سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۶/۱۸

مجاهدين انقلاب خواستار شکستن سکوت رییس قوه قضاییه شد

صادق لاريجانی، رييس جديد قوه قضائيه

۱۳۸۸/۰۶/۱۷
سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی روز سه شنبه در نامه ای سرگشاده به آيت الله صادق لاريجانی، رييس جديد قوه قضائيه، درباره پيامدهای سکوت وی در قبال برخوردهای «غيرقانونی و تحريک آميز» با منتقدان دولت هشدار داده است.

سازمان مجاهدين انقلاب در اين نامه با اشاره به بازداشت يک روزه عاطفه امام، فرزند جواد امام از اعضای بازداشت شده مجاهدين انقلاب، و رها کردن وی در اطراف آرامگاه آيت الله خمينی توسط افراد مسلح پرسيده است که آيا اين اقدام پيامی برای رييس جديد قوه قضاييه است.

سازمان مجاهدين انقلاب در نامه خود به رييس جديد قوه قضاييه آورده است: «آيا اين اقدام در کنار ديگر اقدامات و اظهارات غير قانونی و تحريک آميز، همزمان با آغاز به کار شما و وعده سامان دادن به اين مخروبه و نيز اظهارات دادستان جديد مبنی بر برخورد قاطع با دستگيری های خودسرانه نوعی گربه را سر حجله کشتن و پيامی به شما است».

بنا بر گزارش رسيده از ايران، عاطفه امام، نوزده ساله، روز يکشنبه بعداز ظهر در خيابان طالقانی بازداشت شده و پس از ۲۴ ساعت بازجويی مداوام در جنوب تهران رها شده است.

سازمان مجاهدين انقلاب می گويد: عاطفه امام توسط نيروهای مسلح «ربوده» شده و در بازجويی تحت فشار بوده تا به «داشتن روابط نامشروع با برخی فعالان سياسی در بند اعتراف» کند.

جواد امام از اعضای مجاهدين انقلاب همراه با صدها فعال سياسی ديگر بعد از انتخابات رياست جمهوری بازداشت شد و همچنان در زندان به سر می برد.

توان مقابله با «قانون شکنی»

سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی با اشاره به رويدادهایی چون حمله به کوی دانشگاه در سال ۱۳۷۸ و همچنين بازداشتگاه کهريزک از آقای لاريجانی خواسته است تا چنانچه در خود توان رويارويی با اين گونه اقدامات را نمی بيند، از رياست قوه قضائيه کناره گيری کند.

سازمان مجاهدين انقلاب نوشته است: «اگر در خود اين توان را می بينيد که به اين قانون شکنی ها و رفتارهای گستاخانه و اقدامات و اظهارات کسانی که به پشتوانه قدرت و اسلحه پرده دری می کنند و شرم و خجالت برای نظام باقی می گذارند، پايان دهيد، بمانيد و اگر در خود چنين توانی نمی بينيد لباس علم و ديانت را به ننگ تحمل چنين جناياتی آلوده نسازيد

سازمان مجاهدين انقلاب همچنين به اتفاقات دوران رييس سابق قوه قضاييه اشاره کرده و نوشته است: «پيش از شما آيت الله شاهرودی نيز همين راه را رفتند و در نهايت چنان شد که در کوی دانشگاه جوانان مردم را از بالای ساختمان به بيرون پرتاب کردند و چشمشان را از حدقه در آوردند و زشت ترين و کثيف ترين جنايات در بازداشتگاه هايی نظير کهريزک رخ داد و ايشان يا خبر نداشتند و يا می دانستند و مجبور به سکوت بودند

مجاهدين انقلاب همچنين احتمال داده است که اقدامی چون «ربودن عاطفه امام» هشداری به منتقدان دولت محمود احمدی نژاد باشد کهدر صورت ادامه مخالفت «مسالمت اميز»، خانواده های آنها نيز امنيت نخواهند داشت.

رادیو فردا

هیچ نظری موجود نیست: