سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۶/۱۵

کهریزک 1 ، خودافشاگری و ماستمالی رژیم


بازداشتگاه کهریزک


بخش نخست این گزارش را در لینک زیر ببینید:

http://sikhunak.blogspot.com/2009/09/1.html



تدریس علوم انسانی ایمان جوانان را سست میکند

مقام معظم رهبری: تدریس علوم انسانی ایمان جوانان را سست میکند

By butimar

بنا به فتوای معظم له از این پس در دانشگاهها تنها تدریس علوم حیوانی مجاز میباشد.

ایشان در ادامه طی بیانات بسیار مهمی تاکید فرمودند: برای گسترش عبودیت در بین جوانان باید در برنامه درسی انشگاهها مطالبی از قبیل بع بع کردن و دم جنباندن در حضور فقیه جامع الشرایط، عربده کشی و عرعر کردن برای خطیب نماز جمعه، جفتک اندازی در اردوی آمادگی بیسج، گاز گرفتن متهم در راهروی دادگستری ها، نحوه شکنجه و تجاوز به عنف معاندان و مخالفان تعالیم روح بخش الهی گنجانده شود.

بنا به حکم حکومتی ایشان به منظور حفظ بیضه اسلام ،در محل بازداشتگاه سابق کهریزک، نخستین دانشکده علوم حیوانی احداث میگردد. در این دانشکده مطالب فقهی از جمله طریقۀ گشنی کردن صحیح از نظر اسلام برای جلوگیری از ورود باکره گان کافر و مشرک به بهشت و اصول مدفوع مالیدن و ادرار کردن به صورت بازداشت شده گان ِ مسئله دار از منظر فقه شیعه و فتاوی آیات عظام مصباح و خامنه ای در این زمینه به صورت تخصصی و علمی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وبلاگ بوتیمار

كريمى: با هواپيما سفر نمى كنم


به رغم تاکید هدایتی
كريمى: با هواپيما سفر نمى كنم
چالش باشگاه استيل آذين با على كريمى ستاره اين تيم در مورد سفرهاى هوايى همچنان ادامه دارد.كريمى مواضع قبلى اش را براى سفر نكردن با هواپيما تغيير نداده اما حسين هدايتى تاكيد مى كند كه او همراه تيم سفر خواهد كرد.كريمى قبل از عقد قرارداد با استيل آذين،يكى از شرط هايش اين بود كه در بازى هاى بيرون ازخانه كه قرار است بازيكنان با هواپيما سفر كنند،همراه تيم نخواهد بود و از خودروى شخصى اش استفاده خواهد كرد اما چند روز پيش بود كه مهريزى مديرعامل باشگاه در مصاحبه اى اعلام كرد كه كريمى نبايد از هواپيما بترسد و بايد همراه تيم باشد. على كريمى با وجود صحبت هاى اخير همچنان با صراحت از همان موضع قبلى اش در مورد سفر نكردن با هواپيما حرف مى زند و مى گويد: من در مورد سفر نكردن با هواپيما حرف هايم را به رئيس باشگاه زدم و صحبت هاى لازم را انجام دادم بنابراين لزومى نمى بينم كه بخواهم دوباره حرف بزنم. من موضع خود را اعلام كردم و گفته ام كه با هواپيما سفر نمى كنم، الان هم سر تصميم قبلى ام هستم و قطعا با هواپيما به شهرستان ها سفر نخواهم كرد. كريمى از موضع خود عقب نشينى نمى كند و جالب اينجا است كه حسين هدايتى بر خلاف صحبت هاى جادوگر تاكيد مى كند: على كريمى قطعا به عنوان يك بازيكن حرفه اى با هواپيما به شهرستان ها سفر خواهد كرد و در بازى هاى خارج از خانه هم به همراه ديگر بازيكنان دراردو خواهد بود.

جهان ورزش
سیخونک: آقای هدایتی، برای حفظ سلامت تیم استیل آذین علی کریمی نباید با هواپیما سفر کند!

باند موتلفه: بيانيه موسوی دعوت به اغتشاش آفرينی بود

یکشنبه، 15 شهریور ماه 1388 برابر با 2009 Sunday 06 September

خبرگزاری سپاه پاسداران (فارس): نماينده تهران در مجلس گفت: بيانيه اخير موسوي دعوت به اغتشاش آفريني بود و توصيه ما به او اين است كه پذيرش واقعيت ها، از راهي كه به سرنوشت منافقين ختم مي شود، به مسير صحيح ملت برگردد.

اسدالله يادامچيان قائم مقام حزب موتلفه اسلامي اظهار داشت: نفس بيانيه اخير موسوي تنش زاست و دعوت به اغتشاش آفريني مي كند و نشان مي دهد هنوز تحت تاثير شكست سنگيني است كه در انتخابات خورده است.

وي افزود: موسوي دچار توهم است و بيانيههاي مكرر او نيز تحت تاثير همين تصور نادرست صادر شده و در بيانيه خود با نهايت آزادي مي گويد در كشور آزادي نيست و مي خواهيم حقوق ملت را احيا كنيم ولي ما دوستانه به ايشان توصيه مي كنيم به واقعيتها احترام بگذارد و از مسيري كه به سرنوشت منافقين ختم مي شود، دست كشيده و به راه صحيح ملت برگردد.

بادامچيان خاطر نشان كرد: تجربه من نشان مي دهد راه سبزي كه از سوي اقاي موسوي مطرح شده، در حقيقت راهي سياه و تاريك است و گروه ايشان در نهايت به يك گروه منافق تبديل مي شود و بحثهايي كه مطرح مي كنند، آب به آسياب دشمن است و نفعي براي كشور ندارد.

قائم مقام حزب موتلفه اسلامي در بخش ديگري از گفتگو با فارس در خصوص برخورد قضائي با ميرحسين موسوي اظهار داشت: بنده به دستگاه قضائي كاملا اعتماد دارم و معتقدم چنانچه موسوي مرتكب جرمي شود، دستگاه قضائي با وي برخورد مي كند و اين مساله نبايد سياسي شود.

بادامچيان اظهارات فرمانده كل سپاه در خصوص فعاليتهاي سران جريان دوم خرداد را اطلاع رساني به ملت براي جلوگيري از ابتلاي آنها به مشكلات امنيتي دانست، تاكيد كرد: سياسي شدن مسائل قضائي باعث تحت الشعاع قرار دادن عدالت مي شود و لذا بايد فضا آرام باشد تا مسئولان قضائي در فضايي مطلوب به وظايف قانوني خود عمل كنند.


از: ایران پرس نیوز

لالایی؛ بیاد ویگن سلطان جاودانۀ جاز ایران



سیخونک: کاربران گرامی سیخونک، با مهربانی نظرتان را در مورد بارگزاری ترانه ها در این وبلاگ اعلام کنید. این کار ادامه یابد و یا...؟

نظرات حضرات آیت الله منتظری و آیت الله صانعی در مورد حقوق مزدوران رزیم در صدا سیما و نیروهای انتظام


حقوق كارمندان رادیو ، تلویزیون و یا روزنامه ها كه برای نشر اكاذیب و دروغ و دوركردن ذهن جامعه از روی واقعیتها دریافت میكنند چگونه است آیا این پول حرام است یا اینكه موردی ندارد؟ حقوق نیروهای انتظامی كه با مردم برخورد شدید میكنند و یا در اعتراف گیری ها كار میكنند چگونه است؟ و مسئولیت خانواده این افراد كه از این پول استفاده میكنند چگونه است آیا فرزندان و همسر این فرد میتوانند این افراد را ترك كنند؟

بسمه تعالي

با عرض سلام؛

ج - اخذ اجرت در قبال خدمت به مردم عزيز و انجام كارهاي حلال مانعي ندارد اما ظلم به هر شكل آن حرام و غير جايز است و اجرت دريافتي در قبال ظلم به ديگران هم حرام است «ان الله اذا حرم شيئا حرم ثمنه».

هاشمیان: به خاطر فشارهای عده‌ای اوباش، خاتمی و ناطق نوری نمی‌توانند در حرم امام سخنرانی کنند

يکشنبه، ۱۵ شهريور، ۱۳۸۸

رییس فراکسیون خط امام (ره) با انتقاد شدید از ادعای مطرح شده توسط سرلشگر جعفری، به دفاع از آیت الله موسوی خوئینی‌ها و بهزاد نبوی پرداخت و خواستار تحت تعقیب قرار گرفتن او توسط دادستانی نیروهای مسلح شد و گفت:« این اظهارات در در راستای امام زدایی قابل تعبیر است»، او همچنین خبر از استعفای برخی از سپاهیان به دلیل دخالت‌های اخیر سپاه در سیاست داد.


حجت الاسلام والمسلمین حسین هاشمیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، در پاسخ به سئوالی درمورد لغو مراسم شب‌های احیا در مرقد امام راحل اظهار داشت:«به خاطر فشارهایی که عده‌ای اوباش می‌آورند یاران امام از جمله ناطق نوری و خاتمی نمی‌توانند در حرم امام و در کنار او در شب‌های احیا سخنرانی کنند و این حرکتی در راستای امام زدایی است که متاسفانه شروع شده است.»

از صحبتهای بی‌ادبانه جعفری متاسفم

وی با اشاره به ادعاهای اخیر فرمانده سپاه گفت:« از صحبتهای بی‌ادبانه جعفری متاسفم و این سخنان نابجا که برخلاف قانون بود هم نیز در راستای امام زدایی قابل ارزیابی است.»

نماینده مردم رفسنجان با تاکید براینکه فرمانده سپاه حق نداشته است، چنین اظهاراتی را مطرح کند گفت:«آقای موسوی خوئینی‌ها که آقای جعفری از او نام برده است در این کشور دادستان بوده است، بهزاد نبوی کسی است که در مقابل منافقین در زندان برای تثبیت رهبری امام (ره) ایستادگی کرد.»

آیت‌الله موسوی خوئینی‌ها محور و مبنای انقلاب دوم بود

وی یادآور شد:«در تسخیر لانه جاسوسی که امام آن را انقلاب دوم نامیدند، آیت‌الله محمد موسوی خوئینی‌ها محور و مبنا بود و حالا برخی تخریب محورها و مبانی انقلاب را در دستور کار خود قرار داده‌اند.»

یادآوری ستایش شهید رجایی از بهزاد نبوی

هاشمیان که سابقه نمایندگی در ادوار مجلس شورای اسلامی را در کارنامه خود دارد، تصریح کرد:« زمانیکه شهید رجایی، بهزاد نبوی را برای عضویت در کابینه خود به مجلس معرفی کرد در ستایش او گفت با اینکه منافقین همه را در زندان بایکوت کرده بودند و مخالف رهبری امام (ره)بودند، بهزاد نبوی برای تثبیت رهبری امام ایستادگی و مبارزه کرد.»

وی افزود:« ناطق نوری كه عمر خود را برای استحكام پایه‌های نظام و تثبیت ولایت فقیه صرف كرد و از استقبال تا ارتحال، لحظه‌ای از كنار امام فاصله نگرفت، امروز در محدودیت قرار دارد و این از شگفتی‌های دوران است.»

رییس فراکسیون خط امام(ره) گفت:«ما دلبسته به نهاد سپاه هستیم و سزاوار نیست که فرمانده سپاه با اظهارات خود این نهاد مقدس را بد نام کند.»

وی با بیان اینکه اظهارات سردار جعفری خلاف صریح نظرات امام (ره)درعدم دخالت نظامیان در مسایل سیاسی است، گفت:«این اظهارات در راستای امام زدایی قابل تعبیر است و او حق نداشته بعنوان یک نظامی وارد مسایل سیاسی شود.»

سردار جعفری حتی نمی‌داند که ولایت فقیه چیست

هاشمیان با اشاره به بخش دیگری از اظهارات فرمانده سپاه در مورد مهدی هاشمی گفت:« آن زمان که مهدی هاشمی دست در دست مادرش از این زندان به آن زندان برای ملاقات پدر می‌رفت، آقای جعفری کجا بود؟»

نماینده مردم رفسنجان تاکید کرد:« سردار جعفری حتی نمی‌داند که ولایت فقیه چیست آن وقت به خود اجازه می‌دهد در این مسایل وارد شود و اظهار نظر کند.»

استعفای برخی از سپاهیان به دلیل دخالت سپاه در سیاست

وی تاکید کرد:«حرکات سران سپاه و دخالت آنها در سیاست آثار سوء در بدنه سپاه به جا گذاشته به نحوی که بر اساس اطلاعات ما برخی در سپاه می‌خواند استعفا دهند و قصد دارند از این نهاد جدا شوند و این جای تاسف دارد.»

دادستان نیروهای مسلح جعفری را تحت تعقیب قرار دهد

هاشمیان خاطر نشان کرد:«از دادستان نیروهای مسلح می‌خواهم جعفری را تحت تعقیب قرار دهد، چرا که او بیش از اندازه به قبه نظامی‌اش مغرور شده و باید حدود فعالیت نظامی‌اش مشخص شود.»

خبرنامه امیرکبیر

ریش سبز امام



از ترس مردم شاید نمایش موسوم به روز قدس هم لغو شود

سایت حکومتی شبکه ایران وابسته به باند احمدی نژاد: حساسیتها درباره مراسم احیا شبهای قدر حرم امام خمینی(ره) از زمانی شروع شد که با وجود مطالبه عمومی برای محاکمه چند از متهمان تراز اول آشوبهای اخیر، برخی از آن ها با رایزنیهای سیاسی نام خود را در لیست مدعوین اصلی این مراسم قرار دادند.

به دنبال انتشار خبر حضور این عده که با ذوقزدگی رسانههای حامی آنان همراه بود، مراسم مذکور حساسیت ویژهای پیدا و در جمع اخبار مهم رسانه‌‌های بیگانه نیز جا خوش کرد.

دلیل استقبال رسانههای اصلاحطلب و بیگانه از این موضوع، اعلام حضور کسانی چون "سید محمد خاتمی" ، "میرحسین موسوی" و "مهدی کروبی" به عنوان مدعوین اصلی در مراسم احیا مرقد امام بود.

هر چند زمان زیادی از انتشار خبر مذکور نگذشت اما برخلاف تبلیغات برخی رسانهها، افکار عمومی نه تنها نگاه تردیدآمیزی به این مراسم پیدا کرد که حتی بر پایه خاطرات نماز جمعه 26 تیرماه، یک نگرانی و مطالبه جدی در مبان آنان شکل گرفت.

در نمازجمعه 26 تیرماه حضور میرحسین موسوی در کنار خطبههای جنجالساز هاشمی رفسنجانی خیابانهای اطراف دانشگاه تهران را به ناآرامی و آشوب کشید تا فضای روحانی و عبادی نماز جمعه جای خود را به شعارهای ساختارشکنانه و جهتگیریهای جناحی بدهد.

بر این اساس، اعلام خبر حضور خاتمی، موسوی و کروبی در مراسم احیای مرقد امام نیز این نگرانی را در بین مردم و مسئولات تقویت کرد.

در این میان موضوع تمایل خاتمی به حضور در مراسم شب های قدر امسال و حتی سخنرانی در این مراسم، در حالی مطرح شد که وی هنوز درباره اعترافات ابطحی علیه خود موضعی نگرفته است.

"تلاش عملی برای حذف رهبری و ولایت فقیه از نظام" موضوعی بود که اخیرا فرمانده کل سپاه به نقل از اعترافات ابطحی آن را مطرح کرد .

ابطحی این استراتژیرا طرح محمد خاتمی برای انتخابات 22 خرداد اعلام کرده بود.

به "اتهامات خاتمی" باید افشاگری دیگر متهمان در دادگاههای کودتای مخملی، از جمله افشاگری تکاندهنده کیان تاجبخش را افزود که ارتباط مستمر با جورج سوروس بخشی از این اتهامات است.

این بود که نگرانیها از حضور یک "متهم" به عنوان سخنران در مراسم شب قدر آن هم مراسم احیای مرقد امام خمینی‌(ره) بشدت افزایش یافت.

به همین دلیل این دیدگاه تقویت شد که مراسم مذکور برخلاف ادعای برخی رسانهها، نه تنها نمیتواند مراسمی معنوی و دینی باشد که حتی بستری برای بروز "مقاصد سیاسی و جناحی" خواهد بود.

نگاهی اجمالی به نوع پوشش اخبار رسانههای اپوزیسیون برای تحتالشعاع قرار دادن وجهه معنوی این مراسم و سیاسی کردن آن، دیدگاه مذکور به خوبی تقویت میکند.

این بود که روابط عمومی عمومی آستان مقدس امام خمینی(ره) در اطلاعیهای از لغو این مراسم خبر داد.

هنوز خبر لغو مراسم از داغی نیفتاده بود که موجی از واکنشها در رسانهها اپوزیسیون به راه افتاد تا با به حاشیه بردن اصل موضوع، لغو مراسم را اقدامی "سیاسی" و "جناحی" بخواند.

اصلاحطلبان همزمان با دنبال کردن این محور کوشیدند که لغو مراسم مذکور را به دولت ارتباط دهند؛ هر چند که در چنته خود هیچ دلیلی هم برای واقعی نشان دادن این ادعا نداشتند.

*حکایت همچنان باقی است

رویکرد رسانههای اپوزیسیون به دنبال انتشار خبر تغییر مکان نماز عید سعید فطر امسال از سوی مسئولان شهرداری نیز، ادامه یافت.
محمد عیدیان، قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، روز گذشته با اشاره به اینکه اکنون در بخشهای غربی و شرقی مصلای تهران عملیات ساخت و ساز در حال انجام است، خاطرنشان کرد: فضای کارگاهی موجود در مصلا امکان پذیرش جمعیت میلیونی نمازگزار در روز عید سعید فطر را ندارد.

گرچه عیدیان انجام فعالیتهای عمرانی و ساخت و سازهای داخل محوطه مصلا را از علل آماده نبودن مجموعه این مکان برای برگزاری نماز عید سعید فطر اعلام کرده اما رسانههای اپوزیسیون همچنان تلاش میکنند تا این موضوع را نیز به لغو مراسم احیا مرقد امام و هر دو را به "مسائل سیاسی" ارتباط دهند.


منبع ایران پرس نیوز

عاطفه امام، فرزند 19 ساله جواد امام بازداشت شد


عاطفه امام، دختر 19 ساله جواد امام به طرز وحشیانه ای در خیابان طالقانی توسط افراد ناشناس بازداشت و به محلی نامعلوم منتقل شد

به گزارش خبرنگار نوروز، ساعاتی پیش چند نفر مرد نا شناس، عاطفه امام فرزند 19 ساله جواد امام عضو زندانی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی را با هتاکی و در حالیکه چادر از سر وی کشیده بودند بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل نمودند.

پس از این بازداشت وی در تماس کوتاهی به مادرش گفته است که با چشم بسته به محلی نامعلوم برده شده است و با این عنوان که لیاقت چادر ندارد چادر را از سرش کشیده اند. از محل نگهداری و نهاد بازداشت کننده وی اطلاعی در دست نیست.


خبرنامه امیرکبیر


درخواست نادران برای بررسی دکترای رحیمی


نادران از هیئت رئیسه خواست تا به این دو مورد رسیدگی و نتیجه را در صحن علنی مطرح کنند.

نماینده تهران در تذکری خواهان بررسی صحت مدرک دکترای رحیمی معاون پارلمانی رئیس جمهور و وعده امتیازات مالی وی به یکی از استان ها شد که رای احمدی نژاد در آنها بالا بوده است .

الیاس نادران نماینده تهران در پایان جلسه علنی روز یکشنبه مجلس با استناد به مواد 33، 17 و 23 آیین نامه داخلی مجلس اظهار داشت: یک سال پیش در خصوص اینکه در دفترچه محرمانه دولت برای آقای رحیمی ذکر عنوان دکترای حقوق شده
بود، تذکری به رئیس جلسه دادم که ایشان قول بررسی دادند.

وی افزود: علت اینکه مجدداً این تذکر را مطرح می کنم این است که برگه ای دریافت کردم که موسسه فرهنگی - آموزشی زبان سرا در تاریخ 20/6/78 متنی را مبنی بر اعطای عنوان دکترای افتخاری از آکسفورد تنظیم کرده و دست خطی آن متن را تصحیح کرده است که بنده با واسطه ای از آقای رحیمی سئوال کردم که این دست خط خودشان است یا خیر که ایشان هیچ توضیحی ندادند.

این نماینده تهران با اشاره به تاکید رئیس جمهور در زمان استیضاح کردان وزیر سابق کشور که گفت مدارک مسئولان باید بررسی شود تصریح کرد: برای ما نیز به عنوان نمایندگان مردم باید بالاخره روشن شود که این آقایان آیا دکترا دارند یا ندارند، اگر دارند مسئله منتفی شود ولی اگر ندارند باید نسبت به این مسئولان اجرایی جدی تر برخورد شود.

نادران در بخش دیگری از تذکر خود تاکید کرد: در شرایطی که خود آقای رئیس جمهور می گوید من در معرفی وزیران ظرفیت ها و صلاحیت های فردی و کارامدی آنها را می سنجم و به مجلس معرفی می کنم و کاری به این ندارم که این افراد در انتخابات به چه کسی رای داده اند، آقای رحیمی در یکی از استان ها حضور یافته و فرموده چون شما نرخ رای تان به آقای رئیس جمهور بالاتر است ما برایتان امتیازات مالی قایل می شویم.

وی گفت: آیا اگر یک استانی به آقای رئیس جمهور رای نداده باشد باید تنبیه شود؟ نوع برخوردها و تعاملات متفاوت است.

نادران از هیئت رئیسه خواست تا به این دو مورد رسیدگی و نتیجه را در صحن علنی مطرح کنند.

محمدحسن ابوترابی فرد که ریاست جلسه امروز را برعهده داشت در پاسخ به این تذکر گفت: حتماً هر دو مورد را بررسی خواهیم کرد و گزارش آن را تقدیم می کنیم

خبرنامه امیر کبیر

رابین هود به روایت ایران


اینهم هدیۀ یکی از یاران تیغونک برای شما

ایشان توضیح داده اند که «نانسی» مقابل نام جنتی از قلم افتاده است که می باید خودتان زحمتش را بکشد


هشدار دانشجویان: دانشگاه انبار باروت است

بیانیه دهها فعال دانشجویی دانشگاههای تهران: برخورد با دانشجویان را متوقف کنید، دانشگاه انبار باروت است

دهها فعال دانشجویی دانشگاههای تهران با صدور بیانیهای، حاکمان را خطاب قرار دادند و به آنها هشدار دادند که با نابخردی، سکوت دانشگاه و جامعه را به فریاد تبدیل نکنند. نویسندگان این بیانیه تصریح کردهاند که «در صورت ادامه دادن روند فعلی برخورد با فعالان دانشجویی و ستاره دار، محروم از تحصیل و یا زندانی کردن آنها» به مقابله خواهند پرداخت. متن کامل این بیانیه را بخوانید:

حوادث و اتفاقات رخ داده پس از انتخابات بار دیگر چهره ای هولناک و خشن از نظامی را به مردم نشان داد که ادعای حق طلبی و خداشناسی اش گوش فلک را کر کرده است. در دوران حاکمیت کلیساها در اروپا که تمام دنیا شاهد بودند که دخالت دین در سیاست چه ها که بر سر مردم نیاورد و اروپا با گذر از آن دوران سخت و پرداخت هزینه هایی به عظمت چند قرن فلاکت در نهایت با کنارگذاشتن مانع بزرگی به نام دین از سر راه بشریت به اوج رسیده است. و حال ما در حال تجربه کردن همان بلایا هستیم، گویی ما هرگز قصد نداریم از تجربیات دیگران استفاده کنیم و راه درست را تشخیص دهیم. ارزش و جایگاه دین چنان بالاست و نیاز بشریت به آن چنان شدید است که کوچکترین خدشه و تعرضی به آن لطمات جبران ناپذیری را به فرهنگ و باور مردم وارد می کند.

نظام جمهوری اسلامی با سو استفاده از باورهای مردم و به نام اسلام و امام زمان چنان ظلم هایی را به مردم خود روا داشته است که به گواه تاریخ تاکنون هیچ نظامی بر ملت خود چنین فجایعی را به این صورت روا نداشته است. کشت و کشتارها، دستگیری های بی حساب و کتاب، شکنجه ها، تجاوزات و بسیاری ظلمهای دیگری که در این مدت شاهد آن بودیم مجددا بر جهانیان صحت تئوری جدایی دین از سیاست را ثابت کرد. در این میان برخوردهای خشن و به دور از هرگونه منطق با دانشگاه و دانشگاهیان نشانه دیگری از عدم بلوغ سیاسی حاکمان و عدم درک صحیح آنها از شرایط جامعه دانشگاهی دارد. برخوردهایی که اخیرا و با نزدیک شدن شروع سال تحصیلی و در راستای تصفیه حساب با جامعه دانشگاهی شروع شده را گام دیگری در راستای تکمیل پروژه کودتاگونه حاکمیت می دانیم و اعتقاد داریم که اینگونه حرکتها هدفی جز ایجاد ارعاب در محیط دانشگاه و امنیتی کردن فضا و نیز جلوگیری از شکل گیری هرگونه اعتراضات به کودتای 22 خرداد در دانشگاهها می باشد.

بدینوسیله به حاکمان به شدت هشدار می دهیم که در صورت ادامه دادن روند فعلی برخورد با فعالان دانشجویی و ستاره دار، محروم از تحصیل و یا زندانی کردن آنها بی شک ما دوستان، همراهان و همکلاسی هایمان را تنها نخواهیم گذاشت و با هرگونه برخورد با بدنه جنبش دانشجویی به مقابله خواهیم پرداخت و برای حمایت از آنها سنگر دانشگاه را دوباره فعال خواهیم کرد. شک نداریم که کودتاچیان از به خروش در آمدن مجدد دانشگاه که قطعا با خروشی رساتر از طرف جامعه که در حال حاضر چون انبار باروتی در انتظار کوچکترین جرقه ایست همراه خواهد شد، به شدت واهمه دارند. ما نیز حاکمان را از این امر بر حذر می داریم و به آنها توصیه می کنیم با نابخردی های خود سکوت دانشگاه و جامعه را به فریاد تبدیل نکنند و هرچه سریعتر برخورد با دانشجویان را متوقف کنند و بدانید که "دانشگاه هنوز زنده است" و از حرکت نخواهد ایستاد.

جمعی از فعالان دانشجویی دانشگاههای تهران، امیرکبیر و شریف

بر مبنای گزارش تلویزیون العربیه تجار لبنانی وابسته به حزب الله ثروت یک شبه را از کجا آورده اند؟

تلویزیون العربیه اعلام کرد که یک تاجر لبنانی بنام "صلاح عزالدین" که پل ارتباطی بین ایران و حزب الله لبنان بوده، اعلام ورشکستگی کرده است. سرمایه این تاجر یک میلیارد و سیصد میلیون دلار برآورد شده است. وی یکی از معروف ترین تجار جنوب لبنان بوده است. یعنی منطقهای که تحت نفوذ حزب الله لبنان است. گفته می شود این تاجر، پس از اعلام ورشکستگی بازداشت شده است.

گفته می شود از مدتی پیش دولت لبنان سلسله تحقیقاتی را پیرامون سرمایه های تجار وابسته به حزب الله لبنان آغاز کرده که یک سر آن به جیب جمهوری اسلامی وصل است. به همین دلیل این احتمال که تاجر لبنانی مورد بحث برای فرار از این تحقیقات اعلام ورشکستگی کرده باشد زیاد است.

از چند تاجر دیگر که با سرمایه های مشکوک به دریافت آن از جمهوری اسلامی در بورس فعال اند نام برده می شود. مانند نعیم قاسم و محمد فنش که در عین حال از مسئولین حزب الله لبنان هستند. سرمایه نعیم قاسم 150 میلیون دلار برآورد می شود که حاضر نیست به دولت بگوید این ثروت ناگهانی را از کجا و به چه طریق بدست آورده است!

کشف و ضبط بالغ بر 18 میلیارد دلار پول نقد و شمش طلای ایران در کشور ترکیه، این فرضیه را قوی کرده است که پولی که در اختیار حزب الله لبنان است و عده ای با آن تجارت می کنند، پول ایران است.

18 میلیارد دلاری که اخیرا در ترکیه ضبط شده، در جاسازی یک کامیون باربری کشف شد که از ایران وارد ترکیه شده و عازم سوریه و لبنان بود.

مقامات جمهوری اسلامی تاکنون درباره این پول و ضبط آن توسط دولت ترکیه سکوت کرده اند و تنها در روزنامه کیهان حسین شریعتمداری منکر چنین حادثه ای شد. این درحالی است که نخست وزیر ترکیه رسما در یک سخنرانی از ضبط این پول سخن گفته است. فیلم این سخنرانی و گزارش یکی از شبکه های تلویزیونی ترکیه دراین باره همچنان روی شبکه توتیوب قابل مشاهده است.


پیک نت

گزارش نیویورک تایمز ازتداوم بحران در ایران آغاز سال تحصیلی زیر سایه رعب و وحشت


مایکل اسلکمن

با آماده شدن دانشگاههای ایران برای شروع کلاسها درماه جاری، نگرانیهایی در جامعه آکادمیک وجود دارد که دولت استادان و برنامههای آموزشی گروههای سیاسی و علوم اجتماعی را که «غیر اسلامی» میپندارد حذف کند.

این ترسها ناشی از سخنرانیهای رهبر ایران آیتالله علی خامنهای و محمود احمدینژاد و نیز اعترافات زندانیان سیاسی است که عنوان میکنند مطالعه کتب و ایدههای سکولار، پرورشیافتگان دانشگاهها را برای ناآرامی سیاسی پس از انتخابات مناقشهآمیز ریاست جمهوری آماده کرده بود.

به گزارش خبرگزاریهای ایران، آیتالله خامنهای این هفته گفت مطالعه علوم انسانی «شک و تردید را ترویج میکننداو از «مدافعان راستین اسلام» خواست تا علوم انسانی را که در ایران تدریس میشود و به گفته وی «سکولاریسم را ترویج میکنند» مورد بازنگری قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، آیتالله خامنه روز یکشنبه در جمعی از دانشجویان و استادان دانشگاهها گفت: «بسیاری از علوم انسانی و هنرهای لیبرال بر پایه فلسفه کسانی است که اساس آنها ماتریالیسم و بیاعتقادی به آموزههای خدایی و اسلامی استآموزش این «علوم به از دست دادن اعتقاد به خدا و دانش اسلامی میانجامد

سالها محافظهکاران ایرانی با بدگمانی به مطالعه موضوعاتی مثل فلسفه و جامعهشناسی نگاه میکردند. در اولین روزهای انقلاب اسلامی رهبران ایران دانشگاهها را تعطیل و سعی کردند مواد درسی را مطابق ایدئولوژی انقلاب اسلامی خودشکل دهند. این تلاشها نهایتا تحت فشار نیروهای عملگراتر که برای مراوده با جوامع غربی و جمعیت دانشجویان که برای ایدههای معاصر و ارتباط با غرب مشتاق بودند شکست خورد.

این شکست هرگز تفاوتهای ایدئولوژیکی را که موجب شده است تشکیلات دو گانه مذهبی و انتخابی، بر سرهیچ موضوعی با هم توافق نداشته باشند و حتی درهویت نیز شریک نباشند، التیام نداد. در سالهای اخیر اغلب ازدانشگاهیانی که در کنفرانسهای خارجی شرکت میکردند یا در برنامههای تبادل فرهنگی شرکت میکردند بدگویی میشد یا به آنها بصورت مشکوک نگاه میشد. برخی از آن ها هم متهم به تلاش برای سازماندهی انقلاب مخملی شدهاند.

سخنرانیهای اخیر رهبر ایران این را عنوان میکند که ممکن است آنها پس از ماهها تلاش غیرموفق برای خاموش کردن بحران سیاسی و اجتماعی پس از انتخابات، دیگر نخواهند با چنین ابهامی زندگی کنند.

مارک فیتزپاتریک عضو ارشد موسسه بینالمللی مطالعات استراتژیک در لندن گفت: «ایران دچار بحران مشروعیت برای رژیم است و این بحران برپایه عدم توانایی رژیم در پاسخ به خواستههای اصلاحات از جانب جمعیت رو به رشد جوان است. تنها پاسخی که میتوانند به آن فکر کنند این است که آموزش علوم انسانی را متوقف کنند

رسول نفیسی یک فرد آکادمیک در ویرجینیا که کارشناس ایران است تائید کرد که «بیانات خامنه‌ای نشانه خوبی برای دانشگاه‌های ایران نیست.»

آقای نفیسی گفت: «به نظر می‌رسد که او می‌خواهد جمهوری اسلامی را از همانجا که دو دهه پیش آیت‌الله خمینی فقید مخالفت مشابهی نسبت به "آموزه‌های غربی" در دانشگاه‌ها بیان کرد و دستور داد تا تمام آنها به جز علوم طبیعی از برنامه تحصیلی دانشگاه‌ها حذف شود»، ادامه دهد.

به گزارش خبرگزاری‌های ایرانی، رهبر کنونی ایران آیت‌الله خامنه‌ای خواستار «ترویج فضایی معنویی در دانشگاه‌ها» شد و درخواست کرد که دولت آقای احمدی‌نژاد این را به عنوان «نگرانی جدی» تلقی کند.

طی دوره اول ریاست جمهموری آقای احمدینژاد دولت وی بسیاری از استادان را مجبور به کنارهگیری و جایگزینی کرد.

یک فرد دانشگاهی ایرانی که اکنون در خارج از کشور زندگی میکند گفت: «من فکر میکنم شاید آنها دوست ندارند ایدههای جدید به ایران برسد. آنها دوست ندارند شخصیتهای فرهنگی و اجتماعی در جامعه ایران زیادی محبوب شوند. این جنبهای است که برای آنها مشکل ایجاد میکند

تمرکز اخیر بر مساله آموزش زمانی شدت گرفت که هفته گذشته اعترافات اصلاحطلب برجسته سعید حجاریان که تئوریسین جنبش اصلاحات بوده است از تلویزیون ایران بصورت مستقیم پخش شد.

این اعترافات که توسط رهبران اصلاحطلب به عنوان منعکسکننده نظرات زندانبانان حجاریان رد شده است، انتقاد زیادی را از علوم انسانی بخصوص علوم اجتماعی و سیاسی عنوان کرد. همچنین این اعترافات کاربرد تئوریهای سیاسی را در کار خود آقای حجاریان را مورد خطاب قرار داد و گفت «من بخاطر این تفاسیر ناشایست که منشا بسیاری از اقدامات غیراخلاقی شد، از مردم ایران تقاضای پوزش دارم

منبع: نیویورک تایمز، 1 سپتامبر

بازخوانیِ بارون بارونه


دلایل مضحک روزنامه اماراتی برای عبارت (جعلی و استعمار ساختۀ) خلیج ع.ر.ب.ی


روزنامه الخليج امارات در ادامه بلندپروازی های شیوخ ساحل نشین خلیج فارس مدعی شد که نام خليج عربي باید به جای خلیج فارس به رسميت شناخته شود.

به گزارش البرز اين روزنامه در مقاله اي به قلم خلف الحتبور در سایت اینترنتی خود نوشت: درست است که در نقشه هاي پيش از دهه شصت قرن گذشته نام خليج فارس مشاهده ميشود اما بايد به قرن بيست و يکم بياييم و در اين قرن توجيه هاي بسياري وجود دارد که شايسته است جامعه جهاني و کارشناسان نقشه کشي با توجه به اين توجيه ها "خليج عربي" را به رسميت بشناسند.

نويسنده براي توضيح اين مطلب نوشت، جمهوري اسلامي ايران تنها کشور فارس زبان حوزه اين "خليج" است حال انکه هفت کشور ديگر عرب هستند و علاوه بر اين بسياري از ايراني ها که در سواحل جنوبي زندگي ميکنند عرب هستند و به زبان عربي صحبت ميکنند. همچنين در عصري هستيم که کشورهاي "خليج" دستاوردهاي ژئوپليتک و اقتصادي بي سابقه اي به دست اورده اند و بايد به اين واقعيت اعتراف کرد.

علاوه بر انچه گفته شد تاريخ سرشار از مثال هايي براي تغيير اسامي کشورها،‌شهرها و درياهاست که متناسب با شرايط تغيير کرده است . مثلا رودزيا به زيمبابوه تغيير نام داد و برمه، ميانمار شد.

نويسنده اين مقاله در ادامه با اعتراض به اقدام وبلاگ نويسان و کارشناس اينترنت در ايران براي دفاع از نام خليج فارس نوشت، به رغم درخواست هاي مکرر کشورهاي "خليج" در دستور العمل هاي سازمان ملل نيز استفاده از نام خليج فارس در اسناد رسمي شرط شده است، علاوه بر اين امريکا و انگليس نيز سفارش کرده اند خليج فارس به عنوان اصطلاحي رسمي استفاده شود اما با توجه به روابط کشورهاي "خليج" با واشنگتن و لندن، اتخاذ اين موضع از سوي اين کشور در راستاي همکاري ها قرار ندارد

خلف الحتبور در پايان نوشته است، کشورهاي عربي تاکنون با اين مسئله با تساهل برخورد کرده اند اما اکنون زمان ان فرا رسيده است که انچه را ميخواهيم به گوش ديگران برسانيم به همين سبب از سران کشورهاي "خليج" ميخواهم اين موضوع را با قدرت در سازمان ملل مطرح کنند و از هم پيمانان نيز ميخواهيم هنگام طرح ان مواضعي در حمايت از ما اتخاذ کنند.

گزارش البرز می افزاید: پیشتر بسیاری از کارشناسان به ادعاهی خنده آوری از این دست پاسخ داده اند. چه آنکه بر اساس شواهد و اسناد تاریخی شیخ نشین امارات متحده عربی در کمتر از 50 سال قبل متعلق به ایران بوده است.

کاش می شد از نویسنده با شعور این نوشتار پرسید آیا مایل است همه چیز بر اساس تاریخ و گستردگی جغرافیا به روز شود؟

برداشت از البرز

لغو مراسم شب احیا و نماز عید فطر در مصلیِ تهران

خبرنگار تلويزيون جمهوری اسلامی یک قاتل فراری و تحت تعقيب FBI - است

به گزارش تایمز،يك فراري آمريكايی، كه به قتل يك ایرانی در آمريكا متهم است، مدير يك شبكه تلويزيون انگليسي زبان جمهوری اسلامی در تهران بوده است.حسن عبدالرحمن، كه به خاطر قتل علي اكبر طباطبايي در مريلند توسط FBI تحت تعقيب قرار دارد براي تلويزيون پرس تی وی رژیم ايران كار ميكرد، كه در سراسر جهان از جمله در لندن دفتر دارد.
يك خبرنگران تلويزيون كه در اعتراض به پوشش خبري انتخابات دست كاري شده ايران در ماه ژوئن استعفا داد، ديروز به تايمز گفت كه آقاي عبدالرحمن مدير عامل دفتر اصلي اين شبكه بود.
ديروز كه با آقای عبدالرحمن، 58 ساله تماس گرفته شد او به قتل آقاي طباطبايي اعتراف كرد اما سعی كرد تا از پرس تي.وي فاصله بگيرد. او به كار براي پرس تي.وی به مدت 3 سال به عنوان مدير عامل آنلاين اعتراف كرد ولي گفت كه 2 ماه پيش بعد از انتخابات استعفا داده است!
پرس تی وی كه به خاطر شكايت ها مبني بر اينكه صحت كلام و قوانين بي طرفي را نقض ميكند توسط آفكام (Ofcom) مورد تحقيق قرار گرفته است ، تلاش كرده است با اجير كردن شخصيت هاي انگليسي مانند نمايندگان جرج گلاوي (George Galloway ) و دِرِك كانوي (Derek Conwayخبرنگاران آندرو جيليان (Andrew Gilligan ) و يوونه ريدلي (Yvonne Ridley) جذابيت خود را افزايش بدهد
اوورن بوث (Lauren Booth), خواهر همسر بلر (sister-in-law) نيز كارمند اين سازمان تحت حمايت مالي ايران است. نيك فراري مجري راديوي انگليسي شغل خود را در پرس پرس تی وی در ماه ژوئن به دليل پوشش خبري جانبدارانه از انتخابات رژیم ايران ترك كرد.
كارمندان سابق و كنونی پرس تی وی به تايمز گفتند كه اين سياست سرمقاله اين شبكه اساساً توسط دفتر اصلي آن در تهران ديكته ميشود. دفتر لندن دائماً تحت نفوذ جمهوری اسلامی قرار داشتن را تكذيب كرده است و ميگويد كه يك اداره جداگانه است. FBI شب گذشته گفت كه همچنان آقای عبدالرحمن را به خاطر قتل تعقيب ميكند. يك سخنگو گفت، ”او همچنان توسط ما تحت تعقيب است و تحقيقات ما در مورد او ادامه دارد.
او به خاطر قتل تحت تعقيب است. FBI به دليل پرواز غير قانونی به منظور اجتناب از تحت پيگرد قرار گرفتن دنبال او است. خود قتل نيز يك تخلف ايالتي است كه در بالتيمور جايي كه قتل صورت گرفته است به آن رسيدگي خواهد شد.
آقاي عبدالرحمن موفق شد با وجود استفاده از پاسپورتي كه او را به عنوان ديويد تئودور بلفيلد ميناميد ، از گمرك ژنو عبور كند. اين اسمي است كه FBI آن را در ارتباط با اين قتل شناسايی كرده است.
اصل خبر در لینک زیر
http://www.timesonline.co.uk/tol/news/world/middle_east/article6820989.ece

دموکراسی‌خواهان باید مجهز به تشکیلات و سازمان شوند


فرزین وحدت؛ استاد جامعهشناسی در آمریکا

آنچه مسلم است این که در این برهه از تاریخ ایران، نیروهای اجتماعی عظیمی بوجود آمده‌اند که طالب حقوق فردی، مدنی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و بشری خود می‌باشند. من در مقالات کوتاهی که به‌تازگی نوشته‌ام به بوجود آمدن یک «فراطبقه» اشاره کرده‌ام که اقشار و لایه‌های اجتماعی متعددی مولفه‌های این نیروی عظیم اجتماعی را تشکیل می‌دهند. این اقشار و لایه‌های اجتماعی شامل کارمندان، کارگران، کسبه، برخی از تجار به‌خصوص نسل جوان میان آنها، پیشه‌وران، زنان، جوانان، و دانشجویان و دانشگاهی‌ها می‌شوند که با وجود بعضی اختلافات، و حتی تضادها، آنچه آنها را به هم پیوند میدهد وجوه اشتراک در مطالبات دمکراتیک در حوزههای سیاسی و اقتصادی است. وقایع اخیر ایران این مسئله را به وضوح نشان داده است که این اقشار متنوع در عین تکثر دارای خواستهای مشترکی مبتنی بر بسط و توسعه میدانهای سیاسی و اقتصادی در کشور هستند و در این راه حاضر به فداکاریهای بسیاری میباشند تا آرمانهای خود را به ثمر برسانند.

از طرف دیگر نیروهای تمامیتخواه و انحصارطلب قدرت سیاسی و نظامی را در دست دارند و آنها نیز نشان دادهاند که اشتهای فراوانی برای ابقای قدرت خود دارند و از همه مهمتر دارای تشکیلات سیاسی و نظامی نسبتا کارآمدی هستند. اصولا افرادی که با خشونت به قدرت رسیدهاند و با کشتن و کشته دادن به قدرت دست یافتهاند، به ندرت حاضرند از قدرت دست بشویند؛ و اصلاحات دمکراتیک را که به زعم آنان باعث بیرون راندن آنها از صحنههای قدرت میشود، پذیرا شوند. در واقع چنین به نظر میرسد که دو نیروی عظیم در مقابل یکدیگر ایستادهاند. یکی از پشتوانه مردمی بسیار نیرومند ولی تشکل نیافته برخوردار است و دیگری از نیروی نسبتا کوچک اجتماعی ولی نسبتا متشکل و سازمان یافته، زورمند و زورگو و حامل اسلحه.

آنچه در این مقطع زمانی برای نیروهای اجتماعی طالب مردمسالاری حیاتی به نظر میرسد، تولید تشکلهای سیاسی و اجتماعی کارآمد است. و از میان این تشکلات از همه مهمتر، برپایی احزاب سیاسی است که بتوانند در جهت تحقق مطالبات و خواستهای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی فراطبقهای که در بالا به آن اشاره شد دست به فعالیت بزنند. همانطور که نیروهای انحصارطلب و تمامیت‌‌خواه از تشکیلات سیاسی و نظامی برخوردار هستند، نیرویهای طالب دمکراسی نیز میبایست خود را تجهیز کنند، اما بدون توسل به خشونت و از راههای مسالمتآمیز. در این میان مهمترین وسیله و ابزاری که میتوانند برای بدست آوردن حقوق حقه فراطبقه مذکور آستین بالا بزند احزاب سیاسی هستند که میبایست به طور مدون تشکیل شوند، عضو بگیرند و منافع سیاسی، اقتصادی و اجتماعی اعضاء و پایههای اجتماعی خود را به پیش ببرند. البته تحت شرایط فعلی تشکیل احزاب سیاسی امر آسانی نخواهد بود ولی در چهارچوب قوانین فعلی امکانپذیر میباشد و نیروهای طرفدار مردمسلاری از همین قوانین موجود و با استفاده از روش‌‌های عدمخشونت میتوانند در تحقق خواستهای مردمگرایانه سود ببرند.

برداشت از سایت گذار

موسوی خواهان ادامه اعتراض به انتخابات ریاست جمهوری شده است

Picture posted on TwitPic by  user shadishd173 allegedly shows supporters of Iran's defeated presidential candidate Mr. Mousavi dressed in black during mass protest in Tehran, 18 June 2009

میر حسین موسوی نامزد معترض به نتیجه انتخابات اخیر ریاست جمهوری، خواهان ادامه اعتراض به نتایج انتخابات شده است.

موسوی در بیانیه ای که روز شنبه در وب سایت رسمی خود منتشر کرده است، از طرفدارانش دعوت کرده با برگزاری گردهمایی های کوچک و بزرگ، «راه سبز» را که در ماه های اخیر دنبال کرده اند ادامه دهند.

سبز، رنگ کمپین انتخاباتی موسوی بود و اغلب در جریان اعتراضات بزرگ مخالفان در پی انتخابات ریاست جمهوری در خرداد ماه بکار رفته است.

فراخوان موسوی دو روز پس از آن صورت می گیرد که مجلس شورای اسلامی ۱۸نفر از نامزدهای محمود احمدی نژاد رییس جمهوری برای عضویت در کابینه ۲۱نفری را تایید کرد.

احمدی نژاد در رای گیری بحث انگیزی که در آن موسوی در مقام دوم قرار گرفت، بار دیگر انتخاب شد. مخالفان می گویند انتخابات با تقلب همراه بود و روزها اعتراضات گسترده خیابانی را دنبال آورد.

هزاران ایرانی بدلیل اعتراض به نتایج انتخابات دستگیر شده اند.

آقای موسوی در یازدهمین بیانیه خود با تشریح دیدگاههای خود درباره رویدادهای پس از انتخابات خواستار با پافشاری بر مواضع خود خواستار «تشکیل گروه حقیقتیاب و حکمیت مورد قبول همه ذینفعان در مورد انتخابات دهم ریاست جمهوری و رسیدگی به تخلفات و تقلبهای انجام گرفته و اعمال مجازات برای خاطیان» شده است.

میرحسین موسوی که تا کنون ریاست جمهوری محمود احمدینژاد را به رسمیت نشناخته است، همچنین خواستار «اصلاح قانون انتخابات به صورتی که شرایط برای برگزاری عادلانه و منصفانه انتخابات و اطمینان مردم از این امر فراهم شود» شده است.

این نامزد اصلاحطلب در حالی بار دیگر خواستار رسیدگی به «تقلبهای» صورت گرفته در انتخابات و تغییر قانون انتخابات شده است که مقامهای جمهوری اسلامی و در راس آنها آیتالله خامنهای، رهبر جمهوری اسلامی، هر گونه تقلب عمده در انتخابات را منتفی دانسته و تشکیک در انتخابات را در راستای اهداف سیاسی و حتی «انقلاب مخملی» اعلام کردهاند.

«شناسایی و مجازات عاملان و آمران فجایعی که در حوادث پس از انتخابات بر علیه مردم صورت گرفته است در تمامی نهادهای نظامی، انتظامی و رسانهای» سومین راهکار میرحسین موسوی برای عبور از بحران به وجود آمده در ایران است.

میرحسین موسوی همچنین خواستار «رسیدگی به آسیبدیدگان حوادث پس از انتخابات و خانوادههای جانباختگان، آزادی همه دستاندرکاران، فعالان سیاسی و نیروهای مردمی دستگیر شده، مختومه کردن پروندهها، اعاده حیثیت از آنان و خاتمه یافتن تهدیدها و آزارهایی که همچنان برای واداشتن آنان به عدم تظلم و پیگیری حقوق شان صورت می گیرد»، شده است.

این کاندیدای اصلاحطلب در پنجمین راهکار ارائه شده خواستار اجرای «اصل ۱۶۸ قانون اساسی در خصوص تعریف جرم سیاسی و رسیدگی به جرایم سیاسی با حضور هیئت منصفه» شده است.

«تضمین آزادی مطبوعات»، «تغییر رفتار جانبدارانه صدا و سیما» و رفع محدودیتبرای ارائه دیدگاههای احزاب، گروههای سیاسی و نگرشهای مختلف «در رسانهها، به ویژه صدا و سیما» و همچنین اصلاح قانون رادیو و تلویزیون دولتی به صورتی که «رسانه ملی نسبت به اعمال خلاف قانون خود پاسخگو» باشد از مفاد ششمین راهکار میرحسین موسوی است.

میرحسین موسوی با اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی که اقتصاد جمهوری اسلامی را به «سه بخش دولتی، تعاونی و خصوصی» تقسیم کرده در هفتمین پیشنهاد خود خواستار رفع انحصار دولت از رسانههای رادیویی و تلویزیونی شده است.

«تضمین حق اساسی مردم در تشکیل اجتماعات و راهپیماییها» مطابق با اصل ۲۷ قانون اساسی و «تصویب منع مداخله نظامیان در امور سیاسی و جلوگیری از دخالت نیروهای مسلح در فعالیتهای اقتصادی» راهکارهای هشتم و نهم میرحسین موسوی برای عبور از بحران به وجود آمده در ایران است.

در بیانیه مفصل میرحسین موسوی بر لزوم اتخاذ «رویکردی اجتماعی» برای ادامه «راه سبز» تأکید شده است.

آقای موسوی «گسسته شدن رشتههای اعتماد میان مردم و حکومت» را پیامد «بیتدبیری مسئولان امر» ، «یورش تبلیغاتی رسانههای دولتی» و «حمله نیروهای امنیتی رسمی و غیررسمی به تجمعات آرام و مسالمتآمیز مردم» دانسته و تصریح کرده است که جنبش سبز خواهان اجرای همه بندهای قانون اساسی است تا اعتماد میان مردم و و حکومت بازسازی شود.

میرحسین موسوی در بخش دیگری از بیانیه خود نوشته است که افرادی درون دستگاههای «حكومتی» و «شبهحكومتی» راه ادامه حضور خود در قدرت را در «التهابآفرینی و بحرانزاییهای پیاپی» میبینند و به آنها هشدار داده است که متوجه «عواقب سنگین» آن برای کشور باشند.

میرحسین موسوی با ابراز نگرانی از «استبدادی» شدن جامعه تصریح کرده است تاریخ گواه آن است که «هر گاه حکومتها خواستهاند به سوی محو تعدد و تنوع موجود در جوامع بشری دست دراز کنند، چارهای جز متوسل شدن به چهرههای ظاهرا گوناگون اما در جوهر یکسان استبداد نداشتهاند».

آقای موسوی با اشاره به رویدادهای هفتههای اخیر و پس از هشدار درباره استبدادی شدن حکومت، این پرسش را مطرح میکند: «کیست که نداند وضعیتی که ایران امروز در آن قرار دارد حاصل استیلای چنین طرز تفکر اشتباهی بر تصمیمگیریهای کلان كشور است

میرحسین موسوی در ادامه گفته است اگر دستاندرکاران حکومت «همزیستی مسالمتآمیز» سلیقهها، گرایشها، اقشار، اقوام، مذاهب و ادیان در ایران را درک نکنند فهمی «ضعیف و باژگونه» از مفاهیم دینی و هویتی ایرانیان دارند.

این نامزد معترض خطاب به «جنبش سبز» ایران که نتایج انتخابات را نپذیرفتهاند، میگوید: «علیرغم تمامی حوادث تاسفبار و مرارتخیز این ایام، مردم ما اینک به نتایجی بسیار ارزشمندتر و ماندگارتر از انتخاب یک فرد دست یافتهاند

میرحسین موسوی در پاسخ به این پرسش که «چه باید کرد»، میگوید «حفظ جمهوری اسلامی»، «تقویت وحدت ملی»، «احیای هویت اخلاقی نظام» و «بازسازی اعتماد عمومی» از خواستههای جنبش سبز است که جز با پذیرش «حق حاکمیت مردم» میسر نیست.

میرحسین موسوی راه «استیفای حقوق از دست رفته مردم» را استفاده از همه ظرفیتهای قانون اساسی دانسته که در آن «آزادیهای سیاسی و اجتماعی، رفع تبعیض، امنیت قضایی و برابری در مقابل قانون» به گفته وی همگی تامین شده است.

وی در ادامه، جامعه کنونی ایران را در تضاد با «آرمانهای» انقلاب ۵۷ دانسته و آن را جامعهای «سودازده»، «تقلبزده» و «دروغزده» توصیف میکند که در آن «تحجر دولتسازی میکند».

این نامزد اصلاحطلب با اشاره به سرکوب مردم، حمله به کوی دانشگاه، دستگیریهایگسترده و دادگاهای پس از انتخابات، مخالفان «جنبش سبز» را رو به «نشیب» و گرفتار «ترسی» میداند که با «ترساندن دیگران پنهانش میکنند

میرحسین موسوی همچنین تاکید کرد که تشکیلات «راه سبز امید» که شکلگیری آن پیش از این در رسانهها اعلام شد، جایگزین حزب و تحزب نشده و فراتر از امور حزبی است که به گفته او «همه شئونات کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد».

وی تصریح کرد تشکیلات «راه سبز امید» پیرامون «حداقل نکات مشترک» تکیه کرده تا با گردآمدن گروههای مختلف اجتماعی هویت ملی «تجدید و تقویت شود».

آقای موسوی همچنین ابراز امیدواری کرد که در صورت تامین شرایط به تشکیل حزب اقدام کند که لازمه طبیعی آن «وحدت حداکثری در عقاید» است.

میرحسین موسوی همچنین توصیه کرده است که با تقویت شبکههای اجتماعی و درقالب فعالیتهای گوناگون، «جنبش سبز» به تقویت خود پرداخته و مطالبات خود را پیگیری کند.

رادیو صدای آمریکا