سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۶/۱۹

یک مقام ارشد سپاه: ۳۶ نفر در نا آرامی های پس از انتخابات کشته شدند

10/09/2009

Photo obtained by AP outside Iran shows an Iranian female protester in front of burning public trash bins during an opposition rally in Tehran, 09 Jul 2009
یک فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران می گوید در نا آرامی های پس از انتخاب مجدد محمود احمدی نژاد، ۳۶ تن کشته شدند. عبدالله عراقی این موضوع را در گفت و گویی با روزنامه اصلاح طلب اعتماد عنوان کرد و همچنین گفت دست کم سه نفر از بازداشت شدگان در زندان کهریزک در میان کشته شدگان بودند.

بسیاری از معترضین در این زندان بازداشت شدند، اما در پی مرگ سه نفر در بازداشت و انتشار گزارش های بد رفتاری با زندانیان، آیت الله خامنه ای دستور بستن آن را صادر کرد.

رقمی که عراقی ارائه داد از تعداد رسمی کشته شدگان که حدود ۳۰ نفر اعلام شده بود، اندکی بالاتر است، اما از ۷۰ نفر کشته ای که مخالفان تخمین می زنند به مراتب پایین تر است. در جریان تظاهرات خیابانی هزاران معترض دستگیر شدند، و گروه های طرفدار حقوق بشر می گویند هنوز بسیاری از آنها زندانی هستند.

در این میان، تندروها با دستگیری جداگانه دستیاران ارشد میرحسین موسوی و مهدی کروبی بر فشار بر مخالفان افزوده اند.

رادیو صدای آمریکا

کارشناسان: مصرف آب ‌تهران خطرناک است

خبرآنلاین: آلودگی آب مناطق مختلف شهر تهران به ویژه 19 و 20 آنقدر شدید است که مصرف آن خطرناک است.

در حالی که طی دو ماه گذشته اخبار متعددی در خصوص آلودگی آب تهران منتشر شده و نگرانی‌هایی درباره مصرف آن برای شهروندان تهرانی به وجود آورده بود، مرتضی تمدن استاندار تهران با سخنانی مانند: «آب شرب تهران هیچ مشکلی ندارد و نباید برخی آلودگی آب‌های سفره‌های زیرزمینی را به آب شرب تهران ربط داد، و برای آنکه هر دستگاه و شخصی نتواند درباره آب تهران اظهار نظر کند و مردم را بیهوده نگران و مضطرب سازد، مصوب کردیم مسئولان قضایی از او دلیل و مدرک مستند بخواهند و اگر نتوانست ادعای خود را اثبات کند مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرد».

اما کامران دانشجو، سخنگوی شورای شهر تهران در دویست و پانزدهمین جلسه شورای شهر تهران با اعلام آلوده بودن آب تهران تلاش آنها را ناکام کرد و گفت: «آلودگی آب شرب شهر تهران همواره وجود داشته اما در برخی محلات کم و زیاد دارد و سازمان آب باید نسبت به نوسازی شبکه آبرسانی هرچه زودتر اقدام کند.»

در حال حاضر به دلیل کلر زنی به آب‌های مصرفی ماده دیگری با عنوان تری‌هالومتان در آب شرب تهران وجود دارد که به عقیده کارشناسان گرچه مقدار این ماده در حال حاضر زیر حد مجاز است اما این ماده سرطان‌زا بوده و در آینده مشکلاتی را به وجود خواهد آورد.

دکتر قدوسی استاد محیط‌زیست دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به وجود عنصر خطرناک ازت در آب تهران می‌گوید: «به دلیل نقصان سیستم فاضلاب و وجود چاه‌های جذبی در شهر، مواد شیمیایی و فلزات سنگین مانند ازت در شوینده‌ها، سوخت ماشین‌آلات سبک و سنگین و پسماندهای صنعتی و. . . وارد سفره‌های آب زیرزمینی شده و پس از استخراج در دسترس شهروندان قرار می‌گیرد که بسیار خطرناک است.»

این کارشناس محیط‌زیست می‌افزاید: «متأسفانه آب تهران نه‌تنها سالم نیست بلکه خطرناک است. آلودگی آب مناطق مختلف شهر تهران به ویژه 19 و 20 آنقدر شدید است که مصرف آن خطرناک است.»

دکتر علیرضا مرندی عضو کمیسیون بهداشت مجلس و وزیر سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی معتقد است: «در حال حاضر نه می‌توان وجود انواع فلزات سمی و خطرناک را در آب تهران انکار کرد و نه می‌توان با اطمینان گفت این آب، آبی آلوده نیست.»

دکتر مرندی در ادامه می‌گوید: «در حال حاضر در این رابطه با مسئله آنزیم‌هایی که در پودر‌های رختشویی به کار می‌روند مواجهیم؛ آنزیم‌هایی که به سرعت جذب خاک می‌شوند و بسیار خطرناک هستند و مهم‌ترین مشکل آلودگی آب تهران چون دارای سیستم فاضلاب نیستیم، چاه‌های جذبی (چاه‌های متداول دستشویی خانه‌ها) است که به آلودگی سفره‌های زیرزمینی‌ دامن می‌زنند.»

ایران پرس نیوز

جبهه مشارکت: راه سبز امید «مانیفست رهایی از استبداد» است

هفته پیش میرحسین موسوی یکی از نامزدهای معترض انتخابات ریاست جمهوری اخیر، با انتشار بیانیه ای تفصیلی رسما راه اندازی تشکیلاتی تخت عنوان «راه سبز امید» را اعلام کرد.

۱۳۸۸/۰۶/۱۹
جبهه مشارکت ایران اسلامی اولین تشکل بزرگ اصلاح‌طلبی است که روز پنج‌شنبه با صدور بیانیه‌ای از تشکیل «راه سبز امید» توسط میرحسین موسوی رسما استقبال کرد.

پیش از این عده‌ای از اشخاص و فعالان سیاسی در داخل و خارج ایران ضمن اظهار نظر در این زمینه از راه‌اندازی این تشکیلات استقبال کرده بودند.

جبهه مشارکت ایران اسلامی که جمع زیادی از اعضای اصلی و شورای مرکزی آن از زمان آغاز اعتراضات به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در بازداشت به سر می‌برند در بیانیه خود اظهار امیدواری کرده است که «راه امید سبز» بتواند «به عصر یخ‌بندان گردش دموکراتیک قدرت پایان دهد».

این تشکل اصلاح‌طلب همچنین بیانیه «راه سبز امید» که از سوی میرحسین موسوی منتشر شد را «مانیفست رهایی مردم ایران از چرخه معیوب استبداد – وابستگی – عقب‌ماندگی» خوانده است.

جبهه مشارکت ایران اسلامی با استقبال از اقدام موسوی در بیانیه خود آورده است: «اصلاحات برای آن بود که شکاف بین ملت و حاکمیت را ترمیم کند، اما ضعف جامعه مدنی سبب شد تا در این مهم به توفیق کامل دست پیدا نکند.»

این بیانیه با تاکید بر این که «اصلاح‌طلبان اینک می‌توانند در راه تقویت و توانمند کردن جامعه ایران به عنوان منشا اصلی قدرت و اقتدار» بازگشتی «پرتوان به جامعه» داشته باشند دوران کنونی را «عصر یخ‌بندان گردش دموکراتیک قدرت» نامیده است.

جبهه مشارکت ایران اسلامی در بیانیه خود ضمن موفق خواندن تجربه «هر شهروند، یک ستاد» و «هر شهروند، یک رسانه» که از شعارهای انتخاباتی میرحسین موسوی بود نوشت باید «اینک به دنبال تحقق «هر فرد، یک ملت» باشیم».

این تشکل که در انتخابات دهمین ریاست جمهوری از میرحسین موسوی حمایت کرده بود «راه سبز امید» را «راه سبز امید» همه ایرانیان نامیده و نوشته است: «از هر جنسی، از هر نژادی، از هر آیینی و از هر فرهنگ و زبانی، بخشی از هویت ایرانی است که وقتی در کنار هم قرار گیرند، وحدت ملی را شکل می‌دهند.»

صادرکنندگان این بیانیه با اشاره به این که امروز دفاع از جمهوری اسلامی «برای بسیاری از دل‌بستگان به آن مشکل» شده است، خاطرنشان کرده‌اند که «راه سبز امید با نشان دادن سره از ناسره، نه فقط در گفتار، بلکه در رفتار و شیوه عمل خود و ترسیم چهره رحمانی دین می‌تواند اعتماد بر باد رفته را به میراث امام و شهیدان برگرداند».

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: «راه سبز امید، دشمن استبداد، وابستگی، ویژه‌خواری، شایسته‌ستیزی، ریاکاری، دروغ‌گویی و حاکمیت بداخلاقی‌هاست.»

جبهه مشارکت اسلامی در پایان بیانیه خود آورده است: «دیر نخواهد بود روزی که قدرت ملت در حرکت پرتوان خود همه کس و همه چیز را به تسلیم در برابر اراده خود واخواهد داشت.»

پیش از این برخی فعالان سیاسی از گروه‌های مختلف از اقدام میرحسین موسوی برای راه‌اندازی «راه سبز امید» استقبال کرده بودند.

اسماعیل گرامی مقدم، سخنگوی حزب اعتماد ملی، غلامعباس توسلی، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران، محمد سلامتی، دبیرکل سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، و تعداد دیگری از فعالان سیاسی و مدنی از جمله کسانی بودند که به استقبال از این اقدام رفتند.

میرحسین موسوی، یکی از نامزدهای معترض انتخابات ریاست جمهوری اخیر، هفته پیش با انتشار بیانیه‌ای تفصیلی رسما راه‌اندازی تشکیلاتی تحت عنوان «راه سبز امید» را اعلام کرد.

رادیو فردا

میرحسین موسوی به همراه مهدی کروبی دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری بودند که به روند برگزاری و اعلام نتایج انتخابات معترض بوده و دولت برآمده از آن را «نامشروع» اعلام کرده‌اند.

بخشی از آرای انتخابات افغانستان باطل اعلام شد

یک کارمند انتخاباتی در افغانستان

انتظار نمی رود نتایج نهایی انتخابات تا پایان ماه جاری اعلام شود

کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی در افغانستان آرای بخشی از مراکز رای دهی را به دلیل موجودیت تقلب در آن، باطل اعلام کرده است.

مسئولان این کمیسیون می گویند، "مدارک واضح و قناعت بخش" در مورد تقلب در این آرا به دست آمده است.

این آرا، شامل بیست و هفت مرکز رای دهی در ولایت غزنی، پنجاه و یک مرکز در قندهار و پنج مرکز رای دهی در ولایت پکتیکا است.

این نخستین بار است که بخشی از آرای انتخابات بیست و نهم اسد/مرداد افغانستان، رسما باطل اعلام می شود.

دومین انتخابات ریاست جمهوری افغانستان با ادعاهای در مورد موجودیت تقلب گسترده در آن روبرو بوده است. برخی از نهادهای ناظر بر انتخابات، از جمله ناظران اتحادیه اروپا، و نیز شماری از نامزدهای انتخابات، از موجودیت "تقلب گسترده" در انتخابات سخن گفته اند.

کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی اعلام نکرده که مجموع آرای باطل شده، به چه تعداد بوده است، اما مقامات می گویند، در هر یک از 25450 مرکز رای دهی در سراسر افغانستان، حدود ششصد تا هفتصد برگه رای دهی موجود بوده است.

این آرا در حالی باطل اعلام می شود که براساس 91 درصد از آرای شمارش شده، حامد کرزی، رئیس جمهور کنونی افغانستان توانسته حدود پنجاه و چهار درصد مجموع آرا را بدست بیاورد.

رادیو بی بی سی

اما اعلام نتایج نهایی انتخابات، تا زمانی صورت نخواهد گرفت که ادعاهای تقلب در انتخابات و شکایات انتخاباتی بررسی شود.

مقاله گاردین در مورد وضعیت سیاسی ایران تندروها به دنبال یک انقلاب دیگر


سایمون تیسدال

اگر کسی هنوز نمی‌داند که چه بر سر انقلاب 2009 ایران آمد جوابش این است: تندروها برنده شدند. هجوم امروز به دفتر نامزد مغلوب ریاست جمهوری، مهدی کروبی، در تهران، تهدیدات ناپخته علیه شخصیت‌های پیشرو مخالف، بازداشت پیشگیرانه دانشجویانی که می‌خواهند به دانشگاه بازگردند، لفاظی‌های شدیدتر علیه نقشه‌چین‌های خارجی؛ چیزی جز اقدامات ناخوشایند یک رژیم مستحکم شده‌ نیست که پس از روزهای تب‌آلود ژوئن تقریبا کنترل را از دست داده بود. تجدید اطمینان محمود احمدی‌نژاد نیز در استهزا کشورهای غربی که برای از سرگیری مذاکرات با ایران بر سر برنامه هسته‌ای مشتاق هستند، آشکار است.

رئیس‌جمهور این هفته روشن کرد که پرونده هسته‌ای بسته شده است، با این وجود پیشنهاد کرد با باراک اوباما در هر کجا و هر زمان در مورد «مسائل جهانی» گفتگو کند. وی افزود بهترین جا برنامه زنده تلویزیونی خواهد بود. با توجه به اینکه ایران هنوز باید به ابتکار «بازکردن مشت» اوباما پاسخ دهد، ممکن است سئوال دوم نیز با اطمینان پاسخ داده شود. آیا ایران نگرانی‌های غرب را جدی می‌گیرد؟ نه اینطور نیست.

مشکلات ذاتی که دردرک شرایط ایران همیشه قابل توجه است، اکنون پس از انتخابات مناقشه‌آمیز یک لایه جدید از پیچیدگی را به خود گرفته است. علی‌رغم گستاخی احمدی‌نژاد و تصویب تضمین شده کابینه راستگرای او از جانب مجلس، ناظران معتقدند جنگ درونی در تشکیلات روحانیون و سیاسی ایران و شکاف‌هایی که اعتراضات خیابانی تابستان را باعث شد، هنوز پایان نیافته است. جنگ‌های بزرگی بر سر مدیریت اقتصادی در جریان است و کسری بودجه با قیمت پایین نفت شدیدتر شده است. هنوز سربازان انقلاب شکست خورده امید خود را از دست نداده‌اند.

یک تحلیلگر آگاه گفت: «یک نوع حس فلجی در تصمیم‌گیری وجود دارد. مشخص نیست که رژیم حتی اگر بخواهد آیا می‌تواند وارد مراوده (با غرب) شود یا نه.» ترغیب آرام تا کنون عمل نکرده است. اما اگر واشنگتن و متحدانش تحریم‌های بیشتری به خاطر نادیده گرفتن مهلت این ماه علیه تهران اعمال کنند، ممکن است رژیم متحد شود. گروه‌های تندرو ممکن است حتی از یک مواجهه با غرب به عنوان روشی برای منحرف کردن نارضایتی داخلی استقبال کنند.

با فرض اینکه در دو هفته پیش رو پیشرفت چشم‌گیری روی نخواهد داد، اقدامی بعدی که آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان – نقش‌آفرینان اصلی در داستان هسته‌ای ایران – انجام خواهند داد سئوال اصلی است که تاکنون بی‌جواب مانده است. به احتمال زیاد توسل آنها به تحریم‌های شدیدتر خواهد بود، از جمله تلاش برای قطع واردات بنزین و دیگر تولیدات پالایش یافته نفتی. همچنین ممکن است به دنبال ممنوعیت سرمایه‌گذاری و بازدارنده‌های شبیه کره شمالی در مورد بانک‌ها و مشاغل ایران باشند.

دو مشکل اصلی در این مورد وجود دارد. یکی این است که چین و روسیه به احتمال زیاد در این بازی شرکت نخواهند کرد. این به معنی است که ممکن است چنین اقداماتی مجبور به دور زدن شورای امنیت سازمان ملل شود، آنچه که یاد آور وضعیت عراق در اوائل سال 2003 است که منجر به تصمیم گیری توسط «ائتلاف داوطلبان»، یعنی اساسا آمریکا، اتحادیه اروپا و ژاپن خواهد شد. مشکل دوم این است که طبق اعتقاد برخی شکاک‌های آمریکایی، تحریم‌ها عمل نخواهند کرد.

جان بولتون نماینده سابق آمریکا گفت: «اگر (تحریم‌ها) اعمال شوند ممکن است باعث کمبود‌‌هایی شود که احتمالا نارضایتی داخلی را از رژیم افزایش دهد، برای همین به مرگ آن کمک می‌کند. اما هیچ‌کس نباید فکر کند تحریم‌های سخت‌تر در آینده قابل پیش‌بینی تاثیری بر برنامه هسته‌ای ایران داشته باشد.» دلایل آن متعدد است. شرکت های غربی و نیز چین و روسیه، بصورت مخفیانه محدودیت‌های جدید را دور می‌زنند؛ ایران می‌خواهد ظرفیت پالایش نفت را تا سال 2012 دوبرابر کند؛ و از همه مهمتراین کشور دارای دومین ذخایر بزرگ گاز طبیعی است.

جری گوو تحلیلگر بین‌المللی هرالد تریبون گفت: «انزوای بیشتر اقتصادی ایران ممکن است باعث تقویت سپاه پاسداران شود. تحریم‌های سنگین‌تر تندروها را علیه یک دشمن مشترک می‌شوراند و به شرکتها و تجارت های متعدد سپاه کمک می‌کند.»

مسیر جایگزین شاید صبر کردن برای انفجار اجتناب‌ناپذیر از درون رژیم و در عین حال تشویق آن است. حامیان می‌گویند این مورد می‌تواند از طریق تبلیغ عدم سرمایه‌گذاری، مشابه اقداماتی که در مورد رژیم دوران آپارتاید آفریقای جنوبی اعمال شد و از طریق حمایت از ایرانیان «معمولی»، گروه‌های زنان، دانشجویان و اتحادیه‌های و از طریق ایجاد فشار توسط موسسات و مشاغل بین‌المللی انجام پذیرد.

چنین رفتاری ممکن است از طریق نوعی بی‌ثبات‌ سازی سری و اعمال خرابکارانه که بوسیله دولت بوش پیگیری می شد، پیش برود یا نرود. این ممکن است شامل تلاش‌هایی برای آماده کردن همسایگان عرب بیمناک از ایران شود. اما در عمل این تاکتیک‌های «قدرت نرم» اصولا وابسته به شرکت گسترده شهروندان است نه اقدامات دولت در برابر دولت.

حمایت از این رفتار اخیر توسط ستون‌نویس نیویورک تایمز راجر کوهن که اخیرا استدلال کرده است تناقضات داخلی رژیم آنقدر گسترده و ناسازگار است که نمی‌تواند در درازمدت کنترل را نگه دارد. کوهن می‌گوید: «از زمان انتخابات 22 خرداد جمهوری اسلامی برای خود تهدید بسیار بزرگتری نسبت به دیگران شده است. از درون در حال تحلیل رفتن است. برای آمریکا و متحدانش تهدید – از طریق تحریم یا چیزهای دیگر – خیلی احمقانه است. بی‌دلیل است.»

اگر این گزینه‌های سیاسی را کنار بگذارید دو انتخاب باقی می‌ماند. یکی اینکه اقرار کنید اسرائیلی‌ها در استدلال اینکه اقدام نظامی تنها راه مطمئن برای متوقف کردن یا به تاخیر انداختن پیشرفت‌های هسته‌ای ایران است حق دارند. دیگر اینکه هیچ‌کاری نکنید و امیدوار باشید که تضمین‌های مکرر ایران مبنی بر اینکه به دنبال ساخت بمب اتمی نیست درست باشد.

مشکل این است هر دو این‌ها فاجعه را به دنبال دارد.

روز آن لاین

فرزند یکی از سفرای رژیم اسلامی مسیحی شده است


سایت حکومتی جهان: تغییر برخی از سفیران جمهوری اسلامی در خارج از کشور به دلیل اشتغال آنها به امور تجاری و با درخواست دستگاههای نظارتی صورت گرفته است. در میان این افراد سفیری با 20 سال سابقه سفارت حضور دارد که متاسفانه فرزند وی مدتی است مسیحی شده و توانسته از این طریق شهروند آن کشور گردد.

مصاحبه محمود تهرانی خواهرزادۀ خامنه ای، با رادیو فردا


زهره آشتيانی خبرنگار سايت اعتماد ملی بازداشت شد، نوروز

در پی پلمپ دفتر حزب اعتماد ملی که روز سه شنبه و با حکم دادستان تهران صورت گرفت، زهره آشتيانی خبرنگار سايت رسمی اعتماد ملی( سحام نيوز) به همراه محمد داوری، سردبير و يکی ديگر از خبرنگاران اين سايت بازداشت شدند.
زهره آشتيانی پيش از اين نيز چندين بار احضار و مورد بازجويی قرار گرفته بود.

روز سه شنبه پس از پلمپ دفاتر مهدی کروبی و حزب اعتماد ملی و بازداشت اعضای سايت، منزل آشتيانی نيز مورد تفتيش ماموران قرار گرفت.
زهره آشتيانی، سابقه همکاری با روزنامه های توسعه، اقبال، اعتماد ملی و برخی ديگر از روزنامه ها و خبرگزاری های اصلاح طلب را در کارنامه خود دارد.
سخنگوی اعتماد ملی در گفتگو با خبرگزاری ايلنا بازداشت اين سه نفر را تاييد کرد.

گویا نیوز

تورم 48 درصدی در انتظار اقتصاد ایران

مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گزارشی تحت عنوان «الگوی مصرف کلان اقتصاد و اصلاح قیمت ها» منتشر کرد. بر اساس گزارش مرکز پژوهش ها، دفتر مطالعات اقتصادی این مرکز با بیان این مطلب که «بررسی شواهد و قرائن موجود حاکی از آن است که با اجرای صرف سیاست اصلاح قیمت ها لزوماً نمی توان شاهد رخداد تحولات واقعی چشمگیر بود و به طور خاص تاثیر این سیاست بر الگوی مصرف خانوار به میزان و دایره شمول افزایش قیمت ناشی از اصلاح قیمت ها باز می گردد»، افزود:« به بیان دیگر در صورتی که افزایش قیمت ها به سمت آزادسازی با یک جهش یکباره صورت گیرد و بخش وسیعی از کالاها و خدمات سبد مصرفی را شامل شود، میزان مصرف کالاها به دلیل عدم امکان جانشینی با سایر کالاهای همان سبد با کاهش مواجه خواهد شد.
همچنین در صورتی که سناریوی پیشنهادی دولت در لایحه هدفمندکردن یارانه ها در اصلاح قیمت حامل های انرژی مدنظر قرار گیرد بسته به اینکه این اصلاح قیمت به صورت همزمان و یکباره یا پلکانی باشد نرخ تورم به ترتیب در صورت یکباره و همزمان
6/48 درصد و در حالت پلکانی 5/10 درصد علاوه بر تورم پایه افزایش خواهد یافت. همچنین می توان پیش بینی کرد چون جامعه مورد هدف (از نظر هدفمندکردن یارانه ها)، هفت دهک هستند (1 تا 7)، حداقل 50 درصد از 18 میلیارد دلار (پرداختی
به مصرف کنندگان) به احتمال بالا با افزایش میل نهایی به مصرف به تقاضا تبدیل می شود. بنابراین پیش بینی می شود تورم ناشی از فشار تقاضا با اجرای پرداخت نقدی یارانه ها
به هفت دهک اول (با فرض آنکه 50 درصد به تقاضا تبدیل شود)، احتمالاً 7/2 درصد باشد که با تاثیر ضریب فزاینده پول (5/1) به چهار درصد بالغ شود.
از سوی دیگر پیش بینی می شود با اجرای سناریوی آزادسازی قیمت ها مصرف کل
در سال 1388 نسبت به سال 1387 از رشد 8/10 درصدی برخوردار شود که این نرخ برای هزینه های مصرفی خصوصی و دولتی به ترتیب 2/12 و سه درصد خواهد بود.
لازم به ذکر است دولت تورم ناشی از نقدی کردن یارانه ها به صورت جهشی
و یکباره را 12 درصد دانسته بود.

سحام نیوز

رفتارهای نیروهای امنیتی و قضایی در روزهای اخیر کاریکاتوری از اقدامات نهادهای امنیتی در دهه 50 است

شاخه جوانان و دانشجویان حزب اعتماد ملی با صدور بیانیه ای اقدام نهادهای امنیتی و قضایی را در روزهای اخیر محکوم کرد.


در روز ها و شب های نیایش قدر و شهادت امام عدالت و زخم خورده جاهلیت شاهد رفتار های به دور از عدالت و جاهلانه نهاد های امنیتی هستیم.
تشدید برخوردهای امنیتی و قضایی در روزهای اخیر نشان از آن دارد که روزهای سختی پیش رو است . روزهایی که اتش خشم مردم نسبت به رفتار زورگویان را مضاعف خواهد کرد. پلمپ دفتر شخصی دبیر کل حزب اعتماد ملی و همچنین دفتر حزب اعتماد ملی و ضبط مدارک موجود در این مکانها برای این صورت گرفته است که اسناد رسوایی بیشتر نهادهای امنیتی و قضایی فاش نشود.بازداشت مرتضی الویری و علیرضا بهشتی مسولان کمیته پیگیری حوادث اخیر که در تداوم دستگیری های گسترده بعد از انتخابات صورت گرفت ترفندی است که کروبی و موسوی را به وادی سکوت بکشاند. باری اینگونه اقدامات سبب آشکار شدن جنایات خواهد شد و مردم پی به عمق بیشتر حوادث خواهند برد.
بیم و ترس از افشاء اسناد تجاوز ها ، شکنجه ها و جان باختگان آنها را وادار به انجام چنین اقدامی کرد ؛ اما خود ناشیانه بر طبل رسوایی شان کوبیدند و هر چه تلاش می کنند نمی توانند آب رفته را به جوی باز گردانند . در واقع رفتارهای نیروهای امنیتی و قضایی در روزهای اخیر کاریکاتوری از اقدامات نهادهای امنیتی در دهه 50 است.
اقدامات اخیر که در ایام منتهی به روز قدس صورت می گیرد نه تنها فضای رعب و وحشت مردم را موجب نمی شود بلکه باعث حضور حماسی مردم در این راهپیمایی-که راهپیمایی احقاق حق است- خواهد شد. رجاء واثق داریم که هرچه بیشتر بر شیپور رعب و وحشت بدمند عزم مردم برای حضور بیشتر خواهد شد و ایمان داریم به این سخن پیامبر اعظم که " الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم". امید آن داریم روزی را در ایران عزیز شاهد باشیم که مردم طعم شیرین آزادی را بچشند.
شاخه جوانان و دانشجویان حزب اعتماد ملی

اطلاعیه سازمان دانش آموختگان ایران (ادوارتحکیم وحدت)

آیا عبدالله مومنی زنده است؟

ملت شریف ایران؛

اینک که اثبات شده است در این ملک هیچ دادرسی بر سر کار نیست، ناچار از آنیم که دیگر بار از دردها و مصائب با شما بگوییم. قریب سه ماه از بازداشت آقایان احمد زیدآبادی و عبدالله مومنی دبیرکل و سخنگوی سازمان دانش آموختگان ایران می‌گذرد و همچنان هیچ مرجعی حاضر به پاسخگویی در مورد اتهامات و حتی محل نگهداری آنان نبوده و همچنانکه پیش از این بیان داشتیم این اقدام چیزی جز یک گروگان‌گیری تمام عیار برای سرپوش نهادن بر کودتای 22 خرداد نیست.

امروز 35 روز است که از عبدالله مومنی هیچ اطلاعی در دست نیست. آخرین خبر از وی مربوط است به ملاقات همسر و دو فرزنداش با او در حیاط زندان اوین؛ همسر مومنی وضعیت وی را در آن ملاقات اینگونه توصیف کرده بود: «همسرم شدیدا تحت فشار روحی و جسمی و شکنجه است و نزدیک 20 کیلو وزن کم کرده است. آن کسی که دیدیم اصلا عبدالله مومنی نبود؛ فقط یک پوست و استخوانی بود که تعادل روحی و روانی و قدرت حرف زدن وایستادن و راه رفتن نداشت. هیچ چیزی از عبدالله نمانده است».

این آخرین اطلاعی است که از عبدالله مومنی، در دست است و پس از گذشت 35 روز اینکه حتی از یک تماس تلفنی وی نیز با خانواده دریغ شده به باور ما متاسفانه ممکن است ناشی از آن باشد که جان عبدالله مومنی به مخاطره افتاده باشد.

تاسف آورتر آنکه آگاه شدیم پرونده آقایان عبدالله مومنی و احمد زیدآبادی در اختیار قاضی مسئول فجایع بازداشت‌گاه کهریزک است؛‌ فردی که نه تنها به رغم ادعای دروغگویان، به دلیل مشارکت در جنایاتی بی سابقه، از کار برکنار نشده است بلکه ناجوانمردانه‌تر از پیش به آزار خانواده‌های مظلوم و ستم‌کشیده زندانیان سیاسی می‌پردازد.

از سوی دیگر شایعات هولناک و به شدت نگران کننده‌ای که در مورد سلامتی عبدالله مومنی منتشر شده، همسر او را وحشت زده و خواب را از دیدگان فرزندان بیگناه‌اش ربوده است، وضعیتی که دستکم با شنیدن صدای پدر برای چند لحظه می‌تواند تا حدی از شدت آن کاسته شود؛ خواسته‌ای کوچک که بیش از یک‌ماه است از آنان دریغ شده است.

همسر عبدالله مومنی معتقد است «حتما اتفاق ناگواری افتاده است که از عبدالله هیچ خبری نیست». او از همه می‌خواهد که «هر کاری» از دستشان بر می‌آید برای اطلاع از سرنوشت همسرش انجام دهند.

اکنون پرسش ما از هر نهاد یا شخصی که در این آدم ربایی‌ها نقشی دارد تنها یک جمله است! آیا عبدالله مومنی زنده است؟

سازمان دانش آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت)

روز جمعه 27 شهریور، روز قـدرت نمایی دلاوران سـبز است

وبلاگ سهرابستان

ارتش قوی، ارتشی است که سایه اش بجنگد، نه خودش

ارتش سبزها در این ایام، نمونه بارز این ضرب المثل پرمعنی است. سبزها فقط سایه اشان دارد با لشگر کودتا می جنگد و هر بار نیز بدون شلیک حتی یک گلوله، خاکریز دیگری را فتح می کند. سبزها فقط اعلام کردند که شبهای احیاء خواهند آمد، ناچار شدند مراسم 20 ساله مرقد «بنیانگزار جمهوری اسلامی» را تعطیل کنند، مراسم سالگرد مرحوم طالقانی و دهها مراسم دیگر نیز در همین مدت فقط با قدرت سایه سبزها لغو گردیده و لشگر تا دندان مسلح کودتا مفتضحانه سنگر به سنگر عقب نشینی می کند.
حال بزرگترین مصیبت حکومت شده است روز قـدرت نمایی دلاوران سـبز «قدس» در 27 شهریورماه. از شدت وحشت به صدا و سیما ماموریت افشای کهریزک را می دهند و رسماً از شاکیان می خواهند که برای گرفتن حق السکوت نقدی مراجعه کنند. به دفتر میرحسین و کروبی حمله و آنجا را غارت می کنند، و در شبهای احیاء، الویری و بهشتی را بازداشت می کنند و در راهند که گرد و خاک بیشتری هم برپا کنند. همه بقول خودشان ارزشهای دینی و انقلابی را زیر پا می گزارند تا بلکه امروز را به فردا برسانند.
کابوسهای حکومت تمامی ندارد و هر روز اخبار نگران کننده ای از حوزه های علمیه و روحانیت، از سردمداران مجلس، از سرداران قدیمی، از افسران ارتش، از اقتصاد درمانده، از دیوارنویسی ها و پخش اعلامیه و سی دی، از تحرکات در شهرستانها، از ورشکستگی صنایع بزرگ و خطر اغتشاشات کارگری، از جلسات مراجع و قصد آنها برای صدور اعلامیه، از پاچه گیریهای درون دولت بین خودشان و مبارزه برای حذف رقبا، از اطلاعات و اخبار لو رفته ای که نمی دانند چگونه درز کرده، از فرارسیدن سال تحصیلی و بازگشایی دانشگاهها و مراکز تحصیلی می رسد و صدها اخبار دلهره آور دیگری که قلب ضعیف کودتا را به سکته نزدیکتر می کند.
خامنه ای هم دوباره عزم نماز جمعه کرده تا تئوری «از قمه کشی تا نازکشی» را تجربه کند. خامنه ای 29 خرداد که در مقام سخیف فرمانده لباس شخصی ها ظاهر و دستور به کشتار مردم داد، می رود تا در سناریویی جدید، روز جمعه 20 شهریور، بفاصله 3 ماه، خود را در مقام فردی بی طرف که دچار آلزایمر شده و گذشته را یادش نمی آید و برای اولین بار نام کهریزک و کوی دانشگاه را دو هفته پیش شنیده و خودش خونخواه کشته ها و دادخواه شکنجه شدگان است، جا بزند. واقعاً مشخص نیست که وی نمی تواند بفهمد که دورانش تمام شده و نزد مردم ایران ذره ای ارزش و اعتبار ندارد یا اینکه نمی خواهد این واقعیت را بپذیرد.
روز جمعه 27 شهریور، روز قـدرت نمایی دلاوران سـبز است و حکومت چاره ای برای فرار از آن ندارد، مگر اینکه این خاکریز را نیز عقب نشینی کرده و راهپیمایی را ممنوع نماید، روز قدس بی روز قدس. باز هم شکست از سایه ارتش سبزها.
هر کدام از این عقب نشینی های ذلیلانه حکومت، به جنبش سبز روحیه مضاعفی می دهد تا خود را برای گامهای بعدی بیشتر آماده کنند.
رهبری که ناشیانه دستور کشتار مردم در 30 خرداد را داد و بخیال خودش با این ابراز قدرت، همه سر جایشان می نشستند و یکبار دیگر قدرت و جبروت رهبر بنمایش گذاشته می شد، حکومتش را وارد جنگ با مردمی کرد که بعد از 3 ماه همه چیز را بنفع خودشان تغییر داده و رژیم را وادار به وضع حکومت نظامی اعلام نشده نموده اند.

پاسداران: شکل گیری لژ لندن برای تغییرات بنیادی در ایران

روزنامه حکومتی جوان وابسته به سپاه پاسداران: یك منبع آگاه گفت: «م.ه» فرزند یکی از چهره های سیاسی (مهدی هاشمی فرزند رفسنجانی) که در جریان اغتشاشات اخیر حمایت مالی آشوب گران را برعهده داشت اخیرا" در لندن با برخی عناصر خارجی که تعداد آنها 4 تا 5 نفر بوده در رستوران«کاریزما» دیدار و گفتگو کرده است.
رستوران «کاریزما» از رستوران های مجلل و ویژه در خیابان «کینگ ادواردز» لندن می باشد که پایه رزرو هر میز آن 1500 پوند می باشد.
گفته می شود یکی از ویژگی های این رستوران محدودیت پذیرایی بوده وتنها افراد خاصی را سرویس می دهد به شکلی که امکان حضور بیش از 40 میهمان دراین رستوران امکان پذیرنیست. این ویژگی باعث می شود که این رستوران به مکان مناسبی جهت رایزنی های پنهان تبدیل شود.
گفتنی است«م.ه» که درجریان دهمین دوره انتخابت ریاست جمهوری حمایت مالی گسترده ای را از میرحسین موسوی بعمل آورده بود در آشوب های پس از انتخابات نیز نقش مدیریتی داشت. گرچه گفته شده که وی بنا به دلایل ماموریتی درلندن حضوردارد اما به درازا کشیده شدن این سفر تردیدهای جدی در خصوص ماهیت سفر وی به انگلیس ایجاد كرده است.
گزارش ها بیانگر آن است که سفر «م.ه» درراستای تكمیل «لژلندن» بوده و قرار است پشتیبانی حلقه های دیگر این لژ شامل«مدیریتی»،«تئوریک»، «وصل» و «رسانه ای» را دنبال نماید.
برخی کارشناسان سیاسی بر این باورند که شکل گیری «لژ لندن» نشان دهنده گسسته شدن آخرین حلقه های وصل بخشی از جریان دوم خرداد با نظام بوده وارتباط گیری با برخی کشورهای غربی برای تغیبراتی که از آن به «تغییرات بنیادی برای دمکراسی» تعبیر می کنند ،هدف عمده این لژ و عناصر وابسته به آن خواهد بود.

اعتراض اتحادیۀ اروپا به دستگیری ها و بستن دفاتر

راديو فرانسه : سوئد، ریاست دوره ای اتحادیۀ اروپا، در روز چهارشنبه از بسته شدن دفاتر و نیز ادامۀ بازداشت شخصیت های وابسته به جناح اصلاح طلب از سوی پلیس و قوۀ قضائیۀ جمهوری اسلامی ایران ابراز نگرانی کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه از استکهلم، سوئد به ویژه از بسته شدن دفتر مهدی کروبی - نامزد معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری- و بسته شدن دفاتر دیگری در روز های اخیر به وسیلۀ قوۀ قضائیه و نیز دستگیری شماری ار همکاران مهدی کروبی و بالاخره یکی از همکاران میرحسین موسوی، دیگر نامزد این انتخابات نگران است.

در بیانیه ای که در این ارتباط از سوی سوئد منتشر شد می خوانیم این اقدامات می تواند مبین تلاشی هماهنگ برای سرکوب مخالفت مسالمت آمیز مردم و جلوگیری از انتشار اطلاعات و اخبار در مورد وضعیت بازداشت شدگان پس از انتخابات ریاست جمهوری باشد. سوئد، درمقام ریاست دوره ای اتحادیۀ اروپا در این بیانیه از جمهوری اسلامی ایران خواسته است تمامی کسانی را که پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم و در جریان اعتراض مردم به نتایج انتخابات دستگیرکرده است آزاد کند.

علی رضا بهشتی- از نزدیکان میر حسین موسوی- و مرتضی الویری- از همکاران مهدی کروبی- و سردبیر و دو روزنامه نگار روزنامۀ توقیف شدۀ اعتماد ملی ازجمله بازداشت شدگان روزهای اخیرند. دفتر انجمن دفاع از حقوق زندانیان، انجمن تأسیس شده به وسیلۀ عماد الدین باقی، روزنامه نگار، نویسنده و فعال حقوق بشر نیز مهر وموم شده است.

نامه 300 نفر از متخصصان الکترونیک و مخابرات به صادق لاریجانی: شاپور کاظمی را آزاد کنید

نفر از متخصصین- مدیران و كاركنان كارخانه منابع تغذیه الكترونیك طی نامه ای به رییس قوه قضائیه خواستار تسریع در آزادی شاپوركاظمی در ماه مبارك رمضان شدند.

در این نامه با اشاره به شخصیت ممتاز علمی و غیر سیاسی مهندس كاظمی از اتهامات و افترائات وارده به این متخصص برجسته مخابراتی كشور انتقاد شده است. نویسندگان این نامه بر آزادی و اعاده حیثیت از این نخبه مخابراتی كشور تاكید كرده اند.

مهندس شاپور كاضمی برادر دكتر زهرا رهنورد است كه حدود 60 روز است به جرم اقدام علیه امنیت كشور به صورت انفرادی در بازداشت موقت به سر می برد و حتی از داشتن وكیل مدافع محروم بوده است.

پیش از این نیز برخی از سایت های حامی دولت جرایم اثبات نشده ای را به او نسبت داده بودند.

سندیكای مخابرات كشور ،انجمن تولید كنندگان یو-اس-پی ایران و...نیز در نامه های جداگانه از رییس سابق قوه قضائیه تقاضای آزادی وی را از بازداشت كرده بودند. همچنین احترام الاسادات نواب صفوی -مادر مهندس شاهپور كاظمی- طی نامه به محضر رهبر معظم انقلاب خواستار رسیدگی ایشان به این موضوع شده بود.

روزنامه نگار دربند روزنامه کروبی در سلول انفرادی

خبرگزاری هرانا : مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران گزارش کرد فریبا پژوه روزنامه نگار زندانی پس از سه هفته بازداشت هم چنان در سلول انفرادی و تحت فشارهای مختلف برای اعتراف است.

فریبا پژوه روزنامه‌نگار و عضو فدراسیون بین المللی روزنامه‌نگاران که سومین هفته‌ی بازداشت خود را سپری می‌کند در تماسی تلفنی با خانواده‌ی خود در روز دوشنبه گفت که هم‌چنان در سلول انفرادی به سر می‌برد.

قبل‌تر اعلام شده بود که وی در زندان اوین در سلولی همراه چندین نفر دیگر نگه‌داری می‌شود. وی هم‌اکنون در زندان اوین در سلول انفرادی است و به علت شرایط روحی نامناسب فشارهای زیادی را در سلول انفرادی تحمل می‌کند.

فریبا پژوه همکار سابق روزنامه‌ی اعتماد ملی و خبرنگار خبرگزاری ایلنا بوده است. گفتنی است که هم‌چنان علت بازداشت و اتهامات وی اعلام نشده است و مسئولان قضایی هیچ پاسخی در مورد بازداشت وی نداده‌اند.

مراسم سالگرد آیت الله طالقانی در منزل فرزند ایشان برگزار شد


مراسم سی‌امین سالگرد درگذشت آیت‌الله طالقانی، از رهبران انقلاب اسلامی، ساعتی پیش در منزل فرزند ایشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار موج سبز آزادی، سی‌امین سالگرد درگذشت مبارز بزرگ، آیت الله سید محمود طالقانی، عصر امروز (چهارشنبه) در منزل فرزند ایشان، سرکار خانم اعظم طالقانی، باحضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.

این مراسم که بیش از هزار نفر در آن شرکت داشتند، با تلاوت آیاتی از قرآن و بدون سخنرانی برگزار شد و همزمان نیروهای انتظامی نیز در بیرون از این مجلس و در خیابان هدایت حضوری پررنگ داشتند.

این مراسم پیش از این قرار بود به روال سال‌های گذشته در حسینیه ارشاد برگزار شود، اما این کار با ممانعت دولت کودتا روبه‌رو شد.

عوامل دولت کودتا که از برگزاری مراسم اصلی جلوگیری کرده بودند، از صبح امروز در رسانه‌ی ضد ملی، به طور فشرده و هر چند دقیقه یک بار، به تبلیغ برای مراسم دولتی که قرار بود به نام آیت‌الله طالقانی در مسجد هدایت برگزار شود، می‌پرداختند.

فیروزآبادی می گوید یکی از اهداف حمایت از فلسطینی ها کسب امتیاز است

آقای فیروزآبادی از "هزینه های سیاسی، تبلیغاتی، مالی" در سیاست مربوط به فلسطینی ها سخن گفت

سرلشکر حسن فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، گفته است که حمایت جمهوری اسلامی از گروه های فلسطینی و سایر "نهضت‌های آزادی بخش" علاوه بر داشتن جنبه ای "انسانی"، "عنصری در تامین امنیت ملی و اقتدار منطقه‌ای" ایران نیز به شمار می آید.

به گزارش منابع خبری ایران آقای فیروزآبادی روز چهارشنبه در مراسم تودیع مصطفی محمد نجار و معارفه احمد وحیدی، وزرای سابق و جدید دفاع، اظهار نظر می کرد.

او گفت: "نگاه ایران در سیاست خارجی خویش در قبال مقاومت اسلامی و نهضت‌های آزادی‌بخش، نگاهی کاملا انسان دوستانه و در راستای انجام وظایف دینی و عقیدتی و به فرمایش شهید رجایی مکتبی است؛ اما این موضع بی‌ارتباط با تامین امنیت و منافع ملی کشورمان و همچنین سایر کشورهای اسلامی و منطقه در قبال این حمایت‌ها توسط مقاومت اسلامی نیست."

او جای دیگری در سخنانش افزود: "از نگاه راهبردی، حمایت از آرمان فلسطین و یا دیگر نهضت‌های بشری ضداستعماری و ضدظلم، نه تنها هزینه برای نظام نیست بلکه نوعی سرمایه‌گذاری برای کسب امتیازات منطقه‌ای و بین‌المللی از نگاه منافع ملی است."

وی همچنین این حمایت ها را در چارچوب توسعه "اقتدار ملی" توصیف کرد.

بسیاری از ناظران حمایت ایران از گروه هایی چون حماس و حزب الله لبنان را یکی از ابزارهای اصلی سیاست خارجی ایران در کشمکش با غرب توصیف می کنند، اما حکومت ایران اغلب مایل است این کمک ها را در چارچوب های غیرسیاسی، و در قالب پشتیبانی معنوی و انساندوستانه تعریف کند.

از این جهت سخنان روز چهارشنبه سرلشکر فیروزآبادی می تواند اذعانی نادر به استفاده ایران از این گروه ها به عنوان "اهرمی سیاسی برای کسب امتیازات منطقه‌ای و بین‌المللی" به شمار آید.

اسرائیل ایران را به ارائه کمک های مالی، تسلیحاتی و آموزشی (نظامی) به این گروه ها متهم می کند و آمریکا نیز جمهوری اسلامی را به دلیل چنین حمایت هایی "بزرگترین حامی دولتی تروریسم در جهان"خوانده است. واشنگتن از جمله ایران را متهم کرده است که در سال 2008 سه هزار نیروی حزب الله را در داخل ایران تعلیم داده و 200 میلیون دلار هم در اختیار گروه حزب الله قرار داده است.

دولت آمریکا اردیهشت ماه گذشته (آوریل 2009) با انتشار یک گزارش سالانه، مدعی شد "مشارکت ایران در طراحی و حمایت مالی حملات تروریستی در سراسر خاور میانه، اروپا و آسیای میانه تاثیری مستقیم بر تلاش های بین المللی برای پیشبرد صلح داشته، ثبات اقتصادی در خلیج (فارس) را تهدید کرده و رشد دموکراسی را تضعیف کرده است."

اما مقام های جمهوری اسلامی با رد این اتهام ها، هرگز از کمک مالی یا نظامی به این گروه ها سخن به میان نمی آورند و آن را انکار می کنند.

با این حال آقای فیروزآبادی که یک چهره محافظه کار نزدیک به محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور و آیت الله خامنه ای رهبر ایران توصیف می شود در سخنان تازه خود تلویحا به کمک مالی به این گروه ها اشاره کرده است.

او از "وجود هزینه های سیاسی، تبلیغاتی، مالی" در سیاست حمایت از فلسطینی ها سخن گفته است.

سرلشکر فیروزآبادی که برای دو دهه رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران بوده است در داخل ایران چهره ای جنجال آفرین نیز به شمار می رود.

وی اواخر تیر ماه درحالی که اعتراضات خیابانی به نتایج انتخابات ریاست جمهوری هنوز ادامه داشت اعلام کرد که حکومت همه تلاشش را برای حفظ "نظام" انجام می دهد.

آقای فیروزآبادی گفت "با تمام توان ایستاده ایم تا نظام بماند."

مخالفان این اظهارات را دخالت نظامیان در امور سیاسی خوانده و به شدت محکوم کردند.

آقای فیروزآبادی از اعضای شورای عالی امنیت ملی ایران است و چندی پیش نیز نشان استقلال ایران که بالاترین نشان دولتی این کشور است را دریافت کرد.

بی بی سی

احتمال سرکوب شدیدتر دانشجویان

تحلیل نیوزویک از سخنان اخیر آیت الله خامنه ای

بابک دهقان پیشه

هفته گذشته و بدنبال تایید صلاحیت اکثر وزیران پیشنهادی کابینه دهم از سوی مجلس ایران، این طور به نظر رسید که برای اولین بار پس از انتخابات پرحاشیه 12 ژوئن، محمود احمدی نژاد مجددا در راس امور قرار گرفته است. وی حتی بر تمایل خود نسبت به از سرگیری گفتگوهای هسته ای تاکید کرد. در عین حال به نظر نمی رسد که نیروهای تندروی حکومت از مواضع خود در قبال آزار و شکنجه رقبای سیاسی عقب نشینی کرده باشند. و حالا تمام تلاش تندروها مقابله با تهدید بالقوه ایست به نام آغاز سال تحصیلی جدید در ایران.

همیشه در طول تاریخ، دانشگاه ها – از پکن گرفته تا برکلی- منشاء شکل گیری و آغاز اعتراضات بوده ؛ از این رو انتظار می رود با شروع سال تحصیلی جدید ، شاهد سرکوب های گسترده تری از سوی نیروهای امنیتی باشیم. هفته گذشته رهبر عالی ایران آیت الله خامنه ای در جمع اساتید دانشگاه ها گفت "بسیاری از علوم انسانی و هنرهای آزاد مبتنی بر جهان بینی های مادی گرایانه است که منجر به سست شدن ریشه های اعتقادی علوم اسلامی و خداشناسی می شود." وی سپس خواهان "توجه جدی دولت" و بررسی و رفع این مشکلات در سطح دانشگاه ها شد. نگرانی خامنه ای کاملا بجا و قابل درک است :دانشگاه های کشور در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی 1979 بستر نا آرامی ها و حرکت های اعتراضی بود که جوانان تندرویی مانند احمدی نژاد بعدها اقدام به پاکسازی دانشگاه -از عوامل به اصطلاح غیرخودی – کردند.

و حالا نشانه هایی به چشم می خورد که حاکی از شکل گیری "انقلاب فرهنگی دوم" است. تنها سه روز پس از برگزاری انتخابات 12 ژوئن، نیروهای امنیتی و لباس شخصی با حمله به کوی دانشگاه تهران ، تخریب اموال دانشجویان و کشتار بسیاری از ساکنان کوی، حامل این پیام برای دانشجویان دیگر شهرها بودند که در صورت ادامه اعتراض با سرنوشت مشابهی روبرو خواهند شد. همزمان شهرهای شیراز و اصفهان نیز شاهد حمله نیروهای امنیتی به درون دانشگاه ها بود. گزارش ها از شیراز حاکیست هنگامی که دانشجویان شعار "مرگ بر دیکتاتور" و شعارهای مشابه سر داده بودند، با حضور سنگین نیروهای پلیس و نیروهای شبه نظامی بسیج در دانشگاه روبرو شدند. از سویی دیگر وزارت اطلاعات نیز وارد عمل شد و بسیاری از دانشجویان را به بازجویی فرا خواند. به نظر می رسد هدف بعدی سرکوب ها، دانشگاه آزاد اسلامی باشد که در واقع بزرگ ترین مجموعه آموزشی دانشگاهی در ایران است که سالها قبل توسط هاشمی رفسنجانی یکی از جدی ترین رقبای احمدی نژاد- تاسیس شد. تا کنون مقامات دولتی هیچ حرفی از تعلیق و یا تعطیلی سال تحصیلی پیش رو نزده اند. به هر حال مطمئنا نمره تنها چیزی نیست که دانشجویان در ترم جدید نگران آن باشند.

روز آن لاین

محمد داوری مسئول آموزش و اطلاع رسانی سازمان معلمان ایران بازداشت شد.


دیروز حوالی ساعت ۴ بعد ظهر آقای " محمد داوری " عضو شورای مرکزی سازمان معلمان ایران و سر دبیر سایت " سحام نیوز " ارگان حزب اعتماد ملی بازداشت شد.

خبرگزاری هرانا : امروز حوالی ساعت ۴ بعد ظهر آقای " محمد داوری " عضو شورای مرکزی سازمان معلمان ایران و سر دبیر سایت " سحام نیوز " ارگان حزب اعتماد ملی بازداشت شد.

لازم به ذکر است که آقای داوری در ۲۳ اسفند سال ۱۳۸۵ به همراه دیگر فعالان صنفی و مدنی مقابل مجلس شورای اسلامی بازداشت و نوروز را در بند انفرادی گذراندند .

منبع خبر : خبرگزاری هرانا