سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۷/۶

متن کامل دومین نامه کروبی خطاب به رفسنجانی: پاسخ شما به مردم چیست؟



بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آیت الله هاشمی رفسنجانی
ریاست محترم مجلس خبرگان رهبری
با سلام

این دومین نامه ای است که پس از شبه انتخابات ریاست جمهوری اخیر به شما می نویسم. نامه اول را پس ازآن به شما نوشتم که اخباری بسیار ناگوار و تکان دهنده از درون بازداشتگاهها به گوش من رسید و بر خود دیدم که از شما بخواهم بنا بر جایگاه حقوقی خود به این اتفاقات رسیدگی کنید و نگذارید در جمهوری اسلامی تعرض به جان و مال و ناموس مردم تبدیل به امری معمول و عادی شود. متاسفانه اما آن نامه اثری در مسئولان نکرد و دیدید که بی توجهی و بی حرمتی به حقوق مردم، چه آتشی به خرمن اعتماد زد و چه آبرویی از نظام ما زایل کرد. البته صلاح مملکت خویش مسئولین دانند. با این حال اگر آن نامه سرانجامی پیدا نکرد با خود گفتم که شاید رسیدگی به آن نامه از دایره اختیارات شما خارج بوده است.

اکنون اما این نامه دوم را از آن روی به شما می نویسم که دیدم اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری برگزار شد و آنچه در این مجلس باید مطرح می شد، مطرح نشد و آنچه باید توسط اعضای آن مجلس مورد کنکاش قرار می گرفت، مورد کنکاش قرار نگرفت؛ و در یک کلام مجلس خبرگان که ممتاز ترین نهاد نظارتی در نظام جمهوری اسلامی باید باشد به نهادی بی اثر تبدیل شد؛ و ماحصل این اجلاس صرفا چند سخنرانی و صدور بیانیه ای بود که بدون برگزاری اجلاس وجمع شدن اعضای محترم آن مجلس و زحمت بردن بسیار، هم می شد آن را انجام داد.

اینچنین بود که تصمیم گرفتم این نامه را به شما بنویسم و رشادت ها و دلیری های حضرت امام خمینی و نیروهای انقلابی در عصر ستمشاهی را یادآوری کنم و تاکیدی که امام و شاگردان او همچون من و شما بر مقابله با ظلم و جور داشتیم را به خاطر شما بیاورم، و توضیح دهم که فلسفه وجودی مجلس خبرگان رهبری و مسئولیت اعضای آن چه بود، تا بعد شما خود داوری کنید که در شرایط خطیر کنونی چه مسئولیتی بر عهده شما بوده و هست و شما تا چه حد جایگاه صندلی ای که بر آن تکیه زده اید را حفظ کرده و به چه میزان در جایگاه ریاست مجلس خبرگان، حافظ انقلابی بوده اید که اصلی ترین هدف آن مقابله با بی عدالتی وتضییع حقوق مردم بوده است.

جناب آقای هاشمی

امام خمینی در شرایطی سخت و خطیر و در تاریکی استبداد پهلوی، برای دفاع از اسلام و آزادی مردم از استبداد و استعمار، پنجه در پنجه نظامی انداخت که مستظهر به حمایت خارجی و تا بن دندان مسلح بود و خون جوانان را به ارزانی در خیابانها می ریخت. شما که یکی از شاگردان امام و در رکاب ایشان بودید می دانید که اگر نبود اعتقادی الهی و عزمی راسخ، مقابله با قدرت مطلقه شاه و استبداد شاهنشاهی و آن فداکاری ها و جانفشانی ها میسر نمی شد. حتما به خاطر دارید که در آن شرایط هولناک و در راه مبارزه با جور و استبداد، ابتدا تعداد همراهان همدل در صنف روحانیت بسیار کم بود. هنگامه خطر کردن بود و زمانه زندان و شکنجه و بگیر و ببند و تبعید و دربدری و آوارگی. نه احتمالی قوی به پیروزی بود و نه برنامه ای برای تقسیم غنایم. ایمان و باور قلبی به اسلام و عدالت و مردم در دلهای ما حاکم بود و شوق قدم زدن در بیابان به قصد کعبه. آن رشادت ها و فداکاری ها به رهبری حضرت امام به انقلابی اسلامی و ضد استبدادی منجر شد که ما امروز وارثان آن هستیم و عدالت خواهی آن به مرزهای کشور نیز محدود نمیشد و هدفی جهانی داشت از جمله در سرزمین فلسطین و قدس شریف.

جناب آقای هاشمی

من در مقام یکی از شاگردان مکتب امام خود را مدیون ایشان و رهبری شجاعانه شان می دانم و با خود عهد کرده ام که تا پایان عمر در رکاب آن اندیشه و حافظ آن میراث گرانقدر اسلامی و ضد استبدادی باشم. چه باک که در این مسیر در نظام جمهوری اسلامی دفتر شخصی و دفتر حزبی مهدی کروبی را پلمپ کنند و روزنامه اش را توقیف و یارانش را نیز در بند سازند. چه باک که جریده هایی دهان دریده به اسم ایران و وطن، از زمین و کیهان بر من بتازند و بیت المال را خرج فحاشی خود کنند و از این راه مواجب بگیرند و رسانه ملی را نیز تبدیل به یک توپخانه حزبی و سیاسی علیه اینجانب سازند و نماز مقدس جمعه را هم به مقاصد سیاسی خود بیالایند و به مرکزی برای حمله به یاران امام راحل مبدل کنند. من اما تحمل تمام این مصائب را برای خود شیرین ساخته ام با یادآوری آنکه چگونه طوفان های سهمگین و فراز ونشیب های دوران سخت پیش از انقلاب و پس از آن سپری شد و چگونه عزم و اراده بی نظیر امام و پایداری همراهان پولادین قدم، قساوت و شقاوت ساواک و دژخیمان پهلوی را به لذت پیروزی خون بر شمشیر و غلبه حق بر باطل مبدل ساخت. کام من چنان از آن پیروزی ها شیرین است که تلخی برخی مصائب گذرا اثری بر من نداشته و نخواهد داشت.

نیک می دانم که شما نیز در این مسیر در رکاب حضرت امام تمام آن مصائب و سختی ها را تجربه کرده اید و برخلاف عده ای دیگر، می دانید که نظام جمهوری اسلامی متکی بر سرمایه ای بسیار گرانبها و رشادت هایی بس فراوان است. شما سی سال در خدمت این نظام بوده اید و میدانید که این نظام چه مصائب و مراحل پرخطری را در مبارزه با گروههای التقاطی و الحادی پشت سرگذاشته است و چه هزینه هایی برای اعتلای نظام اسلامی و برقراری حاکمیت جمهور پرداخت شده است. وا اسفا اما که امروز دستاورد ما از آن همه رشادت و مقابله با استبداد و عدالتخواهی چیست و به کجا رسیده ایم؟

می بینم که اجلاس خبرگان برگزار می شود و شما نه سخنی در انتقاد از شرایط حاکم بر کشور بر زبان می آورید و نه انتقادی را بنا به وظیفه خود منتقل می کنید و از همه عجیب تر در اختتامیه مجلسی بدین اهمیت در زمانه ای بدین حد خطیر غایب می شوید. از خود می پرسم آیا این همان اکبر هاشمی است با همان روحیه ای که قبل و بعد از انقلاب در او سراغ داشتیم؟ به یاد می آورم که شما .......چگونه با رشادت در حضور امام نیز هر گاه که مطلبی را لازم می دیدید هرچند که برخلاف نظر امام بود بر زبان می آوردید. به یاد دارم جلسه ای را که در حضور حضرت امام بودیم و ایشان وصیتنامه خود را به ما ابلاغ کردند و نظر خواستند و همه سخن در تایید گفتند اما شما نکته ای را که داشتید در خود فرونبردید و بر زبان آوردید و امام نیز با بزرگواری سخن شما را پذیرفتند و بدان عمل کردند.

جناب آقای هاشمی

شما با رای مردم و نمایندگان آنها در مجلس خبرگان در راس نهادی قرار گرفته اید که حساس ترین و پراهمیت ترین نهاد در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است. نهادی که مطابق اصل ۱۰۸ قانون اساسی عهده دار معماری و نظارت بر راس هرم قدرت در ساختار حکومتی ایران است و مسئول انتخاب و تعیین رهبری و نظارت برعملکرد آن و سازمانهای تابعه اش. این حقوق و اختیارات را نیز هیچ فردی به آن مجلس نداده است که بخواهد از آن مجلس پس بگیرد و ودیعه ای نیست که هر وقت پسندیدند از آن مجلس بستانند. حق آن مجلس در انتخاب و نظارت و مراقبت بر رهبری برآمده از قانون اساسی است و مستظهر به رای ملت ایران. این مجلس از چنان جایگاهی برخوردار است که هیچ نهادی حق قانونگذاری در خصوص آن را نیز ندارد و اعضای این مجلس خود حق تعیین شرایط کاری و نظارتی برای خود را دارند.

اجلاس خبرگانی با چنین جایگاهی منحصر به فرد، در شرایط خطیر کنونی برگزار شد و پرسش من از شما به عنوان رئیس این مجلس است که آیا این مجلس بر اساس و ظیفه خود در این اجلاس عمل کرده است؟ آیا آن نطق های پیش از دستور و آن گزارش و بیانیه ای که صادر شد به واقع پاسخگوی پرسش ها و ابهامات جامعه امروز ایران بود؟ اگر جناب آیت الله دستغیب با آن سوابق درخشان و پایگاه عمیق مردمی که دارند نیز در آن مجلس سخنی را از سر دلسوزی گفتند چنان با ایشان برخورد شد و از ضرورت طرد و حذف و تنبیه ایشان سخن به میان آمد که گویی در آن مجلس جز به تمجید و تجلیل نباید سخن گفت و هیچ خبره ای حق انتقاد از شرایط کشور را ندارد و دهان آن خبره ای که از هفت خوان شورای نگهبان گذشته و توانسته به مجلس خبرگان راه یابد را باید با خاک پر کرد تا مبادا جز به مداحی و تجلیل از شرایط موجود سخنی بگوید! به راستی که ما به کجا می رویم؟ و اگر قرار بر این بود و هدف مقدس همه ما در مبارزه با استبداد و استعمار رسیدن به چنین نقطه ای بود چه احتیاجی بود به مجلس خبرگان؟ اگر قرار بر این است که در مجلس خبرگان هیچ خبره ای جز به تایید سخن نگوید آیا بهتر آن نیست که اجلاس سالانه ای هم برگزار نکند؟ به راستی دیگر چه احتیاجی است به هزینه کردن از بیت المال و داشتن ساختمان و دفتر و کارمند واین همه هزینه کردن. آیا بهتر نیست چنین مجلسی را بگذارید فقط برای روز مبادا که خدای نکرده اتفاقی برای مقام رهبری رخ دهد؟

اجلاسیه مجلس خبرگان برگزار شد و توقع آن بود که نمایندگان مردم در این مجلس نگاهی موشکافانه به آنچه روز انتخابات ۲۲ خرداد رخ داد و حوادث و بحران های قبل و پس از آن داشته باشند. گمان اما نمی کردم که در این اجلاس، خبرگان ملت، بحران مبتلا به کشور را "فتنه" بخوانند و چنین به امید پاک کردن صورت مساله ، سر خویش را به زیر برف کنند. به راستی جنابعالی که قبل از انتخابات "آتشفشان" خشم مردم را روشن دیده و آن را اعلام عمومی کرده بودید چگونه تایید فرمودید که تصاعد این آتشفشان را امواج فتنه بخوانند و چنین بی دغدغه از کنار شرایط خطیر مترتب بر کشور بگذرند؟

در عجبم که با قانون اساسی، این میراث گرانبهای امام و خونبهای شهیدان و ثمره تلاش و پایمردی رهروان انقلاب، و با یکی از اصلی ترین پایه های آن که همانا مجلس خبرگان رهبری است چه رفتاری می شود! و عظمت این مجلس و جایگاهی که می تواند در حفظ و سلامت نظام جمهوری اسلامی و احقاق حقوق مردم داشته باشد، چه سرنوشتی پیدا کرده است!

ریاست محترم مجلس خبرگان رهبری

امام اگر این مجلس را مایه تقویت رهبری می دانستند منظورشان نه فقط قدردانی و تایید محسنات که نقد ایرادها از طریق اعمال و انجام وظیفه نظارتی نیز بود. متاسفانه اما جایگاه این مجلس در سالهای گذشته بدانجا رسید که نمایندگان ادوار آن همچون آیات عظام رحمت الله علیهم احسان بخش و جمی و عبایی خراسانی و خلخالی و آیت الله عباسی فر را قلع و قمع کردند و تیغ نظارت استصوابی بر گردن آنها نهادند و کسی هم دم بر نیاورد که این چه بلایی است که بر سر خبرگان ملت این نظام می آورند و مگر آنها چه گناهی کرده بودند که مستحق حذف قرار گرفتند. نتیجه آن سکوت ها است که امروز عده ای به خود جرات می دهند به محض شنیدن صدایی ناخوشایند از یک نماینده، فریاد اخراج و حذف او را سر دهند.

غافل از آنکه چنین اختناق و سختگیری هایی آن هم در حق یک نماینده مجلس خبرگان با هیچ عقل سلیمی قابل توجیه نیست. چگونه می توان برای مردم توجیه کرد خفه کردن و بستن دهان یک نماینده مجلس خبرگان را که وظیفه ای سنگین برعهده او گذاشته شده است صرفا بدان دلیل که حرفی ناخوشایند عده ای زده است؟ این دم خروس چیزی نیست که بتوان به راحتی از عهده پنهان کردنش برآمد؟ و باید که مقام رهبری خود وارد عمل شوند و در برابر این بی حرمتی ها در حق یک نماینده مجلس خبرگان بایستند و ممانعت به عمل آورند. و به راستی آیا مجلسی با این ترکیب که تحقیر عضو آن نیز چنین رایج و ممکن است چگونه می تواند در هنگامه ای سخت و در روز مبادا، تصمیمی شایسته و بایسته برای کشور و ملت بگیرد؟

جناب آقای هاشمی

پاسخ شما چیست به مردمی که از وظایف مجلس تحت ریاست شما در شرایطی چنین خطیر پرسش می کنند؟ آیا اگر مجلس خبرگان در اجلاس خود نگاهی گذرا به آنچه که در چهار سال گذشته بر این مملکت رفته است می انداخت نمی توانست بسیار بهتر زمینه های پیدایش بحرانی که بر مملکت حاکم است - و شما البته فتنه اش خوانده اید- را دریابد؟ شما در سخنرانی های قبل و بعد از انتخابات خود بارها به بحران های اقتصادی و به هم خوردن سند چشم انداز در کشور و انحراف از آن اشاره کرده اید ولی آیا پرداختن به این بحران ها نباید جایی در مجلس خبرگان پیدا می کرد؟

آیا در وظیفه شما در مجلس خبرگان نیست که رسیدگی کنید به آنچه که به نام خصوصی سازی و انجام اصل ۴۴ قانون اساسی انجام می شود و نهادهای تحت نظارت رهبری همچون سپاه و ستاد اجرای فرمان امام (که بنا به فرمانی که امام به بنده و آیت الله حسن صانعی دادند قرار بود حداکثر طی دو سال کلیه اموال توقیفی اش یا رفع توقیف و یا با بررسی دقیق در صورت نامشروع بودن مصادره شود و این ستاد به کار خود پایان دهد؛ ستادی که نوه گرامی حضرت امام نیز بارها گله کرده و درخواست داشته اند که در صورت تعطیل نکردن آن حداقل لفظ "امام" را از عنوان آن بردارند) سهام یک وزارتخانه دولتی را در نیمی از یک ساعت به نام خود می کنند و به نام خصوصی سازی حماسه ای دیگر در ادامه و تکمیل حماسه انتخابات ریاست جمهوری اخیر می آفرینند؟ به راستی تا چه حد در این اجلاس به سیاست خارجی بدون طرح و برنامه ای که موجب وهن نظام ما در مجامع بین المللی شده است پرداخته شد؟

آیا مشکلات اجتماعی حاکم شده بر کشور و امنیتی کردن فضای سیاسی جامعه و دانشگاه ها و مراکز مختلف کشور از هیچ اهمیتی برای بررسی برخوردار نبود که اعضای آن مجلس توجهی بدان نکردند؟ به راستی تا چه حد در این اجلاس به عملکرد برخی سازمانهای تحت نظارت رهبری که نظارت عالیه بر آنها بر عهده شما در مجلس خبرگان است رسیدگی شد؟ آیا مروری نکردید بر انچه در رسانه به اصطلاح ملی ما می گذرد و افتی که مخاطبان این رسانه پیدا کرده اند؟ آیا صحبتی در این خصوص شد که چرا سه کاندیدای به ظاهر ناکام شبه انتخابات اخیر را در قوطی می کنند و یاران آنها را در سلول انفرادی می اندازند و آنها صرفا در گذر از سلول های انفرادی است که می توانند راهی به آن رسانه ملی آن هم برای پخش اعترافات پیدا کنند و با این حال درهای این رسانه اما به روی حامیان کاندیدای پیروزخوانده و دادستان محترم کشور باز است که بیایند و سخنان خود را یکسویه علیه کاندیداهای دیگر مطرح کنند و بروند؟ آیا شما بر این نکات واقف نبودید؟

واقف بودید و اگر در این اجلاس به آنها اشارتی نشد آیا این بدان مفهوم نیست که روحیه عدالت خواهی و رشادت انقلابی از میان ما رخت بربسته و زایل شده است؟ و امروز به راستی چه پاسخی دارید در برابر آنهایی که مدعی اند این مجلس وظیفه نظارتی خود را فراموش کرده و به نهادی بی اثر و تبلیغاتی مبدل شده است؟ آیا جای آن نبود که اعضای این مجلس سه کاندیدای معترض به نتیجه انتخابات را که همگی از سرمایه ها و خدمتگزاران این نظام بوده اند فرا می خواند و سخن آنها را می شنید و پس از آن مبادرت به صدور بیانیه خود می ورزیدند؟

جناب آقای هاشمی

بر خود می بینم که بخشی از تعبیر حضرت امام در خصوص جایگاه مجلس خبرگان را برای شما و دیگران یادآور شوم که فرمودند:«اکنون شما ای فقهای شورای خبرگان و ای برگزیدگان ملت ستمدیده در طول تاریخ شاهنشاهی و ستمشاهی، مسئولیتی را قبول فرمودید که در راس همه مسئولیت هاست، و آغاز به کاری کردید که سرنوشت اسلام و ملت رنج دیده و شهید داده و داغ دیده در گرو آن است. تاریخ و نسل های آینده درباره شما و ملت قضاوت خواهند کرد و اولیاء بزرگ خدا ناظر آرا و اعمال شما می باشند: والله من ورائهم مُحیط و رقیب. کوچکترین سهل انگاری و مسامحه و کوچکترین اعمال نظرهای شخصی و خدای نخواسته تبعیت از هوای نفسانی که ممکن است این عمل شریف را به انحراف کشاند بزرگترین فاجعه تاریخ را بوجود خواهد آورد».

و به راستی چه نسبتی است میان عملکرد کنونی این مجلس با انچه امام در خصوص جایگاه آن مجلس بر زبان آورده اند و اختیاری که قانون اساسی و تدوین کنندگان آن بنا به رای مردم به این مجلس و نمایند گان آن اعطا کرده است؟ چه جای انکار است که مجلسی چنان مهم در زمانه ای چنین خطیر به نهادی بی اثر مبدل شده است. و من مهدی کروبی امروز این نامه را به شما نوشتم و از باب تذکر و یادآوری این نکات را بازگو کردم تا به وجدان خویش در برابر امام راحل، انقلاب و مردم شریف ایران عمل کرده و نشان داده باشم که آنچه بر آن مجلس می رود نه به نفع نظام است و نه به نفع مردم و نه تضمین کننده جمهوریت و اسلامیتی که بیش از ۹۸ درصد مردم در فروردین ۱۳۵۸ به آن رای دادند.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
مهدی کروبی
ششم مهر ۱۳۸۸

میزان نیوز

ميرحسين موسوى با اعمال تحریم علیه ایران مخالفت کرد

میر حسین موسوی دولت محمود احمدى‌نژاد را به پيگيرى يك «سياست خارجى غلط و ماجراجويانه» متهم كرده است كه در نتيجه آن «كشور در آستانه بحران‌هايى قرار گرفته است كه بيشترين خسارت آن را قشرهاى محروم خواهند پرداخت.»

۱۳۸۸/۰۷/۰۶
مير حسين موسوى نامزد انتخابات رياست جمهورى دهم با انتشار بيانيه‌اى با بيان اين كه هرگونه تحريمى عليه ايران، مردم را هدف قرار مى‌دهد، از ملت‌هاى ديگر خواسته‌ است که در هيچ تحريمى عليه ايران شركت نكنند.

سيزدهمين بيانيه ميرحسين موسوى در باره انتخابات و رويدادهاى پس از آن روز دوشنبه منتشر شد.

وى در اين بيانيه با اشاره به نامه گروهى از استادان ايرانى مقيم خارج كشور در باره «جنبش راه سبز اميد» آورده است: «با سپاسگزارى از حمايت ملت‌هاى ديگر ظرف اين چند ماه، از آنها بخواهيم در هيچ تحريمى عليه ايران شركت نكنند.»

شوراى امنيت سازمان ملل متحد تاكنون سه قطعنامه تحريمى عليه ايران تصويب كرده است و كشورهاى غربى گفته‌اند، در صورتى كه جمهورى اسلامى برنامه غنى سازى اورانيوم خود را متوقف نكند احتمال می رود با تحريم‌هاى شديدترى روبرو شود.

آقاى موسوى افزوده است: «اين نه تحريم يك دولت،‌ بلكه تحميل رنج‌هاى بسيار بر مردمى است كه مصيبت دولتمردان ماليخوليازده برايشان كافى است. راه سبز را زندگى كردن به اين معناست و ما با اعمال هر گونه تحريمى عليه ملت خود مخالفيم.»

وى همچنين دولت محمود احمدى‌نژاد را به پيگيرى يك «سياست خارجى غلط و ماجراجويانه» متهم كرده است كه در نتيجه آن «كشور در آستانه بحران‌هايى قرار گرفته است كه بيشترين خسارت آن را قشرهاى محروم خواهند پرداخت.»

«خشونت چاره‌ساز نيست»

مير حسين موسوى در بخش ديگرى از بيانيه خود با اشاره به شركت «گسترده» معترضان به نتايج انتخابات در تظاهرات روز قدس و بى نتيجه بودن اعمال خشونت عليه تظاهركنندگان، گفته است: «از قضا آنها كه از رخدادهاى قدس امسال احساس شكست ‌مى‌كردند بيشترين بهره را از آن بردند. آنها به واضح‌ترين شكل دريافتند كه سه ماه خشونت بى‌سابقه كمترين اثرى در حضور مردم به جاى نگذاشته، بلكه آن را فراگيرتر كرده است.»

در آخرين جمعه ماه رمضان كه از سوى آيت الله خمينى، بنيانگذار جمهورى اسلامى، به عنوان «روز قدس» نامگذارى شده‌است، همزمان با برگزارى تظاهرات «ضد اسراييلى»، شمار زيادى از معترضان به نتايج انتخابات رياست جمهورى نيز در تهران و چند شهر ديگر به خيابان‌ها آمده و اعتراض‌هاى خود نسبت به تقلب در انتخابات را پى گرفتند.

پيشتر رهبر جمهورى اسلامى و سپاه پاسداران نسبت به برگزارى هرگونه تجمع اعتراض آميز در روز قدس به مخالفان هشدار داده بودند.

آقاى موسوى با اشاره به حضور خود در مراسم «روز قدس» گفت: «اينجانب آخرين جمعه از رمضان امسال را در ميان كسانى حاضر شدم كه جمعى از آنان با مشت‌هاى گره كرده به پيشوازم آمده بودند و برايم آرزوى مرگ داشتند. در مسير پرهياهويى كه بايكديگر همراه شده بوديم سيمايشان را مرور مى‌كردم و مى‌ديدم‌ كه آن چهره‌ها را دوست دارم. و مى ديدم پيروزى ما آن چيزى نيست كه در آن كسى شكست بخورد. همه بايد با هم كامياب شويم، اگرچه برخى مژده اين كاميابى را ديرتر درك كنند.»

وی به طور تلویحی به احتمال برگزارى تظاهرات معترضان به نتايج انتخابات، در روز ۲۲ بهمن، سالگرد پيروزى انقلاب اسلامى، اشاره کرده و نوشته است: «اگر فرصت روز قدس نبود چه بسا تا چند ماه ديگر كه ميقات بهمن فرا برسد، آنان بى‌نتيجه و پرخطا بودن سياست‌هاى خود را ملاقات نمى‌كردند و زمانى با هزينه‌هاى سنگين عملكرد خود روبرو مى‌شدند كه براى چاره‌ كردن بسيار دير بود. »

آقاى موسوى هدف خود را «اجراى بدون تنازل قانون اساسى و بازگشت جمهورى اسلامى به اصالت اخلاقى نخستينش» اعلام كرده و افزوده است: «ما جمهورى اسلامى نه يك كلمه كم نه يك كلمه زياد را مى‌خواهيم، و آنانى را ساختار شكن و هرج‌ و مرج‌ طلب مى‌شناسيم كه با بهانه و بى‌بهانه از موازين اسلامى عدول مى‌كنند و بنا بر اميال شخصى به تعطيل اصول قانون اساسى دست مى‌زنند.»

رادیو فردا

بیانیۀ شماره سیزده میر حسین موسوی


رادیو فرانسه : میر حسین موسوی، آخرین نخست وزیر جمهوری اسلامی ایران و یکی از نامزدهای معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری خرداد ماه سال جاری، در سیزدهمین بیانیۀ خود که به روز قدس و حضور گستردۀ مردم معترض به نتایج این انتخابات اختصاص دارد راه پیمائی امسال را "نقطۀ عطفی" توصیف کرده و پس از تشریح فلسفۀ روز قدس از دیدگاه آیت الله خمینی بانی این روز که آن را نه فقط مختص فلسطین ، که روز مستضعفین و اسلام خوانده است می نویسد با چنین دعوتی نمی توان بدون تأمین و ترویج عدل در داخل به وقوع ستم در دوردست معترض بود.

میرحسین موسوی در عین آن که حضور گستردۀ مردم در روز قدس را پیروزی هواداران جنبش "راه سبز امید" می داند، دولت وطرفدارانش را نیز در این رویاروئی بازنده ندانسته و با طنزی پنهان می نویسد از قضا آن ها که از رخداد های (روز) قدس امسال احساس شکست می کردند بیشترین بهره را از آن بردند و به واضح ترین شکل دریافتند که سه ماه خشونت بی سابقه کمترین اثری در حضور مردم به جای نگذاشته است و بلکه آن را فراگیرتر کرده است.

میرحسین موسوی درسیزدهمین بیانیۀ خود می نویسد اگر فرصت روز قدس نبود چه بسا تا چند ماه دیگر که میقات بهمن فرابرسد، آنان بی نتیجه بودن وپرخطا بودن سیاست های خود را در نمی یافتند و زمانی با هزینه های سنگین عملکرد خود روبرو می شدند که برای چاره کردن بسیار دیر بود.

دربخش دیگری از این بیانیه، موسوی برغم آن که به رد خشونت پرداخته و تأکید می کند که خشن مرکبی است که سوار خود را بر زمین می زند، به مردم حق می دهد که در مقابل رفتارهای زشت امنیتی و تحریک های مداوم تبلیغاتی عصبانی شوند هرچند که این حقانیت تغییری در تبعات خشم آنان ایجاد نمی کند. در ارتباط با شعارهای مردم در روز قدس که از نظر دولت و هواداران آن شعارها ساختار شکنانه تلقی شده و مورد حملۀ اصولگرایان حاکم قرار گرفته است، میرحسین موسوی تأکید می کند که او جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم ونه یک کلمه زیاد را می خواهد.

میرحسین موسوی در اینجا توپ را به میدان طرف مقابل پرتاب کرده و می نویسد که او کسانی را ساختار شکن و هرج و مرج طلب می شناسد که با بهانه و بی بهانه از موازین اسلامی عدول می کنند و بنا بر امیال شخصی به تعطیل اصول قانون اساسی دست می زنند.

بنیانگذار "راه سبز امید" در ادامۀ بیانیۀ خود با استناد به حضور گستردۀ مردم در راه پیمائی روز قدس، از جنبش مردم و "راه سبز امید" به نوزادی یاد میکند که به راه افتاده و باسرعتی باورنکردنی در حال رشد است وبه زودی سخن گفتن را هم آغاز می کند و به زودی بالغ می شود و همگان را به تحسین و احترام به خود وامی دارد. میر حسین موسوی به گونه ای هشدار می دهد که مردم برای استیفای حقوق خود از پرداختن هزینه مضایقه ندارند چرا که که به گفتۀ او بهشت را به بها دهند نه به بهانه. میرحسین موسوی از مردم می خواهد اگر خواهان نتایج ماندگار از حرکات اجتماعی خود هستند شجاعت را با فراست درآمیزند.

وضعیت کنونی کشور ونحوۀ ادارۀ امور به وسیلۀ دولت از دیگر نکاتی است که در این بیانیه مورد بحث قرار گرفته است. میر حسین موسوی در این ارتباط می نویسد اینک بر اثر سیاست خارجی غلط و ماجرا جویانۀ دولتی که مردم بدان دچار شده اند کشور در آستانۀ بحران هائی قرار گرفته است که بیشترین خسارت های آن را قشرهای محروم خواهند پرداخت. در عرصۀ اقتصادی، میر حسین موسوی به نقل از اقتصاددانان کشور به مفقود شدن میلیاردها دلار از درآمدهای ارزی کشور در دوران دولت کنونی اشاره کرده و می افزاید مراجعی که باید در مقابل این امر واکنش نشان دهند بی تفاوت به حجم این ارقام که می تواند چند ارتش را تجهیز کند در گیر ودار یارکشی های سیاسی هستند. نامزد معترض به نتایج انتخابات و یروزی مجدد احمدی نژاد می نویسد زمانی مفقود شدن بیست هزار دلار از خزانۀ کشور برای ساقط کردن یک دولت کافی بود اما اینک فریاد های اخطار نسبت به گم شدن چنین ارقام گزافی کمترین واکنشی برنمی انگیزد.

بخش پایانی سیزدهمین بیانیۀ میرحسین موسوی به احتمال اعمال تحریم های تازه ای علیه ایران در ارتباط با فعالیت های هسته ای تهران اختصاص دارد. موسوی در این مورد بر این نکته تأکید می کند که به هرگونه تحریمی علیه ملت ایران مخالف است و تحریم ها را نه تحریم یک دولت بلکه تحمیل رنج های بسیار بر مردم می داند. مردمی که به نوشتۀ میرحسین موسوی "مصیبت دولتمردان مالیخولیازده" برایشان کافی است.

پیک ایران


كروبى: خبرگان ملت در اجلاس اخیر سر خود را زیر برف کردند

دبير كل حزب اعتماد ملى، ماحصل نشست خبرگان را «صرفا چند سخنرانى و صدور بيانيه» دانسته است كه به گفته وى، «بدون برگزارى اجلاس و جمع شدن اعضاى محترم آن مجلس و زحمت بردن بسيار، هم مى شد آن را انجام داد.»

۱۳۸۸/۰۷/۰۶
مهدى كروبى، نامزد معترض انتخابات، در نامه اى به اكبر هاشمى رفسنجانى، از نشست اخير مجلس خبرگان انتقاد كرده و گفته است: خبرگان ملت در این اجلاس سر خود را زیر برف کردند.

مجلس خبرگان رهبرى هفته گذشته نشست دو روزه اى را برگزار كرد كه در بيانيه پايانى آن ضمن پشتيبانى «قاطع» از عملكرد آيت الله على خامنه اى در حوادث پس از انتخابات، وى را تنها كسى دانسته است كه «لباس رهبری بر قامتش زيبنده است.»

آقاى كروبى در نامه خود به رييس مجلس خبرگان با اشاره به نشست اين نهاد گفته است: «آنچه در اين مجلس بايد مطرح مى شد، مطرح نشد و آنچه بايد توسط اعضاى آن مجلس مورد كنكاش قرار مى گرفت، مورد كنكاش قرار نگرفت؛ و در يك كلام مجلس خبرگان كه ممتاز ترين نهاد نظارتى در نظام جمهورى اسلامى بايد باشد به نهادى بى اثر تبديل شد.»

دبير كل حزب اعتماد ملى، ماحصل نشست خبرگان را «صرفا چند سخنرانى و صدور بيانيه» دانسته است كه به گفته وى، «بدون برگزارى اجلاس و جمع شدن اعضاى محترم آن مجلس و زحمت بردن بسيار، هم مى شد آن را انجام داد.»

وى به عملكرد هاشمى رفسنجانى در اجلاس خبرگان نيز انتقاد كرده و مى گويد: «اجلاس خبرگان برگزار مى شود و شما نه سخنى در انتقاد از شرايط حاكم بر كشور بر زبان مى آوريد و نه انتقادى را بنا به وظيفه خود منتقل مى كنيد و از همه عجيب تر در اختتاميه مجلسى بدين اهميت در زمانه اى بدين حد خطير غايب مى شويد.»

اشاره آقاى كروبى به غيبت رييس مجلس خبرگان در نشست پايانى اين مجلس است كه در آن بيانيه اى در ستايش از رهبر جمهورى اسلامى ايران و «فتنه» خواندن اعتراض هاى چند ماه گذشته به نتايج انتخابات رياست جمهورى از تريبون آن خوانده شد.

دبير كل حزب اعتماد ملی از مخاطب خود پرسيده است: « آيا اين همان اكبر هاشمى است با همان روحيه اى كه قبل و بعد از انقلاب در او سراغ داشتيم؟»

اين دومين نامه مهدى كروبى به آقاى رفسنجانى در سه ماه گذشته است. وى در نامه اول خود، از رييس مجلس خبرگان خواسته بود تا به اخبار و گزارش هايى كه از تجاوز به دختران و پسران بازداشت شده پس از اعتراض هاى خيابانى در زندان ها حكايت مى كند، رسيدگى نمايد.

آقاى كروبى بعدها گفت كه رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام اين نامه را به رياست قوه قضاييه ارجاع داده است.

دستگاه قضايى نيز با تشكيل كميته اى اعلام كرد كه اسناد ارائه شده از سوى مهدى كروبى اعتبارى ندارد و خواستار تعقيب قضايى او شد.

«چه احتياجى بود به مجلس خبرگان؟»

مجلس خبرگان رهبرى در بيانيه پايانى خود از آنچه كه نقش آيت الله خامنه اى «در خاموش كردن آتش فتنه و حوادث پس از انتخابات دهم رياست جمهورى و مقاومت معظم ‌له در برابر تشكيك بى ‌اساس نسبت به صحت و سلامت انتخابات» خوانده است، قدردانى كرد و آن را «دليلى قاطع بر هوشمندى و تدبير» رهبر جمهورى اسلامى ايران دانسته است.

«آنچه در اين مجلس بايد مطرح مى شد، مطرح نشد و آنچه بايد توسط اعضاى آن مجلس مورد كنكاش قرار مى گرفت، مورد كنكاش قرار نگرفت؛ و در يك كلام مجلس خبرگان كه ممتاز ترين نهاد نظارتى در نظام جمهورى اسلامى بايد باشد به نهادى بى اثر تبديل شد.»

مهدی کروبی
مهدى كروبى در نامه خود به اين بخش از بيانيه خبرگان رهبرى اشاره كرده و گفته است: «گمان نمى كردم كه در اين اجلاس، خبرگان ملت، بحران مبتلا به كشور را فتنه بخوانند و چنين اميد پاك كردن صورت مسئله، سر خويش را زير برف كنند.»

وی با اشاره به نامه اولش خطاب به هاشمى رفسنجانى، گفته است: «متاسفانه آن نامه اثرى در مسئولان نكرد و ديديد كه بى توجهى و بى حرمتى به حقوق مردم، چه آتشى به خرمن اعتماد زد و چه آبرويى از نظام ما زايل كرد.»

دبیر کل حزب اعتماد ملی افزود: «اگر قرار بر اين بود و هدف مقدس همه ما در مبارزه با استبداد و استعمار رسيدن به چنين نقطه اى بود چه احتياجى بود به مجلس خبرگان؟ اگر قرار بر اين است كه در مجلس خبرگان هيچ خبره اى جز به تاييد سخن نگويد آيا بهتر آن نيست كه اجلاس سالانه اى هم برگزار نكند؟»

در اجلاس هفته گذشته مجلس خبرگان، آيت الله محمد على دستغيب، نماينده مردم شيراز، تنها نماينده اى بود كه سخنان او عليه وضعيت سياسى ايران جنجال برانگيز شد و برخى از نمايندگان اصولگرا، خواستار حذف او از خبرگان رهبرى و برخورد با وى شدند.

آيت الله دستغيب در سخنان خود با اشاره به سركوب اعتراض ها به نتايج انتخابات گفته بود:«چه شده كه كسى مسئول آن همه اتفاقات غير قانونى نيست. چه شده كه صداى فريادرسى و عدالتخواهى با حكومت نظامى جواب داده مى ‏شود.»

در جريان اعتراض ها بيش از چهار هزار نفر بازداشت شدند و بر اساس آمار رسمى ۳۶ نفر و آمار غير رسمى، حداقل ۷۰ نفر كشته شدند.

رادیو فردا

بی بی سی: در دانشگاه تهران تظاهرات رخ داد

در دانشگاه تهران تظاهرات رخ داد

نگرانی هایی درباره احتمال بروز اعتراض به دولت در سال تحصیلی جدید ابراز شده بود

همزمان با برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی در دانشگاه تهران، دانشجویان این دانشگاه اقدام به برگزاری تجمعی اعتراضی علیه دولت کردند.

این مراسم با حضور کامران دانشجو، وزیر علوم ایران در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، اما به گفته یکی از دانشجویان این دانشگاه، این وزیر دولت ایران از مسیری دور از محل تجمع معترضان به محل برگزاری مراسم منتقل شد.

در سال های اخیر دانشجویان حق ورود به این مراسم را نداشته اند و حضار با دعوت، امکان حضور در این مراسم را پیدا می کردند.

دانشجویان، که یک شاهد عینی شمار آنها را "2000 نفر" عنوان کرد، با تجمع مقابل کتابخانه دانشگاه تهران و سپس حرکت در مسیر های اصلی محوطه داخلی دانشگاه تهران به سمت سردر این دانشگاه، علیه دولت شعار می دادند.

برخی از این دانشجویان نمادهای سبز به همراه داشتند و از جمله شعار "دولت کودتا استعفا، استعفا" سرداده بودند.

همزمان ده ها نفر از دانشجویان که برخی منابع آنها را از "طیف بسیج" توصیف کرده اند نیز علیه این دسته از معترضین و همچنین میرحسین موسوی شعای می دادند.

طرفداران محمود احمدی نژاد شعارهای "آزادی اندیشه با شال سبز نمیشه" و "موسوی، اسرائیل، پیوندتان مبارک" سر می دادند.

با این وجود به گفته شاهدان عینی این تقابل به بروز درگیری منجر نشد.

هرچند شاهدان عینی از حضور ماموران لباس شخصی صحبت به میان آوردند و فضای دانشگاه تهران را "امنیتی" توصیف کردند، با این حال هنوز گزارش تایید شده ای از بازداشت دانشجویان معترض به دولت منتشر نشده است.

همچنین گزارش هایی از تجمع مردم در حمایت از دانشجویان معترض به دولت، در خارج از دانشگاه تهران در خیابان 16 آذر نیز منتشر شده است.

تجمع اعتراضی علیه دولت کمتر از یک روز پس از آن برگزار شد که حضور غلامعلی حداد عادل، رئیس مجلس ایران در محل دفتر گروه فلسفه در دانشگاه تهران نیز به اعتراض دانشجویان و مطرح شدن شعارهایی علیه او انجامید.

به گفته شاهدان عینی تجمع دانشجویان مخالف دولت پس از ساعت 13:00 به وقت تهران پایان رسید.

آقای حداد حادل که عضو هیئت علمی گروه فلسفه دانشگاه تهران است، در هنگام خروج از دانشگاه از سوی بعضی دانشجویان معترض "هو" شد و معترضان از جمله علیه او شعار "وکیل ضد ملت، خجالت، خجالت" سر دادند.

حوادث اخیر در شرایطی منتشر می شود که در پی اعتراضات گسترده ماه های اخیر به نتایج دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خرداد ماه، برخی مقام های جمهوری اسلامی نسبت به بروز اعتراضات دانشجویی با بازگشایی دانشگاه ها ابراز نگرانی کردند و حتی گفته شد که برخی مقام ها موضوع تعطیلی دانشگاه ها برای یک ترم را مطرح ساخته اند که این خبر از سوی مقام های رسمی تکذیب شد.

خبری که از ایلنا حذف شد / با تجمع دانشجويان، مراسم آغاز سال تحصيلي دانشگاه‌ها در دانشگاه تهران به تاخير افتاد

ایلنا :
گروهي از دانشجويان با حمل پلاكارد و سر دادن شعارهايي ضمن اعتراض به نحوه مديريت مسائل اخير، خواستار آزادي دانشجويان زنداني شدند.
به گزارش خبرنگار ايلنا، دانشجويان كه در حاشيه مراسم آغاز سال تحصيلي دانشگاه‌ها در مقابل تالار علامه اميني دانشگاه تهران تجمع كرده بودند، با سر دادن شعارهايي، خواستار رفع محدوديت‌ها در فضاي دانشگاه و آزادي دانشجويان زنداني شدند.
به گزارش ايلنا، اين دانشجويان با حمل پلاكارد و سر دادن شعار عليه برخي مسئولان، مقابل تالار علامه اميني، محل برگزاري مراسم آغاز سال تحصيلي، تجمع كرده‌اند.
اين مراسم قرار بود، ساعت 10 صبح امروز با حضور كامران دانشجو، وزير علوم تحقيقات و فن‌آوري و مرضيه وحيددستجردي، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، برگزار شود كه تاكنون به دليل تجمع دانشجويان برگزار نشده است.
برخي از دانشجويان با كندن پلاكاردهاي برگزاري مراسم، اعتراض خود را به حضور وزير علوم در دانشگاه نشان دادند.

منبع: اشتراک

سند رسمي سرقت علمي يكي ديگر از وزراي كابينه كودتا، اين بار:‌ وزير راه!


وزراي كابينه كودتا، اين بار:‌ وزير راه!

سند رسمي سرقت علمي يكي ديگر از وزراي كابينه كودتا، اين بار:‌ وزير راه!

موج سبز آزادي : روز گذشته سند رسمي سرقت علمي وزير علوم دولت كودتا، كامران دانشجو را براي شما خوانندگان موج سبز آزادي منتشر كرديم. اما امروز نوبت مي‌رسد به يك سرقت علمي ديگر توسط يك وزير ديگر كابينه كودتا و آن شخص كسي نيست جز حميد بهبهاني، وزير راه!‌ بر طبق اين سند و با احتساب كردان و دانشجو، سومين نمونه سرقت علمي وزراي پيشين و فعلي دولت احمدي‌نژاد به اثبات مي‌رسد

اين رشته سرقت‌هاي علمي در كابينه دولت كودتا گويي سري دراز دارد و معلوم نيست قصه رسوايي‏هاي دولت كودتا چه وقت مي‏خواهد پايان يابد و دامنه تقلب‏ها و سرقت‏هاي علمي‏اش به چند وزير رسيده است. وقتي رييس كودتا به راحتي هر واقعيتي را انكار مي‌كند و در دروغگويي و بي صداقتي از همه سبقت گرفته است نبايد توقع داشت كه اعضاي كابينه‏ اش آدم‌هايي بهتر از علي كردان و كامران دانشجو باشند

بعد از رو شدن دست كامران دانشجو توسط مجله علمي و معتبر نيچر، اينك نوبت دزدي علمي آقاي حميد بهبهاني وزير راه كابينه كودتا بود كه توسط نشريه فرانسوي ليبراسيون رونمايي شده است. طبق خبر اين نشريه، يك دانشمند ايراني به استاد دانشگاهي به نام «كريستف كلارمونت» كه رييس موسسه تحقيقاتي آكادمي ناوال نيز هست ايميل زده و در آن نشان داده كه چگونه آقاي بهبهاني قسمت‏هايي از مقاله‏هاي «كريستف كلارمونت» و همكاران چيني و يك همكار كاناديي او به نام «جري فوربز» را بدون ذكر منبع كاملا كپي برداري كرده است. لازم به توضيح است كه مقاله‏هاي ياد شده در سال‏هاي 2002و2003 و 2004 منتشر شده‏اند.جناب حميد بهبهاني همراه با دو نفر ايراني ديگر به نام‏هاي حسن زياري و محمد خبيري قسمت‌هايي از مقاله‏هاي محققان نامبرده را كپي‏برداري كرده و مقاله‏اي به نام خود در سال 2006 و در مجله‏اي ليتوانيايي متعلق به «دانشگاه فني ويلنيوس» منتشر كرده است

قسمت‌هايي كه در دو نسخه اصلي و تقلبي مقاله در زير با رنگ ديگري برجسته شده است، كپي‌برداري‌هاي جناب آقاي بهبهاني از آثار علمي ديگران بدون ذكر مرجع را به خوبي نشان مي دهد. موج سبز آزادي تنها دو نمونه از سرقت علمي وزير راه را جهت آگاهي مخاطبان در پي مي‌آورد. علاقمندان به مشاهده كليه موارد تخلف و تقلب در اين مقاله مي‌توانند به اينجا مراجعه كنند
Posted by به سوي ازادي Comments | Trackback

Labels: aks, siyasat

از موج سبز آزادی

ارسالی یک
کاربر سیخونک

زنگ تفریح / با سپاس از کابر باذوق سیخونک


---








بر روی مطالب کلیک کنید


آزمایش موشک‌های جدید در ایران

افزایش فشارهای جامعه بین‌المللی به خاطر ساخت دومین مرکز غنی‌سازی بر تهران، با نمایش قدرت از سوی جمهوری اسلامی روبرو شد. تلویزیون دولتی ایران خبر از آزمایش موشک‌های میان‌برد جدید در رزمایش سپاه پاسداران را می‌دهد.

در حالی‌که اختلافات جامعه بین‌المللی با تهران بر سر دومین مرکز غنی‌سازی در ایران بالا گرفته است، تلویزیون دولتی ایران در روز دوشنبه (۲۸ سپتامبر) گزارش داد، که نیروهای نظامی دست به آزمایش موشک‌های میان‌برد جدیدی زده‌اند. در این گزارش از نوع ‌کلاهک‌ها و جزییات بیشتر پیرامون موشک‌ها سخنی نرفته است.

رزمایش سالانه سپاه پاسدران نیز در روز یک‌شنبه (۲۷ سپتامبر) به منظور نمایش آمادگی نظامی ایران برای مقابله با تهدیدات خارجی آغاز شده است. در این رزمایش واحدهای موشکی ایران دست به پرتاب موشک‌های کوتاه و میان‌برد زده‌اند. ظاهراً هدف اصلی این رزمایش پاسخ به تهدیدات غرب درباره اقدامات تنبیهی جدید علیه جمهوری اسلامی است.

حسین سلامی فرمانده نیروی هوایی سپاه در همین رابطه گفت: «ما در مقابل همه كسانی كه موجوديت، استقلال، آزادی نظام و ارزشهای ما را تهديد كنند پاسخهای كاملاً صريح، كوبنده، ويرانگر و پشيمان كننده خواهيم داد و بصورت طبيعی در مقابل همه تهديدات كاملاً آماده و مصمم هستيم و اجرای اين رزمايش نيز كاملاً منطبق با تهديدات موجود است».

به گفته تلویزیون دولتی ایران، سپاه پاسداران درصدد آزمایش موشک‌های دوربرد شهاب ۳ ( با برد دو هزار کیلومتر) در روز دوشنبه است. بدین ترتیب سپاه خواهان نمایش توان موشکی خود، برای حمله به اهدافی در اسراییل و مواضع آمریکا در خلیج‌فارس است. اوباما در گفت‌وگوی هفتگی خود در رسانه‌های آمریکایی، درباره پیامدهای ناگوار خط مشی کنونی، به ایران هشدار داده بود.

دلایل اوباما برای مخفی نگاه داشتن اطلاعات

به نوشته نیویورک تایمز جاسوسان غربی از سال‌های پیش بطور مستقیم از ساخت تاسیسات غنی‌سازی اورانیوم در نزدیکی قم خبر داشته‌اند. اوباما رئیس‌جمهور آمریکا نیز از شش ماه پیش از وجود چنین مرکزی مطلع شده است.

طبق گزارش این روزنامه، ظاهراً سازمان‌های امنیتی آمریکا، در زمان قدرت‌گیری دولت جدید در واشنگتن، به اوباما گزارشی از کم و کیف تاسیسات جدید را ارائه کرده بودند، اما رئیس‌جمهور آمریکا صلاح دید، که مسئله را برای مدتی مخفی نگاه دارد.

نیویورک تایمز مدعی است که با این اطلاعات جدید، دولت آمریکا از یک‌سودرصدد جلب همکاری چین و روسیه برای سیاستی واحد در قبال ایران و از سوی دیگر خواهان اعمال فشار بر ایران در زمان مناسب بوده است. هدف پنهان ساختن اطلاعات از سوی آمریکا، پایان دادن به بازی اتمی جمهوری اسلامی بوده. ایران در منازع اتمی مکرراً مدعی شده است، که برنامه‌ی هسته‌ایش شفاف بوده و اهدافی صلح‌آمیز را دنبال می‌کند.

کارشناسان سیاسی اعتراف ایران به وجود تاسیسات جدید غنی‌سازی را "فرار به جلو" می‌داند. کارشناسان غربی بر این باورند که به احتمال زیاد جمهوری اسلامی نیز از میزان اطلاعات سازمان جاسوسی غرب درباره مرکز اتمی جدید خود باخبر بوده، و راهی جز اعتراف پیش روی نمی‌دیده است.

بنا بر ارزیابی کارشناسان، تاسیسات جدید غنی‌سازی اورانیوم در نزدیکی قم، گنجایش سه هزارسانتریفوژ را داشته و در ظرف سه تا شش ماه آماده بهره‌برداری است. در مقابل احمدی‌نژاد مدعی شده است، مدت زمان لازم برای به راه‌اندازی این مرکز ۱۸ ماه خواهد بود.

دویچه وله

دانشگاه تهران 6 مهر ماه1388


شورای ملی صلح: با مشکلات داخلی مذاکره با کشورهای دیگر مستلزم چشم پوشی از منافع ملی خواهد بود

شورای ملی صلح: با مشکلات داخلی مذاکره با کشورهای دیگر مستلزم چشم پوشی از منافع ملی خواهد بود
دوشنبه، 6 مهر 1388

«شوراي ملي صلح» با انتشار بيانيه ای با توجه به نقض حقوق اساسي ملت، بروز پديده خشونت و وقايع ماه های اخير، خواستار فراهم شدن شرايط لازم براي آشتي ملي شد. به گزارش سايت کانون مدافعان حقوق بشر، در بيانيه اين سازمان مردم نهاد که خطاب به مسئولان امر داده شده، آزادي زندانيان سياسي، پيگرد و مجازات متخلفان، رعايت حقوق اساسي ملت، پرهيز از خشونت وايجاد گفتمان مسالمت آميز و صلح طلب به عنوان بخشي از زمينه اعتماد سازي ملي اعلام شده است. به اعتقاد شوراي ملي صلح، جامعه ايران در معرض رفتارهاي خشونت آميزي قرار گرفته كه اهداف صلح طلبان را به مخاطره افكنده است. متن بيانيه شوراي ملي صلح که چهارم مهر ماه 1388 منتشر شده به شرح زير است:


از مسولان مي خواهيم: صلح به جاي خشونت

برگزاری همایش علمی "صلح پایدار، راهی پر فراز و نشیب" در بحبوحه تهدیدهای نظامی آمریکا علیه فعالیت های هسته ای ایران صورت گرفت و شورای ملی صلح در پیامد این همایش به عنوان یک نهاد مدنی با اهداف چهارگانه زیر اعلام موجودیت کرد:

1- ايجاد، تحكيم و تقويت مباني صلح و حقوق بشر و توسعه پايدار در ايران


2- نفي و جلوگيري از هرگونه برخورد نظامي، تروريستي و خشونت‌آميز 3- زمينه‌سازي براي رفع مباني هرگونه تحريم عليه ايران و جلوگيري از تشديد تحريم‌ها 4- پايان دادن به شرايط نه جنگ و نه صلح

خوشبختانه تهدیدهای نظامی، با مخالفت صريح روشنفكران و نخبگان و جامعه مدني كشور ايران و همزمان با ضعف نسبی آمریکا در جنگ با دو کشور افغانستان و عراق و بحران اقتصادی شدید آن کشور موجب شد که تا حدود زیادی این تهدیدها کاهش یابد، اما به صورت آتشی زیر خاکستر باقی بماند. اکنون در شرایط پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و دهمین دوره ریاست جمهوری ایران، جامعه ما در معرض رفتارها و سیاست های خشونت آمیز جدیدی قرار گرفته که هر چهار هدف فوق را در مخاطره قرار داد است. این خشونت ها تا کنون ده ها کشته به جای گذارده، تعداد بیشتری زخمی روانه بیمارستان ها کرده، هزاران نفر دستگیر و زندانی شده اند. تعدادی از کشته ها و آسيب ديدگان جسمی و روحی مربوط به بازداشتگاه‌هاي مخوف و غیر انسانی از جمله کهریزک بوده که با پایمردی و مجاهدت شجاعانه دو نامزد معترض ریاست جمهوری و حمایت های مردمی در معرض دید و داوری افکار عمومی جهانیان قرار گرفت. پس از تعطیلی بازداشتگاه كهريزك، بیش از صد نفر از قربانیان خشونت در این بازداشتگاه جرات و جسارت یافتند تا رسما به قوه قضاییه شکایت ببرند و تعدادي از قربانيان نيز از آنچه بر جسم و روانشان وارد آمده بود، در نزد افكار عمومي پرده برداشتند كه بخشي از آن در نامه ها و مستندات جناب آقاي كروبي منعكس شد. در همین فضای رعب آور، كشته شدن تعدادي از هموطنان بر اثر شليك گلوله و اصابت باتوم در خيابان ها، بازداشت هاي غير قانوني و بازجویی های طولانی و بدون حضور وکلای مدافع انتخابی و برگزاري دادگاه‌هاي نمايشي و به كار گرفتن رفتار و ادبيات حذفي و خشونت طلبانه جلوه‌ دیگری از خشونت علیه مردم را شکل داد. همه این خشونت ها به منظور حفظ نظام و حراست از حقوق حاکمیت سیاسی صورت گرفته است. غافل از این که حاکمیت های سیاسی، مشروعیت شان را از مردم کسب می کند و نظام چیزی جز مردم نبوده و ملزم به رعایت حقوق آن ها می باشد. طبق مفاد فصل سوم قانون اساسی، برابری حقوقی آحاد مردم در اصل نوزدهم، مصون بودن جان و مال و حقوق مردم از هر گونه تعرض در اصل بیست و دوم، آزادی عقیده و ممنوعیت تفتیش عقاید دراصل بیست و سوم، آزادی بیان و نشر مطبوعات در اصل بیست و چهارم، حفظ حریم خصوصی و مصون بودن مردم از تجسس در زندگی در اصل بیست و پنجم، آزادی احزاب و جمعیت ها در اصل بیست و ششم، آزادی تشکیل اجتماعات و راهپیمایی ها در اصل بیست و هفتم، تامین حقوق متهم در اصل سی و دوم، رعایت حقوق افراد در دادخواهی در اصل سی و چهارم، حق انتخاب وکیل در اصل سی و پنجم، اصل براعت در اصل سی و هشتم و ممنوعیت شکنجه برای اقرار و کسب اطلاع در اصل سی و هشتم، ممنوعیت هتک حرمت و حیثیت کسانی که به حکم قانون بازداشت، زندانی یا تبعید شده اند در اصل سی و نهم از مواردی است که به بهانه‌ی قرار دادن "حفظ نظام" در مقابل سلطه طلبی دشمنان خارجی به طور گسترده ای نقض شده اند. دشمنان مورد ادعا کشورهایی هستند که در حفظ و حراست منافع ملی خودشان بسیار جدی بوده و در این مسیر منافع شان را به هر نحو، از جمله با استفاده از ضعف داخلی کشور های دیگر تامین می کنند. مقابله با استفاده های نا روا از ضعف های داخلی کشورها، نه از طریق دشمن سازی و دشمن تراشی، بلکه از مسیر ایجاد وحدت ملی در داخل کشور میسر است. متاسفانه در شرایط حاضر بخش مهمی از مردم کشورمان در اعتراض به نتایج انتخابات همدلی و همراهی لازم را با دولت حاکم ندارند و این نقیصه طبعا می تواند به ضرر منافع ملي باشد. انکار لفظی نسبت به این واقعیت ها، کشورهای دیگر را از پیگیری منافع شان منصرف و مایوس نخواهد کرد. در این صورت اگر بنا باشد که چنین کشورهایی را در جبهه دشمن قرار بدهیم، اکثر جوامع جهان در جبهه دشمن قرار خواهند گرفت.

لذا مادامی که مسایل و مشکلات داخلی حل و فصل نشده باشد، هر گونه مذاکره، توافق و معامله با کشورهای دیگر بسا مستلزم چشم پوشی از منافع ملی خواهد بود. به طور مثال حق استفاده صلح آمیز از فناوری هسته ای در کشور با صدور چهار قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران، با مشکل های بزرگی مواجه شده است.

"شورای ملی صلح" جهت نیل به آرمان های گرانقدر مردم ایران موکدا خواستار فراهم شدن شرایط لازم برای یک پارچگی و آشتی ملی است. این شورا ضمن تاکید مجدد بر خواسته های مندرج در بیانیه پیشین خود بر آزادی همه‌ زندانیان سیاسی از جمله تنی چند از اعضا و همكاران این شورا: عیسی سحرخیز، کیوان صمیمی، عبدالله مومنی، کاک احمداميني، دکتر سعید حجاریان، دکتر محمد ملکی، مصطفي تاج زاده و... به عنوان بخشی از زمینه‌ی اعتماد سازی ملی پای می فشارد. این شورا همچنان تشکیل هیاتی مرکب از حقوقدان های مستقل و مورد قبول، برای یافتن راه های خروج از بحران کنونی را برای کاهش فاصله رو به تزاید میان ملت و حکومت مفید می داند. دستیابی به چنان وحدتی در گرو تحقق موارد زیر در حد اقل فرصت ممکن است:


1- آزادی همه زندانیان سیاسی- عقيدتي
2- شناسایی و پیگرد قانونی آمرین و عاملین متخلف وقایع کوی دانشگاه، کهریزک، زندان اوین، بازداشتگاه ها و زندان های بی نام و نشان دیگر و همچنین شناسایی و پیگرد قضایی نهادهای معروف به خودسر
3- احترام، حفظ و رعايت حقوق اساسي ملت
4- پرهيز از برو‍ز، تداوم و ترويج خشونت در جامعه
5- تصحیح ادبیات شخص محوری، خود برتر بینی و خود نظام بینی و تبدیل آن به گفتمان مسالمت آمیز و صلح طلب.

شوراي ملي صلح

ادوار نیوز

تظاهرات ضد دولتی دانشگاه تهران



یوتیوب - ایران خبر

خبرنامه امیرکبیر طی ده روز گذشته برای دومین بار فیلتر شد

خبرنامه امیرکبیر در حالی برای دوزادهمین بار فیلتر شد که طی 10 روز گذشته نیز یک بار دیگر فیلتر شده بود.

فیلترینگ این پایگاه اطلاع رسانی دانشجوئی، بعد از ظهر روز گذشته پس از آن صورت گرفت که این وب سایت خبر مشروحی با عنوان "نتیجه همکاری فرهاد رهبر با نهادهای اطلاعاتی: دانشجویان از خوابگاه محروم می شوند" درج نمود.

در این خبر به همکاری تنگاتنگ فرهاد رهبر با نهادهای امنیتی و اطلاعاتی به عنوان عاملان فجایع کوی دانشگاه تهران برای محروم کردن دانشجویان از تحصیل و از امکانات رفاهی و نیز تلاش آنان برای به فراموشی سپردن نمودن فاجعه ی کوی دانشگاه تهران و نیز احضارهای گسترده دانشجویان به نهادهای امنیتی و قضائی و انضباطی به منظور جلوگیری از هرگونه اعتراضات دانشجوئی همزمان با آغاز سال تحصیلی، اشاره شده بود.

در این خبر هم چنین نامه ای محرمانه انتشار یافته بود که به موجب آن با مجوز مدیریت دانشگاه تهران، دانشجویان احضار شده به کمیته های انضباطی حتی حق ورود به محوطه خوابگاه را نیز ندارند.

همچنین به نظر می‌رسد فیلترینگ خبرنامه امیرکبیر بی‌ربط با احتمال حضور امروز احمدی نژاد در دانشگاه تهران نباشد

احمدی نژاد باز هم در دانشگاه حاضر نشد؛ مراسم آغاز سال تحصیلی در دانشگاه تهران همراه با فریادهای "مرگ بر دیکتاتور"

(عکس مربوط به اعتراض دانشجویان دانشگاه تهران در تیرماه امسال به تقلب در انتخابات است)

صبح امروز همزمان با حضور کودتاچیان در دانشگاه تهران، دانشجویان معترض با وجود همه فشارها و تهدیدهای نیروهای امنیتی طی یک ماه گذشته، فریادهای اعتراضی مرگ بر دیکتاتور سر دادند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر، این تجمع که با حضور هزار دانشجو همراه بود از مقابل دانشکده هنرهای زیبا آغاز شدند و به تدریج پس از به راه افتادن دانشجویان به سمت ضلع شمالی دانشگاه، لحظه لحظه بر شمار معترضین افزوده شد.

دانشجویان معترض که نمادهای سبز از جمله پلاکاردهای سبز رنگ حاوی نوشته ها و دستبندها و بادکنک های سبز بهمراه داشتند با عبور از مقابل دانشکده های مختلف در مقابل کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران ایستادند و یکصدا فریاد های "مرگ بر دیکتاتور"، "دانشجو می میرد ذلت نمی پذیرد"، "مجتهد واقعی منتظری صانعی"، "دانشجوی زندانی ازاد باید گردد"، "ندائیم، سهرابیم، ما همه یکصدائیم"، "کروبی بازداشت دستگیر بشه ایران قیامت میشه"، "کروبی بت شکن بت بزرگ بشکن"، "شکنجه، تجاوز دیگر اثر ندارد"، "دولت کودتا استعقا استعفا"، "یا حسین میرحسین"، "احمدی دروغگو شصت و سه درصدت کو"، "رایم کو"، "آزادی" و ... سردادند.

دانشجویان معترض هم چنین پلاکاردهای حاوی خوشامدگوئی به وزرای علوم و بهداشت دولت کودتا را به زیرکشیدند که با تشویق های ممتد دیگر دانشجویان همراه بودند. در این هنگام در حدود 50- دانشجوی بسیجی نیز به منظور مقابله با دانشجویان با در دست داشتن پرچم هائی به سر دادن شعار پرداختند که در مقابل نیز دانشجویان معترض فریاد زدند: "دانشجوی سهمیه، همینه همینه".

نیروهای حراست و انتظامات دانشگاه نیز برای تامین امنیت سالن محل برگزاری مراسم در مقابل محوطه کتابخانه مرکزی صف کشیده بودند. به گزارش خبرنامه امیرکبیر نیروهای اطلاعاتی و امنیتی و دانشجویان بسیجی نیز چون همیشه به شناسائی دانشجویان معترض مشغول بودند.

دانشجویان سپس تجمع خود را در مقابل سر در دانشگاه تهران و با سر دادن شعارهائی ادامه دادند. شعارهای "احمدی احمدی این اخرین پیامه، جنبش سبز ایران آماده قیامه"، "دولت جنایت می کند رهبر حمایت می کند"، "سپاه و اطلاعات عامل افتضاحات"، "جنتی لعنتی تو دشمن ملتی"، "ندائیم سهرابیم، ما همه یکصدائیم"، "کروبی بازداشت دستگیر بشه ایران قیامت میشه"، "کروبی بت شکن بت بزرگ بشکن" از جمله شعارهای دانشجویان معترض بود.

تجمع دانشجویان در سر در دانشگاه تهران، موجب جمع شدن عده ی زیادی از مردم در پیاده روهای خیابان انقلاب شد و عده ای از مردم نیز همراهی خود را با دانشجویان نشان می دادند. به گزارش خبرنامه امیرکبیر دانشجویان پس از تجمع مقابل درب 16 آذر، بار دیگر در مقابل کتابخانه مرکزی به سر دادن شعار پرداختند و پس از آن به تجمع دو ساعته خود پایان دادند.

خبرنامه امیر کبیر

استقبال دانشجویان از حداد عادل: وکیل ضد ملت/ خجالت ، خجالت


فرمانده سابق پاسداران هم مهره دشمنان و عنصر بیگانگان شد

دوشنبه، 6 مهر ماه 1388 برابر با 2009 Monday 28 September

سایت فردا در تهران: پس از هجمه و حملات گسترده ای که نسبت به هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس خبرگان رهبری و سید حسن خمینی نوه بنیانگذار انقلاب اسلامی شد، حال نوبت به محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رسیده است.

محسن رضایی چند روز پیش در یک جمع دانشجویی پیشنهادی مبنی بر تشکیل« کمیسیون ملی انتخابات» مطرح کرد که بحثی حقوقی و مربوط به مشکلات قانون انتخابات است. رضایی که خود نامزد انتخابات اخیر ریاست جمهوری بود، پیشنهاد کرده کمیسیون ملی انتخابات تشکیل شود تا دولت از مداخله در امور انتخابات منع شود.

اما این پیشنهاد با واکنش تند برخی از نیروهای سیاسی مواجه شد که با هر گونه طرح و پیشنهاد میانجی گرایانه یا آشتی ملی به شدت مخالفت می کنند و می گویند که هیچ مشکلی در کشور وجود ندارد که ضرورتی برای برقراری آشتی ملی باشد.

به هر روی یکی از خبرگزاری های کشور که در چند ماه گذشته خط تخریب شخصیت های نظام را دنبال می کند، در واکنش به پیشنهاد محسن رضایی به سراغ مخالفان این پیشنهاد رفته و از قول آنها نوشته است که« محسن رضایی مهره دشمنان است»!

این خبرگزاری طی گفتگوهایی، فرمانده اسبق سپاه پاسداران و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام را عنصر بیگانگان خوانده است.

حبيب الله بوربور دبيرکل جمعيت وفاداران انقلاب اسلامي در این گفتگو ادعا کرده است: محسن رضايي با طرح تشکيل کميسيون ملي انتخابات به عنوان مهره دشمنان و بيگانگان تبديل شده است. دشمن از طريق مهره هايي همانند محسن رضايي مي خواهد تنور نفاق را در کشور داغ نگه داردو نگذارد شرايط در کشور آرام شود.

قاسم روانبخش دبير سياسي نشريه پرتو سخن و عضو هيات علمي موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره)قم هم گفته است: محسن رضايي با طرح تشکيل کميسيون ملي انتخابات آرا مردم را زير سوال برد. امروز محسن رضايي با طرح اين سوالات به عنوان مهره بيگانگان تبديل شده است.

بدین ترتیب به نظرمی رسد موج تخریب ها و ترور شخصیت مسئولان نظام، بی توجه به پیامدهای نامبارک خود همچنان به پیش می رود و در این مسیر هیچ خط قرمز و محدودیت و ممانعتی نیز برای خود متصور نیست.

براستی اگرامثال محسن رضایی که کارنامه و سابقه مشخص و آشکاری در نظام دارند، مهره بیگانگان و دشمنان هستند، دیگربه چه کسی می توان اعتماد کرد. ظاهرا استراتژی که این خط خبری دنبال می کند« با ما یا برماست» است که خود را شاقول نظام و انقلاب می دانند. بر این اساس هر کس موافق آنها و برنامه هایشان است، معتقد به نظام و متعهد و انقلابی است و هر کس حرفی بر خلاف برنامه های آنها بزند، می شود ضد ولایت فقیه و مهره بیگانگان.

این خط خبری که حمایت از ولایت فقیه را نیز در انحصار خود می داند، توجه ندارد که این نوع برخورد با مسئولان نظام در راستای «جذب حداکثری» است یا «طرد حداکثری».

ایران پرس نیوز

سپاه پاسداران در کمین دانشگاه

ارسال شده توسط اشتراک Tuesday، September 8، 2009


يك فرمانده ارشد سپاه پاسداران اعلام كرد كه هفته آينده در جلسه با مسئولان دانشگاهى استان تهران به دنبال هماهنگى در خصوص چگونگى برخورد با حوادث احتمالى در دانشگاه ها هستيم.

سردار على فضلى، فرمانده سپاه سيدالشهدا استان تهران، روز دوشنبه در نشست آموزشى تشكيلاتى مسئولين و اعضاى شوراى بسيج دانشجويى دانشگاه هاى استان تهران گفت: «ما فتنه بزرگى را پشت سر گذاشتيم كه شبيه آن را در تاريخ انقلاب نديده بوديم.»


اين فرمانده ارشد سپاه گفت : «هم اكنون زمزمه هاى تحركاتى در مراكز آموزشى شنيده مى شود و ما بايد در اين خصوص با وحدت رويه اى كه مولاى ما از ما توقع دارند در اين زمينه هوشيار باشيم و برخورد مناسبى در اين خصوص بنماييم.»


در هفته هاى اخير گزارش هاى مختلفى در باره احتمال تاخير در بازگشاىى دانشگاه هاى ايران به مدت يك ترم يا بيشتر در رسانه هاى مخالفان منتشر شده است.

مخالفان مى گويند كه دولت احمدى نژاد نگران است با بازگشایی دانشگاه ها موج تازه اى از نا آرامى ها و اعتراضات به آنچه «تقلب گسترده» در انتخابات دهم رياست جمهورى خوانده شده است، آغاز شود.در واكنش به اخبار نا آرامى هاى احتمالى، سردار على فضلى گفته است: «در هفته آينده در جلسه اتاق فكرى كه با مسئولان دانشگاهى استان تهران خواهيم داشت، به دنبال هماهنگى در خصوص چگونگى برخورد با اين حوادث احتمالى هستيم.»

اين اظهارات در حالى بيان مى شود كه مرتضى تمدن، استاندار تهران، روز دوشنبه در همين نشست گفته بود: «ما فضا را كاملا عادى مى دانيم و هيچ نيازى به نيروهاى نظامى، امنيتى و انتظامى نمى بينيم.»

با اين حال، آقاى تمدن در سخنان خود طرفداران نامزدهاى معترض انتخابات را متهم كرد در تلاش براى «ايجاد فتنه» در دانشگاه ها هستند.

وى در اين زمينه به بيانيه روز يكشنبه مير حسين موسوى اشاره كرد و گفت: «برخى جريان ها و افراد همزمان با بازگشايى مراكز آموزش عالى قصد دارند ناكامى هاى خود را در كشور با بازگشايى مراكز آموزش عالى جبران كنند.»

آقاى موسوى كه دولت محمود احمدى نژاد را «نامشروع» دانسته است در بيانيه شماره ۱۱خود خواستار تشكيل شبكه هاى اجتماعى از سوى هوادارانش براى اجراى اهداف و آرمان هاى ابتداى انقلاب بهمن ۵۷ شده بود.

استاندار تهران با اعلام اينكه «اين افراد در قالب جريان جنبش سبز برنامه خود را دنبال مى كنند» مدعى شد: طرح اين جنبش آن است كه «اجازه ندهند دانشگاه ها روال عادى خود را طى كنند.»

روز ۲۵ خردادماه، كوى دانشگاه تهران هدف حمله شديد نيروهاى لباس شخصى و انتظامى قرار گرفت كه در جريان آن دانشجويان مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و ۵ دانشجو کشته شدند .روز دوشنبه همچنين، كامران دانشجو، وزير علوم در جمع نشست تشكيلاتى بسيج دانشجويى حاضر شده و از احتمال بروز نا آرامى در دانشگاه هاى ايران ابراز نگرانى كرد و از دانشجويان خواست كه به گفته او «هوشيار و آگاه» باشند.

وى افزود: «دشمنان قسم خورده ملت ايران اجازه نخواهند يافت به اميال كثيف خودشان برسند.»

منبع خبرنامه ازادی برابری

برداشت از اشتراک

تظاهرات دانشجویان


تظاهرات امروز دانشگاه تهران



ایران پرس نیوز

گزارش لحظه به لحظه از تظاهرات امروز دانشگاه تهران



فیلم تظاهرات

تازه ترين خبر از بالا شروع ميشود

مردم آزاده تهران به حمايت از دانشجويان معترض پيوستند

تهران ساعت 1130: هم اكنون جمعيت دانشجويان معترض به 3000 نفر رسيده است . دانشجويان معترض به دولت كودتا, هم صدا شعار ميدهند :
•جنتي جنتي تو دشمن ملتي
•سپاه و اطلاعات عامل افتضاحات
•محمود خائن .... كشتي جوانان وطن الله واكبر
• مرگ برتو مرگ برتو
•مرگ برديكتاتور
•نه سازش نه تسليم- نه سازش نه تسليم
•دانشجومي ميرد ذلت نمي پذيرد

تعدادي از مردم هم از بيرون سردرب دانشگاه به دانشجويان شعار دهنده پيوسته اند.
مردم با نيروهاي انتظامي درگير شده اند . نيروهاي مزدور انتظامي همه را ميزنند . موبايل تعدادي ازجمعيت معترض را شكستند . هركس كه دوربينش را براي گرفتن فيلم بالا مي آورد به نحو وحشيانه اي مورد ضرب و جر ح نيروهاي انتظامي قرار ميگيرد .
نيروهاي سركوبگربراي كنترل وسركوب دانشجويان يك سري از دربها را بسته اند.
------------------------------------------
اتحاد و شجاعت دانشجويان خشمگين ستودني است

ساعت 1030 دانشگاه تهران : هم اكنون بيش از 1000 نفر از دانشجويان در جلو كتابخانه جمع هستند وشعار ميدهند دروغگو دروغگو, دانشجو ميميرد ذلت نميپذيرد, وزير علوم هم درداخل تالار درحاليكه تمام نفرات بسيجي هاي دانشگاه امام صادق را آورده اند , درحال سخنراني است . دانشجويان باشعارهاي خود دولت كودتاووزير علوم رابه چالش كشيده اند . اتحاد دانشجويان وشجاعت آنها ستودني است .
--------------------------------------
دانشجويان باشعارهاي كوبنده از كامران دانشجو وزير علوم دولت كودتا استقبال كردند

تظاهرات ضد دولتي دانشجويان تهران در مقابل کتابخانه مرکزي و نيز در خيابان هاي اصلي پرديس مرکزي دانشگاه به شدت ادامه داردهر لحظه بر تعداد دانشجويان معترض افزوده مي شودودانشجويان شعارهاي كوبنده دانشجو ميميرد ذلت نميپذيرد و.. ميدهند.
دانشجويان به كامران دانشجو ميگويند : دروغگو , دروغگو
قبل از ورود وزير علوم , اطراف وجلوي دانشگاه تهران به شدت توسط نگهبانان وبسيجي ها کنترل مي شد , هم اكنون دانشگاه خيلي شلوغ است.
--------------------
کنترل شدید درب های دانشگاه تهران برای جلوگیری از هرگونه تجمع اعتراض آمیز در اعتراض به حضور کامران دانشجو در دانشگاه

نگهبانان درب های ورودی و خروجی پردیس مرکزی دانشگاه تهران به شدت رفت و آمد دانشجویان به درون دانشگاه را کنترل می کنند.
با توجه به اینکه قرار است از ساعت 10 صبح امروز دوشنبه 6 مهرماه ؛ مراسم بازگشایی رسمی دانشگاهها با حضور کامران دانشجو وزیر علوم دولت کودتا در کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برگزار شود.مسئولان دانشگاه و عوامل کودتا سعی دارند تا از بروز هر گونه تجمع اعتراض آمیز دانشجویی بر ضد دولت کودتا جلوگیری کنند.
به همین منظور از ابتدای بازگشایی درب های دانشگاه از صبح امروز به شدت بر تعداد نگهبانان افزوده شده و آنها نیز به سختی دانشجویان را کنترل می کنند،این موضوع دانشجویان را عصبی و ناراحت کرده است.
منبع : www.facebook.com/pages/Freedom-Messenger-Ghasedane-AZADI

عسگر‌اولادي با اشاره به سفر احمدي‌نژاد به نيويورك؛ هیات‌های نمایندگی 180 کشور سخنان احمدي‌نژاد را گوش دادند



ای وای! حتا لبنان!






ایلنا: دبير‌كل جبهه پيروان خط امام و رهبري اظهار داشت: اگر هر كس بر هم زدن بازي را حق خود بداند، بنابراین باید صبر کنیم آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها بیایند براي ما یک حاکمی مثل رضاخان نصب کنند که با هم دعوا نکنیم.
حبيب‌الله عسگر‌اولادي در‌گفت‌و‌گو با خبرنگار ايلنا، در تحليل خود از تهيه متني از سوي دلسوزان نظام براي خروج از وضعيت فعلي كشور كه از سوي رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام مطرح شده است، با تاكيد بر اينكه تعبیر از رویدادهای اخیر به عنوان «بحران» تعبیر درستی نیست ، اظهار داشت: انتخابات دوره دهم به دلیل دخالت بیگانگان و حمایت فتنه‌جویانه آنها از یک ضلع رقابت و پاسخ قاطع مردم به این دخالت‌ها ، با مشکلاتی روبرو شد.
وي با تاكيد بر اينكه معدود کسانی که ننگ پذیرش حمايت بیگانگان را از خود رد نکردند و از طریق رسانه‌های بیگانه تبلیغ و ترویج خود را با سکوت ناظر بودند، با بی‌اعتنایی مردم روبرو شدند،تصريح كرد: اين گروه می‌‌پنداشتند که با اردوکشی خیاباني،اغتشاش و ناامنی می‌توانند عدم توفیق خود را جبران کنند.ولی قانون و مردم در برابر آنها ایستادند و عده‌ای از آنها اکنون در اندوه عدم مشروعیت خود، دست به کارهایی می‌زنند که جز مشکل آفرینی برای خودشان در ساحت سیاسی ایران، نتیجه دیگری ندارد.
عضو‌ارشد حزب موتلفه اسلامي ادامه داد: پیشنهاد برخی دوستان برای حل این مشکلات از باب خیرخواهی و دلسوزی برای کسانی است که در انتخابات موفق نشدند ، و نه شکل میانجیگری دارد و نه پیشنهاد نوعی حکمیت است‌. کار دوستان می‌تواند توصیه صمیمانه و خیرخواهانه براي بر سر عقل آوردن آنها باشد که نتایج انتخابات را بپذیرند و بیش از این با مردم و رای اکثریت و قانون مخالفت نکنند.
عسگراولادي تصريح كرد: ما دلسوزانه می‌گوییم یک جریان نباید به خاطر شکست در انتخابات همه حیثیت سیاسی و انقلابی خود را به حراج بگذارد و بی توجه در کنار منافقین و سلطنت طلب‌ها و سکولارها علیه مردم قرار گیرد و سنگ پراکنی از جانب آنها بر نظام را ، با سکوت و عدم اعتراض تایید کند. ما می‌گوییم اتفاقی نیفتاده که قلم سیاه برگذشته خود بکشید و با کسانی که دشمنی 30 ساله با امام و انقلاب دارند ، هم صدا شوید. ما رهبری هوشمندی داریم باید او را فصل الخطاب بدانیم .ما قوانین و مقررات محکمی داریم باید نهادهای داوری را در مورد اجرای این قوانین یاری کنیم.
دبير‌كل جبهه پيروان خط امام و رهبري تصريح كرد:اگر قرار باشد نتایج انتخابات را یک جریان نپذیرد و به طرفداران متعصب خود بگوید به خیابان بریزید،طبیعی است طرف پیروز هم به طرفداران کثیر خود می‌گوید برای پاسخگویی به آنها به خیابانها بریزید. بنابراین از دموکراسی و آزادی چه چیزی باقی می‌ماند.
وي با تاكيد بر اينكه اگر این سنت را بپذیریم که هر کس جرات کند رای اکثریت را هوا کند،هیچ موقع حکومت سرپا نخواهد ایستاد، خاطر نشان كرد: چون در هر انتخاباتی بالاخره یک طرف موفق نخواهد شد. اگر طرف ناموفق بازی را به هم ریزد و این را حق خود بداند، بنابراین باید صبر کنیم آمریکایی‌ها و انگلیسی ها بیایند براي ما یک حاکمی مثل رضاخان نصب کنند که با هم دعوا نکنیم.
عسگر اولادي در مورد برخي مواضع مبني بر اينكه دست هاي پنهادي درصدد تفرقه افكني بين مسوولان نظام هستند،گفت:اگر قبول داریم یک جریان مرموز درصدد اختلاف افکنی است، باید اختلافات را کنار بگذاریم و دست دوستی و برادری به هم دهیم و آن جریان مرموز را رسوا کنیم.
وي با بيان اينكه اين مسئله فرمول روشنی برای برخورد دارد، اظهار داشت: اگر اختلاف افکنان می خواهند ما را از هم دور کنند ما به کوری چشم آنها به هم نزدیک شویم و از محکمات انقلاب و نظام و امام دفاع كنيم. به نظر می‌رسد کسانی که چنین مسئله‌ای را عنوان می‌کنند به لوازم طرح مسئله و رفتار سیاسی خود توجه ندارند.
دبير كل جبهه پيروان خط امام و رهبري در پاسخ به سوالي مبني بر ارزيابي وي از سفر اخير رئيس جمهور به نيويورك نيز گفت: رئیس جمهور در نطق خود در مجمع عمومی سازمان ملل مواضع مردم و نظام را به خوبی مطرح کردند. از 192 کشور تنها 12 کشور که از آمریکا و رژیم صهیونیستی دستور می‌گرفتند،هیات‌های نمایندگی خود را از مجمع خارج کردند و دوربین تلویزیونی که در اختیار آمریکا بود همان صندلی‌های خالی را نشان می‌داد.
عسگر اولادي با تاكيد بر اينكه هیات‌های نمایندگی 180 کشور نشستند و حرف‌های احمدی‌نژاد رئیس جمهور ایران را گوش دادند، تصريح كرد: به همین دلیل نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی عصبانی شد و خطاب به کشورهایی که اعتنائي به صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها نکردند توهین کرد و گفت شما خجالت نمی‌کشید، شرم نمی‌کنید به حرف‌های احمدی‌نژاد گوش دادید.
وي تاكيد كرد: ما افتخار می‌کنیم که آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها و رژیم صهیونیستی را منزوی کردیم. در سازمان ملل 180 کشور نشان دادند از آن قلدرهای زورگو دستور نمی‌گیرند و این نشان می‌دهد جهان تشنه شنیدن حرف‌های حق و طرفدار عدالت است و نمی‌خواهد با ستم جهانی و استبداد آمریکایی و اسرائیلی همراهی کند.
دبير كل جبهه پيروان خط امام و رهبري خاطر نشان كرد: سفر رئیس جمهور را بسیار موفق می‌دانم، حجم فشرده ملاقا‌ت‌های او با روسای جمهور به اندازه 3 ماه کار دیپلماسی خارجی‌ها بود. خداوند به ایشان و وزیر خارجه و هیات همراه خیر کثیر عنایت کند.

ایلنا

قضاوت با بینندگان است

خانواده روح‌الامینی عنوان شهید برای محسن را قبول نکردند/ تاکید بر قصاص عاملان قتل محسن

خانواده روح‌الامینی عنوان شهید برای محسن را قبول نکردند/ تاکید بر قصاص عاملان قتل محسن

پارلمان‌نیوز: امیدوار رضایی گفت:«خانواده روح الامینی زیر بار پذیرفتن عنوان شهید برای فرزندشان نرفته‌اند.»

نماینده مسجد سلیمان و برادر محسن رضایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «پارلمان‌نیوز»، در پاسخ به سئوالی درباره اظهارات محمود احمدی‌نژاد مبنی بر دخالت دولت‌های غربی در کشته شدن برخی از شهروندان ایرانی در جریان انتخابات و اینکه چرا اگر این اظهارات درست است به این افراد عنوان شهید نمی‌دهند،اظهار داشت:«دستگاه قضایی به دنبال این بود که به برخی از جمله محسن روح الامینی عنوان شهید بدهد.»


وی ادامه داد:«خانواده روح الامینی اصرار دارند که به جای تعارفات حقیقت روشن شود و مقصرین مشخص شوند.»

پیک ایران

رضایی تاکید کرد:«خانواده روح الامینی خواهان قصاص مجرمان و عاملان قتل هستند و به جد پیگیر موضوع هستند.»


وی اظهار امیدواری کرد مجرمان این ماجرا به سزای خود برسند.

بان کی مون بارديگر نگرانی خود را از نقض حقوق بشر در ايران اعلام کرد

الهه شريف پور 28/09/2009

Ahmadinejad,Ban Ki-moon
بان گی مون دبيرکل سازمان ملل متحد در ديدار با محمود احمدی نژاد از ادامه نگرانی خود در رابطه با وضعيت حقوق بشر سخن گفته است.

آقای احمدی نژاد که به مناسبت شصت و چهارمين اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نيويورک سفر کرده بود در شامگاه روز جمعه سوم مهرماه با دبيرکل اين سازمان ملاقات کرد.

در اين ديدار بان گی مون به رئيس دولت جمهوری اسلامی گفته است: «نگرانی وی از دامنه نقض حقوق شهروندان ايرانی هنوز ادامه دارد.»

دبيرکل سازمان ملل متحد بويژه از عدم آزادی بيان، ايجاد محدوديت در کارنهادهای مدنی و احزاب، عدم اجازه شرکت در اجتماعات، و بلاخره از نقض حقوق اقليت های مذهبی در ايران با محمود احمدی نژاد سخن گفته است.

A general view of the court room where dozens of opposition activists and protesters are standing trial, in Tehran's Revolutionary Court, Iran, 25 Aug 2009

دبيرکل سازمان ملل متحد در ديدار خود با آقای احمدی نژاد بطور بيسابقه ای به برگزاری محاکمات پس از انتخابات دهمين دور رياست جمهوری در ايران اشاره کرده وبه رئيس جمهور لزوم تضمين و احترام به مقررات آيين دادرسی و شفافيت در برگزاری دادگاه معترضين به نتايج انتخابات را خاطر نشان ساخته است.

بان گی مون در اين ملاقات از محمود احمدی نژاد خواسته است با زندانيان بويژه آن دسته از زندانيانی که پس از انتخابات رياست جمهوری بازداشت و زندانی شده اند برطبق موازين و قوانين حقوق بشر رفتار شود.

در بيانيه ای که سازمان ملل متحد به مناسبت اين ديدار منتشر کرده به تظاهرات اعتراض آميز مردم ايران پس از برگزاری انتخابات رياست جمهوری در خرداد ماه و به خيابان ريختن معترضين اشاره شده است.

در بيانيه سازمان ملل متحد همچنين از اعتراض ميرحسين موسوی مبنی بر اعمال تقلب در شمارش آراء مردم ايران به نفع محمود احمدی نژاد سخن به ميان رفته است.

Iranian police dispersing demonstrators at the Behesht-e-Zahra cemetery in Tehran, 30 jul 2009
پيش از اين، بدنبال انتشار گزارشهای مربوط به اعمال خشونت و سرکوب گسترده معترضين در تظاهرات مسالمت آميز توسط مقامات امنيتی و نيروهای شبه نظامی بسيج که با حمايت دولت صورت گرفته است، دبيرکل سازمان ملل متحد بيش از دوبار با انتشار بيانيه هايی جداگانه ای از مقامات جمهوری اسلامی خواستار توقف آن شده بود. در همين رابطه گزارشگران ويژه موضوعی مربوط به امور شکنجه، اعدامهای فراقانونی، دستگيری های خودسرانه، مدافعان حقوق بشر در سازمان ملل متحد نيزاز مقامات جمهوری اسلامی درخواست سفر به ايران برای انجام تحقيقات در اين موارد شده اند که تاکنون به آنها اجازه سفر به کشور داده نشده است.

بان گی مون دبيرکل سازمان ملل متحد همچنان در ديدار خود با رئيس دولت جمهوری اسلامی بار ديگر نسبت به تکرار نفی هولوکاست توسط محمود احمدی نژاد شديدا اعتراض کرده است.

در اين ملاقات از اخبار مربوط به گزارش های مربوط به وجود يک مرکز در حال ساخت برای غنی سازی اورانيوم در مرکز ايران نيز قويا ابراز نگرانی شده و بان گی مون در ديدار خود با آقای احمدی نژاد تاکيد کرده است که «اثبات اهداف صلح آميز غنی سازی اورانيوم حال به عهده مقامات جمهوری اسلامی است.»

رادیو صدای آمریکا

معاون قوه قضاييه: خيانت موسوى به انقلاب در سنخ خيانت رجوى است

انتقاد شديد محمد جواد لاريجانى از نخست وزير سابق جمهورى اسلامى تازه ترين حمله به وى از سوى بخش تندرو جناح اصولگرا به شمار مى رود كه در ماه هاى اخير خواستار دستگيرى آقاى موسوى همراه با مهدى كروبى و محمد خاتمى شده اند.

۱۳۸۸/۰۷/۰۵
معاون امور بين الملل قوه قضاييه از عملكرد نوه بنيانگذار جمهورى اسلامى شديداً انتقاد كرد و مير حسين موسوى را نيز متهم كرد كه جناح اصلاح طلب را به سمت تعارض با نظام حركت داد.

محمد جواد لاريجانى كه از چهره هاى شاخص اصولگرايان محسوب مى شود، روز يكشنبه به خبرنگاران گفت: «موسوى آينده خوب سياسى خود را از دست داد. او مى توانست به عنوان يك فرد خوب كار كند اما امروز لحن ادبيات و بيانيه اش لحن مسعود رجوى (رهبر سازمان مجاهدين خلق) را يافته است.»

بر اساس گزارش خبرگزارى جمهورى اسلامى، ايرنا، وى در حاشيه افتتاح نمايشگاه انجمن نجوم ايران در مجلس گفته است: «عده اى در بيت آقاى منتظرى به وحدت تاكتيكى رسيده اند و اشتباهاتى را مرتكب شده اند.»

انتقاد شديد محمد جواد لاريجانى از نخست وزير سابق جمهورى اسلامى تازه ترين حمله به وى از سوى بخش تندرو جناح اصولگرا به شمار مى رود كه در ماه هاى اخير خواستار دستگيرى آقاى موسوى همراه با مهدى كروبى و محمد خاتمى شده اند.

مير حسين موسوى و مهدى كروبى، نامزدهاى معترض انتخابات، در بيانيه هاى مختلف خود با نامشروع اعلام كردن نتيجه انتخابات دهم رياست جمهورى از هواداران خود خواسته اند تا به اعتراض هاى خود عليه دولت ادامه دهند.

معاون امور بين الملل قوه قضاييه با بيان اينكه «قيام عليه نظام درست نيست»، آقاى موسوى را به خيانت متهم كرده و افزوده است: «خيانت موسوى به انقلاب در سنخ خيانت رجوى است.»

وى كه سمت دبيرى ستاد حقوق بشر قوه قضاييه را نيز بر عهده دارد، اظهار عقيده كرد كه در انتخابات دو نوع تخلف رخ داد؛ «يك نوع آن مربوط به امنيت ملى بود و گروهى عليه نظام قيام كردند و تخلف دوم از سوى مجريان صورت گرفت كه بايد به آن رسيدگى شود.»

«موسوى آينده خوب سياسى خود را از دست داد. او مى توانست به عنوان يك فرد خوب كار كند اما امروز لحن ادبيات و بيانيه اش لحن مسعود رجوى (رهبر سازمان مجاهدين خلق) را يافته است.»

محمد جواد لاریجانی
در جريان اعتراض هاى خيابانى به اين انتخابات بيش از چهار هزار نفر از سوى نيروهاى امنيتى و انتظامى بازداشت شدند و مرگ حداقل ۳۶ نفر بر اثر تيراندازى نيروهاى بسيجى و پليس ضد شورش به صورت رسمى تاييد شده است.

مخالفان شمار كشته شدگان را ۷۰ نفر اعلام كرده اند كه به گفته آنها، برخى از اين افراد در بازداشتگاه ها و بر اثر «شكنجه» جان خود را از دست داده اند.

قوه قضاييه ايران هنوز دادگاهى براى رسيدگى به اين موضوع تشكيل نداده است.

زير سوال بردن عملكرد حسن خمينى

محمد جواد لاريجانى که برادر وی ریاست قوه قضاییه ایران را بر عهده دارد، در بخش ديگرى از سخنان خود، نوه آيت الله خمينى را نيز به باد انتقاد گرفت و «عملكرد» او را بعد از انتخابات زير سوال برد.

وى گفت: «آقاى سيد حسن خمينى فرد باهوش و زيركى است اما حمايت وى از مير حسين موسوى امرى نيست كه مخفى بماند.»

معاون امور بين الملل قوه قضاييه به عدم حضور حسن خمينى در هنگام بازديد محمود احمدى نژاد از آرامگاه بنيانگذار جمهورى اسلامى اشاره كرده و گفته است: «اگر ايشان به اصول دمكراتيك اعتقاد داشت، بايد به رييس جمهور احترام مى گذاشت حتى اگر با او مخالف بود.»

سيد حسن خمينى كه از لحاظ گرايش سياسى به جريان اصلاح طلب در ايران نزديك است، حاضر نشد تا در مراسم تنفيذ حكم رياست جمهورى محمود احمدى نژاد از سوى آيت الله خامنه اى شركت كند.

وى همچنين در مراسم نماز جمعه مهم روز ۲۹ خرداد كه از سوى رهبر ايران اقامه شد نيز غايب بود.

صاحبنظران سياسى اين اقدام نوه آيت الله خمينى را به نارضايتى وى از انتخاب دوباره محمود احمدى نژاد به رياست جمهورى و سیاست های وی تعبير كردند.

محمد جواد لاريجانى مى گويد: «براى بيت امام بسيار نامناسب است كه از يك جريان سياسى حمايت كند كه مورد حمايت منافقين و صهيونيست هاست و مى‌خواهد جريانى سكولار در كشور به وجود آورد.»

منبع: رادیو فردا

طلاعیه مادران داغدار

اطلاعیه مادران داغدار: پس از سه ماه چرا هیچکس به عنوان آمر یا عامل کشتارو زندان و شکنجه و تجاوز به فرزندان بی دفاع و بی گناه ما معرفی نمی شود

گردهمایی هفتگی مادران داغدار و عزادار ، شنبه 4/7/88 در پارک لاله از ساعت 5 تا 6 بعدازظهر ، با بیش از صد نفربرگزار شد در این گردهمایی تعدادی از مادرانی که فرزندان شان در زندان هستند از جمله خانم فاطمه گلگزی مادر منصور اسانلو رئیس هیات

مدیره سندیکای شرکت واحد که مدت سه سال است زندانی است نیز حضور داشت و مطابق معمول هر هفته ، تنی چند از فعالان جنبش زنان و تعدادی از زنان بازیگر هنرمند ، مادران را همراهی می کردند . در این گردهمایی نامه ای کوتاه و سرگشاده که توسط گروهی از مادران داغدار و عزادار نوشته شده بود توزیع شد . متن نامه بدین قرار است :

مسولان محترم ! صدای مادران داغدار و عزادار را بشنوید !

سه ماه از کشتارو زندان و شکنجه و تجاوز به فرزندان بی دفاع و بی گناه ما گذشت ! ولی حتی یک نفر به عنوان ، آمر ، عامل و متجاوز به حقوق قانونی مردم ، به ما که سال هاست چشم انتظار آزادی ، عدالت و برابری هستیم معرفی نشد.
آیا سکوت سرشار از فریاد حق طلبانه همراه با ناله و ضجه مادران به گوش شما نمی رسد ؟
سه ماه است که غروب هر شنبه در پارک لاله به رغم تهدیدهای پلیس گرد هم می آییم تا خون بهای فرزندان مان را با مجازات آمران و عاملان فجایع اخیر طلب کنیم ، باشد که شاهد تکرار این جنایات نباشیم .
ما تا آزادی زندانیان عقیدتی و مجازات جنایتکاران به اعتراض مسالمت آمیز خود ادامه خواهیم داد و نخواهیم گذاشت خون پاک فرزندان مان پایمال و فراموش شود .


گروهی ازمادران داغدار و عزادار
4/7/88

آدرس وبلاگ مادران عزادار :
http://mournfulmothers.blogfa.com