سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۵/۳۱

آیت الله امینی: نظام را با خیره سری نمی‌توان حفظ کرد

آیت الله امینی، امام جمعه قم

۱۳۸۸/۰۵/۳۱
در حالی که احمد جنتی در خطبههای نماز جمعه تهران خواستار بازداشت رهبران جنبش اعتراضی نسبت به نتایج انتخابات در ایران شده است، آیتالله امینی، امام جمعه قم، با انتقاد شدید از برخورد با مخالفان تاکید کرد، نظام جمهوری اسلامی را با این «خیرهسریها و جریمه کردنها» نمیتوان حفظ کرد.

آیتالله امینی در خطبههای نماز جمعه این هفته با اشاره به حوادث پس از انتخابات و بازداشت و محاکمه شماری از تظاهرکنندگان و فعالان سیاسی اظهار داشت: «بس کنيد اين لجبازی، خيرهسری و جريمه کردنها را، که نظام را با اين چيزها نمیشود نگه داشت؛ نظام را بايد با رافت، عدالت و انس نگهداری کرد

وی همچنین از مقامهای جمهوری اسلامی خواست، بیگناهان را آزاد کرده و از کسانی که «آبرویشان برده شده» عذر خواهی کنند.

آیت الله امینی افزودشما نخبگان بنشينيد و با هم صحبت کنيد، اگر واقعا ظلمی به کسی شده و اگر آسيبی به کسی رسيده، آن را برطرف کنيد

امام جمعه موقت قم از جناحهای مختلف سیاسی خواست، «سوژه دست دشمن ندهند» و در ماه رمضان « بر سر سفره خدا» بنشينند و «اختلافات را کنار بگذارند»، چرا که به گفته وی تنها دشمنان از این اختلافها سود میبرند.

آیت الله امینی همچنین با اشاره به قصد طرفداران مصباح یزدی و احمدینژاد برای برگزاری تظاهرات در مقابل منزل آیتالله صانعی اظهار داشت: « بعضيبا ديدن اطلاعيه و بيانيه در اينترنت با عنوان دلسوزی در خانهاين و آن راه میافتند، نكنيد اين كار را و به اختلافات دامن نزنيد... اختلافات را به حوزه نكشيد كه خيانت به حوزه و نظام است

پس از انتشار سخنان انتقادی آیتالله صانعی علیه دولت جدید و حوادث پس از انتخابات، قاسم روانبخش که از طلاب تندروی حامی آیتالله مصباح یزدی در قم به شمار میآید، با انتشار فراخوانی خواستار تجمع اعتراضی علیه آیتالله صانعی شده بود.

این تجمع قرار بود پس از برگزاری نماز جمعه برگزار شود که به دنبال انتقاد شدید آیت الله امینی لغو شد.

در این میان برخی منابع خبری گزارش کردند که مسئولان برگزاری «نمایشگاه قرآن کریم» در تهران از فروش رسالهآیتالله صانعی در این نمایشگاه جلوگیری کرده و به غرفههایی که رساله توضیحالمسائل آیت الله صانعی را در معرض دید عموم قرار میدهند تذکر میدهند.

در همین زمینه یک منبع آگاه که نمیخواست نامش فاش شود، به رادیو فردا گفت، ناشر کتابهای آیت الله صانعی هیچ گاه در نمایشگاه قرآن شرکت نکرده و از آنجایی که کتابها و رساله آقای صانعی در کتابفروشیها در دسترس علاقمندان قرار دارد، جمع آوری رساله وی از نمایشگاه قرآن چندان اهمیتی ندارد.

با این حال به دنبال انتشار خبر جلوگیری از فروش رساله آیتالله صانعی در نمایشگاه قرآن، رضا رضايی مدير روابط عمومي این نمايشگاه در تماس با جامجم آنلاين این خبر را تكذيب كرد.

رادیو فردا

هیچ نظری موجود نیست: