سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۵/۲۴

شکنجه های وحشیانه علیه یازده شهروند کرد در تهران


22-05-1388

کوردستان میدیا: به گزارش خبرگزاری هرانا، یازده شهروند کرد اهل سقز که به دلیل اقدام به دادوستد وسایلی همچون پارچه، لباس و گیرنده ماهواره در مناطق مرزی، بازداشت شده بودند توسط نیروهای پلیس امنیت تهران مورد شکنجه قرار گرفته‎اند.
این زندانیان که در تیرماه سال گذشته و در حالیکه معترضان همچنان به اعتراضات خیابانی خود ادامه می‎دادند، توسط پلیس امنیت شهر تهران

بازداشت شدند. نیروهای انتظامی با عنوان اینکه "شما با آوردن گیرنده ماهواره به تهران نقش اساسی در گسترده و متداوم شدن اعتراضات ایفا کرده‎اید" از آنها اعترافاتی غیرواقعی را خواستار شدند.
این زندانیان پس از یک ماه شکنجه در ابتدای مردادماه سال جاری و در حالیکه حتی امکان راه رفتن نیز نداشتند به اندرزگاه‎های 7 و 8 زندان اوین منتقل شدند.
"عطا کسنزانی" در بین زندانیان مورد اشاره بدترین وضعیت جسمی را داراست، وی که همچون سایرین به دلیل آسیب‎های وارده ناچار به استفاده از "سوند ادراری" است یکی از شکنجه‎ها را لگدکردن سوند توسط ماموران و بالطبع بازگشت ادرار به مثانه و بدن خود عنوان می‎نماید.
در حال حاضر تمامی افراد مورد اشاره از وضعیت بسیار بد جسمی برخوردار هستند و در این شرایط، پزشکی زندان اوین نیز به بهانه حجم بالای کار از رسیدگی به وضع آنان امتناع می‎کند
.

هیچ نظری موجود نیست: