سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۶/۲۱

زنگ تفریح؛ سگ رقاص


Original Video - More videos at TinyPic

انصراف هاشمی از اقامه نماز جمعه روز قدس







گفته می شود هاشمی رفسنجانی یک بار دیگر از اقامه نماز جمعه تهران صرفنظر می کند.

شنیده ها حاکی است نمازجمعه تهران طبق نوبت توسط احمد خاتمی برگزار می شود و سخنرانی قبل از خطبه ها را نیز فردی غیر از ناطق نوری انجام خواهد داد.

هنوز دلیل این تصمیم هاشمی رفسنجانی بطور رسمی اعلام نشده اما به نظر می رسد وی قصد دارد از هرگونه تنش احتمالی جلوگیری شود.

انتظار می رود رسانه های دولتی و حامی دولت این تصمیم پیش دستانه هاشمی را اینگونه تعبیرکنند که مسئولان ستاد نمازجمعه چنین تصمیمی دارند . یک مقام آگاه در ستاد نمازجمعه تهران گفت تصمیم گیری در این زمینه با این ستاد و حتی ستاد ائمه جمعه نیست.

بیش از 25سال است که خطبه های نمازجمعه قدس توسط هاشمی ایراد می شود و چندسال نیزسخنران پیش از خطبه ها ناطق نوری بوده است.
مرجع : خبر: فرارو

جلوگیری دادستان جدید تهران از آزادی کیوان صمیمی و تعداد دیگری از دستگیرشدگان پس از انتخابات


شماره 800-2009

21 شهریور 1388

کليد واژه ها : زندانيان سياسي

کميته گزارشگران حقوق بشر - کیوان صمیمی، مدیر مسوول مجله توقیف شده نامه و عضو هیأت اجرایی شورای ملی صلح با گذشت قریب به از سه ماه از زمان بازداشت کماکان در زندان اوین و تحت بازجویی است.

وی که رئیس انجمن حامیان حق‌تحصیل، عضو کمیته پی‌گیری بازداشت‌های خودسرانه، عضو شورای مرکزی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات و بنیان‌گذار کانون زندانیان سیاسی نیز هست شامگاه 24 خرداد در پی یورش به منزلش که با شکستن در همراه بود، بازداشت و با ضبط وسایل و رایانه شخصی‌اش راهی زندان اوین شد.

اکنون و با وجود وعده‌ی مسئولان زندان مبنی بر آزادی وی مقامات قضایی می‌گویند که دادستان جدید تهران از آزادی او جلوگیری می‌کند. گفته می‌شود آقای جعفری دولت‌آبادی، دادستان دادستان عمومی و انقلاب تهران پس از انتصاب روند سعید مرتضوی، دادستان پیشین را در خصوص پرونده‌های سیاسی تداوم بخشیده و با وجود اتمام روند دادرسی برخی از بازداشت‌شدگان پس از انتخابات دستور ادامه‌ی بازداشت آنان را صادره کرده است.

بر اساس گزارش‌های رسیده از زندان اوین برخورد مأموران امنیتی با کیوان صمیمی کماکان روال غیرقانونی خود را طی می‌کند و بازجویان وی را به اصلاح اجباری سر و صورت مجبور و ساعتی نیز در دستشویی محبوس نموده‌اند.

بازجویان طی روزهای اخیر در خصوص رابطه با سایت‌های خبری در اینترنت مانند "روز آنلاین" و "ایران امروز" پرسیده‌اند و وی نیز تمام ارتباطاتش را طبیعی و قانونی عنوان کرده است. او اخیرا حتی در مورد نحوه ارتباط با مرحوم فروهر هم بازجویی شده است.

علی‌رغم بازداشت و بازجویی طولانی مدت در زندان اوین و رفتار نامناسب مأموران امنیتی روحیه وی از سوی یکی از نزدیکانش خوب توصیف شده است.

نقص پرونده، این بار در «کارنامه‌ی انتخاب رشته ی بهاییان»


20 شهریور 1388

کليد واژه ها : اطلاعيه

روز 19 شهریور ماه، پس از اعلام نتایج انتخاب رشته داوطلبین شرکت‌کننده در کنکور سال 88 بسیاری از داوطلبین بهایی به جای مشاهده‌ی رشته قبولی در کارنامه با "نقص پرونده" مواجه شدند.

محرومیت بهاییان از دانشگاه، مورد تازه‌ای نیست اما هر بار به شکلی جدید و در ابعادی متفاوت صورت می‌پذیرد. پس از آن که در سال های 86 و 87 در کارنامه‌ی اولیه بسیاری از داوطلبین بهایی نقص پرونده درج شد، تعداد باقیمانده در مرحله ی انتخاب رشته به دو گروه مردود و قبول تقسیم شدند و البته از آنجا که بسیاری از رتبه های بالا حتی با وجود انتخاب دانشگاه های پیام نور، غیر انتفاعی و دانشگاه های دور افتاده نیز با گزینه ی مردود رو به رو گشتند می توان مردودیت آنان را محرومیت محسوب نمود.

در سال جاری نیز پس از وجود موارد نقص پرونده وحتی مورد تخلف در کارنامه‌ی اولیه‌ی بعضی داوطلبان بهایی اکنون بسیاری از آنان با موارد نقص پرونده در کارنامه‌ی انتخاب رشته ی خود مواجه شده اند.

این در حالی‌ است که انتظار می‌رفت داوطلبین بهایی پس از عبور از مرحله‌ی اول بتوانند وارد دانشگاه شوند. پیش از این سابقه نداشت در کارنامه ی انتخاب رشته ی ایشان نقص پرونده وجود داشته باشد.

همان طور که در تصویر کارنامه‌ی یکی از داوطلبین که در ذیل آمده است مشاهده می‌نمایید، کد قبولی با شماره‌ی 0113 مشخص شده است و در سایت سازمان سنجش برای کد‌های 0112 و 0111 توضیحاتی ذکر شده است اما برای کد 0113 که به نظر می‌رسد برای موارد نقص پرونده‌ی بهاییان از پیش در نظر گرفته شده توضیحی داده نشده است.

دیگر تفاوت نقص پرونده‌ی کنکور 88 با سال های گذشته، توضیح سازمان مبنی بر پیگیری نقص پرونده از طریق مراجعه‌ی مستقیم داوطلبین به سازمان سنجش واقع در مشکین شهر کرج است. در سال های گذشته و همینطور سال جدید در کارنامه‌‌ی مرحله‌ی اول تنها به مکاتبه با صندوق پستی سازمان مذکور اشاره می‌شد. لازم به ذکر است مراجعه به سازمان سنجش در سال های گذشته به صورت خودجوش و تنها برای احقاق حق توسط داوطلبین بهایی صورت می گرفت.

بر طبق ماده‌ی 26 اعلامیه جهانی حقوق بشر هر کس حق دارد که از آموزش و پرورش بهره‌مند شود و هیچ کس را نمی‌توان خودسرانه از این حق محروم نمود، اما هر ساله تعداد زیادی از داوطلبان بهایی و فعالان دانشجویی از سوی سازمان سنجش و وزارت علوم و تحقیقات عالی و با استناد به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی از این حق بنیادی و اولیه ی خود محروم می شوند. بر طبق گزارش‌های دریافتی، در سال جدید نیز پس از اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد تعدادی از داوطلبین به جمع دانشجویان محروم از تحصیل و ستاره‌دار اضافه شده‌اند.

تصویر ذیل پس از وارد نمودن اطلاعات یکی از داوطلبین به دست آمده است

درخواست دو خطيب نماز جمعه ؛ بازداشت موسوي و كروبي


خطيب جمعه اصفهان : من به طور صريح عرض مي‌كنم چرا آقاي موسوي كه نقش اول را در اين جريانات بازي مي كند، دستگير نمي‌شود؟
برخی ائمه جمعه شهرستان‌های کشور نسبت به بازداشت نشدن ميرحسين موسوي و مهدي كروبي دو نامزد معترض انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري عتراض کردند.

بنا به اين گزارش امام جمعه اصفهان در خطبه‌های روز گذشته تأکید کرد: مردم از قوه قضاييه انتظار دارند عاملان اصلي فساد را پاي ميز محاكمه بكشانند.
حجه الاسلام سید یوسف طباطبایی با اشاره به حوادث پس از انتخابات رياست جمهوري دهم گفت: من به طور صريح عرض مي‌كنم چرا آقاي موسوي كه نقش اول را در اين جريانات بازي مي كند، دستگير نمي‌شود؟


خطيب جمعه اصفهان با طرح اين سؤال از قوه قضائیه و مقام‌های امنیتی كه چرا در اين جريانات دنبال شاخ و برگ‌ها هستيد و اصل فتنه را رها کرده‌اید، تصريح كرد: چرا باید عده اي جوان كه خود معترفند فريب ديگران را خورده‌اند محاكمه شوند ولی سرخط های فتنه آزادانه به فتنه‌گری ادامه دهند؟

وي ادامه داد: آن‌ها كه پخته سياست بودند، امروز از مردم مي خواهند در روز قدس با نشان‌هاي سبز به راهپيمايي بيايند لذا بايد صدايشان بسته شود.

اما اعتراض به بازداشت نشدن اين دو نامزد سابق انتخابات رياست جمهوري محدود به اصفهان نبود. به‌طوری که امام جمعه ایلام نیز تأکید کرد: رهبران اصلي اشوب ها و وقايع پس از انتخابات بزرگترين دشمنان امام خميني(ره) و انقلاب اسلامي هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمين لطفي در خطبه هاي نمازجمعه ايلام با تأكيد بر لزوم برخورد قاطع دستگاه قضايي با رهبران آشوب‌هاي پس از انتخابات افزود: كساني كه قصد كودتاي مخملي در كشور را داشتند، با دستاويز قرار دادن انتخابات و جريانات پس از آن، به‌دنبال براندازي نظام جمهوري اسلامي ايران بودند.

خطيب جمعه ايلام گفت: آن‌ها كه داعيه پيروي از خط امام را داشتند، بزرگترين جفا را به امام کردند و از هيچ نوع همكاري با امريكا صهيونيست‌ها و دشمنان نظام فروگذار نكردند.


لطفي افزود: آشوبگران و آن‌ها كه در انتخابات شكست خوردند، به‌دنبال ملتهب كردن فضاي جامعه هستند و آخرين ترفند آن‌ها، تخريب مهم‌ترين نهاد امنيتي كشور يعني سپاه پاسداران است.

وي گفت: سران اصلاحات با نامه نگاري قصد دارند مانع افشاگري فرمانده سپاه پاسداران از جريانات پشت پرده آشوب‌ها و حوادث پس از انتخابات شوند و بهانه مي‌كنند كه سپاه نبايد در سياست دخالت كند.

خطيب جمعه ايلام افزود: اصلاح‌طلبان در سال‌هاي اخير به‌طور كامل از خط امام دور افتاده اند و پس از شكست سنگين در انتخابات چهره منافقانه خود را اشكار کردند.

تظاهرات ایرانیان مقابل سفارت سوریه


احمدی نژاد

در پی انتشار عکس بسیار دیدنی احمدی نژاد میزان بینندگان این عکس در مقایسه با پربیننده ترین عکسها که مربوط دست احمدی نژاد رو شد

درج اخبار در مورد کروبی و موسوی و انتخابات ممنوع شد



با اعلام ممنوعیت درج اخبار مربوط به مهدی کروبی و میر حسین موسوی و انتخابات ریاست جمهوری دهم در روزنامه های و نشریات داخلی دوره جدیدی از سانسور خبری آغاز شده است.


بنابر ابلاغ شورای عالی امنیت ملی از امروز درج هرگونه خبر در مورد "میرحسین موسوی، مهدی کروبی، انتخابات دهم ریاست جمهوری" در روزنامه‌هازو خبرگزاری ها ممنوع شد.
گفتنی است که این خبر تاکنون توسط شورای سردبیری دو روزنامه سراسری کشور تایید شده است.


تلاش کودتاگران برای به تعطیلی کشاندن سایت نوروز

سایت پایگاه اطلاع رسانی نوروز در طی چند روز گذشته شاهد حملات گسترده اینترنتی به هاست و سرور های این سایت خبری بوده و به نظر می رسد جریان کودتا که در پاسخگویی به افشاگری های سایت نوروز در حوادث اخیر ناتوان بوده است ، پس از بیان اتهامات بی اساس به این سایت خبری در برنامه های صدا و سیمای " میلی " در تلاش برای به تعطیلی کشاندن این سایت خبری می باشد .

به گزارش تیم فنی سایت نوروز ، میزان حملات انجام شده به هاست سرور های این سایت خبری و پراکندگی و گستردگی این حملات به حدی است که علی رغم تلاش بی وقفه تیم های فنی این سایت برای بالا نگهداشتن سایت ، متاسفانه در صورت ادامه این حملات امکان ایجاد اختلال در ادامه فعالیت سایت وجود دارد .

به نظر می رسد فیلترینگ چهار باره دامنه های این سایت ، اتهامات بی اساس و بی پایه به افشاگری های گسترده سایت نوروز و همچنین تهدیدهای بی سابقه و تعقیب و گریزهای خلاف قانون و خارج از چارچوب برای مسئولین و دست اندرکاران این سایت برای کودتاگران کافی نبوده و این جریان در تلاش است به هر طریق ممکن این سایت را به تعطیلی بکشاند .

پایگاه اطلاع رسانی نوروز ضمن محکوم کردن شدید این اقدامات که نشان دهنده ظعف و ناتوانی جریان اقتدارگرا در پاسخگویی به افشاگری های اخیر این سایت خبری می باشد ، به مخاطبان خود اعلام می دارد که تمامی تلاش خود را در راستای برقراری ارتباط خبری سایت نوروز که در این شرایط دشوار از معدود فرصت های اطلاع رسانی شفاف به مردم آزاده ایران می باشد به کار خواهد گرفت .


نوروز

منا نیستانی: صدای سکوت



مرعشی: فكر نمی‌كردیم چنین برخوردهایی با نیروهای سیاسی خانواده‌ انقلاب، صورت بگیرد

سخنگوی حزب كارگزاران سازندگی گفت:«كاهش شكاف دولت – ملت، حفظ هویت اصلی و مردمی بودن نظام و حفظ جمهوریت و اسلامیت آن از اولویت‌های اصلی حزب كارگزاران سازندگی است.»

حسین مرعشی در گفتگو با ایسنا، اظهار داشت:«مسائل پس از انتخابات برای حزب كارگزاران قابل پیش‌بینی نبود و فكر نمی‌كردیم چنین برخوردهایی با نیروهای سیاسی كه از خانواده‌ انقلاب بودند، صورت بگیرد.»

وی افزود: «مسائل اخیر به سه نكته ما را رهنمون می‌سازد؛ یكی خطر ادامه‌ قانون‌گریزی است كه می‌تواند منجر به استحاله نظام شود و به هویت اصلی آن صدمه وارد كند، نكته دیگر خطر شكاف بین حاكمیت و مردم است كه به ضرر همه خواهد بود و منافع آن را فقط خارجی‌ها می‌برند.»

مرعشی ادامه داد:«حزب كارگزاران سازندگی متناسب با شرایط فعلی تلاش خود را خواهد كرد كه به دو موضوع اصلی كشور بپردازد. یعنی حفظ هویت اصلی و مردمی بودن نظام و حفظ ارزش‌هایی كه انقلاب بر آن‌ها استوار است و نیز حفظ هویت جمهوریت و اسلامیت آن. اولویت دیگر حزب كارگزاران سازندگی تلاش برای پیدا كردن راهكارهای كاستن شكاف دولت – ملت است. ما فكر می‌كنیم اگر امروز در مصدر كار نبودن پاره‌ای از اشخاص در بخش‌های مختلف بتواند به كاهش این شكاف بیانجامد، باید جای خود را به افرادی كه مورد وثوق ملت هستند، بدهند.»

وی در ادامه تاكید كرد كه «تعامل گروه‌های سیاسی و احقاق حقوق ملت از اولویت‌های دیگر حزب كارگزاران سازندگی است.»

سخنگوی حزب كارگزاران سازندگی گفت:«حزب كارگزاران و سایر احزاب اصلاح‌طلب زمانی می‌توانند به نظام كمك كنند كه از مسیری كه فاصله‌ مردم و حاكمیت را كم می‌كند، حركت كنند.»

محمدرضا جلایی پور آزاد شد

محمدرضا جلایی پور، مسئول و سخنگوی ‘پویش حمایت از میرحسین موسوی’ که در حوادث بعد از انتخابات دستگیر شده بود، با ۲۰۰ میلیون تومان وثیقه از زندان آزاد شد.

آقای جلایی پور که دانشجوی دوره دکترای جامعه شناسی دانشگاه آکسفورد است در زمانی که به همراه همسرش قصد بازگشت به انگلستان برای ادامه تحصیل را داشت، در فرودگاه امام خمینی تهران دستگیر شده بود.

در پی اعتراضات بعد از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری، گروهی از اعضای ارشد گروههای سیاسی به خصوص اعضای حزب مشارکت و مجاهدین انقلاب اسلامی دستگیر شدند.

دادگاهی نیز برای آنچه “کودتای مخملی” خوانده می شود، برپا شده و آقای جلایی پور نیز با لباس زندان در یکی از این جلسات دادگاه حضور داشت.

آقای جلایی پور فرزند حمیدرضا جلایی پور، مدیر مسئول روزنامه توقیف شده “جامعه” است.

حمید رضا جلایی پور در گفتگو با بی بی سی فارسی گفت که فرزندش ۸۲ روز در بازداشت بوده و ۵۰ روز آن را نیز در بازداشت “انفرادی مطلق” گذرانده است.

آن طور که وی تعریف می کند فرزندش در این مدت ده کیلو وزن کم کرده ولی از لحاظ روحی در شرایط مناسبی دارد.

خانواده جلایی پور از یک ماه پیش منتظر آزادی فرزندشان بودند اما آقای جلایی پور می گوید: “۹ بار به همین امید به زندان مراجعه کردیم و دیگر خسته شده بودیم.”

آقای جلایی پور می گوید که روزهای دردناکی را تجربه کرده که هیچ شباهتی به دردهای گذشته اش نداشته است. او می گوید که “سه برادرم شهید شدند و پدر و مادرم در میانسالی از غصه فوت کردند و برادرم نیز که پزشک بود و ۳۶ سال بیشتر نداشت از غصه درگذشت اما درد اوین و روزهای اخیر خیلی وحشتناک بود.”

او می گوید که ما دو تا ابوغریب داریم که یکی ابوغریب سیاه که همان کهریزک است و یکی هم ابوغریب سفید که زندان اوین است.

آقای جلایی پور در این گفتگو با اشاره به روزهایی که گذرانده می پرسد: “چرا می خواهند خانواده ها را مچاله کنند؟”

سخنان دیروز خامنه ای و حمله شدید باند او به رفسنجانی

ایرنا: عضو كميسيون امنيت و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي گفت: هاشمي رفسنجاني خود مي‌داند كه مردم به نظام اعتماد كامل دارند، او مي‌خواهد اعتماد مردم به خانواده‌اش را بازگرداند كه موفق نخواهد شد.

محمود احمدي بي‌غش گفت: هاشمي خيال مي كند كه داراي تبحر و سياست مداري خاصي است ولي اين طور نيست، او تلاشش اين است كه اعتماد جامعه به خانواده و خودش بازگردد نه به نظام.

وي گفت: مردم پيشكسوتان ما هستند و در همه مراحل انقلاب پيشقدم بودند و نشان دادند كه بعد از سي سال اعتمادشان از روز اول هم بيشتر شده است و هاشمي نمي‌تواند مدعي اين باشد كه مردم به نظام اعتمادي ندارند.

نماينده شازند در مجلس شوراي اسلامي افزود: هاشمي رفسنجاني فرافكني مي كند و مي‌خواهد خود را مانند گذشته به مردم نشان دهد ولي مردم كلاه اين عوام فريبي بر سرشان نمي‌رود.

وي افزود: رفسنجاني بداند كه اعتماد ديگر به خانواده او بر نمي‌گردد، زيرا او شيريني انتخابات را تلخ كرد و مردم فهميدند كه او و خانواده اش از روي خير و صلاح براي نظام خدمت نمي‌كنند.

رهبر معظم انقلاب ديروز در خطبه‌هاي نماز جمعه تهران مشاركت ‪ ۸۵‬درصدي و حضور ‪ ۴۰‬ميليوني مردم در انتخابات ‪ ۲۲‬خرداد را جلوه زيباي اعتماد مردم به نظام خواندند و خاطر نشان كردند: همه ي اين بلواهائي كه شما مشاهده كرديد در دورهي بعد از انتخابات پيش آمد و پيش آوردند و آنها حمايت كردند ، براي همين بود كه شايد بتوانند پشتوانهي مردمي انقلاب را ضربه بزنند و از انقلاب بگيرند. بنده عرض كردم نشانهي اعتماد مردم به اين نظام، حضور چهل ميليوني در انتخابات بود. حالا در راديوهاي بيگانه و متاسفانه بعضي هم در داخل همنواي با آنها، هي اصرار و تكرار كه بله، اعتماد مردم از نظام سلب شده! اين، جواب آن حرف است. آنجا ما گفتيم ايني كه هشتاد و پنج درصد مردم ميآيند راي ميدهند، چهل ميليون پاي صندوقها ميآيند، به هر كسي كه راي ميدهند، خود آمدن پاي صندوق، نشانهي اعتماد مردم به نظام است - كه حقيقت قضيه هم همين است - اينها براي اينكه اين حرف را دروغ از آب در بياورند، مكرر در مكرر تبليغات كردند كه اعتماد مردم از دست رفته؟ چه كار كنيم؟ حالا بعضي در لباس دلسوزي گفتند چه كار كنيم كه اعتماد برگردد! مردم به نظام اعتماد دارند، نظام هم به مردم اعتماد دارد. انشاء‌الله خواهيد ديد در انتخابات آينده - كه حالا دو سه سال ديگر است - همين مردم با وجود همين بازيگرياي كه مخالفان و دشمنان و غافلان و بيخبران داخلي كردند، يك حضور مستحكم قوياي در انتخابات خواهند داشت.

گفتني است هاشمي رفسنجاني در نماز جمعه ‪ ۲۶‬تيرماه تهران گفت كه بايد اعتماد را به مردم برگردانيم.

دفتر هاشمی رفسنجاني؛ هرگونه اخبار درباره انصراف یا تغییر امام جمعه را بی اساس دانست




امروز:

پیرو انتشار برخی اخبار مبنی بر انصراف آیت الله هاشمی رفسنجانی از اقامه نماز جمعه این هفته تهران و تعیین آیت الله سید احمد خاتمی بعنوان امام جمعه این هفته ،در تماس خبرنگار آینده با دفتر آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره صحت این خبر ،این اخبار تكذیب شد.
به گزارش خبرنگار آینده، دفتر آیت الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به سئوال آینده با اعلام اینكه تا این لحظه درباره امامت جمعه این هفته تهران برنامه ای به دفتر آیت الله هاشمی اعلام نشده،هرگونه اخبار درباره انصراف یا تغییر امام جمعه را بی اساس دانست.
گفتنی است آیت الله هاشمی رفسنجانی طی سالهای اخیر امامت نماز جمعه روز جهانی قدس را برعهده داشته اند.

رجا نیوز: هاشمی رفسنجانی خطیب روز نخواهد بود!

هاشمی رفسنجانی امام‌جمعه روز قدس نخواهد بود

نمازجمعه این هفته تهران که مقارن با روز قدس است، توسط هاشمی رفسنجانی اقامه نخواهد شد و احتمالاً سید احمد خاتمی امامت جمعه را برعهده دارد.

به گزارش رجانیوز، در حالی که برخی رسانه‌ها از حدود 3 هفته قبل خبر داده بودند که نمازجمعه روز قدس به‌مانند سال‌های گذشته توسط حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی اقامه می‌شود، خبرنگار ما کسب اطلاع کرد به‌دلیل حواشی نمازجمعه روز 26 تیر تهران و احتمال تکرار آن در نمازجمعه روز قدس، از هاشمی برای اقامه نمازجمعه دعوت نخواهد شد.

این تصمیم در حالی گرفته شده است که از حدود 10 روز پیش، سایت‌های جریان برانداز تبلیغات گسترده‌ای برای حضور در راهپیمایی روز قدس با نمادهای سبز و تبدیل تظاهرات مردمی در حمایت از آرمان فلسطین به تجمع سیاسی جریان شکست‌خورده انتخابات را مطرح کرده‌اند.

رهبر انقلاب اسلامی در خطبه‌های نمازجمعه روز گذشته تهران با تأکید بر اینکه روز قدس نماد وحدت است، هوشیاری مردم در قبال اقدامات تفرقه‌افکنانه را خواستار شده بودند.

بر این اساس، در حالی که تجربه نمازجمعه 26 تیر هاشمی رفسنجانی و تبدیل شدن حاضران در نماز به دو طیف و اظهار شعارهای تند علیه یکدیگر موجود است، تصمیم قطعی برای عدم دعوت از وی گرفته شده و احتمالاً نمازجمعه این هفته را حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی اقامه خواهد کرد.

رجانیوز

استقبال پرشور از فیلم شیرین نشاط در ونیز

دو روز مانده به پایان شصت و ششمین دوره‌ی جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم ونیز، فیلم "زنان بدون مردان" در این شهر به نمایش در‌آمد. یکی از بازیگران فیلم در گفت‌وگو با دویچه‌وله از استقبال بی‌نظیر تماشاگران فیلم سخن می‌گوید.

فیلم "زنان بدون مردان"، ساخته‌ی شیرین نشاط، روز ۹ سپتامبر در شصت و ششمین دوره‌ی جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم ونیز به نمایش درآمد و با استقبال بی‌نظیر تماشاگران روبرو شد. این فیلم که بر اساس داستانی از شهرنوش پارسی‌پور ساخته شده، به زندگی غم‌انگیز چهار زن در دوران حکومت دکتر مصدق و کودتای ۲۸ مرداد می‌پردازد.

فرهاد پایار، یکی از بازیگران فیلم، در گفت‌وگویی با دویچه‌وله گفت که تماشاگران پس از پایان فیلم، «به‌پا خاستند و به افتخار نشاط حداقل ده دقیقه دست زدند.» بر اساس گزارش رسانه‌ها، «نشاط از سر شوق به گریه افتاده بود.» پایار معتقد است که شانس فیلم "زنان بدون مردان" برای کسب جوایز برتر این فستیوال بسیار زیاد است. جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم ونیز روز ۱۲ سپتامبر به‌پایان می‌رسد.

برای شندین گفت‌وگو با فرهاد پایار فایل صوتی زیر را کلیک کنید!

دویچه وله

سایت امروز با آدرس جدید مجددا به عرصه اطلاع رسانی بازگشت



نوروز: سایت امروز قدیمی ترین سایت اصلاح طلبان از روز گذشته با آدرس جدید و بدون فیلتر به عرصه اطلاع رسانی بازگشت.

این سایت در آدرس http://www.emruznews.com/ قابل مشاهده خواهد بود.

نوروز اظهار امیدواری می کند که این سایت بتواند همچو قبل به فعالیت های اطلاع رسانی شفاف و بدون فیلتر خود ادامه دهد و برای همکاران خود در این پایگاه خبری آرزوی توفیق و سربلندی و آزادگی دارد.

شکنجه امید گلباز, دانشجوی محروم از تحصیل


امید گلباز

خبرگزاری هرانا : امید گلباز دانشجوی محروم از تحصیل رشته فلسفه دانش‌کده الهیات دانش گاه فردوسی است که در 23 تیرماه در میدان ونک تهران از سوی ماموران امنیتی همراه با استفاده از اسپری فلفل و ضرب‌وشتم شدید بازداشت و به بازداشتگاهی منتقل شد که هم‌چنان برای‌اش مجهول است

گلباز در طول دوره‌ی بازداشت دچار شکسته‌گی انگشتان که بر اثر ضربات با باتوم و حتا بریده‌گی و قطع یک بند از انگشت وی که در بازداشتگاه بی نام و نشان و در لابه‌لای درب های آهنین آن صورت گرفته، شده است. هم‌چنین مواردی از خون‌ریزی‌های داخلی وی اعم از خون‌ریزی معده و پاره شدن مویرگ‌های مثانه و همچنین ضرب دیده‌گی شدید از ناحیه کمر و شکسته‌گی یکی از دندان‌ها پس از معاینه‌های دکت تایید شده که حاکی از شکنجه‌های طاقت‌فرسا و وحشیانه صورت گرفته بروی وی در زندان است.

در تمام طول بازجوئی‌ها چشم بند به چشم زندانی بوده و بازجوها که نقابی سیاه به چهره داشته‌اند یکدیگر را حاجی یا علوی خطاب می‌کرده‌اند.

پس از انتقال به اوین حتا پس از یک هفته پس از شکسته‌گی سر و صورت و انگشتان اجازه انتقال به بهداری و ملاقات با پزشک ابن دانش‌جوی محروم از تحصیل داده نشده است.

بارها در ساعات مختلف شبانه روز و در شرایط بسیار سخت و دشوار از لحاظ روانی و بی‌خوابی وی تحت فشار و شکنجه و ضرب و شتم و توهین‌های بسیار رکیک بوده و به طور مدام تهدید به شکنجه‌های شدیدتر حتا عریان کرد زندانی و تجاوز جنسی می‌شده است. تهدید به کشانیدن پای دوستان و خوانواده به بازجویی در صورت هم‌کاری نکردن با بازجویان و اعتراف نکردن به موارد مطروحه از دیگر فشارهای وارد بر گلباز بوده است.

ارتباط و مراودات با محافل بیگانه، اقدام علیه امنیت ملی، سرکرده‌گی اغتشاشات و تخریب اموال عمومی محاربه با خدا و… از جمله اتهام‌های مطروحه در پرونده‌ی امید گلباز اعلام شده است.

وی هم‌اکنون با قرار وثیقه‌ی 50 میلیونی توانسته است از زندان مرخصی استعلاجی گرفته و مشغول درمان خود است.

omid-golbaz01

omid-golbaz02


omid-golbaz04

omid-golbaz05
omid-ghable-zendan

منبع: خبرگزاری هرانا

2


احتمال تعطيلی نمايشگاه كتاب

ایسنا: در روزهاي اخير، بحث تكميل مجموعه‌ مركزي مصلاي بزرگ تهران مطرح و عنوان شد، امكان برگزاري نماز عيد فطر تا دو سال آينده در مصلي وجود ندارد. مديرعامل مصلي همچنين گفت، با توجه به انعقاد قرارداد دوساله با پيمانكار براي تكميل مجموعه‌ مركزي ، امكان برگزاري نمايشگاه كتاب نيز در اين مكان وجود ندارد.

در پي اين اظهارنظرها محسن پرويز معاون فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ‌ به ايسنا‌ گفت: طرح مشكلات موجود و ضرورت وجود يك فضاي ايده‌آل براي برگزاري نمايشگاه كه در آستانه نمايشگاه بيستم وجود داشت، باعث شد از محل‌هاي متعددي بازديد كنيم؛ ولي مكان مناسب براي برگزاري نمايشگاه وجود ندارد؛ پس طبيعتا بايد با شرايط موجود بسازيم و سعي كنيم از همين مكان موجود استفاده كنيم.

وي همچنين گفت: آنچه در شوراي سياستگذاري نمايشگاه كتاب بررسي كرديم، اين است كه احساس كرديم بهترين مكان برگزاري نمايشگاه كتاب، مصلاي تهران است؛ اما بعد از اين ماجرا كه مطرح شد برگزاري نمايشگاه كتاب آتي در مصلي با مشكل مواجه است، اظهارنظرهايي در اين مورد شد و افرادي بدون پيشنهاد جايگزين، صحبت‌هايي را مطرح كردند كه خيلي قابل اعتنا نيست.

پرويز افزود: رئيس اتحاديه ناشران نيز پيشنهاد كرد به مدت دو يا سه سال نمايشگاه تعطيل شود كه اين خود پيشنهادي است. بيش از يك ماه از اين موضوع نمي‌گذرد و ما آن را تعقيب كرديم كه آيا همه‌ تشكل‌هاي نشر هم با آن موافق هستند يا نه. هنوز بازخوردي نرسيده است و بايد همه‌ گزينه‌ها را بررسي كنيم؛ البته اين به معناي پاك كردن صورت‌ مسأله است. اگر ما اين موضوع را مطرح مي‌كرديم، دنيا بر سرمان خراب مي‌شد اما چون بعضي از رسانه‌ها محبت ويژه‌اي به بعضي از جريانات دارند، از كنار اين پيشنهاد بسادگي عبور كرده و آن را نقد و بررسي نكرده‌اند.

محسن پرويز يادآور شد: اين يك پيشنهاد است و اگر مورد تأييد بقيه‌ تشكل‌ها قرار گيرد، مجبوريم روي آن جدي فكر كنيم؛ چون يك‌ پايه‌ نمايشگاه كتاب ما ناشران هستند و نمي‌توان نظرات آنها را جدي نگرفت.

او در پايان گفت: در حال حاضر، ما اين موضوع را مكتوب كرده‌ و به وزير نوشته‌ و ماجرا را توضيح داده‌ايم و انتظارمان اين است كه وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ‌اين موضوع را مورد بررسي و دقت قرار دهند.

ایران پرس نیوز

این مرد نباید تنها بماند



شعری برای ندا: فریدون آزند، شاعر افغان

برای ندا دخت قهرمان شهید ایران – فریدون آژند

چشمت هزار خرمن آتش فشان شده

آن آخرین نگاه تو خود قهرمان شده

آتش زده به چهره ای طاغوت کور دل

آن زهر خند کنج لبانت نهان شده

دستور داده اند که به خاکت بیافگنند

تشنه به خون پاک تو اهریمنان شده

یک عمر در هوای پریدن تپیده ای

پرواز کن که وقت پریدن عیان شده

باور مکن رفته ای و خسته میشویم

باور مکن که همقدمت ناتوان شده

حالا غریو نام تو طوفان خشم ماست

حالا ندای نام تو ایمان مان شده

چند کلمه هم از سایت وابستۀ رجانیوز بخوانید


چرا كروبي اصرار بر زنداني شدن دارد؟

جهان:مهدي کروبي با تحرکات خود در روزهاي اخير که با تحريک افراطيون نزديک به وي افزايش چشم گيري داشته است در حال تبديل کردن خود به يکي از شخصيت هاي اپوزيسيون نظام است.

مهدي کروبي و ميرحسين موسوي که با اغتشاش آفريني هاي خود موجب شدند تا بحث بازداشت آنان توسط برخي اعضاي شوراي عالي امنيت ملي مطرح شود اما بااطلاع مقامات عالي رتبه و براي دامن نزدن به تنش ها از اين اقدام جلوگيري شد اما با سکوت سياسي موسوي و فرستادن کروبي به خط مقدم مطالبات اپوزيسيون درباره انتخابات و رخدادهاي سياسي، وضعيت جديدي در اوضاع سياسي کشور در حال شکل گيري است که از تمايل صحنه گردانان پشت پرده براي به بازداشت فرستادن کروبي و موسوي خبر مي دهد.

بر اين اساس، مهدي کروبي به تحريک افراطيون نزديک به خود و با گنجاندن برنامه هايي چون تحريک مردم به شرکت در راهپيمايي روز قدس آخرين تلاش هايش را براي رسميت بخشي به وجهه اپوزيسيون نماي خود انجام داد. علت اصلي اين اقدامات کروبي که اين روزها با تابلو کردن فجايع کهريزک به مرد اول رسانه هاي ضد نظام تبديل شده است را مي توان در تمايل نزديکان وي براي بازداشت کروبي جستجو کرد.

به طوري که مشاوران و نزديکان وي با تندتر کردن حملات و برنامه هاي کروبي در حال رقم زدن شرايطي هستند که با انجام آنها چاره جز دستگيري نامزد هاي ناکام اصلاح طلب باقي نمي ماند و با فراهم شدن شرايط دستگيري مهدي کروبي، اين افراد به شرايط ايده آل خود يعني چالش سازي پيش روي نظام و ادامه تنش هاي انتخاباتي و جلوگيري از آرام شدن فضاي کشور خواهند رسيد.

رجانیوز

new_win امیر فرشاد ابراهیمی : بازداشت مهدی کروبی قریب الوقوع است!

Amir Farshad Ebrahimi
بازداشت مهدی کروبی قریب الوقوع است! نه تنها خامنه ای که قوه قضائیه نیز حکم بازداشت وی را صادر کرده است ظاهرا تصمیم گرفته اند اول کروبی و سپس موسوی را بازداشت کنند ،هاشمی رفسنجانی هم استعفای خودش را از امامت جمعه و مجمع تشخیص مصلحت و مجلس خبرگان به خامنه ای داده است روزهای سرنوشت سازی را پیش رو داریم

تفاوت های «مقام معظم رهبری» با «اعلیحضرت همایونی»


کاوه میرکاظم:


سخنان رهبر جمهوری اسلامی در خطبه های نماز جمعه تهران بازهم تندتر شده است. انگار که او هیچ قصدی ندارد تا مگر کمی اوضاع را بهبود بخشد، کوتاه بیاید و بنا به مصلحت هم که شده کمی معترضان را دلجویی کند و به پند ناصحان گوش دهد و نگذارد کار بدتر از این نشود. برعکس او شمشیر را از رو بسته و نوید برخوردهای شدیدتر و خشن ترمی دهد. چرا چنین می کند؟


می دانم که خیلی ها رویای روزی را در سر می پرورانند که روزنامه کیهان با درشت ترین تیتر ممکن در صفحه اول بنویسد: «خامنه ای رفت». آرزو بر جوانان و حتی پیران عیب نیست. رهبر جمهوری اسلامی ایران هم به هر حال وجود چنین آرزویی را به رسمیت شناخته است و البته معتقد است که همه این اعتراض ها علیه او «تقلید مغلوط و کاریکاتور انقلاب ۱۳۵۷» است. اتفاقا راهی که او برگزیده و سرکوب شدیدی که به راه انداخته ناشی از این است که می داند حکومت شاه چه اشتباهاتی کرد تا سرنگون شد. «مقام معظم رهبری» سه تفاوت عمده با «اعلیحضرت همایونی» دارد که همین سه تفاوت هزینه های جنبش سبز را خواه ناخواه افزایش می دهد.


نخست، محمدرضا شاه پهلوی شخصیتی ضعیف و مردد داشت. چندان اهل پافشاری و استقامت بر سر موضع خود نبود. تا وقتی که پشتش گرم بود، خوب می تاخت، اما به محض آن که به زمین سفت می خورد جا می زد. دکتر عباس میلانی، در کتابش می نویسد که شاه در جريان یک بازی بريج با دوستانش گفته بود که ترجیح می دهد یک کارمند ساده دولت باشد که بعد از کار به منزل برود و تلویزیون تماشا کند و بخوابد. شاه زبان تشر را می فهمید. این نکته کمی نیست که «اعلیحضرت همایونی» خاضعانه در تلویزیون اعلام کرد که پیام انقلاب مردم را شنیده است. شاه هر دو باری که در تنگنا افتاد، در سال ۱۳۳۲ و ۱۳۵۷ تاج و تخت را رها کرد و سوار هواپیما شد و رفت. «مقام معظم رهبری» چنین شخصیتی ندارد. با این که درباره صلح حسنی کتاب نوشته است اما با تنها چیزی که میانه ندارد صلح است. هر چه کار سخت تر می شود او هم مصمم تر می شود که مقاومت کند و به قول خودش «جان ناقالب و جسم ناقصى و اندك آبروئى» که دارد را کف دست گرفته است. «مقام معظم رهبری» به صراحت گفته است: «ما اين راه را ادامه خواهيم داد؛ با قدرت هم ادامه خواهيم داد». یک کلام ختم کلام!
دوم، رهبر جمهوری اسلامی کجا را دارد که برود؟ شاه دوستان زیادی در جهان داشت. سفرهای خارجی بسیار می رفت. دیدارهای فراوانی نیز با شخصیت های مختلف بین المللی داشت. رژیمش سر جنگ و دعوا با دنیا را نداشت. رژیمی بود که در چارچوب و نظم بین الملل آن زمان به هر حال پرستیژی برای خودش داشت. با این همه دیدید که همین شاه پس از خروج از ایران به زحمت جایی برای اقامت داشت. هیچ کشوری حاضر نبود خود را برای آدمی که حالا منفور و مغضوب رژیم تازه ایران بود به زحمت بیاندازد. هواپیمایی که حامل شاه تبدار و بیمار بود دو ساعت در فرودگاه کشوری کوچک و بی اهمیت چون پاناما متوقف شده بود. «مقام معظم رهبری» بیست سال و اندی است که از کشور خارج نشده است. غیر از معدود دیدارهای رسمی با برخی سران کشورها، هیچ رابطه دوستی‌ با کسی ندارد. ایدئولوژی و عقایدی که دم از آن‌ها می زند هم خریداری در جهان خارج ندارد. رژیمش هم که به اندازه کافی ایجاد دردسر برای کشورهای منطقه و جهان کرده است. کجا را دارد برود؟ می تواند پناهنده کشورهای اروپایی و آمریکا شود و از نظر خودش در «دارالکفر» زندگی کند؟ حاکمان کشورهای عربی سنی مذهب دل خوشی از او دارند و یا همبستگی خاصی با عقایدش دارند که مقدمش را گرامی بدارند؟ حتی القاعده هم شمشیر دشمنی با او را از رو بسته است و امیدی به پناه دادن و پنهان کردنش در کوه های تورابورا وجود ندارد. می ماند منطقه جنوب لبنان و حزب الله. بعید می دانم حزب الله هم خودش را اول با دولت لبنان و بعد دیگر کشورهای عربی و باقی دنیا به دردسر بیاندازد. حمایت از کسی که توسط ملت خودش و نه به ضرب و زور نظامی خارجی بیرون رانده شده چه فایده ای دارد.

به این ماجرا اعوان و انصار «مقام معظم رهبری» را هم اضافه کنید. اطرافیان «اعلیحضرت همایونی» هیچ دردسری برای خارج رفتن و از ایران و اقامت در کشوری دیگر نداشتند. مشکلی که شاه داشت گریبانگیر آنها نشد و الان هم سی سال است که به راحتی به زندگی خود در خارج از ایران بی ترس تعقیب ادامه می دهند. کدام کشوری حاضر است امثال آدم‌ هایی چون طائب و مرتضوی و محسنی اژه ای و احمدی نژاد را بپذیرد. هوگو چاوز هم محال است چنین کند. خانواده صدام هم جایی مانند اردن برای پناهنده شدن داشتند. وقتی نه رهبر جمهوری اسلامی و نه سرسپردگانش جایی برای رفتن ندارن طبیعی است که به هر قیمتی و با چنگ و دندان خانه کنونی خود را بچسبند و از آن دفاع کنند. مثال عامیانه اش همانی است که می گویند گربه ای که در چار دیواری گیر افتاده بدتر چنگ می اندازد.

سوم، قاطبه ارتش شاهنشاهی نه مغزشویی شده بود و نه بنیان ایدئولوژیک خاصی داشت. اگر هم داشت بنیانش بر ناسیونالیسم و ملی گرایی بود. دیدید که چه زود هم بین «میهن» و «شاهنشاه میهن» اولی را انتخاب کرد. به هر حال انقلاب سال ۱۳۵۷ در میان نمونه های مشابهش در دنیا کمتر خشن بود. بعد از انقلاب بود که تازه خون های بیشتری ریخته شد. آن موقع مردم شاخه گل توی لوله تفنگ سربازان می گذاشتند. حالا همین گل توی لوله تفنگ گذاشتن خودش نشانه انقلاب مخملی و براندازی تلقی می شود. سپاه پاسداران و بسیج، یک مجموعه سرسپرده و مغزشسته پرورش داده که هیچ شعاری جز «آقا و مولا» و «جانم فدای رهبر» در قاموسش معنا و مفهومی ندارد. ارتش شاهنشاهی در چارچوب ناسیونالیسم، ملت را برادر خودش می دانست. برادر ارتشی چرا برادرکشی؟ سپاه ولایت اصلا مفهومی به نام ملت را نمی شناسد. اخوی از نظر سپاهی کسی است که «آقا» را قبول داشته باشد و بس و کسی که «آقا» را قبول نداشته باشد نه شیعه است نه مسلمان است و نه اصلا خدا را قبول دارد. سپاه ولایت راحت تر از ارتش شاهنشاهی می تواند خونریزی را توجیه کند. منطقش یا می کشیم و یا کشته می شویم است. منطق جنبش سبز نه می کشیم و نه می خواهیم کشته شویم است و این دو منطق به ظاهر مثل آتش و پنبه می مانند

جرس

آماده باش برای واکنش به دستگیری کروبی ( 7 راهکار عملی)


هر روز خبرهای مربوط به احتمال دستگیری مهدی کروبی قوت می یابد. خبر امروز که از جانب رفسنجانی درز پیدا کرده حکایت می کند علی خامنه ای حکم دستگیری او را صادر کرده است. احتمال دارد بخواهند با این دستگیری کاری کنند که نه او در راهپیمایی روز قدس حضور یابد و نه موسوی یا خاتمی جرات کنند به آنجا بروند. پس ممکن است قبل از تظاهرات مردم در روز قدس این کار را بکنند. خامنه ای هم دیروز برای همین موضوع خط و نشان کشید.

پس باید از حالا آماده باشیم، چون اگر کروبی را بگیرند و واکنشی از جانب مردم نبینند بعد به سراغ موسوی و خاتمی خواهند رفت و تا حد زیادی جنبش را خفه خواهند کرد. اما اگر به محض دستگیری یکی از آنها واکنش شدیدی از جانب مردم ببینند جا خواهند زد و این باعث می شود جنبش ما جان تازه ای بگیرد.

بنابراین دوستان، خود را از حالا آماده کنید تا به محض پخش خبر دستگیری مهدی کروبی اقدام کنیم. این اقدام باید خیلی وسیع و سریع باشد و گرنه تاثیری نخواهد داشت. بعضی از راهکارهایی که می توانیم خود را برای اجرای آنها آماده سازیم:

1) باید به سرعت به صورت گروه های ده – پانزده- بیست نفره به خیابان بریزیم.

2) اعضای هر گروه باید از همدیگر محافظت کنند و اجازه ندهند کسی از آنها دستگیر شود. اگر می خواهند یکی را بگیرند باقی اعضا باید با شدت عمل وارد صحنه شوند و یار خود را نجات دهند.

3) مجهز به صحنه بیاییم. دفعه قبل دست خالی آمدیم دیدید چه شد. این بار به طور مجهز از خانه خارج شوید. (خودتان تشخیص بدهید مجهز یعنی چه).

4) سعی کنید به سرعت راههای ارتباطی نیروهای موتورسوار و خودروهای نیروهای انتظامی را مسدود کنید. برای این منظور باید سریع با قرار دادن اتومبیل ها یا سایر وسایل در وسط خیابان ها راهها را ببندیم. تجربه چند ماه اخیر نشان داد بهترین راه به آتش کشیدن یک خودرو بزرگ (اتوبوس، کامیون،...) و یا قرار دادن ظرف های بزرگ آشغال و به آتش کشیدن آنها و قرار دادن لاستیک در میان آنهاست. دقت داشته باشیم آتش باید قوی و بزرگ باشد تا نیروها از آن عبور نکنند. چندین ماشین را پشت سرهم در وسط خیابان قرار دهید تا مانع از عبور و مرور نیروها شود.

5) اگر می خواهید یک محله یا منطقه را در اختیار بگیرید (مثل شهرک غرب یا ...) در خیابان های آن محل و منطقه سنگر بندی کنید و اجازه ندهید که نیروهای سرکوب به آنجا نزدیک شوند. این سنگرها باید در تمامی راههای منتهی به محلی که اشغال کرده اید باشد تا نتوانند از پشت یا کنارها شما را محاصره کنند. درپشت سنگر ها با سنگ، تیرکمان، چوب، کوکتل و امثال آن از خودتان دفاع کنید.

6) دقت داشته باشید همه این کارها باز هم سبب تاثیرگذاری نمی شود. اگر می خواهید حکومت از کرده ی خود پشیمان شود و فرد دستگیر شده (کروبی، موسوی،...) را رها کند باید به او خسارتی سنگین وارد کنید. برای این منظور هم هیچ چاره ای نیست جز تهاجم وسیع و سریع به مراکز و ساختمان های دولتی، ادارات، بانک ها، پاسگاه ها، فروشگاه های دولتی، بازار، پایگاه های بسیج و ... باید حجم خسارت آن قدر بالا باشد که دولت کودتایی بفهمد موضوع به این راحتی ها هم نیست.

بنابراین تکرار می کنم که فقط با تجمع و شعار وتظاهرات نیست که این ها نفر دستگیر شده را آزاد می کنند. باید ببینند که شما به خیابان ها ریخته اید تا تمام دم و دستگاه دولت کودتایی اینها را به آتش بکشید تا بترسند. پس خود را برای چنین نبردی آماده کنید.

7) از تمام صحنه ها عکس و فیلم گرفته و آنها را به سرعت منتشر کنید.

در پایان یادآور می شوم که مسیر حرکت ما به سوی پیروزی حتمی است، اما هرچه شجاع تر و نترس تر عمل کنیم این ها زودتر گورشان را گم خواهند کرد. ما می توانیم کاری کنیم که این ها وادار شوند همه زندانیان و دستگیرشدگان را آزاد کنند. مایه این کارتهاجم قاطع و پر قدرت است.

++++++

در ضمن خواهش می کنم برای این مطلب نظراتی مبنی بر «عدم خشونت» و این جور صحبت ها را ننویسید. من یکی دیگر گوشم به این حرفها بدهکار نیست و این دو-سه ماهه این را فهمیدم که با این قاتلان و تجاوزگران باید به زبانی که موثر است حرف زد، نه با زبانی که باعث شود بازهم دریده تر و وحشی تر شوند و فکر کنند می توانند هر کاری خواستند با ما بکنند. شما را نمی دانم اما این بار حرف من یکی به آدمکشان پاسدار و بسیجی و لباس شخصی این است: حرومزاده، بجنگ تا بجنگیم...

منبع: فردای آزاد

عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد!

Jump to Comments

آمریکا پذیرفته تا با دیکتاتوری خامنه‌ای مذاکره کند. جای تعجبی نیست. امریکائی‌ها تا خرخره در منجلاب عراق و افغانستان گرفتارند. حکومت ایران هم در آتش افروزی‌های این دو کشور مستقیما دست دارد. در چند روز اخیر اوباما زیر فشار شدید قرار گرفته که نیروهای آمریکائی را از افغانستان خارج کند. هم در مجلس نمایندگان و هم در سنا، حتی دمکراتهای سرشناس به ابراز علنی مخالفت با ادامه حضور سربازان آمریکائی در افغانستان پرداخته اند. برای اینکه آمریکا بتواند شروع به خارج کردن نیروهایش از افغانستان، بدون تکرار تجربه ویتنام نماید، به همکاری خامنه‌ای نیاز دارد. یادمان نرود که همین دو روز پیش بود که انبار بزرگ اسلحه ایرانی در هرات را کشف کردند. و باز به یاد داشته باشیم که طشت رسوایی حمایت طالبان ایران از طالبان افغان مدتها است از بام افتاده. پس اگر آمریکا میخواهد افغانستان را تخلیه کند، به همکاری ایران نیاز دارد. این را بنده در یکی‌ از نوشته‌های سابق هم عرض کرده بودم که آمریکا ترجیح میدهد امروز با این حکومت به مصالحه دست یابد، تا اینکه برای به روی کار آمدن یک دولت ملی‌ و مردمی در ایران صبر کند.

از سوی دیگر آمریکا میداند که خامنه‌ای این روز‌ها در تنگنای مبارزات جانانه ایرانیان افتاده. هر حکومتی که مشروعیت داخلی‌ خود را از دست بدهد ناچار از نوکری اجنبی است. امروز خامنه‌ای نوکر روس هاست. آمریکائی‌ها میخواهند ببینند آیا آن‌‌ها هم میتوانند از خامنه‌ای کولی بگیرند یا نه. این که اوباما به قیام مردم ایران اهمیتی نمیدهد، و حقوق بشر برایش حکم کشک را دارد نباید هیچ یک از ما را شگفت زده کند. بخصوص که رئیس جمهور آمریکا خود هم در بحران سقوط اعتماد مردم آمریکا به سر میبرد: حمایت آمریکائی‌ها از او و سیاست‌هایش تا حد زیادی کاهش یافته، و حتی در اقدامی بی‌ سابقه یکی‌ از اعضای کنگره آمریکا هنگامی که اوباما مشغول نطقی بود با فریاد او را دروغگو خطاب کرد. عدم توفیق در پیشبرد لایحه رفرم نظام درمانی در آمریکا نیز اوباما و متحدانش را زیر فشار مضاعف قرار داده. پس اوباما پای میز مذاکره با ایران میاید تا ببیند آیا میتواند از جمهوری اسلامی سواری بگیرد یا نه. اگر خامنه‌ای درخواستهای آمریکا را بپذیرد، اوباما میتواند با آغاز خروج نیروهای آمریکائی از افغانستان در ماههای آینده اعتبار لطمه خورده خود را در آمریکا تا حدی مرمت کند. اگر جمهوری اسلامی در مذاکرات بازی در آورد و درخواستهای آمریکا را رد کند، اوباما دلیلی‌ خواهد داشت تا فشارهای اقتصادی بر ایران را افزایش دهد. شکست این مذاکرات همچنین میتواند به اسرائیل بهانه حمله به ایران را بدهد.

آخر و عاقبت این جنبش در داخل ایران تعیین میشود نه در مذاکرات اوباما و خامنه ای. آنچه به ما مربوط است سبز کردن روز قدس در داخل، و بی‌ آبرو کردن هر چه بیشتر رژیم با تظاهرات بر علیه حضور احمدی نژاد در سازمان ملل میباشد. اگر ما در اجرای برنامه‌های خود موفق باشیم، فرقی نمیکند که اوبا ما با ما باشد یا با خامنه ای. در داخل آمریکا هم بسیاری از مردم و سیاستمداران حزب جمهوریخواه با این سیاست اوباما به مخالفت بر خواهند خاست و هرچه ما در داخل به مبارزات مان بیفزاییم، و هموطنان خارج بیشتر این رژیم را رسوا کنند، دست اوباما در مذاکره با ایران تنگتر خواهد شد

خانه دوست کجاست

ترفند دولت برای مقابله با تظاهرات عظیم مردم در روز قدس – تعطیلی روز شنبه 28 شهریور؛ شایعه یا واقعیت؟

سپتامبر 6, 2009

پس از لغو مراسم شبهای قدر در حرم امام خمینی به علت تعمیرات! و عدم دعوت از منتقدین دولت در مراسم شبهای قدر حرم حضرت معصومه(س) در قم و همچنین اعلام برگزاری نماز عید فطر در دانشگاه تهران، برخی منابع آگاه از احتمال اعلام تعطیل رسمی روز شنبه 28 شهریور خبر می‌دهند. دولت برآمده از کودتا برای جلوگیری از حضور مردم در راهپیمایی روز قدس دست به ترفند جدیدی برای عدم شرکت مردم در این تظاهرات زده است. با تعطیلی روز شنبه 28 شهریور و با توجه به احتمال 99% اعلام روز یک‌شنبه 29 شهریور به عنوان روز عید فطر، عملاً مردم در پایان ماه مبارک رمضان و انتهای تعطیلات تابستانی مدارس با 4 روز تعطیلی (پنج شنبه تا یک‌شنبه) مواجه شده و در واقع عملاً بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند از این فرصت استفاده کرده و به مسافرت چند روزه‌ای بروند.
تاکتیک بسیار ساده و هوشمندانه‌ای طراحی شده است.
بجاست که با اطلاع رسانی به موقع مانع از بهره‌برداری دولت کودتا از این فرصت شده و راهپیمایی روز قدس را برایشان در تهران جهنم کنیم.