سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۵/۱۷

تبعه فرانسوی از معرفی همراهان خود دراغتشاشات اخير طفره رفت، فارس


تبعه فرانسوی از معرفی همراهان خود دراغتشاشات اخير طفره رفت، فارس

خبرگزاری فارس: کلوتيلد ريس در جمع خبرنگاران از پاسخ‌گويی به سوالی مبنی بر اين که در کيفرخواست شما آمده است همراه شما تعدادی ديگر از اتباع فرانسوی نيز در جريان اغتشاشات حضور داشته‌اند، اين افراد چه کسانی بوده‌اند، طفره رفت.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس، کلوتيلد ريس تبعه کشور فرانسه که در جريان اغتشاشات اخير دستگير شده است، صبح امروز شنبه پس از پايان جلسه علنی رسيدگی به پرونده کودتای مخملی در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سؤالات آنان پاسخ داد.

وی از پاسخ‌گويی به سوالی مبنی بر اين که در کيفرخواست شما آمده است همراه شما تعدادی ديگر از اتباع فرانسوی نيز در جريان اغتشاشات حضور داشته‌اند، اين افراد چه کسانی بوده‌اند، طفره رفت.
وی در خصوص اينکه ايا شما می‌دانستيد که اين تجمعاتی که در ايران برگزار می شد غيرقانونی است، اظهار داشت: در اولين راهپيمايی که ۲۵ خرداد ماه برگزار شد، می‌دانستم که مسئولان سياسی شرکت می‌کنند ولی نمی‌دانستم که اين تجمع غيرقانونی است اما در تجمع ۲۷ خرداد ماه که برگزار شد، می‌دانستم که مسئولان سياسی شرکت نمی‌کنند.
اين متهم حوادث اخير اضافه کرد: بنده عکس‌ها و فيلم‌هايی را که از تظاهرات می‌گرفتم به هيچ فردی ندادم و تنها به خارج از ايران عکس‌هايی را ارسال کردم که از اينترنت و سايت‌های ايرانی گرفته بودم.اما عکس‌های خودم را هرگز به خارج از ايران ارسال نکردم.
ريس در ادامه خاطرنشان کرد: زمانی که دانشجو بودم ليسانس فارسی را گرفتم و رساله‌ای در مقطع فوق‌ليسانس در خصوص کتب درسی‌ نوشتم و فرصتی پيش آمد که برای سازمان انرژی اتمی فرانسه گزارشی را در خصوص سيستم سياسی ايران و جامعه ايران بنويسم.
وی در خصوص اينکه شما برای فرد خاصی در خصوص انرژی اتمی ايران اقدامی انجام داده‌ايد،‌اظهار داشت: خير بنده ارائه گزارش به سازمان انرژی اتمی را فرصتی می‌دانستم تا مطالعه بيشتری در خصوص ايران انجام بدهم و اين سازمان انرژی اتمی دولتی است و زير نظر دولت فرانسه کار می‌کند.
اين تبعه فرانسوی ادامه داد: برای بنده حضور در زندان سخت بود و در زندان خبر از آينده نداشتم اما در خصوص رفتار نگهبانان و بازجويان بايد بگويم که اين بازجويی‌ها بد نبود و بنده در اين زمينه مشکلی نداشته‌ام.


news.gooya.com

هیچ نظری موجود نیست: