سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۵/۱۷

تنبورنوازیِ شهید کیانوش آسا



http://www.youtube.com/watch?v=A_fIF5RrUNU

http://www.youtube.com/watch?v=4as2HEsD_zg


شهید کیانوش آسا چه با احساس و زیبا تنبور می نوازد. دریغا که کوردلان و جایتکاران نتوانستند و نمی توانند کیانوش ها ، نداها، ترانه ها، محسن ها ، سهراب ها و.... را برتابند. آنها زیبایی را برنمی تابند. . خلق های سرزمین ما زیبا هستند

عکس و گزارشی از بد نام ترین شکنجه گر زندان عادل اباد شیراز


نام: یزدان پناه
سمت: عضو سپاه پاسداران،زندانبان بند چهار زندان عادل آباد. مسئول بند مخوف موسوم به ٤٩. مسئول انفرادیهای مخوف اندرزگاه در عادل آباد. داماد مجید تراب پور رئیس زندان عادل آباد و رئیس سازمان زندان های فارس، کهکیلویه و بویراحمد وعضو کمیسیون قتل عام زندانیان شیراز در سال ۶۷

جرم:شکنجه بی حد و حساب زندانیان سیاسی از جمله خود من در زندان عادل آباد شیراز در دهه شصت. تجاوز به دختران باکره قبل از اعدام.مسئول مستقیم مرگ نوجوان شانزده هفده ساله ای بنام مصطفی دشتبان در انفرادی اندرزگاه عادل آباد در سال شصت و پنچ.

توضیح: دو روایت در مورد مرگ مصطفی دشتبان وجود داشت. یکی اینکه مورد تجاوز جنسی یزدان پناه قرار گرفت وبعد با شلنگ توالت انفرادی خود را حلق آویز کرد. روایت دیگر آنکه به دلیل مقاومت در مقابل تجاوز یزدان پناه توسط وی با شلنگ آب توالت خفه شد . روایت دوم به نظر ما صحیح تر بود چون اولان اگرچه مصطفی خوش سیما و جوان بود، ولی بسیار قوی بود. دوم به دلیل سقف بلند انفرادی های اندرزگاه امکان آن که کسی خودش را حلق آویز کند بسیار کم بود

یزدان پناه بعد از قتل عام سال شصت و هفت به دلیل بد نامی نام خود را تغییر داد و با نام دیگری در سمت مسئول دفتر زندان عادل آباد کارش را در زندان ادامه داد.

نویسنده: زندانی سیاسی دهه شصت زندان عادل آباد شیراز


منبع کانون زندانیان سیاسی ایران-در تبعید

تبعه فرانسوی از معرفی همراهان خود دراغتشاشات اخير طفره رفت، فارس


تبعه فرانسوی از معرفی همراهان خود دراغتشاشات اخير طفره رفت، فارس

خبرگزاری فارس: کلوتيلد ريس در جمع خبرنگاران از پاسخ‌گويی به سوالی مبنی بر اين که در کيفرخواست شما آمده است همراه شما تعدادی ديگر از اتباع فرانسوی نيز در جريان اغتشاشات حضور داشته‌اند، اين افراد چه کسانی بوده‌اند، طفره رفت.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس، کلوتيلد ريس تبعه کشور فرانسه که در جريان اغتشاشات اخير دستگير شده است، صبح امروز شنبه پس از پايان جلسه علنی رسيدگی به پرونده کودتای مخملی در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سؤالات آنان پاسخ داد.

وی از پاسخ‌گويی به سوالی مبنی بر اين که در کيفرخواست شما آمده است همراه شما تعدادی ديگر از اتباع فرانسوی نيز در جريان اغتشاشات حضور داشته‌اند، اين افراد چه کسانی بوده‌اند، طفره رفت.
وی در خصوص اينکه ايا شما می‌دانستيد که اين تجمعاتی که در ايران برگزار می شد غيرقانونی است، اظهار داشت: در اولين راهپيمايی که ۲۵ خرداد ماه برگزار شد، می‌دانستم که مسئولان سياسی شرکت می‌کنند ولی نمی‌دانستم که اين تجمع غيرقانونی است اما در تجمع ۲۷ خرداد ماه که برگزار شد، می‌دانستم که مسئولان سياسی شرکت نمی‌کنند.
اين متهم حوادث اخير اضافه کرد: بنده عکس‌ها و فيلم‌هايی را که از تظاهرات می‌گرفتم به هيچ فردی ندادم و تنها به خارج از ايران عکس‌هايی را ارسال کردم که از اينترنت و سايت‌های ايرانی گرفته بودم.اما عکس‌های خودم را هرگز به خارج از ايران ارسال نکردم.
ريس در ادامه خاطرنشان کرد: زمانی که دانشجو بودم ليسانس فارسی را گرفتم و رساله‌ای در مقطع فوق‌ليسانس در خصوص کتب درسی‌ نوشتم و فرصتی پيش آمد که برای سازمان انرژی اتمی فرانسه گزارشی را در خصوص سيستم سياسی ايران و جامعه ايران بنويسم.
وی در خصوص اينکه شما برای فرد خاصی در خصوص انرژی اتمی ايران اقدامی انجام داده‌ايد،‌اظهار داشت: خير بنده ارائه گزارش به سازمان انرژی اتمی را فرصتی می‌دانستم تا مطالعه بيشتری در خصوص ايران انجام بدهم و اين سازمان انرژی اتمی دولتی است و زير نظر دولت فرانسه کار می‌کند.
اين تبعه فرانسوی ادامه داد: برای بنده حضور در زندان سخت بود و در زندان خبر از آينده نداشتم اما در خصوص رفتار نگهبانان و بازجويان بايد بگويم که اين بازجويی‌ها بد نبود و بنده در اين زمينه مشکلی نداشته‌ام.


news.gooya.com

مانا نیستانی: اعتراف می کنم



هجوم یگان ویژه و لباس شخصی ها به خانواده ها و مردم معترض به برگزاری دادگاه نمایشی

هجوم یگان ویژه و لباس شخصی ها به خانواده ها و مردم معترض به برگزاری دادگاه نمایشی
خلاصه:

شبکه جنبش راه سبز(جرس): یگان های ویژه و ماموران لباس شخصی صبح امروز گروهی از مردم و شماری از خانواده های بازداشت شدگان را که همزمان با برگزاری دومین دادگاه نمایشی در مقابل مجتمع امام خمینی تجمع کرده اند، مورد هجوم قرار دادند.

به گفته شاهدان عینی خانواده های بازداشت شدگان که به شدت نسبت به برگزاری دادگاه نمایشی از سوی کودتاچیان،خشمگین اند در تجمع مقابل دادگستری به سر دادن شعار الله اکبر پرداختند که با هجوم ماموران مواجه شدند.

گزارش ها حاکی است که با افزایش شمار تجمع کنندگان در مقابل دادگستری تهران علاوه بر ماموران یگان های ویژه و ماموران لباس شخصی،ده ها مامور موتورسوار نیز در حوالی محل برگزاری این دادگاه نمایشی حضور دارند.

ماموران یگان های ویژه همچنین ساختمان دادگستری را در محاصره خود گرفته و تلاش می کنند با ضرب و شتم،تهدید،و ایجاد وحشت خانواده ها و مردم تجمع کننده را متفرق کنند.



تجمع اعتراضی جلو دادگاه فرمایشی

تجمع معترضان جلوی دادگاه فرمایشی
بر اساس اولین گزارش‌های رسیده، خانواده‌های زندانیان و گروه کثیری از مردم، از صبح امروز در محوطه جلوی دادگاه جمع شدند و به برگزاری دادگاه غیرقانونی اعتراض کردند.
به گزارش موج سبز آزادی، محوطه اطراف دادگستری تهران در خیابان خیام بسیار شلوغ گزارش شده و حضور نیروهای لباس شخصی نیز بسیار پررنگ است.
این گزارش حاکی است پس از آنکه تجمع‌کنندگان شروع به سر دادن «الله اکبر» کردند، با هجوم نیروهای ضد شورش مواجه شدند که سعی در متفرق کردن آنها داشتند.
گزارش‌های تکمیلی در این باره متعاقبا اعلام می‌شود.

آیت الله هاشمی رفسنجانی اما جمعه این هفتۀ تهران


آیت الله هاشمی رفسنجانی امام جمعه این هفته تهران

پارلمان‌نیوز: نمازجمعه این هفته تهران به امامت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در روز جمعه بیست و سوم مردادماه اقامه خواهد شد.

به گزارش پایگاه شخصی هاشمی رفسنجانی، نماز جمعه این هفته تهران مورخ بیست و سوم مرداد ماه در دانشگاه تهران به امامت آیت الله اكبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس مجلس خبرگان رهبری اقامه خواهد شد.

بیانیه شورای فعالان ملی مذهبی درباره بازداشت هاله سحابی: BBC

بیانیه شورای فعالان ملی مذهبی درباره بازداشت هاله سحابی

هاله سحابی

هاله سحابی روز تحلیف محمود احمدی نژاد در اطراف مجلس بازداشت شد

شورای فعالان ملی - مذهبی با صدور بیانیه ای به بازداشت هاله سحابی، فعال سیاسی و فرزند عزت الله سحابی، اعتراض کرده است.

خانم سحابی که در این بیانیه از او به عنوان قرآن پژوه و از فعالان سیاسی و اجتماعی و حوزه زنان یاد شده، روز چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۸۸ و همزمان با مراسم تحلیف محمود احمدی نژاد در مجلس ایران، در خیابان های اطراف مجلس بازداشت شد.

یکی از شاهدان بازداشت خانم سحابی به بی بی سی فارسی گفت چد نفر لباس شخصی او را با ضرب و شتم سوار یک اتوموبیل شخصی کرده و به مکان نامشخصی منتقل کرده اند.

شورای فعالان ملی مذهبی در پایان بیانیه خود "از روندی که حاکمیت و دولت را بیش از پیش در برابر مردم قرار داده" اظهار تاسف کرده و "برخوردهای خشونت‌بار توسط نیروهای غیررسمی و رسمی با شهروندانی که منتقد و معترض به انتخابات «و دولت ۲۳ خردادی» هستند" را محکوم کرده است.

در پایان این بیانیه آمده است که با توجه به بیماری دیابت هاله سحابی ۵۴ ساله و زخمی شدن او در هنگام دستگیری، سلامتی خانم سحابی به شدت تهدید می‌شود.

راز شکل گیری کودتا. می گویند این مهم از دو سال پیش کلید خورده است

نه محسن رضایی تا در فرماندهی سپاه بود زیر بار رئیس ستاد مشترک می رفت و نه آقا رحیم صفوی به فیروز آبادی باج می داد. آقا رحیم خودش را بالاتر از فیروز آبادی می دانست و نقش مالک اشتر را می خواست داشته باشد. لایه تند رو سپاه به رهبری مجتبی خامنه ای و سرلشگر فیروز آبادی و سردار وحید معروف به "آقاوحید" برای فرماندهی سپاه دنبال کسی بودند که مطیع باشد. تن به دستورات فیروز آبادی بدهد . دارای بینش سیاسی نباشد و بالاخره سمعا و طاعتا هر چه را می گویند بپذیرد . قرعه به نام عزیز جعفری خورد. جعفری با توجه به بافت فکری و ساختار شخصیتی ای که دارد و با توجه به بیماری حاد و شدید سر درد مزمنی که به دلیل موج گرفتی همیشه گرفتار آن است بهترین گزینه بود . او به محض این که به توصیه مجتبی و قبول پدرش حکم فرماندهی سپاه را گرفت دستورات لایه افراطی و طالبانی را اجرا کرد :

1- جعفری از یک سال پیش طرح تقویت مراکز سپاه در استان ها را در دستور کار خود قرار داد . این طرح اجرا شد و در خلال دو ماه گذشته دلایل ایجاد آن را در سرکوب جنبش مردم در مراکز استان ها شاهد بودیم . وحشت سپاه از این بود که نتواند پاسخگوی مقابله با اکثریت ناراضی مردم در استان ها باشد و به همین دلیل این طرح اجرا شد. این طرح مقدماتی بود برای کودتایی که این لایه در برنامه خود تدارک دیده بود. مطمئنا محسن رضایی و یا آقا رحیم صفوی زیر بار چنین طرحی به صورت چشم و گوش بسته آن طور که عزیز جعفری رفت نمی رفتند .جعفری در سپاه حکم پادو و گماشته را برای فیروز آبادی و مجتبی ایفا می کند

2- در یک سال گذشته شاهد بودیم عزیز جعفری بر خلاف دستور اکید امام خمینی بارها در مسائل سیاسی و از جمله انتخابات ورود کرد که با مخالفت شخصیت های مذهبی و سیاسی و نوه امام مواجه شد . مطمئنا محسن رضایی و رحیم صفوی به این صورت چشم و گوش بسته زیر بار موضع گیری بر خلاف دستور امام خمینی نمی رفتند .

3- عزیز جعفری با ایجاد تغییرات در بسیج و تقویت آن و اعلام این که بسیج قبل از هر چیز نهادی فرهنگی و سیاسی است زمینه را برای به ورود بسیج به انتخابات و به صحنه آوردن بسیج در این روزها و سرکوب مردم فراهم کرد . طبعا آقا رحیم و محسن رضایی و آقا رشید و بسیاری دیگر از سردارانی که قابلیت هایی به مراتب بیشتر از جعفری دارند زیر بار این ننگ برای بسیج نمی رفتند .

از زمانی که عزیز جعفری را مثلث فیروز آبادی ، آقا وحید و مجتبی به مرکز مطالعات راهبردی سپاه فرستادند او را برای این روزها آماده می کردند . بی دلیل نبود وقتی حکم فرماندهی برای جعفری صادر شد همه سپاه و سردارانی که سرشان به تنشان می ارزید در حیرت فرو رفتند . آن ها این روزها جواب سوال آن روز خود را گرفتند زیرا در سپاه تنها کسی که حاضر بود برای فیروز آبادی و مثلث طالبانی پادویی کند جعفری بود . دوستان جعفری شخصیت او را شخصیت فرمان پذیر می دانند و نه فرمانده ! و به همین دلیل است که در بدنه سپاه و فرماندهی میانی آن عزیز جعفری نتوانسته مانند رضایی و سردار رشید و آقا رحیم طرفدارانی برای خود تدارک ببیند

تظاهرات دیروز در خیابان گاندی تهران