سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۵/۲۱

ترانه موسوی راست یا دروغ


ترانه موسوی ! راست یا دروغ؟
اگر پیگیر اخبار (چه اخبار رسمی دولت و چه اخبار غیردولتی) باشید حتما نام ترانه موسوی را شنیده اید.

تصویر منسوب به ترانه موسوی
خانم جوانی که گویا به هنگام شرکت در مراسم هفتم تیر در مسجد قبا توسط نیروهای لباس شخصی ربوده می شود و گفته می شود که بعد از انتشار اخباری مبنی بر احتمال هتک حرمت وی، جنازه سوخته اش در اطراف قزوین یافته میشود. (شرح کامل ماجرا را از اینجا بخوانید)
گویا این خبر ابتدا توسط سایتهای نوروز شهرزاد و وبلاگ چریک آنلاین و زیر زمین منتشر شده است.
خبر ابتدا بسیار شوکه کننده به نظر می رسد، بنابراین دوست داریم خبر را باور نکنیم، از طرف دیگر خبر منتشر شده دارای جزئیات فراوانی است. مثلا اینکه متولد سال 60 است و در تقاطع میرداماد و شریعتی کلاس آرایشگری داشت، یا پدرش دندانساز و درارای ناراحتی قلبی بوده (و بنا به گفته وبلاگ چریک آنلاین اخیرا درگذشته است) حتی عکسی هم از او منتشر شده است (البته قطعیت تعلق عکس به ترانه موسوی مورد نظر، مشخص نیست)
در میان اخبار منتشر شده گفته هایی از شاهدان عینی یا خانواده وی نقل شده اما همچنین ذکر شده است که آنها هیچکدام نمی خواهند رسما این مطالب را عنوان کنند. چه ماجرا درست باشد و چه غلط، دلایل زیادی وجود دارد که افراد مطلع سعی کنند خطرات مختلف را به جان خود نخرند و بسیار محتاطانه با قضیه برخورد کنند. هرچند در دسترس بودن مدارک معتبر تر ، بهتر میتوانست صحت و سقم قضیه را مشخص کند اما در عین حال دلیل واضحی بر رد مدعاها نیز وجود ندارد.
صدا و سیما واکنش نشان می دهد:
بعد از گذشت 20 روز از انتشار خبر ترانه موسوی، صدا و سیما به ناگاه از دیروز در صدد بر می آید تا به این مساله پاسخ بدهد. نفس این واکنش صدا و سیما از دو بعد قابل توجه است:
1- صدا و سیما معمولا با نادیده گرفتن اصل قضایا سعی میکند در چنین مواقعی از طریق انکار کل ماجرا پیش برود. تجربیات قبلی نیز نشان داده که صدا و سیما در برابر اخبار این چنینی (هرچند هم پر سر و صدا باشد) تا آخرین نفس ایستادگی میکند و از مکانیزم “انکار” استفاده میکند. با توجه به این شرایط خود واکنش نشان دادن صدا و سیما به این خبر میتواند جالب توجه باشد.
2- تاخیر 20 روزه در تهیه و پخش این “جوابیه” نیز قابل تامل است. در حقیقت نوع گزارش تهیه شده (که در سطرهای بعدی تحلیل خواهد شد) نشان می دهد که این گزارش کار چندان زمان بری نبوده که نیاز به 20 روز دقت و عملیات پیچیده داشته باشد. اتفاقا برعکس، تدوین ناشیانه و تغییرات مکرر در بازپخشهای آن نشان میدهد که کار بسیار سرسری و عجولانه تهیه شده است. اما چرا بعد از 20 روز؟
اما گذشته از این دو موضوع، گزارش صدا و سیما موارد جالب دیگری نیز در خود دارد:
1- تنها سه ترانه موسوی در کل کشور؟!
گزارش تلوزیون ادعا میکند که آمار تمام ترانه موسوی های ایران را در آورده و تنها سه ترانه موسوی در ایران وجود دارند دو تایشان سالهاست که در خارج از کشور هستند و به ایران نیامده اند و دیگری تنها دو سال دارد!! این ادعا چنان ساده و سطحی است که میتوان به راحتی آن را رد کرد. اولا بنا به آمار مرکز ثبت احوال ایران (در این آدرس جستجو بفرمایید( حداقل 4812 نفر با نام ترانه تاکنون در سیستم رایانه ای این مرکز ثبت شده اند. متاسفانه من سیستمی برای پیگیری آمار نامهای خانوادگی پیدا نکردم. اما می توان گفت فامیل موسوی از نظر تعداد، جزو رایجترین فامیلی های ایران است. با این وجود، حتی اگر یک درصد احتمال موسوی بودن نام فامیلی کسی را بدهیم. بازهم حداقل 50 ترانه موسوی باید داشته باشیم.
توضیح در حاشیه: البته هیچگاه قوانین احتمالات دقیقا به معنای اثبات فراوانی یک رخداد نیست (به زبان ساده تر احتمال 50% شیر شدن سکه، هیچ وقت به این معنی نیست که حتما در دو بار پرتاب سکه یکی از آنها شیر خواهد آمد.) اما این احتمالات در تحلیل می تواند کمک کننده باشد.
علاوه بر آن میتوان براحتی موارد نقضی برای این آمار سه تایی تلویزیون راستگو! پیدا کرد. مثلا آن ترانه موسوی که در گروه موسیقی ارکیده نوازنده ابوا بوده(منبع) یا ترانه موسوی که در گرگان مدیر یک آموزشگاه است (این لینک)همچنین جستجو در مرکز اطلاعات 118 نیز نشان میدهد علاوه بر این موارد ، تعداد زیادی ترانه موسوی تلفن دار در تهران داریم(در حال حاضر سایت اطلاعات 118 کلا داون شده و بعید نیست در چند روز آتی تعدیل هایی در برخی اسامی صورت گرفته باشد)

2-ما همان ترانه موسوی را که گفتید یافتیم!
غیرحرفه ای ترین بخش گزارش به این ادعا مربوط میشود. با این ادعا اگر تلوزیون نتواند اثبات کند که این ترانه همان ترانه است(که نتوانست) تیغ به سمت خودش بر میگردد زیرا قسمت مشکوک قضیه(وجود چنین فردی و چنین احتمالی) را با این عمل اثبات کرده اما نتوانسته صحت و سلامت او را تایید کند و سرجمع این دو به نفع تایید شایعه خواهد بود.
تلوزیون به راحتی ادعا میکند که دارد با خانواده ترانه موسوی دیدار میکند اما خود ترانه مورد نظر در دسترس نمی باشد. تنها عکسی هم که در این دیدار نشان داده می شود همان عکسی است که در اینترنت از او منتشر شده (تاکید میکنم که دلیل قاطعی هم بر تعلق این عکس به همان ترانه موسوی اصلی نداریم) اصولا گزارشگر اگر میتوانست، براحتی کذب بودن شایعه را اثبات میکرد، چگونه؟ با نشان دادن چند عکس دیگر یا کارت شناسایی از همان ترانه موسوی که پیدایش کرده اند. گزارشگری که تا درون چاردیورای خانواده موسوی رفته و عکس منتشر شده او در اینترنت (آن هم در قطع بزرگ)را هم در دست دارد، آیا از نشان دادن . یک قطعه عکس رسمی او حیا میکند؟
در حقیقت ما در این گزارش ترانه موسوی را نمی بینیم؟ چرا؟ چون خارج است! تنها یک نیمچه گفتگوی تلفنی می شنویم که باید بپذیریم همان ترانه است! گزارشگران برون مرزی صدا و سیما که وقت تهیه گزارش از بستنی فروشهای لندن را هم دارند، در این فرصت 20 روزه نتوانسته اند با ترانه موسوی اصلی گزارشی تهیه کنند. همچنین خانواده او هم که در این نمایش تلوزیونی شرکت داشته اند، حداقل یک عکس دیگر (غیر از عکس منتشر شده در اینترنت) از او ندارند.
جالب نیست؟ از سه ترانه موجود، یکی 2 سالش است، یکی 40 سال است به ایران نیامده و دیگری که متولد 63 است، هیچ عکس و نشانی از خود نزد خانواده اش نگذاشته و او هم سالهاست در کانادا زندگی میکند.
سناریو تکمیل است، بدون اینکه مجبور باشیم خود ترانه موسوی یا هرگونه مدرک دیگری از سلامت او را نشان دهیم!
شاید همین الان که من این متن را می نویسم، عده ای از عزیزان در صدا و سیما در حال ساخت تصاویر با کیفیت و مدارکی برای اثبات زنده بودن ترانه موسوی هستند!
3- اگر بنا به دروغ باشد؟
به راستی اگر قصد منتشر کنندگان خبر ترانه موسوی دروغ بوده، چرا فرد معلوم المکان و با مشخصات دقیقی را برای این کار انتخاب کرده اند؟ گزارش تلوزیون این ادعا را مطرح میکند که این عکس و آن مشخصات دقیقا مال کسی به نام ترانه موسوی است. یعنی اصل وجود فرد با تمام جزییاتش درست است. آیا شایعه پردازان نمی توانستند فرد موهومی با مشخصات متناقض را بعنوان سوژه در نظر بگیرند؟ کسی قصد شایعه سازی دارد و اینقدر آدرس دقیق در مورد دروغ خود می دهد، منطقا می داند که این دروغ ابه راحتی فشا خواهد شد. پس چرا باید این کار را بکند؟
در اینجا سوالهایی مطرح می شود:
آیا آن کسی که صدا و سیما پیدا کرده واقعا ترانه موسوی بوده؟ آیا اصلا خود این شایعه ساخته و پرداخته کسانی بوده که عمدا می خواستند با ارائه آدرس دقیق دروغ بودن شایعه خودشان را اثبات کنند؟ آیا این مساله و تکذیب بعدی ، نقش سرپوش را برای برخی مسائل دیگرایفا می کرده؟ شاید هم ماجرای نقل شده کاملا صحت داشته که چنین آشفتگی را برانگیخته است؟
به هیچ عنوان قصد قضاوت در این مورد را ندارم، زیرا که نه مستنداتی به نفع شایعه منتشره دیده ام و نه مستنداتی بر علیه آن. در حقیقت پرداختن ناشیانه تلویزیون به قضیه بیشتر شک من را بر می انگیزد. در هر حال، مشکل کشور ما این نیست که چرا ما فقط سه تا ترانه موسوی در کشور 70-80 میلیونی مان داریم. مشکل ما این هم نیست که چرا از هر اسم ایرانی دو سوم افرادش خارج از کشور زندگی میکنند! مشکل ما حتی این هم نیست که اخبار منتشره در مورد یک فرد بخصوص درست بوده یا نه!
به این موضوع پرداختم، نه برای تعیین جای منفی ها و مثبت ها، بلکه برای تفسیر یکی از فرآیندهایی که امروزه به روند جاری تبلیغاتی تبدیل شده است.
Share this

سرخط خبرهای پیک ایران


سازمان ملل می گوید، پیام تبریکی برای محمود احمدی نژاد نفرستاده است

کامران آسا، برادر کیانوش آسا به دادگاه انقلاب کرمانشاه احضار شد!

* پرونده یک میلیارد دلاری به مراجع قضایی رفت* 5 میلیون بی سواد مطلق در کشور وجود دارد

حسين كروبي : بسياري با روزنامه اعتمادملي تماس گرفته و اظهار مي كردند خودشان جز كساني بوده اند كه در بازداشت مورد ازار قرار گرفته اند

روزنامه‌نگاران ایران: بیکار، بی‌آینده و دربند

چانه زدنها بر سر آزادی "کلوتیلد ریس"

مشکل شدن اطاعت از خدا، با فتوای جدید مصباح یزدی

نامه شدیداللحن جمعی از قضات دادگستری استان تهران به هاشمی شاهرودیویرانه آقای یزدی به «زمین موات» تبدیل شده

انتقاد رسانه های روسی از کرملینهمه تخم مرغ ها را در سبد احمدی نژاد قرار ندهید

بازار تهران در قرق نیروهای انتظامی و امنیتی

مسئولان قضايی به وکلای تعیینی زندانیان سیاسی گفته اند نيازی به آنها نیست

روزنامه لس آنجلس تایمز واثبات تقلب با خبر رجانیوز

بیاینه جدید سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی : مسئول نهایی و اصلی حوادث کهريزک احمدی نژاد است

شهادت عضو شورای نگهبان به تقلب، در حضور رهبر

بروجردی: بازدید از بازداشتگا‌ه‌های پاسارگاد و شاپور در دستور کار نیست مرتضوی : از حسین كروبی (فرزند كروبی) خواسته ام مستندات خودشان را ارایه كنند

هجوم نیروهای امنیتی و بازداشت 15 معلم بلوچ

سفارت آ‌لمان رواديد برای تیم دو نفره دووميداني ايران صادر نكرد

ترابی: چرا هیچ خبری از 9 بسیجی کشته شده نیست؟ اگر افرادی مانند روح الامینی کشته نشده بودند اینها اصلا مسوولیت به گردن نمی‌گرفتند

رجانیوز: یك میلیارد دلار گم نشده فقط به خزانه ملی واریز نشده !

گزارش های رسيده حاکی از استقرار گسترده ماموران انتظامی در بازارتهران است

اعتصاب،تظاهرات و درگیری در بازار تهران

جدیدترین گزارش از روابط جنسی جوانان ایرانی به روايت سازمان ملی جوانان

ايرنا : رفسنجانی در سفر به شمال پول پخش ميکرد

16 نفر دانشجوي زنداني در اوين هستند

فيلم : گفتگو با یکی از قربانیان تجاوز جنسی در زندانهای جمهوری اسلامی ایران

گزارشگران بدون مرز - ارسال ای میل : اتهامی فضاحت‌بار

آغاز تظاهرات مردم با شعار مرگ بر دیکتاتور در جلوی بازار سرپوشیده

خبرهای کوتاه (از تجمع در بازار تهران)

حضور گسترده نیروهای سرکوبگر در بازار و خیابانهای اطراف آن

دستگیری برای ایمیل‌موهن علیه احمدی‌نژاد

من همراه لاریجانی بودم،تجاوز کذب است!

من همراه لاریجانی بودم،تجاوز کذب است!

سلام
کی گفته به کسی توی زندان ها تجاوز شده؟!
خواب رو از ما ها گرفتین؟! دیشب این لارزیجانی زنگ زد که بریم تحقیق کنیم درباره این خبر تجاوز به زندانیان.....
رفتیم با هم یه جلسه گذاشتیم راجع به اینکه خوب مردم که ابروشونو نمی زارن زیر پا بیا بگن که اقا به ما تجاوز شده که.....
پس ما چیکار کنیم؟!به این نتیجه رسیدیم که بهتره بریم به زندانها و در این مورد تحقیق کنیم!
ما رفتیم به زندان......و اونجا یه خورده بررسی کردیم و بعد یکی از سربازها رو که شیفت نگهبانیش بود رو صدا کردیم:
"سرکار.....سرکار....بیا اینجا بدو بدو بدو....."
سلام اقا بفرماین در خدمتم امری بود؟اگه اومدین واسه اعتراف گیری و مخلفات مربوط به خانوما از اون وره.....
-ببخشید شما اینجا به کسی تجاوز می کنین؟
ما؟ ما؟ نــــــــــــــــــــــته تجاوز چیه با با استغفر الله و......!
-پس این خبیر ها که منتشر شده که اینجا به زندانی ها منتشر شده چیه؟!
والا اقا اینا نه شکست خوردن،دیگه حرفی ندارن...این کروبیه خودش شخصا می رفت تجاوز می کرد....ولی ما فقط بازدید کننده ها و مقامات بالا...چیزه یعنی ولی ما به کسی تجاوز نمی کنیم....
-اهان باشه ممنون.....
امروز صبح در مجلس:
دوستان عزیز و نمایندگان مهترم،من دیشب رفتم و از زندان......یه بازدیدی به عمل اوردم و تحقیق مفسلی هم انجام دادم و مطلع شدم که سرباز ها به ناموس مردم تجاوز نمی کنند.....
در ضمن پیشنهاد می کنم اگر کسی مورد تجاوز قرار گرفته بیاد اینجا و شخصا اعلام بکنه و ما هم فیلمشو می گیریم و توی صدا و یسما و روزنامه ها منتشر می کنیم و بهش کمک می کنیم که ابروی رفتش رو به دست بیاره......


از senaps

موسوی:آمریکا هم به اندازه اینها نمی‌تواند به ایران ضربه بزند

انتقاد شدید میرحسین موسوی از اهانت کیهان به شیخ اصلاحات

آمریکا هم به اندازه اینها نمی‌تواند به ایران ضربه بزند

میرحسین موسوی در دیدار با اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، به طور قاطع از مهدی کروبی به عنوان کسی که «توان بسیج جمع‌های مؤمن و دلسوز به نظام و کشور را دارد»، دفاع کرد و ضمن انتقاد شدید از اهانت‌های کیهان به شیخ اصلاحات، گفت: آیا اگر آمریکا تمام قدرتش را بسیج می‌کرد، می‌توانست به اندازه اتفاقاتی که در زندان‌ها افتاده است، به کشور و انقلاب لطمه بزند؟ آیا روزنامه کیهان که قشر فرهیخته و روشنفکر را مقابل نظام قرار می‌دهد یک جریان همسو با بیگانگان نیست که همطراز منافقین با نظام دشمنی می‌کند و در جهت منافع آمریکا و انگلستان گام برمی‌دارد؟


صبح امروز (چهارشنبه) اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با دکتر زهرا رهنورد و مهندس میرحسین موسوی دیدار داشتند و نظرات و پیشنهادات خود را در مورد وضعیت کنونی کشور و هرچه پربارتر شدن حرکت مردم مطرح کردند.


در این دیدار، مهندس موسوی با گرامی‌داشت یاد تعدادی از اعضای این شورا که در زندان به سر می‌برند، گفت: آنچه امروز در زندان‌ها می‌گذرد، به خوبی نشان‌‌دهنده ضرورت یک اصلاح عمیق در کشور است.

وی با اشاره به اینکه هیچ‌ یک از نیروهای دلسوز انقلاب نمی‌خواستند این حوادث روی دهد و بدتر آن با دروغ‌های پی در پی توجیه شود، گفت: بزرگترین دروغ آن است که خواست طبیعی مردم برای اصلاح را به بیگانگان نسبت دهند. وی با تأکید بر سوء ظن مردم کشورمان نسبت به نیات بیگانگان، افزود: مردم خواهان طرح خواسته‌ها و اعتراضات خود در جوی آرام و عاری از تشنج بوده و هستند و آن کسانی که با برهم زدن تجمعات آرام مردم آن را خونین کردند، به منافع بیگانگان خدمت می‌کنند.

میرحسین موسوی با اشاره به موج سنگین تبلیغاتی علیه خواسته به حق مردم، گفت: یک اراده سیاسی می‌خواهد خواست طبیعی مردم را به بیگانگان پیوند دهد و با به راه انداختن جنگ روانی - تبلیغاتی حرکت خودجوش و اعتراض مردم را در جهت منافع بیگانه و یا دخالت آنان معرفی کند؛ حال آن که وقتی دقت می‌کنیم، می‌بینیم طی دو ماه اخیر هیچ کس به اندازه خود آنان به منافع بیگانگان خدمت نکرده است.

منتخب واقعی مردم در دهمین دوره ریاست جمهوری در همین رابطه و با اشاره به دادگاه‌های نمایشی اخیر اظهار داشت: آیا حرکت اعتراضی مردم که بر پایه گفتمانی در چارچوبه قانون اساسی استوار است و با شعارهای برگرفته از شعارهای انقلاب شکل گرفته در جهت منافع بیگانگان است یا برگزاری دادگاه‌های نمایشی که در آن منافقین منفور را در کنار فرزندان و شخصیت‌های انقلاب می‌نشانند. کدام یک به نفع آمریکا و انگلیس است؟

مهندس موسوی در ادامه سخنان خود با اشاره به رواج تهمت در صدا و سیما گفت: آیا آمریکا ترجیح می‌دهد صدا و سیمای ما یک رسانه منصف و مورد اطمینان باشد یا با دروغ‌گویی‌های پی در پی اعتماد مردم را از دست بدهد؟ آیا کسانی که باعث شده‌اند مردم برای گرفتن خبر به رسانه‌های خارجی مراجعه کنند، به دنبال منافع بیگانگان هستند یا کسانی که می‌گویند رسانه ملی بی‌طرف باشد و اخبار را شفاف بیان کند؟ آیا اگر آمریکا تمام قدرتش را بسیج می‌کرد، می‌توانست به اندازه اتفاقاتی که در زندان‌ها افتاده است، به کشور و انقلاب لطمه بزند؟ آیا روزنامه کیهان که قشر فرهیخته و روشنفکر را مقابل نظام قرار می‌دهد یک جریان همسو با بیگانگان نیست که همطراز منافقین با نظام دشمنی می‌کند و در جهت منافع آمریکا و انگلستان گام برمی‌دارد؟ آیا اهانت به آقای کروبی که توان بسیج جمع‌های مؤمن و دلسوز به نظام و کشور را دارد، خدمت به منافع بیگانه نیست؟

مهندس میرحسین موسوی در این نشست با تجلیل از چهره‌ها و فعالین سیاسی در بند به خصوص اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، برای آزادی آنان از بند دعا کرد.

شهادت عضو شورای نگهبان به تقلب، در حضور رهبر

عصر چهارشنبه، 21 مرداد 1388

خبری که بالاخره از محافل سران نظام به بیرون درز کرد

شنیده شده که یک عضو شورای نگهبان در حضور رهبر نظام شهادت داده که در خصوص انتخابات اخیر، شک و شبهه‌های زیادی وجود دارد.


به گزارش موج سبز آزادی، منابع مطلع خبر می‌دهند که سه یا چهار عضو شورای نگهبان مخالف تایید انتخابات دهم ریاست‌جمهوری بوده‌اند، اما با اصرار و تهدید جنتی و فشارهای بیرونی، در نهایت انتخابات تایید شده و این خبرها نیز تا مدتی به بیرون درز نکرده است.

این گزارش حاکی از آن است که اعضای مخالف، نظر خود را در جلسات عمومی مطرح نکرده‌اند، اما یکی از آنها حاضر شده که در حضور رهبر نظام درباره وقوع تخلفات گسترده در انتخابات شهادت دهد. بدین ترتیب جلسه مذکور با هماهنگی برخی مقامات بالای نظام ترتیب داده شده و این عضو حقوقدان شورای نگهبان در حضور رهبری نظام شهادت داده و فاش کرده که انتخابات ریاست‌جمهوری سالم برگزار نشده و تخلفات بسیاری در آن وجود داشته است.

طبق گزارش موج سبز آزادی به نقل از منابع موثق، پس از جلسه این عضو شورای نگهبان با رهبر، احمد جنتی دبیر شورای نگهبان به شدت از فرد شهادت‌دهنده در حضور رهبر، انتقاد کرده و او را فریب‌خورده نامیده است. او نیز در مقابل، تصریح کرده که هر یک از اعضای شورای نگهبان رأی برابری با دیگری دارند و وی حاضر نیست آخرت خود را به خاطر دنیای دیگران بر باد دهد.

روزنامه لس آنجلس تایمز واثبات تقلب با خبر رجانیوز

روزنامه لس آنجلس تایمز واثبات تقلب با خبر رجانیوز


در حالی که سایت حامی دولت در تحلیل خود آورده است: «علی لاریجانی عصر روز انتخابات در تماسی تلفنی با میرحسین موسوی، در حالی که از اطلاعات محرمانه و طبقه‌بندی شده اطلاع داشته است، پیروزی وی را در انتخابات به وی تبریک گفته است و ...» حال این پرسش پیش می‌آید که آیا آقای لاریجانی، اطلاعاتی را درباره پیروزی میرحسین موسوی در اختیار داشته است؟
به گزارش «تابناک» روزنامه آمریکایی لس آنجلس تایمز با استناد به تحلیل سایت حامی دولت به اثبات تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ایران پرداخته و بر این باور است تاکنون تنها اصلاح طلبان مدعی وقوع تقلب در انتخابات بودند، اما به تازگی از اردوگاه دولتی‌ها نیز چنین صداهایی شنیده می‌شود.

استناد لس آنجلس تایمز به این بخش از تحلیل سایت حامی دولت است:
«کاری که ايشان بعد از ظهر روز اخذ رأی كرد و تلفنی به موسوی، به بهانه حتمی شدن ریاست جمهوری‌اش تبریک گفت، قابل گذشت نیست، زیرا او از جایگاه رئیس یک قوه و به عنوان کسی که قاعدتاً به اطلاعات و اخبار دست اول و محرمانه دسترسی دارد، وقتی به موسوی آن هم قبل از پایان زمان رأی گیری تبریک گفت، در واقع او را دچار توهم و تشویق کرد تا مواضع فتنه‌انگیز و تحریک کننده بعدی را هم داشته باشد که اين رفتارها باعث سلب امنیت و آسایش مردم و وارد شدن خسارات زیادی به کشور و اقتدار و حیثیت نظام شد.»

لس آنجلس تایمز با بیان اینکه رجانیوز مدعی شده است لاریجانی با آگاهی از اطلاعات محرمانه و طبقه بندی شده، از پیروزی وی در انتخابات مطمئن شده و در تماسی تلفنی موفقیت وی را تبریک گفته است، به اثبات وقوع تقلب در انتخابات پرداخته و در واقع با استفاده از ابهام موجود در این تحلیل مدعی است که لاریجانی با استفاده از اطلاعات محرمانه از پیروزی موسوی در انتخابات آگاه شده و به وی تبریک گفته است.

آغاز تظاهرات مردم با شعار مرگ بر دیکتاتور در جلوی بازار سرپوشیده

آغاز تظاهرات مردم با شعار مرگ بر دیکتاتور در جلوی بازار سرپوشیده

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران : بنابه گزارشات رسیده از بازار تهران لحظاتی پیش تعداد زیادی از مردم جلوی بازار سر پوشیده در خیابان 15 خرداد اعتراضات خود را با شعار مرگ بر دیکتاتور آغاز کردند.
لحظاتی پیش تعداد زیادی از مردم در جلوی بازار سر پوشیده تهران در خیابان 15 خرداد تجمعات اعتراضی خود را آغاز کردند . مردم با شعارهای مرگ بر دیکتاتور تظاهرات خود را آغاز کردند. در حال حاضر مردم در پیاده روها رو در روی نیروهای سرکوبگر ایستاده اند. آنها ابتدا با چندین بار هو کشیده نیروهای سرکوبگر را به سخره گرفتند.صدای هو کردن نیروهای سرکوبگر از چندین نقطه به گوش می رسید. بعد از هو کردن نیروهای سرکوبگر جمعیت در جلوی بازار اقدام به شعار مرگ بر دیکتاتور سر دادند.
نیروهای سرکوبگر موتور سوار بصورت وحشیانه بسوی تظاهر کنندگان یورش بردند و با باتون آنها را مورد ضرب وجرح قرار دادند.
نیروهای سرکوبگر گارد ویژه و نیروی انتظامی ،بسیج و لباس شخصی ها در بازار تهران ،میدان 15 خرداد ،و مقابل دادستانی مستقر هستند. عمده نیروهای سرکوبگر در میدان 15 خرداد و دادستانی می باشند. علاوه بر نیروهای فوق نیروهای کلانتریها و همچنین تعدادی از نیروهای لباس مشکی سوار بر موتور و باتون بدست در میدان 15 خرداد مستقر شدند.
نیروهای موتور سوار همچنان به مانور وحشت خود که بصورت گله ای و در حد فواصل 15 خرداد ،ناصر خسرو و میدان بهارستان ادامه میدهند.
تعداد زیادی از مردم در آنجا حضور دارند و پیاده روها مملو از جمعیت است و مردم از نیروهای سرکوبگر حراسی ندارند.

گفتگو با یکی از قربانیان تجاوز جنسی در زندانهای جمهوری اسلامی ایران


reza.malakut.org رضا علامه زاده : چهار سال پیش به دعوت آقای «بابک عماد»، یکی از مسئولان «کانون زندانیان سیاسی ایران – در تبعید»، برای مصاحبه و فیلمبرداری از دو شیرزن ایرانی که با شهامت آمادگیشان را برای شهادت دادن در مورد فاجعه‌ی تجاوز جنسی در زندان‌های رژیم جمهوری اسلامی اعلام کرده بودند به استکهم رفتم، جائی که آندو نیز از انگلستان و آلمان، محل سکونتشان، به آنجا آمده بودند.
در طول این چهار سال منتظر فرصتی بودم تا توجه عمومی به این درد بزرگ اجتماعی در جامعه ما جلب شود تا این دو سند تاریخی را منتشر کنم. در طول بیست و چهار ساعت گذشته کاری جز این نکردم که گفتگویم را با یکی از این دو قربانی به ساده‌ترین شکل ممکن تدوین کنم تا کمترین خدشه‌ای به سندیت غیر قابل انکار آن وارد نشود.
ویدئوی پانزده دقیقه‌ای زیر حاصل این تلاش است. در فرصتی دیگر گفتگو با قربانی دیگر را هم به تماشا خواهم گذاشت.




زهرا رهنورد هم به بازار رفت

آخرين’گزارشات رسيده از بازار(زهرا رهنورد هم به بازار رفت)

حضور زهرا رهنورد در بازار . همکنون شاهدان عینی اعلام کردند زهرا رهنورد همسر میر حسین موسوی از ورودی خیابان مولوی به بازار وارد شدند / خبري كه هم اكنون از يك شاهد عيني در بازار به دستمان رسيد حضور نيروهاي سركوبگر و نظامي در بازار مشهود است و حتي تصميم به تعطيلي بازار به گوش مي رسد پيروزي نزديك است / تجمع در ورودی بازار تهران ( ساعت ۱۰ صبح ) مردم در حال شعار دادن هستند بانک ملی شعبه بازار و تعداد زيادی از مغازه های بازار تعطيل شدند . … / الان از بازار خبر گرفتم مامورها بازار را به تسخیر خودشان در آوردند نهایت ترس از رفتار حکومت مشخص است ولی مردم امروز باید بازار را از اشغال مامورین در آورند همه با هم به سوی بازار / هدف از تجمع در بازار همگام شدن بازار در اعتصاب است و در صورت حضور گسترده مردم و مامورين قطعا بازار تعطيل مي گردد / گزارش لحظه به لحظه از تجمع امروز معترضین در بازار . این گزارش از طریق 4 شاهد عینی در نقاط مختلف بازار که با ما در تماس هستد ارائه میشود


سایت اسلام راستین

دستور برخورد با آشوب‌گران(سرکوب معترضين) را مقام رهبري صادر کرده بودند.

اعتراف صريح لاريجاني:دستور برخورد با آشوب‌گران(سرکوب معترضين) را مقام رهبري صادر کرده بودند.

لاريجاني که در خصوص نامه کروبي به هاشمي ودر رد آزار جنسي زندانيان درصحن علني مجلس سخن ميگفت بصورت مستقيم به دستور رهبري در برخورد با معترضين اعتراف کرد سايت فارس نيوز با چاپ مشروح سخنان لاريجاني اين سخنان وي را نيز درج کرده است لاريجاني در صحن مجلس چنين ميگويد:
در ماجراهاي بعد از انتخابات اشتباهاتي در بازداشتگاه كهريزك رخ داد كه با پيگيري‌هاي انجام شده و دستورات حضرت‌آيت‌الله خامنه‌اي ( دامة‌بركاته) با متخلفين برخورد شده اما به هيچ وجه اين تخلفات از اين جنس نبوده است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي اين موضوع را نشان‌دهنده خود اصلاحي در نظام جمهوري اسلامي ايران دانست و گفت: رهبري نظام با نگاه نافذ و عادلانه همانگونه‌اي كه با آشوب‌گران برخورد كردند دستور به برخورد با متخلفين را نيز داده‌اند و مجلس شوراي اسلامي قدردان آن است....


http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8805210180

از وبلاگ امین موحدی، خبرنگار