سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۵/۳۱

سهام عدالت کم آمد


۳۱ مرداد ۱۳۸۸
کمیته ای در وزارت اقتصاد تشکیل می شود تا سهام عدالت را از برخی افراد غیر صلاحیت دار پس بگیرد.
به گزارش جهان مسوولان وزارت اقتصاد از تشكيل كميتهاي براي شناسايي علمي دهكهاي درآمدي خبر ميدهند كه وظيفه آن بررسي وضعيت درآمدي دريافتكنندگان سهام عدالت است تا در صورت مشمول نبودن، نسبت به بازپسگيري سهام تخصيصي از اين گروه اقدام شو.
این خبر را یک منبع آگاه به روزنامه دنیای اقتصاد گفت.
از سوي ديگر به گفته شيخ،‌ مدير عامل كارگزاري سهام عدالت، با حذف اين افراد از فهرست دريافتكنندگان سهام عدالت، افرادي كه از طريق خوداظهاري يا ارائه نامه در سفرهاي استاني، درخواست دريافت سهام عدالت كردهاند، جايگزين اين گروه خواهند شد.

در این رابطه ذکر نکاتی ضروری است. در ابتدای اجرای طرح توزیع سهام عدالت بسیاری از کارشناسان تاکید داشتند که پیش از اجرای طرح ،دولت باید نسبت به ایجاد یک بانک اطلاعاتی جامع اقدام کند.
تشکیل یک کمیته علمی! برای پس گرفتن سهام عدالت نتیجه بی تدبیری در عدم تشکیل یک کمیته علمی برای شناسایی گروههای مشمول سهام عدالت است.
به نظر می رسد وزارت اقتصاد باید کمیته ای علمی هم برای کسانی که سهام عدالت نگرفتند و مستحق دریافت آن هستند تشکیل دهد.
ضمنا اظهارات مدیر عامل کارگزاری سهام عدالت در خصوص ارائه سهام عدالت به کسانی که در سفرهای استانی نامه دادند، این شائبه را به ذهن می رساند که سهام عدالت تمام شده و برای پاسخ به نیازهای قشر کم درآمد قرار است سهام برخی پس گرفته می شود.
در هر حال چند باره کاریی ها، ناشی از همان روش سنتی آزمون و خطا در چند سال گذشته است.

سایت الف

هیچ نظری موجود نیست: