سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۶/۴

گزارش تصویری از جشن تولد دکتر علی تاجرنیا در مقابل زندان اوین

مراسم جشن تولد دكتر علي تاجرنيا ديشب (مسئول منطقه تهران جبهه مشاركت ايران اسلامي) 3/6/88 با حضور خانواده زندانيان در بند دولت كودتا و جوانان و دانشجويان مشاركت، پويش موج سوم و ستاد انتخاباتي 88 در مقابل درب اصلي زندان اوين برگزار گرديد.

در اين مراسم كه خانواده هاي دكتر سعيد حجاريان، سعيد شريعتي و ‌سيد شهاب الدين طباطبايي و ديگر زندانياني كه به اجبار در نمايش مضحك و غيرقانوني دادگاه كودتا شركت كرده بودند حضور داشتند حاضرين ابتدا با خواندن سرود يار دبستاني خاطره حضور دكتر تاجرنيا را در كنار خود زنده كردند. در ادامه فرزندان دكتر تاجرنيا به نيابت از پدر خود شمع كيك جشن تولد را خاموش كردند، سركار خانم يونس خواه همسر دكتر نيز با ذكر خاطره از دوران حضور دكتر در مجلس ششم از حضور جمع حاضر تشكر كردند.

در نهايت نيز هديه هاي جمع حاضر به اين زنداني بيگناه در بند كودتاگران به خانواده ايشان اهدا شد.

در انتهاي مراسم نيز حاضرين با سر دادن بانگ الله اكبر و شعار هاي زنداني سياسي آزاد بايد گرديد و شكنجه، اعتراف ديگر اثر ندارد محل برگزاري مراسم را ترك كردند.







نمایندگان مجلس به دنبال گورهای بی نام و نشان

ایران | 26.08.2009

با انتشار خبر دفن دهها جنازه‌ی بدون نام و نشان در بهشتزهرا، تعدادی از نمایندگان مجلس اعلام کردند که عصر روز سهشنبه سوم شهریور ماه از بهشت زهرا دیدن خواهند کرد. همزمان شهردار تهران، رئیس بهشت زهرا را عوض کرد.

علی لاریجانی، رئیس مجلس، روز سوم شهریور در جلسه‌ی علنی مجلس و در حالی که رادیوی مجلس مذاکرات را به طور مستقیم پخش میکرد، اعلام کرد که باید به ماجرای دفن اجساد بینام و نشان رسیدگی شود. بعدازظهر همان روز تعدادی از نمایندگان مجلس برای بازدید از قطعه‌ی ۳۰۲ که گفته شد اجساد در آنجا دفن شدهاند، راهی بهشت زهرا شدند، اما تا زمان تهیه‌ی این گزارش هنوز هیچ خبری از این دیدار منتشر نشده است.

روزنامه‌ی "اعتماد" در روز چهارشنبه چهارم شهریور تنها به ذکر یک جمله از دیدار نمایندگان از بهشت‌‌زهرا بسنده کرد و آن این بود که نمایندههایی که به بهشت زهرا رفتهاند تعداد کامل قبرها را صورت جلسه کرده، ‌ولی ارائه‌ی توضیحات بیشتر را به بعد موکول کردهاند.

روز سهشنبه نیز یکی دیگر از نمایندگان مجلس در مورد این مسئله هشدار داده بود. فاضل موسوی عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در نطق پیش از دستور گفت: «اگر شایعاتی که در مورد دفن عدهای از کشتهشدگان مطرح شده مورد بررسی قرار نگیرد، برای مردم تبدیل به یقین میشود

ترس از پاک کردن مستندات

پارلمان نیوز نیز از قول یکی از نمایندگان فراکسیون خط امام مجلس نوشت: «دغدغه ما از انتشار این اخبار این است که در صورت صحت دفن دسته جمعی و بدون نام و نشان، با انتشار این خبر مستندات پاک شود

وی در ادامه گفته بود که هنوز به اصل این خبر شک دارد، ولی نمیخواهد مستندات آن پاک شود.

این در حالی است که فرهاد تجری، عضو کمیته‌ی ویژه‌ی مجلس، برای رسیدگی به وقایع اخیر تنها ساعاتی پس از انتشار خبر دفن اجساد بی نام و نشان این خبر را تکذیب کرده بود. البته کاتوزیان، عضو دیگر این کمیته، روز سهشنبه اعلام کرد که با مسئولان مربوطه تماس گرفته شده و قرار است این مسئله مورد بررسی قرار گیرد.

تغییر مدیریت بهشت زهرا

همزمان با اقدامات مجلس برای رسیدگی به مسئله‌ی دفن اجساد بی نام و نشان در بهشت زهرا، محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، طی حکمی مدیرعامل بهشتزهرا را برکنار کرد. گفته میشود علت این برکناری، ناشیگری رئیس بهشتزهرا در دفن اجساد با شماره‌ی جواز دفن و بدون نام بوده است.

سایت "نوروزارگان جبهه مشارکت، روز سی مرداد خبر داد که در فاصله‌ی روزهای ۲۲ تا ۲۴ تیرماه ۴۴ جواز دفن بدون نام و نشان و تنها با شماره صادر و این جنازهها در قطعه‌ی ۳۰۲ بهشت زهرا به خاک سپرده شدهاند.


دویچه وله

جوانمرد یارا


17 شهریور؛ فراخوان به تظاهرات در میدان شهدا (میدان ژاله)

این اعلامیه از سوی فعالین داخل کشور برای سایت ارسال شده است:

وحدت عمل و فراخوان به تجمع

از فرداي انتخابات مردم با حضور در خيابانها (تجمع ميليوني مردم در 25 خرداد) خواهان پس گيري راي خود شدند ولي مامورران دستگاه حاكميت اين تجمع آرام مردم را تاب نياورد و رهبر حكومت نيز با سخنراني خود در نماز جمعه 29 خرداد ضمن تاييد انتخابات و تهديد آشكار مردم، چهره زشت خود را نشان داد. و فرداي آن روز مردم را در تهران و چند شهر ديگر به خاک و خون كشيدند. پس از آن مردم به خواسته هاي حداقلي بسنده نكرده و با شعار مرگ بر خامنه اي و به مرور با طرح شعار زيبا و بجاي استقلال آزادي جمهوري ايراني در روز 8 مرداد خواستار بازگشت به هويت ايراني و كشوري بدون دخالت مذهب در سياست شدند. حال وظيفه تک تک ما ايرانياني كه به فكر ايراني آباد و آزاد و به دور از تعصبات ديني و قومي هستند اين است كه با مردمي كه در خيابانها هستند همراه و همگام شويم و تا نابودي كامل رژيم از پاي ننشينيم.

بزرگترین اجتماع و تظاهرات و راهپیمایی
17 شهریور 1388
یاد آوری 17 شهریور زمان انقلاب
میدان شهدا تهران یا میدان ژاله سابق

از همین امروز شروع کنیم به تبلیغ برای تظاهرات 17 شهریور در میدان شهدا تهران

از سرتاسر ایران به تهران بیایید

سعی کنیم بزرگ ترین تجمع و تظاهرات را داشته باشیم

این خبر را به همگان برسانید

محل های شروع راهپیمایی :

میدان خراسان به سمت میدان شهدا ساعت 17

میدان امام حسین به سمت میدان شهدا ساعت 17

میدان بهارستان به سمت میدان شهدا ساعت 17

خیابان پیروزی چهار راه کوکاکولا به سمت میدان شهدا ساعت 17

میدان انقلاب به سمت میدان شهدا ساعت 17

از همین امروز اطلاع رسانی را شروع کنید

به امید آنکه زودتر پیروز شویم

ایران پرس نیوز

سپاه در پی محاکمه "لایه های اصلی کودتا"

یک روز پس از آنکه فرمانده کل سپاه و رییس اداره سیاسی این نیروی نظامی نامزدهای اصلاح طلب را به قتل تعدادی از شهروندان و نیز جاسوسی برای سرویسهای اطلاعاتی بیگانه متهم ساخت و نسبت به "خطر سقوط نظام" هشدار داد، فرمانده نیروی دریایی سپاهپاسداران نیز وارد معرکه شد و با طرح اتهاماتی جدید گفت: "کارگزاران انقلاب مخملی، اشغال کشور توسط غربیها و کشورهایدشمن را دنبال میکردند". در اظهاراتی همزمان، سردار جزایری معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت که "لایه های اصلی" اصلیکودتای نرم دستنخورده باقی ماندهاند و باید با آنها برخورد شود. ‌‌‌ ‌‌

جلوگیری از حکومت معاویه

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) دریادار "مرتضی صفاری" که در جمع کارکنان پایگاه دریایی امام علی (ع) نیروی دریایی سپاه سخن میگفت، افزود: "انقلاب مخملی، حذف بسیاری از ارکان نظام، چون ولایت فقیه و شورای نگهبان را در سر میپروراند".

وی افزود: " ایستادن عدهای در مقابل این حقیقت در واقع ایستادن در مقابل رای اراده خداوند است".

فرمانده نیروی دریایی سپاه در ادامه، پروژه انقلاب مخملی را "سناریوی از پیش تعیین شده آمریکا" خواند و با یادآوری واقعه حکومت معاویه در دوران امام علی به دخالت سپاه پاسداران و نیرویی که وی آن را "حزب الله" نامید اشاره کرد و گفت: "اگر حزب الله مقاومت نمیکرد و سپاه پاسداران در مقابله با اغتشاشگران وارد عمل نمیشد، چنین تاریخ تلخی دوباره تکرار میشد".

فرصت برای محاکمه کم است

از سوی دیگر "سردار جزایری" معاون ستادکل نیروهای مسلح در اظهاراتی تلویحا خواستار بازداشت و محاکمه میرحسین موسوی و مهدی کروبی نامزدهای معترض به نتایج انتخابات شد، چرا که به گفته او "افکار عمومی بیصبرانه در انتظار مشاهدهنحوه برخورد دستگاههای ذیربط و از جمله قوهقضاییه با خائنان به انقلاب و نظام، در راهاندازی کودتای نرم و ایجاد آشوب و بلوا، در تهران هستند".

جزایری، معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح همچنین افزود: "ما در شرایطی نیستیم که برای محاکمه‌ اغتشاش‌گران زمان زیادی را از دست بدهیم. امنیت ملی کشور اقتضا می‌کند در اسرع وقت آشوب‌گران به سزای اعمال خائنانه خود برسند".

وی هرگونه سهل‌انگاری و نپرداختن به آنچه رئوس سازمان کودتا خواند را جفا به انقلاب بزرگ اسلامی ایران دانست و اظهارکرد: "این همان چیزی است که به نظر می‌رسد روح حضرت امام خمینی (ره) بنیان‌گذار نظام اسلامی نسبت به آن آزرده خاطر خواهد شد".

پاسدار سیدمسعود جزایری تاکید کرد که "لایه‌های اصلی کودتای نرم تا حدی هنوز دست‌نخورده باقی مانده‌اند" و افزود: "نمی‌توان خوش‌بین بود که مجددا دچار چنین تهدیدها و بحران‌هایی نشویم؛ لذا باید قبل از آن که جریان‌های مزبور به تجدید قوا و سازمان بپردازند، نهادهای اطلاعاتی و قضایی به رسالت و وظیفه‌ تاریخی، شرعی و قانونی خود عمل کنند".

وی همچنین طرح تشکیل جبهه سیاسی میرحسین موسوی را رد کرد و گفت: "کسانی که آوازه‌ خیانتشان فراگیر شده است، داعیه حزب و گروه نباید داشته باشند".

جزایری هم‌چنین تشکیلات جدید موسوی را تلویحا نام نوعی "فرار به جلو" دانست و گفت: "نباید اجازه‌ فرار به جلو به بحران‌آفرینان اصلی داد. این افراد با کمک خارجی‌ها در حال زمینه‌سازی هستند تا بحران را نهادینه کنند و مکان و زمان را برای عملیات‌های بعدی در اختیار بگیرند؛ گروه‌سازی‌هایی که اخیرا صحبت‌هایی از آن به میان می‌آید در همین راستاست و خود پرده دیگری از طرح کودتا هستند".

صبر رهبری به بلندای دماوند است

در عین حال علی فضلی فرمانده سپاه سیدالشهدا که به گفته رحیم صفوی فرمانده پیشین سپاه پاسداران مسئول تامین امنیت تهران است روز یکشنبه با اشاره به اعتراضات بعد از انتخابات گفته بود: "گروهی با ساماندهی سازمان رای در زمان انتخابات تلاش کردند جو کشور را متشنج کنند".

فرمانده سپاه سیدالشهدا با بیان اینکه استقامت و صبوری رهبر معظم انقلاب اسلامی به بلندای کوه دماوند است، افزود: "قله های بزرگ جهان در برابر اراده رهبر معظم انقلاب اسلامی ناچیز است".

وی همچنین تاکید کرده بود: "در خطبههای نماز جمعه 29 خرداد ماه برای همگان روشن شد که رهبر معظم انقلاب تا چه اندازه در برابر اغتشاش گران با گذشت و صبوری رفتار کردند".

روز آن لاین

خامنه ای: با جنایات بعد از انتخابات برخورد می شود

آیت الله علی خامنه ای

آقای خامنه ای می گوید عده ای سعی دارند حمله به کوی دانشگاه و موضوع کهریزک را به مساله اصلی تبدیل کنند

آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی از حمله نیروهای امنیتی به کوی دانشگاه تهران در جریان ناآرامی های پس از انتخابات ریاست جمهوری به عنوان یک "تخلف بزرگ" نام برده و از برخورد قاطع با "جنایات صورت گرفته" خبر داده است.

آیت الله خامنه ای که روز چهارشنبه در دیدار با گروهی از دانشجویان صحبت می کرد با اشاره به برخورد با عاملان حمله به کوی دانشگاه و حوادث بازداشتگاه کهریزک، هشدار داد: "این گونه مسائل نباید با مساله اصلی بعد از انتخابات خلط مبحث شود."

او با معدود دانستن تعداد کشته شدگان در ناآرامی های هفته های گذشته، گفت سازماندهی اعتراض ها به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری منجر به "هتک آبروی نظام در مقابل ملت ها شد" و عده ای سعی دارند به جای این موضوع، نحوه برخورد با زندانیان در بازداشتگاه کهریزک و حمله به کوی دانشگاه را به عنوان موضوع اصلی مطرح کنند.

آقای خامنه ای همچنین گفت رهبران مخالفان را به "دست نشاندگی بیگانگان از جمله آمریكا و انگلیس" متهم نمی کند.

بررسی تخلفات

سخنان آقای خامنه ای درباره لزوم برخورد با ماموران امنیتی و انتظامی خاطی در حالی بیان می شود که انتشار نامه مهدی کروبی به علی اکبر هاشمی رفسنجانی درباره پیگیری گزارش ها درباره تجاوز به بعضی از زندانیان دختر و پسر جنجال هایی را به همراه داشته است.

آقای خامنه ای پیش تر دستور تعطیلی بازداشتگاه کهریزک را به علت شرایط بد نگهداری از زندانیان صادر کرده بود.

از سوی دیگر، انتشار گزارش های تایید نشده درباره دفن شبانه بعضی از کشته شدگان ناآرامی های بعد از انتخابات در گورهای بی نام و نشان نیز از دیگر موارد جنجالی پس از انتخابات بوده است.

آیت الله خامنه ای در سخنان خود با تشکر از خدمات نیروی انتظامی و بسیج، خواستار رسیدگی به عملکرد ماموران مجرم شد.

آقای خامنه ای ضمن تاکید بر "برخورد قاطع" با حوادث کوی دانشگاه تهران و بازداشتگاه کهریزک گفت: " در حادثه كوی دانشگاه تخلفات بزرگی انجام شده كه پرونده ویژه ای برای آن تشكیل شده تا مجرمان بدون توجه به وابستگی سازمانی، به مجازات برسند."

آقای خامنه ای با "معدود" دانستن تعداد کشته شدگان در ناآرامی های بعد از انتخابات گفت: " البته این گونه مسائل نباید با مسئله اصلی بعد از انتخابات خلط مبحث شود."

آقای خامنه ای گفت عده ای ظلم بزرگ "هتک حرمت از نظام" را نادیده می گیرند و به جای آن موضوع کهریزک و کوی دانشگاه را قضیه اصلی عنوان می کنند که "این نگاه، خود یك ظلم آشكار است."

به گفته آقای خامنه ای اعتراض ها به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری از قبل برنامه ریزی و جریانی حساب شده بود.

او در این حال گفت رهبران اعتراض ها را به وابستگی به آمریکا و بریتانیا متهم نمی کند.

آقای خامنه ای گفت: "من، پیشقراولان حوادث اخیر را به دست نشاندگی بیگانگان از جمله امریكا و انگلیس متهم نمی كنم چرا كه این موضوع برای من ثابت نشده است اما تردیدی وجود ندارد كه این جریان، چه مسئولان و پیش قراولان آن بدانند و چه ندانند جریانی حساب شده بود."

BBC

فرمان 4 ماده ای رهبر معظم انقلاب برای رسیدگی به تجاوز جنسی در زندانها

به دنبال افشای سخنان شاهد کروبی که می گوید از من پرسیده اند: دخول تا کجا بوده و آیا آن شخص ارضا شده است یا نه؟، مقام معظم رهبری هیئتی را تحت عنوان هیئت رسیدگی به میزان دخول منصوب و به آنان دستور دادند فوراً به ادعاهای مطروحه رسیدگی و نتیجه را به دفتر معظم له گزارش دهند.

در بخشی از نامه مقام عظمای ولایت به شورای نگهبان آمده است: بنده کراراً عرض کرده ام که رعایت عدالت در ام القرای اسلام مایه سرافکندگی دشمنان خارجی و نومیدی دشمنان داخلی خواهد شد. لهذا شخصاً آیات عظام جنتی و یزدی (حفظهما الله) را مأمور می نمایم تا طبق دستور العمل مشروحه زیر و با همکاری یک هیئت ژوری که تعیین می کنم، به تک تک ادعاها رسیدگی و باعث خفت و زبونی دشمنان نظام شوند.

معظم له افزوده اند: نظر به شجاعت، دل و جرأت، تقوی و عدالتی که در حضرت آیت الله جنتی سراغ دارم، ایشان را مسئول اندازه گیری آلات تناسلی متجاوزین می نمایم. همچنین نظر به تقوی، خلوص نیت، عدالت و باریک بینی حضرت آیت الله یزدی، ایشان را نیز به سمت مسئول اندازه گیری مقعد افراد مورد تجاوز منصوب می نمایم. علاوه بر آن دو مجتهد بزرگ، حضرات آیات آملی لاریجانی، سید احمد خاتمی، مصباح یزدی، جناب آقای حاج حبیب الله عسکر اولادی، سرکار خانم فاطمه رجبی و خواهر فاطمه آجرلو را نیز به عنوان هیئت ژوری تعیین می نمایم. مسئولیت همه برادران و خواهران بر اساس دستورالعمل ذیل قابل تنفیذ است:

1 ـ بر اساس حدیث شرف لا یکتمل الدخول الا و منهم یعنی دخول تکمیل نمی شود مگر اینکه مقعد مناسب آن یافت شود، ملاک صحت و سقم تجاوز، اندازه گیری محیط مقعد ضربدر قطر آلت تناسلی است. پس از تعیین محیط مقعد افراد مورد تجاوز، یکی از برادران متجاوز را که لیست آنان پیوست همین نامه است، احضار و قطر آلت ایشان را اندازه گیری نمایید:

مسأله الف: چنانچه محیط مقعد (بدون استفاده از مواد چرب کننده) یک سوم قطر آلت (در حالت نعوظ) بود، تجاوز با موفقیت صورت گرفته است. ایضاً احتیاط واجب آن است که در چنین مواردی حتماً باید منی بیرون آمده باشد و متجاوز هم به طور کامل لذت برده باشد. قاطبه علما بر این نظرند که خروج مذی و وذی مورد قبول نیست و لذت محسوب نمی شود. لهذا اگر کسی مدعی شد که مورد تجاوز قرار گرفته ولی متجاوز گفت که منی از وی بیرون نیامده و لذتی حاصل نشده، مدعی باید تعزیر شرعی شود و حد قذف بر وی جاری گردد. والله اعلم.

مسأله ب: میزان دخول بر اساس حدیث شریف الدخول یعنی کلش داخل است. چنانچه کل آلت داخل نشده، باز محل تردید است و احتیاط مستحب آن است که حکم به برائت متجاوز داده شود، ولو تا ختنه گاه هم داخل کرده باشد. در چنین حالتی حد قذف بر مفعول واجب شرعی است و باید حد بر وی جاری گردد. والله اعلم.

مسأله ج: علی ای حال، چنانچه این شرایط حصول نشد یا هیئت محترم در قطر آلت، محیط مقعد، میزان دخول، خروخ منی، مذی و وذی یا استفاده و عدم استفاده از مواد چرب کننده، به ریب و تردید دچار شدند، موارد به شورای نگهبان و سپس به مجمع تشخیص مصلحت ارجاع تا حسب تشخیص آقایان اقدام گردد.

2 ـ دخول کامل و موفقیت آمیز هر کدام از برادران متجاوز، دو حسنه دارد. علی هذا لازم است هر کدام از آقایان متجاوز که کاملاً دخول کرده باشند، به شورای نگهبان معرفی تا شرایط ورود آنان به هیئت دولت، مجلس آتی یا قوه قضاییه فراهم گردد. اجرکم عندالله.

3 ـ طبق رهنمودهای فوق الذکر و پس از حصول اطمینان هیئت محترم از دخول کامل و لذت شامل، لیست جدیدی از آقایان کامل التجاوز تهیه و به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تحویل نمایید تا حسب یکی از مناسبتهای انقلابی به هرکدام از آقایان جوایز آبرومندانه ای تعلق گیرد.

4 ـ لازم است هیئت محترم کلیه مفعولین و افراد مورد تجاوز را به دقت مورد بررسی قرار داده تا هرکدام از آنها که عمل دخول کامل بر روی آنها صورت گرفته، به جرم عمل شنیع لواط سنگسار شوند. لازم است که آقایان و خانمها در این مورد حساس جانب احتیاط را رعایت کرده مبادا حد شرعی بر یک بیگناه جاری شود. نعوذ بالله من وسواس الخناس.

شهریور سنه 88 هجری شمسی

الاحقر سید علی خامنه ای رهبر اسلام ناب خمینی

در باره نویسنده: نویسنده این لطیفه مانند جانسوز یک طلبه تواب و مستعفی است که 5 سال پیش پس از دیدن شناعات و رذایل در میان برخی طایفه معممین علی الخصوص در میان مسئولین جمهوری اسلامی از حوزه بیرون آمد و امروز در کنج غربت روزگار می گذارند.

منبع: سایت اطلاعات نت

طرافیان رفسنجانی بر سکوی اتهام "کودتای مخملی"


دويچه وله : چهارمین دادگاه رسیدگی به اتهامات شماری از فعالان سیاسی اصلاحطلب به سکویی برای حمله به اطرافیان هاشمی رفسنجانی بدل شد. در همین حال، هواداران دولت با تشدید حمله به رفسنجانی، خروج او از شورای تشخیص مصلحت را مطرح کردهاند.

حمله به هاشمی رفسنجانی، شخصیتهای سیاسی پیرامون او و دانشگاه آزاد که نهادی نزدیک به وی تلقی میشود در ۴ سال زمامداری دولت نهم امری رایج بود. محمود احمدینژاد در مناظرههای تلویزیونی قبل از انتخابات اخیر ریاست جمهوری، حمله به رفسنجانی و اعضای خانواده او را به اوج رساند و مجدداَ آنها را به فساد مالی و اقتصادی متهم کرد. این حملات، رفسنجانی را به نگارش نامه‌ی معروفش در روزهای منتهی به انتخابات ریاست جمهوری به آیتالله خامنهای واداشت. در این نامه رفسنجانی حملات احمدینژاد را به فتنه تشبیه کرد و از ولی فقیه خواست که «برای حل این مشکل و برای رفع فتنههای خطرناک و خاموش کردن آتشی که هماکنون دودش در فضا قابل مشاهده است»، اقدام مؤثری انجام دهد.

این نامهتقریباَ بیپاسخ ماند و حمله هوداران دولت به رفسنجانی و نزدیکان او در روزها و هفتههای پس از انتخابات نیز ادامه یافت.

اتهام پولشویی و جعل سند به مهدی هاشمی

در دادگاه روز سهشنبه نیز رشته‌ی سخن به برخی از بازداشتشدگان پس از انتخابات ریاست جمهوری سپرده شد تا نوک تیز حمله را متوجه مهدی رفسنجانی، پسر اکبر هاشمی رفسنجانی کنند و اتهامات متعددی را علیه او و دانشگاه آزاد به ریاست عبدالله جاسبی مطرح سازند.

حمزه‌ی کرمی، مدیر سایت جمهوری که در کارزار انتخابات ریاست جمهوری از میرحسین موسوی حمایت میکرد، در اظهاراتی که خبرگزاری فارس از او نقل کرده، عبدالله جاسبی، رئیس دانشگاه آزاد را به هر گونه تلاش برای جلوگیری از انتخاب احمدینژاد "متهم" کرد. او گفته است که در جریان انتخابات ریاست جمهوری نهم، مهدی هاشمی امکانات مالی و تشکیلاتی یک سازمان دولتی (سازمان بهینهسازی مصرف سوخت) را در خدمت پیروزی پدرش در این انتخابات قرار داده و در این راه از سندسازی و پولشویی هم ابایی نداشته است. فارس در ادامه از قول کرمی، مهدی هاشمی را به حمله به سپاه و بسیج در سایت جمهوری و تلاش برای تضعیف این نهادها متهم کرده است.

خبرگزاری فارس همچنین از قول مسعود باستانی، یکی دیگر از همکاران سایت جمهوری نوشته است که این سایت به مدیریت مهدی هاشمی، «حمله به عملکرد ۴ ساله دولت و تضعیف نهادهای قانونی کشور(سپاه ،بسیج، شورای نگهبان و...) و القای تقلب و التهابآفرینی در انتخابات» را در دستور کار خود داشته است.

کیان تاجبخش، یکی دیگر از متهمان حاضر در دادگاه نیز از جنبه‌ی دیگری هاشمی رفسنجانی و اطرافیان او را مورد حمله قرار داد. به نوشته‌ی فارس، وی گفته است که «در دوره دولت سازندگی شاهد شروع برنامه استحاله فرهنگی بودهایم و زمانی که کرباسچی در شهرداری بود، از طریق شهرداری شیوهی جدید استحاله فرهنگی در کل شهر تهران و بعد هم به بقیه شهرها اشاعه میشد

استعفایی سیاسی

هم دانشگاه آزاد و هم مهدی هاشمی بلافاصله به اتهامات یادشده واکنش نشان دادند و آنها را بی‌اساس خوانده‌اند. مهدی هاشمی در نامه‌ای به رئیس صدا و سیمای جمهوری اسلامی خواهان آن شد که وقت لازم در اختیارش قرار گیرد تا به اتهامات مطرح‌شده در دادگاه پاسخ گوید. وی طرح این اتهامات را «اقدامی فرمایشی» دانسته که درست پس از اعلام خبر ارسال شکایت خانواده آیت‌الله هاشمی از احمدی‌نژاد به قوه قضائیه صورت گرفته است.

همزمان با طرح اتهامات بیشتر علیه خانواده‌ی رفسنجانی در دادگاه، اعلام شد که فاطمه‌رفسنجانی، دختر هاشمی رفسنجانی نیز پس از ۱۱ سال ریاست بر فدراسیون بیماری‌های خاص از این مقام کناره‌گیری کرده است. او در بیانیه‌ای که به مناسبت این استعفا منتشر کرد، آشکارا از فشار حامیان دولت سخن گفت. فاطمه رفسنجانی نوشت که چون دیگر امکان ادامه کار در این پست را ندارد، آن را ترک می‌کند تا کسان دیگری «بتوانند راهی در حلقه بسته مدیریت اجرایی کنونی کشور بجویند.»

تقاضا برای اخراج رفسنجانی از شورای تشخیص مصلحت

برخی از ناظران و تحلیلگران با توجه به فعل و انفعالات اخیر بعید نمیدانند که حامیان دولت در سپاه و دستگاه قضایی با استناد به برخی ابهامات و شایعات در باره‌ی خانواده‌ی رفسنجانی به دنبال تسویهحساب سیاسی با خود او باشند و برای تنگترکردن حلقه‌ی فشار به گرد وی احضار یا بازداشت پسرش را در دستور کار قرار دهند. اظهارات برخی از نزدیکان به دولت نیز دلایل بیشتری برای عملیشدن چنین گمانهای به دست میدهد. محمد جعفر بهداد، مدیرعامل خبرگزاری ایرنا که به رسانهای تمام و کمال تبلیغی برای دولت بدل شده است در مقالهای در این خبرگزاری، آشکارا از آیتالله خامنهای خواسته است که هاشمی رفسنجانی و همفکران او را از شورای تشخیص مصلحت اخراج کند. بهداد نوشته است: «« اینک که موثرترین عوامل طراحی و اجرای پروژه " کودتای انتخاباتی " در ترکیب عالی ترین مجموعه مشورتی نظام حضور دارند ، این پرسش در ذهن شکل می گیرد : آیا کسانی که با تحرکات و تحریکات شبه سیاسی قبل و بعد از انتخابات ، نظام را آزار داده و کشور را دچار تکانه های خسارت بار کردند ، در جایگاه مجمع تشخیص مصلحت نظام ، به نفع نظام و منافع و اقتدار ملی تصمیم گیری یا تصمیم سازی خواهند کرد؟»»

موارد بالا شاید حاکی از آن باشند که زورآزمایی در سطوح بالای قدرت در روزها و هفتههای آینده وارد مرحله‌ی تازهای خواهد شد.

حکایت هلو و بادمجان



بازداشت یک روزنامه نگار دیگر فریبا پژوه بازداشت شد

شهریور ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۰۱: سحام نیوز : فریبا پژوه روزنامه نگار و عضو جبهه مشارکت بازداشت و به زندان اوین منتقل شده است.

سحام نیوز : فریبا پژوه روزنامه نگار و عضو جبهه مشارکت بازداشت و به زندان اوین منتقل شده است. فریبا پژوه از روزنامه نگاران اطلاحطلب بوده اند که با خبرگزاری ایلنا و روزنامه اعتماد ملی همکاری داشته است. این روزنامه نگار در حالی بازداشت شده است که روزهای اخیر برخی از روزنامه نگاران از جمله مهسا امر آبادی و سمیه توحید لو آزاد شده اند و انتظار می رفت که روند بازداشت ها متوقف شود .

اعتراضات مردم


سینه زدن زیر علم روباه پیرهاشمی‌ رفسنجانی یا مبارزه در زمین دشمن؟

رضا شاهینی
بنظر میرسد جنبش مدنی ایران به منظور کم کردن هزینه مبارزه ، این بار تصمیم گرفته مبارزه مسالمت آمیز خود را در زمین دشمنیعنیراهپیمایی روز قدس ادامه دهد. تقریبا بر هیچ ناظر سیاسی پوشیده نیست سمت و سوی جنبش مدنی ایران چیزی جز انحلال رژیمولایت فقیه و بر قراری یک حکومت دمکراتیک عرفی یا سکولار که در آن هم حقوق ملت رعایت شود و هم حرمت دین حفظ گرددنیست.‌‌
در این میان همگان واقف هستیم که جهت رسیدن به چنین نظام مردم سالاری باید از سد رژیم اسلامی عبور کنیم. کم کردن هزینه مبارزه به مشارکت بیشتر توده مردم منجر خواهد شد. در پی سرکوب شدید اعتراضات ، مردم از طریق شعارهای الله اکبر و مرگ بر دیکتاتور بر پشت بامها جنبش را زنده نگه داشته اند. موسوی و کروبی تقریبا بطور ناخواسته در مسیر جنبشی قرار گرفته اند که عمیقا با آنچه آقای خمینی در ۳۰ سال پیش بنا نهاد در تضاد است.
در این میان قضیه رفسنجانیاز چند جهت قابل توجه است.
۱-رفسنجانیتا کنون رسما نتیجه انتخابات را نپذیرفته و از طرف دیگر نیز سرکوب و خشونت رژیم را محکوم نکرده است.
۲-این موضع گیری بینابین سبب شده تا دو طرف درگیری یعنیمردم و رژیم خامنهای هر کدام به زعم خود از رفسنجانیانتظاراتی داشته باشند.
۳-مردم توقع دارند رفسنجانیبا موضع گیری قاطع بر ضد رژیم خامنهای گذشته ننگین و خونبار خود را نزد وجدان ملیجبران کند و با توجه به آمادگی روحیجنبش مدنی برای بخشش هر آنکه به مردم می‌‌پیوندد قلم عفو بر گذشته سیاه او بکشند.
۴-از سوی دیگر رژیم خامنهای انتظار دارد رفسنجانیبصورت کژ دار و مریز و دو پهلو سر انجام با کوسه سفیدی(ریش سفیدی) همچون ترمزی در مسیر جنبش عمل کرده و در نهایت رژیم سر کوبگر ولایت فقیه را از این مهلکه نجات دهد. نباید از یاد برد که در جریان رسوایی قتلهای زنجیرهای رفسنجانیبر همین منوال گفت" فتیله را پایین بکشید".
۵- از انجایکه اعتماد به این روباه پیر چندان آسان نیست، شاید باید گفت "عاقبت گرگ زاده گرگ شود". به نظر نمی‌‌رسد رفسنجانیدر این موقع حساس جانب ملت را بگیرد. بنا بر این بایستی حضور گسترده در مراسم روز قدس را تنها به عنوان فرصتی جهت ادامه مبارزه مدنی در زمین دشمن تلقیکرد. خوشبختانه این جنبش به چنان بلوغ سیاسی و دور اندیشیخرد مندانه رسیده است که می‌‌داند چه تاکتیکهاییرا در راه رسیدن به هدف در پیش گیرد.
آقای رفسنجانی‌، حتما شاهد بودید که پس از خطبه ۲۶ تیر ماه که تا حدودی شما جانب حقوق ملت را گرفتید، چگونه این مردم قدر شناس از شما سپاسگزار بودند. شما در اظهار نظر بعدی به نحوی وفاداری خود را به خامنهای ابراز داشتید و این امر سبب فاصله گرفتن از مردم گردید. باند خامنهای -احمدینژاد در صدد است تا در فرصتی مناسب شما را برای همیشه از صحنه حذف کند. امروز دیگر اتخاذ موضع بینا بین و سیاست یکیبه نعل یکیبه میخ جواب نمی‌‌دهد. شما می‌‌توانید همانند موسوی و کروبی بجای تکیه بر ستون خونین ولایت، جانب ملت را گرفته و آینده خاندان هاشمیرا تضمین کنید.نگاهیبه دادگاه فرمایشی چهارم نشان می‌‌دهد که چگونه آنها حتا فرزند و برادر زاده شما را نشانه گرفته اند. آیا شایسته نیست بجای حمایت از دستگاه استبدادی ولایت فقیه دست کم در فکر نجات خاندان خود باشید. از ما گفتن از شما نشنیدن!
. تا دیر نشده بجنبید.

آقای رفسنجانی اگر کوتاه بیایید فردا نوبت محسن شماست

نامه ای سرگشاده به آقای هاشمی رفسنجانی

با سلام

آقا ی رفسنجانی تلاش شما برای بازگشت آب رفته به جوی و آبروی رفته از نظام جمهوری اسلامی را درک می کنم و به نیکی می دانمکه شما نیز فرزندی از فرزندان این نظام هستید. بارها خود را جای شما گذاشته ام تا بدانم اگر من به جای شما بودم، در برابر مشکلپیش آمده چگونه عمل می کردم. شما کسی که از نخستین روزهای پیروزی انقلاب در کنار و یاور آیت الله خمینی بودید و پس ازمرگشان هم برای حفظ نظام علی خامنه ای را برای نشاندن بر تخت ولایت یاری کردید. نمی خواهید و نمی توانید باور کنید که درختیکه آبش دادید و سالها از عمر خویش را کود کردید و به پایش ریختید، امروز در حال بلعیدن فرزندان خویش است. باورتان نمی شود کهاین گیاه آدمخواری که پرورده اید حاصل عمر و دست شما نیز هست. در دادگاه چهارم دیدیم که نرمک نرمک نام فرزندانتان را به میانآورده اند تا زمینه را آماده کنند برای دراز کردن محسن در همان قبری که اصلاحطلبان را خوابانده بودند. پس از محسن و فائضه هملابد نوبت خود شما و یا همسر محترمتان است تا پای سخنان گهر بار بازجویان محترم بنشینید. من امروز به وضوح روزی را می بینمکه فرزندان شما نیز در همان دادگاه بر علیه هاشمی رفسنجانی اعتراف کنند و بگویند که پدرشان قصد برانداختن ولی فقیه را داشتهاست. آقای رفسنجانی اینها پلها را پشت سرشان یکی یکی خراب کرده اند تا بدینجا رسیده اند و راه بازگشتی برای خود نگذاشته اند. اگرگناه کشتن دهها نفر را بر عهده کسی بگذارند با شکنجه و تجاوز به زنان و مردان این سرزمین چه خواهند کرد. با شکنجه و وادارکردن دهها فرزند اصلاحگر این نظام به اعتراف بر علیه خویش چه خواهند کرد. آقای رفسنجانی همانگونه که من خود را جای شمانهادم ، شما نیز برای درک موضوع باید خود را به جای کودتا گران نهید. آنها کودتا نکرده اند تا با گفته و نصیحت شما از راه رفته بازگردند. از شما می پرسم برای آنها چاره ای برای بازگشت بی هزینه مانده است؟ آیا آنها حاضرند به عقب برگردند و حکومت را باهمینها که شکنجه کرده اند سهیم شوند؟ آیا کسانی که شکنجه شده اند و غرورشان را با وادار کردنشان به اعتراف ساختگی شکسته اند، باز حاضرند با چنین کسانی کار و زندگی کنند؟ آقای رفسنجانی عقب نشینی و کوتاه آمدن در مقابل این جانیان نه تنها آنها را به عقبنشینی و رعایت انصاف تشویق نکرده است بلکه آنها جری تر از پیش شده اند. پس قبل از آنکه در دادگاه ساختگی فردا به جایحجاریان بتشینید، قبل از آنکه غرور و شخصیت شما را خرد کنند. خود پیشگام شوید و غرور و شخصیت خود را قبل از آنکه به اجبارباشد ، با اراده خویش نشان دهید. در واقع چاره نمانده است به جز مقاومت در برابر سرنوشتی که برای من و شما و ایران رقم زده اند. راه بازگشتی نیست و پلی باقی نمانده است. آقای کروبی می داند من چه می گویم و به همین دلیل است که سکوت نمی کند. آقای کروبیمی داند آن بالا چه خبر است و می داند با چه دد و دیوهایی طرف است و به همین دلیل است که سکوت نکرده است. او می داند کهسکوت او نه تنها باعث عقب نشینی کودتاگران نخواهد شد بلکه آنها را جریتر از پیش خواهد کرد. آقای رفسنجانی خنده تمسخر آمیز رئیس جمهورمنتصب کودتا در روز معرفی قاضی القضات را همه دیدند، خنده ای که هزاران حرف و جنایت نگفته در خود نهان داشت، اما شما در پاسخ با لبخندی از سر اجبار پاسخش دادید. چه اجباری در کار شماست که لبخند تحویل قاتل خود و فرزندانتان می دهید؟ او شما را چه راست و چه دروغ سر مهره و علمدار حوادث اخیر معرفی کرده است و در این مدت نشان داده است که تا نیشش را را نزند ول کن شما نیست. برای مردم نه! برای خود و خانواده خود کاری کنید، کارستان!

وبلاگ انتخابات ریاست جمهوری

مدیرعامل بهشت زهرا برکنار شد، جرس

شبکه جنبش راه سبز(جرس) : در پی افشای خبر دفن مخفیانه 44 نفر از کشته شدگان اعتراضات اخیر و پخش تصاویر محل دفن آنها به همراه شماره جوازهای دفن صادر شده از سوی بهشت زهرا ساعتی پیش مدیرعامل بهشت زهرا برکنار شد.

بنابر گزارش پایگاه خبری فراکسیون اقلیت مجلس ،محمود رضاییان از مدیرعاملی سازمان بهشت زهرا برکنار شد.
محمود رضائيان 57 ساله بیش از دو دهه در سازمان بهشت زهرا در پست هاي معاون مالي و اداري - معاون هماهنگي برنامه ريزي و بازرگاني و قائم مقام و از سال 1375 تا برکناریش به مدت 13 سال مدير عامل سازمان بهشت زهرا و شهردار حرم امام خميني بود.

گفتنی است در روزهای اخیر اخباری منتشر شد مبنی بر این که در روزهای 21 و 24 تیرماه سال جاری پیکر 44 نفر از کشته شدگان اعتراضات پس از انتخابات در تدابیر شدید امنیتی و بدون شناسایی و اطلاع خانواده های آنها در قطعه 302 بهشت زهرای تهران دفن شده است.

هرچند این خبر که اول بار توسط پایگاه اطلاع رسانی حزب مشارکت منتشر شده بود توسط مدیرعامل بهشت زهرا تکذیب شد اما این بار وبسایت نوروز حتی شماره قطعه هایی که این کشته شدگان در آن دفن شده اند و پس از آن تصاویری را از این محل منتشر کرد که بازتاب گسترده ای در رسانه ها یافت.

پس از رسانه ای شدن این موضوع نمایندگان مجلس و اعضای کمیته ویژه مجلس اعلام کردند که برای رسیدگی به این موضوع روز سه شنبه و همچنین روزهای آتی به محلی که گفته می شود پیکر کشته شدگان اخیر مخفیانه در آنجا دفن شده است خواهد رفت و تحقیقات لازم را به عمل می آورند.

آماده باش سبزها: امام‌ جمعه‌ روز قدس، هاشمی رفسنجانی است، رویداد


چهارشنبه 4 شهريور 1388

روزنامه کیهان دیروز در واکنش به شایعات ناظر به حضور صدیقی به جای آیتالله هاشمی رفسنجانی در نمازجمعه، از حضور هاشمی در نمازجمعه روز قدس خبر داد. همزمان سبزها نیز در حال مهیا شدن برای حضور در راهپیمایی این روز هستند.

به گزارش موج سبز آزادی، در حالی که با استقبال گسترده رسانههای اینترنتی و افکار عمومی، حضور سبزها در راهپیمایی روز قدس از همکانون مشخص شده و همه منتظر اعلام نظر رهبران جنبش در خصوص چگونگی این حضور هستند، روزنامه کیهان نیز اعتراف کرد که اقامه نمازجمعه روز قدس با آیتالله هاشمی رفسنجانی است و کسی قرار نیست جایگزین او شود.

«موج سبز آزادی» پیش از این هم در پاسخ به ابراز نگرانی برخی فعالان فضای مجازی، گزارش داده بود که طبق روال چندین و چند ساله، آخرین نمازجمعه ماه مبارک رمضان که به عنوان روز قدس نامگذاری شده است، به امامت هاشمی رفسنجانی برگزار میشود و هر تلاشی از سوی کودتاگران برای تغییر این رویه جاری، هزینههای سنگینی در پی خواهد داشت.

حال به نظر میرسد محافل نزدیک به سران کودتا با مشاهده واکنش افکار عمومی به شایعه انتصاب صدیقی به جای هاشمی به عنوان امامجمعه موقت تهران، قصد تکذیب این جایگزینی را دارند؛ تا جایی که روزنامه کیهان همزمان ناگزیر شده به قطعیت حضور هاشمی در نمازجمعه روز قدس نیز اعتراف کند.
این روزنامه نوشته است: «بنابر کسب اطلاع خبرنگار کیهان رئیس مجمع تشخیص مصلحت، روز قدس برای اقامه نمازجمعه تهران به دانشگاه تهران خواهد آمد

روز قدس، نامی است که امام خمینی برای آخرین جمعه ماه رمضان انتخاب کرد تا مسلمانان همه ساله در این روز برای اعتراض به جنایات دولت اسرائیل، تظاهرات و راهپیمایی کنند.

اما امسال با توجه به جنایتهای دولت کودتایی احمدینژاد و متحدانش در نهادهای نظامی و انتظامی، معترضان تصمیم گرفتهاند از فرصت راهپیمایی روز قدس برای اعتراض به رفتار اسرائیلی دولت ایران استفاده کنند.

به نظر میرسد که از هماکنون قصد معترضان به کودتای انتخاباتی برای سبز کردن راهپیمایی روز قدس و تبدیل این راهپیمایی به یک اعتراض ملی علیه هرگونه خشونت و رفتار اسرائیلی قطعی شده و همانطور که «موج سبز آزادی» نیز در هجدهمین موجآفرینی خود بر آن تاکید دارد، تنها باید منتظر روزهای آخر بود و جزئیات را در آن روزها با توجه به موضعگیری رهبران جنبش سبز اعلام کرد.


گویا نیوز