سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۶/۷

احمدی نژاد در نماز جمعه

به قلم : فواد روستائی

تاریخ انتشار مقاله 28/08/2009 به روز شده 28/08/2009 15:42 TU

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری اسلامی ایران، در یک سخنرانی در مراسم نماز جمعه در تهران، حمله به کوی دانشگاه ودیگرتجاوزها به حقوق مردم معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری را اجرای سناریوی دشمن خواند و گفت این اقدامات توسطوابستگان به جریان براندازی انجام شد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران، در یک سخنرانی در مراسم نماز جمعه در تهران

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنرانی امروز بر ضرورت برخورد با سران جریان و عوامل اصلی اغتشاشات تأکید کرد بدون آن که در این مورد ازکسی نام ببرد. رئیس جمهوری اسلامی ایران به ذکر این نکته اکتفا کرد که باید با کسانی که ساماندهی و تحریک کردند برخورد جدی شود.

احمدی نژاد به گزارش ایرنا هشدار داده است که مبادا عناصر اصلی اغتشاشات از امنیت برخوردار باشند. رئیس جمهوری اسلامی ایران در دنبالۀ سخنان خود ضمن اشاره به حمله به کوی دانشگاه و کشته و زخمی شدن شمار کثیری از مردم در جریان تظاهرات پس از انتخابات به دفاعی بی سابقه از نیروهای دولتی پرداخت و گفت ساحت نیروهای انقلاب اعم از امنیتی، نظامی، انتظامی و اطلاعاتی از این اقدامات مبراست.

محمود احمدی نژاد مدعی شد که در جریان اعتراض و تظاهرات مردم بسیجیان در خیابان ها کتک خوردند و دم بر نیاوردند. محمود احمدی نژاد این سخنان و درخواست برخورد با رهبران جنبش اعتراض به نتایج انتخابات را درست چهل و هشت ساعت پس از سخنان آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران مطرح میکند که لحنی نسبتاً آرام کننده داشت. رهبر جمهوری اسلامی ایران در سخنرانی پریروز برای دانشجویان گفته بود که پیشقراولان حوادث پس از انتخابات را به دست نشاندگی بیگانگان متهم نمی کند چرا که چنین چیزی برای او ثابت نشده است. رهبر جمهوری اسلامی ایران علاوه بر این در مورد تعرض ها و تجاوزها نیز از محاکمه شدن عوامل آن خبرداده و تأکید کرده بود که به هرنیروئی متعلق باشند باید با آنان برخورد شود.

سخنان محمود احمدی نژاد در نماز جمعه نشانه ای از اختلاف دیدگاه او با رهبر جمهوری اسلامی است؟ با توجه به سخنان آیت الله خامنه ای در مورد مجازات متخلفان از قانون، دفاع بی قید و شرط محمود احمدی نژاد از نیروهای انتظامی، نظامی و امنیتی و اطلاعاتی را چگونه می توان توجیه کرد؟ این پرسش ها را در گفتگوئی کوتاه با سعید رضوی فقیه، روزنامه نگار و تحلیلگر مسائل ایران در تهران در میان نهاده ایم.

سعید رضوی فقیه، روزنامه نگار و تحلیلگر مسائل ایران

Balatarin

هیچ نظری موجود نیست: