سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۶/۱۵

دلایل مضحک روزنامه اماراتی برای عبارت (جعلی و استعمار ساختۀ) خلیج ع.ر.ب.ی


روزنامه الخليج امارات در ادامه بلندپروازی های شیوخ ساحل نشین خلیج فارس مدعی شد که نام خليج عربي باید به جای خلیج فارس به رسميت شناخته شود.

به گزارش البرز اين روزنامه در مقاله اي به قلم خلف الحتبور در سایت اینترنتی خود نوشت: درست است که در نقشه هاي پيش از دهه شصت قرن گذشته نام خليج فارس مشاهده ميشود اما بايد به قرن بيست و يکم بياييم و در اين قرن توجيه هاي بسياري وجود دارد که شايسته است جامعه جهاني و کارشناسان نقشه کشي با توجه به اين توجيه ها "خليج عربي" را به رسميت بشناسند.

نويسنده براي توضيح اين مطلب نوشت، جمهوري اسلامي ايران تنها کشور فارس زبان حوزه اين "خليج" است حال انکه هفت کشور ديگر عرب هستند و علاوه بر اين بسياري از ايراني ها که در سواحل جنوبي زندگي ميکنند عرب هستند و به زبان عربي صحبت ميکنند. همچنين در عصري هستيم که کشورهاي "خليج" دستاوردهاي ژئوپليتک و اقتصادي بي سابقه اي به دست اورده اند و بايد به اين واقعيت اعتراف کرد.

علاوه بر انچه گفته شد تاريخ سرشار از مثال هايي براي تغيير اسامي کشورها،‌شهرها و درياهاست که متناسب با شرايط تغيير کرده است . مثلا رودزيا به زيمبابوه تغيير نام داد و برمه، ميانمار شد.

نويسنده اين مقاله در ادامه با اعتراض به اقدام وبلاگ نويسان و کارشناس اينترنت در ايران براي دفاع از نام خليج فارس نوشت، به رغم درخواست هاي مکرر کشورهاي "خليج" در دستور العمل هاي سازمان ملل نيز استفاده از نام خليج فارس در اسناد رسمي شرط شده است، علاوه بر اين امريکا و انگليس نيز سفارش کرده اند خليج فارس به عنوان اصطلاحي رسمي استفاده شود اما با توجه به روابط کشورهاي "خليج" با واشنگتن و لندن، اتخاذ اين موضع از سوي اين کشور در راستاي همکاري ها قرار ندارد

خلف الحتبور در پايان نوشته است، کشورهاي عربي تاکنون با اين مسئله با تساهل برخورد کرده اند اما اکنون زمان ان فرا رسيده است که انچه را ميخواهيم به گوش ديگران برسانيم به همين سبب از سران کشورهاي "خليج" ميخواهم اين موضوع را با قدرت در سازمان ملل مطرح کنند و از هم پيمانان نيز ميخواهيم هنگام طرح ان مواضعي در حمايت از ما اتخاذ کنند.

گزارش البرز می افزاید: پیشتر بسیاری از کارشناسان به ادعاهی خنده آوری از این دست پاسخ داده اند. چه آنکه بر اساس شواهد و اسناد تاریخی شیخ نشین امارات متحده عربی در کمتر از 50 سال قبل متعلق به ایران بوده است.

کاش می شد از نویسنده با شعور این نوشتار پرسید آیا مایل است همه چیز بر اساس تاریخ و گستردگی جغرافیا به روز شود؟

برداشت از البرز

هیچ نظری موجود نیست: