سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۷/۲

2 مهر 1388

رئیس‌ جمهور تغییر و تحولاتی كه در عرصه‌های اقتصادی ، سیاسی و فرهنگی در دنیا در حال وقوع است را از محورهای اظهارات خود در مجمع عمومی سازمان ملل دانست و اظهار داشت: در این نشست عوامل مشكلات كنونی جهان را ریشه یابی و راه حل‌های روشن و انسانی را برای برطرف كردن این مشكلات ارائه خواهم كرد.

ایلنا

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ،محمود احمدی‌نژاد در گفتگو با شبكه تلویزیونی "كانال 2 فرانسه" در پاسخ به سوالی درباره حضور خود در نیویورك، با بیان اینكه مجمع عمومی سازمان ملل از نشست های مهم جهانی است،اظهار داشت: در این نشست دیدگاه‌های گوناگون كشورها درباره مسائل مهم جهانی ارائه می‌شود و بنده نیز به عنوان رییس‌جمهوری اسلامی ایران دیدگاه‌های ملت ایران درباره چالش‌های مهم امروز جهانی و راه حل‌های برون رفت از این چالش‌ها را بیان خواهم كرد.

رئیس‌جمهور در پاسخ به احتمال ملاقات با باراك اوباما با توجه به اینكه اوباما گفته حاضر است دستان خود را به سوی ملت ایران دراز كند، تصریح كرد: ملت ایران خود را دوست همه ملت‌ها می‌داند و هر‌‌كس صادقانه دست دوستی دراز كند ملت ایران آن را به گرمی خواهد فشرد.

وی تصریح كرد: ملت ایران اهل گفتگو و تعامل سازنده است، اما این گفتگو باید در چارچوب عدالت و احترام متقابل باشد ما منتظریم رفتار آقای اوباما و تغییراتی را كه مطرح كرده است در عمل مشاهده كنیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره گفت‌وگو با رژیم صهیونیستی تصریح كرد: ما اصولا رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسیم و نیاز به گفتگو با این رژیم نداریم. ما رژیمی كه جنگ ، كشتار، ترور و تجاوز می‌كند و از روزی كه تاسیس شده منطقه خاورمیانه، یك روز روی آرامش را به خود ندیده است؛ هیچ وقت به رسمیت نشناخته‌ایم.

رئیس‌جمهور در پاسخ به سوالی درباره موضوع هولوكاست اظهار داشت: در این رابطه صرفاً دو سوال روشن را مطرح كرده‌ایم كه متاسفانه سیاستمداران اروپایی و فرانسه از پاسخ به آن طفره می‌روند. این سوال كه هولوكاست در كجا واقع شده است؟ و چه كسی آن را به وجود آورده و اینكه آیا هولوكاست را دولت‌های اروپایی به وجود آورده اند و یا فلسطینی‌ها و چرا مردم فلسطین باید تاوان و خسارت آن را بپردازند. سوال هایی است كه به آن پاسخ داده نمی‌شود.این حرف اروپایی‌ها را می‌پذیریم كه در جنگ دوم جهانی جنایت كرده‌اند ، چه كسی باید تاوان این جنایت را بپردازد. یا مردم فلسطین كه نقشی در آن ندارند باید خسارت بپردازند. ضمن اینكه اگر هولوكاست واقعه تاریخی باشد باید اجازه داده شود درباره آن تحقیق انجام شود. ادامه» پیشنهاداحمدی‌نژاد:رفراندوم درفرانسه!




هیچ نظری موجود نیست: