سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۶/۱۸

گزارش: موج جدید برخوردها، هدف از بین بردن اسناد جنایت ها

نگاهی تنها به وقایع دو روز اخیر می تواند نشان دهد که جریانی در حکومت سعی دارد که اسناد وقایع و جنایت های صورت گرفته اخیر را از بین ببرد.

در روزهای اخیر، با حضور صادق لاریجانی در راس قوه قضاییه و اظهارات و عزل و نصب هایی که انجام داد، برخی چهره های سیاسی ابراز امیدواری کردند که رییس دستگاه قضایی سعی در آرام کردن فضای ملتهب کشور دارد با این حال در سکوت و به نوعی همراهی مقامات قضایی از جمله دادستان جدید تهران، موج جدید برخورد ها از دوشنبه شب آغاز شد، زمانی که ماموران امنیتی با حکم دادستان تهران، با مراجعه به کمیته پیگیری وضع قربانیان وقایع اخیر، آن دفتر را پلمپ کردند.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی پس از وقایع اخیر کمیته ای را برای پیگیری وضع قربانیان و بازداشت شدگان راه اندازی کردند و هر کدام یک چهره سرشناس را نماینده خود در این کمیته قرار دادند. از سوی آقای موسوی، علیرضا بهشتی که فرزند آیت الله بهشتی است در این کمیته مستقر شد و از سوی آقای کروبی مرتضی الویری شهردار سابق تهران و از چهره های میانه رو در میان اصلاح طلبان منصوب شد.

عملکرد این کمیته بدون جار و جنجال بود و هفته پیش آنها اسامی کاملی از کشته شدگان وقایع اخیر را منتشر کردند. با این حال پس از حمله دوشنبه شب ماموران امنیتی به دفتر این کمیته، روز سه شنبه، دفتر ملاقات مهدی کروبی نیز از سوی ماموران امنیتی پلمپ شد. به گفته حسین فرزند آقای کروبی، هر چند اسناد و مدارک پدرش در مورد تجاوز به عده ای از بازداشت شدگان در جای امنی نگه داری می شود اما بخشی از این مدارک توسط ماموران امنیتی برده شد.

موضوع برخورد ها در حالی روی داده که سه شنبه عصر علیرضا بهشتی و مرتضی الویری، نماینده موسوی و کروبی در منازل شان پس از تفتیش خانه، بازداشت شدند.

این موج بازداشت ها به همینجا ختم نشده و چهره هایی نزدیک به این دو نامزد نیز بازداشت شده اند که از برجسته ترین این چهره ها می توان به سرتیبپ محمد عزلتی مقدم از فرماندهان سابق سپاه اشاره کرد که در انتخابات به عنوان رییس کمیته ایثارگران ستاد موسوی همراه او بود.

در هفته های اخیر و در پی افشاگری هایی در مورد خشونت و تجاوز علیه بازداشت شدگان،ابتدا مقامات قضایی و مجلس ایران ابتدا در مقام تکذیب در آمدند اما با استناداتی که مهدی کروبی و کمیته ویژه پیگیری وضعیت قربانیان وقایع اخیر ارایه کرد، این موضوع رنگ دیگری گرفت،حتی آیت الله خامنه ای در نامه ای خواستار تعطیلی بازداشتگاه کهریزک شد. او حتی وقایع کهریزک و کوی دانشگاه را «جنایت» خطاب کرد.

صدای آمریکا

آرش حجازی شاهد قتل نداآقاسلطان بار دیگر حقیقت را بیان می گوید


کامران دانشجو: مساله خاصی در دانشگاه‌ها رخ نمی‌دهد، ايلنا


فضای موجود فضای مناسبی است و دانشجويان و فرهيختگان ما بسيار هوشيار هستند و حتما هيچ مسئله خاصی نخواهد بود.


وزيرعلوم، تحقيقات و فناوری فضای موجود در دانشگاه‌ها را فضای مناسبی توصيف کرد و افزود: دانشجويان و فرهيختگان ما بسيار هوشيار هستند و حتما هيچ مسئله خاصی نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار ايلنا کامران دانشجو در حاشيه مراسم معارفه خود در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار ايلنا مبنی بر اينکه با توجه به فضای سياسی کشور در طول ماه های اخير برخی احتمال ملتهب بودن دانشگاه ها را می‌دهند آيا برنامه ای برای کنترل فضای دانشگاه ها داريد و فضای کنونی دانشگاه را چگونه توصيف می کنيد، گفت: فضای موجود فضای مناسبی است و دانشجويان و فرهيختگان ما بسيار هوشيار هستند و حتما هيچ مسئله خاصی نخواهد بود.
وی افزود: از نظر کاری به مشاوره گرفتن از زاهدی و نگاه کردن به گذشته خواهم پرداخت و در يک جمله اولين کاری که بايد انجام گيرد از گذشته بايد استفاده کرد و به سمت آينده حرکت کرد.

کارگران شرکت کشت و صنعت هقت تپه اعتصاب کردند، هرانا

صبح روز جاری چهارشنبه مورخ ۱۸ شهريور صدها تن از کارگران کشت و صنعت هفت تپه دست به اعتصاب زدند

خبرگزاری هرانا : صبح روز جاری چهارشنبه مورخ ۱۸ شهريور صدها تن از کارگران کشت و صنعت هفت تپه دست به اعتصاب زدند.

به گزاری واحد کارگری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران ، کارگران معترض خواستار منظم شدن پرداخت حقوق و پاسخ گويی مديران اين شرکت درباره کاهش اضافه کاری، کاهش دست مزد دريافتی، اجرايی نشدن طرح طبقه بندی مشاغل و عدم اجرای طرح ضريب ريالی بودند.

کارگران که با همراهی اعضای سنديکای کارگری شرکت کشت و صنعت هفت تپه از ساعات ابتدايی کار شرکت دست به تجمع روبروی درب دفتر مديريت کارخانه زده بودند به دليل دريافت نکردن پاسخی از سوی مديران ، اين تجمع را تا پايان ساعت کاری امروز ادامه دادند.

موسوی: روزهايی خطير در پيش‌رو قرار گرفته است


سایت کلمه : متن کامل بیانیه شماره 12 میرحسین موسوی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خبر دستگیری برادران عزیز آقایان دكتر سیدعلیرضا بهشتی و مهندس مرتضی الویری مسئولان كمیته پیگیری امور آسیب دیدگان حوادث ایام اخیر و سردار مقدم مسئول كمیته ایثارگران ستاد انتخاباتی اینجانب موجی از شگفتی و ابهام در دلبستگان به نظام اسلامی ایجاد كرده است.

آنان به بند كشیده شده‏اند در حالی كه جرمی جز پیروی از راه انقلاب و دفاع از اجرای عدالت در مورد خونهای بهناحق ریخته شده و كمك به خانواده بی گناهانی كه پس از انتخابات به زندان افتاده‏اند ندارند. آنان اینک در زندان به سر میبرند در حالی که عاملان فجایع اخیر آزادند و مسئولان ادعا میكنند حتما به جنایاتی كه رخ داده است رسیدگی خواهند كرد. آیا با از بین بردن اسناد جنایت و در بند کردن کسانی که حقوق قربانیان را پیگیری میکردند این کار را انجام می‏دهید؟

المرء یحفظ فی ولده. حرمت انسانها در فرزندانشان پاسداری میشود. مردم اینك از مدعیان پرچمداری انقلاب اسلامی می‏پرسند حرمت شهید مظلوم انقلاب آیت الله دکتر بهشتی را در خاندان او چگونه رعایت کردهاید؟

مردم ایران!
کاملا پیداست که تلاشهای شما برای بازگرداندن آرامش به جامعه قرار نیست با پاسخی خردمندانه روبرو شود. روزهایی خطیر در پیشرو قرار گرفته است. دستگیری كسانی چون دكتر بهشتی یك نشانه است كه از حوادثی سهمگینتر خبر می‏دهد. اما باطل رفتنی است و آن چیزی كه به مردم سود می‏رساند باقی می‏ماند.

و اما ما ینفع الناس فی‏مكث فی الارض. آرامش و هوشیاری خود را حفظ كنید. سلسله حوادث جدیدی كه آغاز شده است به مانند دیگر تحركات كور این ایام برای مخالفان شما جز خسارت باقی نخواهد گذاشت. مراقب باشید كه آن‏ها شما را تحریك نكنند و به هنگام نابودكردن خود به كاشانه و كشورتان لطمه نزنند.

اینجانب به ویژه هتك حرمتی كه از بهشتی مظلوم شده است را به فرزندان آن شهید و شاگردان و پیروان و دوستداران او و تمامی دلبستگان به انقلاب و اسلام تسلیت می‏گویم و از خداوند آرزومندم ضایعهای كه با این عمل در قلب مردم ما ایجاد شده است با جاودانه كردن آبروی این خاندان جبران شود.

میرحسین موسوی

جان شاهدان و منابع اطلاعاتی در خطر است

سایت انتگراسیون ایرانیان ساکن آلمان

نابودی اسناد و مدارک، اقدام جدید رژیم جمهوری اسلامی برای مسکوت نگه داشتن جنایاتش
18 شهريور 1388

هشدار: جان شاهدین و منابع اطلاعاتی در خطر است
اهداف نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی در حمله به مراکز جمع آوری اسناد کشتار و شکنجه حوادث اخیر را میتوان بطور مختصر اینچنین برشمرد:
- جلوگیری از انتشار اسناد و مدارک
- دسترسی به نام و مشخصات و منابع اطلاعاتی
- نابودی مدارک
- تلاش برای دستگیری و به همکاری کشاندن شاهدین و منابع اطلاعاتی، به نحوی که در دادگاه های نمایشی، حرف خود را انکار و سناریوهای پیش ساخته رژیم را بازخوانی و تکرار کنند.
- تلاش برای حذف، از صحنه خارج کردن و کشتن بی سر و صدای آندسته از شاهدین و منابع اطلاعاتی که حاضر به همکاری نباشند.
- سخت کردن شرایط زندگی برای شاهدین و منابع اطلاعاتی و خانوادهای آنها به نحوی که ناگزیر به ترک کشور شوند.
- قدرت نمائی و ترساندن دیگر افرادی که کم کم حاضر شده بودند به عنوان شاهد و قربانی شکنجه و تجاوز به سکوت خود پایان دهند.

این اقدام رژیم به خوبی نشان میدهد که در چهارچوب این نظام امکان هیچگونه دادخواهی نبوده و نیست و آنانکه این توهم را می پراکنند نیز باید امید و اتکاء خود به این نظام و قانون اساسی آن را کاملا قطع کنند.

اقدام همزمان و هماهنگ دستگاه های امنیتی رژیم دیکتاتوری- مذهبی حاکم بر ایران در روز سه شنبه 17 شهریور حمله به "کمیته پیگیری زندانیان و آسیب دیدگان حوادث اخیر"، و دفتر کروبی و حزب او و دستگیری مسئولین این دفاتر در حالی انجام میشود که افشاء نام و مشخصات و اسناد مربوط به کشته شدگان تظاهرات چند ماه گذشته و نیز انتشار برخی از اسناد مربوط به دستگیر شدگان و شکنجه شدگان بی اعتباری بیش از پیش رژیم جمهوری اسلامی را بدنبال داشته است. این بی اعتباری باعث رویگردانی بسیاری از شخصیت های پرنفوذ شیعه از رژیم شده و بدنبال آن بخش بزرگی از هواداران مذهبی رژیم نیز دچار سوال و مشکل شده اند. اینک هرچه بیشتر و با صدائی رساتر شخص علی خامنه ای به عنوان مسئول اصلی کشتار و سرکوب مردم معرفی میشود. ادامه این وضعیت منجر به آن خواهد شد تا صلاحیت مذهبی خامنه ای از سوی لایه های متعصب و سنتی مذهبی نیز زیر سوال برده شده و در نتیجه اعتبار آنچه او به عنوان "نظام اسلامی" سنگش را به سینه می زند، از سوی بخش بیشتری از معتقدان به تشیع و بیش از آنچه که تا کنون بی اعتبار شده بوده، از بین برود.

چگونگه میتوان حفظ اسناد و مدارک ومنابع اطلاعاتی و شاهدین را تضمین کرد؟
- نباید به ارگان های رژیم جمهوری اسلامی اعتماد کرد و این اطلاعات را در اختیار آنان قرار داد.
- برای آنکه بتوان از این اسناد بر علیه رژیم استفاده کرد، باید آنها را در چندین نسخه کپی و در مکان های مختلف و نزد افراد مختلف نگه داری نمود.
- باید نسخه ای از این اسناد را در اختیار سازمان های حقوق بشری در خارج کشور قرار داد تا در صورت لزوم از آن طریق برای انتشار اسناد اقدام نمود و از جان و امنیت منابع اطلاعاتی و شاهدین حفاظت کرد.

این هم سرگرمی بسبک روسی!


احمدی‌نژاد در برابر دنیا

مقاله تایمز در باره معضل اوباما با پرونده هسته ای ایران

کاترین فیلپ

به نظر می‌رسد امیدهای باراک اوباما برای ترغیب ایران به کنار گذاشتن جاه‌طلبی‌های هسته‌ای، پس از اینکه بازرس هسته ای سازمان ملل اقرار کرد که با تهران به بن‌بست رسیده است و احمدی‌نژاد نیز مذاکرات هسته‌ای را پایان یافته توصیف کرد، به نومیدی رسیده باشد.

نمایش مقاومت آقای احمدینژاد در حالی صورت میگیرد که هیات آژانس بینالمللی انرژی هستهای برای بحث پیرامون شکست تهران در پاسخ به سئوالات در مورد بعد ادعا شده نظامی برنامه هستهای آن کشور، در وین گردهم آمدهاند.

رئیسجمهور ایران قول داد غنیسازی اورانیوم را حتی با وجود مهلت آخر این ماه که توسط آقای اوباما برای ایران برای ادامه مذاکرات تعیین شده است جلو برد. آقای احمدینژاد در اولین کنفرانس خبری پس از سوگند برای دور دوم ریاست جمهوری گفت: «از نظر ما مسئله هستهای ایران تمام شده است

اظهارات او تنها چند روز پس از اینکه مجلس ایران تمامی وزیران پیشنهادی به جز سه نفر آنها را مورد تایید قرار داد صورت گرفت. در حالیکه سیاست خارجی و هستهای از لحاظ تکنیکی خارج ازحوزه اختیارات رئیسجمهور است، حمایت قوی آیتالله علی خامنهای رهبر ایران از او در جریان انتخابات ریاست جمهوری نشان میدهد که او با پشتوانهای قوی سخن میگوید.

اظهارت آقای احمدی‌نژاد صحنه مبارزه‌ای را برای کشورهای غربی از یک سو و چین و روسیه از سوی دیگر را بر سر تحریم‌ها شدید علیه ایران ایجاد می‌کند. چین و روسیه در مورد به خطر انداختن روابط تجاری پرمنفعت خود با ایران مردد هستند. به نظر می‌رسد احتمال دنبال کردن این موضوع توسط غرب به تنهایی زیاد باشد.

ونزوئلا روز گذشته قراردادی را اعلام کرد که طی آن روزانه 20 هزار بشکه بنزین به ایران میفروشد که این موضوع دشواری منزوی کردن تهران بدون اجماع وسیع بینالمللی را بیش از پیش نشان می دهد. شورای امنیت سازمان ملل از سال 2006 سه دوره تحریم را علیه ایران اعمال کرده است که تمرکز بر شرکتها و افراد ایرانی مرتبط با برنامه هستهای داشته است. واشنگتن و متحدان اروپایی آمریکا برای دور بعدی تحریمها چشم خود را به واردات بنزین ایران دوختهاند.

علی‌رغم اینکه ایران پنجمین صادرکننده نفت در جهان است، تنها توانایی پالایش 60 درصد از نیازهای بنزین خود را دارد.

محمد البرادعی دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای در وین، هنوز به از سرگیری گفتگو و متقاعد کردن ایران به مراوده دوباره با آژانس و قبول پیشنهاد آمریکا امید دارد. او اقرار کرد که با تهران علی‌رغم امتیازهای اخیر مبنی بر اجازه دسترسی بیشتر به بازرسان، به بن‌بست رسیده است. او گفت، ایران به غنی‌سازی اورانیوم ادامه داده است که می‌تواند برای سوخت هسته‌ای یا در صورت غنی‌سازی بیشتر برای تولید مواد لازم برای کلاهک جنگی مورد استفاده قرار گیرد و هنوز در مورد سئوالات مطروحه در مورد بعد نظامی پروژه هسته ای خود به درستی توضیح نداده است.

وی افزود: «ایران فعالیت‌های مربوط به غنی‌سازی یا پروژه‌ها مربوط به آب سنگین خود را طبق خواسته شورای امنیت متوقف نکرده است و همچنین پروتکل الحاقی را به اجرا درنیاورده است.»

این موضوع تجهیزات هسته‌ای این کشور را در معرض بازرسی‌های از پیش اعلام نشده و سرزده قرار می‌دهد. وی گفت: «این ضروری است که ایران دوباره مراوده با آژانس را برای شفاف‌سازی و خاتمه مسائل برجسته ادامه دهد. ایران نیاز دارد به طور کامل به تمام سئوالات مطروحه توسط آژانس به منظور رد احتمال بعد نظامی در برنامه هسته‌ای خود پاسخ دهد.»

محمد سعیدی معاون سازمان انرژی اتمی ایران ادعا کرد که کشورش تمام اطلاعات لازم را به آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای داده است. وی گفت: «ما معتقد هستیم که آژانس اکنون باید سئوالات مهم را نهایی کند.»

ایران اصرار دارد برنامه هستهای آن کشور صلحآمیز است ولی اعتقاد گسترده ای وجود دارد مبنی بر اینکه تهران قصد ساخت یک بمب را دارد. وقتی امسال آژانس بینالمللی انرژی هستهای گفت که تهران به مقدار کافی اورانیوم با درجه غلظت پایین را انبار کرده است که برای ساخت یک بمب کافی است، رقابت برای متوقف کردن آن کشور سرعت گرفت.

اسرائیل تهدید کرده است که برای جلوگیری از ایران در تبدیل شدن به دومین قدرت هستهای خاورمیانه از اقدام نظامی استفاده خواهد کرد. اسرائیل همچنان به برنامه اتمی مخفیانه خود ادامه می دهد.

روز آن لاین

رئیس قوه قضاییه : با ادعای واهی تقلب در انتخابات عده‌ای تلاش کردند از مدار قانون بگریزند


رئیس قوه قضاییه گفت: متاسفانه قانون گریزی و قانون شکنی قبح خود را از دست داده است و دیدیم که در حوادث بعد از انتخابات قانون گریزی چگونه منشا هزینههای بسیار برای نظام اسلامی شد.

به گزارش فارس لاریجانی در جلسه مسئولان قوه قضاییه گفت:متخلفان نباید خود را از چشم ناظران دور ببینند و دستگاه قضایی هم بایستی پیراسته از هر نوع قانونگریزی با متخلفان برخورد قانونی کند.
لاریجانی با تاکید بر اینکه قانون مداری باید از مرحله شمار به عمل برسد، گفت: متاسفانه قانون گریزی و قانون شکنی قبح خود را از دست داده است و دیدیم که در حوادث بعد از انتخابات قانون گریزی چگونه منشا این حوادث و موجب بروز تخلفات و هزینههای بسیار برای نظام اسلامی شد.
وی با اشاره به اینکه همه باید به قانون عمل کنیم چراکه حیات نظام اجتماعی ما وابسته به اجرای قانون است‌، افزود: متاسفانه در جریان حوادث بعد از انتخابات با ادعای واهی تقلب در انتخابات عدهای تلاش کردند از مدار قانون بگریزند که البته در مقام برخورد با آشوبها نیز بعضا تخلفاتی روی داد و بعضی تخلفات در بازداشتگاهها به حیثیت نظام لطمه وارد کرد که این موارد با دقت و جدیت در دستگاه قضائی در حال رسیدگی میباشد.

پیک ایران

مشاهدات یکی از بازداشت شد‌گان: آنها بربر بودند

فعالان حقوق بشر در ایران

مشاهدات یکی از بازداشت شدگان از زندان اوین و چهگونهگی جان باختن امیر جوادیفر

خبرگزاری هرانا : سید علی اکبر خردنژاد فرزند سیدمحمد علی یکی از بازداشت شدهگان حوادث بعد از 22 خرداد است که در طول بازداشت با موارد متعدد شکنجه و بیقانونی مواجه شده و شرایط بسیار تلخی را از سر گذارنده است. برای روشن شدن جنایتهای مکرری که در زندان بر سر این جوان و دیگر زندانیان آمده با وی به گفتوگو نشستیم. وی در میان صحبتهایاش به جان باختن امیر جوادیفر اشاره میکند که او را در زندان اوین دیده است. او میگوید که جوادیفر به شدت مریض احوال بوده است و ماموران زندان اجازه‌ی رفتن به بیمارستان را به پزشک نمیدهند و همین مساله باعث درگذشت امیر جوادیفر در زندان اوین میشود.

سیدعلیاکبر خردنژاد در روز 18 تیر حدود ساعت 4:30 عصر در چهارراه ولیعصر تهران توسط ماموران لباس شخصی بازداشت میشود. وی میگوید: «به شدت مرا زدند. بعد اسپری فلفل به چشمام زدند و با ضربات باتوم روی سر و صورتام مرا داخل ون نیروی انتظامی انداختند

خردنژاد بعد از بازداشت را اینچنین شرح میدهد: « کسانی که بازداشت‌‌ام کردند دستهایام را از پشت بستند و مرا داخل ون بردند. از پشت سر به من حمله میکردند و مرا میزدند. فحاشی و تهدید به همه چیز حتا تجاوز. به کلانتری ۱۴۸ سر خیابان فلسطین برده شدم. ۳ نفر دستگیر شده‌ی دیگر هم همراه ما بودند که آنها عقب ون نشسته بودند. وقتیرسیدیم بازرسی شدیم و باز هم ما را در حیاط کلانتری زدند. اول ما را داخل یک قفس کردند و زشتترین الفاظ را خطاب به ما گفتند. پلیس و نیروی انتظامی آنجا هیچکاره بود.از پشت میلهها با باتوم به شکم ما میزدند و میخندیدند.

چون جای تکان خوردن نبود ما را تحتنظر به قسمت دیگر کلانتری بردند و بعد با کتک و پس گردنی درحالی که باید سرمان را پایین نگهمیداشتیم به زیرزمین کلانتری بردند و مشخصاتمان را چک کردند

بازداشتیها را باز هم آنجا نگه نمیدارند. خردنژاد ادامه میدهد: «بعد باز هم با کتک سوار ون شدیم و به پلیس پیگیری واقع در نزدیک میدان انقلاب برده شدیم. از ما عکس گرفتند. یک برگه‌ی باز جویی و آدرس و آدرس ایمیل و پسورد را هم از همه گرفته شد. تا فردا ظهر همانجا بازداشت بودیم. نزدیک ۲۰۰ نفر آنجا بودیم که نمیتوانستیم راحت نفس بکشیم. هوا کم بود و جا هم نبود. روی زمینمیخوابیدیم. »

از علیاکبر در مورد تفهیم اتهام و رعایت موارد قانونی میپرسیم: «ظهر روز ۱۹ تیر یک آقایی به نام حیدریفر آمد و گفت تا آخر تابستان آزاد نمیشوید و همهگیبه کهریزک منتقل میشوید. یک برگه‌ی تفهیم اتهام به ما دادند که وقتیآن را خواندم گفتم حتما میخواهند اعداممان کنند؛ اقدام علیه امنیت ملی‌، بر هم زدن نظم عمومیتوجه نکردن به فرمان پلیس، اغتشاش و... ولی بعد، از آنجا ما را با یک اتوبوس نیروی انتظامیکه ۴ تا ماشین الگانس پلیس اسکرتاش میکرد به زندان اوین منتقل کردند

به کجا منتقل شدید و چه تعداد زندانی همراه شما بودند؟ «دقیقا نمیدانم چند نفر بودیم اما حدود ۶۰ نفر و یا حتا بیشتر هم بودیم. بعضیاز صندلیها ۳ نفری نشسته بودند. در آنجا از ما عکس گرفتند با شماره. تشکیل پرونده دادند و به بند ۲۴۰ امنیت منتقل شدیم.

از وی در مورد وضعیت سلولها پرسیدم: «به سلولی که در آن بودیم میگفتند سوییت، چون حمام و توالت داشت. اول ۶ نفربودیم در سلول که چند ساعت بد ۲ نفر دیگه هم آمدند که توسط بسیج بازداشت شده بودند. هشت نفر در آن سلول بودیم. بسیار گرم و مرطوب و شرجی بود. طبقه‌ی بالای اندرزگاه شماره ۹ بودیم. هیچ کس با ما حرف نمیزد، بعضی ها با ماسک میآمدند و میرفتند.غذاها به معنای واقعی آشغال بود. اکثرا ما را مسموم میکرد. هیچ دکتر یا حتا پرستاری نبود که به وضع زندانیان رسیدهگی کند. دارو نمیدادند. سر و صورت بچهها و بدنشان کبود بود. من پشت کمرم و پشت پای چپام و بازوی چپم کاملا کبود و کوفته بود. رضا طاهری ۱۹ ساله دانشجوی هوا فضای دانشگاه شریف دوتا چشماش سیاه شده بود. با باتوم به بینیاش زده بودند. به سختیمیتوانستیم بخوابیم. جای کافینبود. مدام به خودمان میگفتیم چه اتفاقی خواهد افتاد؟ به ما اجازه نمیدادند زنگ بزنیم و به خانه خبر بدهیم. تا روز یکشنبه خیلیکوتاه فقط توانستیم زنگ بزنیم؛ در این حد که بگوییم دنبال کار ما باشند.

بعد از چند روز انگشتنگاری و غیره ما را با چشمبند به طبقه‌ی پایین بردند. بعد فهمیدیم آنجا بند ۲۰۹ است. فکر میکردیم دیگر بازجویی میکنند اما حدود ۵،۶ روز هم آنجا بودیم. پنجرهها را اصلا باز نکردند، ما فکر کردیم میخواهند همینجا از بیهوایی خفه بشویم. بعد از چند ساعت پنجره باز شد. درهای سلولهای ۲۰۹ چوبی بود. احساس میکردیم شنود میشویم. با وحشت کامل و در بیخبری از اوضاع بیرون بودیم .اخبار دروغ به ما میدادند. به من گفتند پدرت سکته کرده است. به یکی دیگر گفتند مادربزرگات سکته کرده است. خوشبختانه ما فرض را بر این گذاشتیم که ممکن است دروغ بگویند. که همینطور هم بود

خردنژاد در مورد بازجویی‌ها می‌گوید: «بازجویی با چشم‌بند بود. همراه با چشم بند فقط می‌شد برگه‌ را دید. سوال می‌کردند و ما باید جوب را می‌نوشتیم. از روز تظاهرات که از صبح کجا بودیم تا هنگام دستگیری، نظرمان درباره‌ی انتخابات چیست‌ و آیا با تظاهرات و این‌گونه اعتراضات موافقیم یا خیر.»

شکنجه و فشار بر روی زندانیان در طی ماههای اخیر نگرانی محافل و گروههای حقوقبشری را در پی داشت. خردنژاد در این زمینه میگوید: «بودن در بنده ۲۰۹ خودش شکنجه است. اما قبل از انتقال به اوین ما را میزدند و فحاشی میکردند. در اوین وقتینمیگذاشتند به خانواده خبر بدهیم یا خبری بگیریم خودش شکنجه بود. نه تنها برای من بلکه برای خانوادهام. به خودم لعنت میفرستادم که چرا پدر و مادر پیرم را تا حد مرگ نگران کردم. مادرم فکر می کرد من مردهام. حرفهای بدی میشنیدیم و تهدیدهای بدی میشدیم مثل اینکه دیگه آسمان را نخواهیم دید. با دنیا خداحافظی کنید. پاهای ما در این مدت فقط به فاصله‌ی ۲،۳ متری عادت کرده بود، چشممان همینطور. من در این مدت ۶ کیلو وزن کم کردم چون غذاها سرد یا نپخته بود. هیچ دکتری هم نبود به وضع ما رسیدهگی کند

وضعیت جسمی دیگر زندانیان از جمله مسائلی بود که از خردنژاد سوال کردم و وی جواب داد: «همه اکثرا در اثر ضربات باتوم به بدن کبودی داشتند. کورش خراسانی ۲ جا از بدناش شکسته بود اما هیچ وقت نگذاشتند برود و آن را گچ بگیرد. ۱۲ روز با پای شکسته و انگشت شکسته بود. بچههای آنجا همه از افراد تحصیل کرده یا دانشجو بودند. افراد با سن و سال بالا هم بودند. حدود ۶۰،۶۵ ساله. یکسری از بچهها را از سپاه یا مرکز بسیج آوردند که وضعیتشان خیلیبد بود. نزدیک به ۴۸ ساعت چشما‌ن‌شان را بسته بودند. سلاح می گذاشتند روی سرشان که دستور داریم شما را بکشیم. آنها را تا حد مرگ بشین پاشو داده بودند و کتک زده بودند. وضعیت آنقدر بحرانی شده بود که میگفتند بسیجیها با خودشان درگیر شده بودند که نباید این کارها را با زندانیها بکنند. در سلّولهای دیگر سه دختر را دیدم که متوجه نشدیم آنجا چه کار میکنند.

خردنژاد در مورد آزادی و شرایط بعد از زنداناش اینچنین میگوید: «با قید کفالت آزاد شدم. برگه ی سفید گذاشتند جلوی خالهام و ایشان امضاکردند. من هنوز مبلغ کفالت را نمیدانم. بعد از آزادی جرأت نکردم به بچهها زنگ بزنم. چون گفته بودند زنگ بزنیمیآییم دنبالتان. یک خانمی وقتیکه از زندان آزاد شدم دم زندان عکس یک نفر را نشانام داد. آن موقع چون به شدت ضعیف شده بودم به خاطر نیاوردماش اما بعد از چند روز یادم آمد که او را در کلانتری ۱۴۸ دیده بودم. وقتیرسیدم انگلستان با آنها تماس گرفتم. متاسفانه فهمیدم او امیر جوادیفر بوده و شهید شده است

از او میپرسیم از جوادیفر چه چیزهایی به خاطر دارد و او میگوید: «یادم است یک دکتر بالاخره پیدایاش شد. دکتر میخواست امیر و یکنفر دیگر را به بیمارستان ببرد اما لباس شخصیها نمیگذاشتند. دکتر حتا با آنها در گیری لفظی پیدا کرد و گفت بنویسید که نگذاشتید من ببرماش. چون من مسئول جان اینها هستم».

خیلیواقعا برام سخت است که آن روزها را به خاطر بیاورم. وقتییادم میآید از اینکه اینها هموطن من هستند احساس شرمندهگی میکنم. آنها بربر بودند. جای ورم باتومها‌ی‌شان روی سرم هنوز هم مشخص است. وقتییادم میافتد که من میتوانستم به جای امیر جوادیفر باشم گریهام میگیرد...

تلاش‌ برای محدود كردن عاملین جنایت‌ كهریزک به مسئولان رده پایین


سایت آینده نیوز: سرهنگ «ك» رئیس بازداشتگاه كهریزك، با اعمال نفوذ برخی افراد پس از چند ساعت بازداشت آزاد شده بود با كه گویا دستور آیت‌ا... آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه مجدداً دستگیر شده است..

سرهنگ مذكور كه در دادگاه رسیدگی به جرائم مسئولین بازداشتگاه كهریزك حاضر شده است، مورد اعتراض شدید خانوادههای قربانیان قرار گرفته و با درخواست آنان، بازپرس دادسرای نیروهای مسلح دستور داد كه در جلسه دادگاه به وی دستبند بزنند.

این در حالی است كه گفته میشود تلاشهای گستردهای برای محدود كردن عاملین جنایتهای كهریزك به مسئولان رده پایین انتظامی و قضایی ادامه دارد.

محسن سازگارا چهار شنبه 18 شهریور


ظهور حضرت مهدی و علائم ظهور


رهبر را گفتند: این شیوۀ مرضیۀ ولایت مداری را از که آموختی؟

فرمود: از آقایان منتظری وصانعی!

پرسیدند: چگونه؟ آنان که از دیدِ شما از معاندان و مخالفانند.

فرمود: به شیوۀ لقمان.

باز پرسیدند که آن چگونه بود؟

فرمود: لقمان ادب از بی ادبان آموخت

یعنی نکرد آن چه بی ادبان کردند. و نگفت آن چه بی ادبان گفتند.

من نیز نکنم و نگویم آن چه منتظری و صانعی کنند و گویند!



احمدی نژاد را پرسیدند: محور جهان، یعنی آن که نظم جهان بر ارادۀ او می چرخد، کیست؟

فرمود: محور جهان منم!

گفتند: چگونه؟ با این سبیلِ دمِ موشی!

فرمود: از آن روی که باید چرخ جهان بر مدار تراوشات فکری و برگرداگرد سبیلِ ما بچرخد و لاغیر!

گفتند: این حرف با واقعیت راست نیاید.

فرمود: پس وای بحال واقعیت!



احمدی نژاد را پرسیدند: امام عصر، آن زعیم نجات بخش، کی ظهور خواهد فرمود؟

پاسخ آورد: نگران نباشید، بهمین زودی ها!

پرسیدند: چگونه ؟

گفت: بدانید که مقدمات ظهور در حال فراهم شدن است و چون انجام یابد، حضرتش ظهور فرماید.

گفتند آن مقدمات چیستند؟ و چه کسانی مقدمات را فراهم می کنند؟

فرمود: رواجِ کلاهبرداری درحد ممکن و مقدور،

رذالت و شناعت تا دلتان بخواهد تا بدان حد که قبح از قباحت رخت بربندد،

تقلب در روز روشن و شب تاریک، چه کروبی خواب باشد و چه بیدار،

ارتشاء بسیار بیشتر از سقف صد میلیون تومانی به نمایندگانِ مجلسی که چشم بر صلاح موکلان بربسته و گوش بفرمان جهان مطاعِ رهبری گشوده باشند.

دروغگویی، که دیگر نگو و نپرس،

آدم کشی بهر وسیله ممکن و باهر ترفند مجاز و غیر مجاز!

شکنجه با رهنمود ودرس آموزی ها از موساد و سیا و دستیاران ولی امرِ رهبری ، حضرت ولادیمیر پوتین.

تبدیل قوه قضائیه به محل قضای حاجت.

تجاوز بی مرز و بی حد و حساب و بهر وسیلۀ ممکن از باتوم گرفته تا میل گرد و بطری و. بهر اسیر زن و مردی که فریاد واانتخاباتا برآورده باشد.

.... دهن کجی به واقعیت های جهان و جامعه

توهین به شعورِ مردم وخس و خاشاک کردنشان بوقت ضرورت.

که بعون الله و همت آقا مصباح یزدی، و در سایۀ رهنمودهای مقام معظم رهبری، کمک بی شائبه برادران سپاه، نیروی انتظامی، بسیج و لباس شخصی و زبان عربی، مجلس مطیع و فرمانبردار و کابینه دغلکار در حال انجام است.

سفیانی مائیم که خروج کرده ایم و

بشارت آن که پالان خردجال هم دیشب بدست پیرِ پاره دوزهایی از نوع شریعتمداری و یزدی و جنتی ، پاره دوخته و فراهم شد و فردا بینید که رهبر برآن برنشسته و بمیدان فرازآید.

.ما خود نیز تمام وقت مشغول انجام کاریم. از جمله آن که هالۀ نور هم بصورت تمرینی و بقول مقام معظم رهبری «رزمایش» در سازمان ملل بکار گرفته شد. مشایی را نیز فرموده ایم تا بشقاب بر سفره گذارد..

مرض بواسیر هم که علامه مجلسی در کتاب مهدیِ موعود بر آن تاکید ویژه و دغدغۀ خاطر داشتند، بحمدالله مبتلابه همۀ ارکان نظام است!


برگرفته از تیغونک

هشدار سازمان مجاهدين انقلاب به صادق لاريجاني : از ریاست کناره گیری کن

سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي در ايران در نامه اي سرگشاده به رئيس جديد قوه قضائيه اين كشور نسبت به سكوت در مقابل برخوردهاي "غيرقانوني" و "تحريك آميز" با مخالفان دولت هشدار داده است.

در اين نامه كه روز سه شنبه ۱۷ شهريورسپتامبر) خطاب به صادق لاريجاني منتشر شده، با اشاره به بازداشت ۲۸ ساعته عاطفه امام، دختر جواد امام (عضو بازداشت شده سازمان مجاهدين انقلاب) و برخوردهايي كه با او صورت گرفته، آمده است: "بر ما دقيقا روشن نيست كه هدف از اين اقدامات شرارت بار و مشكوك چيست. آيا اين اقدام در كنار ديگر اقدامات و اظهارات غيرقانوني و تحريك آميز... پيامي به شما است كه "اين مملكت بنا نيست تغيير كند و اصلاح شوداگر چنين باشد و شما نيز در عزم خود مبني بر سامان دادن به اين مخروبه صادق باشيد، آنگاه سكوت شما در آغاز كار در برابر جناياتي از اين دست، فرجام كار شما را از هم اكنون رقم خواهد زد".

در ادامه نامه سازمان مجاهدين انقلاب به آقاي لاريجاني آمده است: "آيت الله شاهرودي نيز همين راه را رفتند و در نهايت چنان شد كه در كوي دانشگاه جوانان مردم را از بالاي ساختمان به بيرون پرتاب كردند و چشمشان را از حدقه در آوردند و زشت ترين و كثيف ترين جنايات در بازداشتگاه هايي نظير كهريزك رخ داد و ايشان يا خبر نداشتند و يا مي دانستند و مجبور به سكوت بودند".

سازمان مجاهدين انقلاب در مورد انگيزه بازداشت عاطفه امام نوشته است كه اين اقدام يا با هدف تحت فشار قرار دادن جواد امام براي اعتراف به "گناهان ناكرده" در دادگاه بوده است و يا با هدف ارسال اين پيام به فعالان سياسي كه "در صورت ادامه انتقاد و اعتراض مسالمت آميز عليه آقاي احمدي نژاد و نحوه انتخاب او، علاوه بر زندان و آزار و تعذيب، چنين خطراتي در انتظار آنها خواهد بود و خانواده ها و نواميس آنان نيز ديگر امنيت نخواهند داشت".

اين سازمان از آقاي لاريجاني خواسته كه اگر در خود توان مقابله با اين گونه اقدامات را نمي بيند، از رياست قوه قضائيه كناره گيري كند.

سخنرانی سردارمسعودصدرالاسلام فرمانده اطلاعات ناجا درزمان حمله به کوی دانشگاه:برای برخودبامعترضین بین آنها ایجاد ترس کنید


کامران دانشجو:سیر علوم در دانشگاه های ما باید در مسیر تعریف شده و مبتنی بر جهان بینی اسلامی باشد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سیر علوم در دانشگاه های ما باید در مسیر تعریف شده و مبتنی بر جهان بینی اسلامی باشد.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر؛ کامران دانشجو در مراسم تودیع و معارفه وزرای قدیم و جدید علوم، تحقیقات و فناوری افزود: من فقط دغدغه دین دارم و دانشگاه های ما نیز باید دغدغه دین داشته باشند.

دانشجو گفت: در سیر علمی مبتنی بر جهان بینی اسلامی دو سؤال مطرح است؛ چه کسی آفرید و برای چه خلق کرد؟

وی افزود:‌ بر این اساس باید دانست هدف از خلقت چه بود، هدف از این همه دانشگاه، این همه مدرس و هدف از علم چیست و چرا می خواهیم عالم شویم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: باید دانست آیا باید عالمی شویم که فقط لاشه علم داشته باشد یا آنکه روح علم نیز در آن دمیده شود تا علم نیز احیا شود.

وی افزود: همچنین باید دانست آیا می خواهیم از علم در مسیر خلقت استفاده کنیم یا به عنوان ابزار سلطه.

دانشجو اضافه کرد: از ویژگی های دانشگاه اسلامی این است که باید این دو پرسش در مقام گفتار، اعمال، رفتار و اخلاق مطرح و فضای دانشگاه ها با این پرسش ها آغشته باشد.

وی گفت: اگر این دو پرسش در رفتار، گفتار و اخلاق ما تبلور یابد به آن هدفی که نیاز است و به دیدگاه امام خمینی (ره)‌ مبنی بر تبدیل دانشگاه ها به کارخانه آدم سازی، خواهیم رسید.

سیخونک: کامران دانشجو همان شخصی است که بعنوان یکی از موثرترین عناصر تقلبات انتخاباتی شناخته شده و در عوض همین خوش خدمتی و وجدان فروشی، با وجود اثبات جعلی بودنِ مدرک دکترایش، بقول باهنر «با توصیه رهبر» از سوی مجلسِ«بله قربان گو» به وزارت رسید تا پازل دروغ کامل شود.

گزارشگران بدون مرز: وبلاگ‌نگاران همچنان در ایران زندانی می شوند


17 شهریور 1388

در تاریخ ٩ شهریور خبرگزاری فارس نزدیک به سپاه پاسداران، خبر بازداشت "گروهی" را در شهر قزوین منتشر کرد. این افراد همه به "تبلیغ علیه نظام ، تهیه و توزیع تراکتها و اطلاعیه برای تشویق و تحریک مردم به تجمعات غیرقانونی و راهپیمایی و دامن زدن به مخالفت با نظام مقارن با زمان دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و توهین به مقام معظم رهبری " متهم شده اند. از جمله بازداشت شدگان علی اصغر جمالی پزشک و وبنگار وبلاگ " دکتر سوسیال دمکرات" است که از سوی بازپرس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب قزوین به عنوان "رهبر" گروه معرفی شده است، وی نیز به مانند همه فعالان دستگیر شده سال های اخیر با اتهاماتی بی اساس همچون " ارتباط غیر اخلاقی و داشتن مشروبات الکلی" متهم شده است.

از سوی دیگر فریبا پژوه روزنامهنگار بسیاری از رسانه های مستقل و وبنگار " پس از باران" از تاریخ ٢ شهریور ماه همچنان در بازداشت بسر میبرد. اتهامات این روزنامهنگار هنوز از سوی مسئولان قضایی رسما اعلام نشده است. بنا بر اطلاعاتی که بدست ما رسیده فریبا پژوه همچون دیگر روزنامهنگاران زندانی شدیدا برای اعترافات واهی زیر فشار قرار دارد.

" دستگیری روزنامهنگاران و وبنگاران نشانگر تداوم سرکوب آزادی بیان در ایران است. سپاه پاسداران و متحدانش در دستگاه قضایی نمیخواهند از اتهامات سخیف علیه روزنامه نگاران وبلاگ نویسان و مدافعان حقوق بشر دست بردارند. اعمال فشار و اعتراف گیریهای اجباری در زندان باید پایان یابد. محمد علی ابطحی وبلاگ نویس زندانی بعد از اعتراف در دادگاه نمایشی این بار در وبلاگش مجبور به ابراز ندامت از اعتقادات خود شده است. به راستی وقتی که وبلاگ نویسان را فقط برای نوشتن آزادی بازداشت میکنند چه کسی باور میکند که وبلاگ نویس زندانی آزادنه بتواند در وبلاگش بنویسد. ما خواهان آزادی فوری همه روزنامهنگاران و وبلاگنویسان زندانی هستیم."

محمد علی ابطحی وبنگار وبلاگ وبنوشت که در تاریخ ٢٦ خرداد ماه بازداشت شده است اخیرا در زندان وبلاگ خود را به روز میکند. نوشتههای این وبلاگنویس از سوی خبرگزاریهای وابسته به دولت و نهادهای امنیتی مورد بهربرداری قرار میگیرند. وبلاگنویسان ایران در پشت اکران محمد علی ابطحی دست" بازجویان" زندان اوین را میبینند.

سحام نیوز سایت رسمی حزب اعتماد ملی از آغاز هفته گذشه در ایران مسدود شده است. پس از توقیف روزنامه اعتماد ملی، مهدی کروبی دبیر کل حزب در این سایت به روشنگری در باره بدرفتاری و تجاوز به زندانیان در زندان های جمهوری اسلامی در ایران ادامه میداد.

از سوی دیگر گزارشگران بدون مرز مطلع شده است که دو روزنامه نگار کرد احمد بحری صاحب امتیاز ماهنامه مهاباد که در تاریخ ٣٠ تیرماه در مهاباد و حسن شیخ آقایی روزنامهنگار و کاریکاتوریست که در تاریخ ٢٧ تیر ماه در مهاباد بازداشت شده بودند. با سپردن وثیقه از زندان به شکل موقت و در انتظار محاکمه خود آزاد شده اند.

گزارشگران بدون مرز انجمن بين المللي دفاع از روزنامه نگاران زنداني و آزادی مطبوعات بر مبنای اصل ١٩ اعلاميه جهانی حقوق بشر است.

برای اطلاعات بيشتر:

www.rsf.org

www.rsf-persan.org

روزنامه افغانی: ایران در امور ما دخالت نکند


در پی اظهارات اخیر " فدا حسین مالکی " سفیر ایران در افغانستان ، ‌یک روزنامه افغانی، سخنان سفیر ایران در کابل را مداخله جویانه خواند و از او انتقاد کرد

بهگزارش عصر ایران، مالکی روز دوشنبه در‌‌‌‌یک‌‌‌نشست خبری گفت که بهترین گزینه برای ادارهافغانستان تـشکیل حکومت ائتلافیاست.‌ در پی اینسخنان، روزنامه چاپ کابل با انتقاد شدید از اظهارات سفیر ایران در کابل ، ادعاکرد که دولت ایران فاقد مشروعیت است و از این رو حق نسخه پیچی و نصیحت دیگر همسایگان خودرا ندارد!

این روزنامه نوشت : "به نظر میرسد که‌‌‌‌مقام های ایرانی هنوز هم در فضای دهه 70 به سرمی‌‌‌برند. در دهه 70 ایران، پاکستان، روسیه، هند و برخی کشورهای عربی، عملا افغانستان را بهجزیره جداگانه بدل کرده و هر یک الگوها و مدل های حکومتی خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌از آدرس های عوامل شاناعلام می کردند. اکنون نیز بـه‌نـظـر مـی‌رسـد ایـرانـی‌هـا در‌‌‌صـددند که بار‌‌‌‌‌دیگر در‌‌‌نـقـش‌‌‌‌‌‌بـرتر و مداخله‌‌جویانه ظاهر شوند."

احمدی نژاد معرفی وزرا به مجلس را پس گرفت


محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران ساعاتی بعد از اعلام وصول نامه معرفی وزیرانآموزش و پرورش و نیرو به مجلس، با ارسال نامه ای معرفی آنان را پس گرفت.

این اقدام پس از اعلام وصول معرفی نامه فاطمه آلیا وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و علی ذبیحی وزیر پیشنهادی نیرو در جلسه علنی مجلس در روز سه شنبه ۱۷ شهریور صورت گرفت.

در آغاز جلسه علی لاریجانی رئیس مجلس از اعلام وصول نامه معرفی دو وزیر خبر داد و گفت که برنامه ای برای این دو وزیر ارائه نشده و آقای احمدی نژاد گفته است که نمایندگان همان برنامه های وزیران پیشنهادی قبلی را مطالعه کنند.

محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس در پایان جلسه گفت: «با این وضعیت بررسی صلاحیت وزرا در هفته آینده منتفی است و مجلس شورای اسلامی تا پنجم مهرماه جلسه علنی نخواهد داشت

نمایندگان مجلس همزمان با معرفی این دو وزیر پیشنهادی از سوی رئیس مجلس، به شکل غیررسمی مخالفت خود را با این دو نفر اعلام کردند.

به دنبال رأی عدم اعتماد مجلس به وزیران پیشنهادی آموزش و پرورش، نیرو، و رفاه و تأمین اجتماعی، محمود احمدی نژاد، فاطمه آلیا نماینده تهران در مجلس را به عنوان وزیر آموزش و پرورش و علی ذبیحی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی را به عنوان وزیر نیرو به مجلس معرفی کرد.

آقای احمدی نژاد درباره پس گرفتن معرفی این دو نفر دلیل مشخصی ارائه نداده است اما برخی ناظران و کارشناسان این تصمیم را به سخنان آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ربط می دهند که تأکید کرده بود توصیه های علما و مراجع باید مغتنم شمرده شود. بنا به گزارش ها برخی مراجع با معرفی وزرای زن مخالفت کرده اند.

هرچند از میان سه زنی که برای پست وزارت به مجلس معرفی شده بودند، مرضیه وحید دستجردی وزیر پیشنهادی بهداشت موفق به دریافت رأی اعتماد از مجلس شد. سوسن کشاورز، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و فاطمه آجرلو وزیر پیشنهادی رفاه و تأمین اجتماعی نتوانستند از مجلس رأی اعتماد بگیرند. همچنین محمد علی آبادی وزیر پیشنهادی نیرو نیز از مجلس رای اعتماد نگرفت و از این رو محمود احمدی نژاد ناگزیر به معرفی سرپرست برای وزارتخانه های آموزش و پرورش، رفاه و نیرو شد.
بعد از آنکه مجلس به سه وزیر پیشنهادی رای اعتماد نداد، آقای احمدی نژاد ناچار شد برای این سه وزارتخانه بدون وزیر، سرپرست معرفی کند.

محمدرضا میرتاجالدینی، عضو هیات رییسه مجلس، در جمع خبرنگاران پارلمانی درباره دلیل بازپسگیری نامه قبلی از سوی آقای احمدینژاد گفت: «گویا صحبتهای امروز مجلس توسط معاون پارلمانی رئیس جمهور به ایشان منتقل شد و آقای احمدینژاد هم با توجه به فرصت سهماههای که برای معرفی باقیمانده وزرا دارند، معرفی این وزرا را مسترد کردند

صدای آمریکا