سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۶/۲۰

جبهه اصولگرايي به دنبال خانه‌ نشين كردن جريان اصلاح طلب است

ایلنا:عضو شوراي عالي بنياد باران گفت:جبهه اصولگرايي به دنبال خانه‌ نشين كردن جريان اصلاح طلب است.

عبدالله ناصري در خصوص شائبه جايگزيني برخي احزاب اصولگرا به جاي احزاب اصلي اصلاح‌طلب اظهار داشت: چند سال قبل يكي از سران اصولگرا اعلام كرده بود كه بايد در جريان خود يك چپ و راست تشكيل دهيم و از آن به بعد اين تفكر و انگيزه در جريان اصولگرا خصوصا بعد از انتخابات 76 و مجلس ششم قوت يافت و بعد از سال 84 در انتخابات رياست جمهوري و يك دست شدن تمام قوا اين انگيزه بيش از پيش جدي شد.

وي با بيان اين‌كه قطعا در اين زمان نيز اين خط و جريان فكري را جبهه اصولگرايي دنبال مي‌كند اظهار داشت: آنها مي‌خواهند تا جريان اصيل اصلاح‌طلبي كه از بستر امام خميني باليده شده و به دنبال حفظ آرمان‌هاي امام راحل است را كنار گذاشته و يك جريان جديد را به وجود بياورد و بعد از انتخابات اخير نيز اين سناريو قوت يافت تا جريان اصلاح‌طلبي از تاريخ محو و آنان را خانه‌نشين كند.

ناصري تصريح كرد: معتقدم بخش قابل توجهي از جنگ‌هاي زرگري در جبهه اصولگرايي از همين تفكر برخاسته است و آنها مي‌خواهند تا جريان اصلاح‌طلبي را حذف كرده و يك رقابت دوگانگي را در درون خود تشكيل دهند.

وي سران چپ اين جريان را باهنر و لاريجاني و جريان راست آن را سران دولت توصيف كرد و گفت: وجه مشترك اين دو جريان عدم باور و اعتقاد راسخ به جمهوريت و اصالت آن در نظام ديني است. جريان اصلاح‌طلبي يك واقعيت تاريخي است كه ريشه در مدرسه و مكتب امام دارد.

اين عضو شوراي مركزي سازمان مجاهدين انقلاب خاطر نشان كرد:بزرگان اصلاح‌طلب از جمله سيد محمد خاتمي بارها تاكيد كردند كه دعواي امروز حدف جمهوريت است كه دغدغه امام بود وحوادث اخير نشان داد كه آنها نمي‌توانند اين جريان را خانه‌نشين كنند.

ناصري در پايان تاكيد كرد: علي‌رغم اختلافات درون گروهي و حركت‌هايي كه اخير در اين جريان شروع شده اما در يكجا با هم جمع مي‌شوند و آن جايي است كه متوجه شوند جريان اصولگرايي ناكارآمدي خود را اثابت كرده و اقبال عمومي به آنان كاهش يافته است.

هیچ نظری موجود نیست: