سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۶/۲۱

جلوگیری دادستان جدید تهران از آزادی کیوان صمیمی و تعداد دیگری از دستگیرشدگان پس از انتخابات


شماره 800-2009

21 شهریور 1388

کليد واژه ها : زندانيان سياسي

کميته گزارشگران حقوق بشر - کیوان صمیمی، مدیر مسوول مجله توقیف شده نامه و عضو هیأت اجرایی شورای ملی صلح با گذشت قریب به از سه ماه از زمان بازداشت کماکان در زندان اوین و تحت بازجویی است.

وی که رئیس انجمن حامیان حق‌تحصیل، عضو کمیته پی‌گیری بازداشت‌های خودسرانه، عضو شورای مرکزی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات و بنیان‌گذار کانون زندانیان سیاسی نیز هست شامگاه 24 خرداد در پی یورش به منزلش که با شکستن در همراه بود، بازداشت و با ضبط وسایل و رایانه شخصی‌اش راهی زندان اوین شد.

اکنون و با وجود وعده‌ی مسئولان زندان مبنی بر آزادی وی مقامات قضایی می‌گویند که دادستان جدید تهران از آزادی او جلوگیری می‌کند. گفته می‌شود آقای جعفری دولت‌آبادی، دادستان دادستان عمومی و انقلاب تهران پس از انتصاب روند سعید مرتضوی، دادستان پیشین را در خصوص پرونده‌های سیاسی تداوم بخشیده و با وجود اتمام روند دادرسی برخی از بازداشت‌شدگان پس از انتخابات دستور ادامه‌ی بازداشت آنان را صادره کرده است.

بر اساس گزارش‌های رسیده از زندان اوین برخورد مأموران امنیتی با کیوان صمیمی کماکان روال غیرقانونی خود را طی می‌کند و بازجویان وی را به اصلاح اجباری سر و صورت مجبور و ساعتی نیز در دستشویی محبوس نموده‌اند.

بازجویان طی روزهای اخیر در خصوص رابطه با سایت‌های خبری در اینترنت مانند "روز آنلاین" و "ایران امروز" پرسیده‌اند و وی نیز تمام ارتباطاتش را طبیعی و قانونی عنوان کرده است. او اخیرا حتی در مورد نحوه ارتباط با مرحوم فروهر هم بازجویی شده است.

علی‌رغم بازداشت و بازجویی طولانی مدت در زندان اوین و رفتار نامناسب مأموران امنیتی روحیه وی از سوی یکی از نزدیکانش خوب توصیف شده است.

هیچ نظری موجود نیست: