سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۶/۱۵

از ترس مردم شاید نمایش موسوم به روز قدس هم لغو شود

سایت حکومتی شبکه ایران وابسته به باند احمدی نژاد: حساسیتها درباره مراسم احیا شبهای قدر حرم امام خمینی(ره) از زمانی شروع شد که با وجود مطالبه عمومی برای محاکمه چند از متهمان تراز اول آشوبهای اخیر، برخی از آن ها با رایزنیهای سیاسی نام خود را در لیست مدعوین اصلی این مراسم قرار دادند.

به دنبال انتشار خبر حضور این عده که با ذوقزدگی رسانههای حامی آنان همراه بود، مراسم مذکور حساسیت ویژهای پیدا و در جمع اخبار مهم رسانه‌‌های بیگانه نیز جا خوش کرد.

دلیل استقبال رسانههای اصلاحطلب و بیگانه از این موضوع، اعلام حضور کسانی چون "سید محمد خاتمی" ، "میرحسین موسوی" و "مهدی کروبی" به عنوان مدعوین اصلی در مراسم احیا مرقد امام بود.

هر چند زمان زیادی از انتشار خبر مذکور نگذشت اما برخلاف تبلیغات برخی رسانهها، افکار عمومی نه تنها نگاه تردیدآمیزی به این مراسم پیدا کرد که حتی بر پایه خاطرات نماز جمعه 26 تیرماه، یک نگرانی و مطالبه جدی در مبان آنان شکل گرفت.

در نمازجمعه 26 تیرماه حضور میرحسین موسوی در کنار خطبههای جنجالساز هاشمی رفسنجانی خیابانهای اطراف دانشگاه تهران را به ناآرامی و آشوب کشید تا فضای روحانی و عبادی نماز جمعه جای خود را به شعارهای ساختارشکنانه و جهتگیریهای جناحی بدهد.

بر این اساس، اعلام خبر حضور خاتمی، موسوی و کروبی در مراسم احیای مرقد امام نیز این نگرانی را در بین مردم و مسئولات تقویت کرد.

در این میان موضوع تمایل خاتمی به حضور در مراسم شب های قدر امسال و حتی سخنرانی در این مراسم، در حالی مطرح شد که وی هنوز درباره اعترافات ابطحی علیه خود موضعی نگرفته است.

"تلاش عملی برای حذف رهبری و ولایت فقیه از نظام" موضوعی بود که اخیرا فرمانده کل سپاه به نقل از اعترافات ابطحی آن را مطرح کرد .

ابطحی این استراتژیرا طرح محمد خاتمی برای انتخابات 22 خرداد اعلام کرده بود.

به "اتهامات خاتمی" باید افشاگری دیگر متهمان در دادگاههای کودتای مخملی، از جمله افشاگری تکاندهنده کیان تاجبخش را افزود که ارتباط مستمر با جورج سوروس بخشی از این اتهامات است.

این بود که نگرانیها از حضور یک "متهم" به عنوان سخنران در مراسم شب قدر آن هم مراسم احیای مرقد امام خمینی‌(ره) بشدت افزایش یافت.

به همین دلیل این دیدگاه تقویت شد که مراسم مذکور برخلاف ادعای برخی رسانهها، نه تنها نمیتواند مراسمی معنوی و دینی باشد که حتی بستری برای بروز "مقاصد سیاسی و جناحی" خواهد بود.

نگاهی اجمالی به نوع پوشش اخبار رسانههای اپوزیسیون برای تحتالشعاع قرار دادن وجهه معنوی این مراسم و سیاسی کردن آن، دیدگاه مذکور به خوبی تقویت میکند.

این بود که روابط عمومی عمومی آستان مقدس امام خمینی(ره) در اطلاعیهای از لغو این مراسم خبر داد.

هنوز خبر لغو مراسم از داغی نیفتاده بود که موجی از واکنشها در رسانهها اپوزیسیون به راه افتاد تا با به حاشیه بردن اصل موضوع، لغو مراسم را اقدامی "سیاسی" و "جناحی" بخواند.

اصلاحطلبان همزمان با دنبال کردن این محور کوشیدند که لغو مراسم مذکور را به دولت ارتباط دهند؛ هر چند که در چنته خود هیچ دلیلی هم برای واقعی نشان دادن این ادعا نداشتند.

*حکایت همچنان باقی است

رویکرد رسانههای اپوزیسیون به دنبال انتشار خبر تغییر مکان نماز عید سعید فطر امسال از سوی مسئولان شهرداری نیز، ادامه یافت.
محمد عیدیان، قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، روز گذشته با اشاره به اینکه اکنون در بخشهای غربی و شرقی مصلای تهران عملیات ساخت و ساز در حال انجام است، خاطرنشان کرد: فضای کارگاهی موجود در مصلا امکان پذیرش جمعیت میلیونی نمازگزار در روز عید سعید فطر را ندارد.

گرچه عیدیان انجام فعالیتهای عمرانی و ساخت و سازهای داخل محوطه مصلا را از علل آماده نبودن مجموعه این مکان برای برگزاری نماز عید سعید فطر اعلام کرده اما رسانههای اپوزیسیون همچنان تلاش میکنند تا این موضوع را نیز به لغو مراسم احیا مرقد امام و هر دو را به "مسائل سیاسی" ارتباط دهند.


منبع ایران پرس نیوز

هیچ نظری موجود نیست: