سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۶/۱

نامه یک جوان کرد به محمود احمدی نژاد!

این نامه به قلم جوان کردی است که پدر و مادرش قربانی تسویههای نظام هستند و رهبران همزبانش قربانی تروریسم دولتی جمهوری اسلامی ایران، اما هنوز برای آزادی میجنگد و ثانیهای از تلاش برای برقراری دموکراسی در ایران باز نمیایستد، پس به حرمت همه آزادیخواهان، قبل از شروع، شهادت جمعی از هموطنانم در درگیریهای بعد از انتخابات 22 خرداد را به خانوادههای معظمشان تسلیت میگویم و به آنها اطمینان میدهم در زادگاه من که شهادت در راه حق دیرینهای طولانی دارد با تمام وجود میتوان حس کرد که شهدا همیشه زندهاند و خونشان نفس مسیحایی برای این مملکت خواهد شد. و در نهایت برای همه کسانی که دربندند آزادی سریع و برای آسیب دیدگان بهبودی کامل خواستارم.

این نامه را برای محمود احمدینژاد میخواهم بنویسم اما نمیدانم چه کسی را میخواهم سرزنش کنم و چه کسی را بستایم، برداشت از آن با خودتان.

آقای محمود احمدینژاد! وقتی که در آن نماز جمعه تاریخی که به نوعی مراسم اصلی تنفیذ شما بود، رهبر انقلاب مطلب جالبی گفت که من به آن حساس شدم اما بعید میدانم جنابعالی به آن دقت کرده باشی. آقای خامنهایگفتند که من و آقای هاشمی از چند سال قبل از انقلاب با هم یار و همراه و دوست بودهایم و آقای هاشمی از خدمتگزاران واقعی انقلاب هستند، وقتی که ایشان این حرف را زد آیا از خود سوال نکردید که چه شده است که اکنون این دو دوست آنچنان در تضادند که آقای خامنهای به هر شیوهای میخواهد هاشمی را حذف کنداصلا برایت جای سوال نبود که این چه بازی پیچیدهای است که دوستان 40-50 ساله اینگونه مقابل هم ایستادهاندبله! شاید تو استنباط کرده باشی که به خاطر محمود احمدی نژاد است (که دارد به نظام و اسلام وانقلاب خدمت میکند). نه عزیزم ابدا بحث خدمت نیست مگر تو از هاشمی و موسوی وخاتمی خدمتگزارتریبهتر است توهم را رها کنی و کمی بیشتر به واقعیات دور وبرت خیره شوی شاید متوجه شوی که تو و هاشمی هنوز در خدمت به این تفکر و نظام بسیار با هم فاصله دارید، هاشمی کسی بود که با هر ترفند ممکن سال 68 با نقض صریح متن قانون اساسی زمینه رهبری کسی را فراهم کرد که به هیچ عنوان در حد و اندازه رهبری این ملت نبود، هاشمی همان کسی است که هر مخالفی و منتقدی را براحتی آب خوردن حذف کرد آنهم حذفی ناجوانمردانه که ترور نام دارد، نباید بیخبر از حادثه میکونوس باشی نباید نشنیده باشی در مورد دکتر شهید عبدالرحمن قاسملو و آنهمه تروری که انجام شد و نخبگان این سرزمین به خاک و خون کشیده شدند. بختیارها و سامیها همگی قربانی این تفکرند. شاید تو آن موقع تدارکچی برای اجرای این نقشههای شوم بودی و تو از عاملان اصلی آن در آن هنگام بیخبر باشی اما با یک جستجوی ساده در اینترنت میبینی که کسانی محکوم به این جنایات شدهاند که تو اکنون آنها را دشمنان انقلاب میدانی، آری هاشمی و فلاحیان و ولایتی و رضایی آنچنان خدمتی به انقلاب تو کردهاند که تو هرگز نمیتوانی همچون آنان خدمتگزار باشی، تثبیت انقلابی که تو الان رئیس جمهور آن هستی بدست همین آقایان و با حذف نخبگان اتفاق افتاد و تقلبی که براحتی تو را رئیس جمهور ایران کرد، دسترنج همین دوستان است که با شب بیداریهای بسیار مکانیسم آن را چیده بودند. پس قدر آنان را بدان که حضور تو نتیجه تفکر 30 سالهایست که برای رسیدن به اهدافش از هیچ جنایتی دریغ نورزید. برگرد به حرفای رهبر انقلاب و فکر کن که چرا هاشمی با این پرونده درخشان در انقلاب اسلامی، الان براحتی دستمایه توهین هر از راه رسیدهای میشود.آری درست حدس زدی این نتیجه طبیعی تفکریست که از همان اوایل انقلاب خود را صاحب انقلاب کرد و راه را برای حضور تو و امثال تو فراهم کرد اما کاش تو کمی زیرک باشی و به مانند اربابان قدیمی ودشمنان فعلی بیخودی خون نریزی و میخ بر کرسی این سلطنت نکوبی که این سیستم برای تو هم وفادار نخواهد بود.

محمود احمدینژاد! من از این تقلب بزرگ هم خوشحالم هم ناراحت، خوشحالم از آن جهت که بسیاری که معمار این خرابه هستند، فهمیدند که باید از نو ساخت و اما ناراحتم زیرا در سرزمینی به قدمت تاریخ، هنوز اینچنین راحت به شعور هموطنانم توهین میشود و هنوز جواب هر اعتراضی گلوله است. آقای محمود احمدینژاد! پس تو هم بترس از تفکری که برای بقایش فرزندانش را میخورد، بله میدانم که تو فرزند سهله، نوه انقلاب هم نیستی اما بدان فرزندخوانده نازنینی برای انقلابی که مطمئن باش روزی این آتش دامن تو را هم خواهد گرفت. پس چرا عاقل کند کاری که....

انتخاب با خود توست اما بهتر است از تاریخ عبرت بگیری و برای یک بار هم که شده اتفاقاتی را که در این 30 سال افتاده است به دقت مرور کنی شاید چیزی دستگیرت شد و شاید تو هم مثل ما دریافتی "که هیچ چیز ارزش این را ندارد که به خاطرش جان انسانی را بگیری" چرا که عاقبت جنایتکاران را دیدی...

آقای احمدینژاد برآشفته نشو، فقط گوش کن وبیندیش! اینها حقایقی هستند که بهتر است تو هم آنها را ببینی. و اگرمیبینی اکنون امیران انقلاب و مردم در یک صف و شانه به شانه مبارزه میکنند فقط برای اینست که هدف مشترکی داریم و این دوستی تا رسیدن به آن هدف ادامه خواهد داشت... و بدان که ما نه برای اصلاح تو بلکه برای اصلاح نظام آمدهایم چه زیبا آقای کروبی در یکی از نامههایش نوشته بود که نه اینکه این اولین تقلب و دروغ است بلکه این بار فرقش این بود که مردم مچگیری کردند. بله ایشان درست میگویند که اگر مردم بیرون ریختهاند نه به خاطر تقلب توست بلکه به خاطره یک مچگیری از امثال تو در مدت 30 سال است. پس میمانیم تا ریشه دروغ و تقلب و تزویر برکنیم...

به امید فردیی بهتر

چیا

از ایران آزاد

رقصیدن در حرم قم!


تلاش بازجویان برای اخذ اعترافات دروغین از دانشجویان فشار برای پذیرش رابطه با مجاهدین خلق


دانشجویان ستاره دار در زندان تحت فشار قرار دارند تا به ارتباط با سازمان مجاهدین خلق اعتراف کنند. از سویی بسیاری از مردان بازداشت شده بعد از دو ماه همچنان در سلولهای انفرادی قرار دارند که مصداق شکنجه های روانی است.

اخبار شنیده شده از زندان اوین حاکی است که برخی از زندانیان دستگیر شده بعد از انتخابات 22 خرداد تحت بازجویی های معروف به "گروه نفاق " قرار دارند. به آنها گفته می شود که اگر به داشتن ارتباط با سازمان مجاهدین خلق اعتراف نکنند، برایشان سالهای متمادی زندان بریده خواهد شد و شرط آزادی شان اعتراف به داشتن این ارتباط است.

یک فرد مطلع در این رابطه به روز می گوید: برخی از این زندانیان و اطرافیانشان تا کنون از بیان این موضوع خود داری کرده اند و یکی از دلایل این امر، این بوده که آنها به هیچ عنوان نمی خواهند با چنین اتهام بی ربطی ، به مجاهدین خلق، که جایگاهی در مبارزات مردمی اخیر در ایران نداشند، اعتبار بدهند و از سویی دشمن فرضی برای حکومت ایران ساخته و بهانه ای برای سرکوب به دست آنها بدهند.

این فرد با تاکید براینکه همه این اتهام ها با فشار روانی به افراد تفهیم می شود ادامه می دهد: نه روزنامه نگاران و نه فعالان دانشجویی و دانشجویان ستاره دار، هیچ کدام با چنین اتهامی ربط ندارند ولی تحت فشار فراوان برای اعتراف به چنین رابطه سیاسی هستند.

همچنین شنیده های دیگر از برخی آزاد شدگان هفته های اخیر نشان از این دارد که فعالان سیاسی و زندانیان دربند، بویژه مردان بازداشت شده، بیش از دو ماه است که در زندان های انفرادی ، بدون هیچ خبری به سر می برند. این زندانها تاریک و گرم و فاقد از هرگونه وسایل تهویه هوا هستند و هیچ گونه خبری از بیرون به آنها نمی رسد.

نمونه این انفرادی ها را پیش از این همسر احمدزیدآبادی در گفت و گو با روز مطرح کرده و از قول همسرش آنها را به "قبر" تشبیه کرده بود. برخی از زندانیان آزاد شده تاثیر این انفرادی ها را از شکنجه های فیزیکی کمتر نداشنسته و نگرانی خود را از درهم شکستن وضعیت روانی این زندانیان به طور جدی ابراز کرده اند.

روز آن لاین

دفن مخفیانه اجساد در بهشت زهرا و افشای جزیات بیشتری از این واقعه در سایت نوروز

تجری عضو کمیته ویژه کمیسیون امنیت ملی مجلس برای پیگیری وضعیت بازداشتگاهها و بازداشتشدگان پس از انتخابات خبر منتشره دفن دسته جمعی کشته شدگان حوادث اخیر در بهشت زهرا را فقط پس از چند ساعت از انتشار آن و بدون هیچگونه تحقیق و بررسی تکذیب کرد.

این عضو اصولگرای راهیافته به مجلس هشتم به خبرنگار پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس "پارلماننیوز" ، در حالی که رسوایی رفتارها در بازداشتگاهها گوش فلک را کر کرده است و حتی جنتی هم بر بدرفتاریها صحه گذاشته، با تاکید گفته است:"آنچه که ما در این مدت دیدهایم شفافیت در نحوه بازداشتها و برخوردها بوده است"

متن کامل خبر سایت نوروز در این مورد را می توانید اینجا بخوانید

پایگاه اطلاع رسانی نوروز در روزهای گذشته خبری را منتشر کرد مبنی بر اینکه در روزهای 21 و 24 تیرماه پیکر دهها نفر از هموطنانمان بدون شناسائی و بدون درج مشخصات شخصی و صرفا با یک شماره جواز دفن در قطعه 302 بهشت زهرا به خاک سپرده است که این خبر بطور شتابزده از سوی آقای تجری راهیافته به مجلس هشتم ، که ظاهرا خود مسئولیت پیگیری و تحقیق در این باره را دارد ، تکذیب شد .

آقای تجری از آنجا که بر دفاع از حقوق مردم سوگند یاد کرده است خوب بود قبل از تکذیب این خبر برای حمایت از مردمی که با رای آنها به مجلس راهیافته و برای دفاع از حقوقشان سوگند شرافت خورده اند لااقل چند دقیقه ای وقت می گذاشتند و تا بهشت زهرای تهران قدم رنجه! می فرمودند تا دریابتد در قطعه 302 قبور دهها نفر از هموطنانمان را که بدون نام و صرفا بر اساس شماره جواز دفن به خاک سپرده شده اند ! حالاهم دیر نشده و جهت اطلاع ایشان و هر مسئولی که خود را نسبت به حقوق شهروندان ایرانی مسئول می داند و خواهان پیگیری و تحقیق پیرامون این موضوع می باشد بر آن شدیم تا شماره جوازهایی راکه برای دفن این عزیزان جانباخته صادر شده و در بالای سر این قبور تا این ساعت نصب بوده است منتشر نماییم تا شاید آقای تجری و دیگر دوستانشان کمی هم به وظایف اصلیشان که دفاع از حقوق و منافع این مردم است بیاندیشند.

مردم تهران می توانند با حضور در بهشت زهرا و در قطعه 302 که در قسمت جدید این قبرستان واقع شده است ضمن مشاهده این قبور به مقام این شهدا ادای احترام کنند. پایگاه اطلاع رسانی نوروز در روزهای آینده و در زمان مقتضی تصاویر و فیلمهای دریافتی در مورد این واقعه را منتشر می کند.

آقای تجری چندی پیش بعد از آنکه بازجوها موفق به گرفتن اعتراف از مصطفی تاج زاده نشدند، با رفتن به زندان اوین و دیدار تائید نشده ای با وی با نقل این موضوع که تاج زاده انتخابات را سالم دانسته است به کمک بازجویان آمد و آن را به تیتر یک روزنامه های حامی جریان احمدی نژاد تبدیل کرد

آقای تجری چندی پیش با دیدار از مصطفی تاج زاده در زندان اوین به عنوان عضو کمیته پی گیری کمسیون امنیت ملی، و نقل این موضوع که تاج زاده انتخابات را سالم می داند، به کمک بازجویان آمد و کاری که آنها در بازجویی هایشان نتوانسته بودند به آن برسند وی به سرانجام رساند و رسانه های حامی دولت برآمده از کودتا این مطلب را به عنوان اعتراف تاج زاده منتشر کردند.

اما سوال اصلی اینجاست چرا تجری خود را موظف می داند نسبت به هر خبری واکنش نشان بدهد؟

نوروز

دفن ۴۴ جسد بی‌نام در بهشت زهرا در گرماگرم اعتراض‌ها

نمایی از یکی از آخرین قطعات بهشت زهرای تهران

۱۳۸۸/۰۶/۰۱

وب سايت خبری «نوروز»، نزديک به جبهه مشارکت ايران اسلامی، یکی از احزاب اصلاح‌طلب، از دفن پيکر ده‌ها نفر از شهروندان تهرانی در قطعه ۳۰۲ گورستان بهشت زهرا خبر داده است.

اين پايگاه اطلاعرسانی در گزارش خود به نقل از يکی از پرسنل گورستان بهشت زهرا نوشته است که در روزهای ۲۱ و ۲۴ تيرماه جواز دفن ۴۴ نفر بدون ذکر نام برای خاکسپاری در قطعه ۳۰۲ صادر شده است.

پيشتر نيز اين سايت اصلاحطلب گزارشی را درباره نگهداری اجساد کشتهشدگان حوادث روزهای پس از انتخابات دهمين دوره رياست جمهوری ايران در سردخانهای واقع در جنوب غربی تهران منتشر کرده و از اين مکان با عنوان «سردخانه صنعتی» نام برده بود.

وب سايت «نوروز» با اشاره به اين مسئله مینويسد که اجساد در سردخانه صنعتی منجمد شده و شکل خود را از دست می دهند.

در اوايل ماه جاری نيز اقوام بهزاد مهاجر، يکی از قربانيان خشونت های دولتی اخير، وجود چنين آثاری را بر پيکر او تأييد کرده بودند: «جنازه ای که ۴۰ روز در سردخانه نگهداری میشود از حالت عادی خارج شده و به يک جسم بسيار سخت تبديل میشود که هنگام غسل دادن نمیتوان فهيمد اين جسم سخت انسان بوده است».

در شرايطی که به نوشته وب سايت نوروز، برخی از خانوادههای کشتهشدگان حوادث اخير با توجيه، تهديد و امضای تعهدنامه اجساد نزديکان خود را تحويل گرفتهاند، شايعاتی مبنی بر کشته شدن ۳۶۵ نفر در جريان اين نا آرامیها منتشر شده است.

اين آمار تا کنون مورد تأييد هيچ يک از ارگانهای رسمی قرار نگرفته است. مقامهای رسمی جمهوری اسلامی تعداد کشتهشدگان را ۳۰ نفر اعلام کردند، اما آمار ارائه شده از سوی عليرضا حسينی بهشتی، مشاور ميرحسين موسوی، با آمارهای دولتی مغاير است؛ آماری که به گفته آقای بهشتی در اختيار کميته ويژه مجلس برای تحقيق و تفحص پيرامون وقايع پس از انتخابات قرار گرفته است.

عليرضا حسينی بهشتی دراين باره به راديو فردا میگويد: « يک ليست ۶۹ نفره از کسانی که جان خود را در حوادث اخير از دست داده اند به کميته پيگيری مجلس داديم. دوستانی که در دفتر کار میکنند، برای اين تعداد از کشتهشدگان پرونده تشکيل دادهاند و در مورد آنها تحقيق کرده و اطلاعات لازم را به دست آورده اند«.

پيش از اين نيز مسئولان قضايی و انتظامی جمهوری اسلامی ايران در مواجهه با خانوادههای برخی از جان باختگان، وجود اجساد مجهولالهويه را تأييد کرده بودند.

پروين فهيمی، مادر سهراب اعرابی، که فرزندش در اين حوادث جان باخت، از وجود اجساد بیشمار در سردخانه يکی از پزشکیهای قانونی خبر داده بود؛ خبری که برخی آن را تأييدی بر انبوه شمار کشتهشدگان قلمداد کردند.

مادر سهراب اعرابی میگويد: «به پسر ديگرم که برای شناسايی جسد سهراب رفته بود، تصوير حدود ۲۰ نفر را با کامپيوتر نشان میدهند که نفر پانزدهم يا شانزدهم سهراب بوده است».

درحالی که هنوز جامعه ايرانی از شوک ناشی از گفتههای مهدی کروبی، يکی از نامزدهای اصلاحطلب دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری، مبنی بر وجود تجاوز در زندانهای جمهوری اسلامی خارج نشده است، دفن ۴۴ نفر در روزهای ۲۱ و ۲۴ تيرماه در قطعه ۳۰۲ گورستان بهشت زهرا در صورت تأييد میتواند شوک ديگری را به جامعه ايران وارد کند.

ایران می گوید نیروهای سپاه پاسداران ۲۶ چریک کرد را کشتند

گفته رسانه های خبری ایرانی نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عملیاتی در مناطق کردنشین شمال غربی کشور، ۲۶ تناز چریک های کرد را کشتند.

منابع خبری ایرانی روز یکشنبه به نقل از محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران اعلام کردند این عملیات ضربه سنگینی به گروه شبه نظامی پژاک وارد آورد. در این اخبار به محل درگیری اشاره نمی شود.

اعضای پژاک، حزب زندگی آزاد کردستان برای خودمختاری کردستان ایران مبارزه می کنند.

نیروهای انتظامی و نظامی جمهوری اسلامی تاکنون درگیری های مرگباری با چریک های پژاک داشته و در سال ها اخیر به مواضع مشکوک پژاک در نزدیکی خاک عراق حملاتی را ترتیب داده اند.

پژاک از متحدان پ کا کا، حزب کارگران کردستان ترکیه به شمار می رود که برای خودمختاری مناطق کردنشین جنوب شرقی ترکیه تلاش می کند.

رادیو صدای آمریکا

اعتراض جبهه مشارکت به رفتارهای 'شنیع' با بازداشت شدگان

سعید حجاریان

سعید حجاریان به علت ترور ده سال پیش، وضع جسمی نامناسبی دارد

جبهه مشارکت یکی از احزاب اصلی اصلاح طلب ایران و از حامیان میرحسین موسوی در انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم، با صدور بیانیه ای به آنچه "رفتارهای شنیع عوامل کودتا در تجاوز به حریم خصوصی و خانوادگی" بازداشت شدگان خوانده، اعتراض کرده است.

در بیانیه این حزب اصلاح طلب که دبیرکل، قائم مقام دبیرکل و تعداد زیادی از اعضای شورای مرکزی آن بعد از انتخابات ریاست جمهوری بازداشت شده اند، آمده است که "شنیده می شود قرار است در دادگاه های آینده از قول سعید حجاریان متنی را قرائت کنند و از آنجا که حجاریان نه به لحاظ جسمانی و نه به لحاظ روحی و به خصوص با تجویز داروهایی که مشخص نیست چه می باشد قدرت هیچ گونه عکس العملی ندارد، منویات خود را به نام او تبلیغ کنند."

زینب حجاریان، دختر سعید حجاریان، به بی بی سی فارسی گفت مسئولان قضایی و امنیتی پرونده آقای حجاریان از غلامعلی ریاحی، وکیل او خواسته اند متنی را که آنها در اختیارش می گذارند در روز دادگاه به عنوان اعترافات آقای حجاریان بخواند که آقای ریاحی از این کار خودداری کرده و مسئولان پرونده، گفته اند وکیل دیگری را جایگزین او خواهند کرد تا او این کار را انجام دهد.

خانم حجاریان گفت طبق اخباری که به او رسیده نهایتا قرار شده است به دلیل ناتوانی جسمی سعید حجاریان، یکی دیگر از بازداشتی ها به جای او متنی را به عنوان اعترافاتدآقا حجاریان در دادگاه بخواند.

در بیانیه جبهه مشارکت همچنین آمده است که "شنیده می شود قرار است دادگاه های ضربتی چند دقیقه ای برای بعضی از سران اصلاح طلب برگزار شود درحالی که نه خود این عزیزان و وکلای آنها هیچگونه دسترسی به پرونده نداشته اند و فرصت تهیه هیچ دفاعیه ای برای آنها فراهم نشده است تا در روز دادگاه مانع از دفاع جانانه و رسواکننده آنها شوند؛ و طبق روال قبلی درصورت اعتراض زندانی یا وکیل او بر اساس آنچه خود رافت اسلامی می خوانند، یک هفته فرصت دهند تا دفاعیات خود را تنها به صورت مکتوب ارائه دهند."

آذر منصوری، معاون سیاسی دبیرکل جبهه مشارکت، به بی بی سی فارسی گفت این اطلاعات از طریق بازداشتی هایی که طی روزهای گذشته آزاد شده اند و همچنین وکلای بازداشت شدگان که توانسته اند با محیط داخل زندان ارتباطاتی برقرار کنند، بدست آمده است.

در بیانیه جبهه مشارکت همچنین آمده است: "خبرهای رسیده حاکی است که بخش عمده ای از دستگیری زنان محترم و متعهد سیاسی تنها و تنها بدین منظور انجام شده است تا با فشار طاقت فرسای روحی و جسمی به حریم خصوصی و خانوادگی آنها، آنان را مجبور به اعتراف اخلاقی علیه خود و افراد دیگر کنند."

جبهه مشارکت در پایان بیانیه خود خواستار آزادی بی قید و شرط همه زندانیان سیاسی و رسیدگی به نحوه بازداشت و بازجویی آنان شده است.

در حال حاضر محسن میردامادی، دبیرکل، عبدالله رمضان زاده، قائم مقام دبیرکل، مصطفی تاج زاده، سعید حجاریان، محسن صفایی فراهانی، شهاب الدین طباطبایی، داود سلیمانی و سعید شریعتی، از اعضای شورای مرکزی، و محسن امین زاده و علی تاجرنیا از اعضای ارشد جبهه مشارکت در بازداشت هستند. بیشتر این افراد در اولین روزهای بعد از انتخابات ریاست جمهوری بازداشت شده اند و بیشتر این روزها را در زندان انفرادی گذرانده اند.


BBC

من، یک ایرانی، وصیت می کنم

پس از مرگم، نامم به مسجد مبرید

بر سر پیکر بی جانم آخوند و ملا مبرید

مسجدی که لانه آدم کُشان است، پشت بامش پناه اهریمنان است، نه شایسته ما ایرانیان است.

پیکرم به دشت و کوه بَرید، به دور از شهر انبوه بَرید
بگذارید جسمم از خاک شود، چناری از آن قد برآرد به بلندی پیروزی و با هزاران برگ سبز فریاد بزند: زنده باد آزادی!

مرا به گورستان آخوند ها مبرید، به جهنم زهرا و رضا مبرید، نمی خواهم جسم مرده ام این نامردمان را نفعی برساند.

مرا به نوحه خوان نیازی نیست. مرا به شیاد ریا کار نیازی نیست. مرا با خرافه و نیرنگ کاری نیست.

از اطلاعات نت

همان یادی که دوستان از من کنند، وگر به بدی و کژی یاد کنند ، به از کاری است که نوحه خوانان کنند.

گر ندیدید پیکر پاره پاره ام، ور از شما مال طلبیدند، تا ببینید جِسمم و بیندیشید چاره ام، رهایم کنید:
همان به که این پیکر خونین رها شود، خوراک سگان و شغالان شود

به هر جا افکنند این جسم بی جان - چو بیرون می شود روح من از آن
زنم فریاد تا یابم عزیزان - کجایی اشکان، سهراب، ندا جان

خشم کودتاگران از نامه روزنامه نگاران:صفار هرندی روزنامه نگاران را به محاکمه تهدید کرد


خشم کودتاگران از نامه روزنامه نگاران:صفار هرندی روزنامه نگاران را به محاکمه تهدید کرد

شبکه جنبش راه سبز(جرس): محمد حسین صفار هرندی وزیر ارشاد دولت نهم ساعتی پس از انتشار نامه صدها روزنامه نگار و فعال مدنی به مراجع تقلید و شخصیت های اصلاح طلب، خواستار محاکمه تعدادی از روزنامه نگاران شد.

خبرگزاری دولتی ایرنا عصر روز یک شنبه از قول صفار هرندی برخی اخبار در مورد حلالیت طلبیدن وی از خبرنگاران را رد و مدعی شد که صفارهرندی در پایان دوره وزارتش خطاب به روزنامه نگاران و خبرنگارانی که در رسانه های اصلاح طلب فعالیت می کنند،اعلام کرده که«نه تنها از نه تنها از شما حلاليت نطلبيده ام بلکه معتقدم برخي از شما بايد محاکمه شويد

وی همچنین گفت «طبق سنت، بنده در پايان چهار سال فعاليت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، از همکاران و دوستان خود بابت چهار سال تلاش صادقانه تشکر کرده و به خاطر قصورهايم از آنان حلاليت طلبيدم نه از شما

خبرگزاری ایرنا که در حال حاضر به ارگان کودتاگران تبدیل شده اظهارات دو خطی صفارهرندی را با توهین ها و عصبیت بی سابقه ای همراه کرده و از جمله روزنامه نگاران مستقل و غیر دولتی را به عنوان«مدعیان اصلاح طلبی»،«قلم بدستان روزنامه های زنجیره ای»،«تحریف کنندگان»،«کارچاق کن محافل امریکایی»،و«عناصر مزدور روزنامه های زنجیره ای» نامیده است.

توهین صفار هرندی و رسانه تحت امرش به روزنامه نگاران ایران تنها ساعتی پس از آن صورت گرفت که نزدیک به 300 تن از فعالان مدنی،سیاسی و فرهنگی که اغلب شان از روزنامه نگار هستند در نامه خطاب به مراجع تقلید و میرحسین موسوی، مهدی کروبی، محمد خاتمی و هاشمی رفسنجانی از آن ها خواستند که برای نجان ایران از ویرانی و برای مقابله با کودتاگران با هم متحد شوند.


منبع: راه سبز آزادی



ممنوعیت عرضه رساله یک مرجع تقلید

مرداد 88


هفدهمین دوره نمایشگاه بینالمللی قرآن کریم در حالی برگزار می شود که برخی حواشی در آن دیده می شود.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی «فردا»، در این خصوص با تصمیم مسئولان برگزاری نمایشگاه قرآن کریم از فروش رسالهمربوط به آیت‌ا... صانعی جلوگیری میشود.

بنابراین گزارش این در حالی است که گروه ویژه بازرسی مستقر در نمایشگاه، در سالهای گذشته فقط فروش کتابهای تخیلی، ترسناک، شیطانی، عالم برزخ و کتابهایی از این نوع که دارای جلد مناسب نبودند را ممنوع کرده بود اما امسال به غرفه هایی که رساله توضیحالمسائل آیت‌ا... صانعی را در معرض دید عموم قرار میدهند تذکر داده میشود.


نوروز

هاشمی رفسنجانی، بازنده سیاسی

احتمالا شما نیز از حواشی مراسم تودیع و معارفه رئیس قوه قضاييه و مواجه شدن هاشمی و احمدی نژاد اطلاع پیدا کردید. اما ممکن است که از یک نکته خبر نداشته باشید و آنهم اینست که در حاشیه این مراسم قرار بر این بود که احمدی نژاد و هاشمی رفسنجانی باهم صحبت کنند و اختلافات شون را کنار بگذارند و احمدی نژاد هم تعدادی از وزرای پیشنهادی رفسنجانی را در کابینه خود قرار بدهد تا با تشکیل "دولت وحدت ملی" (طرحی به همین نام پیش ترها ارائه شده بود) به آشتی بین گروههای متخاصم بپردازند.




ناگفته نماند که این طرح با خواست رفسنجانی و حمایت خامنه ای انجام شده بود. به همین جهت محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر خامنه ای قرار بود که نقش میانجی را بازی کند. اما احمدی نژاد و همفکران سپاهیش که دلیلی برای آشتی کردن با آخوندهای فاسد (حالا کدامشان فاسد نیستند، بماند!) نمی بیند، نه تنها به رفسنجانی اهمیتی نداد بلکه در سخنرانی بازهم خواستار "محاکمه صاحبان قدرت و ثروت" شد و حتی پیش از سخنرانی رفسنجانی، جلسه را ترک کرد.




واقعیت از این قرار است که تا بدین لحظه رفسنجانی نه تنها شکست خورده است بلکه در مقابل چشمان حیرت زده میلیونها فارسی زبان، توسط ریس جمهور کشور، فاسد نیز معرفی شد. پرده برداشته شد و حقیقتی را که همه می دانستند، احمدی نژاد با صدای بلند علنی کرد و بر کوس رسوایی رفسنجانی زد. نکته دیگری که برهمگان مشخص شد این بود که رفسنجانی اگرچه عنوان دومین فرد قدرتمند ایران را با افتخار یدک می کشید اما در حقیقت او آنچنان هم قدرتمند نبود که تصور می شد.

بنابراین رفسنجانی سیاست مدار که بازی را باخته و میدان را واگذارکرده، به مصلحت روزگار تن در داده و خفت سازش با احمدی نژاد را به در حاشیه بودن و رانده شدن از دایره حکومت، ترجیح داده است. اما احمدی نژاد که پشتوانه نیروهای نظامی و خامنه ای را دارد، نیازی به این سازشکاری ندیده است و با شناختی که از لجبازی احمدی نژاد سراغ داریم، او تمام تلاش خود را برای به حاشیه کشاندن رفسنجانی و طرفردارنش خواهد نمود. مگر اینکه شرایط فشارهای جهانی، و تشدید آن از طرف آخوندها، احمدی نژاد را بطور موقت مجبور به پذیرش طرح آشتی ملی بکند که در آنصورت رفسنجانی فرصتی برای تامل خواهد داشت.

البته اختلافات فقط به آن دو نفر ختم نمی شود و در بین نماینده های گروه های مختلف می توان براحتی تنش های عصبی را مشاهده کرد. بطور مثال عکس زیر از رضایی کاندیدای ریاست جمهوری و سردار(!) جعفری کاملا گویاست.



علی لاریجانی، رئیس مجلس، در همان جلسه سخنرانی خود را اینطور آغاز کرد: "ما فرزندان حوزه و مرجعيت هستيم كه بر حسب اتفاق وارد كار اجرايی شده و گمراه شدیم."



حقیقت تلخی را که لاریجانی به زبان طنز بیان کرد و باعث نشاط خاطر آقایان شد، در واقع سرنوشت تلخ ما مردم ایران در این 30 سال بوده است که شاهد به نابودی کشیده شدن کشور و آینده خود و فرزندانمان توسط سیاست های نادرست و جهالت آمیز آخوندها بوده ایم. و ما موش های آزمایشی حکومت اتفاقی این آقایان بودیم و نتیجه را که نابودی چندین نسل بوده است را نمی توان به سادگی و در قالب کلمات مطرح کرد.

اینها اگرچه اتفاقی حکومت را در دست گرفتند اما به سادگی از دست نخواهند داد و برای اینکه بر مسند قدرت باشند به کثیف ترین روش ها و سازش ها نیز خواهند پرداخت. فرزندان بسیاری از این آخوندها و آخوند زاده ها در داخل و خارج از کشور، همچنان به اصرار بر طبل "حکومت جمهوری اسلامی" فریاد می زنند، اینها "جمهوری ایرانی" آزاد را نمی خواهند بلکه در سر، سودای "حکومت اسلامی" که منافع ایشان را تامین کند، می پرورانند و بدین جهت با مردم پا به پا شده اند. من و تو و ما، نباید فراموش کنیم فجایعی را که حکومت جمهوری اسلامی در دوران 30 سال گذشته بوجود آورده است که گوشه هایی از آن را اینروزها شاهدیم.

ما نباید فراموش کنیم که حکومت مذهبی راه حل مناسب برای کشور ما نیست و ما نباید به هیچ وجه به آن تن دهیم و اشتباه 30 سال گذشته را مجددا تکرار کنیم.


کیهان: جای هلو در کابینه نیست

کیهان در مطلبی شبه طنز به حضور مشایی در کابینه معترض شد.

در این مطلب آمده است:

گفت: از کابینه چه خبر؟!
گفتم: رئیس جمهور اعضای کابینه جدید را به مجلس معرفی کرده و در یک برنامه تلویزیونی برای مردم درباره اعضای جدید کابینه و علت انتخاب آنها توضیح داده است.
گفت: کاش آقای رئیس جمهور توضیح می داد که چرا برخی از وزرای کارآمد و شایسته کابینه نهم را کنار گذاشته است؟
گفتم: ایشان درباره برخی از آنها گفته است که هر چند وزرای شایسته و کارآمدی بودند ولی بالاخره تغییر و تحول هم ضرورت دارد و باید تغییر می کردند!
گفت: اگر آقای رئیس جمهور تا این اندازه تغییر و تحول را ضروری و باعث پیشرفت می دانند چرا، محکم به مشایی و چند نفر دیگر چسبیده و حاضر نیست هیچکدام از آنها را تغییر بدهد؟!
گفتم: چه عرض کنم؟!
گفت: رئیس جمهور درباره برخی دیگر از وزرای شایسته که در کابینه جدید نیستند هم گفته است که از خوبی مثل «هلو» هستند.
گفتم: خب! تکلیف «هلو» هم که روشن است. از قدیم و ندیم گفته اند هلو، بیا برو توی گلو! تا حالا هیچکس به هلو نگفته بیا برو توی کابینه!

تجاوز به زندانیان؛ هر روز اسنادی جدید

خبرگزاری هرانا
مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران

گزارش روزانه‌ی نقض حقوقبشر در ایران- شنبه - سی‌‌ویکم مرداد ماه

مجتبی سمیعنژاد
سی‌‌ویکم مرداد ماه 88 در حالی گذشت که رسانههای دولتی و افراد وابسته به دولت در حرکتی هماهنگ و «زنجیرهیی» همچنان خواستار برخورد با مهدی کروبی و میرحسین موسوی دو کاندیدای معترض به انتخابات با عنوان «عوامل» و «سران آشوبهای» خیابانی هستند. آیتالله جنتی در نماز جمعه‌ی دیروز تهران با اشاره به این موضوع گفت «البته اين افراد به جايي وصل هستند چرا آنها بايد آزاد باشند و با توجه به اينكه بازداشتشدهگان در زندان ميگفتند ما فريب خوردهايم چرا فريبدهندگان دستگير نميشوند؟» در همین راستا «محمود سالارکیا معاون دادستان تهران از صدور قرار بازداشت موقت ۱۶۰ تا ۱۷۰ نفر از کسانی که وی آنها را «سران اغتشاشها» معرفی کرده است، خبر داداین سخنان در حالی مطرح میشود که اعتراض به نتایج انتخابات همچنان بر قوت خود باقی است و خانوادههای زندانیان و گروههای مدافع حقوقبشر و فعالین سیاسی و برخی از روحانیون بلند پایه و دارای مرجعیت از شکنجه و فشار بر زندانیان سخن گفته و اعترافات آنها را دارای ارزش و توجه قانونی نمیدانند. با این همه خبرها همچنان از وضعیت بد زندانیان سیاسی حکایت دارد و فشارهای وارد بر آنها. هر روز اسناد و گزارشهای جدیدی از تجاوز به زندانیان از زبان خود آنها مطرح شده و ابعاد این جنایت انسانی را آشکارتر از قبلمی کند:

تجاوز به زندانیان؛ هر روز اسنادی جدید
تجاوز به زندانیان که اول بار مهدی کروبی آن را منتشر کرده بود، همچنان بحث روز رسانههای داخلی و خارجی است و این رسوایی در زندانهای جمهوری اسلامی هر روز ابعاد فاجعهآمیزتری به خود میگیرد. در این زمینه روزنامه‌ی تایمز بر مبنای گفتههای یک قربانی تجاوز در بازداشت گزارشی تکاندهنده منتشر کرده است. روزنامه‌ی تایمز رضا را «شاهد زنده‌ی مدعای مهدی کروبی در مورد تجاوز سازمان یافته به بازداشتشدهگان پسر و دختر برای خرد کردن اراده‌ی آنها می خواند و مینویسد رفتاری که با این پسر صورت گرفته نشان میدهد نظامی که خود را پرچمدار ارزشهای اسلامی میداند حاضر است تا چه اندازه برای سرکوب کردن میلیونها نفر از شهرونداناش که مدعی تقلب در انتخابات هستند، پیش برودتایمز از زبان این فرد مینویسد در شب اول حضور در زندان سه نفر که با لباس شخصی در میان زندانیان بودند، او را «مقابل چشمان دیگر زندانیان» و در حالیکه «میگفتند این کار را برای خدا انجام میدهند» مورد تجاوز قرار دادند.
اینها همه در حالی است که رسانههای وابسته به دولت و دولت و دستگاه قضایی همچنان به تکذیب این گزارشها میپردازند و هیچ واکنش دیگری در مقابل این نقض آشکار حقوقبشر از خود نشان نمیدهند. آنها در این میان تنها به تخریب کروبی پرداخته و خواستار «محاکمه و برخورد با وی» میشوند. گویی آنها تاب تحمل رسوایی به بار آمده از طرف خودشان را که در واقع یک جنایت انسانی است ندارند.

بازداشت‌ها هم‌چنان ادامه دارد، وضعیت بد زندانیان نیز
ساعت هشت و نیم صبح امروز ماموران اطلاعات به منزل دکتر محمد ملکی هجوم آورده و به گشتن کامل منزل پرداخته و نهایتا وی را دستگیر کردهاند. به گزارش گویا ماموران که همهگی همدیگر را علوی خطاب میکردند، هشتاد جلد کتاب، مدارک شخصی دکتر ملکی، کامپیوتر، دفترچه یادداشت و دیگر مدارک را ضبط کرده اند. همچنین ماموران در حین گشتن خانه از تمامی خانه فیلمبرداری کرده اند و وقتی همسر دکتر ملکی علت فیلمبرداری را جویا شده اند، گفته اند که میخواهیم فیلمها را به قاضی حداد بدهیم. به گزارش روزنامه اعتماد ملی ابراهيم مهتري عضو شاخه جوانان مجاهدين انقلاب چهارشنبه گذشته بازداشت شده است. تا کنون مکان نگهداري او به خانوادهاش اعلام نشده است.
حسین کروبی (فرزند کروبی) و محمدجواد حقشناس صبح امروز به دادسرای کارکنان دولت احضار شدند. حسین کروبی با اعلام این مطلب به سحام نیوز گفت: «اینجانب و دکتر حقشناس مدیر مسئول روزنامه اعتماد ملی صبح امروز به شعبه 13 بازپرسی کارکنان دولت به ریاست حجت الاسلام مقدمی احضار شدیم. ضمناً هیچگونه اطلاعی از مواردی که سبب احضار ما شده است نداریمآنسوتر حمزه غالبی، رئيس کميته دانشجويی ستاد مير حسين موسوی در وضعيت جسمی و روحی بسيار بدی در زندان بسر میبرد. وی بيش از ۶۰ روز است که در سلول انفرادی به سر میبرد و به شدت زير فشار بوده است تا در اعترافات تلويزيونی شرکت کند. در خبری دیگر سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان اعلام کرده «زانا حقیانی نوجوان 17 ساله بانهیی که پیشتر با وثیقه‌ی 20 میلیون تومانی از زندان آزاد شده بود توسط شعبه اول دلدگاه انقلاب شهرستان بانه به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به دو سال تبعید آزاد در شهرستان زاهدان محکم شده است
و به گزارش مجموعه فعالان حقوقبشردر ایران داریم که «با گذشت بیش از 44 روز از بازداشت آرش صادقی، عضو شاخه جوانان جبهه مشارکت ایران اسلامی و از اعضای فعال ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی، وضعیت وی کماکان در هالهیی از ابهام استمعصومه دهقان همسر عبدالفتاح سلطانی در نامهیی به رئیس جدید قوه‌ی قضاییه نوشته است «هم اکنون مدت ده روز است که ایشان قرار دو ماهه را پشت سر گذاشته و بلاتکلیف در زندان به سرمی برند.که طبق قانون پس از 60 روز می بایست متهم یا با قرار آزاد شود و یا قرارش تمدید گردداو که خوستار مشخص شدن وضعیت همسرش شده است نوشته «قرار بازداشت وی را طرف دعوای او (بازپرس متین راسخ) امضا و صادر می کند و پرونده ی وی را طرف دیگر دعوای او (دادستان مرتضوی) اجازه ی ورود به دادگاه نمی دهد

دیگر اخبار نقض حقوق‌بشر
یک شهروند کرد دیگر نیز طی تیراندازی نیروهای نظامی در منطقه‌ی مریوان زخمی شد . به گزارش هرانا روز پنج شنبه مورخ 29 مردادماه طی تیراندازی نیروهای انتظامی در منطقه‌ی مرزی " سیاناو" در حومه‌ی شهر مریوان، یک کولبر کرد به نام سامان پیرپژوه به شدت زخمی شد. همچنین روز چهارشنبه مورخ 28 مردادماه ساعت 11 صبح، نیروهای سپاه پاسداران منطقه‌ی "گلیان" مابین شهرهای مریوان و کامیاران را تحت عنوان حضور نیروهای یک حزب اپوزیسیون کرد (کومله زحمتکشاه کردستان) به محاصره خود درآوردند. طی درگیری روی داده تعدادی از هر دو طرف کشته و زخمی شدهاند.
با تصمیم مسئولان برگزاری نمایشگاه قرآن کریم از فروش رساله‌ی مربوط به آیت‌ا... صانعی جلوگیری میشود. آیتالله صانعی در روزهای اخیر خواستار آزادی زندانیان شده و از رفتارهای حکومت و دولت انتقادهای شدیدی کرده بود.
به گزارش خبرنامه امیرکبیر «یونس زارعیون (دبیر سابق تشكل و رئیس هئیت موسس تشكل آرمانبهنام تركانپور (عضو سابق شورای مركزی تشكل آرماننوید محمدی (عضو سابق شورای مركزی و دبیر كانون سیاسی تشكل آرمان) و وحید شیخ بگلو (از اعضای سابق تشكل آرمانهمهگی از ادامه تحصیل محروم شدهانداین محرومیت در پی دستور «وزارت اطلاعات به واحدهای دانشگاهی اعلام شده» که بر مبانی آن «کلیه‌ی اعضای سابق تشكل آرمان دانشگاه آزاد تبریز» باید از تحصیل محروم شوند.


ایران پرس نیوز

گزارشی تصویری از پشت دیوار اردوگاه اوین:

شهریور 88
ستاره های در بند، اول رمضان مهمانان ویژه ای داشتند

نوروز: خانواده های زندانیان سیاسی روزه اول ماه رمضان خود را پشت دیوارهای سنگی اوین و به یاد ستارگان در بندشان افطار کردند.

به گزارش خبرنگار نوروز، نزدیک 150 نفر از خانواده های زندانیان سیاسی با حضور در مقابل زندان اوین و برگزاری مراسم افطاری یاد و نام عزیزان در بندشان را گرامی داشتند.

این گزارش می افزاید: در پایان این مراسم و همزمان با حضور تعداد اندکی از نیروهای انتظامی در آن محل، خانواده ها با بغض های فرو خفته از اینهمه ظلم و جفا بر عزیزان دربندشان فریاد الله اکیر سر دادند و از ظلم و جور به خداوند قادر پناه بردند.