سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۷/۲

نگاهی به ایران امروز 2 مهر ماه 1388

احمدی‌نژاد در مجمع عمومی سازمان ملل

سخنرانی در برابر صندلی‌های خالی

در جریان این نطق بسیاری از کرسی های مجمع عمومی خالی بود و نمایندگان برخی از کشورهای غربی همچون کانادا و فرانسه نیز در جریان نطق او جلسه را ترک کردند. بسیاری از هیئت‌های نمایندگی، از جمله آلمان، بریتانیا، فرانسه، ایتالیا، دانمارک و مجارستان، نیز در حین سخنرانی احمدی‌نژاد، به حالت اعتراض اجلاس سازمان ملل را ترک کردند. کشورهای نظیر آرژانتین، کوستاریکا، استرلیا و زلاند نو نیز به جمع معترضان پیوستند و از مجمع عمومی سازمان ملل بیرون رفتند. (گزارش تصویری از تظاهرات ایرانیان)


اعتراض به: جنایت، شکنجه، تجاوز، اعتراف گیری

دعوت کمپین مبارزه با "جنایت علیه بشریت"
از همه شما هموطنان مقيم خارج از كشور دعوت مى كنیم تا در مراسم اعتراضى يك روزه در ۲۶ سپتامبر ۲۰۰۹(۴ مهر ۱۳۸۸)در شهر نيويورك حضور يابید و ضمن گفت و شنود،جنايات عليه بشريت در ايران را به آگاهى جهانيان برسانند


هیچ آبی از صحبت‌های رفسنجانی گرم نمی‌شود

صادق زیبا کلام: «من با نهایت احترامی که برای آقای هاشمی قائل هستم متاسفانه باید بگویم به هیچ وجه گمان نمی‌کنم هیچ آبی از صحبت‌های ایشان گرم شود. در شرایطی که ما بعد از ۲۲ خرداد دچار آن شدیم تصور نمی‌کنم که هیچ تغییر و تحول جدی بوجود بیاید. نگاه آقای هاشمی رفسنجانی به مسائل سیاسی و اختلافات سیاسی در راستای مصلحت گرایی بوده است و ایشان همیشه مراقب بوده‌اند که کل نظام آسیب نبیند.»


وضعیت بحرانی احمد زیدآبادی در زندان

مهدیه محمدی، همسر احمد زید آبادی دبیرکل سازمان دانش آموختگان ایران و روزنامه نگار سرشناس می‌گوید زیدآبادی در زندان اوین توسط تیم بازجویی به شدت کتک زده می‌شود و مهم‌ترین اتهام او نگارش نامه سرگشاده‌ی او به آیت الله علی خامنه‌ای است.

هیچ نظری موجود نیست: