و ايران هم چنان کشوری قوی باقی خواهد ماند.

وی گفت: آنها که تصور کردند تهديدات مداوم مبنی بر هدف قرار دادن ايران، اين کشور را وادار به تسليم خواهد کرد، نااميد شدند. در هفته‌های اخير روياپردازی‌های برخی مبنی بر پايان انقلاب اسلامی و سقوط نظام جمهوری اسلامی در ايران وجود داشت که تمام اين روياها يک سراب بود. ايران امروز از بحران خود خارج شده و قوی‌تر و محکم تر است.

سيد حسن نصرالله افزود: ايران با مردم خود و در شرايطی که رهبری با درايت و با ذکاوت همچون امام سيدعلی خامنه‌ای دارد، با قدرت از بحران خود خارج شده و اين قدرت در آينده همچنان بيشتر خواهد شد.

در اين همايش برخی از رهبران سياسی لبنان از جمله تيمور جنبلاط به نمايندگی از سوی پدرش وليد جنبلاط رهبر دروزی‌های لبنان حضور داشتند.


برداشت از خبرنامه گویا

هیچ نظری موجود نیست: