سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۷/۱۳

مهر 88

دانشجویان علم و صنعت هر روز فریاد الله اکبر سرمی دهند

جمعی از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت روز شنبه در اعتراض به صدور احكام سنگين كميته انضباطي براي شش نفر از فعالين دانشگاه که منجر به اخراج سه نفراز آنان شده است و همچنین احضار هفت دانشجوی ديگر، اقدام به سر دادن شعار "الله اکبر" و "یاحسین میرحسین" در سلف دانشگاه کرده و خواهان بازگشت این دانشجویان به دانشگاه شدند.

گفتنی است دانشجویانی که این احکام غیرقانونی در مورد آن ها صادر شده است هم اکنون اجازه ورود به دانشگاه و خوابگاه را ندارند. در بیانیه این دانشجویان آمده است این اعتراض همه روزه و راس ساعت 12:30 در سلف دانشگاه ادامه خواهد یافت.

به گزارش موج سبز آزادی، متن بیانیه به این شرح است:

به نام او
و به ياد شهید كيانوش آسا

تابستان امسال دانشگاه علم وصنعت كه هنوز داغدار شهادت كيانوش آسا و ده ها هم وطن ديگرمان بود، بار ديگر از سوي اقتدار گرايان مورد هجوم قرار گرفت. احكام سنگين كميته انضباطي براي شش نفر از فعالين مستقل دانشگاه که منجر به محرومیت از تحصیل برای تعدادی از آنان می گردد، و همچنين احضار هفت نفر ديگر از دوستانمان به اين كميته بيش از پيش معناي " آزادي نزديك به مطلق" را برايمان روشن كرد.

ما جمعي از دانشجويان علم و صنعت ضمن اعلام حمايت از اين دوستان و پاسداشت خدماتي كه در حفظ استقلال و شأن دانشگاه انجام دادند، از عموم دانشجويان دعوت مي كنيم تا هر روز رأس ساعت 12:30 با سر دادن نداي "الله اكبر" علاوه بر اعلام حمايت از اين دوستان، تلاشي كنيم تا شايد اين بار مسئولين دانشگاه را از خواب و خيال پست و مقام به در آريم و به اربابانشان نيز يادآور شويم كه دانشگاه زنده است

12 مهر 88

رادان در برابر سئوال خبرنگاران درباره نقش خود در کهریزک سکوت کرد

سردار رادان پس از چند ماه غیبت رسانه‌ای و چهار روز پس از اینکه فرمانده ناجا گفت که 7 تا 10 نفر از نیروی انتظامی در موضوع کهریزک بازداشت شدند، در جمع خبرنگاران حاضر شد. او در رابطه با شایعه نقش خود در بازداشتگاه کهریزک پاسخی نداد ولی در عین حال گفت: همانطور که مقام معظم رهبری گفتند نباید موضوع کهریزک و کوی دانشگاه به مسئله اصلی تبدیل شود. من صمیمانه از پرسنل نیروی انتظامی به ویژه در تهران و یگان ویژه کمال تشکر را دارم و سر تعطیم در مقابلشان پایین می‌آورم.

جانشین فرمانده ناجا در نشستی مطبوعاتی در پاسخ به پرسش ایلنا مبنی بر اینکه در موضوع کهریزک 7 نفر از پرسنل ناجا بازداشت شدند یا 10 نفر گفت: در این رابطه 10 نفر مورد بازجویی و سئوال قرار گرفتند و برای هشت نفر از پرسنل ناجا قرار بازداشت صادر شده است. رادان افزود: باید صمیمانه و خالصانه از پرسنل نیروی انتظامی در قائله‌هایی که پس از انتخابات پیش آمد تشکر می‌کنم، احساسم این است که موضوع تلاش نیروهای پلیس فراموش شده است.

او با تاکید بر اینکه در ولایتپذیری نیروی انتظامی شکی نیست، افزود: اما در گوشه کوچکی از ماموریت‌ها اشتباهاتی رخ داده که باید تلاش کنیم به حداقل برسد. موضوع کهریزک یکی از اشتباهاتی بود که چند نفر از پرسنل انجام دادند که نیروی انتظامی نیز دارد پیگیری می‌کند و این افراد در دستگاه قضایی نیز به وضعیتشان رسیدگی می‌شود.

رادان ادامه داد: مجددا ضمن تشکر از تلاش پرسنل ناجا، این اطمینان را به همه می‌دهیم که هرجا قائله‌ای باشد نیروی انتظامی موثر و کارساز خواهد بود.

جانشی فرمانده ناجا به سئوالی درباره دلیل متوقف شدن گشت‌های ارشاد پاسخ داد و گفت: معمولا بحث ما با بحث امنیت اجتماعی گره خورده که طبیعی است و خوشحال هم هستیم. طرح امنیت اجتماعی با اولویت هر استانی در حال اجرا است و اجرا می‌شود.

او با بیان اینکه در استان‌های مختلف موضوع امنیت اجتماعی متفاوت است، تصریح کرد: شاید در یکی از استانها اساسا احتیاجی به برخورد با بدپوششی وجود نداشته باشد یا در استانی دیگر برخورد با اراذل و اوباش موضوعیت چندانی نداشته باشد.

رادان ادامه داد: بحث دیگر اولویت‌ها است و بعد از انتخابات طبیعی بود که اولویت نیروی انتظامی چیز دیگری باشد. متاسفانه در ایام بعد از انتخابات برخی از موضوعات تحت الشعاع قرار گرفت و حتی برخورد با سرقت هم با مشکل برخورد که مردم هم نگران و معترض بودند.

وی با اشاره به اینکه البته امنیت اجتماعی در تهران اجرا شد، گفت: هفته گذشته طرح پاکسازی دره فرحزاد در تهران به اجرا درآمد و در موضوع برخورد با بدپوششی و اراذل‌و‌اوباش هم برنامه‌ها آماده است که به اجرا گذاشته می‌شود.

جانشین فرمانده ناجا به سئوالی در رابطه با نامه اماکن ناجا به اصناف و لباس فروشیها پاسخ داد و گفت: ضوابط مربوط به اماکن تغییری نکرده است و نامه ما هم گوشزدی بود به اصناف.

رادان یادآور شد: معتقد بودیم که امنیت اجتماعی یک زنجیر است که حلقه‌های به هم پیوسته دارد. در موضوع بدپوششی هم قرار نبود که فقط به ظاهر افراد بپردازیم و باید جاهایی که تولید و عرضه می‌کنند را هم مورد توجه قرار دهیم و فرهنگ‌سازی هم بکنیم. طرح امنیت اجتماعی نیز تا زمانی که دغدغه مردم باشد ادامه می‌یابد.

جانشین فرمانده ناجا به نصب دوربین‌های مداربسته در اتوبان‌ها اشاره کرد و گفت: با نصب دوربین‌ها سطح تخلفات در شب برابر با روز شده است. درون شهر هم به دنبال این هستیم که بتوانیم با قرار دادن دوربین‌ها در مسیرهای پرترافیک، حضور ماموران را کاهش دهیم.

به گفته رادان در تهران بزرگ باید به سمت استفاده از وسایل نقلیه عمومی پیش برویم البته باید به اندازه کافی وسایل نقلیه عمومی باشد اما الان در ساعات پیک ترافیک می بینیم که استفاده از وسایل نقلیه عمومی برای مردم زحمت دارد که باید تلاش شود تا زحمت مردم را برای استفاده از این وسایل کم کرد.

او در رابطه با نصب دوربین‌های مداربسته در سطح شهر توضیح داد: ما به دنبال این هستیم تا بتوانیم احساس امنیتی که نیازمند است را با حضور غیرفیزیکی پلیس ایجاد کنیم. بسیاری از کشورها هم به همین شکل است. بانصب دوربین هم اطلاعات از وقوع جرایم راحتتر در اختیار قرار می‌گیرد ، و هم پیشگیری از وقوع جرم صورت می‌گیرد.

به گفته رادان، در اجاهایی که دوربین باشد جرم هم کمتر رخ می‌دهد. هم اکنون چهارصد دوربین برای نصب در تهران پیش بینی شده است و 200 دستگاه از آنها آماده است و امسال نصب می‌شود.

جانشی فرماده ناجا اظهار کرد: به دنبال این هستیم که کلانشهرها را در قالب پیشگیری از وقوع جرم تحت پوشش دوربین مداربسته قرار دهیم. این دوربین‌ها در یک لایه وصل به کلانتری‌ها می شود، در یک لایه به سرکلانتری‌ها و در لایه‌ای دیگر به مراکر فرماندهی وصل می‌شود

هیچ نظری موجود نیست: