سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۷/۲

پیش در آمد همایون؛ زنده یاد پرویز مشکاتیان


باز خوانی سرود سراومد زمستون؟ آرش سبحانی در نیویورک


اعتراف کودتاگران به پرده نویسی یک سناریوی کثیف دیگر

سایت نوروز: برنامه دروغ‌پرداز بیست و سی در ادامه افشای جنایات کودتاگران، پس از ناکامی در پروژه ناکام ترانه موسوی که سرانجام به رو شدن دست قاتلان این دختر جوان انجامید، این بار بیست و سی به سراغ یکی دیگر از قربانیان حوادث پس از انتخابات رفت که این بار به جای جانشان، حیثیت و شرف و آبروی خانوادگی‌شان را نشانه رفته بود و از آنان به عنوان ابزاری برای جنگ روانی و تبلیغاتی و هجمه به احزاب و رسانه‌های اصلاح طلب استفاده کرده بود. سعیده پورآقایی، دختر نوجوانی که خبر شهادتش چندی پیش توسط رسانه‌های اصلاح‌طلب و سایت نوروز منتشر شد، به کثیف‌ترین وجه ممکن به تله‌ای برای رسانه‌های اصلاح‌طلب بدل گردید و با طراحی سناریویی مشمئزکننده از سوی کودتاچیان، این دختر جوان و مادرش قربانی یک بازی سیاسی کثیف شدند که در آن هدف به دام انداختن و ضایع ساختن رسانه های اصلاح‌طلب و ساقط کردن آنان از اعتبار خبری بود. بعد از این سیاه‌بازی که روسیاه اصلی آن کسی جز خود سناریوپردازان کودتاچی نبودند، سایت نوروز، لازم می‌داند جزئیاتی را در رابطه با چگونگی انتشار خبر شهادت سعیده پورآقایی به اطلاع هم‌وطنان عزیز برساند تا معلوم شود، پرده‌نویسان این خیمه‌شب‌بازی ننگین چه کسانی بوده‌اند، اصلاح‌طلبان یا کودتاچیان؟

در اوایل شهریور ماه زنی با تماس با کمیته پیگیری آسیب دیدگان حوادث پس از انتخابات که از سوی دو کاندیدای اصلاح‌طلب تشکیل شده بود اعلام کرد که فرزندش در جریانات پس از انتخابات کشته شده است. او همچنین اضافه کرد که خودش همسر شهید است و دختر کشته شده‌اش هم تک فرزند بازمانده از آن شهید بوده است که عده‌ای او را به جرم گفتن الله‌اکبر در پشت بام خانه دستگیر کرده‌اند و بعد هم جسدی نیمه سوخته را به وی نشان داده‌‌اند. این زن گفت که از روی خال بدن دخترش وی را شناسایی کرده است.

دباله مطلب را از ایران پرس نیوز از لینک زیر بخوانید:

- اعتراف به اعمال شکنجه های وحشیانه در زندانهای رژیم


از فاشيسم تا ساديسم، نگاهی به کهريزک بازتوليد نوين جمهوری

ميدان زنان:آينا قطبی يعقوبی
گروهی از ماموران فاشيست، جوانان روستاهای حومه خود را برای تشکيل جمهوری سالو دستگير می کنند. اين دستگيری ها به دستور چهار فرد ثروتمند و صاحب قدرت اجرايی صورت می گيرد: رييس جمهور، اسقف، دادستان و يک دوک.

آمرين از ميان اين جوانان 9 دختر و 9 پسر را انتخاب کرده با خود به قصر سيلينگ می برند. قصری دورافتاده و پنهان در ميان کوهستان. دنيايی به غايت انتزاعی و مسدود مکان که کسی را يارای ورود به و يا خروج ازآن نيست. آنها در اين قصر يک جمهوری ساديستی به نام جمهوری سالو را به مدت 120 روز بنيان می نهند.

برطبق قانون اساسی سالو سه مرحله از برنامه های اجرايی در اين مدت پيش روی اين جوانان قرار می گيرد. مرحله اول، محفل جنون (2)ناميده می شود. در اين مرحله برای جوانان داستانهای اروتيک روايت می شود و در حين اين روايات، آنها را کتک زده، برروی آنها ادرار کرده و به شيوه های خشونتباری به آنها تجاوز می کنند. 18 دختر و پسر جوان مجبورند تا به شيوه حيوانات بر روی چهار دست و پا حرکت کرده و برای غذا التماس کنند.

مرحله دوم، محفل مدفوع(3) است که در اين محفل، جوانان مجبور به خوردن مدفوع شده و همچنين موظف هستند تا ميزان مدفوع خود را کنترل کنند، چرا که رفتن به توالت منوط به اجازه عاملين خشونت است. اجازه ای که به ندرت صادر می شود.

مرحله سوم و آخرين مرحله، محفل خون(4) نام دارد. در اين قسمت افرادی که از قوانين سرپيچی کرده و به طور کامل به جمهوری سالو، تن نسپرده اند، مجازات می شوند. عقوبتی سخت که به مرگ می انجامد. از تجاوز گرفته تا بريدن زبان و کندن پوست سر و حلق آويز کردن.(5)

سال 1388، سوله کهريزک، ايران

گروهی از جوانان در خيابان های تهران به جرم اعتراض به نتيجه انتخابات دستگير شده و به سوله کهريزک، مکانی دور افتاده و محصور در بيابان برده می شوند. فضايی مخوف و مسدود مکان بدون امکانی برای ورود و خروج.
جوانان دستگير شده، مجبور به شنيدن روايات شنيع پورنو درباره خود شده، کتک می خورند. امکانی برای رفتن به توالت ندارند و در بسياری موارد بنا به گفته آزاد شدگان مجبور می شوند تا مدفوع بخورند و يا به سر و صورتشان ماليده می شود.(6) بارها مورد تجاوز قرار می گيرند از آب و غذا خبری نيست و بسياری در اين مدت می ميرند.

دنباله مطلب را از روشنگری در لینک زیر بخوانید:

از فاشيسم تا ساديسم، نگاهی به کهريزک بازتوليد نوين جمهوری


رئیس دفتر آیت الله العظمی صانعی بازداشت شد

تاريخ انتشار : جمعه 3 مهر1388 شماره خبر : 2411

يولداش: رئیس دفتر گلستان آیت الله صانعی امروز بازداشت شد. شنیده ها حاکی از آن است که حجت الاسلام سید رضی قدس علوی امروز پنجشنبه دوم مهر ماه هشتاد و هشت به دادگاه ویژه روحانیون ساری احضار و سپس بازداشت شده است. به ظاهر شاکی وی فرماندار رامیان بوده است که از وی به دلیل سخنرانی در این شهر در حمایت از میرحسین موسوی در ایام انتخابات به دادگاه ویژره روحانیون شکایت کرده است.

از سایت یولداش


2000 متر امضا بر فراز پل بروکلین


صحنه اي که مانند تير در قلب مادر "ندا" و اکثریت مطلق مردم ایران نشست

صحنه اي که مانند تير در قلب مادر "ندا" و اکثریت مطلق مردم ایران نشست
هنگامي که خبرنگار شبکه سي بي اس در جريان مصاحبه با احمدي نژاد در مورد مرگ ندا آفا سلطان و ساير کشته شدگان سؤالي را مطرح نمود و عکسي از آنها به احمدي نژاد نشان داد ، محمود احمدي نژاد با نشان دادن عکس "مروه الشربيني" پاسخ خبرنگار را داد.


هنگامي که خبرنگار شبکه سي بي اس در جريان مصاحبه با احمدي نژاد در مورد مرگ ندا آفا سلطان و ساير کشته شدگان سؤالي را مطرح نمود و عکسي از آنها به احمدي نژاد نشان داد ، محمود احمدي نژاد با نشان دادن عکس "مروه الشربيني" پاسخ خبرنگار را داد.

صحنه اي که ميليون ها ايراني را شوکه کرده است و مانند تير در قلب مادر ندا و ساير قربانيان حوادث پس از انتخابات نشست ، احمدي نژاد با اين حرکت زننده خود تلويحا خون زن مصري را از خون دهها جوان کشته شده در اعتراض هاي خياباني در ايران رنگين تر دانست.

حال اين سؤال مطرح است که آيا کشته شدن يک زن مسمان مصري توسط يک يهودي افراطي مجوزي براي کشتن جوانان ايراني است؟

سؤالي که بسيار بي مورد به نظر مي رسد ولي حرکت احمدي نژاد تفسيري جز اين ندارد










از نیم روز


گذشته چراغ راه آینده؛ گزارشی تصویری از عوامل سرکوب

جنايات رخ داده در وقايع رخ داده پس از انتخابات اخير ايران پرده از چهره دروغ ، فريب ، عدم تمكين به راي مردم و ظواهر اسلامي رژيم سراپا دروغ و تزوير برداشت.متاسفانه بدلايل زيادي همچون اعمال تهديد ، فشار و اجراي جنگ هاي رواني بر عليه مردم بينواي ايران كه توسط دولت كودتا شكل گرفته است.اين امكان وجود دارد كه اين موج كشتار مردم بيگناه در گذر زمان به وادي فراموشي سپرده شود.كيست كه نداند يك حكومت ديكتاتوري در درجه اول مستلزم وجود عوامل جنايتكاري است كه بصورت متحد و يكپارچه به هدف كشتار و اعمال فشار به مردم مخالف دولت ميپردازند.نمونه تاريخي آن SD,SS,Geshtspo در آلمان نازي ميباشد كه نام آشنايي براي همگان ميباشند.

عوامل جنايتكار شامل پليس ،پليس امنيت ، حفاظت اطلاعات پليس ، پرسنل كلانتري ها ، پليس ضد شورش ، سپاه ، بسيج ، (شاخه هاي قدس ، محمد رسول الله ، نوپو پاسداران ويژه ولايت ، بسيج اداره جات و دانشجوئي ) ، سربازان گمنام امام زمان!!!!! ، حفاظت اطلاعات ارتش ، سپاه ، شوراي تامين استان ، حفاظت بيت رهبري ، حفاظت رياست جمهوري ، حفاظت نماز جمعه و دها گروه رسمي و غير رسمي ديگر است كه تحت مديريت فرمانده كشتار دست به خون جوانان بيگناه آلوده اند.

كشتار فقط برداشتن اسلحه و شليك مستقيم به معترضان نيست.براستي هرگونه عملي در راستاي شناسائي ، تخريب چهره ، دستگيري ، نگهداري و كشتار جوانان معترض از مصاديق محاربه با مردم معترض ميباشد.بر اساس خبرهاي رسيده از فرماندهي كشتار تصوير برداري از چهره معترضان با چهره هاي موجه (بدون ريش) و حضور در داخل جمعيت معترض بهنگام تظاهرات معترضان و جهت دهي جمعيت بسمت دلخواه ماشين كشتار از شگرد هاي جديد فرماندهي كودتا مي باشد. در اين راستا بهنگام تظاهرات روز 27 شهريور عكس هايي از فيلم برداري ماموران حكومتي توسط عوامل جنبش سبز تهيه گرديده كه ضمن ارسال آنها خواهشمند است به طرز مقتضي در زمينه انتشار آنها در اينترنت ، مجله ، روزنامه اقدام مقتضي مبذول داريد.با توجه به خطرات زيادي كه عكس برداران و ارسال كننده گان اين عكس ها متقبل شده اند هرگونه كوتاهي و قصور در پخش اين عكسها لطمه جبران ناپذيري به جنبش سبز خواهد زد.

نكته قابل ذكر اينكه عوامل مذكور توسط چندين نفر در هنگام راهپيمائي زير نظر گرفته شده و ارتباط آنها به عوامل كودتا براي معترضان انتخاباتي محرز ميباشد لاكن در اين مرحله امكان ارائه مدارك و اسناد بيشتر وجود ندارد.نكته ديگر اينكه پخش اين تصاوير باعث رسوا شدن كساني خواهد شد كه زير سايه حكومت اسلامي به خانواده و اطرافيان خود دروغ گفته و اعلام مينمايند كه ما مشغول به كار آبرو مندي هستيم!!!!بهرحال در حربه جديد كودتا گران فيلم بردار در پوشش تعداد زيادي از عوامل همفكر به تصويربرداري و شناسائي معترضان اقدام مينمايند.بهرحال همين تصاوير باعث شناسائي، احضار، بازداشت،زنداني شدن،شكنجه،تجاوز و شهادت بسياري از هموطنانمان شده است.باشد كه در فرصت باقيمانده تا برچيده شدن بساط كودتا گران اين مزدوران اجيرشده نيز به آغوش ملت شريف ايران بازگردند.

اينجانبان ضمن ارسال عكسهاي زير خواهشمنديم عكسهاي مذكور بدون ذكر نام و اي ميل فرستنده بنحو مقتضي در اينترنت منتشر گردد.

عكس هاي مربوط به افراد 1 تا 4 تقاطع فلسطين-بلواركشاورز

عكس مربوط به فرد 5 تقاطع وصال-بلواركشاورز

عكس هاي مربوط به بقيه شماره ها تقاطع كارگر-بلواركشاورز

با احترام و آرزوي توفيق


















دریافت از طریق ایمیل سیخونک

واکنش آیت الله دستغیب به تحریف خبرگزاری دولت

آیت الله علی محمد دستغیب، نماینده استان فارس در مجلس خبرگان رهبری نسبت به تحریف سخنانش از سوی خبرگزاری دولت (ایرنا) اعتراض کرد.

در بیانیه ای که در سایت شخصی ایشان منتشرشده آمده است: بدینوسیله به اطلاع مردم شریف می رساند که خبرگزاری جمهوری اسلامی علی رغم روشن بودن مواضع معظّم له، مطالب مطرح شده در سخنرانی 21 ماه مبارک رمضان را به نفع خود تفسیر نموده که در این نقل رعایت امانت داری نشده و کنایه سخنان مذکور آقایان محترم کروبی و موسوی نبوده است. شایسته است این خبرگزاری خبر مذکور را اصلاح نموده و در آینده مراعات انصاف را بنماید

گفتنی است آیت الله دستغیب در سخنرانی خود در اجلاس سالیانه خبرگان از برخوردهای صورت گرفته با معترضان به نتایج اعلام شده انتخابات ریاست جمهوری هم انتقاد کرده و گفته است: چه شده که کسی مسئول آن همه اتفاقات غیرقانونی نیست. چه شده که صدای فریادرسی و عدالتخواهی با حکومت نظامی جواب داده می شود؟

او پیشنهاد کرده که از آقای موسوی، آقای خاتمی و آقای کروبی دعوت شود که یا در اجلاسیه خبرگان سخنان خود را بگویند و یا از طریق صدا و سیما یا سایت مجلس خبرگان آن را منتشر کنند.

او همچنین نسبت به نادیده گرفته شدن قانون اساسی هشدار داده و از عملکرد مجلس خبرگان و اعضای آن انتقاد کرده است.

به گزارش سایت رسمی آیت الله دستغیب، او در اجلاسیه مجلس خبرگان گفته است که پیگیری تخلف از قانون اساسی به عهده این مجلس است.

دستغیب گفته است: چه شده که در مواقع لزوم که مجلس خبرگان باید تشکیل جلسه دهد و تخلفات از قانون اساسی را پیگیری کند، نمی کند یا نمی تواند؟

او گفت که رئیس مجلس که به گفته او با رأی بیش از ۵۰ عضو آن انتخاب شده است، «نتوانست اعلام تشکیل جلسه» کند.

آقای دستغیب با انتقاد از تخریب یاران امام گفت: شخصیت هاشمی، کروبی، خاتمی و میرحسین موسوی اخیرا با همراهی صدا و سیما تخریب شده است.

او خطاب به نمایندگان مجلس خبرگان گفت: آیا آنچه گذشت شرعی بود؟ مطابق قانون اساسی و آنچه از آن منشعب می شود بود؟ پس چرا شما خبرگان ساکت بودید، آیا غم خوردن و نشستن کافی است؟

دستغیب هشدار داده است که اگر قانون اساسی از دست برود، «چیزی به نام اصل ۵ یا ۱۱۰ هم نخواهد بود.»

اصول ۵ و ۱۱۰ قانون اساسی به ولایت فقیه و اختیارات رهبری اختصاص دارد.

دستغیب همچنین گفته است که اعضای انجمن حجتیه قوای سه گانه را «دور زده اند.»

ششمین اجلاسیه دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری در ایران در روزهای ۳۱ شهریور و اول مهر در تهران برگزار شد.

از هم میهن

پاسخ حضرت آیت الله العظمی صانعی به نامه میر حسین موسوی


پاسخ حضرت آیت الله العظمی صانعی به نامه میر حسین موسویPrint This Page!!!

امروز: حضرت آيت الله العظمي صانعي پاسخ نامه ي ميرحسين موسوي را داد.
متن اين نامه به نقل از سايت معظم له به شرح زير است:


بسمه تعالی
حضور محترم دوست مکرم و متعهد و يار ديرينه امام امت (سلام الله عليه) جناب آقای مهندس ميرحسين موسوی (دام عزه)

نامه حضرتعالی واصل گرديد، اميدواريم طرح و برنامه متين شما همراه با آگاه سازی بيشتر جامعه که هدف رسالت انبياء عظام، شهادت شهداء، تقوای متقين و عبادت اولياء الله می باشد، صورت گيرد و تحقق قسط به عنوان يک فرهنگ برای جامعه درآيد و مردم به حقوقشان نائل آيند «لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ ».

و بايد دقت نمود که از اهداف مهم هر طرح و برنامه اي، ايجاد وحدت و اتحاد بيش از پيش بين مظلومين باشد که منشاء همه خيرات همان اتحاد و اعتصام به حبل الله می باشد و لازم است مراقبت شود که خدای ناخواسته کلمه اتحاد و اعتصام به حبل الله سبب رخنه ظالمان و ستمکاران در صفوف مظلومان نگردد که نتيجه آن چيزی جز تداوم ظلم و ستم نخواهد بود.

قم المقدسة
يوسف صانعی
1/7/1388

نقل از سایت امروز

متن نامۀ آقای میر حسین موسوی خطاب به آیات عظام را از لینک زیر بخوانید

آیت الله منتظری در پاسخ به نامۀ میرحسین موسوی: حاکمیت «گرفتار بحران عدم مشروعیت» شده است.

نگاهی به ایران امروز 2 مهر ماه 1388

احمدی‌نژاد در مجمع عمومی سازمان ملل

سخنرانی در برابر صندلی‌های خالی

در جریان این نطق بسیاری از کرسی های مجمع عمومی خالی بود و نمایندگان برخی از کشورهای غربی همچون کانادا و فرانسه نیز در جریان نطق او جلسه را ترک کردند. بسیاری از هیئت‌های نمایندگی، از جمله آلمان، بریتانیا، فرانسه، ایتالیا، دانمارک و مجارستان، نیز در حین سخنرانی احمدی‌نژاد، به حالت اعتراض اجلاس سازمان ملل را ترک کردند. کشورهای نظیر آرژانتین، کوستاریکا، استرلیا و زلاند نو نیز به جمع معترضان پیوستند و از مجمع عمومی سازمان ملل بیرون رفتند. (گزارش تصویری از تظاهرات ایرانیان)


اعتراض به: جنایت، شکنجه، تجاوز، اعتراف گیری

دعوت کمپین مبارزه با "جنایت علیه بشریت"
از همه شما هموطنان مقيم خارج از كشور دعوت مى كنیم تا در مراسم اعتراضى يك روزه در ۲۶ سپتامبر ۲۰۰۹(۴ مهر ۱۳۸۸)در شهر نيويورك حضور يابید و ضمن گفت و شنود،جنايات عليه بشريت در ايران را به آگاهى جهانيان برسانند


هیچ آبی از صحبت‌های رفسنجانی گرم نمی‌شود

صادق زیبا کلام: «من با نهایت احترامی که برای آقای هاشمی قائل هستم متاسفانه باید بگویم به هیچ وجه گمان نمی‌کنم هیچ آبی از صحبت‌های ایشان گرم شود. در شرایطی که ما بعد از ۲۲ خرداد دچار آن شدیم تصور نمی‌کنم که هیچ تغییر و تحول جدی بوجود بیاید. نگاه آقای هاشمی رفسنجانی به مسائل سیاسی و اختلافات سیاسی در راستای مصلحت گرایی بوده است و ایشان همیشه مراقب بوده‌اند که کل نظام آسیب نبیند.»


وضعیت بحرانی احمد زیدآبادی در زندان

مهدیه محمدی، همسر احمد زید آبادی دبیرکل سازمان دانش آموختگان ایران و روزنامه نگار سرشناس می‌گوید زیدآبادی در زندان اوین توسط تیم بازجویی به شدت کتک زده می‌شود و مهم‌ترین اتهام او نگارش نامه سرگشاده‌ی او به آیت الله علی خامنه‌ای است.

احمدی‌نژاد: رأی قاطع ملت ایران پشتوانه مسئولیت من است

Balatarin

2 مهر 1388

رادیو فردا: محمود احمدی‌نژاد، چهارشنبه شب برای پنجمین بار در سازمان ملل سخنرانی کرد، و با تکرار مواضع خود درباره مسائل جهانی، رأی قاطع ملت ایران پشتوانه مسئولیت خود اعلام کرد.

محمود احمدی‌نژاد در حالی در مجمع عمومی سازمان ملل در حالی به سخنرانی پرداخت که شمار زیادی از صندلی‌های نمایندگان کشورهای جهان خالی بود و جمعیت بسیاری نیز در اعتراض به رویدادهای پس از انتخابات ایران در نیویورک علیه وی دست به اعتراض زده بودند.

رئیس‌ جمهوری ایران مانند سال‌های گذشته در قالب الفاظ و مفاهیم کلی از نظام جهانی انتقاد کرد و بار دیگر اعلام آمادگی کرد که جمهوری اسلامی به حل مشکلات بین‌المللی کمک کند.

چند کشور و از جمله نماینده کانادا مقارن با سخنرانی محمود احمدی‌نژاد صحن مجمع عمومی سازمان ملل را ترک کردند؛ نماینده کانادا، «نقض حقوق بشر» و «انکار هولوکاست» از سوی محمود احمدی‌نژاد را دلیل ترک سالن سخنرانی اعلام کرد.

محمود احمدی‌نژاد در این سخنرانی به انتقاد از «نابرابری و ستم، فقر و محرومیت، تحقیر انسان‌ها، تجاوز و اشغالگری و فریب‌کاری» پرداخت و از جریانی سخن گفت که به دنبال «کمال انسانی و پیشرفت است و آینده‌ای امید بخش» است.

وی همچنین در این سخنرانی بار دیگر اسرائیل و ایالات متحده را مورد انتقاد قرار داد.

اظهارات محمود احمدی‌نژاد در حالی در مجمع عمومی سازمان ملل در حال ایراد بود که هزاران تظاهرکننده معترض ایرانی در مقابل ساختمان سازمان ملل در حال برگزاری تجمعات اعتراضی علیه رئیس دولت دهم و نتایج اعلام شده انتخابات اخیر ایران بود.

این تجمع‌های اعتراضی در حالی برگزار می‌شود که با وجود گذشت بیش از یکصد روز از زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دهم در ایران، اعتراض‌ها در درون ایران نیز همچنان ادامه دارد.

محمود احمدی‌نژاد در بخشی دیگر از سخنان خود دهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری ایران را «بسیار با شکوه» و «کاملا آزاد» توصیف کرد و اعلام کرد که ملت ایران «با رای قاطع» این مسئولیت را به دوش وی نهاده است.

کمیته گزارشگران حقوق بشر

لويزيون CNN: فريد زكريا: احمدي نژاد سعي مي كند با هالوكاست, توجهات را از شقه در داخل منحرف كند

سپتامبر 2009, اندرسون كوپر, مجري برنامه 360 درجه: امروز در ملل متحد, يك عدم تجانسي وجود داشت. معمر قذافي و محمود احمدي نژاد, دو عنصر كنجكاو بين المللي, دو سخنراني بي سمت و سو, كه موجب خشم معترضين در بيرون از ساختمان ملل متحد, و بيرون رفتن هياتهايي از جلسه شد. سخنراني احمدي نژاد, كمي پيشتر تمام شد... او آمريكا و اسراييل را بشدت مورد سرزنش قرار داد و انتخابات رياست جمهوري آغشته به خون در ايران را, انتخاباتي با شكوه توصيف كرد. خيلي ها بيرون رفتند و همانطور كه مي بينيد, صندلي هاي زيادي خالي هستند... قذافي 96 دقيقه صحبت كرد كه 6 برابر محدوده زماني بود كه در اختيار داشت... او گفت كه شوراي امنيت, مشتي تروريست هستند و اشاره نمود كه تب خوكي, در آزمايشگاه هاي نظامي توليد شده, و حتي خواستار تحقيقات بيشتري در مورد ترور پرزيدنت كندي شد... در بيرون از ملل متحد, صدها تن از تظاهرات كنندگان شعار مي دادند, كه بيشتر آنها در اعتراض به حضور احمدي نژاد بود. در لس آنجلس نيز تظاهراتي عليه رييس جمهور ايران ديده مي شد. پرزيدنت اوباما, به هيچكدام از اين دو سخنراني گوش نكرد. او سخنراني خودش را ارائه داد كه خيلي از محافظه كاران در آمريكا آن را مورد استهزا قرار دادند...
تام فورمن, خبرنگار: شما شمه اي از آنچه كه در برابر پرزيدنت اوباما قرار دارد را ديديد. رييس جمهور ايران در كانون صحبتهايش گفت كه آمريكا بايد پاي خود را از امور خاورميانه بيرون بكشد. او عمدتا بدون نام بردن از كشوري, گفت كه بسياري از كشورهاي قدرتمند, نفت و ديگر منابع خاورميانه را چپاول مي كنند و بعد, از قدرت نظامي خود استفاده مي كنند تا ديدگاههاي خودشان را در مورد حقوق بشر, در مورد اينكه چه كسي بايد تسليحات اتمي داشته باشد و خيلي چيزهاي ديگر اعمال كنند. او موضع تندي در مورد دخالت آمريكا در عراق و افغانستان گرفت و از حق كشور خودش براي مداخله در اينگونه كشورها دفاع كرد.
احمدي نژاد: قابل قبول نيست كه كساني كه هزاران كيلومتر دورتر هستند, براي مداخلات نظامي نيرو بفرستند...
تام فورمن: تعدادي در اين حين, جلسه را ترك كردند. احمدي نژاد همچنين طبق معمول, عليه اسراييل نيز صحبت كرد و گفت كه صهيونيزم همچنان به سواستفاده از مردم فلسطين ادامه مي دهد... او با اشاره به كلمه ”تغيير” مرتبا به پرزيدنت اوباما اشاره مي كرد و مي گفت كه او, صحبت از يك سياست خارجي جديدي مي كند اما آن را عملي نمي كند...
مجري: در مورد احمدي نژاد كه وجود هالوكاست را انكار مي كند, آيا فضايي براي گفتگو وجود دارد؟
مايكل اورن, سفير اسراييل در ملل متحد: نه فكر نمي كنم. او كسي است كه هالوكاست را انكار مي كند, بر روي مردم خودش كه خواستار دمكراسي هستند و براي آن تظاهرات مي كنند, آتش باز مي كند, و بزرگترين حامي تروريسم در جهان است كه آشكارا خواستار پاك كردن اسراييل, يكي از اعضاي ملل متحد, از روي نقشه است... او حتي نام اسراييل را نمي آورد و از واژه صهيونيسم استفاده مي كند. در نتيجه فكر نمي كنم جاي چنداني براي ديالوگ با چنين فردي وجود داشته باشد.
مجري: چرا احمدي نژاد مي آيد, منظورم اين است چه چيزي براي او دارد؟
فريد زكريا: خوب, اين براي او خيلي مهم است كه به اينجا بيايد, بخصوص امسال, اما بطور عام, براي او مهم است كه بيايد, زيرا به او مشروعيت مي دهد, به او يك پلاتفرم مي دهد, امكاني مي دهد كه خودش را بعنوان رييس جمهور ايران تصوير كند, يعني هم بلحاظ بين المللي و هم بلحاظ داخلي. فراموش نكنيد كه يك جنگ قدرتي در داخل ايران در جريان است و هميشه هم بوده, مخصوصا حالا, اما نكته قابل توجه در اينجا اين است كه او تلاش مي كند تا توجهات را از آنچه كه مهمترين تحولات 30 سال گذشته در ايران بوده, يعني يك جنبش فوق العاده دمكراسي خواه , منحرف كند... و اگر توجه كرده باشيد, او زياد در مورد هالوكاست صحبت نكرده بود... اما حالا دوباره اين ديدگاه را مطرح مي كند, زيرا هر بار كه او بخواهد موضوعي را عوض كند, اميدوار است كه آن را به يك بحث عمده ديگر در مورد هالوكاست بكشاند... تا اين موضوع فراموش شود كه داستان اصلي, اين است كه اين فرد, رژيمي را هدايت مي كند از نظر داخلي, عميقا شقه شده و به يك ديكتاتوري نظامي بي رحم روي آورده است, و اصل داستان همين است.
مجري: ... چرا بايد به اين دو نفر, احمدي نژاد و قذافي, اجازه داده شود كه به ملل متحد آمده و سخنراني كنند.
خاخام شمولي بوتيك, يكي از سازماندهندگان: ... آنها با سخنان بي مغز خود, فقط خودشان را مورد اهانت قرار مي دهند. آنها قاتلين خونسردي هستند و بايد آنها را خيلي خيلي جدي گرفت... البته كه نبايد با آنها مدارا كرد. ملل متحد به يك رفرم جدي نياز دارد, زيرا با دادن فرصت سخنراني به اين افراد, در واقع داريم اين را مورد تاييد قرار مي دهيم كه آنها نمايندگان مردمشان هستند. ما مي دانيم كه احمدي نژاد يك رهبر بدخو است, او مردم خودش را كه عليه او اعترض مي كنند, به قتل مي رساند...

ایران خبر

رسانه ‌های غربی: مقایسه احمدی ‌نژاد با هیتلر

سایت دویچه وله: احمدی‌نژاد از سخنرانی خود در مجمع عمومی برای حمله به اسراییل بهره برد و با اظهاراتش نه تنها اعتراض و خشم نیمی از هیئت‌های نمایندگی جهان را برانگیخت، بلکه به گفته رسانه‌ها، جمهوری اسلامی را بیش از پیش در جهان منزوی ساخت.

به گفته‌ی رسانه‌های غربی، کسانی که می‌پنداشتند گزافه‌گویی‌های قذافی در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل بی‌رقیب و بی‌بدیل خواهند ماند، با سخنرانی محمود احمدی‌نژاد به سرعت به اشتباه خود پی بردند. احمدی‌نژاد در ساعت هفت و نیم بعد از ظهر به وقت نیویورک با اظهارات یهودی‌ستیزانه‌ی خود به جهانیان نشان داد، که چگونه می‌توان در کوتاهترین زمان ممکن نیمی از مخاطبان حاضر در اجلاس را به ترک سالن واداشت.

روزنامه دی ولت آنلاین در بررسی سخنراني این دو چهره‌ی شناخته‌شده جهان می‌نویسد: «در حالی‌که مهملات و یاوه‌گویی‌های دیکتاتور لیبی علیه توطئه‌گران جهانی با مزه‌پرانی و لودگی همراه بود، سخنان احمدی‌نژاد همچون نمایش اعمال یک جلاد به نظر می‌رسید.» قذافی در سخنان خود، بارک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا را "پسرم" خطاب کرد و مدعی شد که از انگیزه "لی هاروی" (اسوالد)، قاتل جان اف کندی، آگاهی دارد.


مقایسه احمدی‌نژاد با هیتلر

دی ولت در جستجوی صفتی مناسب برای سخنان ضداسراییلی و ضد‌یهودی احمدی‌نژاد به نقل قولی از شبکه خبری CNN اشاره کرده و می‌نویسد: «این سخنرانی می‌توانست از سوی آدولف هیتلر صورت گیرد. البته به شرطی‌که هیتلر می‌توانست به فارسی سخن گوید.»

اعتراض به سخنرانی احمدی‌نژاد دور از انتظار نبود. هیئت نمایندگی کانادا به رهبری لارونس کانن، وزیر امورخارجه این کشور، پیشتر اعلام کرده بود، که به خاطر انکار هولوکاست و اظهارات ننگ‌آور رئیس‌جمهور ایران درباره اسراییل، قصد دارد در خلال سخنرانی احمدی‌نژاد اجلاس را ترک کند.

دی ولت در ادامه گزارش خود می‌نویسد، احمدی‌نژاد حملاتش را به «گروه کوچکی» آغاز کرد، که با کشاندن مردم به «بردگی» تلاش دارند، بلندپروازی‌های «نژادپرستانه‌ی» خود را ارضاء کنند. منظور احمدی‌نژاد از این گروه کوچک اسراییل بطورمشخص و یهودیان بطور کلی بود. دراین نمایشنامه ساده‌انگارانه، فلسطینی‌ها نیز نقش قربانیان را ایفا می‌کردند.


ترک اجلاس از سوی نیمی از هیئت‌های نمایندگی جهان

چند دقیقه‌ پس از خروج هیئت کانادایی، نمایندگان آمریکا نیز جلسه ترک کردند و پس از چند ثانیه آلمان و نیوزلند و دیگر کشورها. در مدت کوتاهی حدود نیمی از هیئت‌های نمایندگی، مجمع عمومی را به نشانه اعتراض ترک کردند. تنها نمایندگان کشورهایی همچون لیبریا، آندورا و غیره در سالن باقی ماندند.

به گفته دی ولت این شکست دیپلماتیک در «تبلیغات داخلی» در تهران نیز قادر به رتوش و ترمیم نیست.

دی ولت می‌نویسد: «در حالی‌که احمدی‌نژاد بانیان جنگ در افغانستان و عراق را نفرین می‌کرد، با یادآوری از حامیان صدام در جنگ علیه ایران و سرنوشت شوم کنونی آنان در عراق، پوزخند بر چهره‌اش بدل به لبخند می‌شد. جنون محمود احمدی‌نژاد خونسردانه و کنترل‌شده است. سخنان او با نام مردان مقدسی همچون عیسی مسیح و حضرت محمد و عباراتی همچون آزادی، صلح، عدالت، امنیت و معنویت آذین گرفته بود». بدین خاطر مفسر دی ولت در پایان نتیجه می‌گیرد، «یاوه‌گویی‌های احمدی‌نژاد در مقایسه با هذیان‌گویی‌های قذافی بیش از آنکه مسخره و سرگرم‌کننده باشند، نخوت‌آمیز و خطرناک‌اند.»

ایرانپرس نیوز

هاشمی رفسنجانی: می خواهند محکمات رفتار امام را زير سوال ببرند، به اصل اصيل ولايت فقيه حمله ناجوانمرادانه می‌شود، ايلنا

- کسانی ‌که از روز اول با اين انقلاب سرسازگاری نداشتند و راه امام را نمی‌پسنديدند فرصت پيدا کردند تا دست‌آوردهای ملت ايران را مخدوش کنند


ايلنا: آيت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: اين روزها حتی محکمات رفتار امام را گاهی زير سوال می‌برند و می‌خواهند مخدوش بکنند.اميدواريم که هوشياری برادران ما در خبرگان رهبری که اکثرا از شاگردان مستقيم امام هستند و جوان‌ترها که از شاگردان غير مستقيم امام هستند، اين وظيفه بزرگ را فراموش نکنند که بايد پاسدار آرمان‌ها و دستاوردهای امام باشند.

به گزارش ايلنا به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی جماران، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام صبح امروز در مراسم تجديد ميثاق نمايندگان مجلس خبرگان رهبری با آرمان‌های امام خمينی (ره) با تاکيد بر حفظ انقلاب اسلامی به عنوان هديه‌ای الهی گفت: ما هر سال که به زيارت مرقد امام می‌آييم با آرامش خاطر و تداعی معانی دوره‌های طولانی جهاد موثر امام و شاگردان ايشان و مردم خوبمان را به ياد می‌آوريم. هنوز هستند افراد زيادی که شاهد آن دوران بودند. اينها می‌دانند ما از کجا به کجا رسيده‌ايم و ملت ايران و جهان اسلام چه دستاوردهای عظيمی را با پيش‌گامی امام به‌دست آورد.
وی با بيان اين‌که امروز شاهد شرايط جديدی هستيم، ‌اظهار داشت: به نظر می‌رسد کسانی‌که از روز اول با اين انقلاب سرسازگاری نداشتند و راه امام را نمی‌پسنديدند و مخالف بودند و همچنين قدرت‌های استعماری که فهميده بودند که چه عامل بزرگی وارد تاريخ شده است، فرصت پيدا کردند تا دست‌آوردهای ملت ايران را مخدوش کنند.
رئيس مجلس خبرگان رهبری با بيان اين‌که همه فهميديم که در دنيا و اطراف ما چه می‌گذرد، ‌گفت: معنويت امام و راه و مکتب ايشان از درون، حافظ اين موفقيت است به شرط اين‌که ما هم درست رفتار کنيم و ارزش اين دستاورد الهی را آنطور که هست، ‌ارزيابی کرده و به نسل بعدی منتقل کنيم. نگذاريم شبهات و تشويش‌های خاطری که درست می‌کنند، نسل بعدی را به کلی از اين دستاوردهای عظيم منقطع بکنند.
وی ادامه داد: ما روح امام و اجدادشان را شفيع قرار می‌دهيم همانطور که در دوران حياتشان از اسلام و نظام دفاع کردند، امروز هم حافظ اين جمهوری اسلامی هستند.
رييس مجلس خبرگان رهبری افزود: ما بايد اين راه را ادامه بدهيم و اين نظامی که شديدا مورد تهاجم همه گروه‌های استکباری و ضدانقلاب قرار گرفته حفاظت کرده و به نسل‌های بعدی منتقل کنيم.
هاشمی رفسنجانی گفت: نسل انقلاب آن قدر به مسائل واقف هست که خودش را گم نمی‌کند، ‌اما می‌بينيم که اينقدر تهاجم زياد شده که به اصل اصيل ولايت که دستاورد اساسی انقلاب است، حمله ناجوانمرادانه می‌شود.
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به اهانت‌ها و توهين‌های مکرر به بيت امام، گفت: امروز به بيت امام و به شخص امام که اينها نبايد از انقلاب جدا بشوند، حمله می‌شود. اگر روزی کسانی به خود اجازه بدهند که اين بيت را و اين آثار امام و يادگاران امام را از انقلاب جدا کنند و بين انقلاب و آنها فاصله بياندازند، ‌بزرگ‌ترين خيانت را مرتکب می‌شوند.
وی با بيان اين‌که مجموعه آثار، افکار و بيت امام پايه اصلی تحقق انقلاب بودند، گفت: انشاء‌الله اين مجموعه در آينده شکوفايی‌های بيشتری پيدا بکنند. ما واقعا بايد پاسدار اين ارزش‌ها باشيم و بايد بدانيم هر پنجره‌ای که باز می‌شود و به يادگار امام خدشه وارد می‌کند، همه جا سرايت می‌کند.
رييس مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: اين روزها حتی محکمات رفتار امام را گاهی زير سوال می‌برند و می‌خواهند مخدوش بکنند. اميدواريم که هوشياری برادران ما در خبرگان رهبری که اکثرا از شاگردان مسقيم امام هستند و جوان‌ترها که از شاگردان غيرمستقيم امام هستند، باعث شود که اين وظيفه بزرگ را فراموش نکنند که پاسدار آرمان‌ها و دستاوردهای امام باشند.
وی در پايان خاطرنشان کرد: ما با روح امام بيعت می‌کنيم که تا هستيم با آثار، افکار و دستاوردهای ايشان هم‌نوا و همراه باشيم.
رييس و اعضای مجلس خبرگان رهبری در ابتدای اين مراسم مورد استقبال يادگار امام حجت الاسلام و المسلمين سيدحسن خمينی قرار گرفت و سپس با نثار تاج گل به پيشگاه رهبر کبير انقلاب اسلامی و قرائت فاتحه با آرمان‌های امام بيعت کردند.
اعضای مجلس خبرگان رهبری همچنين با حضور بر مزار آيت‌الله محمدرضا توسلی از اعضای پيشين اين مجلس، آيت‌الله سلطانی طباطبايی و همسر حضرت امام خمينی و بانوی بزرگ انقلاب و قرائت فاتحه، ياد و خاطره امام و يادگاران امام و همسر و ياران صديق ايشان را گرامی داشتند.
رييس مجلس خبرگان رهبری پس از تجديد بيعت با آرمان‌های امام، به زيارت مزار شهدای انقلاب اسلامی رهسپار شد.

مرگ بر جمهوری اسلامی






اعتراضات ایرانیان علیه حضور احمدی نژاد در نیویورک


بازتاب اعتراض ايرانيان عليه احمدی نژاد در رسانه های خبری


شبکه خبری سی ان ان: مخالفان احمدی نژاد در برابر مقر سازمان ملل تجمع كردند تا عليه خشونتهايى كه پس از انتخابات به وقوع پيوست تظاهرات كنند. يكى از تظاهرکنندگان گفت سركوب خشونت ‌آميز معترضان در خيابانهاى تهران تنها بخش كوچكى از وحشيگرى جمهوری اسلامی را نشان داد.

فاكس نيوز: هنگام سخنرانی احمدی نژاد در مجمع عمومی سازمان ملل، هم در داخل تالار و هم در خارج از آن تلاطم زيادى وجود داشت. در حالی که نمایندگان بسیاری از کشورها تالار را در اعتراض به سخنان احمدی نژاد ترک می کردند، در مقابل مقر سازمان ملل نیز ایرانیان معترض علیه احمدی نژاد دست به تطاهرات زده بودند.

تلويزيون بین المللی فرانسه: جلسه سازمان ملل هنگام سخنرانى احمدى نژاد خالى شد. آمريكا، فرانسه و انگلستان از جمله كشورهايى بودند كه تالار را ترک کردند. هنگامی که احمدی نژاد وارد تالار شد، نيمى از صندلى ها خالى بود. احمدى نژاد مثل هميشه سخنان تندى عليه اسرائيل ايراد كرد. جالب است که رژیم تهران اين سخنرانى را "يک پيام صلح" توصيف كرده بود.

تلويزيون صداى آمريكا: تظاهركنندگان ایرانی روز چهارشنبه در نيويورک دست به اعتراض زدند. آنها می گفتند جمهورى اسلامى بايد كاملا برود. آنها خواهان تغيير رژيم در ایران بودند.

سرقت علمی وزیر علوم بعد از "کردانیسم"

مجله‌ی علمی نیچر از سرقت علمی کامران دانشجو وزیر علوم ایران خبر داد. پروفسور گرجی، استاد دانشگاه مونستر این مسئله را پس از جا افتادن لغت "کردانیسم" لکه‌ی ننگ دیگری می‌داند که هر چه زودتر باید از دامن ایران پاک شود.



دویچه‌وله: دکتر گرجی، کپی‌برداری از مقالات دیگران از نظر علمی چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟

دکتر گرجی: به طور کلی وقتی شما مقاله‌ای را برای چاپ به یک ژورنال می‌فرستید، تعهدنامه‌ای را امضا می‌کنید که نه تنها همه‌ی این مقاله بلکه حتی قسمتی از آن هم در جایی دیگر به چاپ نرسیده است و این جزو ملزمات چاپ یک مقاله هست. اگر که نویسنده‌ی یک مقاله فرمی را امضا بکند ولی مقاله‌ای که می‌فرستد، قسمتی یا همه‌ی اطلاعات آن کپی از مقاله‌ی دیگری باشد این در حکم تقلب محسوب می‌شود که یکی از زشت‌ترین کارهایی است که یک محقق یا دانشمند می‌تواند انجام دهد و به هر حال هدف از علم ارتقای سطح زندگی بشریت است و این کار با دروغ و تقلب ممکن نیست و این کپی‌برداری به این معنا خواهد بود که فردی اطلاعات را از فرد دیگری دزدیده و بعد آن را به اسم خودش منتشر کرده که در دنیا جزو تخلفات علمی محسوب می‌شود.

پیامدهای این کار برای کسی که این کار را انجام داده چه خواهد بود؟

کسی که این کار را کرده معمولا پس از اینکه روشن می‌شود چنین اتفاقی افتاده رسم است که بلافاصله خودش استعفا می‌دهد. دانشگاه یا مؤسسه‌ی علمی که ایشان در آن کار می‌کند او را اخراج می‌کند و تمام عناوین علمی که ایشان تا آن زمان گرفته از دست خواهد داد، به اضافه‌ی اینکه ایشان به عنوان جریمه در آینده حق چاپ هیچ مقاله‌ای را در ژورنال‌های معتبر ندارد و اسمشان در لیست سیاهی می‌‌رود که هیچ وقت شانس چاپ مجدد مقالات را نخواهد داشت.

اثر این کار روی جامعه‌ی علمی ایران چیست؟

متأسفانه این مسئله ‌برای هر دانشگاه یا کشوری اتفاق بیافتد ‌یک آبروریزی یا چیزی که اروپایی‌ها به آن اسکاندال می‌گویند، محسوب می‌شود. بخصوص که این مسئله به این علت رنگ جدی‌تری به خود گرفته که ایشان وزیر علوم کشور هستند و این خود باعث می‌شود که جامعه‌ی آکادمیک بین‌المللی به علومی که در ایران منتشر می‌شود اعتماد نداشته باشد. من یادم هست که دو تا سه سال پیش چنین اتفاقی برای یکی از دانشمندان کره‌ای افتاد. هنوز که هنوز است دانشمندان کره‌ای دچار مشکل هستند. حتی من خودم وقتی مقاله‌ای از آنجا دریافت می‌کنم این مسئله ‌در ذهنم هست که ممکن است تقلبی باشد.

دانشمندان ایرانی در چند ماه یا چند سال آینده متوجه خواهند شد که چقدر چاپ مقالات در ژورنال‌های دنیا برایشان مشکل‌تر خواهد شد. به هر حال باید قبول کنیم که این یک سیلی به صورت دانشمندان ایرانی هم خواهد بود، ولی تا جایی که می‌توانیم باید با سرعت سعی کنیم این لکه‌ی ننگی را که به اعتبار ما بخصوص به اعتبار ایران خورده را از بین ببریم.

توجه داشته باشید که وقتی نام ایران در محیط‌های علمی می‌آید همیشه خدمات ارزند‌ه‌ی چندین قرنه‌ی دانشمندان بزرگ به ذهن می‌رسد. من خودم ۱۰ سال است که دارم روی این قضیه کار می‌کنم که مکتب قدیم ایران را برای دنیا بازشناسی بکنیم و این موضوع خیلی تا حالا مؤثر بوده. ولی متأسفانه این اتفاقات یا اتفاقاتی که چند وقت پیش در مورد آقای کردان افتاد سیر این موضوع را تغییر می‌دهند. من بارها در مجامع علمی شنیده‌ام که تقلب در گرفتن مدرک را به نام "کردانیسم" بیان می‌کنند و متأسفانه این لغت در دنیا و به نام کشور ما جا افتاده است. این مسئله تبعاتی دارد که باید سر فرصت نشست و دید که چطور می‌شود تبعات را برای دانشمندان خودمان کمتر کنیم.

فکر می‌کنید، چرا این افراد می‌توانند از فیلترها بیرون بیایند و حتی به مقام وزارت برسند؟

متأسفانه می‌بینید که نه تنها بررسی درستی در این زمینه صورت نمی‌گیرد و از طرف رئيس‌جمهور این آقا معرفی می‌شود و بعد چند صد نماینده در مجلس هیچ‌کدام چک نمی‌کنند که ببینند این آقا صلاحیت علمی‌اش در چه حد هست؟ آیا این کارهایی که کرده کار خودش هست یا نیست؟ یکی از دلایل این است که متأسفانه نخبگان ما کنار رفته‌اند. افرادی که موظف به رسیدگی به این مسایل هستند، در آن حد نیستند که بتوانند تشخیص دهند که به چه شکل می‌شود اینها را چک کرد. خود کسانی که باید اینها را چک و فیلتر بکنند شاید از کسانی که باید چک و فیلتر شوند پایین‌تر باشند.

عدم مشورت با دانشمندان و اساتید ایرانی از طرف دولت و مجلس عامل دیگر است. همه‌ی اینها عواملی است که باعث آبروریزی‌هایی برای جامعه‌ی علمی ما می‌شود که امیدوارم این مسایل باعث شود که ما در آینده دقت بیشتری بکنیم. حداقل مشورت بکنیم. مشورت یکی از چیزهایی است که هم در متون ادبی و هم دینی ما هست. من نمی‌دانم، چرا اینها اینجور خودسرانه با آبرو و حیثیت چندین قرنه‌ی علمی کشور بازی می‌کنند؟

از نظر حقوقی چه عواقبی می‌تواند در انتظار وزیر علوم ایران باشد؟

من امیدوارم که ایشان با این کار نشان داده باشند که آدم متقلب و دروغ‌گویی هستند و امیدوارم آنقدر شجاعت داشته باشند که خودشان استعفا بدهند. ایشان باید هر چه زودتر استعفا بدهند. من متأسفم برای دانشگاه علم و صنعت که یکی از دانشگاه‌های خوشنام ما بود. ایشان باید از این دانشگاه هم بیرون بیاید و این بهترین سناریویی است که ایشان می‌تواند داشته باشد.

امیدوارم که دانشمندان کره‌ا‌ی علیه ایشان اقامه‌ی دعوا نکنند که بعد مشکلات دیگری هم ایجاد خواهد شد. اگر ایشان نخواهند این کارها را بکنند، قطعا اهرم‌های دیگری هم وجود دارد. امیدوارم مجلس وارد قضیه شود. هر چه زودتر این لکه‌ی رنگ یا ننگی که بر دامن دانشگاه‌های ما افتاده شسته شود، اثراتش کمتر خواهد بود. به هر حال اگر ایشان خودشان این کار را نکنند من امیدوارم که از طرف دانشگاه‌ها یا مجلس همان طور که در مورد آقای کردان این اتفاق افتاد اقدامی صورت گیرد و ایشان از کار برکنار شوند.

مصاحبه‌کننده: فریبا والیات
تحریریه: جمشید فاروقی
رادیو دویچه وله

اعتراف مهم سردار جعفری: ورود سپاه به سیاست در اجرای فرمان مافوق است

1 مهر 88شبکه جنبش راه سبز (جرس)، فرهاد يزداني: همزمان با بيست و نهمين سالگرد حمله ارتش عراق به كشور و آغاز هفته دفاع مقدس، سردار عزيز جعفري فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي طي گفتگويي مفصل با روزنامه جام جم به صراحت اعلام داشت كه "سپاه خودسرانه وارد امور نمی‌شود." او تاكيد كرد: " سپاه هرگز خودسرانه وارد هيچ عرصه‌اي كه مربوط به ماموريت‌هاي انقلابي‌اش نباشد، نشد و هرگز براي خودش به عنوان يك نهاد يا تشكيلات، موضوعيت قائل نبود و خودش تصميم نمي‌گرفته كه وارد چه اموري، بي‌ربط يا با ربط بشود."

سپاه دكاني باز نكرده

جعفري همچنين در گفتگو با ارگان رسمي سازمان صدا و سيما به فعاليت هاي اقتصادي سپاه پاسداران اشاره كرده و با رد سخنان منتقدين مبني بر اينكه در سالهاي پس از جنگ سپاه به يك مافياي بزرگ اقتصادي در كشور تبديل شده است اظهار داشت:"سپاه براي خودش هيچ دكاني باز نكرده و هيچ اصالتي به خود نمي‌دهد. تجربه مافياهاي نظامي كه در بسياري از كشورهاي دنيا از جمله برخي همسايگانمان پيش چشم هستند، مطلقا با تجربه سپاه همخواني ندارد. ماهيت سپاه با ماهيت نظاميان ديگر كشورها متفاوت است. سپاه پس از جنگ به درخواست دولت وقت وارد عرصه سازندگي شد و امروز البته در عرصه‌هاي ديگري كه انقلاب نياز دارد، فعال است. همچنين هيچ نوع زياده‌خواهي يا انحصارطلبي يا منفعت‌طلبي تشكيلاتي براي سپاه متصور و قابل قبول نيست، چون عرصه‌اي كه بچه‌هاي ما فعالند، عرصه‌اي است كه مزاحم يا رقيب زيادي ندارد، چه رسد به اين كه نياز به انحصارطلبي يا زياده‌طلبي باشد. اين صحنه، صحنه فداكاري و تلاش همراه با گمنامي تا مرز شهادت‌طلبي است."

فرمانده سپاه به رويدادهايي كه از فرداي انتخابات دهم رياست جمهوري در كشور روي داد نيز اشاره كرد و بحث تقلب در انتخابات را توطئه‌‌اي عليه جمهوريت نظام عنوان كرد:"اين توطئه در درجه نخست، جمهوريت نظام را هدف گرفته بود و مي‌خواست نهاد انتخابات را در جمهوري اسلامي براي هميشه مشكوك كند و در هم بكوبد و اعتماد ملي به انتخابات را براي هميشه زير سوال ببرد."

ضربه بزرگي به حيثيت نظام وارد شد

اين فرمانده نظامي راهپيمايي ها و اعتراض هاي صورت گرفته در سه ماه اخير را نوعي "كپي‌برداري ابلهانه"، "كاريكاتوري از انقلاب اسلامي" و پشت گرم به بيگانان دانسته و منشا اين حوادث را "خودي هاي منحرف و خودباخته" معرفي كرده است: "منشأ اصلي آن، مخالفان داخلي انقلاب و مخالفان جمهوريت در جامعه اسلامي ايران بودند! چرا كه سران مخالفان و طراحان پشت پرده فتنه اخير بخوبي آگاهي داشتند در جامعه كاملا ديني ايران اسلامي، تا زماني كه جمهوريت به معني واقعي كلمه برپا باشد، حتما آنها ديگر نخواهند توانست با راي مردم در حاكميت نفوذ كنند و اين مطلب را در انتخابات سال 84 بخوبي درك كرده بودند، فلذا با همه توان جبهه به‌اصطلاح اصلاحات، در 4 سال اخير برنامه‌ريزي مفصل و جامعي را انجام داد تا راي مردم محروم و مستضعف را با وارد كردن شبهه تقلب در انتخابات زير سوال ببرد و با گستاخي و بي‌شرمي تمام اين كار را انجام دادند و ضربه بزرگي به حيثيت و اعتبار نظام جمهوري اسلامي وارد كردند."

به عقیده ناظران اعلام فرمانده سپاه مبنی بر این که درهيچ کاری خودسرانه وارد نشده، اثبات کننده مسوولیت مستقیم رهبری در فعالیت های اطلاعاتی، اقتصادی و سیاسی این نیروی نظامی است. این ناظران یادآوری می کنند تنها مقامی که حق تعیین تکلیف برای سپاه پاسداران را دارد رهبر جمهوری اسلامی است و به این ترتیب، مطابق سخنان فرمانده سپاه فعالیت های سیاسی این نیرو نیز مستقیما به دستور آیت الله خامنه ای انجا م شده اند. در تمام اين سالها اصلاح طلبان بر اين عقيده بود ه اند كه بنيانگذار انقلاب در وصيت نامه خود ورود نظاميان به عرصه سياست را منع كرده و به كرات عليه اقدامات اين نهاد نظامي در تضعيف دولت اصلاح طلب خاتمي و چينش مديران و نمايندگان و.. اعتراض كرده اند.

آرش سبحانی از کیوسک برای شورای نگهبان می خواند


نامۀ یکی از نجات یافتگان اردوگاه مرگ کهریزک

انتشار: فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران

نامۀ یکی از نجات یافتگان اردوگاه مرگ کهریزک خطاب به سازمانهای حقوق بشری جهان

.....دانشجوها را در هواخوری می زدند تا حد مرگ. در جایی جداگانه زندانیها را می بردند لخت مادر زاد می کردند یک اتاقک آهنی بود به بعضی از جوانترها تجاوز می کردند باتون فرو می کردند و صدای جیغ و داد همۀ ما را که گرسنه و تشنه و زخمی بودیم دیوانه می کرد. هر وقتی که احمدرضا رادان (یکی از سرکردگان جنایتکار نیروی انتظامی) می آمد روزهای پنجشنبه با هلیکوپتر همه را لخت می کردند و خودش جلوی همه می ایستاد و ما را تهدید می کرد و می گفت: امروز دیگه همتون را می کشم و می کنم زیر خاک ،اون تپه سفیده عین شما هزارتا کردیم ،اینقدر می کشیمتون تا بقیه بدونن و آدم شند.
****


ریاست محترم کمیساریای عالی حقوق بشرسازمان ملل ، شورا ی حقوق بشر سازمان ملل، عفو بین المل ؛

اینجانب نوشاد حداوند احمدی 52 ساله 28 /8 /1387 بنابه درج اتهام واهی از سوی دادیار حسینی در روزنامۀ عصر ایران به عنوان مضنون به قتل بصورت خود معرف به دادیاری فوق در حسن آباد فشافویه خودم را معرفی کردم . دادیار حسنی بدون هیچ سند و مدرکی مرا به آگاهی شاپور فرستاد. در صورتیکه من قاتل اصلی را که در درگیری در یک دامداری یک نفر را کشته بود با شهادت 20 نفر کارگر آن دام داری معرفی کردم که یکی از کارگران من بود .قتل در دامداری اتفاق افتاد . مقتول یک سارق مسلح بود که به اتفاق فردی دیگری برای سرقت دامداری واقع در چرم شهر حوزۀ حسن آباد بین قم و ورامین آمده بودند که یکی از کارگران دامداری برای جلوگیری از سرقت با او درگیر می شود .
سارقین سلاح داشتند که تمام 20 نفر کارگر حاضر اسلحۀ سارقین را دیده اند . طبق شنیده هایم از کارگران شلیک هم کرده بودند .4 بعد ظهر بود دامداری در نقطۀ خلوت بیابانی و حاشیۀ کویر واقع شده است .سارقان که با مقاومت کارگرها روبرو شدند فرار کردند . آن طرف تر آگاهی ورامین 5 نفر سارق را دستگیر می کند که معلوم شد 2 نفر به داخل آمده بودند و 5 نفر در بیرون مواظب بودند .من که آخرتر رسیده بودم سارقی را که مضروب شده بود دیدم او با تیر تفنگ ساچمه ای گلوله خورده بود و در نقطه کمرش بود. او را به بیمارستان مفتح ورامین بردم بعد که می خواستند او را به تهران اعزام کنند با آمبولانس سوار شدم و کنار دست راننده نشستم.
گروهی از افراد همان باند سارقین جلوی بیمارستان مفتح ورامین با راننده آمبولانس و من درگیر شدند آنها اسلحه داشتند و ما را تهدید می کردند و با چوب و چماق ودشنه به ما حمله کردند می خواستند سارق زخمی را از آمبولانس بربایند که به علت حملۀ آنها و تنها بودنم، من از ترس جانم فرار کردم و به خانه رفتم تا 18 ماه نه احظاریه ای و نه اخطاریه ای برای من نیامد .
ناگهان عکس مرا در روزنامه عصر ایران یکی از دوستانم دیده بود به من نشان داد که به دادیاری حسن اباد مراجعه کردم و آقای حسینی دستور بازداشت مرا صادر کرد و به آگاهی شاپور فرستاد. در آگاهی شاپور 41 روز در انفرادی بودم. دست بند و پا بند زده بودند . از انفرادی که بیرون می آوردند چشم بند هم می زدند با باتون به سر و بدنم می کوبیدن چک و لگد و مشت و با پوتین عادی بود و بدنم همیشه کبود بود و درد می کرد . غذا هم ناچیز می دادند و لاغر شده بودم.
بعد از آن مرا بدستور دادیار حسینی به کهریزک فرستادند. مدت 6 ماه و 20 روز در کهریزک بدون ملاقات و بهداشت ، حداقل آب وغذا در یک قفس به اتفاق 30 الی 40 نفر دیگه بودم. .تعداد قفسها چهارتا (4) بودند و 4 اتاق هم روبری آنها بود .هفته ای 3 بار ما را کتک می زدند 2 روز در هفته دوشنبه و سه شنبه گاردیها می آمدند . روز پنجشنبه ها احمد رضا رادان با هلیگوپتر همراه با سرهنگ عامریان ،سرهنگ حقی ،کومیجانی و سروان زندی و خمیس آبادی و سید حسینی و موسوی و ماکان ما را با کابل و شلاق و لوله و مشت و لگد می کوبیدند .
در آنجا شاهد مرگ 10 نفر به چشم خود بودم و میدانم طی این مدت لااقل 120 نفر مرده اند یک تکه سیب زمینی و یک تکه نان میدادند سیب زمین به اندازه.. و یک چهارم نان لواش بجای غذا ،آب هم یک قولپ در بطری نوشابه خانواده به هر نفر می دادند . 30 نفر از یک بطری خانواده نوشابه آب می خوردیم.آب لجن وشور و ترش و کثیف بود .با لوله و کابل و باتون ما را می زدند .
این اوخرا که دانشجویان را و جوانان را آوردند آنها را کتک می زدند همان بلائی که بر سر ما آوردند سر آنها آوردند .پس ما را کمتر می زدند چون تعدادشان به زدن همۀ ما نمی رسید.
افسری که در آگاهی من را شکنجه می داد محمد شیرکوهی بود که انواع شکنجه ها را به من و بقیه زندانیان می داد.حتی بعضیها را آویزان می کردند به سقف بعضی ها از مچ دست به میله های بند و اتاق آویزان می کردند توالت فقط 30 ثانیه می شد بریم . شپش و ساس وجود ما را برداشته بود( امان از ما گرفته بود ).آگاهی شاپور شاید از کهریزک بدتر بود به لحاظ شکنجه های مثل درخت سخنگو،شربت به درخت می مالند و مورچه های گوشتخوار را به جان آدم می اندازند .کلیۀ مدارک مربوط به مسلحانه بودن سارقین را افسر پرونده من محمد شیرکوهی و این دادیار حسینی از پرونده برداشتند و گوبا از سارقین مسلح پول گرفتند.
بر اثر ضربات که شیرکوهی و ماموران کهریزک به من زده اند قفسۀ ام را با لوله شکسته اند ،کمرم آسیب جدی دارد که بعدها شکایت کردم و توانستم آنها را به دادسرای مربوط به نیروهای انتظامی و قضات بکشانم. ولی هنوز به نتیجه نرسیده ام و لی پزشک قانونی شکست قفسۀ سینه ام را و انحراف کمرم را بر اثر ضربه های متعدد لوله و باتون تایید کرده است.انگشتهای دستم آسیب دیده و دردناک هستند و زانوهایم همیشه درد می کند . از بس لگد خوردم و انگشتهای دست وپایم سر می شوند .
دانشجوها را در هواخوری می زدند تا حد مرگ . در جایی جداگانه زندانیها را می بردند لخت مادر زاد می کردند یک اتاقک آهنی بود به بضی از جوانترها تجاوز می کردند باتون فرو می کردند و صدای جیغ و داد اعصاب همۀ ما را که گرسنه و تشنه و زخمی بودیم دیوانه می کرد.
هر وقتی که احمد رضا رادان می آمد روزهای پنجشنبه با هلیکوپتر همه را لخت می کردند و خودش جلوی همه می ایستاد و ما را تهدید می کرد با لهجۀ اصفهانی می گفت: امروز دیگه همتون را می کشم و می کنم زیر خاک ،اون تپه سفیده عین شما هزارتا کردیم ،اینقدر می کشیمتون تا بقیه بدونن و آدم شند. سرهنگ عامریان ، سرهنگ حقی،سرهنگ کومیجانی و افراد دیگر مثل خمیس ابادی،سید موسوی و سروان زندی و سید حسینی و گاردیها ی که ما را می زدند عینک دودی داشتند و نقاب هم می زدند تا شناخته نشوند. سربازها زیاد به ما کاری نداشتند.
عامل تمامی بد بختیها و شکنجه ها و ظلمهایی که به من شد دادیار حسینی بود که مرا بیهوده به کهریزک و شاهپور فرستاد و افسر پرونده هم محمد شیرکوهی بود که من را بدون دلیل ،بدون سوءسابقه به بدترین جاها فرستادند من یک دامدار هستم و برای تولید ملی کار می کنم و 20 کارگر دارم و تولید اشتغال در این شرایط بد آن هم در کویر ورامین کردم . ولی حالا بدترین بلاها و شکنجه ها را بر سرم من آورده اند و دادمداریم بیشتر از یک سال است که بی صاحب افتاده و بر سر زن وبچه ام جزء فقر فلاکت نیامده . آن شکنجه هایی که بر سر من آورده اند که منجر به دردها و بیماریها ی روحی و جسمی من شد و اعتماد به نفس و احساس امنیتم را از بین برده است. وقتی مرا به دکتر بردند دکتر روانشناس گفت دچار نوعی افسردگی و پارانوئید شدید با خودت حرف نزن به من دارهای آروم بخش دادند در این رجائی شهر ولی در کهریزک نه دکتری بود ،نه دوایی،نه آمپولی هیچ . برای یک قرص بایستی 20 باتون می خوردیم و اگر پول داشتیم مثلا 200 هزارتومان باید به افسرانی که آنجا بودند یا درجه داران می دادیم تا یک عدد قرص بگیریم . الان گیج شدم با خودم صحبت می کنم و اصلا حواسم نیست که بلند بلند حرف می زنم و از هر اتفاقی و سر وصدایی می هراسم .
من از دادیار حسینی و محمد شیرکوهی شکایت کردم که در دادسرای نظامی پرونده مفتوح است . در مرحلۀ بازپرسی و تحقیقات یک بار با شیرکوهی روبرو شدیم که بازپرس نظامی افراد از او پرسید به چه حقی کسی که سابقه نداشته به چه علت بدون مدرک و سند تحت نظر و شکنجه قرار دادی و او را در شاهپور 41 روز نگه داشتی ولی فعلا اون پرونده هنوز باز است و شیرکوهی هنوز در آگاهی شاپور دیگران را شکنجه می دهد .
از تاریخ 27/8/ 1387 در بازداشت بسر بردم حدود 9 ماه است زندگیم مختل شده است و با اینکه سارقین و قاتل اصلی مشخص شده است و 20 نفر شاهدین حضور دارند .و تنها گناه من رساندم مجروح به بیمارستان بوده اند بدون سابقه و دلیلی از خانواده و کار زندگی طبیعی ام دور شدم و خانواده ام بدون سرپرست ماندند . اگر هر خللی که به خانواده ام وارد شود و بچه هایم و زن من دچار انحراف و گرفتاری شوند بجزء نظام جمهوری اسلامی چه کسی مسئول فروپاشی و از بین رفتن امنیت خانواده من و هزاران نفر مثل من می باشد ؟ که بی دلیل و قانونی و بدون سوء سابقه و بدون طی مراحل حقوق و قانونی در زندانها و بازداشتگاهها زیر شکنجه ها نابود می شویم و صدایمان هم به جایی نمی رسد و خانواده های ما در نگرانی تنهائی و جدائی پر پر می زنند.
وقتی کهریزک بودیم حتی آدرس آنجا را هم نمی دادند که کسی بتواند به ملاقات ما بیایید یا برای ما لباس بیاورد . تقریبا آنجا فقط در یک لباس سبز روشن که مخصوص زندان کهریزک است و بسیار وحشتناک بود بسر بردیم و آن لباس تازه پاره می شد لباس تازه نمی دادند. براستی وقتی پدر خانواده در کنار همسر فرزندانش نباشد آن هم در این جامعه عقب مانده و خراب چه بر سر زن و بچه هایمان می آیید؟ چه کسی به آنها خرجی میدهد ؟ چه کسی دست نوازش بر سر آنها می کشد؟ چه کسی باید به داد آنها برسد؟
کمیساریای حقوق بشر ،جهان، ای دنیا بدانید !لطفا به داد من و هزاران مثل من برسانید . از موقعی که کهریزک را بسته اند که آن هم بازرسان آمدند و ثمرۀ خون جوانان و دانشجویان شهید بود که آنجا بسته شد و ما از آنجا نجات پیدا کردیم . حالت دیوانه و روانی داریم همیشه خواب می بینم و می پرم. تقاضای آزادی بدون قید و شرط دارم . چون هیچ جرم و گناهی مرتکب نشدم . هیچ مدرک و سند و شاهدی بر علیه من نیست و 20نفر قاتل اصلی که اسلحه داشته و شلیک کرده است به پلیس نشان داده است . ولی کسی به داد من نمی رسد.
اول خدا و بعد شما به فریاد ما برسید

19 شهریور 1388 برابر با 10 سبتامبر 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
دفتر دبیرکل سازمان ملل
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر

معترضان به احمدی نژاد در نیویورک



به گزارش منابع خبری فرارو از امریکا و کانادا، شمار قابل توجهی از ایرانیان نسل اول تا سوم برای نشان دادن اعتراض خود به اتفاقات پیش و پس از انتخابات ریاست جمهوری، راهی نیویورک شده اند. بسیاری از اینان، بیست و دوم خردادماه امسال، برای نخستین بار در رای گیری شرکت کرده بودند تا همراه با هموطنان خود در ایران، حماسه ای به یاد ماندنی از مشارکت سیاسی ایرانیان برای دستیابی به آرزوهای خویش در کنار نظام جمهوری اسلامی خلق کنند.

به گزارش تصویری فرارو از تظاهرات مسالمت آمیز ایرانیان معترض به آقای احمدی نژاد توجه فرمایید:


«احمدی‌نژاد گوی سبقت را از قذافی ربود»

احمدی‌نژاد از سخنرانی خود در مجمع عمومی برای حمله به اسراییل بهره برد و با اظهاراتش نه تنها اعتراض و خشم نیمی از هیئت‌های نمایندگی جهان را برانگیخت، بلکه به گفته رسانه‌ها، جمهوری اسلامی را بیش از پیش در جهان منزوی ساخت.

به گفته‌ی رسانه‌های غربی، کسانی که می‌پنداشتند گزافه‌گویی‌های قذافی در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل بی‌رقیب و بی‌بدیل خواهند ماند، با سخنرانی محمود احمدی‌نژاد به سرعت به اشتباه خود پی بردند. احمدی‌نژاد در ساعت هفت و نیم بعد از ظهر به وقت نیویورک با اظهارات یهودی‌ستیزانه‌ی خود به جهانیان نشان داد، که چگونه می‌توان در کوتاهترین زمان ممکن نیمی از مخاطبان حاضر در اجلاس را به ترک سالن واداشت.

روزنامه دی ولت آنلاین در بررسی سخنراني این دو چهره‌ی شناخته‌شده جهان می‌نویسد: «در حالی‌که مهملات و یاوه‌گویی‌های دیکتاتور لیبی علیه توطئه‌گران جهانی با مزه‌پرانی و لودگی همراه بود، سخنان احمدی‌نژاد همچون نمایش اعمال یک جلاد به نظر می‌رسید.» قذافی در سخنان خود، بارک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا را "پسرم" خطاب کرد و مدعی شد که از انگیزه "لی هاروی" (اسوالد)، قاتل جان اف کندی، آگاهی دارد.

مقایسه احمدی‌نژاد با هیتلر

دی ولت در جستجوی صفتی مناسب برای سخنان ضداسراییلی و ضد‌یهودی احمدی‌نژاد به نقل قولی از شبکه خبری CNN اشاره کرده و می‌نویسد: «این سخنرانی می‌توانست از سوی آدولف هیتلر صورت گیرد. البته به شرطی‌که هیتلر می‌توانست به فارسی سخن گوید.»

اعتراض به سخنرانی احمدی‌نژاد دور از انتظار نبود. هیئت نمایندگی کانادا به رهبری لارونس کانن، وزیر امورخارجه این کشور، پیشتر اعلام کرده بود، که به خاطر انکار هولوکاست و اظهارات ننگ‌آور رئیس‌جمهور ایران درباره اسراییل، قصد دارد در خلال سخنرانی احمدی‌نژاد اجلاس را ترک کند.

دی ولت در ادامه گزارش خود می‌نویسد، احمدی‌نژاد حملاتش را به «گروه کوچکی» آغاز کرد، که با کشاندن مردم به «بردگی» تلاش دارند، بلندپروازی‌های «نژادپرستانه‌ی» خود را ارضاء کنند. منظور احمدی‌نژاد از این گروه کوچک اسراییل بطورمشخص و یهودیان بطور کلی بود. دراین نمایشنامه ساده‌انگارانه، فلسطینی‌ها نیز نقش قربانیان را ایفا می‌کردند.

ترک اجلاس از سوی نیمی از هیئت‌های نمایندگی جهان

چند دقیقه‌ پس از خروج هیئت کانادایی، نمایندگان آمریکا نیز جلسه ترک کردند و پس از چند ثانیه آلمان و نیوزلند و دیگر کشورها. در مدت کوتاهی حدود نیمی از هیئت‌های نمایندگی، مجمع عمومی را به نشانه اعتراض ترک کردند. تنها نمایندگان کشورهایی همچون لیبریا، آندورا و غیره در سالن باقی ماندند. به گفته دی ولت این شکست دیپلماتیک در «تبلیغات داخلی» در تهران نیز قادر به رتوش و ترمیم نیست.

دی ولت می‌نویسد: «در حالی‌که احمدی‌نژاد بانیان جنگ در افغانستان و عراق را نفرین می‌کرد، با یادآوری از حامیان صدام در جنگ علیه ایران و سرنوشت شوم کنونی آنان در عراق، پوزخند بر چهره‌اش بدل به لبخند می‌شد. جنون محمود احمدی‌نژاد خونسردانه و کنترل‌شده است. سخنان او با نام مردان مقدسی همچون عیسی مسیح و حضرت محمد و عباراتی همچون آزادی، صلح، عدالت، امنیت و معنویت آذین گرفته بود». بدین خاطر مفسر دی ولت در پایان نتیجه می‌گیرد، «یاوه‌گویی‌های احمدی‌نژاد در مقایسه با هذیان‌گویی‌های قذافی بیش از آنکه مسخره و سرگرم‌کننده باشند، نخوت‌آمیز و خطرناک‌اند.»


صدای آلمان

2 مهر 1388

رئیس‌ جمهور تغییر و تحولاتی كه در عرصه‌های اقتصادی ، سیاسی و فرهنگی در دنیا در حال وقوع است را از محورهای اظهارات خود در مجمع عمومی سازمان ملل دانست و اظهار داشت: در این نشست عوامل مشكلات كنونی جهان را ریشه یابی و راه حل‌های روشن و انسانی را برای برطرف كردن این مشكلات ارائه خواهم كرد.

ایلنا

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ،محمود احمدی‌نژاد در گفتگو با شبكه تلویزیونی "كانال 2 فرانسه" در پاسخ به سوالی درباره حضور خود در نیویورك، با بیان اینكه مجمع عمومی سازمان ملل از نشست های مهم جهانی است،اظهار داشت: در این نشست دیدگاه‌های گوناگون كشورها درباره مسائل مهم جهانی ارائه می‌شود و بنده نیز به عنوان رییس‌جمهوری اسلامی ایران دیدگاه‌های ملت ایران درباره چالش‌های مهم امروز جهانی و راه حل‌های برون رفت از این چالش‌ها را بیان خواهم كرد.

رئیس‌جمهور در پاسخ به احتمال ملاقات با باراك اوباما با توجه به اینكه اوباما گفته حاضر است دستان خود را به سوی ملت ایران دراز كند، تصریح كرد: ملت ایران خود را دوست همه ملت‌ها می‌داند و هر‌‌كس صادقانه دست دوستی دراز كند ملت ایران آن را به گرمی خواهد فشرد.

وی تصریح كرد: ملت ایران اهل گفتگو و تعامل سازنده است، اما این گفتگو باید در چارچوب عدالت و احترام متقابل باشد ما منتظریم رفتار آقای اوباما و تغییراتی را كه مطرح كرده است در عمل مشاهده كنیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره گفت‌وگو با رژیم صهیونیستی تصریح كرد: ما اصولا رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسیم و نیاز به گفتگو با این رژیم نداریم. ما رژیمی كه جنگ ، كشتار، ترور و تجاوز می‌كند و از روزی كه تاسیس شده منطقه خاورمیانه، یك روز روی آرامش را به خود ندیده است؛ هیچ وقت به رسمیت نشناخته‌ایم.

رئیس‌جمهور در پاسخ به سوالی درباره موضوع هولوكاست اظهار داشت: در این رابطه صرفاً دو سوال روشن را مطرح كرده‌ایم كه متاسفانه سیاستمداران اروپایی و فرانسه از پاسخ به آن طفره می‌روند. این سوال كه هولوكاست در كجا واقع شده است؟ و چه كسی آن را به وجود آورده و اینكه آیا هولوكاست را دولت‌های اروپایی به وجود آورده اند و یا فلسطینی‌ها و چرا مردم فلسطین باید تاوان و خسارت آن را بپردازند. سوال هایی است كه به آن پاسخ داده نمی‌شود.این حرف اروپایی‌ها را می‌پذیریم كه در جنگ دوم جهانی جنایت كرده‌اند ، چه كسی باید تاوان این جنایت را بپردازد. یا مردم فلسطین كه نقشی در آن ندارند باید خسارت بپردازند. ضمن اینكه اگر هولوكاست واقعه تاریخی باشد باید اجازه داده شود درباره آن تحقیق انجام شود. ادامه» پیشنهاداحمدی‌نژاد:رفراندوم درفرانسه!




پرویز صیاد «صمد» : سرود ندا


احمدی نژاد در نیویورک،عکس،فیلم،گزارش
به گزارش خبرگزاری فرانسه با آغاز نطق آقای احمدی نژاد هیات های نمایندگی آرژانتین، استرالیا، بریتانیا، کاستاریکا، دانمارک، فرانسه، آلمان، مجارستان، ایتالیا، زلاندنو و آمریکا جلسه را ترک کردند.*************سخنرانی احمدی نژاد در مجمع عمومی سازمان مللبی بی سی:در حالی که سخنرانی احمدی نژاد در جریان بود، معترضان در اطراف ساختمان سازمان ملل متحد علیه او شعار می دادند.نطق احمدی نژاد که چیزی حدود 40 دقیقه طول کشید بعد از ساعت هفت بعد از ظهر به وقت محلی در نیویورک شروع شد.در جریان این نطق بسیاری از کرسی های مجمع عمومی خالی بود و نمایندگان برخی از کشورهای غربی همچون کانادا و فرانسه نیز در جریان نطق او جلسه را ترک کردند.احمدی نژاد در این سخنرانی یک جا با اشاره به انتخابات اخیر ریاست جمهوری ایران ، آن را "بسیار باشکوه و کاملا آزاد" توصیف کرد و گفت مردم طی آن "فصل نوینی را برای شکوفایی ملی و تعاملات گسترده تر جهانی رقم زده اند." بسیاری از مخالفان در ایران معتقدند او با تقلب در این انتخابات برنده شده است.او نظام جمهوری اسلامی را "یکی از مردمی ترین حکومت های مترقی جهان" خواند و هیچ اشاره ای به اعتراضات مخالفان که آخرین مورد از تظاهرات گسترده خیابانی را جمعه گذشته در روز "قدس" ترتیب دادند نکرد ادامه: احمدی نژاد در نیویورک،عکس،فیلم،گزارش


گزارش تجمع ایرانیان در نیویورک در اعتراض به حضور ا.ن.
Posted by: brillimitant on: سپتامبر 24, 2009
In:
Uncategorized
Comment!
از ساعت ۱۰ صبح هواداران گروه‌های مختلف در نقاط متفاوت تجمع خودشون رو آغاز کردند
سلطنت طلبان، مجاهدین (با پرچم‌های زرد) کمونیست ها (با تم قرمز)، و سبز‌ها گروه‌های فعال بودن که ۳ تای اول با وجود اینکه در اقلیت مطلق بودند، با تشکیلات عمل میکردند. سبز‌ها در خیابان‌های اطراف سازمان ملل پرسه میزدند و از هم میپرسیدند که برنامه چیست؟ اوضاع یک کم نا امید کننده بود.
ساعت ۳، سبزها که تشکل بهتری پیدا کرده بودند از تقاطع خیابان ۳ و ۴۰ که محل تجمع اولیه بود، به سمت سازمان مل راه افتادند، در حالی‌ که لحظه به لحظه به جمعیت اضافه میشد و سبز‌هایی‌ که از مکان تجمع اطلاع نداشتن، کم کم به جمعیت اصلی‌ پیوستند. چند موجود ریشو و مشکوک تمام مدت در حال فیلم برداری از جمعیت با دوربین‌های حرفه‌ای بودند.
حول و‌ حوش ساعت ۴ جمعیتی حدود ۳ تا ۴ هزار نفر در اطراف خیابان ۴۷ و امتداد آن‌ جمع شده بودند که اکثر قریب به اتفاق(نزدیک به ۹۰-۹۵ درصد) سبز بودند . مجاهدین محل را ترک کرده بودند و سلطنت طلب‌ها هم منطقی‌ و آرام بودند و حتی بحث هم نمی‌کردند. دلم برای کمونیست‌ها سوخت، کلی‌ پوستر و اعلامیه زده بودند اما پرنده تو دست و بالشون پر نمیزد.
با زیاد شدن جمعیت پلیس محل تجمع رو محدود کرد و نصف خیابان را عملا مسدود کرد. جمعیت فریاد میزد: احمدی حیا کن جمعیت رو نگاه کن، یا: قاتل بیا بیرون. بقیه شعار‌ها شبیه ایران بودن، مثل: خامنه‌ای قاتله ، ولایتش باطله—- استقلال آزادی جمهوری ایرانی—- دروغ گو دروغ گو، ۶۳ درصدت کو؟ …. تک تو توک شعار انگلیسی‌ هم میدادیم:
Hey Hey, Ho Ho, Ahmadi Nejad has to go
Khameneh i bye bye, Khamenehi bye bye!!!
هیچ خبری از احمدی نژاد نبود، اگر چه در انتهای تجمع گفتن که میخواد بیاد تو خیابون شماره ۱ قدم بزنه، اما به نظرم خایه نکرد بیاد. کاش میدونست چقدر دلمون واسش تنگ شده بود!
امیر جواهری لنگرودی

شما نیزبرای ثبت درتاریخ مبارزات مردم ایران
لیست شعارهای درون کشوررا تکمیل کنید

لیست شماره۳

چهار شنبه ۱ مهر ۱۳۸۸

امير جواهری لنگرودی

یادداشت سوم:
فردا اول مهر۱۳۸۸،گشایش هزاران مدرسه وصدها دانشگاه درسراسرکشوررا به فال نیک می گیریم. باشد که ورود میلیون ها دانش آموزوهزاران هزارآموزگاروچند میلیون دانشجو درکناراساتید متعهد،جامعه متحول ایران رابا همه مبارزات آزادیخواهانه مردمان سراسرایران به جلوهمراه گرداند. سری سوم شعارها راانتشارمی دهم . همانگونه که پیشتر آوردم :
این شعارهاراازمیان گزارشات منتشره درفیس بوک ها،یوتوپ ها،ایمیل ها ومطالب تویتردرون کشورفراهم آوردم .
درصورت امکان تکمیلش کیند تابرای این مرحله ازتاریخ مبارزات مردم ایران درس آموزباشد
می توان وباید ازمبارزان داخل کشوردربرابر رودررویی با آتش گلوله وتوپ وتانک تمامیت ارتجاع جمهوری اسلامی وایستادگی ها ومقاومت میلیون ها تن از دختران- پسران – زنان و مردان وهمراه شده گان یک پیکارتوده ای درسراسرایران آموخت !
سه شنبه ۳۱شهریور ۱۳۸۸برابر۲۲سپتامبر۲۰۰۹
با احترام
امیرجواهری لنگرودی
ادامۀ نوشته:
شما نیزبرای ثبت درتاریخ مبارزات مردم ایران
لیست شعارهای درون کشوررا تکمیل کنید



nafisi.jpg
مجید نفیسی

متهم و حق خاموشی

«حق خاموشی» بر این اصل بنیادی عدالت استوار است كه شخص متهم تا هنگامی كه پس از محاكمه «به دور از هر گونه، شك منطقی» جرم او ثابت نشده، باید بی گناه شمرده شود. وجود این اصل باعث می گردد كه دادستان در جستجوی شواهد عینی بر آید تا این كه بتواند میان جرم و متهم رابطه ای پیدا كرده و موفق به ارائه یك ادعا نامه ی استوار گردد. بدین ترتیب حق خاموشی تضمین می كند كه وظیفه اثبات جرم كاملا بر دوش دادستان افتاده و مانع آن می شود كه او با مكر یا ارعاب و شكنجه متهم را به اعتراف وا دارد یا زمینه را به نحوی بچیند كه متهم گیج شده و با حرفهای متناقض ناخواسته خود را در معرض اتهام قرار دهد. ادامه نوشته:
متهم و حق خاموشی

پارسا نیک‌جو

کارگران در صحنه اند، غایب بزرگ طبقه ی کارگر است

جنبش سیاسی مردم در دو ماهه ی اخیر، با خلق و فعال کردن سپهر سیاست و بسط و تعمیق روزافزون خواسته های سیاسی، زمینه ساز شکل گیری چشم انداز های متنوعی شده است. از این رو هر گرایشی می کوشد تا با طرح افکنی های سیاسی- طبقاتی خود، سمت و سوی جنبش سیاسی مردم را متعین کند. در نتیجه از این پس، بیش از گذشته ما شاهد رویارویی و صف بندی گرایش های سیاسی- طبقاتی موجود در جنبش سیاسی مردم خواهیم بود.
ادامه >> کارگران در صحنه اند، غایب بزرگ طبقه ی کارگر است



همه نگاهها به سمت دانشگاه است!

بیانیه تحلیلی نشریه دانشجویی بذر به مناسبت شروع سال تحصیلی 1388


من همدست توده ام
تا آن دم که توطئه می کند گسستن زنجیر را

احمد شاملو

اولین سال تحصیلی پس از خیزش بزرگ مردم در راه است. با قلبی آکنده از درد اما لبریز از خشم و نفرت، با کوله باری از تجاربی که در نبردهای خیابانی بدست آورده ایم، با روحیه ای سر شار از امید و خوش بینی قدم به دانشگاه می گذاریم.
اما جای خالی یارانی چون کیانوش آسا، اشکان سهرابی، یعقوب بروایه، مصطفی غنیان، مبینا احترامی، تینا سودی، امیرجوادی فر، ناصر امیرنژاد و .... را چگونه تاب بیاوریم؟ جای خالی یارانی چون سهراب اعرابی که می توانستند جز سال اولی ها باشند را چگونه تاب بیاوریم؟ با تن زخمی یاران مان در شکنجه گاهها چه کنیم؟ با اسارت و اخراجهای گروهی آنها و سخت گیری نسبت به استادان دگراندیش چه کنیم؟ طاقت دیدن عکس ندا آقا سلطان را بر روی صندلی خالی اش نداریم. آخر کلاس جایگاه بچه های سرزنده و شاداب کوی دانشگاه بود، اما، حالا بوی خون و باروت کلاس و صحن دانشگاههای سراسر کشور را فراگرفته است. ادامه:

همه نگاهها به سمت دانشگاه است!