سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۶/۲۰

العربیه به نقل از منابع خبری : صدور دستور بازداشت مهدی کروبی از سوی ایت الله خامنه ای و تهدید هاشمی رفسنجانی به استعفا

رفسنجاني هدّد بالاستقالة من جميع مناصبه إذا تم ذلك
أنباء عن صدور أوامر من خامنئي باعتقال الإصلاحي مهدي كروبي


مهدي كروبي

مهدي كروبي

دبي - (العربية) نجاح محمد علي

أفادت الأنباء الواردة من طهران بصدور أوامر من المرشد الأعلى للجمهورية الإسلامية علي خامنئي في إيران باعتقال الزعيم الاصلاحي مهدي كروبي.. وحذر الرئيس الأسبق ورئيس مجلس تشخيص مصلحة النظام أكبر هاشمي رفسنجاني من أنه سيستقيل من كل مناصبه احتجاجاً إذا تم اعتقال كروبي.

وكان خامنئي قال خلال خطبة الجمعة إن السلطات الايرانية ستتعامل بحزم مع المعارضين الذين يحاربون النظام. وأضاف خلال خطبة صلاة الجمعة أن السلطة في إيران "تتساهل" مع المعارضين، ولكنها ستتعامل بحزم مع الذين يحاربونها ويشككون في مبادئها ويهددون أمنها.

ودعا المرشد الأعلى الشباب الايراني الى دعم النظام الحالي، كما حذر المعارضين من تحويل يوم القدس الذي يصادف يوم الجمعة المقبل للاحتجاج والتظاهر. وشدد على ضرورة بقاء إيران حازمة في الدفاع عن حقوقها النووية.

وألمح في حديثه إلى انتصار الإيرانيين على أمريكا في مونديال 98.

وحث خامنئي الشعب الإيراني على الاحتفال بيوم القدس، محذراً من "استغلال بعض الفئات بالمجتمع الإيراني من إيجاد الفرقة في هذا اليوم".

وقد حفل الجزء الأول من خطبة خامنئي بالكثير من التلميحات الدينية عن تعامل الإمام علي - رضي الله عنه - مع الخوارج.

وتعليقاً على خطبة خامنئي، قال المحلل السياسي، ماشاء الله شمس الواعظين، إن خامنئي أكد في الخطبة تأييده للحفاظ على النظام واستمرار السياسات التي انتهجها الإمام الخميني، ردا على الانتقادات التي وجهها إصلاحيون في هذا الصدد.

وأضاف أن هناك تخوفاً في إيران من اندلاع احتجاجات خلال احتفالات يوم القدس في 18 سبتمبر الحالي.

شاهد اضغط هنا

عفو بین الملل: قربانیان تجاوز و شکنجه در معرض خطری جدید قرار دارند

علیرضا بهشتی

ماموران قضایی مدارک کمیته به ریاست علیرضا بهشتی را با خود بردند

عفو بین الملل در مورد خطر جدیدی که قربانیان تجاوز و شکنجه در ایران را تهدید می کند ابراز نگرانی شدید کرده است.

عفو بین الملل، از سازمان های مدافع حقوق بشر، با صدور بیانیه ای هشدار داده است که در پی ضبط اسناد و مدارک مربوط به آزار تعدادی از بازداشتیان پس از انتخابات اخیر ایران، کسانی که توسط ماموران امنیتی مورد شکنجه و تجاوز جنسی قرار گرفته اند اینک با خطر جدیدی مواجه هستند.

آیرین خان، دبیرکل عفو بین الملل، از رهبر جمهوری اسلامی خواسته است تا امنیت قربانیان تجاوز و شکنجه را تضمین و کسانی را که مرتکب این اعمال شده اند مورد بازخواست قانونی قرار دهد.

خانم خان گفته است که ظاهرا مقامات ایران بیش از آنکه به بررسی بی طرفانه موارد شکنجه و تجاوز در بازداشتگاه ها علاقه داشته باشند، تلاش خود را بر کشف هویت کسانی متمرکز کرده اند که مدعی شکنجه و تجاوز ماموران امنیتی بوده اند.

بیانیه عفو بین الملل یادآور می شود که اخیرا ماموران قوه قضائیه با حمله به دفتر کمیته پیگیری بازداشت شدگان و آسیب دیدگان حوادث بعد از انتخابات، که به ابتکار مهدی کروبی و حمایت میر حسین موسوی برای گردآوری و تنظیم شواهد شکنجه و آزار در زندان ها تشکیل یافته بود، مدارک موجود در این دفتر را برده اند و دفتر انجمن دفاع از حقوق زندانیان را نیز تعطیل کرده اند.

عفو بین الملل هشدار می دهد که این اقدامات به دستور دادستان کل جمهوری اسلامی صورت گرفته و به این نگرانی دامن زده است که ماموران قضایی ممکن است از اطلاعات مندرج در مدارک ضبط شده، برای شناسایی قربانیان تجاوز و شکنجه که آماده ادای شهادت علیه عاملان این اقدامات هستند استفاده کنند.

خانم خان گفته است "رهبر جمهوری اسلامی باید با دخالت در این ماجرا، اطمینان دهد که اقدامی برای پرده پوشی موارد آزار معترضان به نتیجه انتخابات صورت نخواهد گرفت و به ویژه باید تضمین کندکه از قربانیان تجاوز جنسی، شکنجه و سایر موارد بدرفتاری در برابر اقدامات تلافی جویانه شکنجه گران حفاظت به عمل خواهد آمد."

عفو بین الملل در بیانیه خود می نویسد که این سازمان همچنان از رهبر جمهوری اسلامی می خواهد تا از کارشناسان بین المللی شکنجه و اعدام های غیرقانونی برای سفر به ایران و انجام تحقیقات مستقل دعوت به عمل آورد.

پدر فریبا پژوه: از این که دخترم در انفرادی است دل‌ام خون است





جمعه ، 20 شهریور 1388 ، 12:39
فریبا پژوه روزنامه‌نگار و وبلاگ‌نویس روز اول ماه رمضان یعنی 31 مرداد نزدیک افطار در منزل‌ پدری‌اش توسط مامورین وزارت اطلاعات دستگیر شد. مامورین ابتدا منزل پدری و بعد منزل خودش را بازرسی می‌کنند بعد از صورت جلسه کامپیوتر و وسائل شخصی وی را با خود می‌برند. از آن زمان تا کنون این روزنامه‌نگار سه تماس کوتاه در تاریخ یکم، دهم و شانزدهم شهریور با خانواده‌ی خود داشته است.

پدر فریبا پژوه سرهنگ بازنشسته‌ی نیروی هوایی بسیار نگران فرزندش است. وی در مورد آخرین وضعیت پرونده‌ی دخترش می گوید: «امروز بیستمین روزی بود که فریبا در انفرادی به سر برد، انفرادی یعنی مصداق کامل شکنجه روانی، یعنی نقض حقوق بشر. نمی‌دانید که چه‌قدر دل‌ام خون است. روز سه شنبه با اینکه خودم در شرایط جسمانی مناسبی نیستم، بدون این‌که به کسی چیزی بگویم به داد سرای انقلاب، نزد باز پرس پرونده‌اش رفتم تا خواهش کنم هر طور که می‌تواند فرزندم را از انفرادی نجات دهد. اما توفیقی به دست نیاوردم... ای خدای احد و واحد تویی تنها پناه ما بی پناهان.»

از آقای پژوه که مدت 68 ماه را در دوران جنگ در جبهه‌ها خدمت کرده است در مورد وضعیت پونده و موارد اتهامی پرونده فریبا پژوه سوال می‌کنیم و این‌که آیا وکیل‌اش تا به حال توانسته با وی ملاقاتی بکنید، وی که بسیار نگران فرزندش است می گوید: « در شب بازداشت مطلبی در مورد موارد اتهامی وی بر روی حکم نوشته نشده بود، ولی مامورین وزارت اطلاعات گفتند که تنها چند مورد سوء تفاهم است. پرونده او تحت نظر بازپرسی شعبه سوم معاونت امنیت دادسرای انقلاب است. ظاهرا قرار بازداشت وی 20 روزه بوده است که فردا شنبه باید تمام شود .آقای نعمت احمدی هم گفتند من این 20 روز اقدامی نخواهم کرد. بازپرس پرونده‌ی دخترم کسی است که به گفته تمامی کسانی که پرونده‌شان زیر نظر ایشان بوده است، به نسبت مقبول‌تر از سایرین است. حتا دوشنبه که مادر فریبا به اوین رفته بود، خانواده‌ی زندانیان دیگر هم این مطلب را تایید کرده بودند. مواردی چون ارتباط با بیگانه‌گان و شاید حتا جاسوسی برای او مطرح شده است و هم‌چنین چون سایر متهمین زن موارد اخلاقی! طبق صحبت‌هایی که با من و همسر فریبا شده است امکان دارد که قرار بازداشت وی تمدید نشود.

از او می‌پرسیم پس جای امیدواری هست که فریبا این هفته آزاد شود و یا وضعیت بهتری پیدا کند، آقای پژوه می‌گوید: «با توجه به در پیش بودن جمعه آخر ماه رمضان و بگیر و ببندهای روزهای اخیر بعید می دانم که حتا اگر بازپرس بخواهد اجازه چنین کاری را داشته باشد... ولی به هر حال ما هم‌چنان امیدمان را از دست نمی‌دهیم و تا فردا صبر می‌کنیم. فریبا یک بار روز دو شنبه دوم شهریور برای تفهیم اتهام به دادسرا برده شده است و در آن‌جا به کسانی که در آن روز آزاد می‌شدند گفته بود که تحت فشار شدید روحی برای پذیرش اتهامات اخلاقی است. در تماس‌های تلفنی که داشته است سعی کردیم به او بگوییم که مقاوم باشد.»

خانواده فریبا پژوه به شدت از این‌که فرزندشان در سلول انفرادی است نگران هستند. علت این نگرانی زیاد را آقای پژوه می‌گوید: « فریبا سال گذشته 3 ماه تحت درمان دارویی برای بیماری افسرده‌گی بوده است، البته این بیماری در جامعه ما به خصوص در زنان بسیار شایع است. ولی تداوم بازداشت در انفرادی می‌تواند برای وضعیت روحی وی بسیار نگران کننده باشد. تحمل این‌که فریبا انفرادی باشد برای‌مان بسیار سخت است. من سرهنگ باز نشسته نیروی هوایی هستم که مدت 68 ماه هم با صداقت در جبهه جنگ دوران دفاع مقدس انجام وظیفه کرده‌ام. یادم می آید که با شروع جنگ مدت‌ها فریبا را ندیده بودم به طوری که او مرا نمی شناخت و به پدر بزرگش می گفت بابا. حالا تحمل این دوری برایم بسیار سخت است. ای خدا مهربان دریاب بنده‌گان بی‌پناهت را...

فریبا پژوه خبرنگار سابق روزنامه اعتمادل ملی و خبرگزاری ایلنا و عضو کنفدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران هم‌اکنون در بند 209 زندان اوین و در سلول انفرادی است. فریبا پژوه نویسنده‌ی وبلاگ «پس از باران» است که در آن دیدگاه‌های خود را در مورد مسائل مختلف می‌نوشته است.

خامنه‌ای: مراقب باشید از روز قدس برای تفرقه استفاده نکنند

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی

۱۳۸۸/۰۶/۲۰
آیت‌الله علی خامنه‌ای در خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران با اشاره به برگزاری روز قدس در جمعه هفته آینده هشدار داد که «مراقب باشید کسی از این روز برای تفرقه انداختن استفاده نکند».


اشاره آیت‌الله خامنه‌ای می‌تواند واکنشی به برخی از شخصیت‌ها و همین طور وب‌سایت‌های خبری وابسته به جنبش سبز باشد که از مردم معترض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری خواسته‌اند در راه‌پیمایی روز قدس شرکت کنند.

از جمله مهدی کروبی، از نامزدهای رقیب آقای احمدی‌نژاد در انتخابات، چندی پیش با تاکید مجدد بر تقلب در نتیجه انتخابات اعلام کرد که «شما در روز قدس نيز بار ديگر قدرت مردم را خواهيد ديد و متوجه می‌شويد که مردم از چه فکر و انديشه‌ای حمايت می‌کنند».

علی خامنه‌ای که تاکنون بارها با اشاره یا صراحتا از محمود احمدی‌نژاد و روش سیاسی او حمایت کرده است در ابتدای خطبه دوم گفت که مخاطب او «شخصیت‌ها و جریانات سیاسی و کسانی است که درون نظام و جزء نظام‌اند».


او در ادامه با اشاره به انشعاب‌ها و تعارض‌هایی که در تاریخ جمهوری اسلامی پیش آمده است اعلام کرد که هر جا انشعاب و تعارض «به درگیری با نظام بینجامد، این افراد حالت دشمن را پیدا می‌کنند».

رهبر جمهوری اسلامی در ادامه خطبه دوم با این هشدار که «شمشیر کشیدن در برابر نظام جواب تند دارد» به مردم گفت که «مراقب باشید که جمهوری اسلامی تقلبی نخواهند برای ما درست کنند».

او در توضیح گفته خود به «۱۰ سال گذشته» و «کارهایی که تلاش شده است بکنند» اشاره کرد که می‌تواند اشاره‌ای باشد به دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی، از حامیان اصلی میرحسین موسوی، که بارها توسط نماینده آیت‌الله خامنه‌ای در روزنامه کیهان به دستور گرفتن از آمریکا و غرب متهم شده است.

آیت‌الله علی خامنه‌ای همچنین به «بعضی در داخل هم‌نوا با رادیوهای بیگانه» و همین طور «برخی از دلسوزان» اشاره کرد که از «اعتماد ازدست‌رفته مردم» حرف می‌زنند، و به آنها اطمینان داد که «مردم اعتماد دارند به نظام».

از زمان آغاز اعتراضات مردم ایران به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، برخی از مقامات پیشین و سران جمهوری اسلامی از جمله محمد خاتمی و اکبر هاشمی رفسنجانی بارها اشاره کرده‌اند که در صورت عدم توجه به خواسته‌های مردم اعتماد آنها به نظام جمهوری اسلامی از دست خواهد رفت.

از جمله آقای هاشمی رفسنجانی در تنها نماز جمعه‌ای که پس از انتخابات ایراد کرد ضمن حمایت تلویحی از جنبش سبز با اشاره به حضور انبوه مردم در انتخابات گفت که «هدف مقدس ما بازگرداندن اعتمادی است که مردم را وارد میدان کرد».

سه ماه پس از اعلام نتیجه انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری ایران، رهبر جمهوری اسلامی روز جمعه بار دیگر ایراد خطبه‌های نماز جمعه تهران را بر عهده گرفت.

علی خامنه‌ای در روز کشته شدن امام اول شیعیان خطبه خود را با سلوک و رفتارهای سیاسی او آغاز کرد: اول ملاطفت و بعد داغ، اول صبر تا حد ممکن، بعد تنبیه، اول استدلال و بعد کور کردن چشم فتنه.

علی خامنه‌ای در روز کشته شدن امام اول شیعیان خطبه خود را با سلوک و رفتارهای سیاسی او آغاز کرد: اول ملاطفت و بعد داغ، اول صبر تا حد ممکن، بعد تنبیه، اول استدلال و بعد کور کردن چشم فتنه.
در روز ۲۹ خرداد که نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله خامنه‌ای برگزار شد، رهبر جمهوری اسلامی ضمن رد هرگونه احتمال تقلب عمده در انتخابات به معترضان به نتایج انتخابات هشدار داد که مسئول هر گونه خون‌ریزی خودشان خواهند بود؛ این سخنرانی را برخی از سازمان‌های حقوق بشری جهان به چراغ سبزی برای سرکوب در ایران تعبیر کردند.


پس از نماز جمعه ۲۹ خرداد سرکوب معترضان شدت گرفت، عده‌ای در خیابان‌های تهران و دیگر شهرهای ایران جان باختند، تعداد زیادی به زندان افتادند، و عده‌ای از شکنجه و تجاوز در بازداشتگاه‌های جمهوری اسلامی خبر دادند. روزنامه‌های اصلاح‌طلب عمدتا به تعطیلی کشانده شده‌ و روزنامه‌های حامی دولت نهم و دهم بارها خواستار دستگیری «فرماندهان اغتشاشات» شده‌اند.

هنوز وقایعی که پس از آغاز اعتراضات به نتیجه انتخابات در بازداشتگاه کهریزک اتفاق افتاده است کامل و روشن افشا نشده است، اما ابعاد این وقایع چنان بود که رهبر جمهوری اسلامی خود راسا وارد عمل شد و دستور تعطیلی این بازداشتگاه را صادر کرد.

این بار آیت‌الله خامنه‌ای در حالی پشت تریبون نماز جمعه رفته است که در دو هفته گذشته عرصه هر چه بیشتر بر رهبران جنبش سبز ایران، میرحسین موسوی و مهدی کروبی، تنگ شده است.

نیروهای امنیتی و انتظامی جمهوری اسلامی روزبه‌روز حلقه محاصره را بر رهبران این جنبش تنگ‌تر کرده‌اند، چنان تنگ‌تر که آقای موسوی، رقیب اصلاح‌طلب محمود احمدی‌نژاد،‌ روز چهارشنبه در آخرین بیانیه خود از «حوادثی سهمگین‌تر» در آینده نزدیک خبر داد، ‌اما به مردم ایران بشارت داد که «باطل نابود است».

هفته گذشته علیرضا بهشتی، همراه و حامی میرحسین موسوی و فرزند آیت‌الله محمدحسین بهشتی، از بنیان‌گذاران جمهوری اسلامی، بازداشت شد.

اما پیش از او مرتضی الویری، نماینده مهدی کروبی، نیز که همچون او عضو کمیته پی‌گیری وضعیت بازداشت‌شدگان انتخابات بود بازداشت شده بود.

وقتی از حرف حق «آنجای» خبرگزاری فالش (فارس) می سوزد

توهين مجتهد شبستري در شب قدر به شعور مردم

خبرگزاري فارس: محمد مجتهد شبستري در مراسم شب قدر و در بين همفكرانش در حسينه ارشاد ضمن حمله به جمهوريت نظام، شعور مردم را زير سوال برد.


به گزارش خبرنگار سرويس "فضاي مجازي " خبرگزاري فارس، مجتهد شبستري كه مدتي از لباس طلبگي در آمده و هم اينك مدعي است كه ديگر اين لباس را نخواهد پوشيد در مراسم شب قدر حسينيه ارشاد طي سخناني با عنوان "انسان موجودي مسئوليت پذير " گفت: انتخاب يك امر انساني است كه حيوان اين حق را ندارد. بنابراين قرار دادن فردي در راس كار و عدم تمكين به انتخاب مردم در خصوص اين انتصاب نشان مي‌دهد كه در اين زمينه از ديدگاه آنها بين انسان و حيوان تفاوتي قائل نيستند.
اين اظهارات مجتهد شبستري در حالي صورت مي‌گيرد كه وي چندي پيش در اظهاراتي حتاكي بي شرمانه‌اي به ساحت پيامبر اكرم(ص) كرده است.
گفتني است مجري اين جلسه بارها از مردم خواست تا براي آزادي متهمان اغتشاشات اخير دعا كنند!
انتهاي پيام/

کیهان خبر از گام بعدی کودتاچیها میدهد؟/ چرا كروبي را به خاطر تهمت و دروغگويي و وطن فروشي محاكمه نمي كنند؟


گفت: بالاخره كروبي براي تهمت هايي كه زده سند و مدركي هم ارائه كرده است؟گفتم: تا حالا كه سندي ارائه نكرده و بد جوري به تته پته افتاده و به طور تلويحي اعتراف كرده كه دروغ گفته است.گفت: چرا او را به خاطر اينهمه تهمت و دروغگويي و وطن فروشي محاكمه نمي كنند؟گفتم: چه عرض كنم؟!گفت: بالاخره بايد براي اثبات ادعاي خود دليلي بياورد.گفتم: شخصي ادعاي پيامبري مي كرد به او گفتند پيامبران كتاب دارند، كتاب تو چيست؟ و يارو كه دست و پاي خود را گم كرده بود گفت؛ من فعلاً جزوه مي دهم

شیرین نشاط جشنواره فیلم ونیز را سبز کرد


نگرانی خامنه ای از حضور معترضان در تظاهرات روز قدس


سایت موج آزادی: رهبر نظام پس از آنکه در خطبه‌های اول نماز با گوشه و کنایه‌های بسیار، مخالفان خود را تهدید کرد و ضمن مقایسه‌ی موقعیت خود با امام علی (ع)! مخالفان خود را منافق نامید و تهدید کرد که چشم فتنه را در خواهد آورد، در پایان خطبه‌های دوم با اشاره به راهپیمایی روز قدس، خواستار آن شد که این راهپیمایی به تفرقه کشیده نشود و عده‌ای از حضور مردم در تجمعات سوء استفاده نکنند.

خامنه ای از مردم خواست تا به نشانه حمایت از فلسطین به شکلی گسترده و به طور یکپارچه در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند و از شعارهای تفرقه برانگیز بپرهیزند.

نماز جمعه؛ خامنه ای برای معترضان خط و نشان کشید

به گزارش خبرگزاری فرانسه از تهران، خامنه ای امروز در نماز جمعه اعلام کرد حکومت اسلامی قاطعانه با آنهايی که در برابرش بایستند، برخورد خواهد کرد.

خامنه ای گفت، با آنهايی که بخواهند علنا به روی نظام شمشیر بکشند، برخورد خواهد شد.

خامنه ای همچنین با تاکید بر ادامه برنامه های اتمی گفت، جمهوری اسلامی باید محکم بر سر مواضع خود در زمینه فعالیتهای هسته ای بایستد.

خامنه ای گفت، عدم ایستادگی در این مورد یا در موارد دیگر، انحطاط رژیم را بدنبال خواهد داشت.


تدارکات ویژه امنیتی و جمعیتی برای نمازجمعه کذایی

سایت موج آزادی: خبرهای رسیده حاکی از آن است که نمازجمعه امروز به مراتب بیشتر نماز‌جمعه‌های پیشین رهبر نظام، از تدارکات ویژه امنیتی و تلاش‌های خاص برای افزایش جمعیت برخوردار بوده است.

از روز پنجشنبه که دور تا دور محوطه‌ی دانشگاه تهران با پارچه‌های سیاه پوشانده شد تا آنچه در داخل دانشگاه اتفاق می‌افتد از بیرون دید نداشته باشد، مشخص بود که برنامه‌های امنیتی متفاوتی در این نمازجمعه در جریان است.

بر اساس این گزارش، در محوطه‌های باز دانشگاه تهران نیز داربست‌های زیادی کار گذاشته شده بود که یکی از علت‌های وجود آنها، نصب دوربین های مدار‌بسته برای کنترل زوایای مختلف نماز جمعه بود.

همچنین در اطراف محل برگزاری نمازجمعه، وجود دهها اتوبوس که کاغذهایی با عنوان بسیج ادارات بر روی شیشه‌ی جلوی آنها نصب شده بود، نشان از حضور گسترده‌ی کسانی می‌داد که به طور طبیعی به نماز جمعه نمی‌آمدند و این بار با اجبار اداری در این برنامه حضور یافته‌اند.

از این که دخترم در انفرادی است دل‌ام خون است

خبرگزاری هرانا : فریبا پژوه روزنامه‌نگار و وبلاگ‌نویس روز اول ماه رمضان یعنی 31 مرداد نزدیک افطار در منزل‌ پدری‌اش توسط مامورین وزارت اطلاعات دستگیر شد. مامورین ابتدا منزل پدری و بعد منزل خودش را بازرسی می‌کنند بعد از صورت جلسه کامپیوتر و وسائل شخصی وی را با خود می‌برند. از آن زمان تا کنون این روزنامه‌نگار سه تماس کوتاه در تاریخ یکم، دهم و شانزدهم شهریور با خانواده‌ی خود داشته است.

پدر فریبا پژوه سرهنگ بازنشسته‌ی نیروی هوایی بسیار نگران فرزندش است. وی در مورد آخرین وضعیت پرونده‌ی دخترش می گوید: «امروز بیستمین روزی بود که فریبا در انفرادی به سر برد، انفرادی یعنی مصداق کامل شکنجه روانی، یعنی نقض حقوق بشر. نمی‌دانید که چه‌قدر دل‌ام خون است. روز سه شنبه با اینکه خودم در شرایط جسمانی مناسبی نیستم، بدون این‌که به کسی چیزی بگویم به داد سرای انقلاب، نزد باز پرس پرونده‌اش رفتم تا خواهش کنم هر طور که می‌تواند فرزندم را از انفرادی نجات دهد. اما توفیقی به دست نیاوردم... ای خدای احد و واحد تویی تنها پناه ما بی پناهان.»

از آقای پژوه که مدت 68 ماه را در دوران جنگ در جبهه‌ها خدمت کرده است در مورد وضعیت پونده و موارد اتهامی پرونده فریبا پژوه سوال می‌کنیم و این‌که آیا وکیل‌اش تا به حال توانسته با وی ملاقاتی بکنید، وی که بسیار نگران فرزندش است می گوید: « در شب بازداشت مطلبی در مورد موارد اتهامی وی بر روی حکم نوشته نشده بود، ولی مامورین وزارت اطلاعات گفتند که تنها چند مورد سوء تفاهم است. پرونده او تحت نظر بازپرسی شعبه سوم معاونت امنیت دادسرای انقلاب است. ظاهرا قرار بازداشت وی 20 روزه بوده است که فردا شنبه باید تمام شود .آقای نعمت احمدی هم گفتند من این 20 روز اقدامی نخواهم کرد. بازپرس پرونده‌ی دخترم کسی است که به گفته تمامی کسانی که پرونده‌شان زیر نظر ایشان بوده است، به نسبت مقبول‌تر از سایرین است. حتا دوشنبه که مادر فریبا به اوین رفته بود، خانواده‌ی زندانیان دیگر هم این مطلب را تایید کرده بودند. مواردی چون ارتباط با بیگانه‌گان و شاید حتا جاسوسی برای او مطرح شده است و هم‌چنین چون سایر متهمین زن موارد اخلاقی! طبق صحبت‌هایی که با من و همسر فریبا شده است امکان دارد که قرار بازداشت وی تمدید نشود.

از او می‌پرسیم پس جای امیدواری هست که فریبا این هفته آزاد شود و یا وضعیت بهتری پیدا کند، آقای پژوه می‌گوید: «با توجه به در پیش بودن جمعه آخر ماه رمضان و بگیر و ببندهای روزهای اخیر بعید می دانم که حتا اگر بازپرس بخواهد اجازه چنین کاری را داشته باشد... ولی به هر حال ما هم‌چنان امیدمان را از دست نمی‌دهیم و تا فردا صبر می‌کنیم. فریبا یک بار روز دو شنبه دوم شهریور برای تفهیم اتهام به دادسرا برده شده است و در آن‌جا به کسانی که در آن روز آزاد می‌شدند گفته بود که تحت فشار شدید روحی برای پذیرش اتهامات اخلاقی است. در تماس‌های تلفنی که داشته است سعی کردیم به او بگوییم که مقاوم باشد.»

خانواده فریبا پژوه به شدت از این‌که فرزندشان در سلول انفرادی است نگران هستند. علت این نگرانی زیاد را آقای پژوه می‌گوید: « فریبا سال گذشته 3 ماه تحت درمان دارویی برای بیماری افسرده‌گی بوده است، البته این بیماری در جامعه ما به خصوص در زنان بسیار شایع است. ولی تداوم بازداشت در انفرادی می‌تواند برای وضعیت روحی وی بسیار نگران کننده باشد. تحمل این‌که فریبا انفرادی باشد برای‌مان بسیار سخت است. من سرهنگ باز نشسته نیروی هوایی هستم که مدت 68 ماه هم با صداقت در جبهه جنگ دوران دفاع مقدس انجام وظیفه کرده‌ام. یادم می آید که با شروع جنگ مدت‌ها فریبا را ندیده بودم به طوری که او مرا نمی شناخت و به پدر بزرگش می گفت بابا. حالا تحمل این دوری برایم بسیار سخت است. ای خدا مهربان دریاب بنده‌گان بی‌پناهت را...

فریبا پژوه خبرنگار سابق روزنامه اعتمادل ملی و خبرگزاری ایلنا و عضو کنفدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران هم‌اکنون در بند 209 زندان اوین و در سلول انفرادی است. فریبا پژوه نویسنده‌ی وبلاگ «پس از باران» است که در آن دیدگاه‌های خود را در مورد مسائل مختلف می‌نوشته است.

تهیه و تنظیم : مجتبی سمیع نژاد

رفتارهای وحشیانه با زندانی سیاسی ارژنگ دودی

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران

رفتارهای وحشیانه و غیر انسانی با زندانی سیاسی ارژنگ دودی

بنابه گزارش رسیده از بند 4 زندان گوهردشت کرج،زندانی سیاسی این بند تحت فشارها و اذیت وآزارهای مستمر مامورین ولی فقیه قرار دارند.
در طی هفته های اخیر فشارها و اذیت وآزارها را علیه زندانیان سیاسی بند 4 زندان گوهردشت کرج شدت یافته است . زندانیان سیاسی با یورشها ،انتقال به بند 1 معروف به آخر خطیها ،قرار دادن زندانیان در زیر آفتاب شدید و گرمای زیاد به مدت چند ساعت ،تخریب و ضبط حداقل وسائل شخصی زندانیان ،عدم درمان ، چندین برابر ظرفیت بند زندانی در آن قرار دادند،کاهش شدید مواد غذائی به لحاظ کمی و کیفی که زندانیان قادر به مصرف آن نیستند، نبود امکانات بهداشتی که در صورت شیوع هر بیماری جان زندانیان را در معرض تهدید جدی قرار میدهد و مواد متعدد دیگر.
در آخرین برخوردهای غیر انسانی ،زندانی سیاسی ارژنگ داودی روز شنبه 14 شهریور ماه توسط نبی الله فرج نژادی معاون حفاظت اطلاعات که از شکنجه گران زندان گوهردشت کرج است همراه با تعدادی از مامورین حفاظت به سلول وی یورش بردند و با برخوردی وحشیانه و غیر انسانی او را مورد اهانت و بدرفتاری قرار دادن. فرج نژاد با لحنی لمپنانه و تحقیر آمیز خطاب به آقای داودی گفت:«بزکشد می کنم و می بریمت».آقای داودی تا به حال در آمارگیری زندان که برای توهین و تحقیر زندانیان سیاسی بکار برده می شود شرکت نکرده است .او همچنین به دلیل وضعیت جسمی قادر به شرکت در چنین آمارهای که هدف از آن مورد تحقیر و توهین قرار دادن زندانیان سیاسی است ،نیست. ولی در روزهای اخیر به هر بهانه ای زندانیان سیاسی را تحت فشار و اذیت وآزار قرار میدهند.
یورشهای وحشیانۀ و اذیت و آزار و انتقال زندانیان سیاسی به دستور وزارت اطلا عات صورت می گیرد و توسط علی حاج کاظم و علی محمدی رئیس و معاون زندان ،کرمانی رئیس حفاظت و اطلاعات زندان،نبی الله فرج نژاد معاون حفاظت و اطلاعات و محمود مغنیان رئیس بند 4 زندان به اجرا در می آید.
لازم به یادآوری است که زندانی سیاسی ارژنگ داودی در آبان ماه 82 دستگیر و 16 ماه بعد توسط حسن زارع دهنوی معروف به قاضی حداد مورد محاکمه قرار گرفت و به حکم سنگین و غیر انسانی 15 سال زندان و 70 ضربه شلاق محکوم شد ولی هیچوقت به او کتبا اعلام نشد. علیرغم گذشت سالها از بازداشت او هنوز حکم قطعی وی نامشخص می باشدو در انتظار تشکیل دادگاه بسر می برد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ،برخوردهای وحشیانه و غیر انسانی با زندانیان سیاسی را محکوم می کند و از وجدانهای بیدار و انساندوستان جهان برای پایان دادن به جنایتهای روزانه در زندانهای قرون وسطائی ولی فقیه علی خامنه ای استمداد می طلبد.

20 شهریور ماه برابر با 11 سبتامبر 2009

وضعیت زندانیان سیاسی فوق را به سازمانهای زیر گزارش گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر

امام جمعه اصفهان: «اغتشاش‌خواهان روز قدس دستگیر شوند»

امام جمعه اصفهان در خطبه‌های امروز خود اظهار داشت: «کسانی که روز قدس را برگ سبزی می‌دانند برای ادامه اغتشاشات باید دستگیر شوند.»

اشاره آیت‌الله سید یوسف طباطبائی‌نژاد به درخواست منابع خبری «جنبش سبز» و مهدی کروبی، از مردم برای حضور اعتراضی در راهپیمایی امسال روز قدس است.

مهدی کروبی، از نامزدهای انتخاباتی اخیراً اعلام کرد که «شما در روز قدس نیز بار دیگر قدرت مردم را خواهید دید و متوجه می‌شوید که مردم از چه فکر و اندیشه‌ای حمایت می‌کنند».


سید یوسف طباطبائی‌نژاد

به گزارش خبرگزاری مهر،‌ آیت‌الله طباطبائی‌نژاد در ادامه گفت: «انتظار می‌رود مردم ایران همواره همچون دیگر سال‌ها در روز قدس وارد صحنه شوند و این امر را برای دشمنان به اثبات رساند که مردم ایران همواره در کنار یکدیگر هستند.»

این سخنان امام جمعه شهر اصفهان هم‌زمان است با سخنرانی امروز آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در نماز جماعت تهران.

آیت‌الله علی خامنه‌ای امروز در اشاره به حضور معترضان در راهپیمایی روز قدس جمعه آینده گفت:
«مواظب باشید کسانی از این روز برای تفرقه استفاده نکنند. از تفرقه باید ترسید. با تفرقه باید مقابله و مبارزه کرد.»

«متأسفانه هنوز دستگیر نشده‌اند»
آیت‌الله طباطبائی‌نژاد نماینده ولی فقیه در اصفهان در ادامه خطبه امروز خود افزود: «مردم از دستگاه قضائی می‌خواهند تا با کسانی که مایه واقعی فساد در اغتشاشات اخیر هستند، برخورد شود. متأسفانه هنوز برخی از کسانی که مایه اصلی فساد هستند، دستگیر نشده‌اند که باید قوه قضائیه با این افراد نیز برخورد نماید و آن‌ها نیز دستگیر شوند.»

وی ادامه داد: «چرا باید یک عده جوان را محاکمه نمود که در واقع گول خورده‌اند و خود نیز بر این نکته اشراف داریم که آن‌ها افرادی گول خورده هستند که اکنون نیز به اشتباه خود پی برده‌اند و کسانی که پخته سیاست بودند و هنوز نیز در بروز اغتشاشات نقش دارند آزاد باشند.»

مقامات جناح اصول‌گرا در هفته‌های اخیر مکرراً خواستار دستگیری و محاکمه کسانی شده‌اند که از آن‌ها به عنوان «سران اغتشاشات» یاد می‌کنند.

روایت جمشید انصاری از رای به کابینه


ایسنا: يك عضو فراكسيون خط امام(ره) مجلس گفت: برخي از نمايندگان مصلحت تشكيل هرچه سريع‌تر دولت دهم را بر سنجش توانايي وزرا ترجيح دادند.

جمشيد انصاري نماينده مردم زنجان درباره عملكرد مجلس در قبال راي اعتماد به وزرا اظهار كرد: نمايندگان مجلس هر يك براساس دلايلي، به وزرا راي اعتماد داده‌اند كه نمي‌توان به عنوان عملكرد خوب يا بد مجلس تلقي كرد.

يك عضو كميسيون اقتصادي مجلس با رد ادعايي مبني بر مداراي مجلس با دولت به هنگام ارائه راي اعتماد به وزرا، ادامه داد:‌ اگر نمايندگان براساس نتايج به دست آمده از بررسي سوابق كاري وزرا تصميم مي‌گرفتند تعداد بيشتري از وزرا راي اعتماد نمي‌گرفتند؛ اما با توصيه و فرمايشات مقام معظم رهبري مبني بر تسريع بر تشكيل دولت دهم، برخي از نمايندگان بر سر دو راهي قرار گرفتند كه براساس مصلحت‌انديشي آيا بايد بر توانايي وزرا تاكيد شود و يا تشكيل هر چه سريع‌تر دولت دهم مدنظر قرار گيرد كه برخي از آنها تشكيل هرچه سريع‌تر دولت را برگزيدند.

انصاري درباره تعامل ميان دولت و مجلس اضافه كرد: هنوز تا قبل از شروع كار دولت دهم نمي‌توان درباره اين تعامل سخني گفت و از سوي ديگر تعامل بايد از سوي دولت با مجلس باشد زيرا كه مجلس تنها وظيفه تصويب قوانين كشور و نظارت بر سازمان‌ها و ارگان‌هاي مختلف را بر عهده دارد.

وي درباره اظهارات رييس‌جمهور مبني بر تشكيل جلسات منظم ميان هيات دولت و مجلس ادامه داد: تصور مي‌شود كه هيات دولت بايد با تشكيل جلسه‌اي با نمايندگان، ‌خواسته آنها را درباره مسايل منطقه‌اي هر يك از نمايندگان حل كند كه اين وظايف يكي از وظايف فرعي نمايندگان است، از سوي ديگر وظيفه اصلي مجلس قانون‌گذاري است كه بايد نظر مجلس با سياست‌هاي دولت نزديك شود. اين موضوع مي‌تواند با حضور وزرا در كميسيون‌هاي تخصصي و بحث و بررسي مسايل مختلف، امكان‌پذير شود.

اين عضو كميسيون اقتصادي درباره اولويت‌هاي دولت دهم گفت: اولين مساله مهم وضع اقتصادي كشور است كه دولت نهم نتوانست در اين زمينه موفق شود، و اكنون انتظار مي‌رود كه دولت جديد اهتمام بيشتري داشته باشد.

جبهه اصولگرايي به دنبال خانه‌ نشين كردن جريان اصلاح طلب است

ایلنا:عضو شوراي عالي بنياد باران گفت:جبهه اصولگرايي به دنبال خانه‌ نشين كردن جريان اصلاح طلب است.

عبدالله ناصري در خصوص شائبه جايگزيني برخي احزاب اصولگرا به جاي احزاب اصلي اصلاح‌طلب اظهار داشت: چند سال قبل يكي از سران اصولگرا اعلام كرده بود كه بايد در جريان خود يك چپ و راست تشكيل دهيم و از آن به بعد اين تفكر و انگيزه در جريان اصولگرا خصوصا بعد از انتخابات 76 و مجلس ششم قوت يافت و بعد از سال 84 در انتخابات رياست جمهوري و يك دست شدن تمام قوا اين انگيزه بيش از پيش جدي شد.

وي با بيان اين‌كه قطعا در اين زمان نيز اين خط و جريان فكري را جبهه اصولگرايي دنبال مي‌كند اظهار داشت: آنها مي‌خواهند تا جريان اصيل اصلاح‌طلبي كه از بستر امام خميني باليده شده و به دنبال حفظ آرمان‌هاي امام راحل است را كنار گذاشته و يك جريان جديد را به وجود بياورد و بعد از انتخابات اخير نيز اين سناريو قوت يافت تا جريان اصلاح‌طلبي از تاريخ محو و آنان را خانه‌نشين كند.

ناصري تصريح كرد: معتقدم بخش قابل توجهي از جنگ‌هاي زرگري در جبهه اصولگرايي از همين تفكر برخاسته است و آنها مي‌خواهند تا جريان اصلاح‌طلبي را حذف كرده و يك رقابت دوگانگي را در درون خود تشكيل دهند.

وي سران چپ اين جريان را باهنر و لاريجاني و جريان راست آن را سران دولت توصيف كرد و گفت: وجه مشترك اين دو جريان عدم باور و اعتقاد راسخ به جمهوريت و اصالت آن در نظام ديني است. جريان اصلاح‌طلبي يك واقعيت تاريخي است كه ريشه در مدرسه و مكتب امام دارد.

اين عضو شوراي مركزي سازمان مجاهدين انقلاب خاطر نشان كرد:بزرگان اصلاح‌طلب از جمله سيد محمد خاتمي بارها تاكيد كردند كه دعواي امروز حدف جمهوريت است كه دغدغه امام بود وحوادث اخير نشان داد كه آنها نمي‌توانند اين جريان را خانه‌نشين كنند.

ناصري در پايان تاكيد كرد: علي‌رغم اختلافات درون گروهي و حركت‌هايي كه اخير در اين جريان شروع شده اما در يكجا با هم جمع مي‌شوند و آن جايي است كه متوجه شوند جريان اصولگرايي ناكارآمدي خود را اثابت كرده و اقبال عمومي به آنان كاهش يافته است.

انتقاد «یا لثارات» از نگاه فرهنگی دولت

هفته‌نامه یالثارات ارگان مطبوعاتی انصارحزب‌الله در ستون هفتگی "سیاست به روایت همولایتی" به سخنان احمدی‌نژاد درباره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرده و به نقل از رئیس جمهور نوشته است:« از میان 21 وزارتخانه تنها وزارتخانه‌ای که تمام ماموریت آن مربوط به روح انسان و نخبگان است، وزارت ارشاد است. وظیفه اصلی انقلاب کارفرهنگی است و در میان تمام وزارتخانه‌ها تنها وزارت ارشاد چنین وظیفه‌ای بر عهده دارد».

یالثارات نوشته است: این جملات بهترین سند برای ادعا محسوب می‌شوند که آقای احمدی‌نژاد شناخت درستی از مفهوم فرهنگ ندارد! اطرافیان ایشان هم همچنین! مشاوران فرهنگی ایشان هم که مرخص‌اند! یا مثل جوانفکر وظیفه ایجاد تنش میان دولت و مجلس را برعهده دارد یا مثل کلهر که مسئول اعلام نظر درباره خوانندگان لس آنجلسی و دوچرخه سواری زنانند! یا مانند شمقدری«درباره الی» اند!

نویسنده در بخش دیگری از این مطلب آورده است: به اطلاع برادر احمدی‌نژاد می‌رساند که توجه به فرهنگ به معنای باج دادن به اهالی سینما و تئاتر و موسیقی نیست! آن طور که شما فکر می‌کنید حذف ممیزی کتاب هم نیست! توجه به فرهنگ در نظام اسلامی یعنی این که بدانی دین اساس و اصل است و همه بایستی خود را وقف جاری ساختن دین در جامعه بکند! از مسکن و شهرسازی گرفته تا تربیت بدنی و ارشاد!

یالثارات در پایان می‌افزاید: آقای احمدی‌نژاد! از این دست خطاهای فاحش فرهنگی کم نداشته‌ایم! زحمت بکشید چند آدم فرهنگی مومن را به عنوان مشاور انتخاب کنید تا دیگر مرتکب خطاهایی از این دست نشوید! و قبول کنید که در این عرصه کارشناس ارشد نیستید!


درگيري در اصفهان


جمعي از افرادي که در شب پنجشنبه مصادف با 21 ماه مبارک رمضان، در خميني شهر، اصفهان اقدام به قمه زني مي کرند، با نيروهاي انتظامي درگير شدند.

به گزارش خبرتگار ايرنا با وجود تدابير امنيتي و انتظامي ، عده اي که جمعيت آنها بين 300 الي 500 نفر تخمين زده مي شد در شامگاه روز پنجشنبه در هيبت دسته قمه زني وارد خيابان شريعتي جنوبي، خميني شهر شدند.
از اين تعداد 30 الي 50 نفر قمه بدست با ماموران انتظامي درگير شدند که ماموران سعي در متفرق کردن آنها نمودند.
اين ناآرامي حدود ساعت 22 پنجشنبه بطور کامل مهار شد.
گفته مي شود تعدادي از افاغنه هم در ميان جمعيت آشوبگر اقدام به سنگ پراکني کردند .
محله خوزان خميني شهر بيشترين تعداد افاغنه را در خود جاي داده است .

تأييد تقلب در انتخابات افغانستان؛‌ كرزاي سقوط كرد


کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان پس از یافتن مدارکی مبنی بر تقلب در انتخابات ریاست جمهوری اخیر، دستور ابطال آرای 83 حوزه اخذ رای را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اینترنتی الجزیره، کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرد که آرای 83 حوزه اخذ رای باید در مراحل نهایی شمارش آرا محاسبه نشود.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان روز پنجشنبه در بیانه ای اعلام کرد: مدارک آشکار و موثقی درباره تقلب در استانهای قندهار، پکتیا و غزنی در دست دارد.

این کمیسیون مستقل دستور بازشماری آرا در صدها شعبه اخذ رای دیگر را در سه استان قندهار، پکتیا و غزنی صادر کرد که این استانها از پایگاههای سیاسی حامد کرزای هستند.

بر اساس این گزارش، با باطل شدن آرای 83 حوزه اخذ رای احتمال می رود که میزان آرای کرزای به پایین تر از 50 درصد سقوط کند.

با شمارش 91 درصد آرا انتخاباتی در افغانستان حامد کرزای حائز 54 درصد آرا شده بود.

در همین حال عبدالله عبدالله رقیب اصلی کرزای به علت وجود شکایات متعدد از بروز تقلب در انتخابات، خواستار توقف شمارش آرا و رسیدگی به موارد جدی تخلفها شده است. "داود علی نجفی" رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان در همین رابطه اعلام کرد در برخی از حوزه های رای گیری ،شمار آرای ماخوذه از میزان واجدین برگه های رای ارسال شده به این حوزه ها بیشتر بوده است.

رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان همچنین پیشتر از ابطال آرا 447 حوزه رای گیری در افغانستان به علت بروز تخلف در آنها

نامه شاهد ناپدید شدۀ کروبی // فیس بوک خبرنگار صدای آمریکا



برای واضحتر دیدن بر روی مطلب کلیک کنید

مامورین وزارت اطلاعات یکی از بازاریان شناخته شده بازار تهران را دستگیر کردند


بنابه گزارشات رسیده از بند 209 زندان اوین، روز دوشنبه با یورش وحشیانه مامورین وزارت اطلاعات آقای محسن دکمه چی از بازاریان شناخته شده بازار تهران را دستگیر و به بند 209 زندان اوین منتقل کردند.

خبرگزاری هرانا: روز دوشنبه با یورش وحشیانه مامورین وزارت اطلاعات آقای محسن دکمه چی از بازاریان شناخته شده بازار تهران را دستگیر و به بند 209 زندان اوین منتقل کردند.

به گزارش فعالین حقوق بشر و دموکراسی در ایران، آقای محسن دکمه چی حدودا 50 ساله و از بازاریان شناخته شده بازار تهران روز دوشنبه 16 شهریورماه با یورش مامورین وزارت اطلاعات به محل کسب ایشان در بازار تهران دستگیر شد ، مامورین وزارت اطلاعات پس از دستگیری وی را ابتدا به منزل شخصی اش منتقل کردند وپس از بازرسی مقداری از وسائل شخصی او را از جمله آلبوم های عکس،کامپیوتر،تلفن و مدارک شناسائی را با خود بردند.

آقای دکمه چی به خانواده هایی زندانی سیاسی که سرپرست آنها دستگیر شده اند برای امرار معاش آنها کمک مالی می نمود. او بارها بخاطر کمک مالی به خانواده های زندانیان سیاسی توسط بازجویان وزارت اطلاعات تهدید به بازداشت شده بود.

هرانا

حرف هاي تازه براي نجات بشر در نيويورک!





«محمدعلي رامين» خبر داد احمدي نژاد در سفر به نيويورک حرف هاي تازه يي براي نجات بشر از سيطره مستکبران بيان خواهد کرد و ميدان دار ديپلماسي عمومي و رسانه يي جهان مي شود. اين عضو رايحه خوش خدمت به ايرنا گفت؛ احمدي نژاد در سفر به نيويورک با تکيه بر خداباوري و ارزش هاي مشترک بشري با صلابت و اقتدار بيشتري هم در ديدارهاي رسمي و نيمه رسمي و همچنين ديدار با خواص و نخبگان و رسانه ها حضور خواهد يافت و سياست هاي غرب را به چالش خواهد کشيد. وي در مورد دليل اين پيش بيني خود اظهار داشت؛ دليل آن اين است که غربي ها به خصوص امريکا و انگليس در انتخابات بي نظير و استثنايي 22 خرداد با همه ابزار خباثت آلود خود وارد شدند و شروع به دروغ پردازي و جنگ رواني کردند تا سلامت انتخابات را زير سوال برده و عليه دموکراسي و مردمسالاري فتنه برپا کنند.محمدعلي رامين در پاسخ به اين سوال که آيا باراک اوباما حاضر خواهد شد با توجه به پيشنهاد احمدي نژاد با وي مناظره کند يا نه، گفت؛ اين پيشنهاد يک برگ برنده براي نظام جمهوري اسلامي است. اگر اوباما در اين مناظره شرکت کند، شکست خواهد خورد.وي افزود؛ اگر رئيس جمهور امريکا در اين مناظره از ترس شکست و دچار شدن به سرنوشت رقباي داخلي احمدي نژاد شرکت نکند، باز هم در موضع انفعالي قرار گرفته و ناگزير به اعتراف به شکست خود در مواجهه با رئيس جمهور کشورمان است.

منتظر هالۀ نوری جدید دور سر آحمدی نژاد باشید. ضمنا یادتان باشد که باید دهانتان از شگفتی باز مانده و بمدت 27-28 دقیقه ( این دفعه شاید هم بیشتر) مژه بر هم نزنید.

کلاهبرداری با ادعای خرید زمین در بهشت

این افراد به قربانیان گفته بودند که با خرید زمین‌ها در بهشت،
برایشان پس از مرگ در آنجا خانه می‌سازند.

افرادی که با وعده فروش چند قطعه زمین در بهشت، از شهروندان در ترکیه کلاهبرداری کرده بودند، بازداشت شدند.
به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل ازتابناك، روزنامه الشرق الاوسط در این باره نوشت: الیاس و خضر دو مرد کلاهبرداری هستند که اول ماه رمضان از استان قیصری به استان نفشهیر ترکیه آمده‌اند.
آنها با ادعای اینکه مالک چند قطعه زمین در بهشت هستند و قصد دارند آنها را بفروشند، ۴ مرد ۶۰ تا ۷۰ ساله را فریب دهند و از آنها ۳۰ هزار دلار کلاهبرداری می‌کنند. این افراد به قربانیان گفته بودند که با خرید زمین‌ها در بهشت، برایشان پس از مرگ در آنجا خانه می‌سازند.

شبکه خبر مسیحیان ایران

همکاری سپاه و القاعده در حملات ۱۱ سپتامبر


در میان سفیران بركنارشده از سوی دستگاههای نظارتی، سفیری با ۲۰ سال سابقه حضور دارد که فرزند وی مدتی است به مسیحیت گرویده است و ...


همزمان با رای اعتماد مجلس به کابینه و در زمان بررسی صلاحیت متکی وزیر پیشنهادی برای وزارت امور خارجه، خبری منتشر شد مبنی بر جابه جایی ۴۰ سفیر و فرستاده سیاسی ایران که مخالفان متکی از این موضوع برای فضاسازی علیه وی بخوبی استفاده کردند.
به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان سایت جهان با بیان این مطلب می نویسد، با پیگیری های به عمل آمده مشخص شد که این ۴۰ سفیر و نماینده سیاسی ایران در سفارت خانه های خارج از کشور پس از پایان ماموریت و ارزیابی های کارشناسی و داشتن نمره منفی در کارنامه خود تغییر پیدا کرده اند.

نکته ای که در این خبر در خصوص آن بزرگنمایی شده اشاره به سابقه ۲۵ ساله افراد کنار گذاشته شده است که در حال حاضر مشخص شد برخی از این افراد بواسطه فعالیت های غیر مرتبط و متاسفانه فعالیت های تجاری شخصی و مسائل امنیتی به تقاضای مراکز و نهادهای نظارتی به ماموریت آنها پایان داده شد.
همچنین سایت جهان به نقل از یك مقام آگاه می نویسد، بركناری بعضی از این سفرا در حالی است که در میان این افراد، سفیری با ۲۰ سال سابقه كارسفارت حضور دارد که فرزند وی مدتی است به مسیحیت گرویده و درهمان كشورباقی ماند. این مقام آگاه از ذكر نام سفیر و و فرزندش و كشورمحل اقامت آنان سخنی به میان نیاورد.

همچنین برکناری برخی از این افراد بواسطه فضایی که در سفارتخانه ها بوجود آورده بودند باعث خوشحالی و شادی پرسنل حاضر در سفارتخانه گردیده است. !

به گزارش fcnn، رشد مسیحیت امروزه در ایران در بین عموم اقشار مردم در شهرها و روستاها رو به گسترش می باشد، طبق منابع خبری، خداوند كار عجیب خود را نیز همواره با دعاهای كلیسا و ایمان داران بیداری عظیم روحانی ای را در بین مسئولان نظام و فرزندانشان چه در داخل و یا خارج از كشور آغاز كرده و از طریق راههای مختلف ایشان را با پیغام خوش انجیل آشنا می سازد تا قلبشان را به عیسی مسیح بسپارند.

خوشبختانه با وجود ادامه جفاها، خانواده خداوند همچنان در حال رشد است. " کار خدا در ایران، شهادتی عالی برای قدرت کلام اوست."

گفتنی است که در میان تمام این جفاهای سخت، کلیسای ایران با سرعتی باور‌نکردنی در حال رشد است. تعداد ایمانداران کشور، همانند کشورهای دیگری که میزان جفا در آنها بالاست، به شدت رو به افزایش می‌باش

شبکه خبر مسیحیان ایران

آماده باش میرحسین موسوی

به دنبال یورش به دفتر کمیته پی گیری وضعیت بازداشت شدگان و آسیب دیدگان وقایع بعد از انتخابات و توقیف مدارک و اسناد این دفتر به همراه بازداشت مرتضی الویری و علیرضا حسینی بهشتی، پلمپ دفاتر مهدی کروبی و حزب اعتماد ملی و انجمن دفاع از حقوق زندانیان، میرحسین موسوی با صدور بیانیه ای از روزهای "سهمگین تر" خبر داد واز مردم خواست به هوش باشند که کودتا چیان " آنها را تحريك نكنند".

حوادث دو روزگذشته که با حکم دادستان جدید تهران و جانشین مرتضوی صورت گرفت، جامعه خبری و سیاسی ایران را در بهت و شوک خبری فرو برد.به همین علت در حالیکه گمان می رفت بازداشت فرزند آیت الله بهشتی و مرتضی الویری و همچنین پلمپ دفاتر آنها با واکنش تند محافل خبری و شخصیت های سیاسی روبرو شود، اما سکوت عجیبی بر عرصه سیاسی ایران حاکم شده است.به عبارت دیگر از یک سو حامیان دولت برآمده از کودتای انتخاباتی ، راضی از توقیف اسناد جنایات خود، مهر سکوت بر لب زده اند و از سوی دیگر، مخالفان کودتا یا در زندان به سر می برند و یا از سوی وزارت اطلاعات به شدت تحت فشار قرار گرفته اند تا سکوت اختیار کنند. در همین راستا سایت سحام نیوز، پایگاه اینترنتی حزب اعتماد ملی ،پس از بازداشت سردبیرآن که همزمان با پلمپ دفتر مهدی کروبی صورت گرفت، تاکنون به روز نشده و هیچ مطلبی یا واکنشی از سوی مهدی کروبی منتشر نکرده است.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم هیچ واکنشی در باره اتفاقات دو روز گذشته نشان نداده اند. تعدادی از این نمایندگان در تماس خبرنگار "روز" با شنیدن سوالی درباره بازداشت ها و پلمپ های دو روز گذشته تلفن را قطع کردند و برخی دیگر خبر دادند که از موضع گیری درباره وقایع اخیر منع شده اند. آنها توضیح ندادند که چه شخص یا ارگانی آنها را از دفاع از حقوق شهروندی مردم و موضع گیری درباره وقایع سیاسی کشور منع کرده است. یکی از این نمایندگان به روز گفت: من تمایلی به بازداشت و همسایه شدن با بهشتی و الویری در زندان ندارم.

بیانیه موسوی
اما در این میان میرحسین موسوی تنها کسی بود که روز گذشته در مقابل بازداشت فرزند آیت الله بهشتی و مرتضی الویری و سردار مقدم، مسول کمیته ایثارگران ستاد انتخاباتی خود موضع گرفت.

در بیانیه موسوی آمده است: "خبر دستگيری برادران عزيز آقايان دکتر سيد عليرضا بهشتی و مهندس مرتضی الويری مسئولان کميته پيگيری امور آسيب ديدگان حوادث ايام اخير و سردار مقدم مسئول کميته ايثارگران ستاد انتخاباتی اينجانب موجی از شگفتی و ابهام در دلبستگان به نظام اسلامی ايجاد کرده است. آنان به بند کشيده شده اند در حالی که جرمی جز پيروی از راه انقلاب و دفاع از اجرای عدالت در مورد خون‌های به‌ناحق ريخته شده و کمک به خانواده بی گناهانی که پس از انتخابات به زندان افتاده اند ندارند. آنان اينک در زندان به سر می‌برند در حالی که عاملان فجايع اخير آزادند و مسئولان ادعا می‌کنند حتما به جناياتی که رخ داده است رسيدگی خواهند کرد. آيا با از بين بردن اسناد جنايت و در بند کردن کسانی که حقوق قربانيان را پيگيری می‌کردند اين کار را انجام می‌دهيد؟
المرء يحفظ فی ولده. حرمت انسان‌ها در فرزندانشان پاسداری می‌شود. مردم اينک از مدعيان پرچمداری انقلاب اسلامی می پرسند حرمت شهيد مظلوم انقلاب آيت الله دکتر بهشتی را در خاندان او چگونه رعايت کرده‌ايد؟
مردم ايران!
کاملا پيداست که تلاش‌های شما برای بازگرداندن آرامش به جامعه قرار نيست با پاسخی خردمندانه روبرو شود. روزهايی خطير در پيش‌رو قرار گرفته است. دستگيری کسانی چون دکتر بهشتی يک نشانه است که از حوادثی سهمگين‌تر خبر می‌دهد. اما باطل رفتنی است و آن چيزی که به مردم سود می‌رساند باقی می‌ماند. و اما ما ينفع الناس فيمکث فی الارض. آرامش و هوشياری خود را حفظ کنيد. سلسله حوادث جديدی که آغاز شده است به مانند ديگر تحرکات کور اين ايام برای مخالفان شما جز خسارت باقی نخواهد گذاشت. مراقب باشيد که آنها شما را تحريک نکنند و به هنگام نابود کردن خود به کاشانه و کشورتان لطمه نزنند.
اينجانب به ويژه هتک حرمتی که از بهشتی مظلوم شده است را به فرزندان آن شهيد و شاگردان و پيروان و دوستداران او و تمامی دلبستگان به انقلاب و اسلام تسليت می‌گويم و از خداوند آرزومندم ضايعه‌ای که با اين عمل در قلب مردم ما ايجاد شده است با جاودانه کردن آبروی اين خاندان جبران شود."


پلمپ بنیاد حفظ و نشر آثار آیت الله بهشتی
سایت کلمه، متعلق به میرحسین موسوی نیزخبر از پلمب بنیاد حفظ آثار آیت الله بهشتی همزمان با بازداشت دکتر بهشتی داد. براساس این گزارش کامپیوتر ها و اسناد این بنیاد توسط ماموران ضبط شده است
همسر دکتر بهشتی نیز از رفتار زننده و بی احترامی ماموران دادستانی هنگام بازداشت همسرش سخن گفت واعلام کرد: "عصر سه شنبه ساعت 5 بعد از ظهر، 5 مأمور امنیتی به منزل فرزند شهید بهشتی مراجعه و با حكم جلبی كه امضای دادستانی تهران بر آن بود وارد منزل او شدند و در این حكم بر جلب و تفتیش محل استقرار آقای بهشتی بدون تفتیش حریم خصوصی تأكید شده است اما مأموران تمام اتاق‌ها ازجمله اتاق خواب را تفتیش كرده و وسایل آن را به هم ریخته‌اند و حتی مقداری وسیله شخصی و یا اوراق درسی را هم با خود بردند."
وی با اشاره به حضور 5/4 ساعته مأموران در منزل از "برخورد زننده و زشت یكی از مأموران كه حكم جلب در دست او بود" خبر داد و به سایت کلمه گفت وی حتی به نوۀ خردسال شهید بهشتی هم بی‌احترامی می‌كرد .
کیهان خواهان محاکمه موسوی شد
در حالیکه رسانه های حامی دولت کودتا هیچ اشاره ای به بازداشت ها و پلمپ های دو روز گذشته نکرده اند، روزنامه کیهان ن بدون اشاره به این قضایا و به نقل از کسانی که به عنوان "فعالان سیاسی" از آنان نام برده خواستار برخورد قاطع و بدون ملاحظه دستگاه قضایی با میرحسین موسوی شد.
حسین شریعتمداری،نماینده آیت الله خامنه ای به نقل از این فعالان سیاسی نوشته: مماشات دستگاه قضايي با موسوي او را دچار توهم ساخته و بايد به قوه قضاييه گفت كه عدالت حكم مي كند به جاي برخورد با معلولان اين حوادث، عامل اصلي را محاكمه كند.
کیهان نوشته است: به زعم بسياري از فعالان سياسي حال كه در جريان دادگاه هاي رسيدگي به اتهامات برخي عاملان اغتشاشات اخير، به وضوح از ميان اعترافات آنها نقش پر رنگ و اصلي موسوي قابل دريافت است، جاي هيچ گونه تعلل و مسامحه اي در برخورد جدي با او و احضارش به دادگاه وجود ندارد.

روز آن لاین

فشار بیش از حد نهادهای امنیتی بر خانواده عضو زندانی سازمان مجاهدین انقلاب

نهادهای امنیتی و انتظامی فشار بی سابقه ای را پس از رسوایی ربودن دختر جواد امام عضو زندانی شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی آغاز کرده اند. این نهادها در این فشارها که همراه با تماس های تلفنی، تهدید، توهین و .... می شود از خانواده امام خواسته اند که اصولا موضوع ربایش عاطفه امام را تکذیب کنند.

گفتنی است ماجرای ربودن دختر 18 ساله جواد امام بقدری تاثیر منفی ای در بدنه های مذهبی طیف محافظه کار گذاشته است که کودتاگران از ترس واکنش های آنان به این مسئله دست به این اقدام غیراخلاقی زده اند تا منویات خود را از زبان خانواده یک زندانی سیاسی بیرون کنند.

نوروز


دیدگاه منتقدان درمورد انتخاب وزیران زن

دیدگاه منتقدان درمورد انتخاب وزیران زن
به گفته منتقدان، در شرایطی که دولت احمدی‌نژاد سرکوب سنگینی را علیه فعالان حقوق زنان به راه انداخته است، وی تلاش می‌کند در میان بخش‌هایی از ناراضیان جامعه چهره محبوب‌تری از خود ترسیم کند

مردمک

در شرایطی که محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور، تلاش می‌کند یک زن دیگر را به عنوان وزیر کابینه به مجلس معرفی کند، روحانیون اصولگرای ایران با این اقدام او مخالفت کرده‌اند با این استدلال که زنان در جایگاه‌های رهبری کشور جایی ندارند.

احمدی‌نژاد روز یکشنبه فاطمه آلیا، نماینده اصولگرای مجلس را به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس معرفی کرد که با انتقاد نمایندگان و روحانیون کشور مجبور شد این پیشنهاد را پس بگیرد.

محمدتقی رهبر، عضو روحانی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اعلام کرد که مجلس برای تحقق اهداف رییس‌جمهور مبنی بر حضور وزیر زن در کابینه، به وزیر بهداشت رای داد اما اصرار رییس‌جمهور به معرفی یک وزیر زن دیگر می‌تواند در مجلس، جامعه و روحانیت و حوزه تشنج فکری و نظری ایجاد کند.

منتقدان می‌گویند که تلاش بی‌سابقه احمدی‌نژاد برای معرفی وزیران زن در کابینه برای نخستین بار پس از انقلاب اسلامی بیشتر می‌دهد که نمی‌خواهد به آسانی دربرابر نظرات مخالف تسلیم شود و برای ارتقای حقوق زنان تلاش نمی‌کند.

در شرایطی که احمدی‌نژاد با پیشنهاد وزیران زن در کابینه تمایل خود را برای مقاومت در برابر قدرت‌های سنتی کشور حتی در اردوگاه اصولگرای خود نشان داده است منتقدان می‌گویند او درنظر دارد خود را به عنوان حامی زنان نشان دهد.

به گفته منتقدان، در شرایطی که دولت احمدی‌نژاد سرکوب سنگینی را علیه فعالان حقوق زنان به راه انداخته است، وی تلاش می‌کند در میان بخش‌هایی از ناراضیان جامعه چهره محبوب‌تری از خود ترسیم کند.

هفته گذشته نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مرضیه وحید دستجردی، به عنوان وزیر پیشنهادی برای وزارت بهداشت رای اعتماد دادند اما فاطمه آجرلو وزیر پیشنهادی رفاه و تامین اجتماعی و سوسن کشاورز وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از راهیابی به کابینه باز ماندند.

نظر روحانیون

آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار اخیر با اعضای هیات دولت، به آنها توصیه کرد به نظرات مراجع تقلید و علمای دینی درخصوص وزارت زنان توجه کنند.

در جریان معرفی وزیران زن پیشنهاد شده، شماری از مراجع تقلید قم، احمدی‌نژاد را از این کار منع کرده و حتی تهدید کردند که در صورت رای به حتی یک وزیر زن، رای به عدم مشروعیت کل کابینه خواهند داد.

احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد، و یوسف طباطبایی‌نژاد، امام جمعه اصفهان، گفته بودند که وزارت زنان با اصول اسلام هم‌خوانی ندارد.

نظر تحلیلگران

محمدجواد اکبریان، تحلیلگر، به آسوشیتدپرس گفت: احمدی‌نژاد فکر می‌کند که قادر خواهد بود اعتبار خود را پیش گروه‌های حقوق زنان به‌دست آورد و می‌خواهد زنان او را به عنوان یک رییس‌جمهور با فکر باز ببینند.

آیدا قجر، فعال ایرانی، گفت: زنانی که احمدی‌نژاد برای کابینه انتخاب کرده است ضدزن هستند زیرا انتخاب آنها بازتاب افکار رییس‌جمهور در مورد جایگاه زنان در جامعه است.

دستجردی، وزیر بهداشت، از حامیان جداسازی واحدهای درمانی زنان و مردان کشور و لایحه حمایت از خانواده است که براساس آن، مرد می‌تواند هم‌زمان دو زن داشته باشد.

این وزیر دولت دهم و فاطمه آلیا مخالف پیوستن ایران به «کنوانسیون رفع تمام موارد تبعیض علیه زنان» هستند.

سی ان ان : ۴تن از دستیاران کروبى بدلیل تحقیقات حول شکنجه و تجاوز، دستگیر شدند


تلویزیون سى.ان.ان : رژیم ایران پس از انتخابات گذشته هم‌چنان به سرکوب ادامه مىدهد، این بار هدف دفاتر مربوط به کروبى مىباشد. حداقل ۴تن از دستیاران کروبى در جریان تهاجم به دفاتر حزب وى دستگیر شدند.
دستیاران او درحال تحقیق در مورد اتهامات مربوط به بدرفتارى با اعتراض کنندگان، بهدنبال انتخابات مورد مناقشه‌ ماه ژوئن بودند. این اتهامات، رژیم ایران و رهبرى مذهبى آن را آشفته کرده است.

آیا می شود از شخص شما شکایت کرد؟

وبلاگ پرسش از رهبري:

-انقلاب اسلامی با شعار تحقّق «عدل علی» توسط مردم پیگیری شد و همه علما و خطبا و روشنفکران و دانشمندان مداحان از جوانمردی ها، اخلاقیات و مروّت امام علی و نحوه حضورش در دادگاه و نشستن در مقابل قاضی هم اندازه شاکی و نگرانی از خلخالی که از پای زن یهودی در می آورند، مثال ها می زنند. آیا در این نظامی که شما ساخته اید و داعیه انتخاب اصلح را دارید میشود از شخص شما شکایت نمود و بدون ترس و هراس آن را به محاکم سپرد؟ اینکه سهل است، از منسوبین و منصوبین شما هم نمی توان شکایت کرد. آیا این همان «عدالت وعدل علی» است که بدان بشارت داده شده بودیم؟ اینکه هیچکس نمی تواند بدون ترس و لکنت زبان با شما علنا سخن گوید و در حضور مردم و ملاء عام از شما پرسش کند بدون اینکه از عاقبت رفتار فدائیان شما دلهره و وحشت نداشته باشد، کجایش به عدالت نزدیک است؟

- وجدان عمومی مردم «راستگو را از دروغگو» و «مومن را از غیر مومن» و «ریا کار را از غیر ریا کار» و «امانتدار را از خائن به امانت» و «خادم را از خائن» به صورت ملموس و محسوس تشخیص می دهد و نیازی به حجّت و برهان و استدلال های ریز و درشت ندارد. در این میان آنچه مشخص است طی سی سال جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی، صحت و سلامت و راستگوئی و درستکاری عموم مسئولین و عدم سلامت و صحت و امین بودن بعضی دیگر برای مردم آشکار و روشن شده است. چگونه میشود از فساد و تبعیض و بی عدالتی دم می زنید ولیکن شخصیتهایی که فساد و تبعیض و بی عدالتی در رفتار و مدیریت سی ساله آنها مشاهده نشده، همچون آقایان موسوی و خاتمی اینقدر مورد بغض و بی مهری شما قرار می گیرند؟ از آقای احمدی نژاد علیرغم اینکه مردم بطور وسیع از گفتار و پندار و کردار ایشان جز دروغ، نیرنگ و ریاکاری و اتهام زنی و خدعه گری به صورت ملموس و محسوس چیزی در این سال ها ندیده اند اینگونه دفاع می کنید؟ این همه دفاع از ایشان به رغم اینکه در موارد متعدد در موضع اتهام به فساد و تبعیض و بی عدالتی است و اجازه ندادن برای کشف حقیقت، در چیست؟ و اینهمه بی مهری و بغض و کینه و جفاورزی به آقایان موسوی و خاتمی و هاشمی علیرغم اینکه در دو مورد اول وجدان عمومی جامعه از خواص و عوام بقول خود شما، کوچکترین ایراد و اشاره و سابقه ای به خطا و فساد وجود ندارد و در مورد آقای هاشمی هم شخصاً بر صحت و سلامت اخلاقی و عملکرد ایشان تاکید کردهاید، در چیست؟ چرا آنانکه مدعی ذوب در ولایت شما هستند در ابراز عقیده علیه این آقایان، این همه حسود و وقیح و صریح اند و شما هم کوچکترین اقدام عملی علیه آنها نمی کنید؟ آیا این موارد بی عدالتی و تبعیض و فساد نیست ؟

- چگونه تکذیب علمایی همچون آیت الله جوادی آملی که سلامت شخصیتی اش بر همگان آشکار است را نادیده می گیرید و ادعای آقای احمدی نژاد را در مورد هاله نور ترتیب اثر نمی دهید؟ چنانچه بنا به نظر کارشناسان بی طرف ملی و بین المللی دروغگوئی ایشان اثبات شود، آیا شما هنوز مصلحت شرعی و یا قانونی برای خود می بینید که از ایشان دفاع کنید و جایگاه معنوی تصدی امور جامعه را ملّوث به این شبهه و مواضع اتهام نمائید ؟ آیا این ظلم و جور و فسق آشکار نیست؟ چرا اعلام نمی کنید هر کس دروغ، خطا، خلاف، اتهام زنی، کینه و غرض ورزی، خیانت در امانت، عدم وفای به عهد، توصیه به فساد از ایشان دارد بدون ترس و واهمه و اضطراب برای یک هیئت داوری بی طرف بفرستد و اگر آنان به این نتیجه رسیدند که موارد متعدد و صحیح است، ایشان را عزل نمایند و اگر درستکارند تطهیر و ابقاء نمایند؟

جرس

ارسالی سهیلا به سیخونک



جوانان با شعار مرگ بر دیکتاتور شبهای قدر را پشت سر میگذرانند


سه شنبه شب۱۸شهریور سیل عظیمی از مردم از جاهای مختلف تهران به امام زاده صالح آمده بودند , و تا ۴بامداد ترافیک بود .
موتور سواران بسیجی و لباس شخصی ها خیلی مضطرب و هراسان گشت میزدند.
در ساعت ۲۲ چند نفر در جلوی امام زاده صالح تجریش پس از فریاد الله اکبر که یک دختر سر داد , شروع به دادن شعار مرگ بر دیکتاتور کردند .
لباس شخصی ها با قیافه های کاملا مشخص بین مردم حضور داشتند, صدای الله اکبر و مرگ بر دیکتاتور ساعت ۱ بامداد به اوج رسید ماشین ها بوق می زدند و فلاشر های خود را روشن کرده بودند.
بسیجی ها شیشه دوماشین را شکستند. چند مورد هم از اسپری اشک آور استفاده کردند.ساعت یک ونیم بامداد به دو پسری که شعار میدادند حمله شد ولی ازدیاد جمعیت و دخالت مردم مانع دستگیری آن دو نفر شد. ساعت ۲ بامداد در داخل حرم هم درگیری ایجاد شد و چند نفر در حین دعا خواندن و سر گرفتن قرآن فریاد الله اکبر سر دادند
.

آسمان دیلی نیوز