سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۷/۲

احمدی نژاد در نیویورک،عکس،فیلم،گزارش
به گزارش خبرگزاری فرانسه با آغاز نطق آقای احمدی نژاد هیات های نمایندگی آرژانتین، استرالیا، بریتانیا، کاستاریکا، دانمارک، فرانسه، آلمان، مجارستان، ایتالیا، زلاندنو و آمریکا جلسه را ترک کردند.*************سخنرانی احمدی نژاد در مجمع عمومی سازمان مللبی بی سی:در حالی که سخنرانی احمدی نژاد در جریان بود، معترضان در اطراف ساختمان سازمان ملل متحد علیه او شعار می دادند.نطق احمدی نژاد که چیزی حدود 40 دقیقه طول کشید بعد از ساعت هفت بعد از ظهر به وقت محلی در نیویورک شروع شد.در جریان این نطق بسیاری از کرسی های مجمع عمومی خالی بود و نمایندگان برخی از کشورهای غربی همچون کانادا و فرانسه نیز در جریان نطق او جلسه را ترک کردند.احمدی نژاد در این سخنرانی یک جا با اشاره به انتخابات اخیر ریاست جمهوری ایران ، آن را "بسیار باشکوه و کاملا آزاد" توصیف کرد و گفت مردم طی آن "فصل نوینی را برای شکوفایی ملی و تعاملات گسترده تر جهانی رقم زده اند." بسیاری از مخالفان در ایران معتقدند او با تقلب در این انتخابات برنده شده است.او نظام جمهوری اسلامی را "یکی از مردمی ترین حکومت های مترقی جهان" خواند و هیچ اشاره ای به اعتراضات مخالفان که آخرین مورد از تظاهرات گسترده خیابانی را جمعه گذشته در روز "قدس" ترتیب دادند نکرد ادامه: احمدی نژاد در نیویورک،عکس،فیلم،گزارش


گزارش تجمع ایرانیان در نیویورک در اعتراض به حضور ا.ن.
Posted by: brillimitant on: سپتامبر 24, 2009
In:
Uncategorized
Comment!
از ساعت ۱۰ صبح هواداران گروه‌های مختلف در نقاط متفاوت تجمع خودشون رو آغاز کردند
سلطنت طلبان، مجاهدین (با پرچم‌های زرد) کمونیست ها (با تم قرمز)، و سبز‌ها گروه‌های فعال بودن که ۳ تای اول با وجود اینکه در اقلیت مطلق بودند، با تشکیلات عمل میکردند. سبز‌ها در خیابان‌های اطراف سازمان ملل پرسه میزدند و از هم میپرسیدند که برنامه چیست؟ اوضاع یک کم نا امید کننده بود.
ساعت ۳، سبزها که تشکل بهتری پیدا کرده بودند از تقاطع خیابان ۳ و ۴۰ که محل تجمع اولیه بود، به سمت سازمان مل راه افتادند، در حالی‌ که لحظه به لحظه به جمعیت اضافه میشد و سبز‌هایی‌ که از مکان تجمع اطلاع نداشتن، کم کم به جمعیت اصلی‌ پیوستند. چند موجود ریشو و مشکوک تمام مدت در حال فیلم برداری از جمعیت با دوربین‌های حرفه‌ای بودند.
حول و‌ حوش ساعت ۴ جمعیتی حدود ۳ تا ۴ هزار نفر در اطراف خیابان ۴۷ و امتداد آن‌ جمع شده بودند که اکثر قریب به اتفاق(نزدیک به ۹۰-۹۵ درصد) سبز بودند . مجاهدین محل را ترک کرده بودند و سلطنت طلب‌ها هم منطقی‌ و آرام بودند و حتی بحث هم نمی‌کردند. دلم برای کمونیست‌ها سوخت، کلی‌ پوستر و اعلامیه زده بودند اما پرنده تو دست و بالشون پر نمیزد.
با زیاد شدن جمعیت پلیس محل تجمع رو محدود کرد و نصف خیابان را عملا مسدود کرد. جمعیت فریاد میزد: احمدی حیا کن جمعیت رو نگاه کن، یا: قاتل بیا بیرون. بقیه شعار‌ها شبیه ایران بودن، مثل: خامنه‌ای قاتله ، ولایتش باطله—- استقلال آزادی جمهوری ایرانی—- دروغ گو دروغ گو، ۶۳ درصدت کو؟ …. تک تو توک شعار انگلیسی‌ هم میدادیم:
Hey Hey, Ho Ho, Ahmadi Nejad has to go
Khameneh i bye bye, Khamenehi bye bye!!!
هیچ خبری از احمدی نژاد نبود، اگر چه در انتهای تجمع گفتن که میخواد بیاد تو خیابون شماره ۱ قدم بزنه، اما به نظرم خایه نکرد بیاد. کاش میدونست چقدر دلمون واسش تنگ شده بود!

هیچ نظری موجود نیست: