سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۶/۲۷

سانسور موج سبز در ورزشگاه آزادی؛ عدم پخش مستقیم بازی استقلال و استیل آذین


28 شهریور 1388

شبکه جنبش راه سبز(جرس):

به دنبال حضور خود جوش موج سبز در ورزشگاه آزادی تهران، صدا و سیما بازی تیم های استقلال تهران و استیل آذین را به صورت مستیقم پخش نکرد.

جواد خیابانی مجری تلویزیون دلیل عدم پخش این بازی را خرابی دوربین های صدا و سیما مستقر در ورزشگاه آزادی اعلام کرد و تنها دقایقی از بازی بدون صدای ورزشگاه و به صورت سیاه و سفید را برای اثبات ادعای مدیران صدا و سیما پخش شد.خیابانی در حین توضیحاتش در عین حال گفت 90 هزار تماشاگر با«آرامش کامل» در حال دیدن بازی استقلال و استیل آذین در ورزشگاه هستند.

اما دروغ پردازی صدا و سیما در مورد خراب بودن دوربین های مستقر در ورزشگاه و ادعای دریافت «تصاویر سیاه و سفید» از دوربین های مستقر در ورزشگاه آزادی، ساعتی بعد با پخش همین بازی با «تصاویر رنگی» که با استفاده از کادرهای بسته به صورت ویژه تدوین شده بود،آشکار شد.در تصاویری که با این تدوین ویژه و سانسور شده از این مسابقه پخش شد به هیچ وجه جایگاه تماشاگران به نمایش در نیامد.

پسر حسين شريعتمداري سردمدار حمله به خاتمي /اخبار تکمیلی در مورد حمله گروه فشار به خاتمي



27 شهریور 1388

سلام:

يكي از معترضان خاتمي با در دست داشتن چاقو قصد تعرض به وي را داشت كه با دخالت تيم حفاظت خاتمي و گارد ويژه نيروي انتظامي نتوانست به هدف شوم خود برسد.

گروه‌هاي فشار به رئيس جمهور سابق كشورمان كه براي راهپيماايي روز قدس به ميان مردم آمده بود حمله و تعرض كردند.

به گزارش خبرنگار سلام سيد محمد خاتمي كه طبق سنوات گذشته در راهپيمااي روز قدس شركت كرد در بلوار كشاورز تقاطع فلسطين مورد حمله و تعرض حاميان دولت قرار گرفت.

گفتني است ابوالفضل شريعتمداري سردمدار حمله به خاتمي بود و چنيدن بار به خاتمي حمله كرد و موجب افتادن عمامه از سر خاتمي شد.

گزارش خبرنتگار سلام حاكي است پس از پياده شدن خاتمي ازاتومبيل شماري از افراد حاضر به سمت وي حمله ور شدند و شعار مرگ بر منافق عليه وي سر دادند كه در مقابل مردم حاضر در صحنه با شعار درود بر خاتمي از وي حمايت كردند.

بر اساس اين گزارش يكي از معترضان خاتمي با در دست داشتن چاقو قصد تعرض به وي را داشت كه با دخالت تيم حفاظت خاتمي و گارد ويژه نيروي انتظامي نتوانست به هدف شوم خود برسد.

اين گزارش حاكي است بر اثر فشار گروه حمله كننده، عمامه سيد محمد خاتمي چند بار از سر او افتاد كه در پي اين جو متنشنج و مسموم بر اساس صلاحديد تيم حفاظت خاتمي وي مجدد سوار بر اتوموبيل شد.

گفتني است گروه فشار قصد داشت با شعار مرگ بر منافق جو را متشنج كنند كه مردم حاضر در محل حادثه با شعارهايي در حمايت از خاتمي شعارهاي حاميان دولت را در نطفه خفه كردند.

سایت گزارشگران حقوق بشر

دختر ۱۷ ساله فلسطینی:نمی‌دانم چرا دولتی که رییس‌جمهورش می‌خواهد اسراییل را از روی زمین بردارد، مردم خود را می‌کشد؟»

Balatarin

27 شهریور 1388

رادیو زمانه

پروانه وحیدمنش:

درست ۳۰ سال پیش، آخرین جمعه ماه رمضان از سوی آیت‌الله خمینی رهبر وقت ایران، روز همبستگی با مردم فلسطین نامیده شد تا هر ساله ایرانیان برای حمایت از حقوق بر باد رفته آنان تظاهراتی نمادین داشته باشند؛ فارغ از این‌که در دنیای اعراب و بخصوص در خود فلسطین این روز تا حدود زیادی ناشناخته مانده است و علی‌رغم تلاش‌های دولت ایران در خصوص فلسطین، کودکان و جوانان فلسطینی این حرکت مردم ایران در حمایت از حقوق خود را نمی‌شناسند و آن را ترفندی سیاسی برای بقای رهبران ایران در منطفه می‌دانند.

جواد کرماوی، جوان ۲۱ ساله فلسطینی ساکن کمپ‌های اردن، تا به حال نام روز قدس را نشینده و با تعجب در خصوص راهپیمایی ایرانیان برای فلسطین می‌گوید: «چرا یک دولت عجم باید برای دولتی عربی دل بسوزاند؟»

جمال جوانک فلسطینی دیگری که در منطقه صبرا و شتیلا در لبنان ساکن است، اگر چه این روز را می‌شناسد، اما بر این باور است که دولت ایران تنها حمایت‌هایش از دولت فلسطین، نظامی است و هرگز در خصوص آموزش، فقر و بهداشت در کمپ‌ها و مناطق درگیری کاری نکرده و این نشان می‌دهد دولت ایران حسن نیت نداشته است.

وی می‌گوید: «ما بیشترین کمک را از سعودی‌ها دریافت می‌کنیم و بچه‌های فلسطینی، سعودی‌ها را بهترین دوست مردم فلسطین می‌دانند؛ نه ایرانیان را.»

سحر صالح زن ۵۰ ساله فلسطینی که اینک با گروه‌های حامی صلح در کشور امارات همکاری می‌کند، روز قدس را از سال‌های اولیه انقلاب ایران به یاد دارد و این را که مردم ایران در این روز راهپیمایی می‌کنند، حرکتی جالب توجه می‌داند و می‌گوید: «اگر مردم فلسطین زمین ندارند، مردم ایران آزادی ندارند. شاید باید مردم فلسطین برای آزادی مردم ایران تظاهرات کنند.»

ریم دختر ۱۷ ساله فلسطینی ساکن اردن نیز روز قدس را نمی‌شناسد؛ اما در اخبار ماه ژوئن گذشته در مورد ایران بسیار شنیده است. او متعجب است که مردمی در سرزمین خود و به دست رهبران خود کشته شده‌اند: «ما در فلسطین توسط اسراییلی‌ها کشته می‌شویم؛ اما نمی‌دانم چرا دولتی که رییس‌جمهورش می‌خواهد اسراییل را از روی زمین بردارد، مردم خود را می‌کشد؟»

ریم احمدی‌نژاد را قهرمان می‌دانسته و به او صفت «مردترین مرد» را می‌داده؛ اما بعد از انتخابات ماه ژوئن نظرش تغییر کرده است: «نمی‌توانم بفهمم کسی به خاطر این‌که بخشی از مردمش او را قبول ندارند، آدم بکشد و در همان حال از فلسطین و حقوق ما دفاع کند.»

ابوالفضل پسر ۲۳ ساله تهرانی روز قدس را نماد مبارزه با ظلم می‌داند و معتقد است فرقی نمی‌کند ظلم از کجاست؛ باید ریشه‌هایش را قطع کرد. مریم ۱۸ ساله اما هر نوع دخالت در امور کشورهای دیگر را واهی می‌داند و می‌گوید: «تا وقتی که در زندان‌های ایران به دختران تجاوز می‌شود و این همه جوان به خاطر تقلب در انتخابات کشته می‌شوند، حمایت از مردم فلسطین دروغی بزرگ است.»

این دومین بار ظرف سه ماه گذشته است که مردم ایران با استفاده از ابزارهای حکومتی چون نماز جمعه و راهپیمایی روز قدس به صحنه آمده‌اند و علیه دولت محمود احمدی‌نژاد شعار داده‌اند.

اگر چه هر سال مردم ایران در حمایت از مردم فلسطین به خیابان‌ها آمده‌اند، بازتاب این حرکت مردم ایران در کشورهای عربی بسیار کم‌رنگ‌تر از چیزی بوده که استحقاق آن را داشته است.

این در حالی است که حمایت‌های مادی و معنوی دولت ایران از فلسطین و لبنان، نوعی انزجار داخلی را در ایران پدید آورده که نه به نفع ایران است و نه به نفع مردم منطقه. این انزجاز تا به حدی رشد یافته که در راهپیمایی امسال که حامیان اصلاح‌طلبان و جنبش سبز در آن حضوری فعال داشتند، شعار‌های «مرگ بر اسراییل» به «مرگ بر روسیه» مبدل شد. در راهپیمایی روز قدس امسال، کمترین چیزی که مورد توجه قرار گرفت، فلسطین و اشغال آن توسط دولت اسراییل بود. شعارهای مردم در این راهپیمایی حکایت از این داشت که مردم در پیگیری خواسته‌های خود کوتاه نخواهند آمد و از هر فرصتی برای ابراز دیدگاه‌های خود بهره خواهند برد.

ترس شدید حاکمیت از حضور مردم منجر به استقرار نیروهای عظیم امنیتی درسرتاسر محل برگزاری راهپیمایی بود. هم‌چنین آیت‌الله خامنه‌ای در خطبه‌های نماز جمعه قبل بر مواجهه جدی با آشوب‌گران تأکید کرده بود.

همانند سازی دو جریان فلسطین اشغالی و ایران بعد از انتخابات میان مردم و جریان‌های اصلاح‌طلب، حاکمیت را دستپاچه کرده تا در این روز تاریخی چه طور با مردم برخورد کند. آیا هر برخورد حاکمیت با تظاهرکنندگان نمی‌تواند تلقی مشابهی از برخورد نظامیان اسراییلی با مردم فلسطین باشد؟

و اینگونه روز قدس سبز شد



یوتوب ؛ مادیار ایران

تمام رسانه های مهم در اختیار نزدیکان احمدی نژاد

حامیان مشایی خبر دادند :
تمام رسانه های مهم در اختیار نزدیکان احمدی نژاد
این سایت از تغییر مدیران روزنامه جام جم ، اطلاعات و جمهوری اسلامی و استقرار یاران نزدیک احمدی نژاد در این رسانه ها خبر داد .
شفاف : یک سایت حامی به اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر رئیس جمهور از تغییر مدیران روزنامه جام جم ، اطلاعات و جمهوری اسلامی و استقرار یاران نزدیک احمدی نژاد در این رسانه ها خبر داد .

بنابه گزارش شفاف سایت مذکور خبر داده است که تغییرات مدیریتی کشور در عرصه رسانه‏‏ای کشور به مراحل جدیدی رسیده است.

به گزارش سایت مذکور، در هفته آینده علی اکبر جوانفکر مشاور مطبوعاتی رییس‏جمهور به عنوان معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب خواهد شد.

سایت حامیان مشایی همچنین نوشته است :

‏ انتصاب محمدحسين صفار هرندي به عنوان مدیر مسوول روزنامه اطلاعات نهایی شده است و احتمالا علیرضا ملکیان معاون کنونی مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سردبیری این روزنامه منصوب خواهد شد.

برخی خبرها حکایت از آن دارد که عزت الله ضرغامی شروط شورای نظارت بر صدا وسیما و گروه فرهنگی یک نهاد عالی را پذیرفته است.

در صورتی که این خبر صحت داشته باشد مدیر مسوول روزنامه جام جم نیز تغییر خواهد یافت. محتمل‏ترین گزینه برای اداره روزنامه رسانه ملی، محمد مهدی فضائلی، مدیرعامل سابق خبرگزاری فارس و عضو کنونی شورای سردبیری روزنامه جام جم است.
لازم به ذکر است در اعتراض به نوع رفتارها و سياست‏هاي سردبيری روزنامه جام جم در هفته‏ های اخیر بسیاری از تحریریه این روزنامه استعفا داده‏اند.

همچنین برخی بررسی‏ها برای تغییر در روزنامه جمهوری اسلامی، آغاز شده لیکن مسیح مهاجری مدیر مسوول این روزنامه با توسل به شیوه عبدالله جاسبی، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی را سپر بلای خود برای جلوگیری از تغییر قرار داده است.

سایت شفاف
http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=8402

جمعیت کثیری در راهپیماییهای اعتراضی ایران گرد هم آمدند

۱۳۸۸/۰۶/۲۷ جمعیت کثیری در تهران و شهرهای دیگر ایران، بمناسبت روز قدس، در تظاهرات و راهپیماییهای اعتراضی گرد هم آمدند.
خبرگزاریها گزارش داده اند در جریان تظاهرات روز گذشته (آدینه)، درگیریهایی میان مخالفان دولت و پلیس ضد شورش و افراطیون روی داد.
تظاهرکنندگان، روز گذشته با نادیده گرفتن اخطارهای مقامات ارشد دولتی، شعارهای « مرگ بر دیکتاتور » سر دادند.
بگزارش خبرگزاریها، تظاهرکنندگان مخالف که با پرچمها و نشانهای سبز متمایز بودند با سر دادن شعارهایی به هواداری از میرحسین موسوی در میدانهای اصلی پایتخت اجتماع کردند.
بگزارش خبرگزاریها، تظاهرکنندگان مخالف که با پرچمها و نشانهای سبز متمایز بودند با سر دادن شعارهایی به هواداری از میرحسین موسوی در میدانهای اصلی پایتخت اجتماع کردند.

رادیو فردا

نسل ما آریاست/دین از سیاست جاست



اعتراضات شبانه مردم تهران به خیابانها کشانده شد

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران

بنابه گزارشات رسیده از مناطق مختلف ،مردم تهران در ادامه اعتراضات گسترده امروز خود علیه سرکوب خونین مردم بدستور ولی فقیه، امشب در مناطق مختلف مردم اعتراضات شبانه خود را در خیابانها برگزار کردند.
اعتراضات شبانه از ساعت 22:00 شروع شده است. مردم تهران در اکثر مناطق بر بام منازل و کوچه های خود اقدام به اعتراض نمودند ولی در بعضی از مناطق بجای قرار گرفتن بر بام منازل خود اعتراضات خود را به خیابانها کشاندند و در خیابانها اقدام به سر دادن بانگ الله اکبر و شعار مرگ بر دیکتاتور نمودند این اعتراضات تا لحظه انتشار این خبر ادامه دارد.
مناطقی که مردم در حال حاضر در حال انجام اعتراضات شبانه هستند و بانگ الله اکبر و شعار مرگ بر دیکتاتور سر می دهند عبارتند از؛ سعادت آباد و صادقیه.
تا لحظه انتشار این خبر گزارشی از درگیری نیروهای سرکوبگر ولی فقیه با مردم داده نشده است.

27 شهریور 1388 برابر با 18 سبتامبر 2009

ایران پرس نیوز

رسانه‌های انحصاری به عنوان صدای اقليت

حکومت دينی در سال ۱۳۸۷ حدود چهار ميليارد دلار صرف بخش تبليغات کرده است. در بودجه‌ کشور اين مبلغ تحت عنوان فرهنگ تخصيص داده می شود اما فرهنگ در جمهوری سلامی به تبليغات تقليل پيدا کرده و رسانه‌ها بوق‌های تبليغاتی تلقی می شوند. اين هزينه‌ها برای تبليغ ايدئولوژی حکومتی متوجه کسانی است که اکثرا به مبانی و بنيادهای ايدئولوژی رژيم باور ندارند و به بخش زير زمينی فرهنگ و رسانه های خارجی يا رسانه‌های فارسی زبان مستقر در خارج رو می کنند اما صرفا به کار تقويت روحيه‌ی وفاداران به حکومت آمده است.
در دوره‌ بعد از انتخابات، بواسطه‌ تبديل شدن سازمان صدا و سيما به ارگان تبليغاتی نيروهای امنيتی- نظامی و بستن در خود به هرگونه صدای متفاوت از بيت رهبری و همراهان آن، بينندگان شبکه‌های تلويزيونی دولتی بنا به نقل قولی از مدير سازمان صدا و سيما (اعتماد، ۸ شهريور ۱۳۸۸) تا حد شصت درصد کاهش يافت.
بسياری از هنرمندان و نويسندگان از مصاحبه با رسانه های دولتی سر باز می زنند و از پخش آثار خود از اين رسانه‌ها ابراز نارضايتی می کنند (محسن مخملباف و محمد رضا شجريان). محروم کردن صدها بازيگر و هنرمند از حضور در برنامه‌های تلويزيونی به دليل همراهی با جنبش سبز به افت بيشتر مخاطبان اين رسانه کمک خواهد کرد.
رسانه‌های دولتی پس از وقايع انتخابات و بواسطه‌ی نوع واکنش راديو و تلويزيون دولتی، به جايگاه اصلی خود يعنی رسانه‌ی اقليت و هيئت حاکمه باز گشته‌اند. اما علی رغم تلاش برای پاکسازی گزارش‌ها از صداهای مخالف، اين صداها در پس زمينه ها به گوش می رسد (مثل صدای مخالفان در پس زمينه‌ مصاحبه های کليشه‌ای روز قدس). هيئت حاکمه در صدد است با افزايش شبکه‌ها و اختصاصی کردن آنها در حوزه‌های ورزش، فيلم و سريال و کودکان و نوجوانان بخشی از مخاطبان از دست رفته را بازگرداند.

پس از دو ماه آرامش نسبی تظاهرات بزرگ ضددولتی در ایران همزمان با روز قدس

تظاهرکنندگان معترض/ راه سبز
تظاهرکنندگان معترض/ راه سبز
مردم معترض در پاسخ به شعارهای «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» که از تریبون نمازجمعه پخش می‌شد، شعار «مرگ بر روسیه» سر می‌دادند.

مردمک

امروز جمعه، تهران و چند شهر بزرگ ایران از جمله اصفهان و مشهد شاهد بزرگ ترین تظاهرات اعتراضی مردم در دو ماه گذشته است.

ده ها هزار نفر از معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری و سرکوب مخالفان توسط نیروهای امنیتی، امروز همزمان با راهپیمایی روز قدس در تهران تجمع کردند و با سردادن شعارهایی علیه حکومت و حمل نمادهای سبز رنگ در مسیر منتهی به میدان انقلاب در حرکت هستند.

پلیس و نیروهای امنیتی از صبح امروز در آماده باش کامل هستند و خیابان‌های اطراف دانشگاه تهران و مسیرهای راهپیمایی را به شدت تحت کنترل دارند.

گزارش لحظه به لحظه وبلاگ مردمک از روز قدس را در اینجا بخوانید.

پایگاه خبری پارلمان نیوز وابسته به فراکسیون خط امام مجلس گزارش داد که محمد خاتمی، رییس جمهوری پیشین صبح امروز در میان هزاران نفر از مردم حامی «جنبش سبز» در مسیر خیابان حجاب به سمت میدان فلسطین حاضر شد.

براساس این گزارش، گروهی از مهاجمان به رهبری فردی به نام ابوالفضل شریعتمداری به آقای خاتمی حمله کردند و قصد ضرب و شتم او را داشتند.

انبوه جمعیت و دخالت نیروهای پلیس از ادامه حمله مهاجمان به محمد خاتمی جلوگیری کرد.

بر اساس خبرهای دیگر، مهدی کروبی در میان مردم از میدان هفت‌تیر به سمت دانشگاه تهران راهپیایی کرد.

خبرنگار مردمک و شاهدان عینی می‌گویند مردم معترض در پاسخ به شعارهای «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» که از تریبون نمازجمعه پخش می‌شد، شعار «مرگ بر روسیه» سر می‌دادند.

گروه بزرگی از معترضان و مخالفان دولت همچنین با حمل پلاکاردهای سبز، شعارهای «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» و «مرگ بر دیکتار» سر می‌دادند.

تجمعات و راهپیمایی‌های اعتراضی نیز در خیابان‌های و میادین اصلی شهرهای مشهد و اصفهان تشکیل شد که در برخی از موارد، نیروهای امنیتی با شلیک گاز اشک آور و هجوم به طرف معترضان با آنها درگیر شدند.

در تهران، مسیرهای بلوار کشاورز، چهارراه حجاب و میدان هفت تیر در مسیر منتهی به خیابان انقلاب از جمعیت مردم معترض و هواداران «جنبش سبز» انباشه است.

چند شاهد عینی می‌گویند محدوده میدان فاطمی تا بلوار کشاورز و اطراف پارک لاله تهران انباشته از جمعیت مخالفان و مردم معترض است.

پایگاه خبری فعالان حقوق بشر ایران گزارش داد: در محدوده چهارراه طالقانی در تهران، اعتراض مسالمت آمیز شهروندان با دخالت نیروهای لباس شخصی به خشونت کشیده شده است.

بر این اساس، تا کنون شماری از شهروندان زخمی و بازداشت شده‌اند.

فعالان حقوق بشر همچنین از درگیریهای پراکنده در خیابان آبان و میدان فلسطین خبر داد که هنوز اطلاعاتی درباره تعداد زخمی‌ها یا بازداشت شدگان احتمالی آن در دست نیست.

خبرنگار مردمک گزارش داد که امروز شبکه‌های تلفن‌ همراه در محدود میدان هفت تیر تهران از دسترس خارج شد. براساس این گزارش، میدان هفت‌تیر به طور کامل در کنترل مردم است و صدای صوت و دست زدن و شعارهایی علیه رهبری و محمود احمدی‌نژاد در این منطقه به گوش می‌رسد.

صداوسیما که از صبح امروز تصاویری از راهپیمایی روز قدس در سراسر کشور در شبکه های مختلف پخش می‌کرد، پخش تصاویر زنده از این مراسم را هنگام سخنرانی محمود احمدی‌نژاد متوقف کرد.

منبع: سرخط


روز قدس متروی تهران



صف بی انتهای مردم



گزارش ادوارنيوز از راهپيمايی امروز: هجوم به معترضان با گاز اشک آور و باتوم در خيابان های کشاورز، مطهری، ولی عصر، طالقانی و آزادی

ادوارنيوز: گزارش ها از تهران حاکی است در جريان تظاهرات امروز معترضان به نتايج انتخابات نيروهای انتظامی و لباس شخصی ها در چند نقطه از تهران با شيلک گاز اشک آور و باتوم با مردم درگير شده اند.

به گزارش خبرنگار ادوارنيوز، درحالی که راهپيمايان حدفاصل ميدان هفت تير تا مقابل پارک لاله در بلوار کشاورز را به تصرف خود در آورده بودند عده ای نيروهای بسيج در مقابل پارک لاله اجازه ادامه راهپيمايی به آنها ندادند و با شليک گاز فلفل و گاز اشک آور با آنان درگير شدند. که با شعار مردم مبنی بر روزه دار بودن معترضان مواجه شدند.

همچنين معترضان در مسير بازگشت مجددا در بلوار کشاورز تا ميدان ولی عصر حاضر شدند و پس از آن با حضور در خيابان ولی عصر به سمت خيابان مطهری ده ها هزارنفر از شهروندان راهپيمايی کردند و درحالی که هزاران نفر از اين جمعيت به خيابان مطهری وارد شده بودند صدها تن از نيروهای گاردويژه به آنها حمله کردند، که در مقابل نيز تعدای از معترضان به آتش زدن سطلهای زباله پرداختند.

همچنين گزارش شده است که درگيريهای مشابهی نيز در ميدان هفت تير تهران به وقوع پيوسته که در يک مورد به تيراندازی در اين ميدان نيز کشيده شده است.

بعلاوه در ابتدای تظاهرات امروز در تقاطع خيابان ولی عصر و طالقانی نيز بسيجی ها با باتوم به مردم حمله کرده اند.

در خيابان آزادی نيز در حوالی چهارراه نواب نيروهای انتظامی با مردم درگير شده اند و پس از پايان مراسم نمازجمعه نيز درحالی که معترضان در ميدان آزادی حضور داشتند، برخوردهای شديدی از سوی نيروی انتظامی صورت گرفته است.

تا ساعت ۱۷ درگيری های پراکنده در خيابان ولی عصر و حوالی ميدان ونک نيز در جريان بوده است.



تجمع معترضين در برابر ساختمان ايرنا

>>>>: selected article --> ۱۳۸۸/۰۶/۲۷ خبرگزاری جمهوری اسلامی گزارش داد، عده‌ای که شمار آنها را ۸۰۰ نفر اعلام کرده است، بعدازظهر امروز در برابر ساختمان اين خبرگزاری، در خيابان ولی‌عصر تهران تجمع کرده، و به سر دادن شعار پرداختند.

به گزارش ايرنا، معترضين علائم و نشانه‌های سبزرنگ با خود داشتند و شعارهای
«ننگ ما، ننگ ما صداو سيمای ما»، «‌خس و خاشاک تويی دشمن اين خاک تويی»، و «مرگ بر ديکتاتور» سر می دادند.

در همين گزارش آمده که پس از اين تجمع، بين افراد نيروی انتظامی و معترضين درگيری‌هايی در ابتدای خيابان مطهری بوجود آمده است.

پس از انتخابات رياست جمهوری، دولت محمود احمدی‌نژاد از صدور هر گونه مجوز برای تجمع و تظاهرات معترضان خودداری کرده است.

گروه‌های اصلاح‌طلب از معترضان خواسته بودند که روز جمعه در تظاهرات روز قدس شرکت کنند.

درماندگی رژیم بهنگام پخش مسابقه فوتبال در آزادی



هم اکنون بازی فوتبال میان تیم های استقلال تهران و استیل آذین در جریان است. رژیم از آغاز بازی تاکنون که یک نیمه از بازی گذشته است ورزشگاه مملو از تماشگر آزادی را نشان نداده و مفسر ورزشی مدعی است که آنان با مشکل فنی روبرو هستند و این در حالی است که گاهی اوقات در حاشیه تصویر ورزشگاه مملو از تماشاچی آزادی را بصورت سیاه و سفید و البته بدون صدای ورزشگاه و تماشاگران را نشان می دهد.
از قراین چنین برمیآید که ورزشگاه یکپارچه سبز است و سیمای خودفروخته، چون همیشه تلاش در لاپوشانی دارد. قطع صدا هم مربوط به خروش سبز مردم می تواند باشد که هم اینک مبارزات جانانه خود را بورزشگاه کشانده اند.

یادآور می شود که نتیجه نیمه اول بازی با تک گل آرش برهانی یک بر صفر بسود استقلال پایان یافت.



و اینهم عذر بدتر از گناه خبرگزاری کودتا در همین رابطه :

عدم پخش زنده ديدار استقلال و استيل آذين و ناراحتي علاقه مندان
تهران - نيمه نخست ديدار تيم هاي فوتبال استقلال و استيل اذين در چارچوب ليگ برترباشگاه هاي ايران ، برخلاف انتظار از شبکه سوم سيما پخش نشد.

عدم پخش زنده اين ديدار حساس ، باعث شد تا بسياري از علاقه مندان به فوتبال بويژه هواداران تيم استقلال طي تماس هاي مکرر با خبرگزاري ايرنا ، علت اصلي را جويا شوند.
صداو سيما علت اصلي اين مسئله را مشکل فني قلمداد کرد و گزارش بازي بصورت سيا و سفيد از شبکه بين المللي جام جم بر روي آنتن رفت ، ضمن اينکه راديو ورزش ، بطور زنده گزارش ديدار يادشده را براي شنوندگان پخش نمود.
به گزارش خبرنگار ايرنا از ورزشگاه ازادي تهران ، نيمه نخست اين ديدار با حساب يک برصفر بسود تيم استقلال به پايان رسيد که زننده گل " ارش برهاني " بود که در دقيقه 26 آن را به ثمر رساند .
اين بازي در حضور بيش از 70 هزار تماشاگر و به قضاوت هدايت ممبيني در جريان است .
نيمه دوم اين بازي دقايقي ديگر شروع مي شود.
1592

وقتی زوزۀ شغال ها در خروش خلق گم می شود، تهرات روز قدس


مبارزات مردم


ویدیو کلیپ های 27 شهریور، روز قدس

طرفداران شکست خورده خامنهای تماشاگر تظاهرات مردم

http://www.youtube.com/watch?v=bKPRe_p2Uik

نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران

http://www.youtube.com/watch?v=5iW_glPRVqY

خیابان کریمخان تهران مرگ بر روسیه

http://www.youtube.com/watch?v=81eaEL1cPfI

تهران روز قدس 27 شهریور

http://www.youtube.com/watch?v=oPclsLJoEVo

شیراز روز قدس مرگ بر روسیه

http://www.youtube.com/watch?v=oPclsLJoEVo

نه غزه نه لبنان جلنم فدای ایران شیراز روز قدس

http://www.youtube.com/watch?v=Dy2No_U607Q

اکونومیست: دولت متزلزل در ایران

بی بی سی : هفته نامه اکونومیست چاپ لندن در مقاله ای در شماره 19 سپتامبر این نشریه به بررسی شرایط سیاسی ایران و موقعیت دولت این کشور پرداخته است.

این مطلب با عنوان "دولت متزلزل ایران - هنوز ماجرا تمام نشده" چاپ شده و در آن آمده است که محمود احمدی نژاد و دولت او با گذشت سه ماه از پیروزی بحث برانگیز آقای احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری ایران هنوز نتوانسته اند بر اوضاع کشور مسلط شوند.

در این مقاله آمده است که با وجود سرکوب خشونت آمیز اعتراضات خیابانی، حبس منتقدان، اجرای محاکمات نمایشی و تشدید سانسور، پایه های این دولت بنیادگرا و برخوردار از حمایت نظامیان که با یک رشته چالش های توانفرسا، از جمله یک درگیری دیپلماتیک بر سر سیاست هسته ای مواجه است، همچنان متزلزل است.

اکونومیست می نویسد که درست است که این دولت از لحاظ فیزیکی، زمام امور جمهوری اسلامی را در دست دارد و اگرچه با چرخش روز افزون به سوی یک رژیم نظامیگرا، همراه با اقدامات بی پرده برای تسلط بر مجلس و رسانه های دولتی و برخورداری از حمایت ضمنی آیت الله خامنه ای، در تقلاست تا عزم خود برای تسلط بر کشور را به هر بهای ممکن اثبات کند، اما مخالفت با این دولت از میان نرفته، دو نامزد معترض انتخابات همچنان بر تقلب در انتخابات تاکید می ورزند و برخی شخصیت های متنفذ از جمله تعدادی از رهبران برجسته مذهبی، به اعتراضا خود نسبت به تعرض دولت به حقوق بشر مردم ایران ادامه می دهند.

این هفته نامه به اظهارات اخیر آیت الله حسینعلی منتظری، از مراجع تقلید شیعه، اشاره می کند که در نامه سرگشاده ای از وضعیت موجود ابراز شرمساری کرده و از سایر روحانیون خواسته است تا به منظور حفظ حیثیت اسلام، مخالفت خود را با اقدامات دولت ابراز دارند و البته، در اقدامی تلافی جویانه، پلیس شهر قم سه نوه آیت الله منتظری را همراه با تنی چند از منسوبان شماری دیگر از روحانیون منتقد بازداشت کرد.

به نوشته اکونومیست، بسیاری از شهروندان عادی ایران، از جمله کسانی که از محافظه کاران حمایت می کرده اند، ادعای احمدی نژاد در مورد خنثی کردن یک توطئه خارجی را به سخره می گیرند و در عوض، اتهامات تجاوز جنسی، قتل و توهین به مخالفان را به گناه اولیه رژیم، یعنی تقلب گسترده در انتخابات ماه ژوئن، می افزایند.

اکونومیست می افزاید که برخی از ناظران می گویند که شدت خشونتی که رژیم علیه معترضان به کار گرفته نشانه قدرت آن نیست بلکه از استیصال دولت حکایت دارد و با توجه به اینکه خبررسانی از طریق اینترنت و ماهواره هنوز هم از تهاجم حکومت تاحدودی مصون مانده است، همچنان امکان بروز ناآرامی پس از خاتمه ماه رمضان و آغاز سال تحصیلی وجود دارد.

به نوشته این هفته نامه، نخستین آزمون در این زمینه روز 18 سپتامبر و روز جهانی قدس در ایران فرا می رسد که رهبران مخالفان که پیشاپیش نمادهای اسلامی ماانند رنگ سبز و شعار الله اکبر را برای اهداف خود به کار گرفته اند، از مردم خواسته اند به طور گسترده در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند و گفته اند که خود نیز در این راهپیمایی حضور خواهند داشت و انتظار می رود که امسال به جای شعار مرگ بر اسرائیل توسط جمعیت محدود طرفدار دولت، شعارهای مخالفان به جای اعتراض به سرکوبگران صهیونیستی چند هزار کیلومتر دورتر، حاکی از خشم آنان علیه حکام خود باشد.

اکونومیست می نویسد با توجه به این نگرانی هاست که دولت اخیرا تعدادی از مراسم عمومی معمول را لغو کرده است اما به علت اهمیت روز قدس، امکان لغو آن را نداشته وهر چند به جای اکبر هاشمی رفسنجانی، یک روحانی افراطی امامت نماز جمعه را برعهده خواهد داشت و شک نیست که رسانه های دولتی در صدد بر خواهند آمد تا جمعیت حضار در راهپیمایی را هواداران دولت قلمداد کنند اما نمی توان اطمینان داشت که این اقدام به نتیجه برسد همانطور که در یکی از مراسم نماز جمعه در ماه ژوئیه، شعار دولتی مرگ بر آمریکا به شعار مرگ بر روسیه تبدیل و در رسانه های جهانی منعکس شد.

این هفته نامه می افزاید که چنین تحولاتی برای محمود احمدی نژاد که در نظر دارد برای سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل هفته آینده به نیویورک سفر کند زیانبار خواهد بود و اگرچه ممکن است او از ابراز آن قبیل نظرات تندی خودداری ورزد که باعث خروج نمایندگان شماری از کشورها از یکی گردهمایی های سازمان ملل در ژنو در سال گذشته شد، اما انزوای بین المللی جمهوری اسلامی دراجلاس شورای امنیت در روز 24 سپتامبر، که به ریاست باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا برگزار می شود، در منظر همگان قرار خواهد گرفت.

اکونومیست در ادامه این مقاله، ضمن یادآوری مساله برنامه های هسته ای ایران، می نویسد که دیپلمات های آمریکایی در نظر دارند پیش نویس قطعنامه جدیدی علیه ایران را به شکلی تدوین کنند که حمایت روسیه و چین را از وضع تحریم های جدیدی علیه جمهوری اسلامی به دست آورند.

این هفته در عین حال می نویسد که در حال حاضر، آمریکا نسبت به گذشته نرمش بیشتری نسبت به ایران نشان می دهد قدرت های جهانی با اعلام آمادگی برای مذاکره با جمهوری اسلامی، در نظر دارند با حفظ آبروی این کشور، مساله هسته ای را حل و فصل کنند اما اگر آقای احمدی نژاد، همانگونه با افکار عمومی جهان برخورد کند که با رای هموطنان خود برخورد کرد، این مداراگری دیپلماتیک ممکن است برای همیشه دوام نداشته باشد.

حاکمیت دروغ در ایران در روز قدس سقوط کرد

مسیح علی نژاد:

امروز اولین روز قدس در ایران است که صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ناگهان از پخش مستقیم راهپیمایی مردم باز ایستاد. امروز اولین روز قدس در جمهوری اسلامی ایران است که حاکمیت بر خلاف سالهای گذشته به جای تشویق مردم به حضور در راهپیمایی، آن ها را ترغیب به خانه نشینی و تهدید به برخورد کرده است.

امروز اولین روز قدس در جمهوری اسلامی ایران است که رییس دولت به هنگام سخنرانی از تریبون نماز جمعه، شعار « دروغگو برو گمشو» را می شنود و بلندگوهای پر قدرت کارگزاری شده در دانشگاه تهران هم نمی تواند صدای مردم را تحت اشعاع قرار دهد. امروز اولین روز قدس در ایران است که شب قبل از برگزاری مراسم همه مشوقان جوانی که تبلیغ به حضور در راهپیمایی کرده بودند را به بند و حبس کردند. امروز اولین روز قدس در ایران است که ، عمامه یک روحانی (سید محمد خاتمی ) توسط دوست داران دولت به زمین افتاد.

امروز اولین روز قدس در ایران است که سید علی خامنه ای در مقام رهبر ایران، از حضور میلیونی مردم در خیابان ها اصلا خوشحال نیست چون پیش از این مردم را هشدار داده بود که شعارهای انحرافی ندهند و امروز با شنیدن شعارهای نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران ، به وضوح می بیند که فصل اطاعت از او رویایی بیش نیست. امروز اولین روز قدس در ایران است که شیخ مهدی کروبی در کسوت رییس سابق مجلس ایران و میرحسین موسوی در مقام نخست وزیر سابق ایران و سید حسن خمینی از خانواده بنیانگذار انقلاب اسلامی، مردم را برای یک اعتراض علیه شکنجه و شهادت مردم توسط نیروهای امنیتی تحت نظارت برخی دیگر از مسولان جمهوری اسلامی دعوت کرده اند.

امروز اولین روز قدس در ایران است که بسیاری از چهره های شاخص یک نظام بر علیه بخش های دیگری از نظام به خیابان آمده اند. اگر همه روسای جمهور و نخست وزیر و روسای مجلس سابق یکی از کشورهای غربی ماننند انگلیس، فرانسه آمریکا بر علیه دولت و حاکمیت این کشور در خیابان شعار می دادند، دولت ایران و رهبری ایران چه واکنشی نشان می داد؟ به راستی اگر این همه اتفاق یک جا و با هم در یکی از کشورهای غربی رخ می داد، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران چه می کرد و حالا چه می کند؟ آیا صدا و سیمای تحت نظارت رهبری در آن صورت خبر از سقوط دولت و حاکمیت آن کشور نمی داد؟

امروز در ایران نیز چنین شد. و مردم خودشان گزارش می دهند : حاکمیت دروغ در ایران سقوط کرد. بی اغراق شعارها و جمعیت بی هراسی که بر علیه کودتا گران و دیکتاتور مسلکان به خیابان آمده اند و فریاد می زنند:« ایران شده فلسطین، مردم چرا نشستین» صدا و سیما را ناگزیر به قطع پخش زنده گزارش های خیابانی خود کرده اند، همه گواه سقوط دولت و حاکمیت فعلی ایران است که با سکوت صدا وسیما هم انکار شدنی نیست.


جرس

نیروهای بسیجی، راهپیمایی آرام سبزها در تبریز را به خشونت کشیدند

1:16 عصر جمعه، 27 شهریور 1388

مردم تبریز که پس از فراخوان احزاب و گروه‏های حامی جنبش سبز تصمیم به حضور در راهپیمایی روز قدس گرفته بودند، صبح امروز پس از تجمع در میدان آبرسان و حرکت به سمت میدان ساعت، پس از رسیدن به چهارراه منصور توسط نیروهای بسیجی و لباس شخصی مورد حمله قرار گرفتند.

به گزارش موج سبز آزادی به نقل از پایگاه خبری یولداش، در این راهپیمایی که شعارهایی همچون مرگ بر روسیه، موسوی می‏رزمد، کروبی می‏رزمد، الله اکبر، روسیه در چه فکریه، ایران پر از موسویه و ... سر داده شد.

بر اساس گزارشات مردمی پس از درگیری نیروهای لباس شخصی با راهپیمایان سبز روز قدس، چندین نفر نیز در تبریز دستگیر و بازداشت شدند.

از موج آزادی


محدودیت شدید و قطع اینترنت در ایران از ساعاتی پیش

جنبش راه سبز(جرس): طبق خبرهای رسیده از نقاط مختلف کشور، از ساعاتی پیش؛ بیش ترخطوط ارتباطی اینترنتی از داخل ایران به خارج یا دچار محدودیتهای فراوان شده و یا قطع گردیده است.

این امر نه تنها جلوگیری از اطلاع رسانی صحیح می باشد بلکه نشان می دهد که ظا هرا اتفاقات نا خوشایندی برای جنبش سبز مردم در پیش است که اطلاع رسانی آن به صلاح دولت کودتا نمی باشد و از این روست که اقدام به این امر نموده اند. جنبش راه سبز(جرس) در پی بررسی دقیق تر این موضوع بوده و به زودی اخبار تکمیلی را در اختیار مردم قرار میدهد.

از جرس




بسیجی حیا کن مفتخوری را رها کن



تظاهرات در بوشهر،رشت،تبریز،اصفهان،شیراز،اصفهان،اهواز،مشهد...

شبکه جنبش راه سبز(جرس):گزارش ها از شهرهای مختلف حاکی است که در اغلب شهرها مردم با سر دادن شعارهایی در حمایت از جنبش سبز در راهپیمایی امروز شرکت کرده اند.
مردم اصفهان با شعار نه غزه،نه لبانان،جان فدای ایران راهپیمایی خود را در خیابان های مختلف اصفهان آغاز کردند.اما پس از حمله ماموران به راهپیمایی سبزها در دروازه دولت مردم به سر دادن شعار«مرگ بر دیکتاتور» پرداختند.

بیش از هزار تن از دانشجویان نیز قصد داشتند از کوی دانشگاه صنعتی اصفهان به راهپیمایی بپردازند از سوی یگان های ویژه محاصره شدند. ماموران در حالی که دانشجویان به سردادن شعارهایی در حمایت از موسوی و کروبی پرداختند با آن ها درگیر شدند.

در مشهد یگان های ضد شورش خیابان های منتهی به حرم را در محاصره گرفته و شمار قابل توجهی از ماموران مسلح بر پشت بام های ساختمان ها مستقرند.میدان 15 خرداد به طرف حرم شاهد بیشترین حضور مردمی بود که حاضر نیستند جوابی به شعارهای پخش شده از بلندگوهای رسمی بدهند.ماموران همچنین به شدت مردم را که نمادهای سبز در حرکتند مورد اهانت قرار می دهند و اغلب آن ها را بازداشت می کنند.

در رشت جمعیت بسیار زیادی از مردم با شعارهای«یا حسین میرحسین»،«نه غزه، نه لبانان،جان فدای ایران» و مرگ بر روسیه در حال راهپیمایی هستند در برخی مناطق مورد هجوم ماموران قرار گرفتند.از جمله در چهار راه میکائیل رشت شبه نظامیان لباس شخصی به درگیری با مردم پرداخته و به جمعیت که به حمایت از موسوی شعار می دادند حمله برده و دستکم 5 نفر را بازداشت کردن و تعدادی از مردم از جمله یک زن را با ضرب و شتم به شدت مجروح کردند.

هزاران تن از مردم شیراز صبح جمعه 27 شهریور در حمايت از جنبش سبز رهپیمایی خود را از فلکه نمازی آغاز کرده و به طرف میدان امام حسین حرکت کردند.شبه نظامیان در این مسیر با شناسایی برخی از مردم به ویژه کسانی که شعارهایی در حمایت از موسوی،کروبی و جنبش سبز و اعتراض به خشونت حکومتی سر میدادند،به این افراد هجوم می بردند.

شبه نظامیان لباس شخصی سپس با استفاده از موتورسیکلت مردم بازداشت شده را از جمعیت دور می کردند اما مردم در بسیاری از موارد مانع از بازداشت ها شده و افراد بازداشت شده را از چنگ شبه نظامیان آزاد می کردند.شعارهای مردم در راهپیمایی سبز امروز«نه غزه،نه لبنان،جانم فدای ایران» و«مرگ بر دیکتاتور» بود.

از تبریز نیز گزارش می رسد که مردم سبز این شهر با تجمع در میدان آبرسان به سوی میدان ساعت به حرکت در آمدند اما شبه نظامیان و یگان های ویژه به همراه گروهی از لباس شخصی ها در چهار راه منصور به مردم حمله کرده و آنها مورد ضرب و شتم قرار دادند.

صدای تیر و شلیک گاز اشک آور چهار راه منصور را به منطقه ای پر از دود و گاز اشک اور تبدیل کرد.تعدادی از مردم در این شهر بازداشت شدند.

گزارش ها حاکی از آن است در شهرهای بوشهر، کرمان، اهواز، یزد و سایر شهرها به ویژه شهرهای بزرگ کشور حضور جنبش سبز برخوردهایی از سوی ماموران را به دنبال داشته و ضمن ضرب و شتم مردم شماری از فعالان جنبش سبز از سوی شبه نظامیان وابسته به بسی و سپاه و نیروی انتظامی بازداشت شدند.


حضور پرشمار معترضان در راهپیمایی روز قدس

راديو فردا : به رغم هشدارهای داده شده درباره برگزاری تجمعات اعتراضی همزمان با برگزاری راهپیمایی روز قدس، از تهران و دیگر شهرهای ایران خبر می‌رسد که حامیان جنبش سبز و معترضان به نتایج انتخابات بار دیگر با حضور پرشمار در خیابان‌ها دست به تظاهرات زده‌اند.

یک شاهد عینی که در حوالی میدان ولی عصر تهران حضور داشت، به رادیو فردا گفت که جمعیت عظیمی که برای تمایز از سایر تظاهرکنندگان نمادهای سبز به همراه داشتند، در محدوده خیابان کریمخان زند و میدان ولی‌عصر تجمع کرده‌اند و تقریباً این محدوده سبزپوش شده است.
این شاهد عینی از حضور مهدی کروبی نامزد معترض انتخابات ریاست جمهوری در میان تجمع‌کنندگان در خیابان کریم‌خان خبر داد.

گزارش دیگر شاهدان عینی همچنین حاکی از حضور اکبر هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی در راهپیمایی روز قدس است و بر اساس گزارش پارلمان نیوز، سایت خبری فراکسیون خط امام مجلس، محمد خاتمی در حین شرکت در راهپیمایی مورد حمله گروه‌های فشار قرار گرفته است.

پارلمان‌نیوز رهبر گروه حمله‌کننده به محمد خاتمی را ابوالفضل شریعتمداری فرزند مدیرمسئول کیهان عنوان کرد و نوشت که این ماجرا با مداخله به موقع نیروهای ضد شورش ختم شده اما پس از آن محمد خاتمی مجبور به ترک راهپیمایی روز قدس شده است.

پیش از این مهدی کروبی و میرحسین موسوی، دو نامزد معترض به نتایج انتخابات و همچنین محمد خاتمی رئیس جمهوری دوران اصلاحات، اعلام کرده بودند که چون هر سال در راهپیمایی روز قدس حضور خواهند یافت.

اکبر هاشمی رفسنجانی هم به زغم آنکه پس از ۲۵ سال برگزاری نماز جمعه روز قدس، از اقامه نماز جمعه امسال منع شده است، در بیانیه‌ای با توصیف روز قدس به عنوان روز «بيدارباش به غفلت زدگان»، از مردم خواسته بود که در این مراسم شرکت کنند.

شاهد عینی حاضر در میدان ولی عصر همچنین تأیید کرد که گروه‌های سازمان‌یافته اما کم‌شماری از طرفداران دولت در این منطقه حضور دارند و معترضان در این تجمع شعارهایی را فریاد می‌زنند که عمدتاً در راهپیمایی‌های مسالمت‌آمیز اعتراضی در ماه‌های گذشته مورد استفاده بوده است.

تجمع‌کنندگان همچنین پلاکاردهایی با مضمون محکومیت جرم و جنایت در سراسر جهان و شعارهایی از قبیل «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» و «دولت کودتا استعفا استعفا» در دست دارند.

بر اساس گفته‌های این شاهد عینی، تجمع‌کنندگان همچنین شعارهایی در حمایت از دو نامزد معترض انتخابات و دو مرجع تقلید حامی معترضان، آیت‌الله منتظری و آیت‌الله صانعی، سر داده‌اند.

این شاهد عینی به رادیو فردا گفت که در محدوده خیابان کریمخان و میدان ولی‌عصر، نیروهای انتظامی حضور دارند اما تنها نظاره‌گر این تجمع هستند و برخوردی با تجمع‌کنندگان صورت نگرفته است.

یک شاهد عینی دیگر هم تأکید کرد که تجمع‌کنندگان با در دست داشتن پارچه‌های و بادکنک‌های سبز، شعارهایی در حمایت از میرحسین موسوی و جنبش سبز ایران سر داده‌اند.

این شاهد عینی تأیید کرد که درگیری‌های پراکنده‌ای در حوالی میدان ولی‌عصر بین معترضان و نیروهای بسیجی شرکت‌کننده در راهپیمایی رخ داده است اما فضای میدان ولی عصر در کل فضای آرامی است.

از میدان انقلاب تهران هم گزارش می‌رسد که درگیری‌هایی بین معترضان و نیروهای بسیجی حاضر در این محدوده رخ داده است.

سایت آینده از سایت‌های خبری منتقد نیز گزارش کرده است که از حضور حامیان میرحسین موسوی در میدان انقلاب جلوگیری به عمل آمده است.

از مشهد هم گزارش می‌رسد که فضای اطراف حرم امام رضا، محل برگزاری تجمع روز قدس، به شدت امنیتی است.

یک شاهد عینی در این مورد به رادیو فردا گفت که میدان ۱۵ خرداد به طرف حرم تحت محاصره نیروهای ضدشورش بوده و افراد مسلح بر پشت بام‌های این منطقه مرکزی شهر مشهد حضور داشته‌اند.

این شاهد عینی شمار نیروهای ضد شورش را با تظاهرکنندگان برابر توصیف کرد و گفت که هر کس با نماد سبز در راهپیمایی مشهد حضور داشت توسط نیروهای امنیتی بازداشت می‌شد.

گزارش‌های دیگری هم از تجمعات مشابه در شاهد شهرهای ایران دریافت شده است. در تهران پس از قرائت بیانیه پایانی راهپیمایی روز قدس، محمود احمدی‌نژاد سخنران این مراسم، به سخنرانی در محل دانشگاه تهران پرداخت.

مادر سهراب بجای سهرلب دلاور در تظاهرات امروز



آتش خشم خلق زبانه می کشد


CNN : گزارش از انقلاب سبز ایران








درخواست جمعی از علمای قم، مشهد و اصفهان از مجلس خبرگان برای ارزیابی دوباره صلاحیت رهبر نظام آقای خامنه‌ای شرایط قانونی رهبری را از دست داده است

درخواست جمعی از علمای قم، مشهد و اصفهان از مجلس خبرگان برای ارزیابی دوباره صلاحیت رهبر نظام

آقای خامنه‌ای شرایط قانونی رهبری را از دست داده است

جمعی از علما و فضلای حوزه‌های علمیه قم، اصفهان و مشهد در نامه سرگشاده‌ای به اعضای مجلس خبرگان رهبری دغدغه‌های خود را با ایشان در میان گذاشته‌اند و خواستار ارزیابی صلاحیت‌های آیت الله خامنه‌ای برای ادامه رهبری جمهوری اسلامی شده‌اند.پس از انتخابات 22 خرداد و وقایع بعد از آن بدنبال حمایت تمام‌قد آیت الله خامنه‌ای از نتایج اعلام شده انتخابات و خطبه‌های تاریخی ایشان در نماز جمعه 29 خرداد و سرکوب‌های خونین خیابانی و بازداشت گسترده فعلان سیاسی منتقد و شکنجه بازداشت شدگان در زندان‌های گاه ناشناس و کشته شدن برخی از بازداشت‌شده‌ها موجی از نارضایتی در میان اقشار مختلف مردم بویژه روحانیون و فقها و مراجع برخاست. فتاوای تاریخی 19 تیر آیت الله العظمی منتظری، نامه‌های آیت الله طاهری اصفهانی، اظهارنظرهای فقهی آیت الله بیات زنجانی، نامه نمایندگان ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی و بیانیه اخیر آیت الله سید علی محمد دستغیب نمونه‌های از این اعتراضات رو به گسترش است. به نظر نویسندگان روحانی این نامه، شرائط تدبیر و عدالت رهبری در چند ماه اخیر نقض شده و ایشان با توجه به مبانی فقهی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران خودبه خود معزولند. منتهی به لحاظ طی مراحل قانونی مجلس خبرگان می‌باید به عنوان نمایندگان عالی مردم به مفاد اصل 111 قانون اساسی درباره عزل رهبری عمل کنند. اسامی امضاکننده‌های این نامه مهم به دلیل خفقان و سرکوب شدید داخل کشور و خطر جانی آنها به تقاضای خود امضاکننده‌ها منتشر نمی‌شود. اما پس از احراز وثاقت نامه به انتشار آن مبادرت شد. متن کامل این نامه که نسخه‌ای از آن در سایت "جرس" منتشر شده به این شرح است:

منبع: موج آزادی

متن کامل خبر را از اینجا بخوانید

درخواست جمعی از علمای قم، مشهد و اصفهان از مجلس خبرگان برای ارزیابی دوباره صلاحیت رهبر نظام

آقای خامنه‌ای شرایط قانونی رهبری را از دست داده است




گروبی در میان مردم


دستگیری 5 نفر در کرمانشاه


خبرگزاری هرانا : مردم کرمانشاه تلاش نمودند که در روز قدس شرکت کنند ولی ماموران اجازه شكل گيري تجمع به معترضان ندادند.
به گزارش کردانه ، مسير راهپيمايی روز قدس در كرمانشاه پر بود از ماموران انتظامی، گارد ويژه، لباس شخصی و نيروهای بسيجی به تعداد خيلی زياد و باورنکردنی. اين نيروها يك زنجيره دور تظاهر كنندگان حكومتی تشكيل داده بودند و عملا اجازه هيچ تحركی خارج از برنامه های مشخص خود را به هيچ كس نمی‌ دادند
با مشاهده اين وضعيت تعدادی ازمردم معترض خودجوش به صورت پراكنده در جهت مخالف حركت راهپيمايان حكومتی شروع به حركت در مسير خيابان دبيراعظم كردند که با یورش نیروها امنیتی موجه شدند که 5 نفر از آنها ا دستگيرشدند و تعداد از گوشی های تلفن‌ همراه معترضان كه داشتن فيلم می‌ گرفتند توقیف نمودند.
نیروهای سرگوب گر با زور باتوم و فحش مردم را متفرق کردند.

http://www.youtube.com/watch?v=4XycnnxNku8

http://www.youtube.com/watch?v=yqXmWDxyIps

این هم روایت مادر عروس در رابطه با روز قدس



روایت خبرگزاری ایرنا از حضور 500اغتشاشگر در تظاهرات روز قدس/ سبزپوش‌ها روزه‌خوار بودند

سیاست > احزاب و تشکل ها - ایرنا در توصیف حضور سبز پوش‌ها در راهپیمایی روز قدس تهران گزارشی منتشر کرد.

این خبرگزاری نوشت: مقارن ساعت 13 امروز (جمعه) حدود 500 نفر از تفرقه‌افکنان که قصد ایجاد اخلال در صفوف به‌هم فشرده ملت را در بلوار کشاورز تهران داشتند، با مواجهه با جمعیت گسترده و با نشاط مردم روزه‌دار تهران مجبور به تغییر مسیر شدند و از با حرکت به سمت میدان فاطمی، طول خیابان ولی عصر(عج) را به سمت بالا به حرکت افتادند.

تعدادی از این افراد که اغلب با لباس و نمادهای سبز حاضر شده اند، به روزه خواری و استعمال دخانیات در ملأ عام پرداختند.

همچنین عده ای از افراد که صورت های خود را با پارچه های سبز رنگ پوشانده اند،‌ با کف زدن شعارهایی مانند "نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران" سرمی دهند.

عده ای نیز شاخه سبز درخت،‌ بادکنک ، مچ بند و پرچم های سبز دردست و کفش های سبز رنگ نیز به پا کرده اند.

نیروی انتظامی و جمعیت پرشور مردم روزه‌دار هیچ برخوردی با این افراد نکردند و گویا همین برخورد نیز باعث عصبانیت اغتشاشگران شد و پس از ناکام ماندن در ایجاد درگیری، مجبور شدند مسیر خود را تغییر دهند.

تفرقه افکنان در عبور از مقابل خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز شعارهایی علیه ایرنا سر دادند.



خبرگزاری ایرنا: مردم به خودروی میرحسین در راهپیمایی آسیب زدند/محافظ کروبی گازاشک آور پرت کرد

سیاست > چهره ها - خبرگزاری دولتی ایرنا در گزارشی نحوه برخورد تظاهر کنندگان با موسوی و کروبی را تشریح کرد.

عین گزارش ایرنا در این مورد به شرح زیر است:

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، راهپیمایان با مشاهده مهدی کروبی، شروع به سردادن شعارهای "مرگ بر منافق" ، "کروبی دروغگو - جزایری یادت نره" ، "کروبی بازداشت باید گردد" کردند.
به گزارش خبرنگار ایرنا،پس از اعتراض گسترده مردم علیه کروبی ، یکی از محافظان دبیرکل حزب اعتماد ملی با پرتاب گاز اشک آور به میان مردم سعی کرد فضای موجود بر راهپیمایی را مغشوش نشان داده و درگیری ایجاد کند.
خبرنگاران ایرنا گزارش دادند ، میر حسین موسوی نیز که به همراه چندین محافظ خود حدود ساعت دوازده در چهارراه ولی عصر(عج) حضور یافته بود پس از مشاهده اعتراض گسترده مردم و شعارهای "مرگ بر موسوی منافق" و "موسوی ، موسوی ننگ به نیرنگ تو - خون جوانان ما می چکد از چنگ تو" ، مجبور شد سوار خودرو شخصی خود شود.
به گزارش خبرنگاران ایرنا، موسوی پس از سوارشدن بر خودروی پاترول ، با پرتاب اشیائی از سوی مردم و کوبیدن مشتهای معترضان به شیشه خودرو یش روبرو شد و مجبور شد به سرعت محل راهپیمایی روز قدس را ترک کند.


روز سبز قدس بروایت تصویر






برای بزرگنمایی بر روی عکس ها کلیک کنید

تهران؛ روز قدس؛ خیابان کریم خان، بلندگوی حکومتی: مرگ بر اسراییل / سبزها: مرگ بر روسیه


شعار سلام بر منتظری؛ درود بر صانعی



وسه لینک دیگر از تظاهرات امروز/ برای دیدن آن ها بر روی لینک های زیر کلیک کنید:

http://www.youtube.com/watch?v=GwXGWsbyQTc

http://www.youtube.com/watch?v=kUT_n6LYIXM

http://www.youtube.com/watch?v=99IG-HuQ90s

گزارش خوانندگان از رشت؛ قم، اصفهان و تبریز: ایران پرس نیوز

گزارش خوانندگان از رشت؛ قم، اصفهان و تبریز

ما در رشت هم به تظاهرات سبز روز قدس رفتیم که با حمله وحشیانه نیروهای مزدور آقا متفرق شدن چند نفر هم دستگیر شدن لطفا این خبر رو در سایت قرار بدین

***

دستگیری معترضین سبز در قم
حدود 50 نفر از سبزها که بصورت منظم بدون سر دادن هر گونه شعاری و تنها با در دست گرفتن تعدادی بادکنک سبز و مچ بند سبز در خیابانهای اطراف حرم حضرت معصومه مشغول پیاده روی بودند با حمله وحشیانه ماموران نیروی انتظامی و لباس شخصی های بسیج و ماموران یگان ویژه که تعدادآنان بسیار بیشتر از معترضین بود روبرو شده و عده ای از آنان در ابتدای خیابان صفائیه دستگیر شدند
نکته جالب توجه این بود که نیمی از این 50 را بانوان تشکیل میدادند

***

در اصفهان در ساعت 11 و 15 دقيقه در ميدان انقلاب مأموران سركوبگر نيروى انتظامى با گاز فلفل به طرف مردم حمله كردند.
حدود 10ماشين مملو از مأموران يگان ويژه ازشهر كرد براى سركوب مردم وارد اصفهان شدهاند.

***

چهارراه منصور در تبریز مرکز درگیری شده! نارنجک صوتی ، گاز اشک آور ،
باتوم وسیله ی کودتا چی ها برای متفرق کردن مردم! اما تبریزی ها متفرق
نمی شن!

***

با سلام من از تبریز برایتان ایمیل میکنم درگیری شدیدی بین تظاهرات کنندگان و نیروهای انتظامی و لباس شخصی ها در تبریز ادامه دارد من تا بحال چنین درگیری را با نیرو های حکومتی در تبریز شاهد نبوده ام مردم آذربایجان فرزند خود موسوی را تنها نخواهند گذاشت. زنده باد ایران یاشاسین آذربایجان


خبرگزاری فرانسه: حمله لباس شخصی ها به اتوموبیل موسوی

به گزارش خبرگزاری فرانسه از تهران، لباس شخصی ها امروز به اتوموبیل میرحسین موسوی حمله کرده و او مجبور شد تظاهرات را ترک کند. همچنین در چند نقطه تهران درگیری شدیدی هم اکنون میان نیروهای ضد شورش و تظاهرکنندگان روی داده است. ماموران با باتوم به تظاهرکنندگان حمله می کنند و تظاهرکنندگان نیز با پرتاب سنگ بسوی ماموران به مقابله با آنها می پردازند.


شعار جدید امروز : چاوز و چین و پوتین / سه یاور ظالمین





تهران روز قدس: مجتبی بمیری رهبری رو نبینی


جنبش گسترده سبز در خيابان ها به راه افتاد!

جنبش گسترده سبز در خيابان ها به راه افتاد!
حمله "گروه های فشار" به خاتمی در تظاهرات امروز
تدارک بازداشت موسوی و کروبی کليد خورد

سرانجام روز قدس فرارسيد و مردم معترض بار ديگر به خيابان ها آمدند. از ايران گزارش می رسد در خيابان های شهرهای مختلف، از جمله تهران، تبريز و شيراز مردم سبز پوش به خيابان ها آمده اند و شعارهايی چون "تجاوز بد است، چه در کهريزک چه در فلسطين"، "يا حسين ميرحسين، مرگ بر ديکتاتور"، "ما اهل کوفه نيستيم، پول بگيريم بايستيم" سرداده اند. تعداد جمعيت در فاصله ميدان هفت تير و ولی عصر تهران نزديک به صد هزار نفر گزارش شده است. آن ها شعار می دادند: "تفنگت را زمين بگذار، که من بيزارم از ديدار اين خونبار، چه در غزه - چه در لبنان، چه در قدس و چه در ايران" خيابان های اطراف دانشگاه تهران مملو از جمعيت بود و نيروی انتظامی مانع از ورود مردم می شد. صدها گاز اشک آور در اين منطقه شليک شد. به هنگام ورود احمدی نژاد به دانشگاه مردم با شعار "دروغگو برو گم شو" از او استقبال کردند. همچنين نيروهای فشار تحت رهبری پسر حسين شريعتمداری به سيدمحمد خاتمی حمله ور شدند ولی مردم مانع آن ها شدند. در شيراز و تبريز نيز نيروی انتظامی به مردم حمله ور شده و گاز اشک آور شليک کرده اند. از سوی ديگر طبق خبرهای موثق دريافتی فرمانده سپاه پاسداران و وزير اطلاعات و رئيس سازمان صدا و سيما با آيت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ديدار داشتند و قرار شد در صورت عدم تأثير تهديدها و ناتوانی سپاه از مهار سبزها در روز قدس، احمدی نژاد و احمد خاتمی در سخنرانی های خود مقدمات دستگيری موسوی و کروبی را فراهم کنند.

خبرنامه گویا

ويژه خبرنامه گويا - هشدار! طرح تدارک دستگيری موسوی و کروبی در ديدار خامنه ای با فرمانده سپاه، وزير اطلاعات و رئيس صداوسيما

به گزارش منابع موثق، فرمانده سپاه پاسداران و وزير اطلاعات و رئيس سازمان صدا و سيما با آيت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ديدار
داشتند و قرار شد در صورت عدم تأثير تهديدها و ناتوانی سپاه از مهار
سبزها در روز قدس، احمدی نژاد و احمد خاتمی در سخنرانی های خود مقدمات دستگيری موسوی و کروبی را فراهم کنند و دستگاه تبليغاتی نظام هم دليل آن را اغتشاش در روز قدس و خدمت به اسراييل معرفی کند و بگويد نظام از هتک حرمت فلسطين نخواهد گذشت.
امروز پس از نماز جمعه نتيجه تحليل و تصميم سپاه به عزت الله ضرغامی ابلاغ خواهد شد.


ويژه خبرنامه گويا - نجات دستگيرشدگان از دست نيروهای انتظامی توسط مردم در شيراز

مردمِ شيراز ساعت ۹ تا ۹:۳۰ صبح برایِ همراهی و حمايت از جنبش سبز در فلکه یِ نمازی قرار گذاشته بودند.پليس از ساعت حدودِ ۸ آماده باش کامل داشت. ساعت حدودِ ۱۰ مردم کم کم به طرفِ فلکه ستاد(امام حسين) و چهار راهِ پارامونت حرکت کردند .در خيابانِ حدِ فاصلِ پارامونت و ستاد( خيابان مشير فاطمی) بسيجيان و مردم با هم ترکيب شدند.لباس شخصی ها بسيار حساب شده عمل می کردند،ابتدا شناسايی می کردند چه کسانی شعار می دهند و بعد يکباره به يک نفر حمله می کردند و با کمک ديگر لباس شخصی ها، فرد را جدا کرده ، سوار موتور می کردند و بعد يک نفر ديگر پشتِ سرِ فردِ دستگير شده سوار می شد و به سرعت آن جا را ترک می کردند.

مردم بسياری افراد را از چنگِ آن ها بيرون کشيدند.شايد ده ها نفر نجات يافتند با حمايت مردم،اما باز هم آن قدر نيرو ها زياد بود که دها نفر هم دستگير شدند. وقتی که مردم برایِ نجاتِ فردِ گرفتار اقدام می کردند،زن ها جيغ و فرياد می کشيدند و لباس شخصی ها هم اسپری فلفل به سر و صورتِ مردم می پاشيدند.
در کل حضورِ سبز ها عالی بود. بيش تر شعار ها "مرگ بر ديکتاتور" بود که در جوابِ مرگ بر منافقِ عواملِ حکومت سر داده می شدند.شعارِ ديگر هم "نه غزه، نه لبنان، جانم فدایِ ايران " بود. جمعيت پيرو جوان و زن و مرد را در بر می گرفت و خيلی افراد هم با خانواده آمده بودند.نيروهایِ لباس شخصی اما به مردان و پسرانِ جوان بيش تر حمله می کردند.ليدر های ِخودشان اکثرا پيرمرد هایِ مو سفيد بود که در کمالِ وقاحت به مردم می گفتند بگذاريد اين کثافت ها را بگيرند و ببرن تيکه تيکشون کنند!!!
نيروهایِ سپاه ،گاردِ ويژه و سربازانِ نيرویِ انتظامی هم در دستگيری ها همکاری کامل با لباس شخصی ها داشتند.اتوبوس و مينی بوس هایِ پر از سرباز مدام خالی می شد در بينِ جمعيت.دسته هایِ ۲۰ تايی ِ يا بيش تر موتور سوار هم ناگهان از وسط جمعيت رد می شدند. ماشين هایِ زرهیِ مشکی همه جا به چشم می خورد.در کوچه ها و خيابان های ِاطراف، مثلِ خيابان معدل،لباس شخصی ها با فحش و ناسزا به دنبالِ معترضان می دويدند تا دستگيرشان کنند.
زن ها گاهی حرکتِ موتور سواران و ماشين ها را متوقف می کردند و با نيروهایِ انتظامی بحث می کردند و نصيحتشان می کردند و حتی بر سرشان فرياد می زدند.
بعد هم مردم به صورتِ پراکنده به سمتِ خيابانِ زند و مسير هایِ منتهی به نماز جمعه حرکت کردند.در خيابان هایِ اطرافِ تجمع آن قدر نظاميان زياد هستند، که انگار در شهر جنگ شده. لباس شخصی ها با هر وسيله ای عکاسی و فيلم برداری می کردند.







حمله حاميان دولت به خاتمي با سلاح سرد در راهپيمايي روز قدس

khatami-quds-goroheh-feshar.jpg

حاميان دولت با در دست داشتن چاقو قصد تعرض به خاتمي را داشتند كه با دخالت مردم نتوئانستند به اهداف شوم خود برسند.

گروه هاي فشار و حاميان دولت به رئيس جمهور سابق كشورمان كه براي راهپيماايي روز قدس به ميان مردم آمده بود حمله و تعرض كردند.

به گزارش خبرنگار سلام سيد محمد خاتمي كه طبق سنوات گذشته در راهپيمااي روز قدس شركت كرد در بلوار كشاورز تقاطع فلسطين مورد حمله و تعرض حاميان دولت قرار گرفت.

گزارش خبرنتگار سلام حاكي است حاميان دولت با در دست داشتن چاقو قصد تعرض به خاتمي را داشتند كه با دخالت مردم نتوئانستند به اهداف شوم خود برسند.

اين گزارش حاكي است عمامه سيد محمد خاتمي در پي اين حمله از سر او افتاد

مردم نيز در حمايت از رئيس دولت اصلاحات شعارهايي سر دادند.

حاميان دولت قصد داشتند كه با شعار مرگ بر منافق جو را متشنج كنند كه مردم حاضر در محل حادثه با شعارهايي در حمايت از خاتمي شعارهاي حاميان دولت را در نطفه خفه كردند.

خبرنامه گویا

jتهران روز قدس ؛ دروغگو دروغگو؛ 63 درصدت کو؟


از روز قدس / تراکم جمعیت در میدان ولی‏عصر تهران و قطع شبکه موبایل در این منطقه

جمعیت متراکم مردم سبزاندیش و فهیم تهران در میدان ولی‏عصر به شعار بر علیه دولت کودتا پرداختند.

به گزارش موج سبز آزادی، در حالی که گروه‏های مردمی در نقاط مختلف شهر به راهپیمایی پرداختند، حضور جمعیت در میدان ولی‏عصر تهران هنوز ادامه دارد. بر اساس گزارش‏های رسیده تلاش‏های برای متفرق کردن مردم توسط گروه‏های موتور سوار صورت می‏گیرد و شبکه تلفن همراه نیز در این منطقه قطع شده است.

موج آزادی


رویترز: حدود 10 اپوزیسیونر طی راهپیمایی روز قدس دستگیر شدند
بر اساس این گزارش، در بین تعداد کثیر راهپیمایان که در مرکز تهران جمع شده اند، بیش از هزار نفر از طرفداران اپوزیسیون در لباس های سبز و یا با نوارهای سبز حضور دارند. طرفداران موسوی شعار سر داده و به آزادسازی زندانیانی که طی تظاهرات پس از انتخابات ریاست جمهوری دستگیر شده بودند، فرا می خوانند.

خبرگزاری هرانا : نیروهای امنیتی ایران روز جمعه دست کم ده نفر از طرفداران "میرحسین موسوی" نامزد سابق انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری ایران را دستگیر کردند که برای حمایت از وی از تظاهرات گسترده مردم تهران بمناسبت روز قدس - روز همبستگی با ملت فلسطین در مبارزه با اسرائیل - استفاده کردند، این مطلب را خبرگزاری رویترز اطلاع داد.

به گزارش ریا نووستی ، در سال 1979 امام خمینی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را برای مسلمانان بعنوان روز جهانی مبارزه علیه اسرائیل برای آزادسازی قدس اعلام کرد. تظاهرات اصلی بطور معمول در پایتخت ایران برگزار می شود.

بر اساس این گزارش، در بین تعداد کثیر راهپیمایان که در مرکز تهران جمع شده اند، بیش از هزار نفر از طرفداران اپوزیسیون در لباس های سبز و یا با نوارهای سبز حضور دارند. طرفداران موسوی شعار سر داده و به آزادسازی زندانیانی که طی تظاهرات پس از انتخابات ریاست جمهوری دستگیر شده بودند، فرا می خوانند.

رویترز به نقل از شاهدین ماجرا اطلاع داد که در مرکز تهران بین طرفداران اپوزیسیون و طرفداران "محمود احمدی نژاد" رئیس جمهور ایران درگیری رخ داد که در نتیجه آن دست کم دو نفر زخمی شدند.

پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران که روز 22 خرداد ماه برگزار شده و در آن "محمود احمدی نژاد" مجدداً بعنوان رئیس جمهور کشور برگزیده شد، طرفداران نامزدهای مغلوب انتخابات تظاهرات گسترده ای برگزار کردند که حدود دو هفته ادامه داشت. مقامات ایران برای سرکوب اغتشاشات و برقراری امنیت کشور به روش های خشونت آمیز متوسل شدند. طی اطلاعات موجود در نتیجه تظاهرات اعتراض آمیز و اغتشاشات در تهران، 27 نفر کشته و حدود هزار نفر دستگیر شدند. تعدادی از خبرنگاران خارجی از کشور اخراج شده و تهیه گزارش از تظاهرات بدون مجوز اپوزیسیون ممنوع شده است. بدنبال این رویدادها ایران کشورهای خارجی و در راس آنها بریتانیا را به دخالت و تحریک اغتشاشات محکوم کرده و دو نفر از دیپلمات های این کشور را اخراج کرد که در پاسخ بریتانیا نیز دو دیپلمات ایرانی را از کشور اخراج کرد.

منبع خبر : خبرگزاری هرانا


رسوایی احمدی‌نژاد در گزارش مستقیم روز قدس از صدا و سیما

از بالا ترین

بیان دیدگاه »

همین الان (حدود 11:24- 25) در لحظه‌ای که خبرنگار شبکه دوم صدا و سیما با احمدی نژاد در میان جمعیت تظاهرکنندگان روز قدس مصاحبه می‌کرد صدای شعار جمعیت که فریاد می زدند “احمدی استعفا استعفا” بلند بود. احمدی‌نژاد که به شدت مضطرب و منقلب بود به کلی تسلط بر اعصابش را از دست داده بود و مجبور شدند سر و ته مصاحبه را به سرعت هم بیاورند تا صدای مردم را قطع کنند. در تمام طول گزارش‌ها صدای جمعیت قطع شده و موزیک و سرود پخش می‌شود. تصاویر یا بسیار دور یا بسیار نزدیک هستند تا نمادهای معترضان دیده نشود.

اخبار گزارشگران حقوق بشر از حوادث روز قدس