سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۶/۲۰

انتقاد «یا لثارات» از نگاه فرهنگی دولت

هفته‌نامه یالثارات ارگان مطبوعاتی انصارحزب‌الله در ستون هفتگی "سیاست به روایت همولایتی" به سخنان احمدی‌نژاد درباره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرده و به نقل از رئیس جمهور نوشته است:« از میان 21 وزارتخانه تنها وزارتخانه‌ای که تمام ماموریت آن مربوط به روح انسان و نخبگان است، وزارت ارشاد است. وظیفه اصلی انقلاب کارفرهنگی است و در میان تمام وزارتخانه‌ها تنها وزارت ارشاد چنین وظیفه‌ای بر عهده دارد».

یالثارات نوشته است: این جملات بهترین سند برای ادعا محسوب می‌شوند که آقای احمدی‌نژاد شناخت درستی از مفهوم فرهنگ ندارد! اطرافیان ایشان هم همچنین! مشاوران فرهنگی ایشان هم که مرخص‌اند! یا مثل جوانفکر وظیفه ایجاد تنش میان دولت و مجلس را برعهده دارد یا مثل کلهر که مسئول اعلام نظر درباره خوانندگان لس آنجلسی و دوچرخه سواری زنانند! یا مانند شمقدری«درباره الی» اند!

نویسنده در بخش دیگری از این مطلب آورده است: به اطلاع برادر احمدی‌نژاد می‌رساند که توجه به فرهنگ به معنای باج دادن به اهالی سینما و تئاتر و موسیقی نیست! آن طور که شما فکر می‌کنید حذف ممیزی کتاب هم نیست! توجه به فرهنگ در نظام اسلامی یعنی این که بدانی دین اساس و اصل است و همه بایستی خود را وقف جاری ساختن دین در جامعه بکند! از مسکن و شهرسازی گرفته تا تربیت بدنی و ارشاد!

یالثارات در پایان می‌افزاید: آقای احمدی‌نژاد! از این دست خطاهای فاحش فرهنگی کم نداشته‌ایم! زحمت بکشید چند آدم فرهنگی مومن را به عنوان مشاور انتخاب کنید تا دیگر مرتکب خطاهایی از این دست نشوید! و قبول کنید که در این عرصه کارشناس ارشد نیستید!


هیچ نظری موجود نیست: