سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۶/۷

با حمایت کودتاچیان قاضی متخلف بازداشتگاه کهریزک به کار خود برگشت

August 29، 2009



پس از رسوایی بوجود آمده در ماجرای کهریزک یک قاضی به علت تخلفاتش در خصوص بازداشتگاه کهریزک برکنار شد. ولی متاسفانه وی مجددا با اعمال نفوذ سران کودتا به کار خود بازگشته است.

این قاضی که" حیدری فرد" نام دارد و تاکنون در شعبه های یک و دو دادیاری امنیت دادگاه انقلاب مسئولیت داشته است، به دنبال دستور خامنه ای برای برخورد با جنایات کهریزک، قربانی شد تا دو مقام مافوق او یعنی" حسن حداد" و" سعید مرتضوی"، و عوامل انتظامی و امنیتی دخیل در شکنجه های این بازداشتگاه غیر قانونی، همچنان به کار خود ادامه دهند.
با این حال خبر اسفبارتر این است که نه تنها عاملان اصلی جنایات کهریزک از تعقیب قضایی مصون مانده اند، بلکه حیدری فرد نیز به کار خود برگشته و این اتفاق در آخرین روزهای مسئولیت هاشمی شاهرودی در قوه قضاییه افتاده است.
گفتنی است حیدری فرد در بسیاری از پرونده های سیاسی همچون پرونده فعالان حقوق زنان و نیز پرونده رکسانا صابری، مسئول مستقیم بوده و به نظر میرسد خدمات پیشین او به اقتدارگرایان دیروز، باعث لطف کودتاچیان امروز به وی باشد.

http://che-mishavad.blogspot.com/2009/08/blog-post_1541.html

گزارش فرانس ۲۴ از نطق روز گذشته ا.ن: - تهدید علنی کروبی و موسوی از تریبون نماز جمعه !



Balatarin

سخنان منتشر نشده احمدی نژاد درخصوص مشایی و اژه ای


پايگاه خبري ثانیه نیوز(طرفدار احمدی نژاد) نوشت‌: محمود احمدينژاد در هفته گذشته در جلسه‏ای با دبيران تشکل‏های دانشجویی در مورد اتفاقات اخیر توضیحاتی داد که در ادامه بخش‏هایی از آن سخنان با اندکی تغییر می‏آید. محمود احمدينژاد، رییس‏جمهور در جلسه‏ای با دبيران تشکل‏های دانشجویی در مورد اتفاقات اخیر گفت: مشايي آنگونه كه شما تصور مي‌‌كنيد نيست.

حرفهايي كه شما در مورد مشايي ميزنيد همان حرفهايي است كه [...] در مورد وي مي‌‌زند؛ مثلا مي‌‌گويد كه او سر سفره يك ظرف براي امام زمان(عج) خالي مي‌‌گذارد و مسائلي از اين دست و یارییس‏جمهور پیشنهاد کرد: شما بهتر است جلسهاي با مشايي داشته باشيد و حرفهايتان را بگوييد و حرفهاي وي را نيز بشنويد و آن موقع خواهيد فهميد كه درباره ايشان اشتباه ميكنيد. وي درباره عزل محمد حسین صفارهرندي اظهار كرد: بارها به آقاي صفارهرندي عرض کردم كه تعدادي از معاونانش را تغيير دهد؛ چون در جهت اهداف دولت و مطالبات مردم و متدینین از دولت حركت نميكردند، اما اين‏گونه نشد و ميبينيد كه عملكرد ایشان را کمتر كسي قبول دارد و نمي‌‌گويند كه او بايد در وزارتخانه باقي بماند.

رييسجمهور در مورد عزل محسنی‏اژهاي نیز گفت: موضوع عزل جناب آقای اژهاي يك فرآیند دو ساله داشته و ربطي به مساله جاری نداردبه ایشان در این دو سال، با شواهد مشخص توصيه کردم دو نفر از معاونان خود را تغيير دهد؛ اما به اين كار مبادرت نورزيده استضمن اينكه در موضوع هاله اسفندياري هم خوب عمل نكرد و من به او گفتم كه چرا رفتاری می‏کنید که مورد تمسخر واقع شوید؟ يك پيرزن 70 ساله را گرفتهايد مي‌‌گوييد ميخواهد انقلاب مخملي راه بيندازد؛ در حالي‏كه عاملان انقلاب مخملي كسان ديگري هستند و بايد آنها به مردم معرفي شوند.

وی ادامه داد: در موضوع پرتقالهاي اسرائيلي نيز با وجود اينكه عاملان اصلي اين اقدام مشخص بودند، به آقای اژهاي گفتم كه بايد با اينها برخورد شود؛ ولي وي گفت كه نميتوانيم با آنها برخورد كنيم. احمدينژاد یادآور شد: از دو هفته پيش از اغتشاشات، وزارت خارجه اطلاع داد كه افراد زيادي از انگليس به ايران مي‌‌آيند و اين کاملا مشكوك است اما وزارت محترم اطلاعات اين موضوع را پيگيري نكرد و در اغتشاشات ضعيف عمل كرد که در برخی موارد اهمال مشهود بود. رييسجمهور فعالیت برخی جریان‏های سیاسی در انتخابات دهم و بعد از آن را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: در زمينه تحركات آنها در ايام پيش از انتخابات، وزارت اطلاعات حتي يك برگ گزارش به من نداد.

از سایت اسلام راستین


Balatarin


هشدار در باره به تعطیلی کشاندن دانشگاه‌ها

روزنامه دنیای اقتصاد: استاد فلسفه دانشگاه تهران با تاکيدبر اينکه دانشجويان بايد نسبت به طرح دشمن براي به تعطيلي کشاندن دانشگاهها هوشيار باشند، تعطيلي مراکز آموزش عالي را به صلاح محيط و جامعه دانشگاهي ندانست.
دکتر سعيد زيبا کلام در گفتوگو با خبرنگار ايرنا گفت: وقايعي که بعد از انتخابات 22 خردادماه در کشور بهوجود آمده، به هيچ وجه داستان کماهميتي نيست و دانشجويي که احساس وطن دوستي، مسووليت نسبت به انقلاب اسلامي و آب و خاک اين سرزمين و سرنوشت خود دارد، ميطلبد که اين تحولات را به صورت جدي پيگيري کند. وي افزود: البته اين پيگيريها نبايد عاملي در جهت تبديل عرصه دانشگاه به عرصه سياست و در نتيجه تعطيلي محيطهاي آموزشي شود. زيبا کلام، با مخالفت شديد نسبت به تعطيلي کشاندن دانشگاهها، گفت: تعقيب کردن مسائل سياسي کلان کشور کار مهمي است که هر دانشجويي که «درد وطن» و «عشق وطن» دارد و به انقلاب اسلامي پايبند است، چاره و گريزي جز انجام آن و توجه به مسائل مهم مملکت که به نوعي سرنوشت او هم به آن رقم ميخورد، ندارد. استاد دانشگاه تهران با اشاره به فرمايشات رهبر معظم انقلاب مبنيبر هشدار به دانشجويان و دانشگاهيان جهت مقابله با طرحهاي دشمن براي اختلال در کار علمي دانشگاهها و تعطيلي آنها، اظهار داشت: خيلي روشن است که مقام معظم رهبري احتمال ناآرامي و آشفتگيهايي را در ابتداي سال تحصيلي جديد دانشگاهها پيشبيني کنند و نسبت به آن هشدار دهند تا جو دانشگاهها ملتهب نشود. زيبا کلام افزود: اداي وظيفه اصلي دانشگاهيان که آموختن، تدريس و تعليم است، به اين معني نيست که تشکلهاي دانشگاهي به مسائل کلان ملي و کلان سياسي مملکتي بيتوجه باشند و سرشان را پايين بيندازند.


Balatarin

اعترافِ ضرغامی: بیننده تلویزیون به کمتر از 40 درصد رسیده است

سایت خبری رخداد: رئیس صدا و سیما از سقوط بسیار زیاد تعداد بینندگان رسانه ملی خبر داد.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاست رخداد ضرغامی در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرده است که مردم دیگر اقبال چندانی به تلویزیون نشان نمی دهند.
رئیس رسانه ملی در ادامه این جلسه می افزاید: بینندگان تلویزون بعد از حوادث اخیر پس از انتخابات به کمتر از 40 درصد رسیده است.
عزت الله ضرغامی در ادامه این جلسه، به تشریح اقدامات صدا و سیما در چند ماهه اخیر پرداخته است.
گفتنی است، عملکرد یک طرفه صدا و سیما در حوادث اخیر، باعث دل آزردگی بسیاری از مردم شده است. این افول بسیار زیاد در تعداد بیینده در حالی ست، که شبکه های فارسی زبان زیادی از جمله ، MBC Perisa و Farsi1 مخاطبان بسیاری را به خود جلب کرده اند.

Balatarin

اعتراض خانواده ها روبروی اوین




Balatarin

سابقه ی رهبران کودتای 22 خرداد

در حالیکه انتشار اسامی کشته شدگان در اثر شکنجه به وسیله‌ی مأموران حکومت کودتا موجی از خشم و نفرت را در داخل و خارج از کشور برانگیخته، خامنه ای دست به مردمفریبی زده و دستور تعطیلی بازداشتگاه کهریزک را که این روزها به کشتارگاهجوانان تبدیل شده داده است. جلیلی نماینده خامنهای علت این دستور را نداشتن استانداردهای لازم ذکر کرده است و احمدی مقدم وعده که بازداشتگاه استانداردی به جای آن بسازند. گویا اعمال و رفتار مأموران حکومت کودتا در دوماه گذشته و یا بهتر است بگویم در سی سال گذشته از استاندارد لازم برخوردار بوده است یا خامنهای دارای استانداردهای لازم برای حکومت کردن بر کشوری چون ایران است!

فرمان خامنهای برای بستن کهریزک بیش از هر چیز نقش و دخالت مستقیم او در جنایات اخیر را برملا میکند.

فرزند حمیدرضا جلایی پور (محمد رضا)

فرزند حمیدرضا جلایی پور (محمد رضا)

حمیدرضا جلایی پور که سه برادرش در جنگ با عراق کشته شدهاند در ارتباط با دستگیری فرزندش محمدرضا که هنگام عزیمت به انگلستان در فرودگاه دستگیر شد میگوید:
«بنده از تمامی مراجع و کانالهای ممکن غیر از رهبری در مورد وضعیت محمدرضا پرس‌و‌جو و پیگیری کردم، اما هیچ کس حاضر به پاسخگویی نیست و مسئولیتی در مورد این بازداشتها به عهده نمیگیرد. یک گروه نامشخص که هیچ یک از دستگاههای امنیتی یا قضایی از آن اطلاعی ندارد، این وضعیت را ایجاد کرده و گویا پاسخگوی کسی در کشور نیست

حمید رضا جلایی به همه جا مراجعه کرده و درست به جایی که میبایستی مراجعه میکرد و سررشته‌ی همه امور را در دست دارد مراجعه نکرده است. برای همین پاسخی هم دریافت نکرده است. «گروهنامشخصی» که وی از آن یاد میکند کمیته‌ی مشترکی است که پس از کودتای ۲۲ خرداد راهاندازی شد.

حمیدرضا جلایی پور

حمیدرضا جلایی پور


دستگاه سرکوبی که جنایات اخیر را مرتکب شده زیر نظر مستقیم «بیترهبری» اداره میشود و خامنهای و فرزندش مجتبی فرامینشان را از طریق غلامحسین محمدی گلپایگانی و سید علیاصغر(صادق) ‌حجازی که به ترتیب رئیس و جانشین دفتر رهبری هستند به اطلاع کمیته مزبور میرسانند.
کمیتهمزبور تشکیل شده است از وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه پاسداران، اطلاعات ناجا و بسیج. این کمیته پس از کودتای ۲۲ خرداد تحت نام «پلیس امنیت» کار میکند و دستورات آن توسط سعید مرتضوی اجرا میشود. (۱) روزنامههای جوان، کیهان، وطنامروز و خبرگزاری فارس و سایتهای جهان نیوز، رجا نیوز و … ارگانهای تبلیغاتی این نهاد هستند.


از وبلاگ آغاز پایان

Balatarin

به آتش کشیدن دسترنج یک شهروند بهایی


نیروهای تندرو و خودسر، محصول کشاورزی یک شهروند بهایی را به آتش کشیدند.

در تاریخ 29 مردادماه سال جاری در روستای درجزین واقع در 7 کیلومتری شمال شهر سمنان محصول کشاورزی (خرمن جو و یونجه) میرزا آقا فنائیان، تنها بهایی ساکن روستای مذکور که از کهولت سن نیز برخوردار است بعنوان تنها منبع امرار معاش نامبرده، به ارزش تقریبی 10 میلیون ریال توسط عناصر تندرو و خودسر به آتش کشیده شد.

استان سمنان خاصه از اوایل سال جاری شاهد افزایش تحرک نیروهای تندرو و خودسر بوده است. اقدامات حقوقی شهروندان برای بازداشت عوامل این اقدامات نیز تا کنون نتیجه ای در بر نداشته است.

Balatarin

تلاش برای جلوگیری از سفر احمدی‌ نژاد به آمریکا

سایت حکومتی تابناک:

یکی از سناتورهای پر نفوذ جمهوریخواه آمریکا، با فرستادن نامهای به اوباما، از وی خواسته است که اجازه ندهد، حمدینژاد برای شرکت در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل، وارد خاک آمریکا شود.

«زین نیوز» با اعلام این خبر آورده است: «راس لتینن»، سناتور جمهوریخواه با بیان اینکه احمدینژاد تهدید مستقیمی برای آمریکاست، از اوباما خواسته است، اجازه ندهد وی برای شرکت در اجلاس سالانه مجمع عمومی وارد آمریکا شود.

بنا بر این گزارش، لتینن که عضو شورای روابط خارجی آمریکا نیز هست، در این نامه همچنین یادآور شده است: از آنجا که حکومت ایران، حامی شبکههای اسلامگرا در سطح جهان، خواستار نابودی یک کشور دیگر عضو ملل متحد و به دنبال گسترش سلاحهای هستهای و شیمیایی است، بنابراین دولت آمریکا نباید اجازه حضور مقامات جمهوری اسلامی را در آمریکا بدهد.

ایران پرس نیوز

Balatarin

سعید مرتضوی از دادستانی تهران کنار گذاشته شد

29/08/2009

روز شنبه، آیت الله صادق آملی لاریجانی، رییس قوه قضاییه جمهوری اسلامی در حکمی سعید مرتضوی، دادستان تهران را برکنار و عباس جعفری دولت آبادی را به عنوان دادستان عمومی و انقلاب تهران انتخاب کرد.

سعید مرتضوی، به واسطه نقشی که در سال های گذشته در سرکوب مطبوعات و فعالان سیاسی و مدنی داشته با انتقادهای گسترده ای در داخل و خارج از کشور روبرو بوده است.

در تحولی دیگر، روز شنبه

Iranian police dispersing demonstrators at the Behesht-e-Zahra cemetery in Tehran, 30 jul 2009

سرتیپ عزیزالله رجب زاده، فرمانده نیروی انتظامی تهران، اعلام کرد همه کسانی که به بازداشتگاه کهریزک منتقل شدند با حکم قضایی بوده و کسی در بازداشتگاه کشته نشده است.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ گفت ۱۴۰تا ۱۴۵نفر از بازداشت شدگان به علت نبود جا به مدت سه روز در کهریزک نگهداری شدند.

رجب زاده افزود در روز دوم نگهداری این افراد در کهریزک مسئول مربوطه را خواستم و تذاکرات لازم را به او دادم.

چندی پیش، آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، به دلیل اعتراض ها به نحوه برخورد با معترضان در بازداشتگاه کهریزک دستور تعطیل این بازداشتگاه را صادر کرد.

بازداشتگاه کهریزک در جنوب تهران واقع است و صدها نفر از بازداشت شدگان ناآرامی های اخیر انتخاباتی به آنجا منتقل شدند.

این فرمانده ارشد پلیس تاکید کرده که نیروهای ضد اغتشاش به کسانی که آشوب به پا می کنند رحم نخواهد کرد.

در حالی که تصاویری از تخریب خودروها و اموال مردم توسط برخی ماموران نیروی انتظامی پخش شده است، سرتیپ رجب زاده در این ارتباط گفته است شاید چند مامور ما تحت احساسات و دور از دید فرماندهان، خساراتی را به مال مردم وارد کرده باشند اما این موضوع یک دستور سازمانی نبوده است.

در همین حال سردار عزیز جعفری ، فرمانده سپاه پاسداران، امروز شنبه ادعا کرد در حوادث اخير ۱۳ نفر از نيروهای بسيج و حدود ۷ نفر از نيروهای مردمی که بعضا سابقه بسيجی نيز داشتند، به شهادت رسيدند که نيروهای مردمی در ترورهای کور و نيروهای بسيجی با اقدام از پيش تعيين شده به وسيله زير گرفتن با خودرو يا با پرتاب سنگ و اشيای مختلف به شهادت رسيدند.

به گفته جعفری، از مخالفين و معارضين نيز ۹ نفر کشته شدند که مقايسه اين آمار نشان میدهد نيروهای امنيتی و بسيج عليرغمگستردگی بالای اين حوادث به خوبی متوجه حفظ جان مردم بودند

رادیو صدای آمریکا

Balatarin

فاطمه رجبی و باز هم مخالفت با وزارت زنان

فاطمۀ رجبی، کاشفِ معجزۀ هزارۀ سوم، در هر حال مخالف حضور زنان در در کابینۀ «معجزه، یعنی احمدی نژاد» است. آسمان-ریسمان کردن هایش نیز جالب و خنده دار است! یک روز با تکیه بر گفتار این امام و آن نایب امام، زن را در حد و اندازۀ وزارت و تصدی یک مقتم کلیدی نمی داند. روز دیگر زنان متصدی در امور اجرایی جوامع، عروسک های ویترینی میداند امروز بر این ادعاست که تصدیی پست وزارت و یا هر پست کلیدی دیگر دونِ شان مقام والای زن است! و.....

موضعگيري انديشهاي و اعتقادي اينجانب عليه وزارت زنان، نه تنها اهانت، بيتوجهي و كمارزش دانستن توانمندي، ظرفيت و قابليت زنان مسلمان، به ويژه زن شيعي ايران نيست، بلكه رويكردي دقيقا معكوس است. بهتر است بگويم واكنشي است نسبت به رفتارهاي ابزارگرايانه، سطحينگرانه و تبليغاتي نسبت به جايگاه و شخصيت رفيع زن و حفظ قدرتطلبي رقابتآميز برخي زنان با مردان.

معتقدم و بر اساس آموزههاي قرآن كريم و سنت معصوم عليهالسلام، آموختهام زن، سازنده جامعه است. زن سازنده انديشه و اعتقاد، رشد و بالندگي، امنيت و آرامش، فرهيختگي و سلامت جامعه است. اين نقش منحصر به فرد نه در توان مردان است، و نه خداوند عليم و قادر متعال، براي مرد چنين نقش تعيينكنندهاي را اراده فرموده است. زن معلم است و مربي. انسانساز است و تاريخساز، عامل پويايي است و دانايي. زن محور همه خوبيهاست. و سرامد خوبيها و نماد خوبيها «بندگي حق» است كه زن عامل ساختن بندگاني آزاد از هر بند شرك و نفاق و كفر و الحاد است. اما اين نقش و جايگاه، اين ظرفيت و محوريت چگونه در پست و مقام خلاصه ميشود و يا در اين «قفس تنگ و تقليدي از غرب» كارآمد خواهد بود؟

آيا داشتن چند وزير مانند حضور تعدادي نماينده، تبلور ارزش و كرامت بينظير زناني است كه با دانش و بينش، درايت و تدبير، مديريت و خلاقيت، سكاندار خانههايي هستند كه جامعه را برپا ميدارند و اوج ميدهند؟

آيا زن دانشمند و انديشمند، اگر مادري را انتخاب كند و انديشه پربار خويش را در مسير شكوفايي جامعه و در گستره كار علمي تحقيقي در بسترهاي حوزه و دانشگاه، عرضه نمايد «ناديده» گرفته شده و توانمندي و مديريت او زير سؤال رفته و به «حذف» محكوم گرديده است؟

آيا كار اجرايي و مسابقه و رقابت نا به جا با مردان و تلاش در نفي شايستهسالاري با جايگزيني «زنسالاري» در وزارت و وكالت بيانگر ارزش والاي زنان است؟ اگر يك كابينه كاملا از زنان متشكل شود چه نشاني از انديشهگري، دانش و بينش و خلاقيت و ارتقاي شخصيت با كرامت و والاي زنان خواهد داشت؟ همچنان كه وزارت و رياست، وكالت و قضاوت مردان نيز گرچه ضرورت همه جوامع است، اما نماد برتري دارنده آن مناصب بر نخبگان فكري و علمي نيست؟ چه رسد به ملاك تقوا و پايبندي به شريعت.

بانوان ايران زمين! اگر اسوههايي چون زهراي مرضيه سلام الله عليها و زينب كبري و ... در اين عرصه مقدستر از آنند كه به قياس گذارده شوند، كه چنين است، و اصولا جايگاه منحصر به فرد آنها در حوزه كار اجرايي نبوده و نيست. تا بتوان با التقاط و انحراف بدان تمسك جست، اما ميتوان در تاريخ تمدن اسلامي ايران زنان برجستهاي را ديد، زناني كه به دليل شعور و دانش، انديشه و توان علمي و فرهنگي جايگاه ويژه و بالايي يافتهاند، آنان كه هرگز هوس وزارت نداشته، حتي به چنين مقولاتي نينديشيدهاند. كافي است، مرحومه «پروين اعتصامي» را نام برد كه در دوران سياه رضاخاني، نه تنها به پليديهاي غربزدگي آن فرهنگستيزيها نيالود، بلكه طبع بلند و ذوق سليم خود را با توشه پربار از دانش و معرفت اسلامي آميخت. پروين اعتصامي زني ماندگار در ادبيات ايران، بلكه در فرهنگ اسلامي است. آيا خطباي ديني در گذشته كه دينشان به سياسيكاري نيالوده بود، از اشعار معرفتي و سازنده اين بانوي عظيمالشان در منبرها سود نميجستند؟ همين بس كه از اين بانوي فرهنگساز با اين بيتهاي ياد شود:

آن كه خاك سيهاش بالين است

اختر چرخ ادب پروين است

صاحب آن همه گفتار امروز

سائل فاتحه و ياسين است

و اين يعني فرهنگ و شعور و دانش و بينش اسلامي در رفتاري دنياگريزانه. اينك دهها و شايد صدها بانوي با فرهنگ و داراي علم و دين در سراسر اين كشور حضور انديشهاي دارند، همانها كه كمترين هوسي براي وزارت ندارند، بلكه عطاي اين رقابت و مسابقه فمينيستي را به لقايش بخشيده، آزمايشگاه و كتابخانه، كلاس درس و مطالعه، پژوهش و نوشتن را در آن ترجيح دادند.

بانوان ايرانزمين! مخالفت با وزارت زن، تكريم و بزرگداشت زن مسلمان است. احترام به شخصيت والاي زن ايراني است. و اعلان مرزبندي دينمدارانه، آگاهانه و ارزشمدارانه خواستها و اصول و افكار زن مسلمان ايراني است، با غربزدگان فمينيست از نوع اسلامي يا الحادي است.

انصار نیوز



Balatarin

عقب نشینی سنگین اعترافگیران از تهمت اخیر به خاتمی


روزنامه جوان و سایت منتسب به مشایی و دامادش ادعای مطرح شده علیه سیدمحمدخاتمی را که در دادگاه از زبان کیان تاجبخش مطرح شده بود، پس گرفتند و ادعایی کاملا متفاوت مطرح کردند.

این روزنامه و سایت نوشتند:

پس از انتشار جوابیه سید محمد خاتمى مبنى بر تکذیب دیدار خود با جورج سوروس که با حضور آنتونى ریکتر معاون خاورمیانه بنیاد سوروس، جورج سوروس و شخصى به نام «نیر» انجام شده بود یک منبع آگاه اطلاعات جدیدى از بنیاد سوروس و سفر معاون این بنیاد به ایران در زمان خاتمى در اختیار ما قرار داد.

این منبع آگاه گفت: آقایان که دیدار خود با سوروس را تکذیب مى کنند نمى توانند منکر این مطلب شوند که آنتونى ریکتر معاون خاورمیانه و ایران جورج سوروس در زمان ریاست جمهورى خاتمى به ایران سفر کرده است.

وى افزود: ریکتر در این سفر دیدارهایى با مسؤولان دولت خاتمى و مشاوران برجسته وى از جمله (س.ح) و (م.ت) و چند تن از معاونان وى داشته است.
سفر ریکتر به ایران در آن ایام با مخفى کارى و پوشش شدید اطلاعاتى که توسط برخى نهادهاى امنیتى ایجاد شده بود صورت گرفت.

با این حساب طبق ادعای جدید, به جای آن که خاتمی با سوروس صحبت کرده باشد، حجاریان و تاج زاده با معاون سوروس ملاقات کرده اند!

آینده

Balatarin

افزایش اختلافات میان دولت و مجلس نمایندگان مهمانی احمدی نژاد را تحریم کردند

پنجشنبه ۵ شهریورماه ۱۳۸۸ , 2009 Aug 29 | نظر 0

به علت عدم تمایل جمع کثیری از نمایندگان مجلس برای حضور در این مراسم این دیدار برای رایزنی های بیشتر و جلب رضایت نمایندگان به دوشنبه هفته آینده موکول شده است.

در حالی که خبرگزاری فارس از قول ولي اسماعيلي عضو شورای مركزي فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس مدعی شده است با توجه به اين كه اكثريت نمايندگان مجلس به خاطر هفته دولت و برای شركت در مراسم های افتتاحيه به حوزه های انتخابيه خود سفر كردند قرار بر اين شد كه نمايندگان مجلس شورای اسلامي در ضيافت افطاری روز دوشنبه هفته آينده با محمود احمدي نژاد ديدار و گفتگوكنند.
این خبر در حالی منتشر می شود که پيش ار اين اعلام شده بود كه اين ديدار چهارشنبه برگزار خواهد شد. بنابر خبرهای موثق از یک منبع اگاه در مجلس به علت عدم تمایل جمع کثیری از نمایندگان مجلس برای حضور در این مراسم این دیدار برای رایزنی های بیشتر و جلب رضایت نمایندگان به دوشنبه هفته آینده موکول شده است.
همچنین خبر می رسد رایزنی های گسترده ای برای حضور تعداد بیشتری از نمایندگان در این مراسم آغاز شده است. در همین حال به علت عدم عدم شرکت بسیاری از چهره های شاخص اصولگرایان ، دخالت مقامات عالی رتبه برای مجبور نمودن نمایندگان ناراضی برای حضور در این جلسه قوت گرفته است.
برخی نمایندگان معتقدند در حالی که احمدی نژاد بدون توجه به دیدگاه نمایندگان کابینه ی خود را معرفی نموده برگزاری جلسه توجیهی ، عملی به مراتب توهین آمیز تر قلمداد می گردد.

رویداد
Balatarin


پاسخی به افاضات آقای احمدی نژاد


دست نفوذىها رو شد (سندشموجود است)

(سايه روشن)
کيوان آذرپندار
آقاى احمدىنژاد ديروز در سخنانى که پيش از خطبههاى نماز جمعه تهران ايراد شد مطالبى را مطرح کرد که اشاره به برخى از آنها خالى از فايده نيست.
1- «دموکراسىهاى رايج دنيا يک نمايش و يک طراحى از پيش تعيين شده است
اى کاش مصاديق دموکراسىهاى نمايشى و از پيش طراحى شده دنيا مشخص مىشد تا مخاطب با نوع نگاه ايشان آشنايى بيشترى مىيافت.
2- «مردم ما در اين انتخابات دموکراسىهاى مبتنى بر ثروت، فريب و رسانههاى دروغگو را درهم شکسته و زير سوال بردند
باز هم بهتر بود مشخص شود که منظور از ثروت و فريب چيست؟ رقبا که پولى براى توزيع نداشتند حتى سيبزمينى و... هم توزيع نکردند. از نظر امکانات تبليغاتى و پشتيبانى هم دروضعيت حداقلى بودند. رسانههاى آنها هم تاب رقابت با رسانههاى دولتى و يا صدا و سيما را هم که نداشت. از فرصت اضافه رسانه ملى هم که برخوردار نبودند.
3- «دشمنان هر چه داشتند اعم از پول، رسانههاى مختلف و کارشناسانى که توانسته بودند براندازى سفيد و سرخ و سياه را در دنيا هدايت کنند، به صحنه آوردند... ولى شکست خوردند
اگر براندازى سفيد و سرخ و سياه را هم توضيح دهند شايد منظور ايشان بهتر فهميده شود. اين واژهها شباهت زيادى به ادبيات افرادى دارد که در گذشتههاى دور استفاده مىشد و فعلا امکان پرداختن به آن نيست.
4- احمدىنژاد با اشاره به رفتار برخى کشورهاى خارجى گفت: «در حال حاضر به ما پيغام مىدهند و مىگويند مىخواهيم اصلاح کنيم اميدواريم که رفتار و نيت خود را اصلاح و در واقع به سمت اصلاح حرکت کنند
شما را با خدا يکى از اين کشورها را نام ببريد تا مردم با اين کشورها و رفتارهايشان بيشتر آشنا شوند.
5- «معلوم شد که انتخابات سالمترين و پاکترين بود و بهرغم همه ادعاها هيچ سندى که نتايج انتخابات را مخدوش کند ارائه نکردند
ظاهرا آقاى احمدىنژاد گزارشهاى تفصيلى کميته صيانت از آراى مهندس موسوى را مطالعه نکرده است توصيهمىشود اسناد، شواهد و مدارکى که توسط اين کميته به دفعات مطرح شده و البته امکان چاپ در مطبوعات را نيافته مطالعه کنند.
6- «من مىخواهم اعلام کنم اين کارها که در کوى دانشگاه و برخى بازداشتگاهها و امثال آن انجام شد بدانيد که اينها هم اجزاى سناريوى دشمن بود. اينها توسط وابستگان به جريان برانداز انجام شد. ما امروز اسناد و شواهد و دلايل روشنى داريم.
ساحت نيروهاى انقلاب و نيروهاى امنيتي، نظامى و اطلاعاتى از اين کارهاى شرمآور مبراست... مطمئن باشيد که نفوذىهاى جريانبرانداز در سناريوى دشمن، فساد و اقدام کردند
شايد مهمترين بخش از اظهارات آقاى احمدىنژاد همين قسمت باشد بالاخره مشخص شد که حمله به کوى دانشگاه و حوادث بازداشتگاهها هم کار نفوذىها بوده است و اسناد آن هم موجود است!‌ فقط نمىدانيم چرا اسامى اين نفوذىها اعلام نشده يا اسناد و مدارک آن منتشر نمىشود.
7- «کسانى هم که حقوقشان زياد شده مراعات کنند و به بازار زياد فشار نياورند و پولهاى خود را پسانداز کنند
بالاخره افرادى هم پيدا شدند که به علت افزايش حقوقها مىتوانند بازار را با مشکل مواجه کنند و احتمالا با همين توصيه به جاى خريد از بازار و ايجاد فشار کاذب به پسانداز در بانک روى آورند. احتمالا از فردا بانکها با افزايش سرمايه به ميزان چند برابر مواجه مىشوند.


حیات نو


Balatarin

احمدی نژاد در نماز جمعه

به قلم : فواد روستائی

تاریخ انتشار مقاله 28/08/2009 به روز شده 28/08/2009 15:42 TU

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری اسلامی ایران، در یک سخنرانی در مراسم نماز جمعه در تهران، حمله به کوی دانشگاه ودیگرتجاوزها به حقوق مردم معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری را اجرای سناریوی دشمن خواند و گفت این اقدامات توسطوابستگان به جریان براندازی انجام شد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران، در یک سخنرانی در مراسم نماز جمعه در تهران

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنرانی امروز بر ضرورت برخورد با سران جریان و عوامل اصلی اغتشاشات تأکید کرد بدون آن که در این مورد ازکسی نام ببرد. رئیس جمهوری اسلامی ایران به ذکر این نکته اکتفا کرد که باید با کسانی که ساماندهی و تحریک کردند برخورد جدی شود.

احمدی نژاد به گزارش ایرنا هشدار داده است که مبادا عناصر اصلی اغتشاشات از امنیت برخوردار باشند. رئیس جمهوری اسلامی ایران در دنبالۀ سخنان خود ضمن اشاره به حمله به کوی دانشگاه و کشته و زخمی شدن شمار کثیری از مردم در جریان تظاهرات پس از انتخابات به دفاعی بی سابقه از نیروهای دولتی پرداخت و گفت ساحت نیروهای انقلاب اعم از امنیتی، نظامی، انتظامی و اطلاعاتی از این اقدامات مبراست.

محمود احمدی نژاد مدعی شد که در جریان اعتراض و تظاهرات مردم بسیجیان در خیابان ها کتک خوردند و دم بر نیاوردند. محمود احمدی نژاد این سخنان و درخواست برخورد با رهبران جنبش اعتراض به نتایج انتخابات را درست چهل و هشت ساعت پس از سخنان آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران مطرح میکند که لحنی نسبتاً آرام کننده داشت. رهبر جمهوری اسلامی ایران در سخنرانی پریروز برای دانشجویان گفته بود که پیشقراولان حوادث پس از انتخابات را به دست نشاندگی بیگانگان متهم نمی کند چرا که چنین چیزی برای او ثابت نشده است. رهبر جمهوری اسلامی ایران علاوه بر این در مورد تعرض ها و تجاوزها نیز از محاکمه شدن عوامل آن خبرداده و تأکید کرده بود که به هرنیروئی متعلق باشند باید با آنان برخورد شود.

سخنان محمود احمدی نژاد در نماز جمعه نشانه ای از اختلاف دیدگاه او با رهبر جمهوری اسلامی است؟ با توجه به سخنان آیت الله خامنه ای در مورد مجازات متخلفان از قانون، دفاع بی قید و شرط محمود احمدی نژاد از نیروهای انتظامی، نظامی و امنیتی و اطلاعاتی را چگونه می توان توجیه کرد؟ این پرسش ها را در گفتگوئی کوتاه با سعید رضوی فقیه، روزنامه نگار و تحلیلگر مسائل ایران در تهران در میان نهاده ایم.

سعید رضوی فقیه، روزنامه نگار و تحلیلگر مسائل ایران

Balatarin

گورهای بی نشان خاوران شهادت می دهند

منصور امان

فراخوان خانواده های زندانیان سیاسی جان باخته در جریان کُشتار 67 به گردهمایی در خاوران، رشته اعصاب آمران و عاملاناین جنایت را به هم ریخت. صدها گُماشته امنیتی، لباس شخصی و اونیفورم پوش از نخستین ساعات روز آدینه، گُلزار خاوران و مسیرهای مُنتهی به آن را به مُحاصره درآوردند تا از شهادت مزارهای بی نشان و گورهای دسته جمعی در برابر وُجدان عُمومی و تریبون داوری آن جلوگیری کرده باشند. ُ

بنا به گُزارشهای مُنتشر شُده، دژخیمان آیت الله خامنه ای افزوده بر تهدید، آزار و ضرب و شتم خانواده ها و تجُمع کُنندگان در خاوران، شُمار نا مُشخصی را نیز دستگیر کرده اند.

گُسیل گله ی اوباش به خاوران، بخشی از واکُنش سراسیمه و خشم آلود قاتلان فرزندان میهن به اشاره ی مُستقیم به دستهای خونین آنها است. آنها در هفته های گُذشته تلاش کرده بودند با تهدید حُضوری و تلفُنی خانواده های قُربانیان خود و پراکندن جو وحشت در میان آنها و نیز کسانی که همراه آنان یاد و نام جانباختگان راه آزادی و عدالت را پاس می دارند، از طرح جنایت سازماندهی شُده توسُط آیت الله خُمینی و بالاترین مقامهای مذهبی و سیاسی رژیم ولایت فقیه جلوگیری کُنند.

حساسیت حُکومت و دستگاه های امنیتی آن نسبت به یادآوری جنایت مزبور به ویژه از رو به چرک نشسته است که این روزها به شدت درگیر شُستن خونهای هنوز گرم از دستان خود و توجیه گورهای تازه ای هستند که در پُشت سر به جا گُذاشته اند. در همان حال که اسناد کُشتار ده ها تن از دستگیر شُدگان و رفتار کثیف قصابان تحت امر آیت الله خامنه ای با دستگیر شُدگان در سطح جامعه دست به دست می شود، گردهمایی بازماندگان و شاهدان یک کُشتار دیگر در سال 67، فشار خُردکُننده انزجار و خشم همگانی علیه "نظام" و نمادها و آدمهای آن را به دو چندان افزایش می دهد.

از سوی دیگر، در حالی که آیت الله خامنه ای و گُماشتگان وی تلاش می کُنند تازه ترین جنایات خود را با انتساب به "ماموران مُتخلف" و "بازداشتگاه غیر استاندارد" بی آزار و استثنایی جلوه دهند، ورق خوردن کارنامه خونین "نظام" در خاوران، این توجیهات را بی اثر ساخته و ثابت می کُند که شکنجه و کُشتار مُخالفان و مُعترضان، قاعده "نظام" و روش سیستماتیک و پیش بینی شُده آن برای پاسداری از سُلطه خود بر جامعه است.

ایران پرس نیوز

Balatarin

چه بودم ؟ چه شدم ؟ چه بر سر باورهای دینی من آمد ؟

در باغ پدر بزرگ نشانی از آب گرم و لوله کشی در قسمت ما نبود . در 5 سالگی برای گرفتن
وضو باید یخ استخر را درزمستان می شکستیم . در ماه رمضان در هوای مناسب , بر روی
تخت در محوطه , خوردن افطاری و سحری عالمی داشت که هنوز که هنوز است و بعد از
گذشت آن همه سال ,مرور آن برایم بسیار جالب است .
اوضاع در دبیرستان فرق کرد . زمانه نیز عوض شد . دوستان دیگری و پارتی و سینما و
........اما برنامه های محرم و رمضان جای خود را داشتند . این برنامه ها برای همه مردم
گرامی داشته می شد , حتی برای اقلیت های دینی .
دانشگاه و بعد از چند سال انقلاب 57 و بعد نزول اجلال شیطان بزرگ به مام میهن که با
دروغ و کشت و کشتار و تزویر و ریا بود , افق دیدگاه مرا نسبت به دین دچار تزلزل کرد.
همیشه سعی می کردم خود را راضی کنم یا قانع کنم که کارهایی که اینها می کنند , هیچ نوع
ارتباطی با دین ندارند اما قانع نمی شدم .
مخالفین مذهبی رژیم نیز بر این عقیده بودند که هیچیک از اعمال عمال حکومتی از خود خمینی
گرفته تا دیگران , هیچ ارتباطی با دین و مذهب ندارد و اینها با این کارهایشان دارند به دین
لطمه می زنند .بگیر و ببندها و زندانها و شکنجه ها و اعدام ها و مصادره اموال مردم از جمله
کارهایی بود که همیشه نام اسلام را بر خود داشت .
به کتابهایی که مربوط به صدر اسلام بود , رجوع فراوانی کردم . حتی بسیاری از کارهای
آن زمان را نیز مغایر با افکار خودم یافتم . سوالات بسیاری نیز داشتم و همیشه از کسانی که
ادعای مذهبی بودن داشتند می پرسیدم , اما با برخوردهای نامناسب روبرو می شدم و تهمت
کفر هم به دیگر عناوین من اضافه شد ! برده داری , رفتار با زنان , رفتار با اسرای جنگی ,
مسلمان شدن یا کشته شدن , تقسیم غنایم و ازاد گذاشتن در چپاول و ....همگی کارهایی بود که
در همان صدر اسلام نیز انجام می شد .
الآن هم بعد از سی سال جنایتکاران به نام دین و اسلام هرچه می خواهند می کنند . میگیرند ,
می بندند و می زنند و می کشند و مصادره می کنند و جان می ستانند . به نام خدا و امام زمان
و نایب برحقش و ولی فقیه و کوفت و زهر مار .
تنها اتفاقی که برای من روی داد , همان نوک سوزن اعتقادم نیز به باد رفت . دیگر خود را
مدیون چیزی به نام دین نمی دانم و باری را بر دوشم حس نمی کنم . خودم هستم و خودم و
افکار خودم . درست یا نادرست .
به راستی ما چه بودیم ؟ بر ما چه گذشت ؟ چرا اینچنین شدیم ؟ بر سر باورهای قشنگ
کودکی و جوانی ما چه آمد ؟ چه چیزهایی را به نام دین و اسلام در پاچه ما فرو کردند ؟
چرا این همه سوال برای ما پیش امد ؟
دیگر منتظر هیچ جوابی برای این سوالات نیستم . به همین وضع کنونی راضیم .
1 نظر:

ناشناس گفت...

مطلب جالبی بود. من هم دقیفا همین تجربه شما را داشته ام. اما الان اینگونه نیست که ندانسته اون تفکرات قدیمی را کنار گذاشته باشم بلکه با دلیل و عقل و منطق به این نتیجه رسیده ام که دین افیونی بیش نیست.
توصیه میکنم کتاب "تولدی دیگر" نوشته " شجاع الدین شفا" رو حتما بخون(میتونی تو گوگل سرچ و دانلود کنی). این کتاب فوق العاده است و با بیان منطقی خیلی از اون سوالاتی که برات پیش اومده رو پاسخ میده. این کا حداقل به آدم این ارامش رو میده که اشتباه نمیکنه و برای نحو تفکرش دلیل منطقی داره.
پایدار باشی

از : دارالمجانین
Balatarin