سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۵/۱۹

فراخوان عمومی خرید سبز ! چهارشنبه 21 مرداد ماه سبزها برای خرید به بازار خواهند رفت!

فراخوان عمومی خرید سبز ! چهارشنبه 21 مرداد ماه سبزها برای خرید به بازار خواهند رفت!

By hamvatanbarkhiz

امروز ناخواسته با تجربه ای که از بازار بدست آوردیم به ایده ای جالب رسیدیم . امروز بازار نشان داد که بهترین جا برای اعتراض است . حمایت بازاریان جوان از جنبش . محدود بودن نیروهای سرکوبگر برای برخورد با مردمی که برای خرید آمده اند . بهترین مکان برای تظاهرات برق آسا در داخل بازار توسط مردم و سر در گمی نیروهای سرکوبگر . و در نهایت اگر جلوی مردم را برای ورود به بازار مانند خیابانها بگیرند خودتان پاسخ دهید چه اتفاقی خواهد افتاد ؟ پس تا میتوانید اطلاع رسانی کنید . از چهارشنبه بازار را سبز خواهیم کرد . مطمئن باشید این ایده (( خرید سبز )) بدترین ضربه ممکن به کودتاگران است که فکرش را هم نمیکردند . شما خودتان را جای کودتاچیان بگذارید و راهی برای مقابله با آن پیدا کنید ؟ پس این بهترین ایده ممکن است هیچوقت گاز اشک آور در بازار نمیزنند / هیچوقت موتور سواران دسته جمعی وارد بازار نمیشوند / جمعیت را نمیتوان متفرق کرد / در صورتی که مردم را از بازار اخراج کنند همه این کار را انجام خواهیم داد ! / در ضمن قرار هم نیست که حتما خرید کنیم / امکان دستگیری مردم در داخل بازار خیلی کم است چون انتقال دستگیر شدگان احتمالی بعلت تراکم زیاد سبزها به خارج از بازار واکنش شدید مردم را بدنبال خواهد داشت همانطور که در تظاهرات خیابانی تجربه کرده ایم بیشتر بازداشتهای انجام شده در حضور نیروهای مردمی ناکام مانده و اکثر بازداشتهای انجام شده در زمانی صورت گرفته که تعداد آنها نسبت به جمعیت غالب بوده در ضمن این رو هم فراموش نکنیم که ورود مینی بوس و ون های نیروهای سرکوبگر به داخل بازار امکان پذیر نیست / این حرکت سردرگمی در بین کودتاگران به وجود خواهد آورد و در نهایت استمرار این حرکت باعث … ( بازم خودتون بگید ) پس همه با هم چهارشنبه 21 مرداد ماه سبزها برای خرید به بازار خواهند رفت!

چرا باید تظاهرات را به بازار کشانید؟

شنبه، ۶ تیر ۱۳۸۸ (۲۷ ژوئن ۲۰۰۹)

چرا باید تظاهرات را به بازار کشانید؟


بازار تهران نقش عظیمی در اقتصاد تهران و کل کشور داشته و تقریباً مهمترین ساختار اقتصادی یکپارچه پایتخت می باشد. تراکم شعب بانکها در بازار بسیار شدید بوده و بیشترین گردش پول در همین شعب بازار است، بانکها بطرز عجیبی به این گردش بالای نقدینگی شعب بازارشان وابسته هستند.


بازار تهران با حدود ۱۱۰(صدوده) هکتار وسعت، یکی از محلات تاریخی برجای مانده از
دوران صفوی و قاجاریه است که در استخوانبدی و شکل دادن به ساختار اولیه‌ی این شهر
در طول زمان نقش مهمی بر عهده داشته. اما گسترش شهر، افزایش فوق‌العاده‌ی جمعیت، به
وجود آمدن نهادهای اقتصادی مدرن و همچنین نیازهای جدید نه تنها از اهمیت اقتصادی
این بافت تاریخی کم نکرده، بلکه به طور بی‌سابقه‌ای باعث رشد و تمرکز بسیاری از
فعالیت‌های مالی و تجاری در این محدوده شده است. بازار تهران گرچه به عنوان یکی از
معدود محلات بر جای مانده از تهران قدیم به شمار می‌آید اما حوزه‌ی نفوذ و
فعالیت‌های آن از سطح شهری فرارفته و اهمیتی منطقه‌ای و فراملی پیدا کرده است. قیمت
تملک و یا خرید سرقفلی واحدهای تجاری بازار تهران، در این سال‌ها افزایش فوق‌العاده
فراوان پیدا کرده و به ارقام سرسام‌آوری رسیده است.


تظاهرات خیابانی فقط برای اعلام موجودیت است ولی آنچه سرنوشت جنبش سبز را روشن می کند موفقیت در اعتصابات عمومی است. اعتصابات سراسری علاوه بر خسارات سنگین مالی که به حکومت وارد می کند باعث گسترش نارضایتی در کشور می گردد.


اگر بنا به اعتصابات باشد، مطمئن باشید که بازار آخرین جایی خواهد بود که شاید به اعتصابات بپیوندد. گردش پول در بازار میلیاردی است و طرفنظر کردن از چنین مبالغی برای بازاریان بسیار سخت است. در خلال انقلاب 57 نیز کشاندن تظاهرات به بازار باعث تعطیلی آن شد و بنام اعتصاب بازاریان ثبت شد. بازاریان بسیار پولدار و بهمین نسبت بسیار محافظه کار بوده و دلیلی نمی بینند که ریسکی را بپذیرند. بمحض بروز سروصدا و تظاهرات آنها ترجیح می دهند بازار را تعطیل و راهی منزل یا باغ کرج و یا ویلای شمال شوند. چند روزی را هم احتیاطاً صبر می کنند تا اوضاع کاملاً عادی شود.


بازار تهران روزانه هزاران مراجعه کننده از سراسر ایران دارند و هر خبری در بازار شود بلافاصله توسط این شاهدان عینی به شهرستانها منتقل می شود و صدای جنبش سبز بسرعت در شهرستانها هم شنیده می شود.


بازار تهران در کنار بازار سایر شهرها بزگترین تامین کننده مالی روحانیت می باشد و بهمین دلیل روابط بسیار صمیمانه ای هم با آنها دارند. هر مسجدی بکمک چند حامی مالی بازاری اداره می شود و حوزه های علمیه و مدارس دینی نیز وابسته به وجوهات شرعی بازاریان هستند. اگر بازار تعطیل و درآمد بازاریان تهدید شود آنها بیشترین فشار را به روحانیت خواهند آورد که اوضاع را جمع و جور کند. توجه داشته باشید که بازار تابع ایدئولوژی خاصی نبوده و دارای گرایش سیاسی خاصی نیست، ماهیت بازار بر مبنای گردش پول و سرمایه و تحصیل سود و منفعت است، آنها اگر می خواستند کار سیاسی کنند که در بازار نبودند، بازار فقط جای پول درآوردن است. حتی اگر درصدی از بازاریان هم قلباً مایل به تعطیلی بازار و اعتصاب باشند، که در حال حاضر تعدادشان کم نیست، از ترس تعقیب سیاسی حکومت جرات اینکار را ندارند و منتظر بهانه ای هستند که بستن بازار را بر گردن آن انداخته و خود را مبرا نشان دهند. باید برای کسب این بهانه به بازاریان کمک کرد.
در صورت بروز تظاهرات در بازار بلافاصله ترافیک گسترده ای در مرکز شهر بوجود می آید که در صورت ادامه، سراسر شهر را در بر گرفته و مانع جدی برای جابجایی نیروهی گارد می شود. در خود بازار نیروی گارد فقط می تواند تعداد محدودی را وارد نماید و بدلیل عدم امکان پشتیبانی نیروی موتوریزه (موتور و خودروهای مختلف)، نیروی گارد احساس ترس داشته و همچنین بدلیل پیچیدگی بازار و شباهت زیاد قسمتهای مختلف بازار با یکدیگر و وسعت گسترده بازار، امکان گم شدن و متفرق گردیدن نیروهای گارد زیاد بوده و بهمین دلیل فقط در دهانه های بازار عملیات خواهد نمود و وارد عمق بازار نمی شوند. نیروی پیاده گارد به هیچ وجه از نیروی موتوریزه فاصله زیاد نمی گیرد.
برای تظاهرکنندگان نیز بازار پوشش خوبی دارد زیرا روزانه دهها هزار نفر برای خرید راهی بازار شده و حضور در آنجا بر خلاف حضور در خیابانها و میادینی که از قبل برای راهپیمائی اعلام شده بخودی خود دلیل جرم و دستگیری نمی باشد و لذا پس از اتمام تظاهرات، مردم می توانند بسلامتی از بازار خارج و راهی منازل خود شوند.
روز شنبه 30 خرداد عامل اصلی موفقیت گارد در جلوگیری از بهم پیوستن دسته های چند هزار نفری تظاهرکنندگان و بوجود آمدن جمعیت عظیمی که دیگر امکان سرکوب آن وجود نداشته باشد، استفاده از هلیکوپتر و فرماندهی هوایی بود. فرماندهان گارد دائماً آخرین وضعیت دسته های تظاهرکنندگان را مشاهده و متناسب با جمعیت، اقدام به جابجایی نیرو می کردند. در بازار بدلیل سرپوشیده بودن معابر و نبود دید هوایی، گارد از این امکان ویژه نیز محروم می گردد.
حتی هفته ای یکبار تظاهرات هم موجب تعطیلی دائمی بازار و توقف گردش خون در پیکر اقتصادی حکومت گردیده و اثرات جانبی مخربی خواهد داشت، همچنین افرادی و نهادهایی که بازار حمایت مالی آنها را بر عهده دارد و در راس آنها روحانیت، تحت فشار بازاریان اقدام به فشار بر حکومت از داخل نموده و باعث کوتاه آمدن و عقب نشینی تدریجی حکومت خواهند شد.
تعطیلی بازار زمینه ساز بروز اعتصابات در سایر صنوف و ادارات خواهد بود. اعتصابات است که با اثرات عظیم سیاسی و اجتماعی و اقتصادی خود هر رژیمی را بزانو در می آورد. حکومت ابزار و سلاحی برای سرکوب اعتصابات ندارد. اعتصابات شکافها و اختلافات داخلی حکومت را تشدید کرده و باعث خواهد شد که جنبش سبز به فردایی روشن که ایران عزیزمان شب را سپری و روز فرحبخش شادکامی و کامیابی خود را شروع کرده است دست یابد.

دو تجمع بزرگ و ميليوني سبزها.....يك: چهارشنيه 21 مرداد ساعت 10 صبح بازار تهران....دو: دومين نماز جمعه سبز

مهم / اولین واکنش بازار به حضور معترضین در 21 مرداد برای (( خرید سبز )) / احتمال تعطیلی بازار زرگرها در تهران قوت گرفت

By hamvatanbarkhiz

موثق . موثق ! یکی از دوستان طلافروش همین الان به من اطلاع داد که هیئت امنای بازار زرگران در واکنش به حضور معترضین در روز چهارشنبه پیشنهاد تعطیلی صنف طلافروشان را به دلیل امنیت این صنف به هیئت موتلفه بازار کتبا و با امضا تعداد زیادی از طلافروشان ارائه داده

تدارک معترضین برای اجتماع در بازار تهران -چهارشنبه 21 مرداد

شرح واقعه بازداشت همسر تاجرنيا در حاشيه دادگاه شنبه: چهار ساعت مرا نگه داشتند، حضور فعالان سياسی در دادگاه غيرقانونی بود،

دوشنبه 19 مرداد 1388

سحام نيوز : همسر علی تاجرنيا در حاشيه دادگاه روز شنبه بازداشت و پس از ۴ ساعت بازداشت و ۲ ساعت بازجويی با اخذ تعهد و حکم کفالت آزاد شد .
ميريونسی همسر علی تاجرنيا عضو جبهه مشارکت ايران اسلامی درباره ماجرايی که در حاشيه اين دادگاه روی داد چنين گفت : "‌ بنده به همراه خواهرم و برادر آقای دکتر از صبح روز شنبه به دادگستری مراجعه کرديم تا شايد اندازه ای بتوانيم هنگامی که آقای تاجرنيا به دادگاه می آورند ببينيم . البته اين درحالی بود که تا ان روز هنگامی که وکلای آقای تاجرنيا جويا حضور و يا عدم حضور وی در جلسه روز شنبه می شدند مراجع قضايی به ما اعلام می کردند که ايشان در جلسه حضور ندارد و حتی همان صبح نيز نام ايشان در کنار ديگر افرادی که به دادگاه آورده بودند ديده نمی شد ولی من حدس می زدم که شايد ايشان را بياورند و من لحظه ای بتوانم او را ببينيم . هرچند که در حاليکه حدود ۵۰ خانواده که بيشتر انها خانم ها بودند در مقابل دادگاه حضور داشتند از ورود ما ممانعت کردند و حتی اتوبوسی را در خيابان به گونه ای قرار دادند که حتی ما هنگامی که انها ار می آورند نتوانيم شاهد حضورشان باشيم . ولی من تنها به اندازه ۳۰ ثانيه توانستم همسرم را هنگامی که داخل خودروی ون می آوردند ببينيم که البته در لحظه اول به چهره اش را نشناختم ."

وی افزود :‌"‌ در همين روز وکيل آقای تاجرنيا نيز قصد ديدن موکلش را داشت که قبل از شروع دادگاه به او گفتند که در پايان جلسه می تواند او را ببيند ولی نمی تواند با ايشان صحبت کند . بنابراين از وکيل ايشان درخواست کردند که در جايگاه وکلا بنشيدن که وکيل ايشان از اين کار خودداری کرد . دليل ايشان هم اين بود که نه تاکنون با موکلش صحبتی داشته و نه آنکه در جريان پرونده قرار دارد و يا حتی کيفر خواست را مطالعه کرده است که بنابر همين در پايان جلسه هم به او اجازه ندادند تا آقای تاجرنيا را ببيند . "‌ وی گفت :‌"‌بنابراين پس از آنکه بازداشت شدگان را بردند من در مقابل دادگاه قصد داشتم تا با وکيل ايشان تماس بگيرم که اگر آقای تاجرنيا را ديده است حالش را جويا شوم که در همان لحظه تعدادی لباس شخصی به سمت من آمدند و علت حضور مرا در آنجا جويا شدند . من هم گفتم که برای ديدن همسرم آمده ام . آنها از من کارت شناسايی خواستند که من گفتم به همراه ندارم و چنين بود که از من خواستند که به همراه آنها به کلانتری بروم . در کلانتری نيز بازجويی آمد و سوالاتی را از من پرسيد . يکی از سوالات انها اين بود که شما از کجا مطلع بوديد که تاجرنيا قرار است که در دادگاه حضور داشته باشد که من خطاب به انها گفتم با توجه به تجربه دادگاه گذشته حدسم بر اين بود که ايشان هست . ولی انها حرف مرا باور نمی کردند و چند باری اين سوال را تکرار کردند . در نهايت تعهدی از من گرفتند که در هيچ تجمع غيرقانونی شرکت نکنم و با حکم کفالت مرا آزاد کردند . "‌ همسر علی تاجرنيا اما اعتراض هايی را به روند برگزاری اين دادگاه داشت . وی گفت :‌"‌ متاسفانه قبل از برگزاری دادگاه همواره وقتی وکلای آقای تاجرنيا جويای حضور و يا عدم حضور وی در دادگاه می شدند می گفتند که ايشان حضور نخواهد داشت و حتی نام او در ميان ديگر اسامی بازداشت شدگانی که قرار بود به دادگاه بيايند نبود و اين افراد را بدون اطلاع موکلانشان به دادگاه آوردند . از سوی ديگر وقتی که علت اين کار را جويا شديم گفتند که اين افراد خودشان تمايل به حضور در دادگاه داشتند که اين ديگر برای من مايه تعجب بود . " وی همچنين گفت : "‌بر طبق قانون تا زمانی که حکم متهمی به صورت قطعی صادر نشده است نبايد تصوير او را در تلويزيون و يا رسانه ها نشان دهند ولی اينک اين قانون رعايت نمی شود و البته اين چهره های سياسی را در کنار ديگر کسانی نشان می نشانند که اتهاماتی برايشان مطرح شده است و کيفرخواستی به صورت کلی قرائت می شود و در رسانه ها نيز گفته نمی شود که اين افراد جز اين متهمان نبوده اند بلکه به گفته مقامات قضايی بنابر خواست خودشان در دادگاه حاضر شده اند . "‌

اجرای دیگری از سرود ای ایران علیه کودتاگران


مقام سپاه: رهبران اپوزیسیون باید محاکمه شوند

رادیو فردا

10/08/2009

يدالله جوانی
یک مقام ارشد در سپاه پاسداران انقلاب ایران می گوید که رهبران اپوزیسیون باید بخاطر هدایت نا آرامی ها در پی انتخابات اخیر ریاست جمهوری مورد محاکمه قرار گیرند. یدالله جوانی، مقام سپاه پاسداران، گفت که محمد خاتمی، رییس جمهوری پیشین و میر حسین موسوی و مهدی کروبی کاندیداهای شکست خورده در انتخابات، سازمان دهندگان اصلی اعتراضات بوده اند. وی افزود که دولت بایستی این افراد را بازداشت و محاکمه و مجازات کند.

مقامات حکومت اسلامی ایران هزاران نفر را در جریان سرکوب فعالان مخالف دولت و معترضان به نتیجه انتخابات دستگیر کرده اند. یک دادگاه انقلاب در ایران ده ها تن از افراد بازداشتی را طی ده روز اخیر مورد محاکمه قرار داده است.

From left, defeated Iranian presidential candidate Mir Hossein Mousavi and defeated reformist presidential candidate  Mehdi Karroubi and former Iranian president Mohammad Khatami
در این میان هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا، در یک گفتگوی تلویزیونی در روز یکشنبه روند قضایی جاری در ایران را یک محاکمه نمایشی قلمداد کرد. خانم کلینتون گفت که بازداشت های متعاقب انتخابات و روند محاکمات نشان از آن دارد که کادر رهبری ایران از ملت خود در بیم و هراس است. خانم کلینتون در ارتباط با مازیار بهاری، روزنامه نگار کانادایی ایرانی تبار که هم اینک در زندان حکومت اسلامی است گفت وی از رفتاری که با بهاری و بازداشتی های دیگر در ایران انجام می گیرد شدیداً تکان خورده است. مازیار بهاری که خبرنگار مجله آمریکایی نیوزویک است هنگام کار برای این نشریه در ایران بازداشت شد.