سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۶/۱۸

کامران دانشجو:سیر علوم در دانشگاه های ما باید در مسیر تعریف شده و مبتنی بر جهان بینی اسلامی باشد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سیر علوم در دانشگاه های ما باید در مسیر تعریف شده و مبتنی بر جهان بینی اسلامی باشد.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر؛ کامران دانشجو در مراسم تودیع و معارفه وزرای قدیم و جدید علوم، تحقیقات و فناوری افزود: من فقط دغدغه دین دارم و دانشگاه های ما نیز باید دغدغه دین داشته باشند.

دانشجو گفت: در سیر علمی مبتنی بر جهان بینی اسلامی دو سؤال مطرح است؛ چه کسی آفرید و برای چه خلق کرد؟

وی افزود:‌ بر این اساس باید دانست هدف از خلقت چه بود، هدف از این همه دانشگاه، این همه مدرس و هدف از علم چیست و چرا می خواهیم عالم شویم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: باید دانست آیا باید عالمی شویم که فقط لاشه علم داشته باشد یا آنکه روح علم نیز در آن دمیده شود تا علم نیز احیا شود.

وی افزود: همچنین باید دانست آیا می خواهیم از علم در مسیر خلقت استفاده کنیم یا به عنوان ابزار سلطه.

دانشجو اضافه کرد: از ویژگی های دانشگاه اسلامی این است که باید این دو پرسش در مقام گفتار، اعمال، رفتار و اخلاق مطرح و فضای دانشگاه ها با این پرسش ها آغشته باشد.

وی گفت: اگر این دو پرسش در رفتار، گفتار و اخلاق ما تبلور یابد به آن هدفی که نیاز است و به دیدگاه امام خمینی (ره)‌ مبنی بر تبدیل دانشگاه ها به کارخانه آدم سازی، خواهیم رسید.

سیخونک: کامران دانشجو همان شخصی است که بعنوان یکی از موثرترین عناصر تقلبات انتخاباتی شناخته شده و در عوض همین خوش خدمتی و وجدان فروشی، با وجود اثبات جعلی بودنِ مدرک دکترایش، بقول باهنر «با توصیه رهبر» از سوی مجلسِ«بله قربان گو» به وزارت رسید تا پازل دروغ کامل شود.

هیچ نظری موجود نیست: