سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۷/۱۳

حکایت

دو برادر یکی در سپاه خدمت کردی و دیگری بزور بازو نان خوردی. باری پاسدار گفت درویش را که چرا خدمت نکنی تا از مشقت کار کردن برهی. گفت: تو چرا کار نکنی تا از مذلت خدمت رهایی یابی که خردمندان گفته‌اند: نان ِ خود خوردن و نشستن به که با باتوم کمر مردمان شکستن.
بدست آهن تفته کردن خمیر . . . به از دست بر سینه پیش امیر

مسافر کشی روز و شب تا سحر . . . به از نوکری پیش ِ بیدادگر

یکی همه عمر در کسوت «ایثارگران ِ انقلاب»، مستبدان را چماقداری کردی تا زن و فرزند را عیش و معاشی درخور فراهم کند. چون فرزندش برومند شد در طلب حقوق شهروندی به خیابان رفتی و از هم مسلکان ِ پدر چماق خوردی تا از مننژیت بمردی.

یکی بهر ِ نان و نوا در سپاه . . . همه فکر ِ سرکوب و آفند بود

دموکراسی و عدل می خواستی . . . اگر فکر فردای فرزند بود


از میان ایمیل های دریافتی

مهر 88

دانشجویان علم و صنعت هر روز فریاد الله اکبر سرمی دهند

جمعی از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت روز شنبه در اعتراض به صدور احكام سنگين كميته انضباطي براي شش نفر از فعالين دانشگاه که منجر به اخراج سه نفراز آنان شده است و همچنین احضار هفت دانشجوی ديگر، اقدام به سر دادن شعار "الله اکبر" و "یاحسین میرحسین" در سلف دانشگاه کرده و خواهان بازگشت این دانشجویان به دانشگاه شدند.

گفتنی است دانشجویانی که این احکام غیرقانونی در مورد آن ها صادر شده است هم اکنون اجازه ورود به دانشگاه و خوابگاه را ندارند. در بیانیه این دانشجویان آمده است این اعتراض همه روزه و راس ساعت 12:30 در سلف دانشگاه ادامه خواهد یافت.

به گزارش موج سبز آزادی، متن بیانیه به این شرح است:

به نام او
و به ياد شهید كيانوش آسا

تابستان امسال دانشگاه علم وصنعت كه هنوز داغدار شهادت كيانوش آسا و ده ها هم وطن ديگرمان بود، بار ديگر از سوي اقتدار گرايان مورد هجوم قرار گرفت. احكام سنگين كميته انضباطي براي شش نفر از فعالين مستقل دانشگاه که منجر به محرومیت از تحصیل برای تعدادی از آنان می گردد، و همچنين احضار هفت نفر ديگر از دوستانمان به اين كميته بيش از پيش معناي " آزادي نزديك به مطلق" را برايمان روشن كرد.

ما جمعي از دانشجويان علم و صنعت ضمن اعلام حمايت از اين دوستان و پاسداشت خدماتي كه در حفظ استقلال و شأن دانشگاه انجام دادند، از عموم دانشجويان دعوت مي كنيم تا هر روز رأس ساعت 12:30 با سر دادن نداي "الله اكبر" علاوه بر اعلام حمايت از اين دوستان، تلاشي كنيم تا شايد اين بار مسئولين دانشگاه را از خواب و خيال پست و مقام به در آريم و به اربابانشان نيز يادآور شويم كه دانشگاه زنده است

12 مهر 88

رادان در برابر سئوال خبرنگاران درباره نقش خود در کهریزک سکوت کرد

سردار رادان پس از چند ماه غیبت رسانه‌ای و چهار روز پس از اینکه فرمانده ناجا گفت که 7 تا 10 نفر از نیروی انتظامی در موضوع کهریزک بازداشت شدند، در جمع خبرنگاران حاضر شد. او در رابطه با شایعه نقش خود در بازداشتگاه کهریزک پاسخی نداد ولی در عین حال گفت: همانطور که مقام معظم رهبری گفتند نباید موضوع کهریزک و کوی دانشگاه به مسئله اصلی تبدیل شود. من صمیمانه از پرسنل نیروی انتظامی به ویژه در تهران و یگان ویژه کمال تشکر را دارم و سر تعطیم در مقابلشان پایین می‌آورم.

جانشین فرمانده ناجا در نشستی مطبوعاتی در پاسخ به پرسش ایلنا مبنی بر اینکه در موضوع کهریزک 7 نفر از پرسنل ناجا بازداشت شدند یا 10 نفر گفت: در این رابطه 10 نفر مورد بازجویی و سئوال قرار گرفتند و برای هشت نفر از پرسنل ناجا قرار بازداشت صادر شده است. رادان افزود: باید صمیمانه و خالصانه از پرسنل نیروی انتظامی در قائله‌هایی که پس از انتخابات پیش آمد تشکر می‌کنم، احساسم این است که موضوع تلاش نیروهای پلیس فراموش شده است.

او با تاکید بر اینکه در ولایتپذیری نیروی انتظامی شکی نیست، افزود: اما در گوشه کوچکی از ماموریت‌ها اشتباهاتی رخ داده که باید تلاش کنیم به حداقل برسد. موضوع کهریزک یکی از اشتباهاتی بود که چند نفر از پرسنل انجام دادند که نیروی انتظامی نیز دارد پیگیری می‌کند و این افراد در دستگاه قضایی نیز به وضعیتشان رسیدگی می‌شود.

رادان ادامه داد: مجددا ضمن تشکر از تلاش پرسنل ناجا، این اطمینان را به همه می‌دهیم که هرجا قائله‌ای باشد نیروی انتظامی موثر و کارساز خواهد بود.

جانشی فرمانده ناجا به سئوالی درباره دلیل متوقف شدن گشت‌های ارشاد پاسخ داد و گفت: معمولا بحث ما با بحث امنیت اجتماعی گره خورده که طبیعی است و خوشحال هم هستیم. طرح امنیت اجتماعی با اولویت هر استانی در حال اجرا است و اجرا می‌شود.

او با بیان اینکه در استان‌های مختلف موضوع امنیت اجتماعی متفاوت است، تصریح کرد: شاید در یکی از استانها اساسا احتیاجی به برخورد با بدپوششی وجود نداشته باشد یا در استانی دیگر برخورد با اراذل و اوباش موضوعیت چندانی نداشته باشد.

رادان ادامه داد: بحث دیگر اولویت‌ها است و بعد از انتخابات طبیعی بود که اولویت نیروی انتظامی چیز دیگری باشد. متاسفانه در ایام بعد از انتخابات برخی از موضوعات تحت الشعاع قرار گرفت و حتی برخورد با سرقت هم با مشکل برخورد که مردم هم نگران و معترض بودند.

وی با اشاره به اینکه البته امنیت اجتماعی در تهران اجرا شد، گفت: هفته گذشته طرح پاکسازی دره فرحزاد در تهران به اجرا درآمد و در موضوع برخورد با بدپوششی و اراذل‌و‌اوباش هم برنامه‌ها آماده است که به اجرا گذاشته می‌شود.

جانشین فرمانده ناجا به سئوالی در رابطه با نامه اماکن ناجا به اصناف و لباس فروشیها پاسخ داد و گفت: ضوابط مربوط به اماکن تغییری نکرده است و نامه ما هم گوشزدی بود به اصناف.

رادان یادآور شد: معتقد بودیم که امنیت اجتماعی یک زنجیر است که حلقه‌های به هم پیوسته دارد. در موضوع بدپوششی هم قرار نبود که فقط به ظاهر افراد بپردازیم و باید جاهایی که تولید و عرضه می‌کنند را هم مورد توجه قرار دهیم و فرهنگ‌سازی هم بکنیم. طرح امنیت اجتماعی نیز تا زمانی که دغدغه مردم باشد ادامه می‌یابد.

جانشین فرمانده ناجا به نصب دوربین‌های مداربسته در اتوبان‌ها اشاره کرد و گفت: با نصب دوربین‌ها سطح تخلفات در شب برابر با روز شده است. درون شهر هم به دنبال این هستیم که بتوانیم با قرار دادن دوربین‌ها در مسیرهای پرترافیک، حضور ماموران را کاهش دهیم.

به گفته رادان در تهران بزرگ باید به سمت استفاده از وسایل نقلیه عمومی پیش برویم البته باید به اندازه کافی وسایل نقلیه عمومی باشد اما الان در ساعات پیک ترافیک می بینیم که استفاده از وسایل نقلیه عمومی برای مردم زحمت دارد که باید تلاش شود تا زحمت مردم را برای استفاده از این وسایل کم کرد.

او در رابطه با نصب دوربین‌های مداربسته در سطح شهر توضیح داد: ما به دنبال این هستیم تا بتوانیم احساس امنیتی که نیازمند است را با حضور غیرفیزیکی پلیس ایجاد کنیم. بسیاری از کشورها هم به همین شکل است. بانصب دوربین هم اطلاعات از وقوع جرایم راحتتر در اختیار قرار می‌گیرد ، و هم پیشگیری از وقوع جرم صورت می‌گیرد.

به گفته رادان، در اجاهایی که دوربین باشد جرم هم کمتر رخ می‌دهد. هم اکنون چهارصد دوربین برای نصب در تهران پیش بینی شده است و 200 دستگاه از آنها آماده است و امسال نصب می‌شود.

جانشی فرماده ناجا اظهار کرد: به دنبال این هستیم که کلانشهرها را در قالب پیشگیری از وقوع جرم تحت پوشش دوربین مداربسته قرار دهیم. این دوربین‌ها در یک لایه وصل به کلانتری‌ها می شود، در یک لایه به سرکلانتری‌ها و در لایه‌ای دیگر به مراکر فرماندهی وصل می‌شود

شایعه ای که باید آن را جدی گرفت


یک خبر خیلی مهم: شرکت مخابرات ایران از تاریخ 20 آبان به بعد به تمام کسانی که از یاهو در ایران استفاده می کنند یک ایمیل زده، عنوان ایمیل هست: "کارت اینترنت مجانی" وقتی این ایمیل رو باز می کنی یک KEY logger با حجم 32 کیلوبایت نصب می شه و از اون به بعد تمام چیزهایی که تایپ می کنید هر 20 دقیقه به آدرس ایمیلresearch@irantelecom.ir فرستاده می شوD8 و به این ترتیب از تمام مطالبی که تایپ می کنید باخبر می شوند.

این ایمیل رو برای همه بفرستید.

اسامی تعدادی از دستگیرشدگان ورزشگاه آزادی

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران

اسامی تعدادی از دستگیر شدگان ورزشگاه آزادی و تجمع اعتراضی خانواده های آنها

بنابه گزارشات رسیده ،دهها نفر از خانواده های دستگیر شدگان ورزشگاه آزادی و همچنین دستگیرشدگان27 شهریور در مقابل زندان اوین و دادگاه انقلاب تجمع کردند و خواهان آزادی فرزندان و بستگان خود شدند.
روز دوشنبه 13 مهرماه بیش از 80 نفر از خانواده بازداشت شده ها در سالن ملاقات زندان اوين تجمع كردند و خواستار ملاقات با عزيزان خود بودند.در بين اين خانواده ها ، خانواده بازداشت شده هاي روز جمعه در ورزشگاه آزادي نيز حضور داشتند. به آنها اطلاع داده شد فرزندان و بستگانشان که روز جمعه در ورزشگاه آزادی و پیرامون آن بازداشت شدند به زندان اوين منتقل شده اند.
اما هنوز هيچ گونه خبري از وضعيت و شرایط و علت بازداشت آنها به خانواده ها داده نشد و نام برخي از آنها هنوز به تاييد دادگاه انقلاب نرسيده است.
تعدادی از جوانان هنگام خروج از ورزشگاه آزادی و سر دادن شعار علیه رژیم با یورش مامورین سرکوبگر مواجه شدند و آماج باتونهای نیروهای سرکوبگر ولی فقیه قرار گرفتند که تعدادی مجروح شدند از جملۀ آن آقایی با نام ا.م از ناحیه سر و زانو مورد اصابت باتون قرار گرفت که باعث زخمی شدن و خونریزی در ناحیه سر وی شد و زانوهای وی در اثر ضربات باتون متورم شده است.
امروز به اكثر خانواده بازداشت شده هاي روز جمعه 27 شهريور براي اولين بار اجازه ملاقات كابيني داده شد .بیشتر خانواده ها بعد از بازگشت از ملاقات از ضعف جسمي و شرایط سخت عزيزانشان شكايت مي كردند و اينكه هنوز تكليف و وضعيت آنها روشن نشده است.به برخي وعده آزادي داده اند و به برخي دیگر گفته اند تا زمان تشكيل دادگاه در اينجا آب خنك خواهيد خورد.
اما به خانواده هايي كه عزيزانشان روز جمعه در ورزشگاه آزادي بازداشت شده اند اجازه ملاقات داده نشد و زماني كه خانواده ها از اين وضعيت شكايت و اعتراض مي كردند كه مگر عزيزان آنها جنايت كرده اند كه نبايد ملاقات داشته باشند به آنها گفته شد در اينجا هيچ چيز دست ما نيست به دادگاه انقلاب مراجعه كنيد.
تعدادي ديگر از اعضا خانواده بازداشت شده ها هم براي روشن شدن وضعيت عزيزانشان به دادگاه انقلاب مراجعه كردند .كه تعداد انها به دهها نفر مي رسد .
ديروز زماني كه خانواده ها با دفتر حداد و حيدري فر تماس می گرفتند به آنها گفته شد براي آزادي عزیزانشان وثيقه يا سند تهيه كنند .خانواده ها طی ديروز و امروز با تمام مشكلات وثيقه را تهيه كرده و تمام كارهاي اداري آن را انجام داده بودند. اما در پايان كار منشی دفتر حداد و حيدري فر به آنها گفتند پرونده هنوز تمكيل نشده بعدا به شما خبر مي دهيم. خانواده ها با عصبانيت هر چه تمام تر برمي گشتند و احمدي نژاد و خامنه اي را لعن و نفرين مي كردند.

لیست اسامي عده اي از بازداشت شده هاي روز جمعه 10 مهرماه در درون و پیرامون ورزشگاه آزادی برای ارسال به سازمانهای حقوق بشری و اطلاع عموم انتشار می یابد.



















فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یورشهای وحشیانه به اعتراض کنندگان ،مورد ضرب و جرح قرار دادن آنها ،بازداشت و در بی اطلاعی قرار دادن خانواده های آنها را محکوم می کند و از دبیر کل و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در مقابل جنایتهای روزانه که بدستور و توسط ولی فقیه صورت می گیرد سکوت پیشه نکنند و با ارجاع پرونده این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل متحد به جنایتها علیه بشریت این رژیم رسیدگی نمایند. 2-ساسان شاه حسيني 32 ساله فوق ديپلم رياضي 3- عليرضا علي آقايي 27 ساله ليسانس برق 4- جواد بيات 35 ساله و متاهل شغل آزاد 5- امير سخايي 24 ساله دانشجوي عمران دانشگاه آزاد واحد تهران مركز 6- سعيد برزگر پور 17 ساله محصل 7- فردين منوچهري آذر29 ساله ديپلم شغل آزاد 8- طاها جمشيدي 22 ساله دانشجوي جغرافي 9- كيهان حسيني بيجاري 30 ساله ليسانس كامپيوتر 10- حسن رشيدي 26 ساله ليسانس زبان انگليسي و كارمند بخش خصوصي 11- مهدي علي آبادي 27 ساله شغل آزاد 12- ابراهيم بيات اسكويي 32 ساله و متاهل شغل آزاد 13- كريم اسماعيلي 29 ساله شغل آزاد 14- علي مصطفي پور 20 ساله دانشجوي مديريت صنعتي 15- علي نورايي 25 ساله ديپلم 16- بهروز بهرامي 28 ساله فوق ديپلم الكترونيك 17-محمد مهدي صالحي 30 ساله شغل آزاد ليسانس تربيت بدني 18-امير گرشاسبي 30 ساله ليسانس نرم افزار
1-محمد حسين كرمي 28 ساله شغل ازاد

13 مهر 1388 برابر با 5 سبتامبر 2009
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
دفتر دبیرکل سازمان ملل
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر

ایران پرس نیوز

بزودی اجرای دوباره طرح مقابله با بدحجابی

روزنامه سرمایه: جانشین فرمانده «ناجا» از اجرای دوباره طرح مبارزه با بدپوششی در راستای ادامه طرح های انضباط اجتماعی و اخلاقی از سوی نیروی انتظامی خبر داد. سردار رادان درخصوص طرح امنیت اجتماعی و موضوع گشت های ارشاد اظهار داشت: «متاسفانه در ایام بعد از انتخابات به واسطه برخی از موضوعات بخشی از برنامه های پلیس در حاشیه قرار گرفت اما در عین حال موضوع امنیت اجتماعی مورد توجه پلیس بود به طوری که دره فرحزاد در قالب این طرح طی چند روز گذشته پاک سازی کامل شد. یکی دیگر از مقوله های امنیت اجتماعی که مربوط به طرح های مقابله با بدپوششی و اراذل و اوباش است در آینده نزدیک مجدداً اجرا خواهد شد.» وی تاکید کرد: «در بحث بدپوششی تاکید کردیم تنها به ظاهر افراد در معابر عمومی توجه نشود بلکه مکان های تولید و عرضه این لباس ها مورد توجه قرار گیرد و پلیس سعی کرد با فرهنگ سازی، موضوع امنیت اجتماعی را اجرایی کند.»


وی که پس از مدت ها و با گذشت نزدیک به سه ماه از حوادث بعد از انتخابات در بین خبرنگاران حاضر شده بود در نشستی مطبوعاتی خبر دستگیری هشت تن از ماموران ناجا را که در اتفاقات بازداشتگاه کهریزک نقش داشتند و هفته پیش نیز از سوی فرمانده ناجا عنوان شده بود، تکرار و از همکاران خود برای تلاش در ختم غائله پس از انتخابات تشکر کرد و گفت: «باید از تلاش پرسنل نیروی انتظامی در غائله هایی که پیش آمد تشکر کنم چون احساس می کنم در این موضوع تلاش این افراد مقداری فراموش شد و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند نباید موضوع کهریزک و کوی دانشگاه جزء موضوعات اصلی قرار گیرد.»


بسیج و «ناجا»در مسیر ولایت پذیری


رادان در این نشست که در آستانه هفته «ناجا» برگزار شد با اشاره به شعار «انضباط، امنیت و سرمایه اجتماعی» در این هفته تصریح کرد: «در هفته ناجا 160 برنامه در حوزه های اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و انتظامی در حوزه پلیس های تخصصی برگزار خواهد شد.»


وی درخصوص آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده کهریزک عنوان کرد: «در این باره 10 تن از پرسنل نیروی انتظامی مورد بازجویی قرار گرفته که از این تعداد هشت تن بازداشت شده اند.»


وی ادامه داد: « معمولاً انقلاب های مخملی و رنگین در نظر دارند بتوانند نیروهای اثرگذار را از صحنه خارج کنند به طوری که شاهد بودیم که چه اقداماتی در این رابطه درباره بسیج و نیروی انتظامی انجام شد. اعلام می کنم پرسنل بسیج و نیروی انتظامی در راستای تنها یک شعار مبنی بر اینکه در اصل ولایت پذیری شکی نیست، قدم برمی دارند.»


وی افزود: «در قسمت کوچکی از ماموریت ما اشتباهاتی رخ داد که البته این اشتباهات نیز باید برطرف شود. هرچند شاید نتوانیم ادعا کنیم میزان این اشتباهات به صفر برسد. موضوع کهریزک هم یکی از همان اشتباهاتی بود که بعضی از کارکنان نیروی انتظامی انجام دادند که باید به این موضوع هم رسیدگی شود.»


سلفی ها،تروریست های کردستان


وی در خصوص حوادث کردستان نیز اظهار کرد: «گروهی که خود را سلفی معرفی می کردند با هدف برخورد و ایجاد رعب و وحشت دست به ترورهایی که شاید این اقدامات هم هدفمند نبود، زدند به طوری که چهار اقدام تروریستی در کردستان انجام شد که دو نفر از افرادی که مورد ترور قرار گرفتند قاضی و دو تن دیگر روحانی بودند که آخرین مورد نیز مربوط به ماموستا محمد شیخ الاسلام نماینده خبرگان رهبری بود که در این حادثه به شهادت رسید.»


وی با اشاره به اینکه این گروه تروریستی پیش از آن عملیات تروریستی را در مقرهای نیروی انتظامی در کردستان انجام داده بودند، گفت: «در آن زمان تعدادی از اعضای این گروه تروریستی دستگیر شدند و برخی از اعضای گروه هم در اشرافیت ماموران اطلاعات قرار گرفتند.»


وی اظهار داشت: «طی یک عملیات مشترک با نیروی انتظامی در منطقه غفور سنندج دو تن از اعضای این گروه تروریستی در دم کشته شدند و یک تن دیگر پس از زخمی شدن در بیمارستان به هلاکت رسید. همچنین یک تن دیگر نیز در این عملیات توسط ماموران دستگیر شد.»


به گفته رادان، در مجموع بالغ بر 20 تن از اعضای این گروه تروریستی که پیش از آن شناسایی شده بودند در دو مرحله دستگیر شدند و اعضای دیگر نیز همچنان در اشرافیت اطلاعاتی قرار دارند.


نصب 400 دوربین در پایتخت


جانشین فرمانده نیروی انتظامی درباره نصب دوربین های مدار بسته در پایتخت گفت: «پلیس به دنبال آن است که بتواند احساس آرامش و امنیت را با حضور غیرفیزیکی خود در جامعه نهادینه کند که در این رابطه نصب دوربین می تواند تاثیرگذار باشد. اگر مجرمی آگاه باشد که تحت کنترل است، دیگر جرمی را مرتکب نخواهد شد. همچنین در صورت وقوع جرم کشف آن توسط پلیس آسان تر است.»


به گفته رادان، 400 دوربین مداربسته در این راستا در پایتخت در نظر گرفته شده که تاکنون 200 دوربین نصب شده و پلیس به دنبال نصب مابقی دوربین هاست. وی افزود: «این دوربین ها کارایی سه مرحله ای دارد به طوری که در یک مرحله به کلانتری ها و در مرحله دیگر به سرکلانتری ها و در مرحله سوم به مراکز فرماندهی و کنترل وصل می شود.» وی در ادامه پیگیری موضوعات ترافیکی را از جمله برنامه های پلیس طی شش ماه آینده عنوان کرد و افزود: «در حال حاضر مسیر تهران - مشهد به عنوان پایلوت تحت پوشش دوربین های هوشمند قرار گرفته که این موضوع در کاهش حوادث جاده ای بسیار تاثیرگذار بوده است.» رادان با بیان اینکه «موضوع ترافیک یک موضوع چندوجهی است»، افزود: «برای حل مشکلات ترافیکی در پایتخت باید به سمت استفاده از وسایل عمومی حرکت کرد، البته تعداد وسایل عمومی نیز باید مورد توجه قرار گیرد تا استفاده از حمل ونقل عمومی برای مردم زحمتی نداشته باشد.»


حمله شدید باند خامنه ای به صانعی و دستغیب

سایت آفتاب: رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان‌های فارس و کهکیلویه و بویراحمد در اظهارات توهین‌آمیز و بی‌سابقه‌ای آیت الله صانعی از مراجع تقلید شیعه و آیت‌الله سید علی محمد دستغیب نماینده فارس در مجلس خبرگان رهبری را به اختلال روانی متهم کرد.

حجت الاسلام محمد باقر ولدان در گفتگویی با ایرنا گفته است: «با حرف‌هایی که آقایان یوسف صانعی و سید علی محمد دستغیب به زبان می‌آورند ما شک کردیم که شاید آنها از لحاظ روحی و روانی دچار اختلالاتی هستند».

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان‌های فارس و کهکیلویه و بویراحمد همچنین بیانات آیت‌الله صانعی را "شرم آور" و مواضع اخیر آیت‌الله دستغیب را "سست و بی‌بنیان" توصیف کرده است.

ولدان همچنین گفته است: «بدنه روحانیت امروز باید انزجار و نفرت خودشان را از این مواضع سخیف و ناصواب ابراز کند».

حجت الاسلام ولدان در توهینی آشکار اظهار داشته است: «نخبگان و خواص روحانیت امروز باید یک تصمیم اساسی بگیرند و آقای صانعی و آقای دستغیب را احضار کنند و از آن‌ها امتحان علمی بگیرند».

گسترش فقر و فحشا در حکومت اسلامی

گسترش فقر و فحشا در حکومت اسلامی

سایت فردا در تهران: پيش‌بيني مي شود كه تعداد زنان ویژه يا خياباني رو به افزایش باشد. یک استاد دانشگاه و آسیب شناس اجتماعی خاطرنشان کرد: تا زماني كه فقر، نداري و ناچاري در جامعه وجود دارد، به دنبال آن، فحشا هم گسترش می یاید و اين درحالي است كه هيچ زني تمايل به آن ندارد.

امان الله قرايي تصریح کرد: هيچ‌ زني تمايل به فحشا ندارد بلكه به دليل فشارهاي اقتصادي و براي كسب درآمد و تامين مايحتاج زندگي به اين خفت تن مي‌دهند و برخورد قهرآميز با زنان خياباني بي‌فايده است.

این استاد دانشگاه برخورد قهرآميز با اين‌گونه زنان آسيب‌ديده را اقدامي بي‌نتيجه دانست و افزود: سازمان بهزيستي، وزارت كشور، وزارت رفاه، رياست جمهوري و همه مسئولین، در برابر اين معضل مسئول هستند و كسي در کشور وجود ندارد كه در اين زمينه مسئوليتي نداشته باشد.

وی تأکید کرد: هيچ‌گاه هيچ دولتي در ايران با روشهای فعلی نخواهد توانست با معضل زنان خياباني در جامعه مبارزه و آن‌را ريشه‌كن كند، چراكه اين معضل ريشه در فرد ندارد بلكه از جامعه و مشكلات آن نشات مي‌گيرد

نماینده مجلس رژیم: برنج های وارداتی سمی است

نماینده مجلس رژیم: برنج های وارداتی سمی است

ایسنا: رييس کميسيون کشاورزي مجلس شوراي اسلامي گفت: در كميسيون كشاورزي محقق و مسجل شد كه در برخي برنج‌هاي وارداتي آلودگي‌هايي از نظر فلزات سنگين از جمله آرسنيك و سرب وجود داشته است.

محرومیت صدها دانشجو از ورود به خوابگاه دانشگاه تهران

چندی پیش در خبرنامه امیرکبیر نامه ی محرمانه ای منتشر شد که به موجب آن دانشجویان احضار شده به کمیته انضباطی دانشگاه تا زمان رسیدگی به موارد تخلف خود و دریافت حکم از ورود به محوطه خوابگاه های دانشگاه تهران منع خواهند شد.

مطابق با اخبار رسیده، در پی ابلاغ این دستور به خوابگاه های دانشگاه تهران، موج گسترده محرومیت دانشجویان از خوابگاه آغاز شده است. به گزارش خبرنامه امیرکبیر، به گفته ی دانشجویان، آنها لیست محرمانه و چند صد نفره اسامی دانشجویانی را مشاهده کرده اند که بدلیل شرکت در اعتراضات پس از انتخابات در داخل کوی و یا خارج از آن، به کمیته انضباطی احضار و طبق حکم صادره به خوابگاه ممنوع الورود خواهند بود.

هم چنین بنا بر اظهارات دانشجویان، مدیریت دانشگاه تهران از بیم اعتراضات دانشجوئی به این سرکوب گسترده و به منظور جلوگیری از واکنش دانشجویان، اقدام به احضار مرحله ای دانشجویان نموده است. بگونه ای که در مرحله اول احضار های کمیته انضباطی، دانشجویان ساکن ساختمان های شماره 1 و 3 خوابگاه دخترانه ی فاطمیه کوی و چند ساختمان خوابگاه پسران احضاریه ی کمیته انضباطی و نیز ابلاغیه ی محرومیت از خوابگاه خود را دریافت کرده اند و در مراحل بعدی احضاریه های دانشجویان ساکن ساختمان های دیگر خوابگاه ها نیز به آنان ابلاغ خواهد شد.

دانشجویانی که به این ترتیب احضار شده و به کمیته انضباطی مراجعه کرده اند با بازجوئی های عجیب ماموران حراست دانشگاه و ماموران ناشناس روبرو شده اند. به گونه ای که بنا به گفته ی دانشجویان آنان برای ارائه اسامی دیگر تمامی دانشجویان معترض در دوره پس از انتخابات تحت فشار قرار داده شده اند و حتی برای تخفیف حکم از دانشجویان خواسته شده که اسامی دیگر دانشجویان معترض و فعال در اعتراضات پس از انتخابات را در اختیار این نهاد قرار دهند.

هم چنین به گفته ی دانشجویان در پرسش و پاسخ های دانشجویان در کمیته انضباطی، از آنان خواسته شده که اسامی اساتیدی که در کلاس های خود لحن منتقدانه داشته و دانشجویان را تشویق به اعتراض می نمایند، در اختیار این کمیته قرار دهند. بنا به اظهارات دانشجویان، طی هفته های اخیر، فشارهای گسترده مدیریت دانشگاه بر دانشجویان مبنی بر معرفی دانشجویان معترض برای تخفیف حکم، جو روانی بسیار مخربی را بوجود آورده است و هم چنین محرومیت از خوابگاه برای دانشجویان بویژه دانشجویان دختر مشکلات بسیار عدیده ای را در میان دانشجویان ایجاد کرده است.

گفتنی است علاوه بر آنکه بسیاری از دانشجویان دانشگاه تهران بدلیل شرکت در اعتراضات کوی دانشگاه هم اکنون در معرض احکام سنگین کمیته انضباطی و محرومیت از تحصیل قرار دارند، هفته ی گذشته نیز در پی درخواست حداد عادل تعداد دیگری از دانشجویان معترض به کمیته انضباطی احضار شده و در معرض تهدیدهای فراوانی قرار گرفته اند.

دو مقام سابق قضایی مورد بازجویی قرار گرفتند


به گزارش جوان آنلاین، دو مسئول سابق قضایی در ادامه رسیدگی دستگاه قضایی به پرونده مسائل مربوط به ‏بازداشتگاه کهریزک با دستور قوه قضائیه مورد بازجویی قرار گرفتند.‏
بر اساس این گزارش، پس از آنکه قوه قضائیه شکایاتی را از سوی برخی بازداشت شدگان حوادث پس از ‏انتخابات مبنی بر برخوردهای نادرست در این بازداشتگاه با برخی دستگیرشدگان دریافت کرد دستور داد تا دو تن ‏از مقامات سابق قضایی که در این رابطه تقصیراتی متوجه آنان است مورد بازخواست رسمی قرار بگیرند.



شیخ کدام مصلحت؟

آقای هاشمی!

یک مشق ساده برای نسل من بنویسید.

آقای هاشمی!

حاشیه رفتن و به روی خود نیاوردن، در زیر آتشفشان نشستن و خلق و خوی خونسرد به خود گرفتن، در اوج خشم، خم به ابرو نیاوردن و خلاصه رندانه و سیاست مدارانه گوشه ردا و قبا از معرکه کنار کشیدن کار هرکه باشد کار نسل من نیست. پس همانند همه آن بارهایی که به گاه انتخابات، چهره و چشم به روی نسل من می گشودید و گوش می کردید به هر آنچه فارغ از پیچ و خم های سیاست بر زبان جماعت ساده وصادق جوان جاری می شد، اینبار نیز گوش کنید! من به رغم تحلیل همکاران دیگرم باور ندارم که گریه آن روز شما برای نسل نشسته به گرد میز انتخابات ریاست جمهوری نهم، نمایشی بود. دشواری درد و رنجی که به نسل من رفته است آنقدر سنگین و سهمگین هست که اگر هر مدیر مجمع و هر خبره مجلسی تنها یک دم در چشم های یکی از ما نگاه کند و چشم هایش از شرم و درد خیس وسرخ نشود باید به وجدان و قلب نداشته او تردید کرد. برای همین به اشک های شما در برابر همان جوانی که از فراموش شدن ناله می کند، باید دوباره نگاه کرد تا دریافت که آن اشک نشسته بر گونه پیر به میدان کارزار آمده، نمی تواند واقعی نباشد آنگاه که شوق جوانان پیرشده را در چشم های نگران شان می بیند که چه مشتقانه برای دیده شدن و انکار نشدن و وجود داشتن و ساختن فردایی دگرگونه به او که سالها مرد سوال برانگیز سیاست ایران بوده است پناه آورده بودند. حتما می دانستی که این نسل نشسته در خانه انتخاباتی شما، اشک که سهل است، پایش برسد جان هم کف دست می گیرند و بی هراس به خیابان می آیند؟ کدام بغض در برابر این همه صداقت یک نسل، توان مقاومت دارد؟ پس دوربین ها هم اگر نبودند، من هنوز باور دارم که همان چند جوان محدود و دست چین شده که به حلقه بزرگان راه یافته بودند، خود کافی بودند که اشک شما را برای تمام رنج های حقارتی که در تمان این سالها کشیده ایم، جاری سازند. ادامه:

روز آن لاین


حسین طائب برکنار و محمدرضا نقدی عامل شکنجه شهرداران در بازداشتگاه وصال،فرمانده بسیج شد



شبکه جنبش راه سبز(جرس): ساعتی پیش آیت الله علی خامنه ای با صدور حکمی محمدرضا نقدی را به فرماندهی بسیج منصوب کرد و به این ترتیب حسین طائب فرمانده فعلی بسیج از این سمت برکنار شد.
آیت الله خامنه ای همچنین محمد حسین زاده حجازی معروف به محمد حجازی و جانشین فعلی فرمانده کل سپاه را به جای محمدرضا نقدی به سمت معاون آماد و پشتيباني و تحقيقات صنعتي ستاد كل نيروهاي مسلح منصوب كرد.
وی همچنین در حکم دیگری سرتيپ پاسدار حسين سلامي را به جای محمد حجازی به سمت جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران منصوب کرد و سرتيپ پاسدار امير علي حاجي زاده را به سمت فرماندهي نيروي هوافضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي منصوب كردند.
محمدرضا نقدی که سرتیپ سپاه است و در شمار معاودین عراقی به شمار می رود علاوه بر فرماندهی سپاه قدس و فرماندهی آماد و پشتیبانی ستاد کل نیروهای مسلح،در نیمه دوم دهه هفتاد فرماندهی حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی را در کارنامه خود دارد و به طور مستقیم برخورد با غلامحسین کرباسچی شهردار وقت تهران و بازداشت شهرداران مناطق مختلف تهران را بر عهده داشت.
با افشای نحوه شکنجه شهرداران مناطق در بازداشتگاه زیرزمینی وصال تهران و همچنین افشای نقش محمدرضا نقدی در ضرب و شتم عبدالله نوری و عطاء الله مهاجرانی در نماز جمعه تهران از سوی گروه انصار حزب الله،نقش وی در هدایت گروه های فشار برای بر هم زدن جلسات سخنرانی اصلاح طلبان، و فعالیت های مالی پنهانی، سرانجام محمدرضا نقدی از سمت فرماندهی حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی برکنار و به یک پست ستادی در ستاد کل نیروی های مسلح منتقل شده بود.