سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۷/۱۰

فوتبال؛ آخرین گزارشها از وضعیت ورزشگاه آزادی

فوتبال؛ آخرین گزارشها از وضعیت ورزشگاه آزادی

حاشیه رقابت استقلال و پرسپولیس (قبل از شروع دربی)

حامد- تهران

ساعت 13 ورزشگاه آزادی تهران

برخلاف گزارش خبرگزاری فارس مبنی بر نبود بازار سیاه فروش بلیط تعداد زیادی از بلیط ها به صورت علنی تا 3 برابر قیمت به فروش می رسد.

افزایش چشمگیر ماموران پلیس و پلیس ضد شورش نشان از وضعیت فوق العاده امروز دارد.

تماشاگرانی که قصد ورود به داخل استادیوم را دارند در 3 مرحله مورد بازرسی بدنی قرار می گیرند.

همچنان ورود با رنگ سبز به استادیوم ممنوع است.

لباس شخصی هایی را که در تظاهرات مردم را مورد ضرب و شتم قرار می دادند در اطراف و داخل استادیوم با همان ظاهر حضور گسترده دارند.

تماشاگران 2 تیم علیه مدیران عامل دو باشگاه یعنی انصاریفر و واعظ آشتیانی شعار می دهند.(این دو از مدیران دولتی وابسته به احمدی نژاد هستند)

با وجود تبلیغات فراوان مبنی بر مرمت و گسترش امکانات استادیوم آزادی همچنان سرویس های بهداشتی و آب خوری ها با مشکل گرفتگی لوله ها و جاری شدن فاضلاب به زیر سکوی تماشگران روبروست.

برخورد نیروی انتظامی مستقر در اطراف سکوی تماشاگران بسیار تند و خشن و عصبی است. با وجود اینکه بارها به فرهنگ سازی در استادیوم ها اشاره شده اما ماموران نیروی انتظامی که بیشتر آنها را گروهبانان تشکیل می دهند بسیار بی ادبانه با جوانان برخورد می کنند.

در لابلای جمعیت حضور لباس شخصی ها مشهود است. آنها افرادی هستند که با وجود لباس با ظاهر معمولی از لابه لای فنس ها عبور می کنند و از این طریق قابل شناسایی اند.

در جلسه ای که صبح روز بازی و شب گذشته با لیدرهای دوباشگاه برگزار شده است به آنها شدیدا تذکر داده شده است که از تحریک تماشاگران حتی در شعارهای ورزشی پرهیز کنند. عده ای از ماموران نیز با لباس شخصی به کار لیدرها نظارت دارند.


ازدحام جمعيت در استاديوم آزادی

پارس فوتبال: در حالي كه كمتر از دو ساعت به آغاز شهرآورد پايتخت باقي مانده است به دليل ازدحام جمعيت سه تن از تماشاگران مصدوم شدند.

مركز فوريت‌هاي پزشكي تهران(اورژانس) اعلام كرد: تاكنون امدادگران سه تن از تماشگران بازي فوتبال استقلال - پرسپوليس كه دچار عارضه قلبي شده بودند را به صورت سرپايي مدوا كرده‌اند.

اورژانس تهران ازدحام جمعيت در استاديوم آزادي را دليل وقوع اين مصدوميت‌ها در پيش از بازي عنوان كرد.


وتبال؛ تلفن همراه در منطقه غرب تهران قطع شد

خطوط تلفن همراه در منطقه غرب تهران و همزمان با برگزاري شهرآورد پيروزي و استقلال قطع شد.

ايلنا: خطوط تلفن همراه يكبار ديگر قطع شده است. گزارش‌هاي موجود نشان مي‌دهد كه هم اكنون در منطقه غرب تهران؛ مخصوصا استاديوم ورزشي آزادي و مناطق اطراف آن خطوط تلفن همراه با اختلال مواجه است.

به گزارش ايلنا اين اتفاق در شرايطي رخ داده است كه ساعت 30/14 دقيقه در استاديوم آزادي سوت بازي شهرآورد پايتخت تهران(بين تيم‌هاي پيروزي و استقلال)زده مي‌شود. در حال حاضر و پيش از آغاز اين بازي شنيده مي‌شود كه احتمال عدم پخش مستقيم اين شهر‌آورد از طريق صدا و سیما وجود دارد.