سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۵/۳۱

آیت الله امینی: نظام را با خیره سری نمی‌توان حفظ کرد

آیت الله امینی، امام جمعه قم

۱۳۸۸/۰۵/۳۱
در حالی که احمد جنتی در خطبههای نماز جمعه تهران خواستار بازداشت رهبران جنبش اعتراضی نسبت به نتایج انتخابات در ایران شده است، آیتالله امینی، امام جمعه قم، با انتقاد شدید از برخورد با مخالفان تاکید کرد، نظام جمهوری اسلامی را با این «خیرهسریها و جریمه کردنها» نمیتوان حفظ کرد.

آیتالله امینی در خطبههای نماز جمعه این هفته با اشاره به حوادث پس از انتخابات و بازداشت و محاکمه شماری از تظاهرکنندگان و فعالان سیاسی اظهار داشت: «بس کنيد اين لجبازی، خيرهسری و جريمه کردنها را، که نظام را با اين چيزها نمیشود نگه داشت؛ نظام را بايد با رافت، عدالت و انس نگهداری کرد

وی همچنین از مقامهای جمهوری اسلامی خواست، بیگناهان را آزاد کرده و از کسانی که «آبرویشان برده شده» عذر خواهی کنند.

آیت الله امینی افزودشما نخبگان بنشينيد و با هم صحبت کنيد، اگر واقعا ظلمی به کسی شده و اگر آسيبی به کسی رسيده، آن را برطرف کنيد

امام جمعه موقت قم از جناحهای مختلف سیاسی خواست، «سوژه دست دشمن ندهند» و در ماه رمضان « بر سر سفره خدا» بنشينند و «اختلافات را کنار بگذارند»، چرا که به گفته وی تنها دشمنان از این اختلافها سود میبرند.

آیت الله امینی همچنین با اشاره به قصد طرفداران مصباح یزدی و احمدینژاد برای برگزاری تظاهرات در مقابل منزل آیتالله صانعی اظهار داشت: « بعضيبا ديدن اطلاعيه و بيانيه در اينترنت با عنوان دلسوزی در خانهاين و آن راه میافتند، نكنيد اين كار را و به اختلافات دامن نزنيد... اختلافات را به حوزه نكشيد كه خيانت به حوزه و نظام است

پس از انتشار سخنان انتقادی آیتالله صانعی علیه دولت جدید و حوادث پس از انتخابات، قاسم روانبخش که از طلاب تندروی حامی آیتالله مصباح یزدی در قم به شمار میآید، با انتشار فراخوانی خواستار تجمع اعتراضی علیه آیتالله صانعی شده بود.

این تجمع قرار بود پس از برگزاری نماز جمعه برگزار شود که به دنبال انتقاد شدید آیت الله امینی لغو شد.

در این میان برخی منابع خبری گزارش کردند که مسئولان برگزاری «نمایشگاه قرآن کریم» در تهران از فروش رسالهآیتالله صانعی در این نمایشگاه جلوگیری کرده و به غرفههایی که رساله توضیحالمسائل آیت الله صانعی را در معرض دید عموم قرار میدهند تذکر میدهند.

در همین زمینه یک منبع آگاه که نمیخواست نامش فاش شود، به رادیو فردا گفت، ناشر کتابهای آیت الله صانعی هیچ گاه در نمایشگاه قرآن شرکت نکرده و از آنجایی که کتابها و رساله آقای صانعی در کتابفروشیها در دسترس علاقمندان قرار دارد، جمع آوری رساله وی از نمایشگاه قرآن چندان اهمیتی ندارد.

با این حال به دنبال انتشار خبر جلوگیری از فروش رساله آیتالله صانعی در نمایشگاه قرآن، رضا رضايی مدير روابط عمومي این نمايشگاه در تماس با جامجم آنلاين این خبر را تكذيب كرد.

رادیو فردا

موسوی: اقتدارگرايان در تدارک ريشه‌کن کردن اصلاح طلبی و حرکت‌های مستقل بودند

میرحسین موسوی در راهپیمایی ۲۵ خرداد در تهران

۱۳۸۸/۰۵/۳۱
ميرحسين موسوی، يکی از نامزدهای معترض به انتخابات رياست جمهوری، با اشاره به راهپيمايی مسالمت آميز ۲۵ خرداد در تهران گفته است که هوشياری«مردم» مانع از تحقق برنامه «اقتدارگرایان» شد.

به گزارش خبرگزاری کار ایران، ایلنا، ميرحسين موسوی در ديدار با خانواده چند تن از بازداشت شدگان وقايع پس از انتخابات رياست جمهوری، در منزل محسن ميردامادی، دبير کل جبهه مشارکت، تاکيد کرده است: اين بازداشتها «غير قابل پيشبينی» بودند.

در جريان اعتراض های پس از اعلام نتايج انتخابات رياست جمهوری، به گفته سخنگوی قوه قضاييه، چهار هزار نفر از فعالان سياسی، مدنی، روزنامه نگاران و مردم عادی از سوی نيروهای امنيتی و بسيجی بازداشت و تعداد زيادی از آنها به نقاط نامعلومی انتقال داده شده اند.

به گفته مقامات قضایی ایران هم اکنون نزديک به سيصد نفر از اين افراد همچنان در بازداشت به سر می برند. این در حالی است که محمود سالارکیا، معاون دادستان تهران، به خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ایرانا گفته است: بين ۱۶۰ تا ۱۷۰ نفر از بازداشت شدگان حوادث بعد از انتخابات رياست جمهوری، از سران اغتشاشگران بوده اند که دادگاه، در مورد آنها تصميم گيری خواهد کرد.

ميرحسين موسوی همچنین با اشاره به سوابق و نقش موثر برخی از بازداشت شدگان در تحولات سياسی پس از انقلاب در ايران، از بازداشت و محاکمه اين افراد انتقاد کرده است.

آقای ميرحسين موسوی در اين زمينه گفته استترتيب دادن دادگاهها با اتهام انقلاب مخملی برای آنان، هزينههای سنگينی بر نظام تحميل کرد به همين دليل آنانی که از وجدان بيداری برخوردارند اگر چه در صف اصولگرايان قرار دارند،با درک اين واقعيت که ماهيت اين رفتارها برای قدرتطلبی است در حال تصحيح مسير خود هستند».

ميرحسين موسوی سپس با اشاره به راهپيمايی مسالمت آميز سه روز پس از انتخابات بیست و دوم خرداد گفت: «راهپيمائی عظيم وشگفتیآفرين ۲۵خرداد به رغم مشکلات ومحدوديتهای فراوان که با خويشتنداری معنادار و هوشمندی کامل مردم و عاری از شعارهای ساختارشکن همراه شد،برای درک خواست واراده مردم کافی بود و فرصتی برای نظام ايجاد کرد که در صورت تن دادن به خواست مردم و استفاده از فرصت میشد با کمترين هزينه به ساماندهی مشکلات کشورپرداخت».

در راهپيمايی ۲۵ خرداد صدها هزار نفر از معترضان به نتيجه انتخابات در تهران دست به تظاهرات زدند. در اين تظاهرات به دنبال تيراندازی نيروهای بسيج تعدادی از معترضان کشته شدند.

ميرحسين موسوی همچنین با اشاره به حضور معترضان در تجمع های پس از انتخابات گفت:«:اگر هوشياری وحق طلبی مردم نبود شايد امروز اوضاع از اين هم بدتر بود چرا که اقتدارگرايان در تدارک ريشهکن کردن اصلاح طلبی و حرکتهای مستقل با اتهامتراشی وانگزنی بودند اما حضور ميليونی مردم در راهپيمائی ۲۵خرداد مانع از عمليات گسترده عليه اصلاحات شد».

به گزارش خبرگزاری کار ايران، ايلنا، در اين ديدار خانواده های محسن ميردامادی و جواد امام توضيحاتی درباره وضعيت اين دو فعال سياسی در زندان ارائه کرده اند.

طی نزدیک به هفتاد روز که از انتخابات رياست جمهوری ايران می گذرد، گزارش های زيادی از بدرفتاری شديد با زندانيان، ضرب و شتم آنها، تجاوز و همچنين قتل تعدادی از بازداشتی ها زير شکنجه منتشر شده است.

به دنبال تاييد خبر مرگ محسن روح الامينی، فرزند مشاور محسن رضايی، از نامزدهای انتخابات رياست جمهوری، در بازداشتگاه کهريزک، رهبر ايران دستور داد اين بازداشتگاه که زير نظر نيروی انتظامی بود تعطيل شود.

کميته پيگيری وضعيت بازداشت شدگان ستادهای ميرحسين موسوی و مهدی کروبی می گويد دست کم ۶۹ نفر در جريان اعتراضات به نتيجه انتخابات رياست جمهوری کشته شده اند.

رادیو فردا

هوش سرشار كروبي عزيز در يافتن حلقه مفقود طراح ترانه گيت سيما (رسوايي مصاحبه جعلي ترانه موسوي) موجب استيصال در كودتاچيان

  • كروبي به طور خلاصه مي گويدطائب باجناق خود حجت الاسلام شاهمرادي را براي اجراي نقشه شوم خود انتخاب ميكند و او كه برادر همسر يك همنام ترانه موسوي است وارد اين بازي كثيفبراي ابهام ايجاد كردن در تجاوز و شهادت فجيح يكي از بازداشت شدگان مسجد قبامي شود
  • در اين طراحي كثيف 20:30 به عنوان بازوي اطلاعاتي اجرايي كودتا وارد ثبت يكي ازبزرگترين دروغهاي تاريخ مي شود
  • كروبي: هنگامی که گفتید داماد جناب آقای حسینی هستید من متوجه موضوع شدم ودر همان جا به شما گفتم که حلقه مفقود شده را پیدا کردم ، چرا که من می دانستم جناب آقای طائب نیز داماد آقای حسینی است و به شما گفتم که باجناق آقای طائب هستید که تایید کردید
  • به دیدار خانواده ای از سادات رفتم که در حوادث اخير جوان آنها در تخت بیماری افتاده بود که شکمش را سوراخ کرده و از این طریق به او غذا می دادند و یک چشمش را نیز تخلیه کرده اند و نابینا شده است و چشم دیگرش نیز در معرض نابینایی قرار دارد. این جوان سرش پر از ساچمه است و چندین بار مورد جراحی قرار گرفت
  • با رسوايي كودتاچيان در طراحي جعلهاي پي در پي همچون مصاحبه با پدر ساختگي ندا آقا سلطان ، اعترافات جعلي در دادگاه هاي نمايشكي و صدا و سيما و علي اخصوص رسواي باند پنهان پشت برنامه 20:30 و جعل مصاحبه با خانواده ترانه موسوي براي كتمان رسوايي عالمگير تجاوزات به عزيزان بازداشتي و هوشمندي كروبي در يافتن حلقه مفقودي قضيه خبرگزاري فارس دچار پريشان گويي شده و نامه جعلي ديگري را در بيان اختلال حواس براي كروبي از جانب دكتري مجهول بيان كرده كه نشاندرماندگي آنها مي تمايد و هر مرغ پخته اي را به خنده وا مي دارد
از نهضت سبز آزادی

طرح یک نظر دریافتی، بی کم و کاست

شما مردم چه تون شده ؟ گور بابای فرمان 10 ماده ای امام

شما مردم چه تون شده ؟ گور بابای فرمان 10 ماده ای امام
آقای موسوی و رفسنجانی و کروبی ملتی رو سر کار گذاشته اند. بابا ما دنبال آزادی بیان و یک حکومت دمکراتیک مثل سوئد یا سوییس هستیم.این موسوی همش میگه فرمان ده ماده ای یا احترام به قانون اساسی.
کدوم قانون اساسی.????
ما که بعد از انقلاب بدنیا امده ایم و الا حدودای 30 ساله مونه است .چند ساله دیگه باید حرست یک زندگی آزاد را داشته باشیم؟ تو 50 سالگی؟
قانون اساسی که اصلی ترینش وجود ولایت فقه است؟ یا وجود خبرگان یا شورای نگهبان.حق زن و مرد برابر نیست ؟
بابا ما دنبال چی بودیم و چی شد.حالا به کجا میریم؟ شما میدونید؟

دکتر محمد ملکی هم بازداشت شد • گفت‌وگو با همسر او


دکتر محمد ملکی، رییس پیشین دانشگاه تهران، صبح روز شنبه دستگیر شد. ماموران امنیتی، دیسک کامپیوتر، کتابها و دستنوشتهها، رسیور ماهواره و گوشی موبایل وی را نیز با خود برده‌‌اند. دکتر ملکی سرطان دارد و ۷۶ ساله است.

گفتگو با خانم قدسی میرمعز، همسر دکتر ملکی:

چگونه و با چه شرایطی دکتر ملکی را بازداشت کردند؟

ساعت هشت صبح بود. هنوز بیدار نشده بودیم. ایشان سرطان پیشرفته، آریتمی قلب، دیابت و ضعف و پادرد دارد و معمولا در رختخواب است. من در را که باز کردم، دیدم یک آقایی پایش را لای در گذاشته و میخواهد بیاید تو. گفتم چه خبر است؟ با لحن توهین آمیز و بیادبانهای گفت: دکتر کو؟ آمدهایم او را ببریم. گفتم همینجوری که نمیشود داخل بیایید. باید حکم داشته باشید. درثانی معمولا میروید خانه مردم یک چیزی میگذارید و من نمیدانم میخواهید خانه ما چه بگذارید.

حالا حکمی همراه داشت؟

یک کاغذ معمولی داشت که دستش بود و آن را نشان داد.

چه در آن نوشته شده بود؟

من عینک نداشتم ولی گفتم بههرحال نمی شود تو بیایید. همینطور که ما داشتیم صحبت میکردیم، دکتر خودش آمد و حکم را دید و گذاشت وارد شوند.

چند نفر بودند؟

پنج نفر. یکی همان فرد بیتربیت که پایش را لای در خانه ما گذاشته بود. سه نفر جوان دیگر حدود سی تا سی و پنج ساله و یک آقای مسن و محترم حدود ۶۰ ساله. آنها رفتند اتاق دکتر و گفتند میخواهیم خانه را بگردیم. گفتم اجازه نیست خانه مرا به هم بریزید. گفتند هرجا برویم، شما هم بیایید. من گفتم اول باید صبحانه و دواهای دکتر را بدهم. نشستند تا من کارهای همسرم را انجام دادم. بعد شروع کردند به گشتن خانه و زیر و رو کردن کامپیوتر. من اعتراض کردم و گفتم شما آمدهاید خانه زندگی ما را به هم بریزید یا دکتر را بازداشت کنید. بزرگترشان که مودبتر بود گفت ما باید حتما هارد دیسک کامپیوتر را ببریم. من گفتم دست به کامپیوتر نزنید، حتما یک انگولکی میکنید و چیزی در کامپیوتر ما میگذارید تا مصیبتی برای ما درست کنید.

چیز دیگری هم بردند؟

موبایل دکتر و کتابهایش را برداشتند. به موبایل من که مدتها بود شارژ نداشت، کمی ور رفتند و بعد دیدند به درد نمیخورد. کتابها همه مجاز بودند. من گفتم آقا حیف شد. شما به ته این کتابها رسیدید. این دفعه پنجم است که خانه ما می ریزید. قبل از شما همه را بردهاند. دیر رسیدید.

برای بازداشت ایشان چه دلیلی آوردند؟

هیچ. در ضمن رسیور ماهواره را هم بردند. گفتم چرا این را میبرید. گفتند مینشینید فیلمهای مقاومت را تماشا میکنید. من هم گفتم پس شما از این جوانهای توی خیابان می‌‌ترسید؟ آن جوان بیادب اولی گفت: دکتر ملکی با منافقین است. من گفتم نخیر. ایشان کاملا مستقل است.

بعد چه شد؟

اینها در تمام مدت داشتند فیلمبرداری میکردند و صداها را هم ضبط میکردند. از تمام سوراخ سنبههای خانه ما فیلم گرفتند. من آخرش گفتم آقا دوربین را روی من زوم کن. من میخواهم جلوی شما به شوهرم بگویم که در زندان زود اعتراف کند تا آزار نبیند. او پیش از انتخابات مریض و بستری بوده و هیچ فعالیتی نداشته و حتی اصلا رای نداده است. همسر من بدون همراهی کسی نمیتواند از خانه بیرون برود.

نگفتند به شما که آقای ملکی را کجا می برند؟

آن آقای محترم که بزرگترشان بود گفت ما میرویم وزارت اطلاعات نزد آقای حداد. من گفتم به اقای حداد بگویید، شما هم در سال ۸۰ از شوهر من میترسیدید و هم الان. ماموران آقای حداد، سال ۸۰ زیر بغل همسر مرا که مریض بود، گرفتند و و او را لنگان لنگان آوردند سر عقد پسرم. الان هم دارند زیر بغلاش را میگیرند تا ببرند دوباره زندان. بعد من به دکتر مولایی وکیل همسرم خبر دادم که مسئلهاش را پیگیری کند.

خود آقای ملکی هنگام رفتن از خانه چه گفتند؟

دکتر به آنها گفت من از شما تشکر میکنم که مرا میبرید. گفت من فکر میکردم اگر با این حال بد در رختخواب بمیرم، وجدانم ناراحت است. اما اگر زیر دست شما بمیرم، پیش این جوانها سربلند میشوم که این همه تلاش کردند.

چه احساسی دارید؟

ما به این بازداشتها عادت کردهایم. در سال شصت که ریختند خانه ما، یک کمد وسایل مرا ضبط کردند. هرچه گفتم اینها مال من است گوش ندادند. شناسنامه، گواهینامه رانندگی، دفترچه بیمه و بسیار مدارک من در آن کمد بود. هرگز هم آنها را پس ندادند. من مجبور شدم شناسنامه المثنی بگیرم. این وضع زندگی ما در این کشور است. تنها باید تکرار کنم که من پنجاه سال است همسر ملکی هستم. او همیشه سیاسی بوده اما با هیچ دسته و گروهی کار نکرده است. از خیلیها دفاع کرده که حق شان ضایع شده اما خودش همیشه مستقل بوده است.

مهیندخت مصباح


منبع: دویچه وله

تجاوز اعراب به جوانان ایران در زندانهای "نظام"


پوستر راهپیمایی روز قدس



تأکید مرکل بر اهمیت حمایت از جنبش اعتراضی مردم ایران

راديو فردا : صدر اعظم آلمان با حمایت دوباره از معترضان به نتایج انتخابات در ایران گفته است، به عنوان کسی که تجربه زندگی در آلمان شرقی پیشین را دارد، به خوبی میداند، که حمایت سیاسی از جنبشهای اعتراضآمیز در کشورهای دیکتاتوری تا چه حد اهمیت دارد.

خانم آنگلا مرکل این سخنان را در گفتوگو با روزنامه آلمانی فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ بر زبان آورده است.


وی همچنین یک بار دیگر از نسبت به وضعیت جاری در ایران و به ویِژه برخوردهای خشونتآمیز با تظاهرکنندگان و برگزاری دادگاههای نمایشی در ایران ابراز نگرانی کرده است.


آنگلا مرکل پیشتر نیز بارها سرکوب تظاهرکنندگان معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در ایران را محکوم کرده و خواستار آزادی همه زندانیان سیاسی توسط مقامهای جمهوری اسلامی شده بود.


صدر اعظم آلمان همچنین اعلام کرد از فرانکوالتر اشتاینمایر، وزیر امور خارجه آلمان خواسته است، سفارت آلمان در تهران روند تحولات پس از انتخابات در ایران را از نزدیک دنبال کند


آنگلا مرکل که پیشتر بر حمایت آلمان از جنبش اعتراض‌‌آمیز مردم ایران تاکید کرده بود در بخش دیگری از گفتوگوی خود با فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ افزوده است: «بدرفتاری با تظاهرکنندگان در ایران مرا بهشدت غمگین میکند


آنگلا مرکل همچنین در باره روند مذاکرات جهانی برای حل و فصل برنامه اتمی ایران با بیان این که تاکنون هیچ نشانی از موفقیت گفت و گوها به چشم نمیخورد، گفته است: «در ماه سپتامبر به اتفاق دیگر شرکای خود در این باره تصمیم میگیریم که آیا باید تحریمهای تازهای علیه ایران وضع کنیم یا خیر


مرکل همچنین از ایران خواست به خواستههای شورای امنیت سازمان ملل متحد از این کشور جامه عمل پوشانده و غنیسازی اورانیوم را متوقف سازد.


در این میان روز جمعه دیپلماتها در مقر آژانس بینالمللی انرِژی اتمی در وین اعلام کردند ایران به بازرسان آژانس اجازه داده است از نیروگاه آب سنگین اراک که مراحل ساخت آن رو به پایان است بازدید کنند.


ایران همچنین با درخواست آژانس برای نصب دستگاههای پیشرفتهتر پایش (مونیتورینگ) در مرکز غنیسازی اورانیوم در نطنز موافقت کرده است.


آنگلا مرکل در بخش دیگری از گفتوگوی خود با فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ یک بار دیگر از سیاست رئیس جمهور آمریکا برای گفتوگوی مستقیم با ایران استقبال کرده و با اشاره به عدم پاسخ ایران به پیشنهاد گفتوگوی باراک اوباما اظهار داشت: «اگر پیشرفتی (در گفتوگوها) صورت نگیرد، ما مجبور خواهیم شد با تشدید تحریمها از خود واکنش نشان دهیم


وی درباره نوع تحریمهای احتمالی علیه ایران گفت: «تحریمهای اقتصادی که بخش انرژی را هم در بر میگیرد، در دستور کار قرار دارد، اما باید پیش از هر چیزی در انتظار نتیجه گفتوگوها ماند


صدراعظم آلمان در حالی برای نخستین بار از احتمال اعمال تحریمها علیه ایران در بخش انرژی سخن میگوید که چندی پیش سنای آمریکا طرحی را به تصویب رساند که به موجب آن فروشندگان بنزین به جمهوری اسلامی مجازات خواهند شد.


هرچند ایران یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت در جهان به شمار میآید، اما حدود ۴۰ درصد از نیاز خود به بنزین را از کشورهای دیگر وارد میکند.


در واکنش به تصویب طرح مجازات فروشندگان بنزین به ایران از سوی سنای آمریکا، محمود احمدینژاد گفته است ایران می‌‌تواند در عرض یک هفته با تغییراتی در خط تولید، «تمام بنزین مورد نیاز خود را تأمین کند».

از پیک ایران

ابراز انزجار آرژانتین و یهودیان از وزیر پیشنهادی احمدی‌نژاد


احمد وحیدی (پایین، سمت راست) در عکس منتشره از سوی دادستانی آرژانتین
۱۳۸۸/۰۵/۳۱
نارضایتی از وزرای پیشنهادی آقای احمدینژاد به فراسوی مرزهای ایران نیز کشیده شد و دولت آرژانتین روز جمعه از انتخاب احمد وحیدی برای تصدی وزارت دفاع در دولت دهم ابراز خشم و انزجار کرد.

در وبسایت رسمی پلیس بینالمللی،‌ اینترپل، از سال ۲۰۰۷ در کنار نامهایی چون محسن رضایی و علی فلاحیان که به خاطر پرونده انفجار آمیا در آرژانتین تحت تعقیب هستند نام احمد وحیدی نیز به عنوان فرمانده سابق نیروی قدس سپاه دیده میشود.

وزارت خارجه آرژانتین در بیانیهای ضمن محکوم کردن این تصمیم آقای احمدینژاد انتخاب احمد وحیدی برای این مقام را «توهینی به عدالت در آرژانتین و قربانیان حمله تروریستی» به مرکز یهودیان بوئنوس آیرس دانست.

بمبگذاری در مرکز جامعه یهودیان شهر بوئنوس آیرس با عنوان آمیا (انجمن همکاری اسراییل و آرژانتین) ۸۵ نفر کشته و بیش از ۲۰۰ تن مجروح به جای گذاشت.

آرژانتین رسماً ایران را به طراحی این بمبگذاری متهم کرده و چندین مقام عالیرتبه جمهوری اسلامی از جمله اکبر هاشمی رفسنجانی را تحت تعقیب قرار داده است. اما تهران بارها دخالت در این بمبگذاری را که در تاریخ ۱۸ ژوییه (۲۸ تیرماه) ۱۹۹۴ رخ داد رد کرده است.

در همین زمینه رهبران یهودیان بوئنوس آیرس نیز به پیشنهاد رئیس دولت دهم جمهوری اسلامی اعتراض کرده و آن را «توهینی به قربانیان این کشتار و خانوادههای آنها» خواندند.

اما تهران در واکنش به این انتقادات خارجیها به وزیر پیشنهادی رئیس دولت دهم برخورد آنها را بخشی از «توطئه صهیونیستها» خواند.

علیاکبر جوانفکر، مشاور مطبوعاتی آقای احمدینژاد، با اشاره به انتقاد دولت آرژانتین از این تصمیم رئیس خود گفت: «چرا قبلا این مسئله را پیش نکشیدند؟ آقای وحیدی که معاون وزیر دفاع بود و این هم پست مهمی است

احمد وحیدی، گزینه پیشنهادی محمود احمدینژاد برای وزارت دفاع و پشتیبانی پیش از این در همین وزارتخانه سمت قائم مقام وزیر را در دولت نهم برعهده داشته و در دوران وزارت علی شمخانی نیز سمت معاونت طرح و برنامه این وزارتخانه را در اختیار داشته است.

تاکنون کسی برای اجرای طرح بمبگذاری در مرکز یهودیان بوئنوس آیرس محکوم نشده است، اما کشورهای آرژانتین و آمریکا و اسرائیل نیروهای حزبالله تحت حمایت ایران را مسئول این کار میدانند.

مهرماه سال گذشته کريستينا فرناندز، رئيس جمهور آرژانتين، در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل از ايران خواست شهروندان ايرانی متهم به دست داشتن در این بمبگذاری را به بوئنوس آیرس تحويل دهد.

رادیو فردا

سهام عدالت کم آمد


۳۱ مرداد ۱۳۸۸
کمیته ای در وزارت اقتصاد تشکیل می شود تا سهام عدالت را از برخی افراد غیر صلاحیت دار پس بگیرد.
به گزارش جهان مسوولان وزارت اقتصاد از تشكيل كميتهاي براي شناسايي علمي دهكهاي درآمدي خبر ميدهند كه وظيفه آن بررسي وضعيت درآمدي دريافتكنندگان سهام عدالت است تا در صورت مشمول نبودن، نسبت به بازپسگيري سهام تخصيصي از اين گروه اقدام شو.
این خبر را یک منبع آگاه به روزنامه دنیای اقتصاد گفت.
از سوي ديگر به گفته شيخ،‌ مدير عامل كارگزاري سهام عدالت، با حذف اين افراد از فهرست دريافتكنندگان سهام عدالت، افرادي كه از طريق خوداظهاري يا ارائه نامه در سفرهاي استاني، درخواست دريافت سهام عدالت كردهاند، جايگزين اين گروه خواهند شد.

در این رابطه ذکر نکاتی ضروری است. در ابتدای اجرای طرح توزیع سهام عدالت بسیاری از کارشناسان تاکید داشتند که پیش از اجرای طرح ،دولت باید نسبت به ایجاد یک بانک اطلاعاتی جامع اقدام کند.
تشکیل یک کمیته علمی! برای پس گرفتن سهام عدالت نتیجه بی تدبیری در عدم تشکیل یک کمیته علمی برای شناسایی گروههای مشمول سهام عدالت است.
به نظر می رسد وزارت اقتصاد باید کمیته ای علمی هم برای کسانی که سهام عدالت نگرفتند و مستحق دریافت آن هستند تشکیل دهد.
ضمنا اظهارات مدیر عامل کارگزاری سهام عدالت در خصوص ارائه سهام عدالت به کسانی که در سفرهای استانی نامه دادند، این شائبه را به ذهن می رساند که سهام عدالت تمام شده و برای پاسخ به نیازهای قشر کم درآمد قرار است سهام برخی پس گرفته می شود.
در هر حال چند باره کاریی ها، ناشی از همان روش سنتی آزمون و خطا در چند سال گذشته است.

سایت الف

زیلا بنی یعقوب: نخستین نوشته پس زا آزادی

وقتی تحمل آزادی سخت می شود

شنبه 22 اوت 2009

دو روز است که از اوین آمده ام بیرون.شصت شب گذشته اش را در بند 209 اوین خوابیده ام و چقدر خواب در آنجا راحت تر از خوابیدن در اینجاست.چون در میان دوستان زندانی ات بودی .در کنار شیوا نظر آهاری و سعیده کردی نژاد .چون می دانستی کمی آنسوتر سمیه و مهسا و زهرا و ناهید هم هستند .چون می دانستی کمی دورتر بهمن عزیز و بقیه دوستان خوبت هستند :احمد زید آبادی ،عبدالفتاح سلطانی ، عبدالله مومنی ،کیوان صمیمی ،سعید لیلاز،محمد رضا جلایی پور، مسعود باستانی ، محمد قوچانی و خیلی های دیگر.

حالا دو شب است که نمی توانم بخوابم .چون لحظه لحظه قلبم با شیوا و بهمن و بقیه عزیزان در بند است .هر لحظه به خودم می گویم :تو چطور می توانی زیر کولر بخوابی و دوستانت در گرمای طاقت فرسای سلول باشند؟اگر در این دو روز نبود دیدار دهها دوستی که به خانه ام آمده بودند ،چقدر تحمل این آزادی سخت تر می شد.

دوستانم برایم صدها شاخه گل آورده اند و دهها جعبه شیرینی و شکلات .اما حتی یک شکلات و یا شیرینی هم نخورده ام.وقتی یادم می آید سعیده هوس شیرینی کرده بود و مامور خرید برایش شیرینی نمی خرید نمی توانم شیرینی بخورم.امروز یک دوست عزیز برایم هندوانه آورده بود ،گفت می داند که تابستانم را بدون هندوانه خوردن طی کرده ام .اما من این هندوانه را نمی خورم وقتی یادم می آید که شیوا بارها هندوانه هوس کرده بود و مامور خرید اجازه نداشت برای ما هندوانه بخرد.

شیوای دوست داشتنی و مقاوم ،بهمن عزیزم ،سعیده پر شر و شور و بقیه عزیزان در بند تا شما هم مثل من نتوانید هوای آزاد را تنفس کنید ،هیچ شیرینی و شکلاتی نخواهم خورد و مطمئن باشید هیچ شبی آرام نخواهم خوابید.من منتظرتان می مانم تا در جشن آزادی تان با هم شیرینی بخوریم


منبع: ما روزنامه نگاریم

تایمز: 'رضا' شاهد زنده مدعای کروبی است

تایمز: 'رضا' شاهد زنده مدعای کروبی است

اعتراض به نتیجه انتخابات تبعات فراوانی را برای معترضان دربر داشت

با بالاگرفتن واکنش ها به اخبار منتشر شده درباره سوء رفتار با بازداشت شدگان در جریان حوادث پس از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، روزنامه تایمز بر مبنای گفتگویی که مدعی است با یک قربانی تجاوز دربازداشت صورت گرفته، گزارشی را منتشر کرده است.

این روزنامه در مهمترین مطلب بین المللی شماره روز 22 اوت خود، تحت عنوان "پسری ایرانی که رو در روی تندرو ها ایستاد از تجاوز در زندان می گوید" اظهارات فردی را منتشر کرده که با نام رضا، 15 ساله و ساکن یکی از شهرهای بزرگ ایران توصیف شده که در جریان ناآرامی های پس از انتخابات دستگیر شد و به نوشته این روزنامه بارها در زندان مورد تجاوز قرار گرفته است.

خبرنگار تایمز که هما همایون نام دارد، می نویسد که چگونه این فرد که تنها با شرط فاش نشدن هویتش حاضر به بیان تجربیاتش شده، "روح و جسمش خرد شده است."

تایمز می نویسد: "رضا نمی خواهد از خانه خارج شود، از تنهایی می ترسد و می خواهد به زندگی خود خاتمه دهد، و درک اینکه او چرا او به چنین شرایطی دچار شده سخت نیست."

تایمز می نویسد این فرد 20 روز زندانی بوده و مورد ضرب و شتم قرار گرفته و مورد سوء رفتاری قرار گرفته که به نوشته این نشریه "به رفتارهایی که در زندان ابوغریب صورت می گرفت شباهت دارد، که ایران آمریکا را [به خاطر حوادث آن زندان] تقبیح کرد."

روزنامه تایمز رضا را "شاهد زنده مدعای مهدی کروبی در مورد تجاوز سازمان یافته به بازداشت شدگان پسر و دختر برای خرد کردن اراده آنها" می خواند و می نویسد "رفتاری که با این پسر صورت گرفته نشان می دهد نظامی که خود را پرچمدار ارزش های اسلامی می داند حاضر است تا چه اندازه برای سرکوب کردن میلیون ها نفر از شهروندانش که مدعی تقلب در انتخابات هستند، پیش برود."

تایمز از زبان این فرد می نویسد در شب اول حضور در زندان سه نفر که با لباس شخصی در میان زندانیان بودند، او را "مقابل چشمان دیگر زندانیان" و در حالیکه "می گفتند این کار را برای خدا انجام می دهند" مورد تجاوز قرار دادند.

تایمز که به تشریح جزئیات بدرفتاری صورت گرفته با این فرد پرداخته، می نویسد وقتی رضا به یک بازجو "که به نظر مهربان می رسید" معترض شد که مورد تجاوز قرار گرفته، "بازجو نیز دستور داد رضا را ببندند و با گفتن اینکه 'یاد می گیری این داستان ها را جای دیگر تعریف نکنی' بار دیگر به او تجاوز کرد."

روزنامه تایمز نه تنها جزئیات چند مورد دیگر تجاوز به این فرد (از جمله "توسط ماموران پلیس") را شرح می دهد بلکه می نویسد پس از انتقال رضا و 130 نفر دیگر از بازداشت شدگان به دادگاه انقلاب اسلامی آن شهر، رضا و چند نفر دیگر را "با هدف ارعاب جهت جلوگیری از گفتن حوادثی که بر آنها رفته" از دیگران جدا کرده و آنها را مجبور به برقراری ارتباط جنسی با یکدیگر کردند.

تایمز مدعی است به رضا گفته شده که این کار برای "پاک شدن آنها [از گناهان]" انجام گرفته است.

گزارش تایمز تقریبا دو هفته پس از علنی شدن نامه مهدی کروبی به هاشمی رفسنجانی برای رسیدگی به "شایعه تجاوز جنسی" منتشر شد

این روزنامه می نویسد رضا پس از آزادی با قرار وثیقه و "هشدار نهایی که درباره این رفتار چیزی به کسی نگوید" توسط یک پزشک آشنای خانوادگی مورد درمان قرار گرفت، هر چند به نوشته تایمز این پزشک به واسطه این کمک "خود را در معرض خطر قرار داده بود."

تایمز درمان صورت گرفته بر روی رضا را اینگونه شرح می دهد: "جراحت های فیزیکی او با آنتی بیوتیک و داروهای مسکن مورد درمان قرار گرفت، اما امکان انجام معاینه داخلی وجود نداشت."

تایمز رضا را نظر روحی "به شدت آسیب دیده" توصیف می کند و می نویسد "او به سختی می تواند بخوابد."

این روزنامه از زبان پزشک معالج رضا وجود موارد مشابه در بازداشت شدگان دیگر را تایید می کند و می نویسد: "ما موارد بسیاری در بیمارستان داریم اما نمی توانیم گزارش بدهیم. اجازه نمی دهند پرونده تشکیل بدهیم."

دروری دایک، از موسسه عفو بین الملل هم به روزنامه تایمز گفته است این گزارش "از نظر شدت بی اعتنایی به شان انسان، با دیگر گزارش های دریافت شده همخوان" است. وی تایید می کند که در گزارش های دیگر هم به "بد رفتاری بی حد و حصر و خارج از موازین قانونی، مداخله مقام های قضایی در تجاوز و ممانعت از دستیابی بازداشت شدگان به حق بنیادین دسترسی به خدمات بهداشتی و پزشکی" اشاره شده است.

گزارش روزنامه تایمز تقریبا دو هفته پس از آن منتشر می شود که مهدی کروبی، نامزدی که از سوی وزارت کشور دارای کمترین آراء در انتخابات اعلام شد، نامه ای را که به اکبر هاشمی رفسنجانی جهت رسیدگی به "شایعه تجاوز جنسی" نوشته بود، علنی ساخت.

این نامه واکنش ها و انتقادهای گسترده ای را علیه آقای کروبی در پی داشت اما آقای کروبی روز 29 مرداد (20 اوت) تاکید کرد بدون سند و مدرک موضوعی را مطرح نمی کند.


BBC

پاسخ عمادالدین باقی به شریعتمداری و حمید زیارتی(روحانی)


اینجانب همواره افتخار ارادت و شاگردی حضرت آیت الله العظمی منتظری را داشته ام


نوروز:عمادالدین باقی در دو نامه جداگانه به لجن پراکنی های حسین شریعت مداری نماینده ولی فقیه در روزی نامه کیهان و نوشته تاریخ سرای دولتی، حمید زیارتی (روحانی) در روزنامه دولتی مهرداد بذر پاش، پاسخ گفت.

به گزارش نوروز به نقل از از وب سایت شخصی عمادالدین باقی متن کامل این دو نامه بدین شرح است:


مدیر شریعتمَدار روزنامه فخیمه کیهان
با سلام
هرچند که رویه مرسوم شما همواره این بوده است که به دیگران دروغ و افترا ببندید و پاسخ آنان را از ترس اینکه خوانتده گانتان ماهیت تان را بشناسند چاپ نکنید چنانکه بارها تکذیبیه فرستاده ایم و چاپ نکرده اید و وقتی هم شکایت کردیم سه سال گذشت تا وقت رسیدگی به یکی از آنها ابلاغ شد و مدیر مسئول روزنامه حضور نیافت. در عین حال بازهم بر خود فرض دیدم پاسخ به دروغ دیگرتان را ارسال کنم.

روزنامه کیهان مورخ پنجشنبه 29 مرداد 1388در بخشی از یک خبر ویژه تحت عنوان«تحرکات بقایای باند مهدی هاشمی برای انتقام از امام» آورده است:

«چند تن از عناصر افراطي به ملاقات آقاي منتظري در قم رفتند.

براساس اخبار منتشره در اين ملاقات، عبدالله نوري، غلامحسين كرباسچي، محمود حجتي، عبدالمجيد معاديخواه و علي حكمت حضور داشته و خواستار تحرك بيشتر در قم نسبت به وقايع اخير كشور شده اند. اين ملاقات در حالي انجام مي شود كه باند مهدي هاشمي معدوم تحركات خود را شدت بخشيده و كساني چون منتظري، صانعي و بيات را وادار به ايفاي نقش در سناريوي اتهام پراكني و ايجاد التهاب در فضاي سياسي كرده است. باند مذكور در تهران نيز تلاش كرده با واسطه هايي خود را به كروبي و موسوي نزديك كند و از طريق شبكه ايجاد شده، انتقام حركت شجاعانه حضرت امام در جراحي غده نفاق لانه كرده در بيت آقاي منتظري را از نظام و انقلاب بگيرد. در اين راستا عناصري نظير ع. باقي در اطراف آقاي كروبي بشدت فعالند و گفته مي شود بخشي از مقدمات جوگرفتگي آقاي كروبي نيز توسط همين طيف فراهم شده است به نحوي كه ع.باقي در گفت وگو با مجله صهيونيستي اشپيگل تاييد كرد من و كروبي اطلاعات مذكور را با هم به دست آورده ايم».

در این رابطه چند نکته قابل ذکر است:

1- اینجانب همواره افتخار ارادت و شاگردی حضرت آیت الله منتظری را داشته ام اما با مرحوم مهدی هاشمی که سال هاست از او چماقی علیه شخصیت های مختلف ساخته اید هیچ نسبتی نداشته ام چنانکه در سال1365 که دهها نفر را در ارتباط با او دستگیر کردند که برخی از آنها در حد یک جلسه چای خوردن با او بوده اند ولی علیرغم جوسازی های برخی مغرضین در همان زمان علیه اینجانب در این رابطه چنین برخوردی با من صورت نگرفت و نهادهای امنیتی علیرغم مشکلاتی که با نگارنده داشتند مانند همگان شخصیت مستقلی برایم قائل بودند. حتی در سال های بعد هم همین وضعیت ادامه داشت اما سال ها پس از آن شما هنوز از تکرار این دروغ ها دست بر نمی دارید و توجه ندارید که انتساب چهره های فرهنگی و حقوق بشری به مهدی هاشمی بیش از آنکه باعث تخریب آنان شود سبب تطهیر مهدی هاشمی خواهد شد.

جالب آنکه خبر از تحرکات بقایای باند مهدی هاشمی داده اید و در صدر خبر نام کسانی را آورده اید که در آن سال ها به مخالفت با مرحوم مهدی هاشمی شهره بودند.

2- من متاسفانه در هفته های اخیرجز یک مهمانی بزرگ عمومی برای صرف نهار با جناب آقای کروبی توفیق ملاقات با ایشان و اینکه به شدت در اطراف ایشان فعال باشم را نداشته ام. این جمله را برای نشان دادن دروغ شما می نویسم نه برای اینکه اگر می توانستم در کنار ایشان به شدت فعال باشم ایرادی بر آن مترتب بود.

3- ادعا کرده اید که « ع.باقي در گفت وگو با مجله صهيونيستي اشپيگل تاييد كرد من و كروبي اطلاعات مذكور را با هم به دست آورده ايم» اما مطلقا چنین نگفته ام .عبارت دقیق من در مصاحبه این است که« متاسفانه من مدتی است ایشان(آقای کروبی) را ندیده ام و به همین دلیل نمی دانم که اطلاعات ایشان دقیقا چیست اما با شناخت طولانی که از آقای کروبی دارم می دانم شخصیتی نیستند که نسنجیده حرف بزنند و بخصوص با توجه به اینکه خودشان از پایه گذاران نظام جمهوری اسلامی هستند و دغدغه جدی برای آبروی آن دارند به سادگی هر ادعایی را نمی پذیرند و به خاطر همین تعلق خاطر به نظام موجود بوده است که خواهان تحقیق در این زمینه شده اند تا اگر صحت دارد با آن برخورد جدی شود»،« پیش از انتشار نامه آقای کروبی در برخی وبلاگ ها توسط افرادی که آزاد شده بودند گزارش هایی درمورد این نوع برخوردها منتشر شده بود. یکی از آنها پدر یکی از افراد بازداشت بود که استاد دانشگاه است و من او را می شناسم که شخصی موجه بوده و اساسا فردی آکادمیک است ودر جریانان سیاسی فعال نبوده. او در وبلاگ خود آورده است که پسرش را پس از دستگیری به مکانی بردند و« دستور دادند همه افراد همه لباسهايشان حتي شورتها را در بياورند و جلوي ديگران به مدت 15 دقيقه نشست و برخاست کنند . نمونه دیگری را نیز دیده ام که پرونده پزشکی هم تشکیل داده است».

این خبرسازی ها نشان می دهد که شما همانطور که خود به خوبی در مقاله (چه ارزان خريدند ؟ کیهان مورخ کیهان چهارشنبه 21 مرداد 1388) توضیح داده اید آگاهانه از منبع سیاه استفاده می کنید. نمی دانم شما چه پدر کشتگی با صدها تن از شخصیت های علمی و فرهنگی و سیاسی و خدوم کشور دارید که هر روز یکی را به چوب تهمت و دروغ می نوازید. گویی ماجرا را وارونه ساخته وهر کس در جرگه انگبین شما نباشد ننگین است.

با آرزوی انس با گفتار نیک ، کردار نیک ، پندار نیک و اعاذناالله من شرور انفسنا
عمادالدین باقی
جمعه30مرداد1388

برداشت از سایت نوروز

کابینه ای نظامی برای خدمتگزاری! ٧ سپاهی در کابینه احمدی نژاد

در واکنش به ترکیب دولت احمدی نژاد قبل از همه
«الشرقالاوسط »و «دارالحیات» ابراز نظر کردند.

به گزارش «تابناک»، «الشرقالاوسط »و «دارالحیات» دو روزنامه عربی چاپ لندن که در افکار عمومی کشورهای عربی تأثیرگذار هستند، بیشتر از دیگر رسانه به این موضوع پرداختند.

دارالحیات نیز نگاه خود را به نظامی شدن کابینه احمدی نژاد سوق داده و نوشت: تا کنون تنها رئیس دولت و دو وزیر از میان نظامیان برگزیده شده بود و اکنون بیش از هفت وزیر سابقه عضویت در سپاه پاسداران دارند.


خبرنامه امیر کبیر